فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ نیاز روحیت به خدا رو زنده کن...
بسیااار عالی...😌🌺
نیاز روحیت را نسب به ولایت هم بالا ببر؟ تا شکل تشکیلاتی هم بگیره!
استاد پناهیان
🌷 @Organizational_Work
📜 قرائت دعای عهد
💚 روز بیستم و دوم
🗓شروع چله: ۹۹/۹/۴
🌷 @Organizational_Work
✍ #نکات_دعای_عهد 22
«عاشق دیدار یار»💕
💠 وَ اكْحُلْ نَاظِرِي بِنَظْرَةٍ مِنِّي إِلَيْهِ؛خداوندا! به من نشان بده آن درخشش هدایت کننده و آن سفیدی پیشانی ستوده شده را و سرمه فرما، چشم نظر کننده مرا به نظری از من به سوی او...
🌟 «کحل ناظر به نظر به آن حضرت » یعنی آن حضرت را به دیده بصیرت مشاهده کنم و بشناسم طوری که این دیدار باعث شادی من بشه و گرنه صرفا دیدن ظاهری او، ثمری نخواهد داشت.
⭕️ برای دست یافتن به این دیدار به چشم بصیرت، آدم باید چشمی همجنس چشم آن حضرت پیدا بکنه، که با چشم او، او را ببیند و بشناسد والا این دیدار میسر نمی شود
⚠️ در حقیقت می خوایم خود آقا دلیل این شناخت باشند نه آنکه غیر او وسیله شناخت ایشان بشه. چون خود اون #غیر، حجاب بین حضرت و شخص هست.
💎 و البته این همجنس بودن، بستگی به میزان ! پاکی طینت و خلوص اعمالمون" داره، و گر نه ظاهر سازی هیچ فایده ای نداره...
🔰 و از اینجا معلوم میشه که این درخواست هم میتونه فقط یک ادعا باشه و میزان درستی و نادرستی این ادعا، #ظهور آن حضرت هست که مشخص می کنه چقدر درخواستمون حقیقت داره وگرنه اگر به ادعا باشه هر کسی می تونه ادعا بکنه....
→• @Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
⚜ البته بعد از انقلاب هم مجموعهاى شروع كردند، در اوايل پيروزى انقلاب منتها آنجا ميدانروشنفكران تو
✍ ترجمه، هميشه آسانتر از نگارش و تحقيق است، مخصوصا اگر نويسنده و محقق بخواهد
كار تازه و متينی ارائه بدهد.
〰 🔸 و لذا با وجود تلاش مخلصانه متفكرين اسلامی، حجم كتابهای
ضداسلامی يا غيراسلامی بهطور عجيبی زياد شد و ناگهان نسل جوان آن روز را در برابر
تعداد كثيری از نوشتههای رنگارنگ الحادی قرار داد.Π
🔻 آن كسی كه فیالمثل در سال سىوپنج
میخواست افكار اسلامی را با منش اسلامی درك كند در كتابخانه ايرانی و در فضای ذهنی
اين مرز و بوم برخورد میكرد به كتابهای متعددی از اقتصاد ماركسيستی، تاريخ ماركسيستی،
و در
فلسفه ماركسيستی؛ بدون آنكه معادل اينها را از اسلام در اختيار داشته باشد.
مقابل يك مكتبى قرار مىگرفت كه از هزار راه و از هزار كانال، سيل جزوه و نمايشنامه
و داستان و كتاب علمى و كتاب شبه علمى و كتاب شبه فلسفى مىريزد و پرتاب مىكند
و زمينه را پر مىكند.
♨️ اگر ده تا ترجمه ماركسيستی درباره تاريخ يا درباره اقتصاد وجود داشت، در مقابلش حتی يك
جزوه درباره تاريخ و درباره اقتصاد از سوی متفكرين اسلامی نوشته نشده بود، زيرا حركت
روشنفكری عميق و جدی، تازه پديد آمده بود و فرآوردههای چشمگيری نداشت.
🔹 در مصر و
در هند البته زودتر از ما شروع شده بود و كمابيش ترجمه فارسی كتابهايشان در دسترس
قرار داشت. ليكن مصریها و هندیها هيچكدام آن پيچيدگی ذهن ايرانی را نداشتند كه
نوشتههایشان بتواند اين خلأ را پر كند.
