اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
🌺 تشکیلات وسیلهای است برای بهتر انجام دادن مسئولیتها و خودسازی. 🔶 آدمهای منفرد غالباً با خصلت
⬆️✅🌹
ریپلی به
ابتدای سخنان جزوه پنجم
#دین_تشکیلاتی 5
اخلاق کار تشکیلاتی در سیره ی
📙 شهید بهشتی (ره)
✨
1_96903755.pdf
1.45M
📙 جزوه #دین_تشکیلاتی
🔹 #شماره 5
✍اخلاق کار تشکیلاتی در سیره ی شهید بهشتی(ره)
🌐 #اصول_کار_تشکیلاتی
🆔 @Organizational_Work
🔴 همایش هزار نفره فعالان مجازی سراسر کشور در مشهدمقدس برگزار شد
🔹همایش سه روزه هزار نفر از فعالان رسانهای و مجازی سراسر کشور به همت تشکلهای مردمی آتش به اختیار جوان در سراسر کشور و همکاری موسسه رسانههای نوین آستان قدس رضوی با هدف بصیرتافزایی در مشهدمقدس برگزار شد.
🔸این نشست با حضور هزار نفر از فعالان رسانهای انقلابی از ۳۰ استان و ۱۷۳ شهر کشور، از روز دوشنبه ۶ آبانماه با سخنرانی آیتالله علمالهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد، حجت الاسلام پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، خیرجو مدیرعامل موسسه رسانههای نوین آستان قدس، داود مدرسییان مسئول تشکل ساج و علی صدری نیا، کارگردان و مستندساز آغاز به کار کرد.
🔹این گردهمایی در روز دوم، با حضور دکتر رحیم پور ازغدی، سید حسام رضوی(معاون رسانهای فاطمیون)، حجت الاسلام قنبریان، داود مدرسییان، دکتر عبدالملکی و حاج حسین یکتا به کار خود ادامه داد.
🔸فعالان مجازی روز سوم همایش به دیدار تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام و المسلمین مروی رفته و میهمان سفره حضرت علی بن موسی رضا علیه السلام شدند.
🔹اختتامیه این گردهمایی، پس از نمایش اختصاصی فیلم سینمایی ماجرای "نیم روز۲: رد خون" و تقدیر از تلاشهای سیدمحمود رضوی ، با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان و قدردانی و تجلیل از خانوادههای شهدا و جمعی از عناصر اجرایی همایش برگزار شد.
🔸در این دوره سعی شد شرکتکنندگان با تقرّب به ساحت ولایت مهر درخشان حضرت علیبن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء ضمن آشنایی با سیرهرضوی و معارف اهلبیت علیهالسلام، به جهت ارتقاء سطح دانش در حوزههای رسانهای و علوم اجتماعی از جلسات استفادهکنند و در انتها اکثریت حاضران اعلام آمادگی کردند که بعنوان خادمیاران فضای مجازی بارگاه منور رضوی در جهت نشر و ترویج مکتب حقه بیش از پیش تلاش داشته باشند.
🔹 "سربازان آتش به اختیار جوان" (ساج)، مجموعهای کاملا خودجوش و مردمی متشکل از جمعی از فعالان انقلابی و دغدغهمند فضای مجازی در سطح کشور است که در لبیک به فرمان ولیامرمسلمین امام خامنهای با هدف ساماندهی بخشی از فعالان رسانه ای فضای مجازی سراسر کشور در حوزههای اجتماعی و فرهنگی در جهت تقویت گفتمانی نیروهای جبهه انقلابی کشور ایفای نقش کند و در گام دوم انقلاب اسلامی و حوزه تمدنسازی باتوجه به اهمیت عرصه رسانه و شبکههای اجتماعی با بصیرتافزایی و سرلوحه قراردادن منویات امامین انقلاب گام بردارند.
#ساج
✅ ما برای وصل کردن آمدیم
@SajIRAN
13.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
🎬 #استاد_شجاعی
همین الآن وقت تجدید عهد ماست!
😓 نکنه بعد از ظهور با حسرت بایستی
و به لشکر حضرت زل بزنی....
