eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
617 دنبال‌کننده
381 عکس
390 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : يقوم القائم منا (يعني المهدي) ثم يكون بعده اثنا عشر مهديا (يعني من الائمة من ذريته) 🖌 متن: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/744 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/746 🎞 کلیپ: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2144 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/743 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/749 🔹 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح نموده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نیست. 2️⃣ مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 3️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای سه گانه فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه همبوشی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، حدیث کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای سه گانه فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔅 عنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: قُلْتُ لِلصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (ع) يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِنِّي سَمِعْتُ مِنْ أَبِيكَ (ع) أَنَّهُ قَالَ يَكُونُ بَعْدَ الْقَائِمِ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً فَقَالَ إِنَّمَا قَالَ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً وَ لَمْ يَقُلْ اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً وَ لَكِنَّهُمْ قَوْمٌ مِنْ شِيعَتِنَا يَدْعُونَ النَّاسَ إِلَى مُوَالاتِنَا وَ مَعْرِفَةِ حَقِّنَا. کمال الدین، ج2ص358 ترجمه: ابوبصیر می‌گوید که به امام صادق (ع) گفتم: ای پسر رسول خدا، همانا من از پدرت (ع) شنیدم که فرمود (بعد از قائم، 12 مهدی می‌باشد). امام صادق (ع) فرمودند: جز این نیست که [پدرم] فرمود 12 مهدی 👈 و نگفت 12 امام، ولکن آنها قومی از ما هستند که مردم را به موالات ما و معرفت حق ما دعوت می‌کنند. 💥 نقد و بررسی با صرف نظر از حدیث، نکاتی خدمت عزیزان تقدیم می‌گردد: 🔹 نکته اول: بنا بر نقل ابابصیر از امام باقر (ع) پس از قائم، 12 مهدی وجود داشته و امام صادق (ع) هم نقل قول ابابصیر را مورد تایید قرار می‌دهند لذا آنچه از این حدیث فهمیده می‌شود 👈 فقط وجود 12 مهدی بعد از قائم (ع) می‌باشد. ⛔️ اما ادعاهای ناظم العقیلی مبنی بر این که: ــ امامت در 12 امام محصور نیست. ــ مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. ــ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. از این حدیث اثبات نمی‌شود. 🔹 نکته دوم: وقتی ابابصیر سخن امام باقر (ع) ــ مبنی بر وجود 12 مهدی بعد از قائم ــ را برای امام صادق (ع) نقل می‌کند حضرتش علاوه بر تایید این گفتار، دارند که پدر بزرگوارشان نفرمودند 12 امام. 🤔 با توجه به این که در گفتار ابابصیر هیچ حرفی از امامت مهدیین در میان نیست، این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که این حضرت صادق(ع) چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ 🖌 و اما پاسخ از آنجا که امامان معصومین (ع) در برخی احادیث، خویش را به عنوان (مهدی) و هدایت شده معرفی نموده‌اند (1) ممکن است در ذهن این معنا تداعی شود که هر کس (مهدی) باشد (2)، مقام امامت را هم دارا است لذا شاید برای دفع این توهم، حضرتش فرمودند: (پدرم فرمود 12 مهدی و نگفت 12 امام). 📌 بنابراین تاکید امام صادق (ع) بر این مطلب با توجه به این که ابابصیر سخنی از امامت مهدیین نمی‌زند، خود بهترین دلیل بر نفی امامت از مهدیین مورد ذکر است. ـــــــــــــــــــــــــ پی نوشت: (1) مثلا امام حسین (ع) در حدیثی فرمودند: از ما 12 مهدی است، اولین آنان امیرالمومنین علی (ع) و آخرین آنها، نهمین از فرزندان من است و او همان قائم به حق است ... (کفایة الاثر، ص232). ویا امام صادق (ع) فرمودند: از ما 12 مهدی است، 6 تا گذشت و 6 تا باقی است ... (کمال الدین، ج2ص338) و احادیث دیگر. (2) عنوان (مهدی) مخصوص امامان (ع) نبوده بلکه این عنوان گاهاً بر افراد دیگر هم اطلاق شده است. مثلا در زیارت نیمه رجب خطاب به اصحاب امام حسین (ع) می‌گوییم: السلام علیکم یا مهدیون‏. (بحارالانوار، ج98ص346) و یا در حدیث دیگر از امام باقر (ع) سوال می‌شود: آیا [محمد] بن حنفیه امام بود؟ حضرتش فرمودند: نه، ولکن او مهدی بود. (الامامة والتبصرة، ص60). (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 پس این حدیث نه تنها سخنی از امامت مهدیین نمی‌زند بلکه با توجه به تاکید امام صادق (ع) 👈 نفی مقام امامت از مهدیین مذکور را می‌نماید. ⛔️ ناظم العقیلی این حدیث را نافی مقام امامت مهدیین ندانسته و پس از نقل حدیث 4 می‌گوید: (این که امام باقر (ع) نفرمودند دوازده امام، به معنای از مهدیین نیست) 🖌 و اما پاسخ: علی فرض پذیرش ادعای او ــ که سخن امام باقر (ع) به معنای نفی امامت مهدیین نیست ــ و بطلان آنچه در نکته دوم گفته شد، عرض می‌کنیم که اگر این حدیث دلالت بر نفی مقام امامت از مهدیین ندارد 👈 مثبِت این مقام هم نمی‌باشد لذا همانطور که در نکته اول ذکر شد این حدیث با ادعاهای ناظم العقیلی نداشته و آنها را ثابت نمی‌نماید. 