🔙 البته حق سبقت، از آن هندیها و مصریها است كه
از لحاظ بينش روشنفكرانه اسلامی، از ما جلوترند و فراموش نكنيم كه هم در هند و هم در
مصر اين حركت نوين اسلامی مرهون «سيد جمالالدين اسدآبادی» است.✔️
〽️💢 اما نوشتهها و تفكرات اسلامی غير ايرانی، آنجوری نبود كه ذهن كاوشگر را سيرآب كند. نتيجه آنكه روشنفكر مسلمان در اوايل تكون"۱" فكر اسلامی برخورد میكرد با يك فضای
ذهنی ماركسيستی.
💭🔻 رنگ ذهن بسياری از اين روشنفكران، رنگ ماركسيستی شد. مسلمان
بودند، حتی ضد ماركسيسم بودند و سعی میكردند تفكرات ماركسيستی را طرد كنند، اما
يكجايی بالاخره دچار آن زمينه ذهنی غلط میشدند.
👈 اين يك مسأله است و مسأله بسيار
مهمی است، يعنی جامعه روشنفكر اسلامی دچار همان بلايی شد، به همان دامی افتاد كه
گذشتگان ما يعنی متفكران اسلامی در قرنهای قبل به آن دام افتاده بودند:
💥 «دام آلودگی
ذهنی به نهادهای فكری غيراسلامی» نهايت آنكه يك روز آن نهادها، فلسفه يونان بود،
ُ َتفكرات كلامی «اَشعَری و معتزلی» بود، يك روز هم تفكر الحادی فلان ايدئولوژی بود.
⬅️ همه اين روشنفكران هم اسلامی فكر میكردند، همه هم میخواستند قرآن را ترجمه و تفسير كنند، همه هم از هرگونه گرايش الحادی حتی وحشت میكردند، اما در نهايت گوشههايی
دست و بالشانگير میكرد و در بسياری از مبانی دچار میشدند. اين يك واقعيت است، اين واقعيت را بپذيريم.⚠️
ـــــــــــــــــــــــــ
۱(كون)، هست شدن، پيدايش
📜 قرائت دعای عهد
💚 روز بیستم و سوم
🗓شروع چله: ۹۹/۹/۴
🌷 @Organizational_Work
✍ #نکات_دعای_عهد 23
«مشتاق ظهور»💕
🔸 وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ؛ خدایا در فرج مولای ما تعجیل بفرما!
✅ همه ی ما برای رسیدن به هدف ارزندهای که در زندگی داریم، اگر موانعی سر راهمون باشه و راه رسیدن به آن هدف رو سد کرده باشه، باید در دفع و رفع آن موانع بکوشیم .
🔮 رسیدن به جامعه توحیدی هدف بزرگ ماست که فقط با ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به تحقق خواهد رسید.
📌 منتهی به خاطر موانعی که از سوی ما و اعمال و گفتار ما سرچشمه گرفته، این ظهور به تاخیر افتاده پس بر ما واجبه که از خداوند متعال برطرف کردن آن موانع را بخوایم.
🌀 پس دعا کردن برای تعجیل فرج امام عجل الله تعالی فرجه الشریف، در حقیقت دعا برای خودمون و سودمند به حال خودمون هست.
💌 همونطور که در توقیعی از آن حضرت آمده که ؛ «و بسیار دعا کنید برای تعجیل فرج، که آن فرج شما است» این بیان حضرت، نشان بینیازی آن امام همام از دعاهای ماست ولی بخاطر خودمون فرمودند دعاکنید....
🌼 @Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
✍ ترجمه، هميشه آسانتر از نگارش و تحقيق است، مخصوصا اگر نويسنده و محقق بخواهدكار تازه و متينی ارائه
👌🍂 يادم نمیرود در يكی از شبهای بسيار خاطرهانگيز در آخرين ماههای زندگی مرحوم دكترشريعتی، در تهران يك ديدار جمعی داشتيم و يك صحبت دستهجمعی كه متأسفانه از آن كسانی كه در آن ميزگردها كه آنروزها مكرّر اتفاق میافتاد صحبت میكردند، فقط بنده هنوز زندهام؛
مرحوم مطهری و مرحوم دكتر، بحثهای مفيدی مطرح میكردند و برادران و خواهرانی آنجا
بودند و ضبط میشد.📻
←• در آن دوران اختناق سياه، اين از جمله كارهايی بود كه میشد كرد.
