eitaa logo
پابرهنگان||محمد زارع
407 دنبال‌کننده
283 عکس
153 ویدیو
8 فایل
🌾موضوع انشاهایم: اسلامِ پابرهنگان؛ اسلامِ همان هایی که بیش از طبقه ای اقتصادی، عمیقا بازتاب بینشی اجتماعی اند؛ برپادارندگان و صاحب انقلاب ها؛ رنج کشیدگان تاریخ ؛ و سرانجام وارثان زمین🌱 ✍️محمد زارع ارتباط: @paberehnegi
مشاهده در ایتا
دانلود
بسمه تعالی مَنْ ظَلَمَ أَجِیراً أَجْرَهُ أَحْبَطَ اللَّهُ عَمَلَهُ وَ حَرَّمَ عَلَیْهِ رِیحَ الْجَنَّة « هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد خداوند عمل او را باطل میسازد و بوی بهشت را بر وی حرام میگرداند» (أمالی صدوق، صفحه ۴۲۷) جناب آقای سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم؛ با سلام و احترام، همان‌طور که می‌دانید تورم افسارگیسخته، به ویژه در زمینه مواد خوراکی، تامین حداقل‌های زندگی را برای طبقات فرودست و کارگران و مزدبگیران دشوار کرده است. سرکوب دستمزد و کاهش ارزش سالانه آن، که نسبتی با تورم‌های سرسام‌آور نداشته، باعث شده دستمزد نه فقط کفایت «تامین زندگی»، که تکلیف ماده ۴۱ قانون کار است را نداشته باشد، بلکه حتی از تامین کالری مورد نیاز خانوارهای کارگری نیز عاجز باشد. علاوه بر قانون کار، سیاست‌های کلی تامین اجتماعی نیز مقابل دیدگان ماست. آن جا که در ماده ۵، «حفظ قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه از طریق متناسب‌سازی مزد شاغلین، مستمری بازنشستگان و مقرری بیکاران» را تکلیف می‌دارد. اکنون در آستانه تعیین مزد ۱۴۰۳، اظهارات غیرقابل قبول و غیرقانونی ریاست سازمان برنامه، اظهارات وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و دارایی و رفتار نمایندگان دولت در شورای عالی کار، این بیم را زنده می‌کند که اشتباه سال گذشته که منجر به افزایش دستمزد به میزان نصف تورم اعلامی بود تکرار شود. به روایت صدر نامه باز گردیم: ضایع ساختن مزد کارگر، همه اقدامات خوب دولت را نیز نابود می‌سازد. کارگرانی که ستون فقراتشان زیر بار زندگی در حال شکستن است، ستون فقرات تولید هستند. لذا از جنابعالی تقاضا داریم مکتبی بودن دولت و تعهد آن به قانون و سیاست‌های ابلاغی رهبری معظم را با تاکید صریح بر لزوم افزایش دستمزد کارگران به میزان تامین سبد معیشت خانوار کارگری که معیار صریح ذکرشده در ماده ۴۱ قانون کار است اعلام کنید. جمعی از فعالین اجتماعی، دانشجویان، طلبه‌ها کارگران و اساتید دانشگاه امضا کنندگان: برای امضا نامه به آیدی @Ali_enm و یا @Ssajadsajadi در پیام رسان ها نام و نام خانوادگی و عنوان خود را بفرستید
هدایت شده از علی صمیمی