#عید_تجدید_عهد
🌸🌸
مقدمه
📝 در مبارزات و جنبشهای تاریخ معاصر ایران، روحانیون همواره نقش
موثر و تعیین کنندهای داشتند. بطوری که در اغلب موارد رهبری این جنبشها یا به دست خود روحانیون بود و یا نقش موثر و هم طراز با دیگران ایفا نمودهاند.✅
⬅️ برای نمونه میتوان از جنبش تنباکو، انقلاب مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران نام برد که قشر روحانی در همه اینها از رهبران اصلی حرکت به شمار می رفتند.
💯✅
🎋انقلاب اسلامی ایران را میتوان نمونه کامل و اثربخش ایفای نقش
روحانیون در جایگاه رهبری و هدایت مردم دانست.✨
👌 به همین منظور تامل و واشکافی شخصیتهای برجسته این جریان تحت عنوان الگوهای تشکیلاتی یکی از راههای تربیت تشکیلاتی افراد مبتنی بر⬇️⬇️
➖ آموزههای اسلامی است. بر همین اساس سعی بر آن شد که در ششمین
جزوه از سلسله جزوات دین تشکیلاتی جزوهای مستقل را تحت
عنوان «در محضر بزرگان تشکیلات»، آماده کنیم تا از کلمات و سخنان ارزشمند آنها بهره ببریم.
✔️☺️👌
💠 البته این نکته قابل توجه است که در اینجا صحبتهای بزرگانی چون
🔹حضرت امام خمینی(ره)،
🔹 امام خامنهای(مد ظله)
🔹 و شهید بهشتی (ره)
〰 در زمینه کار تشکیلاتی به صورت اجمالی رصد شده و در قالب یک
جزوه به شما عرضه شده است؛ حال آنکه محققان و اندیشه ورزان میتوانند اندیشههای تشکیلاتی هر کدام از آنها را در قالب تحقیقی مستقل
مورد مداقه قرار بدهند.
✔️🔰
فصل اول
🌷اندیشه تشکیلاتی امام خمینی (ره)
💠 به طور کلی، اندیشه ی امام خمینی (ره) درباره ی فعالیت حزبی و کار تشکیلاتی تا پیش از- پیروزی انقلاب اسلامی رویکردی سلبی داشت؛
〰 زیرا احزاب تا آن زمان خاستگاهی مردمی نداشتند و رهبر انقلاب اسلامی با آگاهی از این مطلب همواره به فعالیت غیرمشروع احزاب در ایران انتقاد داشت.'۱'
✨ ایشان در جایی میگویند: «اصل این احزابی که در ایران از صدر مشروطیت پیدا شده است، آنکه انسان میفهمد این است
که این احزاب ندانسته به دست دیگران پیدا شده است و بعضی از👇
ــــــــــــــــــــــــــــــ
'۱'مطالب این قسمت برگرفته از تحقیق آقای سید نوید موسوی گرفته شده از سایت تحلیلی تبیینی برهان(brhan.ir) است
➖ آنها خدمت به دیگران کرده اند.
🍃 من این طور احتمال میدهم که در سایر ممالک آنها احزابی درست کردند برای به دام انداختن ممالک عقب افتاده و ممالکی که میخواستند از آنها استفاده بکنند و یکی از راههایی که موجب این میشود که اختلاف پیدا بشود و مردم با هم در یک مسائلی مجتمع نشوند، قضیه ی احزاب بوده است».'۲'
〽️ اساساً فعالیت احزاب پیش از انقلاب در نگاه امام ریشه ای استعماری
داشته و هرگز در راستای منافع امت اسلام و ملت ایران پیش نرفته است.💢
✨ امام خمینی میگویند: «قدرتهای بزرگ برای اینکه نگذارند ایرانی با هم باشد، با یک نقشه ی شیطانی یک حزب را درست کرده و اسمش را این گذاشته و حزب دیگر را در درست کرده و اسمش را آن گذاشته.
💖↔️🌐
⭕️ این حزب با آن حزب دشمن و آن حزب با این حزب دشمن است...