🔹 نکته سوم: امام صادق (ع) در ادامه به توضیح مهدیین پرداخته و می‌فرمایند: (. . . ولکن آنها قومی از شیعیان ما هستند که مردم را به موالات ما و معرفت حق ما دعوت می‌کنند) با توجه به این که در حدیث از امامت مهدیین در میان نیست ــ و اگر از آنچه در نکته قبل مبنی بر نفی مقام امامت از مهدیین گفته شد هم صرف نظر کنیم ــ ظهور کلام امام صادق (ع) در این است که مهدیین 👈 امام و حجت الهی نیستند بلکه گروهی از شیعیان هستند که مردم را به موالات و معرفت اهل بیت (ع) دعوت می‌کنند. ⛔️ ناظم العقیلی با اشکالی عوام فریبانه سعی بر این دارد تا با ظهور این حدیث بازی کرده و امامت مهدیین را از آن ثابت نماید. او در این راستا می‌گوید: (تعبیر شیعه به این معنا نیست که مهدیین امام نیستند بلکه عنوان شیعه، صفتی بسیار عظیم است که پیامبر خدا ابراهیم (ع) با آن وصف شده است [تاویل الآیات، ص485 ] . . . ونیز حسن (ع) و حسین (ع) [بحارالانوار، ج65ص158 ] . . . و این توصیف هرگز با امام بودن آنان تعارضی ندارد . . .) 🖌 در پاسخ به این اشکال عوام فریبانه عرض می‌کنیم: توصیف امام صادق (ع) از مهدیین به عنوان (قومی از شیعیان ما) ظهور در این دارد که مهدیین امام نیستند و این که بین میلیاردها شیعه در طول تاریخ، افراد انگشت شماری به مقام امامت دست یافته‌اند نمی‌تواند دلیلی بر این ظهور باشد. 📌 پس ظهور لفظ (شیعه) دلالت بر عدم امامت دارد الا مواردی که با دلیل از این ظهور خارج شده و امامتشان با دلیل ثابت گردد مثل حضرت ابراهیم (ع) و اهل بیت (ع). 🔹 نکته چهارم: جالب اینجاست که همبوشیان در ترجمه حدیث 4 عامدانه مرتکب خطای بزرگی شده و متن حدیث را این گونه ترجمه نموده‌اند: ... قُلْتُ لِلصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (ع) يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِنِّي سَمِعْتُ مِنْ أَبِيكَ (ع) أَنَّهُ قَالَ 👈 يكُونُ بَعْدَ الْقَائِمِ اثْنَا عَشَرَ مَهْديّاً ... ترجمه: به امام جعفر بن محمد صادق (ع) عرض کردم: (ای فرزند رسول الله من از پدرتان شنیدم که فرمودند: 👈 بعد از قائم، 12 امام است) 📌 همانطور که مشاهده فرمودید، متاسفانه عبارت (اثنا عشر مهدیا) را به (12 امام) ترجمه کرده‌اند. البته از این ترجمه‌های اشتباه عمدی در این فرقه پوشالین فراوان به چشم می‌خورد که به نمونه‌ای از آن ضمن حدیث سوم کتاب ناظم العقیلی نیز اشاره شد. 📌 خلاصه این که ناظم العقیلی برای بهره بردای از این حدیث در جهت اثبات فرقه خویش از هیچ تلاشی دریغ نکرده اما همانطور که شاهد بودید این حدیث شریف هیچ ارتباطی با ادعاهای او ــ که در نکته اول به آن اشاره نمودیم ــ نداشته و آنها را ثابت نمی‌نماید. ⛔️ او در ادامه سخنانش می‌گوید: ((امام صادق (ع) همواره در حضور برخی، به صورت از امر مهدیین سخن می‌فرمودند زیرا ائمه (ع) همواره در و ماندن امر مهدیین کوشا بودند و هرگز از آن سخن نمی‌گفتند 👈 مگر به دلایل خاص برای مومنان به این امر، و مقصود از این سخن امام صادق (ع) [که پدرم فرمود 12 مهدی و نفرمود 12 امام] در معنای کامل‌تر آن است که 👈 مقام امامت ائمه 12گانه (ع) از مقام امامت مهدیین 12گانه است ... زیرا هنوز زمان آن نرسیده بود و ممکن بود که عقلها و تحمل آن را نداشته باشند. ائمه (ع) در و خویش از امامت مهدیین سخن به میان می‌آوردند و مهدیین را تحت تکفل خود قرار داده بودند ...)) 💥نقد و بررسی 1️⃣ وی ادعا می‌نماید (با این که امر مهدیین راز بوده و هموار ائمه می‌کرده‌اند الا در موارد خاص ... اما در و سخن از امامت مهدیین به میان آمده است) اما همانطور که شاهد بودید او تاکنون نتوانست ادعاهای خویش را از روایات و ادعیه ثابت نماید و البته تا آخر کتاب هم از اثبات ادعاهایش ناتوان می‌ماند. 📌 بنابراین زمانی که در مورد امامت مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) نص معتبر روایی وجود ندارد ادعای تقیه و راز بودن آن، عوام فریبی بوده و سخن گزافی بیش نمی‌باشد. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 2️⃣ در این حدیث از مهدیین و مقام امامت آنان در میان نیست، چه رسد به این که 👈 سخن از پایین‌تر بودن مقام امامت آنان نسبت به ائمه اطهار (ع) باشد و ادعای این که مقصود امام صادق (ع) در مقام امامت می‌باشد، سخنی گزاف و بدون دلیل است. 3️⃣ او در ادامه می‌گوید: (ممکن بود که عقلها و تحمل آن را نداشته باشند)، اما سوال اینجاست که 👈 چگونه می‌شود عقلها قدرت تحمل مقام بالای امامت ائمه (ع) را دارا هستند ولی از درک و تحمل مقامات پایین‌تر امامت نسبت به مهدیین ناتوان هستند؟؟!! ⛔️ او که در مقام اثبات سلسله امامت بعد از 12 امام می‌باشد، برای حل تعارض (استمرار امامت بعد از امام زمان ع) با (خاتم الاوصیاء بودن امام زمان ع) این چنین می‌گوید: ((از آنچه ذکر شد [که مقام امامت مهدیین پایین‌تر از ائمه (ع) می‌باشد] روشن می‌شود که معنای روایاتی که دلالت می‌کند امام [زمان ع] خاتم وآخرین ائمه یا خلفاء یا اوصیاء است به معنای این است که 👈 ایشان خاتم مقام امامت و خلافت و وصایت مخصوص به ائمه 12گانه (ع) است، همانطور که امیرالمومنین (ع) در روایات به عنوان (خاتم اوصیاء) وصف شده‌اند [اما می‌بینیم بعد از ایشان، اوصیای دیگری نیز وجود دارند] . . . اگر گفته شود ختم امیرالمومنین (ع) بر اوصیاء به این معنا است که ایشان خاتم اوصیائی است که بعد از انبیاء می‌آیند، می‌گویم: روایاتی که دلالت می‌کنند امیرالمومنین (ع) خاتم اوصیاء هستند، ختم را به طور برای تمام اوصیاء قبل از ایشان ذکر می‌کنند که شامل اوصیاء انبیاء ـ مانند اوصیاء حضرت عیسی (ع) ـ نیز هست. پس آیا حضرت علی (ع) خاتم این اوصیاء نمی‌باشند؟)) 💥نقد و بررسی 1️⃣ وقتی همبوشیان سخن از مقام امامت برای مهدیین به میان می‌آورند، با اشکالات عدیده‌ای مواجه می‌شوند که باید به آنها پاسخ گویند. یکی از آن اشکالات اساسی این است که: (امام زمان (ع) در روایات با عنوان خاتم اوصیاء و ائمه یاد شده‌اند لذا سلسله وصایت و امامت پایان یافته و امام جدید دیگری بعد از ایشان وجود ندارد بلکه همان امامان قبلی رجعت می‌کنند) ⛔️ آنان برای حل این اشکال و تعارض به احادیثی استدلال می‌کنند که 👈 از امیرالمومنین (ع) به عنوان (خاتم الاوصیاء) یاد شده است در حالی که پس از ایشان نیز، همچنان امر وصایت و امامت جریان دارد. 