🔹 تبعیض یا احساس تبعیض ممکن است گسست‌ها را بیشتر کند. مثلا از طرفی امکان عکس‌برداری از یک بی‌حجاب را به ناظر داده که یک برنامه‌ای تعریف کرده که بتواند از طریق موبایلش عکسی بگیرد و به عنوان ناظر بفرستد، اما از طرف دیگر اگر انتشار عمدی یا حتی غیرعمدی اموال مسئولین کرد، این جرم‌انگاری شده است، حتی در صورت غیرعمدی هم جرم‌انگاری است. 🔹اگر جامعه دید که دور اموال، یک ویلا، باغ یا دارایی مسئولی فنس کشیده شده، این احساس تبعیض می‌کند که گویی طبقه‌ی فرمانفرمایی هست که نیازی نیست مردم هیچ اطلاعی از او داشته باشند، بلکه اگر کسی هم مردم را از اموال و دارایی‌های او و امثال این‌ها مطلع کرد، او دچار جرم شده است ولی مقابلش این‌طور نیست. گسلی را درست می‌کند که بعدا نهی از منکر را دچار سختی می‌کند. مشاهده متن کامل گفت وگو: https://mobahesat.ir/24315 ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از نامه جمهور
🔥انتشار رایگان ویژه‌نامه «سرکوب دستمزد» نامه‌جمهور منتشر شده در شماره پنجم نامه‌جمهور «طبقه دولتمند و سرکوب رفاه» 📥📥📥دریافت فایل ویژه نامه از [اینجا](https://ble.ir/nameh_jomhour/-937700052255364996/1710509235014) ➖➖➖➖ با ما همراه باشید: @nameh_jomhour
هدایت شده از مسائل کارگران
قیام قم و تهران در دفاع از حقوق کارگران! هم‌اکنون در اقدامی بی‌سابقه علمای قم عمامه بر زمین کوبیدند که «ما زنده باشیم و در کشور اسلامی به کرامت و عزت کارگران با این میزان دستمزد توهین شود؟!» به دنبال این اقدام علما، بسیاری از طلاب نیز تحصن کرده و عده‌ای از مومنین کفن‌پوش به خیابان‌ها آمدند. آیت‌الله جوادی‌آملی برای جلوگیری از حبط عمل حکومت اسلامی تدریس خود را تعطیل کرده و در حمایت از کارگران همراه با عده‌ای از آن‌ها پای پیاده از دماوند به سمت وزارت کار راهپیمایی کردند. چند تن از مراجع عظام با ذکر این حدیث از نبی‌مکرم اسلام گه «ظُلمُ الأجِيرِ أجرَهُ مِن الكبائرِ» در باب این گناه کبیره و عواقب آن به حکومت اسلامی هشدار داده و اقدام به بست‌نشینی در حرم حضرت معصومه کردند. آن‌ها معتقدند این میزان دستمزد اشاعه ظلم و به دنبال آن اشاعه فحشا است و سکوت در این موضوع  همکاری با ظالم است. آن‌ها خاطرنشان کردند: حوزه علمیه قم هزینه این همکاری با ظالم را بر عهده نمی‌گیرد و همانند امام حسین در واقعه کربلا، در مقابل این ظلم یزیدی ایستادگی می‌کند و در این راه از صرف جان و آبرو اندک هراسی ندارد. اساتید دانشگاه‌های تهران نیز کلاس درس خود را از دانشگاه به مقابل وزارت کار تغییر دادند. متخصصین اجتماعی می‌گویند: عدم تناسب دستمزد کارگران با تورم، ضد عدالت و قانون بوده و آن‌ها را مجبور به چندشغله بودن و زمان‌فروشی هر چه بیشتر کرده است. این امر موجب فاصله فیزیکی و عاطفی پدر خانواده با فرزندان شده و برآورده نشدن خواسته‌های مادی و معنوی فرزندان را به سمت بزه‌های اجتماعی گوناگون سوق می‌دهد. با توجه به افزایش فشارهای اجتماعی و حمایت گسترده و قوی علما و اساتید از کارگران، احتمال ترمیم قابل توجه حداقل دستمزد کارگران بسیار بالاست. این اتفاقات البته در رخ داده و در دنیای واقعی، باز هم دستمزد کارگران سرکوب شده و صدایی از حوزه و دانشگاه درنخواهد آمد. الهه طالب‌زاده Telegram: @Criticalanalysis0
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
