eitaa logo
پابرهنگان||محمد زارع
407 دنبال‌کننده
284 عکس
153 ویدیو
8 فایل
🌾موضوع انشاهایم: اسلامِ پابرهنگان؛ اسلامِ همان هایی که بیش از طبقه ای اقتصادی، عمیقا بازتاب بینشی اجتماعی اند؛ برپادارندگان و صاحب انقلاب ها؛ رنج کشیدگان تاریخ ؛ و سرانجام وارثان زمین🌱 ✍️محمد زارع ارتباط: @paberehnegi
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم
امام عزیز! هنوز پروانه هایت را بر فراز سر و دستمان به پرواز وا میداری تا بال و پر سوخته شان را به رخ سیاهمان بکشی. پروازشان دادی بر فراز دست و سر ما؛ ما که آرزوی پرواز در سر داشتیم اما بالش را نه. ما که دستمان به تابوت هایشان بود ولی برای دستی نمی رساندیم. کاش سنگینی بارشان بر دوش های نحیف ما به وزن همین تابوت و چند تکه استخوان هایشان بود. تابوت آخر را بالای همه تابوت ها چیدند کسی بلند پرسید:"تموم شد؟" در دلم گفتم:کاش نعش بی خاصیت ما نگذارد که این تابوت ها تمام شوند... تشیع شهدای تازه تفحص شده ۲۳اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۸_ اهواز 🔶 پابرهنگان
۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۴:۰۵ ترمینال سیاحت اهواز در حالی خوزستان را ترک می کنم که بیشتر از همیشه به اسلام آمریکایی کافرم در حالی از کنار استخوان های شهدا در معراج الشهدای اهواز عبور میکنم که قلبم مالامال از بغض و نفرت نسبت به آنانی است که پیام خون شهدا را در چفیه و پلاک و استخوان خلاصه و بجز گرفتن اشک و آه از فلسفه و پیام شهادت چیزی نمی گویند. از کنار مقتل شهدا عبور میکنم در حالی که بیش از همیشه از خود و دوستانم گله دارم؛ گله ای عمیق؛چرا ما بقدر کافی روایتگر این انسان های مبارز راه عدالت و آزادی و معنویت نیستیم؟! 🔶 پابرهنگان
نوروز رستاخيز خاك است و عيد صيام، رستاخيز جان و انسان روح كبريايی است كه در خاك فقر دميده‌اند. با نوروز جسم جهان تازه می‌شود و با صوم، جان جهان، كه انسان است. جسم و جان اگرچه تعارض ذاتی ندارد، اما در اين جهان از هم انتزاع گرفته‌اند، چنانكه جمال و كمال نيز چنينند، نادر است آنكه زيبائی صورت با زيبائی سيرت جمع شود. آنجا كه آن يكی هست، اين يكی نيست. خاك محتاج زمستان است تا پذيرای بهار شود،‌ و جان محتاج صوم است تا روح به ابتذال ربيع واصل شود. تا خورشيد عشق از افق جان طلوع كند، و نسيم لطف بورزد و درخت دل به شكوفه بنشيند، و اين است. مرتضی آوینی/رستاخیز جان 🌱بهار درونتان مبارک 🔶 پابرهنگان
8.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷نوای شیدایی امام روح الله خدایا! ما بندگان ضعیف هستیم، ما بندگانی هستیم که هیچ نداریم، ما هیچیم و هر چه هست تویی. ما اگر چنانچه خلاف می‌کنیم نادانیم، تو بر ما ببخش. تو ما را به این ماه مبارک رمضان وارد کن به طوری که با رضای تو وارد بشویم. خدایا! ایران که از همه اطراف به او هجوم شده است، برای اسلام، این ایران را تو تقویت کن. 9 خرداد 1363 🔶پابرهنگان ؛پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین https://eitaa.com/Paberahnegan