🖌 در پاسخ به این استدلال می‌گوییم: این که از امیرالمومنین (ع) به عنوان خاتم اوصیاء یاد می‌شود منظور، خاتم اوصیاء و انبیاء می‌باشد. یعنی امیرالمومنین (ع) پایان بخش اوصیاء بدون واسطه انبیاء الهی بوده و دیگر پیامبری وجود ندارد تا بخواهد وصی مباشر و بلاواسطه‌ای داشته باشد. ⛔️ ناظم العقیلی در جواب ما می‌گوید: (روایاتی که دلالت می‌کنند امیرالمومنی (ع) خاتم اوصیاء هستند ختم را به طور برای تمام اوصیاء قبل از ایشان ذکر می‌کنند که شامل اوصیاء غیر مستقیم انبیاء نیز هست) 🖌 در پاسخ به این سخن می‌گوییم: با در نظر گرفتن همه روایات، این سخن ناظم العقیلی ـ مبنی بر عام بودن ختم نسبت به امیرالمومنین (ع) ـ اشتباه بوده و به تصریح روایت 👈 ختم به طور عام نبوده بلکه منظور، ختم اوصیاء مباشر و انبیاء می‌باشد. به روایت زیر دقت کنید: 🔅 قالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (ع)‏ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ (ص) خَتَمَ‏ مِائَةَ أَلْفِ‏ نَبِيٍّ وَ أَرْبَعَةً وَ عِشْرِينَ أَلْفَ نَبِيٍّ وَ خَتَمْتُ‏ أَنَا مِائَةَ أَلْفِ وَصِيٍّ وَ أَرْبَعَةً وَ عِشْرِينَ أَلْفَ وَصِي‏ .... بصائرالدرجات، ج1ص121 ترجمه: امیرالمومنین (ع) فرمودند همانا رسول خدا (ص) 124 هزار نبی را ختم نمود و پایان داد و من 124 هزار وصی را ختم نمودم. 📌 پس عنوان (خاتم الاوصیاء) نسبت به امیرالمومنین (ع) عام نبوده تا با وجود ائمه 11گانه بعد از ایشان در تعارض باشد بلکه منظور (ختم کننده اوصیاء بدون واسطه انبیاء الهی) می‌باشد. ـــــــــــــــــــــــــ پی نوشت: (1) علاوه بر عام و مطلق بودن لفظ (خاتم الاوصیاء) نسبت به امام زمان (ع)، تعابیر دیگری در روایات وجود دارد که می‌توان از آنها عدم وجود اوصیاء جدید پس از امام زمان (ع) را نتیجه گرفت و جانشینان پیامبر (ص) را منحصر در 12 نفر دانست. در فایل پی دی اف مربوط به همین بخش، 14 حدیث به عنوان نمونه در این زمینه ذکر شده است. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 2️⃣ اما اینک ما همان سخن ناظم عقیلی را ادعا نموده و می‌گوییم: روایاتی که امام زمان (ع) را به عنوان (خاتم اوصیاء) معرفی می‌نماید، ختم را به طور و برای تمام اوصیاء قبل از ایشان ذکر می‌کنند 👈 لذا نمی‌توان به امامت و وصایت مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) معتقد شد. ✅ البته مجددا یادآور می‌شویم که هیچ حدیثی مبنی بر امامت مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) وجود نداشته لذا بیان برخی از مباحث 👈 کاملا فرضی بوده و به جهت نشان دادن ضعف علمی رهبران این فرقه پوشالین می‌باشد. ⛔️ ناظم در ادامه می‌گوید: ((وهمچنین ائمه 12گانه (ع) به سبب زندگی در زمان ظلم، آنان به عنوان (شب) وصف شده‌اند 😳 اما مهدیین که در دولت عدل الهی زندگی خواهند کرد، در قرآن از آنان به عنوان (روز) یاد شده است 😳 و در این مورد روایاتی در باب ائمه(ع) و مهدیین وارد شده است: مفضل بن عمر گوید که از امام صادق (ع) در مورد این سخن خدا پرسیدم (بَلْ كَذَّبُوا بِالسَّاعَةِ وَ أَعْتَدْنا لِمَنْ كَذَّبَ بِالسَّاعَةِ سَعيرا/بلکه تکذیب کردند ساعت را و آتش افروخته را برای کسی که ساعت را دروغ شمارد آماده کرده‌ایم [سوره فرقان،11]) حضرتش فرمودند: همانا خدا سال را [از] 12 ماه خلق کرد و شب را 12 ساعت قرار داد و روز را 12 ساعت قرار داد و از ما 12 محدث هست و امیرالمومنین (ع) ساعتی از آن ساعات بود. غیبت نعمانی، ص85 امام صادق(ع) فرمودند: شب 12 ساعت است و روز 12 ساعت است و ماهها 12 ماه هستند و ائمه 12 امام هستند و نقباء 12 نقیب هستند و همانا علی (ع) ساعتی از آن 12 ساعت است و آن سخن خداست که فرمود (بَلْ كَذَّبُوا بِالسَّاعَةِ وَ أَعْتَدْنا لِمَنْ كَذَّبَ بِالسَّاعَةِ سَعيرا) همان، ص86)) 💥 نقد و بررسی 1️⃣ در این دو روایت از مهدیین به میان نیامده است چه رسد به مقام امامت آنان و یا فرزندیشان نسبت به امام زمان (ع). مجددا دو حدیث فوق را از نظر بگذرانید تا گفتار ما را تصدیق نمایید. 2️⃣ در این دو روایتی که هیچ سخنی از مهدیین به میان نیامده است، ناظم العقیلی از کجا به این نتیجه رسید که وصف (روز) مربوط به مهدیین می‌باشد 😳؟! 3️⃣ مضافا این که بر خلاف گفته ناظم العقیلی، از ائمه 12گانه (ع) در قرآن به عنوان (روز) تعبیر شده است. به روایات زیر دقت کنید: 🔅 الْبَاقِرُ وَالصَّادِقُ (ع)‏ ... (وَ النَّهارِ إِذا جَلَّاها) الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ وَ آلُ مُحَمَّد (ع). مناقب ابن شهر آشوب، ج1ص283 ترجمه: امام باقر (ع) و امام صادق (ع) در مورد آیه (قسم به روز زمانی که آن را هویدا سازد) فرمودند: [روز] یعنی حسن و حسین و آل محمد(ع). 🔅 عنْ جَعْفَرِبْنِ مُحَمَّدٍ (ع)‏ ... (وَ النَّهارِ إِذا جَلَّاها) يَعْنِي الْأَئِمَّةَ أَهْلَ الْبَيْتِ يَمْلِكُونَ الْأَرْضَ فِي آخِرِ الزَّمَانِ فَيَمْلَئُونَهَا عَدْلًا وَ قِسْطا ... تفسیر فرات کوفی، ص563 ترجمه: امام صادق (ع) در مورد آیه (قسم به روز زمانی که آن را هویدا سازد) فرمودند: [روز] یعنی ائمه اهل بیت که زمین را در آخرالزمان مالک می‌شوند و آن را از عدل و داد پر می‌کنند. 📌 لازم به ذکر است که این وعده الهی ـ یعنی پر شدن زمین از عدل و داد ـ توسط امام زمان (ع) عملی خواهد شد و پس از ایشان توسط امامان رجعت کننده ادامه پیدا می‌کند. 🔅 عنْ أَبِي عَبْدِاللَّهِ (ع) ...‏ (وَ النَّهارِ إِذا جَلَّاها) قَالَ ذَلِكَ الْإِمَامُ‏ مِنْ‏ ذُرِّيَّةِ فَاطِمَةَ (ع) يُسْأَلُ عَنْ دِينِ رَسُولِ اللَّهِ (ص) فَيُجَلِّيهِ لِمَنْ سَأَلَهُ .... کافی، ج8ص50 ترجمه: امام صادق (ع) در مورد آیه (قسم به روز زمانی که آن را هویدا سازد) فرمودند: آن امام از ذریه فاطمه (ع) است که از دین رسول خدا (ص) سوال می‌شود پس برای کسی که آن را پرسید آشکار می‌کند. 📌 بنابراین ادعای ناظم العقیلی مبنی بر این که مراد از (شب) ائمه (ع) بوده و مراد از (روز) مهدیین هستند، ادعایی گزاف و بدون دلیل است که با روایات فوق در تعارض می‌باشد. 4️⃣ مرحوم شیخ طوسی ـ که همبوشیان به خاطر نقل روایت وصیت، ارادت خاصی به او دارند ـ روز را مربوط به ائمه (ع) دانسته و هر یک از ساعات آن را به امامی نسبت داده و برای هر ساعتی، دعایی نقل می‌کند. مصباح المتهجد، ج2ص512 (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