5.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️چه کسانی دغدغه‌ی مستضعفین دارند؟! 🔹هر سال اواخر اسفند که می‌رسد، چشم خیلی‌ها به اخبار تعیین است. خبرهایی از چانه زنی‌های تکراری در ؛ بین کارگران از یک سو و کارفرماها و دولتی‌ها از سوی دیگر! 🔺اما اگر شاخصی که اینجا می‌گوید رعایت می‌شد، و معیاری می‌شد برای انتخاب تصمیم‌گیران، آن‌وقت احتمالا داستان خیلی فرق می‌کرد! 🔸تا وقتی که این حرف آقا روح‌الله زمین بماند، آش همان آش است و کاسه همان کاسه! 🎬@Mostazafin_Tv
نوروز رستاخيز خاك است و عيد صيام، رستاخيز جان. و انسان، روح كبريايی است كه در خاك فقر دميده‌اند. با نوروز جسم جهان تازه می‌شود و با صوم، جان جهان، كه انسان است. جسم و جان اگرچه تعارض ذاتی ندارد، اما در اين جهان از هم انتزاع گرفته‌اند، چنانكه جمال و كمال نيز چنينند، نادر است آنكه زيبائی صورت با زيبائی سيرت جمع شود. آنجا كه آن يكی هست، اين يكی نيست. خاك محتاج زمستان است تا پذيرای بهار شود،‌ و جان محتاج صوم است تا روح به ابتذال ربيع واصل شود. تا خورشيد عشق از افق جان طلوع كند، و نسيم لطف بورزد و درخت دل به شكوفه بنشيند، و اين است. مرتضی آوینی/رستاخیز جان 🌱بهار درونتان مبارک 🔶 پابرهنگان
هدایت شده از  محسن ریسمان سنج
16.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰ما شیعیان هنوز علیِ کوفه را روایت نکرده ایم! علی در کوفه امام تبیین بود یا امام شمشیر ؟ حجت الاسلام قنبریان 💠 برشی از جلسه چهارم سخنرانی ظهرهای رمضان با موضوع "ولاءها و ولایت ها در قرآن" @rismansanj
✅🔴✅گزیده پیام حضرت امام(س) به مناسبت نوروز 1365 «یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ وَ الْأَبصارِ، یا مُدَبِّرَ اللَّیلِ وَ النَّهارِ، یا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوالِ، حَوِّلْ حالَنا الی أَحْسَنِ الْحال». خدایا! ما را در این سال نو از این حالی که داریم عوض کن. ما گرفتار هواهای نفسانی هستیم و تو می دانی، و تو می توانی ما را نجات بدهی. خداوندا! این پیروزیهای چشمگیری که برای ما و ملت ما و برای اسلام حاصل شده است، طوری کن که در قلوب ما تأثیر سوء نگذارد و ما را مغرور نکند. ما را از آن راهی که انبیا- علیهم السلام- داشتند منحرف نکند. من امیدوارم که این سال نو، به همه ملت های اسلامی و خصوصاً ملت تحت ستم ایران که سالهای طولانی در گرفتاری بودند، مبارک کند، و که این رزمندگان عزیز ما، اینها در جبهه ها حاضر هستند و ان شاء اللَّه بیشتر هم حاضر خواهند شد و آن طور آن روح آنها را تبدیل کردی، روح ما را هم کن به یک روحی که مورد رضایت تو باشد ... خداوندا! اینها را پیروز کن. ما را در جهاد نفس پیروز کن. همه را در جهاد نفس پیروز کن. ما را به تکالیف خودمان آشنا کن. ما را به وظایفی که با این ملت داریم آشنا کن. خدمت ما را پیش خودت که خدمت به اینها خدمت به تو است، این را بپذیر. دین و دنیای ما را حفظ کن. این سال را مبارک کن بر همه قشرهای ملت ما. خدایا! دلهای اینهایی که مخالف با این جمهوری هستند، این دلهای اینها را برگردان، تو مقلب القلوب هستی. اینها را برگردان که آدم