🔶🔷🔶خدیجه؛زَرمندی علیه زورمندان خدیجه، مکه؛همان تحول یافته ای که آتش انقلابِ محمد علیه جهان سرمایه داری را برافروخته است؛ آنجا که سرمایه را به دست محمد و می اندوزد و آن را عاشقانه به پای محمد و می ریزد. اگر قرار است ی جامعه ات باشی و نه ؛ باید سرمایه را محمد وار و از مسیر عاری از بدست آوری تا در جامعه ات نه قله های مرتفع ثروت بوجود آید و نه دره های عمیق فقر؛ تفاوت طبقاتی آری؛اختلاف طبقاتی هرگز. و چون رنجوری از نظم سراسر ناعادلانه؛ باید سرمایه را در مسیر نابودی ظلم هزینه کنی؛ و باید مصرف را علیه رفاه زدگان بی درد و زالو صفت،به حد کفاف برسانی و زیادتش را همه یکسره وقف پشتیبانی از کنی؛ ولو آنکه شعب ابیطالب نشین هم بشوی. اگر چنین شد؛ثروتمند هم که باشی هم رزم مستضعفینی و دشمن . فاطمه ی عدالتخواه؛ پرورش یافته ی همین خدیجه است؛ همین ثروتمندِ سلام الله علیها... 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین 📌لینک همراهی 👇 ایتا اینستاگرام تلگرام بله
🔴تبریک نگو! برادر جان،خواهر گرامیم! آیت الله!حاج آقا!سردار!پاسدار!بسیجی!جهادی!دانشجو!معلم!مهندس!دکتر! لطفاً روز جمهوری اسلامی را تبریک نگو؛اگر خیال میکنی جمهوری اسلامی همان یک انسان عادل بر مردم است؛ اگر تصور میکنی امام روح الله لای منگنه ی متجددین برای دوره ای گذار و برای آنکه شرمنده خبرنگاران پاریسی نباشد مدل حکومت را با قاتی کرد؛ اگر فکر میکنی مردم اند و نفهم ها را چکار به حکومت داری؟! اگر جمهوری اسلامی را در به وجود آمدن و باقی ماندنش به اذن الهی می دانی بی آنکه برای پذیرش مردم شانی قائل باشی؛ اگر بدنبال آرمان هستی و از هر طریقی غیر از مردم بدنبالش می گردی؛ اگر جمهوریت را میدهی به صندوق رای ؛ و اگر در همان روز رای هم سراسر استرس داری که «مبادا مردم...»؛ تبریک جمهوری اسلامی؟! اگر نصوص حضرت امیر ع درباره در حاکمیتش را حمل بر می کنی! اگر را همان می پنداری که یک تنه همه چیز را درست می کند؛ . تبریک؟ وقتی همان گونه به جمهوریت می‌نگری که می نگرد. 🔶وقتش نیست ذهن هایمان را از بند آزاد و در بهار ، را جشن معرفتی بگیریم و صدها صفحه جمهوریت را از خمینی و خامنه ای و بهشتی و مطهری بخوانیم؟! تبریک را هم خمینی باید بگوید؛ او که «صبحگاه 12 فروردین»را روز«» و شروع« که » می دانست. 🔶پابرهنگان؛پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین 📌پیوند همراهی 👇 ایتا اینستاگرام تلگرام بله