🔵 خلاصه این که: ــ آنچه از حدیث 4 کتاب ناظم العقیلی فهمیده می‌شود 👈 فقط وجود 12 مهدی بعد از قائم (ع) می‌باشد و ادعاهای او ـ مبنی بر امامت مهدیین و فرزندی آنان برای امام زمان (ع) ـ ثابت نمی‌گردد. ــ تاکید امام صادق (ع) بر این مطلب ـ پدرم فرمود 12 مهدی و نگفت 12 امام ـ با توجه به این که ابابصیر سخنی از امامت مهدیین نمی‌زند، خود بهترین دلیل بر از مهدیین مورد ذکر است. ــ توصیف امام صادق (ع) از مهدیین به عنوان (قومی از شیعیان ما) ظهور در این دارد که مهدیین امام نیستند. ــ زمانی که در مورد امامت مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) نصوص معتبر روایی وجود ندارد ادعای و راز بودن آن، عوام فریبی بوده و سخن گزافی بیش نمی‌باشد. ــ روایاتی که امام زمان (ع) را به عنوان (خاتم اوصیاء) معرفی می‌نماید، ختم را به طور و برای تمام اوصیاء قبل از ایشان ذکر می‌کنند 👈 لذا نمی‌توان به امامت و وصایت مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) معتقد شد. ــ ادعای ناظم العقیلی مبنی بر این که مراد از (روز) مهدیین هستند، ادعایی گزاف و بدون دلیل است که با روایات مذکور در تعارض می‌باشد. ــــــــــــــــــــــ 💥 نکته: همانطور که سابقا عرض کردیم کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی احمد اسماعیل همبوشی بوده لذا جهالتها و غرض ورزیهای موجود در این کتاب، بودن احمد اسماعیل را آشکار و بطلان فرقه او را ثابت می‌نماید. 🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
4_5785414986020947764.pdf
1.13M
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" : عن ابي بصير قال: قلت للصادق (ع): يا بن رسول اللّه سمعت من ابيك (ع) انه قال: «يكون بعد القائم (ع) اثنا عشر مهديا، فقال: انما قال: اثنا عشر مهديا و لم يقل: اثنا عشر إماما، و لكنهم قوم من شيعتنا يدعون الناس الى موالاتنا و معرفة حقنا 🖌 با اضافات 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
1ــ استاد الاسد الحیدری 🌹 🆔 @ALI4922 2ــ استاد تبریزی 🌹 🆔 @Tabrizi92 3ــ استاد حجازی 🌹 🆔 @seyedshia 4ــ استاد حسینی بحرالعلوم🌹 🆔 @Hoseinibahr110 5ــ استاد عابس 🌹 🆔 @Alhayavi_313 6ــ استاد عباسی 🌹 🆔 @Almonqez 7ــ استاد عبدالصمد موسوی 🌹 🆔 @Sedyh 8ــ استاد محبی 🌹 🆔 @Sadeghiyon314 9ــ استاد محمدی هوشیار 🌹 🆔 @hoshyar313 10ــ استاد موسوی 🌹 🆔 @Mosavi1374 11ــ استاد مومنی 🌹 🆔 @mighat134 12ــ ارسال سوال به ربات پایه های پوشالی ⚙️ 🆔 @PayehayePooshaly_bot ✅ در پناه صاحب الزمان (ع) محفوظ باشید از مدعیان 🌹 https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : عن ابي بصير قال: قلت للصادق (ع): يا بن رسول اللّه سمعت من ابيك (ع) انه قال: «يكون بعد القائم (ع) اثنا عشر مهديا، فقال: انما قال: اثنا عشر مهديا و لم يقل: اثنا عشر إماما، و لكنهم قوم من شيعتنا يدعون الناس الى موالاتنا و معرفة حقنا. ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، چهارمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
✅ نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : عن ابي بصير قال: قلت للصادق (ع): يا بن رسول اللّه سمعت من ابيك (ع) انه قال: «يكون بعد القائم (ع) اثنا عشر مهديا، فقال: انما قال: اثنا عشر مهديا و لم يقل: اثنا عشر إماما، و لكنهم قوم من شيعتنا يدعون الناس الى موالاتنا و معرفة حقنا. 🖌 متن ایتا: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/750 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/755 🎞 کلیپ: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/757 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/749 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
بسم رب الشهدا والصدیقین انا لله و انا الیه راجعون فرمانده دلاور، شهید زنده حاج قاسم سلیمانی به جمع دوستان شهیدش پیوست. إِنَّ مَعِيَ رَبّي سَيَهدينِ یا مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 واکنش رسمی شبکه ماهواره ای فرقه همبوشی (پیروان احمد الحسن) به شهادت مدافع رشید شیعه و مقدسات تشیع 😓 با عرض پوزش و شرمندگی از شیعیان بابت فحش ها و توهین های رکیک موجود در کلیپ ، به آیت الله سیستانی و مراجع و شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و ... ⚠️ این کلیپ صرفا جهت آشنایی بیشتر با فرقه همبوشی (مدعی یمانی) می باشد. 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 واکنش رسمی شبکه ماهواره ای فرقه همبوشی (پیروان احمد الحسن) به شهادت مدافع رشید شیعه و مقدسات تشیع 😓 با عرض پوزش و شرمندگی از شیعیان بابت فحش ها و توهین های رکیک موجود در کلیپ ، به شهید سلیمانی و ... ⚠️ این کلیپ صرفا جهت آشنایی بیشتر با فرقه همبوشی (مدعی یمانی) می باشد. 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭 اگر می‌توانی بمانی . . . بمان عزیزم تو خیلی جوانی . . . بمان 😭بمان حاضرم از علی رو بگیر بمان دست خود را به پهلو بگیر .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شهادت سردار سلیمانی وخوشحالی فرقه مدعی یمانی ✅ و چه زیبا رفتی سردار❗️هم به آرزویت رسیدی . . . و هم با خونت مدعیان دروغین را رسوا نمودی . . . .