بشوند. توجه داشته باشند اینهایی که کنار نشستند و جوانها این طور پرپر می شوند، و آنها یا شادی می کنند یا بی تفاوت هستند، دلهای اینها را برگردان به یک دلهای سالمی، و این حجابها را از پیش چشم همه ما بردار. و ما را موفق کن که در تعقیب مسائل الهی کُندی نکنیم، قلب ما به نور معرفت تو روشن بشود. قلب همه ملت ما به نور معرفت تو روشن بشود. خدایا! «ارِنِی الْاشْیاءَ کَما هی ». (صحیفه امام، ج‏20، ص: 16-19) 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶عید نوروز و رهبر انقلاب: ‌عید سعید نوروز و تحویل سال جدید هجری شمسی و نزدیک شدن به ایام و لیالی مبارکه ماه رمضان را، به همه‌ی شما برادران و خواهران و آحاد ملت ایران و ایرانیانی که در نقاط دیگر زندگی می‌کنند و همچنین به همه‌ی مسلمین عالم، تبریک عرض می‌کنم. تحویل هر سال جدید شمسی - که با نوعی تحول در عالم طبیعت مصادف می‌باشد - فرصتی است تا انسان به و و و و خود بپردازد. این دعای شریفی که به ما تعلیم داده‌اند، تا در آغاز سال بخوانیم، درس همین تحول است. در این دعا، از خدای متعال درخواست می‌کنیم که در حال و وضعیت روحی و نفسانی ما، و را ایجاد کند. ایجاد تحول کار خداست؛ اما ما موظفیم که برای این تحول در درون و در زندگی و در ، اقدام و تلاش کنیم و همت بگماریم. ۶۹/۱/۱ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
هدایت شده از علی صمیمی
🔰 اما...! آقای علم الهدی! 🔶 رهبری فرمودند: مردم، یعنی همه مردم بدون امتیازات طبقاتی و گروهی. ۱۴۰۰.۰۵.۱۲ 🔰 این انقلاب یک انقلاب الهی است و پایه اصلی آن مردمند... این انقلاب متعلق به مردم است ...هیچ کسی، نمی تواند و نباید ادعای مالکیت این انقلاب را بکند. خود را مالک بداند دیگران را مستاجر...صاحب این انقلاب مردمند. ۸۷.۰۳.۱۴ 🔰@ali_samimi71
🔶🔷🔶خدیجه؛زَرمندی علیه زورمندان خدیجه، مکه؛همان تحول یافته ای که آتش انقلابِ محمد علیه جهان سرمایه داری را برافروخته است؛ آنجا که سرمایه را به دست محمد و می اندوزد و آن را عاشقانه به پای محمد و می ریزد. اگر قرار است ی جامعه ات باشی و نه ؛ باید سرمایه را محمد وار و از مسیر عاری از بدست آوری تا در جامعه ات نه قله های مرتفع ثروت بوجود آید و نه دره های عمیق فقر؛ تفاوت طبقاتی آری؛اختلاف طبقاتی هرگز. و چون رنجوری از نظم سراسر ناعادلانه؛ باید سرمایه را در مسیر نابودی ظلم هزینه کنی؛ و باید مصرف را علیه رفاه زدگان بی درد و زالو صفت،به حد کفاف برسانی و زیادتش را همه یکسره وقف پشتیبانی از کنی؛ ولو آنکه شعب ابیطالب نشین هم بشوی. اگر چنین شد؛ثروتمند هم که باشی هم رزم مستضعفینی و دشمن . فاطمه ی عدالتخواه؛ پرورش یافته ی همین خدیجه است؛ همین ثروتمندِ سلام الله علیها... 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین 📌لینک همراهی 👇 ایتا اینستاگرام تلگرام بله