🔴 یکی از راههای استفاده ی غرب از ما و استفاده ی آمریکا و شوروی از مخازن ممالک ماها، همین است که در بطن جامعه ی ما... از طرق مختلف، اختلاف درست میکنند، غارت میکنند و کسی هم نیست تا حرف بزند، برای اینکه یک فکر واحد نیست، افکار متشتت و مختلف است».'۳'
💢💢
🔹به همین منظور امام خمینی، به عنوان یک فقیه، موضع خود را در برابر👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
'۲'(صحیفه ی امام، ج 5 ،ص 274 تا 276)
'۳'(همان، ج 4 ،ص 235)
➖ احزاب دولتی و غیرمردمی بیان میکنند و میگویند: «ایران تنها کشوری است که حزبی به امر ملوکانه تأسیس کرده و ملت مجبور است وارد
آن شود، و هر کس از این امر تخلف کند، سرنوشت او یا حبس و شکنجه و تبعید و یا از حقوق اجتماعی محروم شدن است.»۴
😟💢👑
بنابراین استبداد پهلوی از دیدگاه امام با چند پاره کردن جامعه توسط احزاب
دستنشانده عاملی در تضعیف نیروهای مردمی و تقویت ساختار مستبدانهی حکومتی بهشمار میرفت.
🔴⭕️🔴
👀🔺 مشاهده میشود که حضور حزب دولتی و غیردولتی رستاخیز بهشدت مورد مخالفت امام قرار میگیرد و ایشان 👈 تشکیل این حزب و اجبار در عضویت آن را دلیلی بر خفقان رژیم شاه میدانست که از این طریق رژیم قصد داشته قوای مقاومت مردم در مقابل حکومت را به کلی سلب نماید، بنابراین این حزب را مخالف اسلام و مصالح ملت ایران میدانست و شرکت در آن را حرام شرعی اعلام کرد:⬇️⬇️
📍«نظر به مخالفت این حزب با اسلام و مصالح ملت مسلمان ایران، شرکت در آن بر عموم ملت حرام و کمک به ظلم و استیصال مسلمین است و مخالفت با آن از روشنترین موارد نهی از منکر است.»۵
✔️💢
💠 البته دیدگاه امام درباری احزاب غیرمردمی اینگونه بوده است.
ــــــــــــــــــــــــــــ
۴(همان، ج ۳ ،ص ۷۳)
۵(همان، ج ۳،ص ۷۱)
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
مقدمه 📝 در مبارزات و جنبشهای تاریخ معاصر ایران، روحانیون همواره نقش موثر و تعیین کنندهای داشتن
🌀 چنانکه متأثر از جریان انقلابی راه افتاده، دیدگاه امام خمینی نسبت به
احزاب تغییر کرده و این بار شکلگیری احزاب مردمی مورد تأکید قرارمیگیرد☝️ و در عین حال، همان نگرانی برای فعالیت احزاب غیر اسلامی و وابسته به خارج همچنان در اندیشهی امام دیده میشود.💢
🇮🇷 بنابراین در آستانهی پیروزی انقلاب و در آبان ماه سال 1357 ،امام فعالیت احزاب و گروههای سیاسی را آزاد اعلام کرد.
👌✔️از همان ابتدا ایشان این آزادی
را محدود به گروه یا حزب خاصی نکرد و حتی این آزادی را برای احزاب سیاسی مخالف شاه، که غیر اسلامی بودند، نیز محترم شمرد
🔹 منتهی فعالیت احزاب را منوط به مُضر نبودن فعالیت آنها دانست.