4_5825879539363875045.pdf
1.14M
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" : ... و ليبنين بالحيرة مسجد له خمسمائة باب يصلی فيه خليفة القائم لان مسجد الكوفة ليضيق عنهم و ليصلين فيه اثنا عشر اماما عدلا ... 🖌 با اضافات 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
هدایت شده از دعوت شوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ شادی علی جوانمردی (خبرنگار وابسته به صدای آمریکا و مرتبط با فرقه ی انحرافی مدعی یمانی) از شهادت حاج قاسم سلیمانی و آرزوی نابودی جمهوری اسلامی... ⁉️ نقطه ی اشتراک احمدالحسنی ها و امثال جوانمردی دقیقاً کجاست؟! @DavateShoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : ... و ليبنين بالحيرة مسجد له خمسمائة باب يصلی فيه خليفة القائم لان مسجد الكوفة ليضيق عنهم و ليصلين فيه اثنا عشر اماما عدلا ... ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، پنجمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/758 🔹 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای سه گانه فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه همبوشی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، حدیث کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔅 عنْ حَبَّةَ الْعُرَنِيِّ قَالَ: خَرَجَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (ع) إِلَى الْحِيرَةِ فَقَالَ لَتَصِلَنَّ هَذِهِ بِهَذِهِ وَ أَوْمَى بِيَدِهِ إِلَى الْكُوفَةِ وَالْحِيرَةِ حَتَّى‏ يُبَاعَ الذِّرَاعُ فِيمَا بَيْنَهُمَا بِدَنَانِيرَ وَلَيُبْنَيَنَّ بِالْحِيرَةِ مَسْجِدٌ لَهُ خَمْسُمِائَةِ بَابٍ 👈 يصَلِّي فِيهِ خَلِيفَةُ الْقَائِمِ عَجَّلَ اللَّهُ تَعَالَى فَرَجَهُ لِأَنَّ مَسْجِدَ الْكُوفَةِ لَيَضِيقُ عَنْهُمْ 👈 ولَيُصَلِّيَنَّ فِيهِ اثنا عشر اماما عدلا قُلْتُ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ وَ يَسَعُ مَسْجِدُ الْكُوفَةِ هَذَا الَّذِي تَصِفُ النَّاسَ يَوْمَئِذٍ قَالَ تُبْنَى لَهُ أَرْبَعُ مَسَاجِدَ مَسْجِدُ الْكُوفَةِ أَصْغَرُهَا وَهَذَا وَمَسْجِدَانِ فِي طَرَفَيِ الْكُوفَةِ مِنْ هَذَا الْجَانِبِ وَهَذَا الْجَانِبِ وَ أَوْمَى بِيَدِهِ نَحْوَ الْبَصْرِيِّينَ وَالْغَرِيَّيْنِ. تهذیب الاحکام، ج3ص254 ترجمه: حبه عرنی می‌گوید که امیرالمومنین (ع) به سمت حیره خارج شد و فرمود: حتما حتما این با این متصل می‌شود ــ و با دست اشاره به کوفه و حیره کردند ــ تا این که یک ذراع [از زمین] بین آن دو به چند دینار فروخته می‌شود و حتما حتما در حیره مسجدی بنا می‌شود که 500 در دارد 👈 که در آن جانشین و خلیفه قائم ـ عجل الله تعالی فرجه ـ نماز می‌خواند زیرا مسجد کوفه برای آنان کوچک است 👈 و حتما حتما در آن 12 امام عدل نماز می‌خوانند. گفتم: یا امیرالمومنین، آیا در آن روز مسجد کوفه‌ای که برای مردم توصیفش نمودید وسیع می‌شود؟ حضرتش فرمودند: 4 مسجد برای آن ساخته می‌شود که مسجد کوفه کوچکترین آن مساجد است و این [یعنی مسجد حیره] و 2 مسجد در دو طرف کوفه در این طرف و این طرف و با دست مبارکش به سمت بصره و نجف اشاره فرمودند. 💥 نقد و بررسی با صرف نظر از حدیث، نکاتی خدمت عزیزان تقدیم می‌گردد: 🔹 نکته اول: در این حدیث شریف، سخنی از مهدیین و فرزندان قائم به میان نیامده ـ برای تایید گفتار ما، مجدداً حدیث را مطالعه فرمایید ـ و فقط به وجود جانشین وخلیفه امام زمان (ع) و 12 امام عدل اشاره شده است. ⛔️ بنابراین ادعاهای ناظم العقیلی مبنی بر این که: ــ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند ــ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند از این حدیث اثبات نمی‌شود. 🔹 نکته دوم: مراد از (12 امام عدل) 👈 همان ائمه 12گانه می‌باشند که رجعت نموده تا با امامت و حاکمیت بر جهان، استمرار حکومت عدل الهی را تحقق بخشند. غواص بحار علوم اهل بیت (ع) مرحوم علامه مجلسی در شرح این حدیث، به بحث رجعت ائمه (ع) اشاره کرده و می‌گوید: قوله (ع) اثنا عشر إماما إشارة إلى رجعة الأئمة (ع). ملاذ الاخیار، ج5ص479 ترجمه: سخن امام (ع) که فرمودند (12 امام) اشاره به رجعت ائمه (ع) است. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔹 نکته سوم: به حدیث زیر دقت فرمایید: 🔅 عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: جَاءَ يَهُودِيٌّ إِلَى عُمَرَ يَسْأَلُهُ عَنْ مَسَائِلَ فَأَرْشَدَهُ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (ع) لِيَسْأَلَهُ فَقَالَ عَلِيٌّ (ع) سَلْ فَقَالَ 👈 أخْبِرْنِي كَمْ يَكُونُ بَعْدَ نَبِيِّكُمْ مِنْ امام عدل ... فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ (ع) 👈 يا هَارُونِيُّ لِمُحَمَّدٍ (ع) بَعْدَهُ اثْنَا عَشَرَ اماما عدلا .... کمال الدین، ج1ص300 امام صادق (ع) فرمودند: شخصی یهودی نزد عمر آمد و در مورد مسائلی از او سوال می‌پرسید. عمر او را به سوی علی بن ابی طالب (ع) هدایت نمود تا از ایشان سوال نماید. حضرتش فرمودند: بپرس، پس یهودی گفت: به من خبر بده 👈 که چند نفر امام عدل بعد از پیامبرتان می‌باشد؟ ... حضرتش فرمودند: ای هارونی 👈 برای محمد (ص) بعد از او، 12 امام عدل است. 📌 با توجه به این حدیث، تعداد امامان عدل پس از پیامبر خدا (ص) 12 نفر می‌باشد و اگر آن 12 امام عدل ــ که در مسجد حیره نماز می‌خوانند ــ غیر از 12 امام عدل در کلام حضرت علی (ع) باشند امامان عدل پس از پیامبر (ص) 24 نفر می‌شود، نه 12 نفر. ✅ پس معلوم می‌گردد که آن امامان عدل نمازگزار در مسجد حیره، همان امامان عدل جانشین پیامبر (ص) بوده که رجعت می‌نمایند. 🔹 نکته چهارم: با این که در حدیث 5 هیچ اسمی از مهدیین به میان نیامده است اما ناظم العقیلی ــ بدون ارائه دلیلی ــ این حدیث را مربوط به مهدیین دانسته و می‌گوید: ⛔️ روایت تصریح دارد که آن مسجد در آخرالزمان یعنی در عصر امام مهدی (ع) بنا خواهد شد و به این دلیل، مشخص می‌شود که 12 امام عدلی که در این مسجد نماز می‌گزارند 👈 همان مهدیین 12گانه مذکور در وصیت رسول الله (ص) هستند 😳 و همچنین ائمه در روایات و دعاهای فراوان بر وجود ایشان اشاره می‌کردند و اولین آنان 👈 همان خلیفه قائم است که همان اول مهدیین (احمد) است 😳 همانطور که وصیت رسول الله (ص) بر وجود ایشان تصریح دارد. 