🔶🔷🔶کَرَم؛ حَسَنی یا اُموی؟ ⏰مدت تقریبی مطالعه:۳دقیقه 🔶می گویند حسن ع کریم است اما چرا کسی نمی پرسد در جامعه ی پس از انقلابِ ی پیامبر ص چرا باید فقیری وجود داشته باشد تا حسن بخواهد به او ببخشد؟! و حسن ع که خود همزاد همین انقلاب است چه نسبتی با علتِ بودن(و شدن) این جامعه دارد؟ 🔷 با اِغفالی مشمئز کننده می گوید حسن آنقدر کریم بود که دو بار کل زندگیش را بخشید حتی آنقدر کریم که جامعه را هم دو دستی به معاویه بخشید! تا با اِعمال سیاست های ظالمانه، تولید فقر کند و حسن هم شب و روز بسته غدایی و معیشتی به دست فقرا برساند تا از گرسنگی نمیرند و اینگونه بود که پسر علی شد !؛همین! 🔶 اما،می پرسد اگر‌ حسن خلاصه در کرمش آنهم با این تعریف از کرم باشد؛ چرا معاویه باید آنقدر تبلیغ و تطمیع و تهدید و ترور را علیه حسن ع براه بیاندازد؟!مگر یک آدم خیریه بازِ این تیپی چه خطری می تواند برای معاویه داشته باشد؟! اسلام ناب می پرسد مگر حسن میراث دار وصیت علی ع نیست که به او و برادرش حسین ع فرمود:«کونا للظالم خصماً و للظموم عوناً»؟! آیا حسن آنقدر ناخلف! است که «للمظلوم عونا»ی وصیت پدر را از روی تنزه طلبی اجرا و نیمه ی اول و اولیٰ و دشوار وصیت «للظالم خصماً» را رها کند؟! آیا کرم حسن آنقدر سکولار و از عقلانیت فاصله دارد که کنار معلولِ ظلم(فقر) بایستد بی آنکه با علتِ ظلم، کاری داشته باشد؟ آیا این همان امام حسن ع است که یاران کربلاییِ حسین ع برای مقابله با ظلم در دامن او تربیت یافته اند؟! 🔷بیایید این ۴ سکانس سانسور شده از زندگی حسن ع را مرور کنیم: 1.شکل گیری خیریه ی حسنی به مثابه تاکتیک مبارزه، دقیقاً در تقابل با خیریه ی ریاکارانه و ستم پوش معاویه. ۲.لشکرکشی و آمادگی صددرصدی حسن ع بلافاصله بعد از شهادت علی ع به منظور حذف همیشگی معاویه. ۳.رویارویی در جنگ صفین با معاویه ای که بخشی از بلاد اسلامی را تحت استثمار خویش گروگان گرفته. ۴. مصاف رسواگرانه با بدعت های معاویه در بدرقه ی تبعید ابوذر به ربزه؛ وقتی حاکمیت، اعتراض ابوذر را در مبارزه با انحراف،اشرافی گری و کاخ سازی معاویه بر نمی تابد. 🔶 این صحنه ها همه و همه نمایانگر نیست که سالها با علت ظلم درگیر بوده؟! اینکه چرا نتوانسته از بینش ببرد و چه بسا با او به صلح رسیده را باید در نخبگان و مردم جست و جو کرد؛ همان چیزی که مبارزه را در هر مرحله سخت و سخت تر می کند تا جایی که رسماً به بدل می شود و فقر، بدیل عدل؛ آنگاه دیگر کَرَم و حسن ع هم نمی تواند چاره سازش باشد. 🔷جامعه ای را تصور کنید اهل کَرَم شده ی اسلام آمریکایی ولی در مبارزه با علل فقر، غایب؛ در آن جامعه معاویه ی اُموی و فَرَح پهلوی هم که خود بانی این وضع و فقرند موسس می شوند؛رانت خوار،سرمایه دارِ زالوصفت،تصمیم ساز و تصمیم گیر سیاست های فقرآفرین هم. خیریه که چه عرض شود؛ ای که گاهی خود ابزار پولشویی و مهم تر وسیله ی و لعاب مذهبی جهت توجیه سرمایه داری می شود تا دوباره تصاعدی فقر زائیده شود؛ و البته در این میان مبادا بساط کریمانگی اسلام آمریکایی بر هم بخورد‌! راستی امام حسن ما کدام کریم است؟! ✍ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین @paberahnegan 📌پیوند همراهی در شبکه های اجتماعی👇 Yek.link/paberahnegan