✨ امام در پاسخ سؤال خبرنگاری که پرسیده بود: «در نظام آیندهی ایران نقش احزاب سیاسی مخالف شاه، که غیر اسلامی هستند، چیست؟»
🍃 فرمود:
«فعالیتهای احزاب اگر چنانچه مُضر نباشند، آزاد است»۶
🌐✅
➖🔹و در جایی دیگر تأکید دارند «در چهارچوب جمهوری اسلامی تمامی احزاب میتوانند آزادانه اظهار نظر بکنند، ولی خرابکاری در امور سیاسی را تحمل نخواهیم کرد.»۷
🚫💢
🔰در نهایت، آنچه از رفتار و عمل حزبی در اندیشهی امام برجستگی
دارد، حرکت نیروهای متعهد به طور سازمانیافته در قالب احزاب الهی
ــــــــــــــــــــــــــــــ
۶(همان، ج ۴ ،ص ۴۳۲)
۷(همان، ج ۹،ص ۲۹۷)
➖ و انقلابی است که باید با وحدت و یک صدا در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند.👌
🍃 ایشان تأکید میکنند:این اسم هارا کنار بگذارید و همه با هم بشوید و یک اسم داشته باشید و اتفاق کلمه داشته باشید'۸'
💢 اگر در یک ملتی اختلاف سلیقه نباشد، ناقصی است. اگر در یک مجلسی اختلاف سلیقه نباشد، این ناقصی است. اختلاف باید باشد،
🔸اختلاف سلیقه
🔸اختلاف رأی،
🔸مباحثه
🔸جار و جنجال اینها باید باشد، لکن نتیجه این نباشد که ما دو دسته بشویم...
🔴🔛🔵
✅باید دو دسته باشیم و در عین حالی که اختلاف داریم، دوست هم باشیم،'۹'
💎 بر این اساس، وحدت نیروهای اسلامی و انقلابی با وجود اختلاف دیدگاه ها مورد تأکید رهبر انقلاب قرار می گیرد و کار حزبی با پیش شرط حفظ وحدت نیروهای انقلاب مورد پذیرش قرار می گیرد.
✔️✔️
🔷 بنا بر آنچه گفته شد، مشاهده می شود که امام خمینی(ره) با فهم ضرورت کار تشکیلاتی در قالب جمعیت های سیاسی مردمی و با نظارت علما همواره بر نوعی همکاری و تعاون در میان نیروهای اصیل انقلاب به سمت هم و در یک راستا قرار دادن آن ها، استراتژی منظمی را برای هدایت جریان های سیاسی در کشور طراحی کرد.
✨امام خمینی(ره) با حمایت👇
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۸(همان،ج۵،ص۲۸۷)
۹(همان،ج ۲۱، ص۴۷)
➖🔹مستقیم از نیروهای اصیل انقلاب اسلامی بهتدریج ماهیت نیروهای منحرف را برملا ساخت و پیروزی تمام عیار انقلاب اسلامی را رقم زد.
🎋🌷✌️
☢ در نهایت، از تشکیل مؤتلفهی اسلامی تا تأسیس حزب جمهوری
اسلامی روندی صعودی در تاریخ همگرایی نیروهای انقلابی مشاهده
میشود و این همگرایی بیش از هر چیز مدیون رهبری واحد و یکپارچه امام خمینی (ره) است که سبب میشود نیروهای انقلابی در زیر چتر فرماندهی ایشان با یکدیگر به همکاری بپردازند و با وجود دسیسههای دشمن در طرح تفرقه میان نیروهای انقلاب همچنان نظام اسلامی را حفظ کنند.✔️
🤝 وحدتی که در سالهای جنگ نمونهی دیگری از کار تشکیلاتی را در جبهههای هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشت و این بار دشمن بعثی را با تمام حمایتهای جهانی با بنبستی
ناگزیر مواجه و به عقبنشینی وادار کرد.
💯🔷💪
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
🌀 چنانکه متأثر از جریان انقلابی راه افتاده، دیدگاه امام خمینی نسبت به احزاب تغییر کرده و این بار
✨ فصل دوم
🌷اندیشههای تشکیلاتی امام خامنهای(ره)
💠 مقام معظم رهبری از جمله افرادی است که نه تنها شخصا تجربه کار
تشکیلاتی از قبل از انقلاب اسلامی و بعداز آن را دارد بلکه با هدایتها و ارشادهای داهیانه خود توصیههای اکید میکند که در زمینه کار تشکیلاتی که ایشان آن را یک فریضه میدانند، کار شود.💪
➰ لذا در ادامه تعدادی از بیانات ایشان در زمینه کار تشکیلاتی از نظر خواهد گذشت.۱۰
🔹🔹🔹
ــــــــــــــــــــــــــــ
۱۰(به منظور مطالعه مفصل تشکیلات در نگاه مقام معظم رهبری کتاب «کار باید تشکیلاتی باشد» که توسط موسسه فرهنگی شهید احمد کاظمی چاپ شده است، معرفی میشود. لازم به ذکر است که مطالب این قسمت هم از آن کتاب گرفته شده است.