🖌 در پاسخ به سخنان ناظم العقیلی عرض می‌کنیم: 1️⃣ همانطور که سابقا عرض شد، در این حدیث هیچ سخنی از مهدیین وجود ندارد لذا ادعای او 👈 مبنی بر انطباق (خلیفه قائم) و (12 امام عدل) بر مهدی اول و مهدیین، سخنی گزاف و بدون دلیل است. 2️⃣ آنچه از ظهور روایت فهمیده می‌شود 👈 (خلیفه قائم) غیر از (12 امام عدل) بوده و جزو آنان نمی‌باشد. به عبارات زیر مجددا دقت فرمایید: ( ... حتما حتما در حیره مسجدی بنا می‌شود که 500 در دارد که در آن 👈 جانشین قائم (عج) نماز می‌خواند زیرا مسجد کوفه برای آنان کوچک است و حتما حتما در آن 👈 12 امام عدل نماز می‌خوانند) 📌 ناظم العقیلی با استفاده از وانمود می‌کند (خلیفه قائم)، همان مهدی اول و اولین امام از 12 امام عدل می‌باشد اما برای این ادعا، هیچ دلیلی ارائه نمی‌کند. 3️⃣ سابقا در نقد حدیث وصیت ـ حدیث اول کتاب 40 حدیث مهدیین ـ بیان نمودیم که آنچه از حدیث وصیت فهمیده می‌شود، فقط وجود 12 مهدی بعد از 12 امام می‌باشد و هیچ سخنی از امامت مهدیین یا فرزندی آنان نسبت به امام زمان (ع) در حدیث وصیت وجود ندارد. 📌 جهت توضیح بیشتر پیرامون حدیث وصیت، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/728 ⛔️ اگر همبوشیان بگویند: ((با فرض پذیرش این مطلب که مراد از 12 امام عدل، رجعت امامان 12گانه ‌باشد اعتقاد به حصر جانشینان پیامبر (ص) در عدد 12 شکسته شده و ادعای این که پیامبر (ص) فقط 12 جانشین دارند زیر سوال می‌رود ــ زیرا به اعتراف خودتان، خلیفه قائم غیر از 12 امام عدل می‌باشد که مجموعا 13 نفر می‌شوند ــ و این همان مطلبی است که احمدالحسن می‌گوید و اوصیاء پیامبر (ص) را در 12 نفر منحصر نمی‌داند)) (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🖌 در پاسخ می‌گوییم: 1️⃣ از این که امیرالمومنین (ع) خلیفه قائم را از امامان عدل 12گانه جدا نمودند فهمیده می‌شود که این خلیفه، دارای مقام امامت نیست و الا حضرتش می‌فرمودند: 13 امام عدل. 2️⃣ هر خلیفه‌ای که امام نیست. توضیح این که امام زمان (ع) در شهرهای مختلف، حکّام و خلفاء و جانشینانی برای اداره امور دارند که دستورات حضرتش را در آن بلاد اجرا می‌نمایند و صد البته این خلفاء و جانشینان، مقام امامت هم ندارند. به حدیث زیر دقت فرمایید: 🔅 قالَ الْمُفَضَّلُ: یَا سَیِّدِی، یُقِیمُ بِمَکَّةَ؟ قَالَ: لَا یَا مُفَضَّلُ، بَلْ یَسْتَخْلِفُ مِنْهَا رَجُلًا مِنْ أَهْلِهِ فَإِذَا سَارَ مِنْهَا وَثَبُوا عَلَیْهِ فَیَقْتُلُونَهُ فَیَرْجِعُ إِلَیْهِمْ . . . وَ یَسْتَخْلِفُ عَلَیْهِمْ مِنْهُمْ خَلِیفَةً وَ یَسِیرُ فَیَثِبُونَ عَلَیْهِ بَعْدَهُ فَیَقْتُلُونَهُ . . . بحارالانوار، ج53ص11 مفضل گفت: ای آقای من، [مهدی] در مکه می‌ماند؟ حضرتش فرمودند: نه ای مفضل، بلکه مردی از اهلش را در مکه 👈 جانشین و خلیفه قرار می‌دهد. پس زمانی که [مهدی] از مکه برود بر او حمله برند و او را بکُشند، پس [مهدی] به سوی آنان برمی‌گردد . . . و بر آنان شخصی از خودشان را 👈 خلیفه قرار می‌دهد و می‌رود، پس [مجددا] بر او حمله برند و او را بکُشند. ⛔️ اگر گفته شود که این خلفاء در مکه، همان مهدیین هستند لذا آنان دارای مقام امامت هستند. 🖌 در پاسخ گوییم: 1️⃣ در این حدیث از مهدیین وجود ندارد لذا ادعای این که مراد از خلفاء حضرت در مکه، همان مهدیین هستند ادعایی گزاف و بی دلیل است. 2️⃣ مضافا این که در سخن از مقام امامت برای مهدیین به میان نیامده است 👈 لذا اگر این خلفاء در مکه همان مهدیین باشند، باز هم مقام امامت برای آنها ثابت نمی‌شود. 3️⃣ اگر گفته شود که عبارت (رَجُلًا مِنْ أهْلِهِ) اشاره به مهدیین از فرزندان امام زمان(ع) دارد، در جواب گوییم: بر اساس اعتقاد همبوشیان، مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) هستند، نه این که همه فرزندان امام زمان (ع) جزو مهدیین باشند. بنابراین ممکن است که شخصی از فرزندان حضرتش که جزو مهدیین نیست به عنوان خلیفه بر مکه انتخاب گردد. مضافا این که مراد از عبارت (مِنْ أهْلِهِ) می‌تواند سادات و بنی هاشم (1) ، و یا اصحاب خاص حضرتش باشند (2). 4️⃣ این دو خلیفه و جانشین حضرت، در مکه به شهادت می‌رسند لذا ادعای این که (این دو خلیفه جزو مهدیینی هستند که بعد از امام زمان ع می‌آیند) دیگر معنایی ندارد. 🔹 نکته پنجم: البته این احتمال نیز وجود دارد که مراد از (امام عدل) 👈 امام جماعت عادل باشد زیرا تعبیر (امام عدل) در روایات پیرامون امام جماعت نیز وارد شده است. کافی، ج3ص380 و ج4ص176 📌 در این صورت باز هم حدیث پنجم هیچ ارتباطی با مهدیین نداشته و در حدیث، ذکری از آنان به میان نیامده است. ــــــــــــــــــ 🔵 جمع بندی 📌 در حدیث پنجم از مهدیین و فرزندان قائم به میان نیامده است 👈 بنابراین انطباق دادن (خلیفه قائم) و (12 امام عدل) بر مهدی اول و مهدیین، ادعایی بدون دلیل می‌باشد. 📌 مراد از 12 امام عدل، همان امامان 12گانه بوده که رجعت می‌نمایند و به شرح علامه مجلسی (ره) پیرامون این حدیث اشاره شد. 📌 حضرت علی (ع) تعداد امامان عدل پس از پیامبر خدا (ص) را 12 نفر ذکر می‌نمایند و اگر آن 12 امام عدل ــ که در مسجد حیره نماز می‌خوانند ــ غیر از 12 امام عدل در کلام امام علی (ع) باشند، مجموع امامان عدل پس از پیامبر (ص) 24 نفر می‌شود، نه 12 نفر. 📌 آنچه از ظهور روایت پنجم فهمیده می‌شود، (خلیفه قائم) غیر از (12 امام عدل) بوده و جزو آنان نمی‌باشد 👈 اما ناظم العقیلی بدون هیچ دلیلی می‌کوشد که خلیفه قائم را، همان امام اول از 12 امام عدل معرفی نماید. 📌 این احتمال نیز وجود دارد که مراد از (امام عدل) 👈 امام جماعت عادل باشد. 💥 نکته: همانطور که سابقا عرض کردیم کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی احمد اسماعیل همبوشی بوده لذا جهالتها و غرض ورزیهای موجود در این کتاب، بودن احمد اسماعیل را آشکار کرده و بطلان فرقه او را ثابت می‌نماید. 🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 ــــــــــــــــــــ پی نوشت: 1- غیبت نعمانی، ص299 حدیث 4و5 . 2- حضرات معصومین (ع) برخی از اصحاب خاص و نزدیک خویش را تحت عنوان (اهل بیت) جای داده‌اند لذا این احتمال وجود دارد که عبارت (من اهله)، ناظر به یکی از خدمتکاران و اصحاب خاص حضرتش باشد. https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