〰 در آنجا اين جمله را مرحوم دكتر گفت و اين حرف از او خيلی جالب بود و به نظر من بسيار مناسب و شايسته میآمد كه اين را دكتر شريعتی بگويد.
💬 او میگفت كه امروز ما در حال يك ولادت فكری هستيم.
آن نطفه انديشه اسلامی امروز دارد بسته میشود، در اين مرحله لازم است كه هرگونه رگه بيگانه را از اين نطفه دور كنيم.
📌 میگفت اين غلط است كه كسی بنشيند، بگويد آيا اسلام چند درصد با ماركسيسم اشتراك دارد و چند درصد جدايی؟ میگفت اصلا
طرح اين قضيه غلط است.
💭 بايد فرض كنيم هيچ اشتراك ندارد، بايد فرض كنيم هيچچيز بين آنها وحدت ندارد، اصلا نگاه نكنيم كه فلان مكتب چه میگويد،
👈 نگاه كنيم اسلام چه میگويد.✅
💠 ما امروز در دوران بازيابی اسلام هستيم، ما داريم اسلام را كشف میكنيم، اين نيرويی بود در طبيعت كه قرنها میگذشت و ما آن را درست كشف نكرده بوديم.
🔙🔹 به هر صورت امروز تكليف ما اين است كه از اسلام به عنوان يك ايدئولوژی جهتبخش و راهنما استفاده كنيم.
🍀💫 اسلام را با آن خلوص و طهارتش بفهميم و مبارزه خودمان را در جهت اسلام جهت بدهيم، اگر ما اسلام را با اين ديد و با اين برداشت و با اين نيّت مورد بهرهگيری و مورد بررسی قرار بدهيم آن وقت تمام موضعگيریهای اجتماعی ما چه در *مقابل حوادث، *چه در مقابل اشخاص، *گروهها، *عقايد، *ايدئولوژیها براساس قضاوتی خواهد بود كه اسلام به ما ارائه میدهد.√
☝️برادران و خواهران عزيز! عقيده من اين است كه اين صحنه، صحنه مبارزه و جنگ است؛ حالا بعضى از اسم جنگ میترسند، يا میترسند هو شوند؛ ليكن واقعيت اين است؛ بدون ترديد صحنه جنگ است.
⬅️ يعنى دشمنان استقلال ايران، دشمنان اسلام و انقلاب و آن هويتى كه
به بركت تجديد حيات اسلامى براى اولين بار بعد از چند قرن در اين مملكت بهوجود آمد. آن روح استقلال، روح توجه به ارزشها و توانايیهاى خود، همان چيزى كه وقتى در ملتى
بهوجود آمد، ديگر دست يافتن بر آن آسان نيست.
💎🌷✅💪
📜 قرائت دعای عهد
💚 روز بیست و چهارم
🗓شروع چله: ۹۹/۹/۴
🌷 @Organizational_Work
✍ #نکات_دعای_عهد 24
«دعاگوی معشوق»💕
📖 وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ... خدواندا ! آسان فرما بیرون آمدن او را و فراخ فرما راه او را...
❇️ در این فراز دعا از خداوند میخواهیم خودش اسباب آمدن مولایمان را تسهیل فرماید و به عنایت خویش مردم را آماده ی خدمت به مولایمان کند
💠 و خودش به ایشان اجازه ی خروج فرماید و دشمنان او را خوار و ذلیل کند و سایر اسباب ظاهری و باطنی را برای ایشان فراهم کند تا حضرت در آن زمان، فکرشان درگیر آنها نباشد.
♨️ و به هیچ وجه، تنگی برای آن حضرت نباشد؛ نه در معاش و نه در سلطنت و نه در حکمرانی و نه در حضر و نه در سفر و نه در جنگ و نه در صلح و نه در تکلیف و نه در علوم و معارف و همچنین غیر اینها از هر چه که تصور شود...