🔶🔷🔶کَرَم؛ حَسَنی یا اُموی؟ ⏰مدت تقریبی مطالعه:۳دقیقه 🔶می گویند حسن ع کریم است اما چرا کسی نمی پرسد در جامعه ی پس از انقلابِ ی پیامبر ص چرا باید فقیری وجود داشته باشد تا حسن بخواهد به او ببخشد؟! و حسن ع که خود همزاد همین انقلاب است چه نسبتی با علتِ بودن(و شدن) این جامعه دارد؟ 🔷 با اِغفالی مشمئز کننده می گوید حسن آنقدر کریم بود که دو بار کل زندگیش را بخشید حتی آنقدر کریم که جامعه را هم دو دستی به معاویه بخشید! تا با اِعمال سیاست های ظالمانه، تولید فقر کند و حسن هم شب و روز بسته غدایی و معیشتی به دست فقرا برساند تا از گرسنگی نمیرند و اینگونه بود که پسر علی شد !؛همین! 🔶 اما،می پرسد اگر‌ حسن خلاصه در کرمش آنهم با این تعریف از کرم باشد؛ چرا معاویه باید آنقدر تبلیغ و تطمیع و تهدید و ترور را علیه حسن ع براه بیاندازد؟!مگر یک آدم خیریه بازِ این تیپی چه خطری می تواند برای معاویه داشته باشد؟! اسلام ناب می پرسد مگر حسن میراث دار وصیت علی ع نیست که به او و برادرش حسین ع فرمود:«کونا للظالم خصماً و للظموم عوناً»؟! آیا حسن آنقدر ناخلف! است که «للمظلوم عونا»ی وصیت پدر را از روی تنزه طلبی اجرا و نیمه ی اول و اولیٰ و دشوار وصیت «للظالم خصماً» را رها کند؟! آیا کرم حسن آنقدر سکولار و از عقلانیت فاصله دارد که کنار معلولِ ظلم(فقر) بایستد بی آنکه با علتِ ظلم، کاری داشته باشد؟ آیا این همان امام حسن ع است که یاران کربلاییِ حسین ع برای مقابله با ظلم در دامن او تربیت یافته اند؟! 🔷بیایید این ۴ سکانس سانسور شده از زندگی حسن ع را مرور کنیم: 1.شکل گیری خیریه ی حسنی به مثابه تاکتیک مبارزه، دقیقاً در تقابل با خیریه ی ریاکارانه و ستم پوش معاویه. ۲.لشکرکشی و آمادگی صددرصدی حسن ع بلافاصله بعد از شهادت علی ع به منظور حذف همیشگی معاویه. ۳.رویارویی در جنگ صفین با معاویه ای که بخشی از بلاد اسلامی را تحت استثمار خویش گروگان گرفته. ۴. مصاف رسواگرانه با بدعت های معاویه در بدرقه ی تبعید ابوذر به ربزه؛ وقتی حاکمیت، اعتراض ابوذر را در مبارزه با انحراف،اشرافی گری و کاخ سازی معاویه بر نمی تابد. 🔶 این صحنه ها همه و همه نمایانگر نیست که سالها با علت ظلم درگیر بوده؟! اینکه چرا نتوانسته از بینش ببرد و چه بسا با او به صلح رسیده را باید در نخبگان و مردم جست و جو کرد؛ همان چیزی که مبارزه را در هر مرحله سخت و سخت تر می کند تا جایی که رسماً به بدل می شود و فقر، بدیل عدل؛ آنگاه دیگر کَرَم و حسن ع هم نمی تواند چاره سازش باشد. 🔷جامعه ای را تصور کنید اهل کَرَم شده ی اسلام آمریکایی ولی در مبارزه با علل فقر، غایب؛ در آن جامعه معاویه ی اُموی و فَرَح پهلوی هم که خود بانی این وضع و فقرند موسس می شوند؛رانت خوار،سرمایه دارِ زالوصفت،تصمیم ساز و تصمیم گیر سیاست های فقرآفرین هم. خیریه که چه عرض شود؛ ای که گاهی خود ابزار پولشویی و مهم تر وسیله ی و لعاب مذهبی جهت توجیه سرمایه داری می شود تا دوباره تصاعدی فقر زائیده شود؛ و البته در این میان مبادا بساط کریمانگی اسلام آمریکایی بر هم بخورد‌! راستی امام حسن ما کدام کریم است؟! ✍ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین @paberahnegan 📌پیوند همراهی در شبکه های اجتماعی👇 Yek.link/paberahnegan