🔹هیچ كاری بدون تشکیل پیش نمی رود
🔅 معظمله در صحبتهای خود چنین میفرمایند:
🔰 «تشکیلات یکی از
فرایض هر گروه مردمی است که یک هدفی را دنبال میکنند.
🔰 تشکیلات یعنی نظم، یعنی ارتباط و اتصال و زنجیرهیی کارکردن؛
👈 این معنای تشکیلات است.👉
🔵 این چیزی است که نه فقط بد نیست؛ بلکه یک چیز خوب و بلکه یک چیز ضروری است.
هیچ کاری در دنیا بدون
تشکیلات پیش نمیرود. انقلاب اسلامی ایران هم بدون تشکیلات پیش
نرفت و پیروز نشد».۱۱
✔️✔️
در جایی دیگر ضمن تبیین ضرورت سازماندهی و کار تشکیلاتی میگویند: «بدون سازماندهی، بدون تشکیلات مدیریت امکان ندارد و کار
هم پیش نمی رود. نخیر، بنده معتقد به نظم سازمانی هستم؛ اما معتقدم که
این نظم سازمانی نباید ما را از هویت خودمان خارج کند.💯
🌐 باید توجه داشته باشید که در همهکار، ساز و کار تشکیلاتی و اداری نقش مهمی دارد. این نه به معنای گم شدن در هفت توی بوروکراسی ودیوانسالاری است، بلکه به معنای بودن تشکیلات ، بودن مسئول و
وجود یک مرکز فکر است.
✅🔹💞
📿من در دو، سه سال قبل از این، با یکی از فضلای عالی مقام - که واقعاً
قلباً به ایشان ارادت دارم؛ خیلی خوشفکر و نوآور هم هستند - همین👇
ــــــــــــــــــ
۱۱(مصاحبه با روزنامه اطلاعات۱۳۶۰٫۱۱٫۲۷)
💥نکته را مطرح کردم و گفتم شما تعدادی از این فضلا و محققان را در
جایی از قم جمع کنید و به آنها کار تحقیقی بدهید و بودجهیی هم
برایش بگذارید؛ اما تعقیب نشد و متأسفانه این کارها انجام نمیشود!💢
👌من ایراد ندارم که چرا فلان آقا این کار را نکرده؛ معلوم است که این
کارها فردی انجام نمیگیرد؛ این کارها تشکیلات و مدیریت تشکیلاتی لازم دارد.✅
🔚 نکتهی دیگر، کار جمعی، تعاون و همکاری با یکدیگر و همت بلند
است.
🚻 کودکان و همچنین جوانان را از آغاز عادت بدهیم که با همتِ
بلند نگاه کنند.
☝️ مسائل گوناگونی وجود دارد که اینها را باید در سطح
دنیا دید، در سطح جهانی باید مشاهده کرد، نه در سطح منطقهای، چه
برسد به این که انسان بخواهد آنها را در سطح کشوری یا در سطح
ولایتی و استانی ببیند.
🌎🌐✔️
🔺 مسائلی وجود دارد که اینها را باید در آفاقِ صد
ساله و صد و پنجاه ساله دید، نه در یک افق محدود پنج ساله و ده
ساله و کمتر. اینها همت بلند لازم دارد؛ نگاه بلندهمتانه به مسائل
گوناگون.
💯🔰✅
👨🎓 این دانشآموز یا این دانشجوئی که شما امروز دارید تربیت
میکنید، چند صباح دیگر یک استاد است، یک مدیر فعال است، یک
کارشناس برجسته است، یک عنصر مؤثر در حرکت سیاسی جامعه
است؛ چند صباح دیگر این وجود مؤثری در جامعه خواهد بود.✔️
➖🔹 این را
آنجوری تربیت کنید که با این همتِ بلند بار بیاید.