🌹 @Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
👌🍂 يادم نمیرود در يكی از شبهای بسيار خاطرهانگيز در آخرين ماههای زندگی مرحوم دكترشريعتی، در تهران
☢ الان مارکسیسم با همه وجودشان وارد میدانند؛ از همهی امکانات هم استفاده میكنند، درهمه مراتب و مراحل هم حضور دارند؛
◀️ از مناقشات بهاصطلاح
فلسفى و شبهفلسفى در يك سطحى،
◀️ تا مناقشات حقوقى، حقوق زن، حقوق چه و چه؛
◀️ تا
سطوح سياسىبازى يعنى سياسیگويى، نه سياسى به معناى واقعى كلمه، شعار سياسى و تیتر زدن و اينها؛
🎬 تا كارهاى هنرى، فيلم و سينما؛ تا هنر نوشتارى، قصه و امثال ذلك؛ فعالند و با
كمال تلاش كار میكنند؛ البته پشتيبانى هم میشوند.
☝️ يعنى اين كارها آن گونه نيست كه ناشى
از ايمان باشد؛ مقدارى از حركت و جوشش آنها ناشى از نفرت است؛ نفرت از دين و از مظاهر
دينى و از آخوند! بعضى از آخوند جماعت متنفرند ديگر.❌
👌 ممكن است خيلى بىدين هم نباشد،
ولى از شكل آخوند بدش مىآيد. هر چه نگاه مىكند آخوند مىبيند؛ اين خودش يك نفرت و
برانگيزاننده است.→
🔸براى بعضیها هم مسأله نفرت نيست، بلكه مسأله طمع است؛ حسابى تأمين
و پشتيبانى مىشوند. از اين قبيل افرادى را داريم.😒
👈 پشتيبانى روشنفكر هم دو نوع است؛ همهاش پشتيبانى مالى نيست. روشنفكر، گاهى حاضر
است گرسنگى بكشد، اما برايش كف بزنند ـنام و نشان و اسم و رسم و اين چيزها ـ تعريف
كنند، راديوها بگويند و در روزنامههاى خارجى بنويسند و به كتاب و اثرات ديگرش تقریظ"۱"
ــــــــــــــــــــــــــــ
۱( قرظ: نوشتن مطالب مدحآمیز بر کتابی)
📍يك اثر كمارزش را بالا ببرند، اهميت و جايزه بدهند. بههرحال انگيزهها اينهاست؛ يعنى
نمىشود گفت اين آقا كه ايمان ندارد، پس انگيزهاش چيست.
همه نوع انگيزهاى مىشود
پيدا كرد.
👌💤 بعد هم وقتى ديدند مانعى وجود ندارد و فضايى است كه هر چه بخواهند، مىتوانند
بگويند، بيشتر هم تشويق مىشوند.
〽️ باز چنانچه در يك جا اخمى، مانعى و چيزى باشد، مقدارى
ملاحظه مىشود؛ ولى وقتى ديدند كه به آنها لبخند هم زده مىشود، طبعا بيشتر تشويق به
اين كار مىشوند.
↙️ در داخل میدانند، حالا هدف چيست؟ هدف اين است كه همان هويتى
كه از اسلام و از انقلاب بهوجود آمده است، خرد و نابود شود.🔻
☝️👥 البته مىدانند كه توده مردم به
اين آسانى، نابود شدنى نيست؛ بالاخره مردم مسلمانند، همان مردمى هستند كه زمينه آنها
بعد از پنجاه سال حكومت پهلوى و دينستيزى، آن طور بود كه توانستند چنين انقلابى را راه
بيندازند.✔️
⚡️ بنابراين در درجه اول به توده مردم طمع ندارند؛ به خواص طمع دارند. خواص يعنى
همين قشرهاى متوسطى كه آگاهیها و تأثير نفسى دارند؛ ممكن است يكى از آنها معمم،
يا دانشگاهى و دانشجو باشد؛ بالاخره خواص. آماج هم در درجه اول، خواص هستند.