✅ نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : ... و ليبنين بالحيرة مسجد له خمسمائة باب يصلی فيه خليفة القائم لان مسجد الكوفة ليضيق عنهم و ليصلين فيه اثنا عشر اماما عدلا ... 🖌 متن ایتا: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/768 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/764 🎞 کلیپ: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/766 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/758 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/771 🔹 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه همبوشی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، حدیث کتاب را در 6 بخش از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔹 حدیث ششم: 1️⃣ جعفر از ذریح نقل می‌کند که گفت: در مورد 👈 امامان بعد نبی (ص) از او [یعنی امام صادق] پرسيدم. حضرت [صادق ع] فرمودند: آری، امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) امام بعد از پيامبر (ص) است، [سپس حسن (ع) و سپس حسین (ع)] سپس علی بن حسين (ع)، سپس محمد بن علی (ع)، سپس امام شما. هر کس منکر آن شود، همانند کسی است که معرفت خدا و رسولش را انکار کرده است. ذریح گوید که عرض کردم: خدا مرا فدای شما کند آيا امروز شما [امام هستيد] ؟ و اين را سه بار، تکرار کردم. حضرت فرمودند: من در مورد این با تو سخن گفتم تا از شاهدان الهی در زمين باشی. 2️⃣ خداوند تبارک و تعالی هيچ چيزی را رها نکرد مگر اين که آن را به پيامبرش (ص) تعلیم داد. سپس جبرئيل را به سوی ايشان مبعوث کرد تا به ولايت علی (ع) در حياتش شهادت دهد و نام اميرالمؤمنين را بر او نهد. رسول‌ الله (ص) نه نفر را فرا خواند و فرمود: شما را فرا خواندم تا از شاهدان الهی باشيد، چه آن را آشکار کنيد و چه پنهان داريد. سپس فرمود: ای ابوبکر! برخيز و بر علی اميرالمؤمنين (ع) سلام کن. گفت: آيا از امر الهی و رسولش او را اميرالمؤمنين نامیدی⁉️ فرمود: آری. پس بلند شد و بر او سلام کرد. سپس فرمود: ای عمر! برخيز و بر اميرالمؤمنين (ع) سلام کن. گفت: آيا از امر الهی و رسولش او را اميرالمؤمنين نامیدی⁉️ فرمود: آری. سپس به مقداد بن اسود فرمود: ای مقداد برخيز و بر اميرالمؤمنين (ع) سلام کن. برخاست و بر علی (ع) سلام کرد و نگفت آنچه را که آن دو گفتند. سپس به ابوذر غفاری فرمود: برخيز و بر اميرالمؤمنين (ع) سلام کن؛ او برخاست و سلام کرد. سپس به حذيفه فرمود: برخيز و بر اميرالمؤمنين (ع) سلام کن، پس برخاست و سلام کرد. سپس به سلمان فارسی فرمود: برخيز و بر اميرالمؤمنين (ع) سلام کن. پس برخاست و سلام کرد. سپس به عمار بن یاسر فرمود: برخيز و بر اميرالمؤمنين (ع) سلام کن. پس برخاست و سلام کرد. سپس به عبدالله بن مسعود فرمود: برخيز و بر اميرالمؤمنين (ع) سلام کن. پس برخاست و سلام کرد. سپس به بريده اسلمی فرمود: برخيز و بر اميرالمؤمنين (ع) سلام کن. پس بريده برخاست و سلام کرد ــــ و بریده کوچک ترين آنان بود ــــ سپس رسول‌ الله (ص) فرمود: شما را فرا خواندم، تا از شاهدان باشيد، چه آن را آشکار کنيد و چه پنهان داريد. 3️⃣ سپس ابوبکر بر مردم امیر شد در حالی که بريده در شام بود. هنگامی که بريده بازگشت، در مجلس ابوبکر آمد و گفت: ای ابوبکر! آيا سلام کردنمان را بر علی با عنوان امیر المومنین فراموش کردی؟ او را به این عنوان نام نهادیم که امری واجب از طرف خدا و رسولش بود. ابوبکر گفت: ای بريده، تو غايب شدی و ما حاضر بودیم، و همانا خدا امری ديگر را بعد از امری ایجاد می‌کند، و خدا ملک و نبوت را برای اهل این بيت جمع نمی‌کند. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 4️⃣ سپس [امام صادق ع] به من فرمودند: اين را ذکر کردم تا از گواهان خدا بر زمين باشی. همانا از ما بعد از رسول‌ الله (ص) اوصياء هستند که امام بوده و اطاعت آنان واجب است. آنان است ان شاء الله. همانا خداوند عزيز و حکيم است و هر چه را بخواهد مقدم می‌کند و يا تأخير می‌اندازد و او عزيز و حکيم است 👈 سپس بعد از قائم يازده مهدی از فرزندان حسين (ع) است. گفتم: مولای من 👈 هفتمين کيست؟ خدا مرا فداي شما کند، امر شما بر سر و دو چشم است ــــ اين را سه بار تکرار کردم ــــ حضرت فرمودند: 👈 سپس بعد من، امام شما و قائم شما است ان شاء الله. 5️⃣ همانا پدرم که خوب پدری بود و رحمت خدا بر او باد مي‌فرمود: اگر سه نفر را می‌یافتم، علم را در آنان به ودیعه می‌نهادم در حالی که آنان اهل آن باشند. سخن می‌گفتم به چیزی که احتیاج به نظر در حلال و حرام خدا نباشد و سخن می‌گفتم به آنچه که تا روز قيامت می‌باشد. همانا حديث ما دشوار است که به آن ايمان نمی‌آورد مگر بنده مؤمنی که خداوند قلب او را به ايمان امتحان کرده است. 6️⃣ سپس فرمودند: به خداوند سوگند همانا از ماست خزانه داران الهی در زمين و در آسمان، ما خزانه دار طلا و نقره نيستیم. و همانا از ماست حاملان عرش در روز قيامت، محمد و علی و حسن و حسين هستند، و کسی که خدا بخواهد، چهار نفر ديگر، هر کس که خدا بخواهد که باشند. 📙منبع: الاصول الستة عشر، ص266 💥 نقد و بررسی با صرف نظر از حدیث، نکاتی خدمت عزیزان تقدیم می‌گردد: 🔹 نکته اول: در این حدیث 👈 فقط سخن از وجود 11 مهدی از فرزندان امام حسین (ع) پس از قائم به میان آمده است 👈 و هیچ دلالتی بر فرزندی مهدیین نسبت به امام زمان (ع) و مقام امامت آنان ندارد. بنابراین ادعاهای ناظم العقیلی مبنی بر این که: ـ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. ـ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. از این حدیث اثبات نمی‌شود. 📌 همین یک نکته برای بطلان استدلال ناظم العقیلی به حدیث ششم کفایت می‌کند اما به جهت رسوایی بیشتر او، نکات و اشکالات بعدی را بیان می‌نماییم. 🔹 نکته دوم: مدلول این روایت در تایید می‌باشد. واقفیه کسانی هستند که قائل به هفت امام بوده و امامت امام رضا (ع) را قبول ندارند. 🔅 مرحوم شیخ حر عاملی در مورد روایات کتاب (الاصول الستة عشر) می گوید: اعلم أنّي تتبّعت أحاديث هذه الكتب الأربعة عشر 👈 فرأيت أكثر أحاديثها موجودا في الكافي أو غيره من الكتب المعتمدة، و الباقي له مؤيّدات فيها، و لم أجد فيها شيئا منكرا 👈 سوى حديثين محتملين للتقية و غيرها. ترجمه: بدان که من احادیث این کتب 14گانه را بررسی کردم 👈 و اکثر احادیث آن را در کافی یا غیر کافی از کتب مورد اعتماد دیدم و برای مابقی احادیث مویداتی در کتب است و در آن شیء منکَری نیافتم 👈 به جز دو حدیث که احتمال تقیه و غیر تقیه را دارد. 📌 یقیناً می‌توان گفت که یکی از آن دو حدیث منکَر، همین حدیث مورد بحث بوده که در تایید فرقه واقفیه می‌باشد. 📌 لذا به جهت مدلول منکر و غیر قابل قبول این حدیث، هیچ یک از محدثین شیعه این روایت را از کتاب (الاصول الستة عشر) در تالیفات خویش ذکر نکرده‌اند. لازم به ذکر است که نسخه‌ای از کتاب (الاصول الستة عشر) نزد مرحوم شیخ حر عاملی بوده و عبارت فوق، در پشت نسخه به خط ایشان نوشته شده که در مقدمه چاپ این کتاب توسط موسسه دارالحدیث در سال 1381 به آن اشاره شده است. 