🌺✅
🎋ما اعتقادمان این است که بهترین راهی و برترین حربهای که میتواند
این راه را باز کند و هدایت الهی را و هدایت انقلابی را در ذهنها و جانها و به میوه بیاورد، مثمر کند،↘️
🌐 یک تشکیلات است یک تهذیب است.
👈این اعتقاد ماست، ما عقیده داریم که اگر چنانچه کسانی بخواهند در خارج از کشور برای انقلاب کار کنند و اینها⬇️
🔺 متشکل نباشند،
🔺 مجتمع نباشند.نخواهند توانست – از لحاظ کیفیت، از لحاظ
کمیت- آن کاری را بکند که یک گروه متشکل انجام خواهد داد.»۱۲
⭕️🔴⭕️
_________________
۱۲(اعضای واحد تبلیغات خارج از کشور حزب جمهوری، ۱۳۶۰٫۹٫۱۸)
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
🌀 چنانکه متأثر از جریان انقلابی راه افتاده، دیدگاه امام خمینی نسبت به احزاب تغییر کرده و این بار
جبهه فرهنگی انقلاب سازماندهی میخواهد
✳️ در جایی دیگر مقام معظم رهبری کار جبههای را معرفی میکنند و
میفرمایند: «وقتی انسان مقابل خودش را نگاه میکند، یک جبههای میبیند.
✴️ ما در مقابلمان جبهه فرهنگی سیاسی غرب وجود دارد که در دل این جبهه،⬇️
🔻یک جبهه سرمایهداری خطرنام و آدم خوار وجود دارد،
➰باز در کنار این جبهه ارتجاع فکری و خوك صفتی در زندگی بشری وجود دارد،
🔻سلاطین و این مسئولان و متولیان امور خیلی از حکومتها، زندگی حیوانیشان مثل خئک و اهدافشان، اهداف دشمنان و فکرشان، فکرهای متحجر، ⛔️
👈 که اینها همه یک مجموعهای را تشکیل دادند در مقابل ما؛ یک جبهه هستند، ما اگر بخواهیم در مقابل این جبهه کار کنیم هم باید تنوع داشته باشیم، هم باید ابتکار داشته باشیم، هم باید انگیزه داشته باشیم.
💎♻️🔆
➖🔹 هم باید برنامه داشته باشیم؛ کارمان هدایت شده باشد و این نمیشود مگر با تشکیل جبهه.
👌 این طرف هم بایستی جبهه تشکیل
داد. از افراد و حتی مجموعهها به تنهایی کار برنمیآید، باید یک کار
وسیع جبههای انجام داد، این کار هم جز با حضور مردم امکان ندارد؛ یعنی ابتکارات مردم خیلی از کارها را میکند.»۱۳
☺️✅👌
♒️ اینکه شما میبینید بنده مسألهی تهاجم فرهنگی را مطرح کردم و گفتم؛
روی آن اصرار ورزیدم؛ راجع به آن حقیقتاً غصّه خوردم و تلاش کردم
و باز هم به فضل الهی تلاش میکنم؛
👌✅
➖🔹 گاهی در ریزِ مسائل وارد شدم و
اگر کسی در این زمینه به من اشکالی کرد، در یک سخنرانی به اشکال
او جواب دادم، همه به خاطر این است که چنین میدان و صحنهای را
به طور واضح مشاهده میکنم و میبینم که اینها چطور با استفاده از همان توانی که در خودشان هست، از ضعفهای جمهوری اسلامی استفاده
میکنند.💢
🔴 عمدهی نظر اینها هم سست کردن ایمانها، کور کردن امیدها،
متشتّت کردن جبههها و جذب کردن سرمایههاست.
📌البته این نکته را هم به شما بگویم که اگر خدای ناکرده همگیتان یک
وقت بگویید «ما میخواهیم این کار و فعّالیت و حضور را ببوسیم و
کنار برویم»، عقیده ندارم که این میدان، خالی خواهد ماند؛ نه. عقیدهی من این است که بارِ خدا، زمین نمیماند.