🔴 توجه: به نظر می‌رسد حدیث ذریح در کتاب الاصول الستة عشر تلفیقی از چند روایت باشد که البته ضمن این تلفیق، مطالبی منکَر هم در بخش چهارم حدیث به جناب ذریح نسبت داده شده است. ✅ مثلا شبیه بخش اول روایت در منابع حدیثی به این صورت نقل شده است: ... عَنْ ذَرِيحٍ‏ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) عَنِ الْأَئِمَّةِ بَعْدَ النَّبِيِّ (ص) فَقَالَ كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (ع) إِمَاماً ثُمَّ كَانَ الْحَسَنُ (ع) إِمَاماً ثُمَّ كَانَ الْحُسَيْنُ (ع) إِمَاماً ثُمَّ كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ (ع) إِمَاماً ثُمَّ كَانَ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) إِمَاماً مَنْ أَنْكَرَ ذَلِكَ كَانَ كَمَنْ أَنْكَرَ مَعْرِفَةَ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ مَعْرِفَةَ رَسُولِهِ (ص) ثُمَّ قَالَ قُلْتُ ثُمَّ أَنْتَ‏ جُعِلْتُ فِدَاكَ، فَأَعَدْتُهَا عَلَيْهِ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ فَقَالَ لِي إِنِّي إِنَّمَا حَدَّثْتُكَ لِتَكُونَ مِنْ شُهَدَاءِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فِي أَرْضِهِ. 📙 کافی، ج1ص181 (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 ✅ و یا شبیه بخش دوم روایت در منابع حدیثی به این صورت نقل شده است: ... عَنْ ذَرِيحٍ الْمُحَارِبِيِّ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنَ عَلِيٍّ (ع) عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ قَالَ: إِنَّ اللَّهَ جَلَّ جَلَالُهُ بَعَثَ جَبْرَئِيلَ إِلَى مُحَمَّدٍ (ص) أَنْ يَشْهَدَ لِعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (ع) بِالْوَلَايَةِ فِي حَيَاتِهِ وَ يُسَمِّيَهُ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ قَبْلَ وَفَاتِهِ فَدَعَا نَبِيُّ اللَّهِ (ص) تِسْعَةَ رَهْطٍ فَقَالَ إِنَّمَا دَعَوْتُكُمْ لِتَكُونُوا شُهَدَاءَ اللَّهِ فِي الْأَرْضِ أَقَمْتُمْ أَمْ كَتَمْتُمْ ثُمَّ قَالَ يَا أَبَا بَكْرٍ قُمْ فَسَلِّمْ عَلَى عَلِيٍّ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ فَقَالَ أَ عَنْ أَمْرِ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ⁉️ قالَ نَعَمْ فَقَامَ فَسَلَّمَ عَلَيْهِ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ ثُمَّ قَالَ قُمْ يَا عُمَرُ فَسَلِّمْ عَلَى عَلِيٍّ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ فَقَالَ أَ عَنْ أَمْرِ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ نُسَمِّيهِ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ⁉️ قالَ نَعَمْ فَقَامَ فَسَلَّمَ عَلَيْهِ ثُمَّ قَالَ لِلْمِقْدَادِ بْنِ الْأَسْوَدِ الْكِنْدِيِّ قُمْ فَسَلِّمْ عَلَى عَلِيٍّ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ فَقَامَ فَسَلَّمَ وَ لَمْ يَقُلْ مِثْلَ مَا قَالَ الرَّجُلَانِ مِنْ قَبْلِهِ ثُمَّ قَالَ لِأَبِي ذَرٍّ الْغِفَارِيِّ قُمْ فَسَلِّمْ عَلَى عَلِيٍّ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ فَقَامَ فَسَلَّمَ عَلَيْهِ ثُمَّ قَالَ لِحُذَيْفَةَ الْيَمَانِيِّ قُمْ فَسَلِّمْ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ فَقَامَ فَسَلَّمَ عَلَيْهِ ثُمَّ قَالَ لِعَمَّارِ بْنِ يَاسِرٍ قُمْ فَسَلِّمْ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ فَقَامَ فَسَلَّمَ عَلَيْهِ ثُمَّ قَالَ لِعَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ قُمْ فَسَلِّمْ عَلَى عَلِيٍّ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ فَقَامَ فَسَلَّمَ عَلَيْهِ ثُمَّ قَالَ لِبُرَيْدَةَ قُمْ فَسَلِّمْ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ كَانَ بُرَيْدَةُ أَصْغَرَ الْقَوْمِ‏ سِنّاً فَقَامَ فَسَلَّمَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) إِنَّمَا دَعَوْتُكُمْ لِهَذَا الْأَمْرِ لِتَكُونُوا شُهَدَاءَ اللَّهِ أَقَمْتُمْ أَمْ تَرَكْتُم‏. 📙 امالی شیخ مفید، ص18 ✅ و یا شبیه بخش سوم روایت در منابع حدیثی به این صورت نقل شده است: ... عَنْ ذَرِيحٍ‏ الْمُحَارِبِيِّ عَنِ الثُّمَالِيِّ عَنِ الصَّادِقِ (ع)‏ أَنَّ بُرَيْدَةَ كَانَ غَائِباً بِالشَّامِ فَقَدِمَ وَ قَدْ بَايَعَ النَّاسُ أَبَا بَكْرٍ فَأَتَاهُ فِي مَجْلِسِهِ فَقَالَ يَا أَبَا بَكْرٍ هَلْ نَسِيتَ تَسْلِيمَنَا عَلَى عَلِيٍّ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ وَاجِبَةً مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ قَالَ يَا بُرَيْدَةُ إِنَّكَ غِبْتَ‏ وَ شَهِدْنَا وَ إِنَّ اللَّهَ يُحْدِثُ الْأَمْرَ بَعْدَ الْأَمْرِ وَ لَمْ يَكُنِ اللَّهُ تَعَالَى يَجْمَعُ لِأَهْلِ هَذَا الْبَيْتِ النُّبُوَّةَ وَ الْمُلْكَ. 📙 مناقب ابن شهرآشوب، ج3ص53 ⛔️ در بخش چهارم حدیث پیرامون هفت امام بعد پیامبر (ص) سخن به میان آمده و امام بعد از امام صادق (ع) ـ یعنی امام کاظم ع ـ به عنوان 👈 قائم و هفتمین امام معرفی گشته که این مطلب، همان اعتقاد بوده و مردود می‌باشد. ⛔️ لازم به ذکر است که این مضمون و عبارت (سپس بعد از قائم يازده مهدی از فرزندان حسين ع است) ــ با توجه به این که مراد از قائم در حدیث ذریح، امام کاظم ع می‌باشد ــ در هیچ حدیثی وجود ندارد. 📌 فراموش نشود که ناظم العقیلی در صدد اثبات 👈 وجود مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) پس از ایشان بوده و مقام امامت را برای آنان قائل است 👉 اما همانطور که شاهد بودید، حدیث ذریح هیچ ارتباطی با ادعای او ندارد. ✅ و اما شبیه بخش پنجم روایت در منابع حدیثی به صورت زیر نقل شده است: ... عَنْ ذَرِيحٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) يَقُولُ‏ إِنَّ أَبِي نِعْمَ الْأَبُ رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَيْهِ كَانَ يَقُولُ لَوْ أَجِدُ ثَلَاثَةَ رَهْطٍ أَسْتَوْدِعُهُمُ الْعِلْمَ وَ هُمْ أَهْلٌ لِذَلِكَ لَحَدَّثْتُ بِمَا لَا يُحْتَاجُ فِيهِ إِلَى نَظَرٍ فِي حَلَالٍ وَ لَا حَرَامٍ وَ مَا يَكُونُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ إِنَّ حَدِيثَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا يُؤْمِنُ بِهِ إِلَّا عَبْدٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ. 📙 بصائرالدرجات، ج1ص478 (صفحه بعد)📄👇👇👇 .