💠💠💠
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
۱۳(دیدار مقام معظم رهبری با مسئولین بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء عجل)
☝️بنده قبل از انقلاب به طلبهها و رفقای جوانی که با من بودند، مکرّر در مکرّر میگفتم این را
شما بدانید که وقتی ارادهی الهی تعلّق گرفت، بارِ خدا زمین نمیماند.✔️
✨قرآن، ناطق به این است:
🌸«من یرتدّ منکم عن دینه فسوف یأتی الله بقوم
یحبّهم و یحبّونه»۱۴🌸
✴️ اداره دست دیگری، پشت دیگری و بَر و دوش و
بازوىِ ستبرِ دیگری را مأمور برداشتنِ این بار و حمل آن خواهد کرد.
〽️ولی بلاخره، کار به تأخیر میافتد. در این شکی نیست که وقتی ما
بخواهیم باری را بر زمین بگذاریم، تا دیگری بیاید و آن بار را بردارد،
وقفهای ایجاد میشود.⚡️
🔺البته، وقفه در راه خدا، نارواست.🔺
🔚 استفاده از این
فرصت و موقعیت هم که خدا به ما داده است تا بتوانیم این بار را
برداریم، بزرگترین کارِ ماست. اصلا بزرگترین افتخار این است که
خدا ما را بندهی خودش بداند و از ما بخواهد که این بار را برداریم.
💞✅🔷
⬅️ لذاست که من عرض میکنم: شما باید تلاش کنید تا جبههی خودی و
آن جمع سیصد و سیزده نفری بدرِ کبراىِ امروز، سایش پیدا نکند.»۱۵
✔️✔️
ــــــــــــــــــــــ
۱۴(سوره مائده، آیه ۵۴)
۱۵(بیاناتمعظم رهبری در دیدار هنرمندان و مسئولان فرهنگی کشور، ۷۳٫۴٫۲۲)
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
جبهه فرهنگی انقلاب سازماندهی میخواهد ✳️ در جایی دیگر مقام معظم رهبری کار جبههای را معرفی میک
حل شدن در جمع
👌🌺 از جمله ویژگیهای مهم کار جمعی در بیان مقام معظم رهبری، حل
شدن فرد در جمع است.
➖🔹در این باره ایشان میگویند:
«یک کار تشکیلاتی یک کار جمعی، خصوصیتش این است که فرد باید خودش را در جمع حل کند.
✅☝️
➖ گم کند؛ که این گم کردن عین باز یافتن به نحو درست است. چیزی کم نمیشود از آدم، چیزها افزوده میشود.
💎✔️☺️
📌 من مثال میزنم به آن لیوان آبی که داخل آن یک حبه قند را شما میاندازید. این حبه قند یک چیز مشخصی است، به قدر خودش شیرینی
دارد.
⚛ وقتی در (لیوان آب) انداختی، تمام است، یعنی یک دانه از این ذرات ریزی که زیر دندان میآمد و صدا میکرد و خودش را نشان میداد که هان! منم؛ یک دانه از اینها باقی نمیماند، تمام حل میشود در آب. در آنجایی که قبل از آن یا بعد از آن، ده حبه قند دیگر هم حل شده.
⁉️ اما به نظر شما از این حبه قند یک ذرهاش از بین رفت؟
👈 هیچ چیز از آن از بین نرفته است. این قند یک ذره کم نشد، بلکه یک خورده به آن زیاد شد.
⬅️ زیرا آن مقدار شیرینی که در این قند بود آن ریخته شد با شیرینیهای دیگری که در قندهای دیگر بود و در تمام اجزای این آب حل شد، سرایت پیدا کرد، چیزی هم از آن کم نشده، اما آن
تشخص خودش را از دست داده، آن فردیت خودش را از دست داد؛
💧➡️ 💦✅
🌐 یک تشکیلات باید این جور باشد.. شکل کامل یک تشکیلات درست،
این جوری است که فرد در جمع، حل بشود. این شکل درست تشکیلات است.✔️
🔚 البته کاری است در اصل آسان، اصلا انسان این جوری است، اما در تجربه و عمل ما که پنجاه سال در اختناق رضاخانی و👇