eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
617 دنبال‌کننده
382 عکس
390 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
🖌 جهت ارتباط با ادمین، به کانال تلگرامی (پایه های پوشالی) مراجعه فرمایید: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ما انسانها، بسیار از محیط پیرامون خود تاثیر می‌پذیریم . . . 💥پس مواظب باش❗️چه می‌بینی و چه می‌خوانی و چه می شنوی‼️ 🏡 کجا می‌روی⁉️ و با چه کسانی 👺 می‌روی❓ ▫️
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/3172 🔷 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. 📌 جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2074 اما دلایل قبلی کتاب او ـــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ـــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد بصری بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه مدعی یمانی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، ۲۱ کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔴 حدیث بیست و یکم: عَنِ الْمُفَضَّلِ‏ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: قَالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَ‏ افْتَرَضْتُ عَلَى عِبَادِي 👈 عشَرَةَ فَرَائِضَ إِذَا عَرَفُوهَا أَسْكَنْتُهُمْ مَلَكُوتِي وَ أَبَحْتُهُمْ جِنَانِي. أَوَّلُهَا: مَعْرِفَتِي‏، وَالثَّانِيَةُ: مَعْرِفَةُ رَسُولِي إِلَى خَلْقِي وَ الْإِقْرَارُ بِهِ وَ التَّصْدِيقُ لَهُ، وَالثَّالِثَةُ: مَعْرِفَةُ أَوْلِيَائِي وَ أَنَّهُمُ الْحُجَجُ عَلَى خَلْقِي مَنْ وَالاهُمْ فَقَدْ وَالانِي وَ مَنْ عَادَاهُمْ فَقَدْ عَادَانِي وَ هُمُ الْعَلَمُ فِيمَا بَيْنِي وَ بَيْنَ خَلْقِي وَ مَنْ أَنْكَرَهُمْ أَصْلَيْتُهُ [أَدْخَلْتُهُ‏] نَارِي وَ ضَاعَفْتُ عَلَيْهِ عَذَابِي، 👈 والرَّابِعَةُ: مَعْرِفَةُ الْأَشْخَاصِ الَّذِينَ أُقِيمُوا مِنْ ضِيَاءِ قُدْسِي وَ هُمْ قُوَّامُ قِسْطِي 👈 والْخَامِسَةُ: مَعْرِفَةُ الْقُوَّامِ بِفَضْلِهِمْ وَ التَّصْدِيقُ لَهُمْ، وَالسَّادِسَةُ: مَعْرِفَةُ عَدُوِّي إِبْلِيسَ وَ مَا كَانَ مِنْ ذَاتِهِ وَ أَعْوَانِهِ، وَالسَّابِعَةُ: قَبُولُ أَمْرِي وَ التَّصْدِيقُ لِرُسُلِي، وَالثَّامِنَةُ: كِتْمَانُ سِرِّي وَ سِرِّ أَوْلِيَائِي، وَالتَّاسِعَةُ: تَعْظِيمُ أَهْلِ صَفْوَتِي وَ الْقَبُولُ عَنْهُمْ وَ الرَّدُّ إِلَيْهِمْ فِيمَا اخْتَلَفْتُمْ فِيهِ حَتَّى يَخْرُجَ الشَّرْحُ‏ مِنْهُمْ، وَالْعَاشِرَةُ: أَنْ يَكُونَ هُوَ وَ أَخُوهُ فِي الدِّينِ شَرَعاً سَوَاءً فَإِذَا كَانُوا كَذَلِكَ أَدْخَلْتُهُمْ مَلَكُوتِي وَ آمَنْتُهُمْ مِنَ الْفَزَعِ الْأَكْبَرِ وَ كَانُوا عِنْدِي‏ فِي عِلِّيِّين‌‌‌‏. . 📕التمحیص، ص69 🔅 ترجمه: مفضل از امام صادق (ع) نقل مي‌كند که فرمودند: خدای عزوجل می‌گوید: ده فریضه را بر بندگانم واجب کردم که اگر آنها را بشناسند، آنان را در ملکوت خود جای دهم و بهشتم را برای آنان مباح گردانم. اولین آن، معرفت من است. دوم: معرفت رسول من به سوی خلقم و اقرار به او و تصدیق نمودن او. سوم: معرفت اولیاء من و همانا آنان، حجج بر خلق من هستند. کسی که آنان را دوست بدارد، مرا دوست داشته و کسی که آنان را دشمن بدارد، مرا دشمن داشته است و آنان، همان علامت و نشانه‌ی بین من و خلقم هستند وکسی که آنان را انکار کند، او را در آتشم داخل کنم و عذابم را بر او مضاعف کنم. 👈 چهارم: معرفت اشخاصی که از نور قدسی من به پا خاسته شده‌اند و آنها، قوّام قسط من هستند 👈 پنجم: معرفت به برتری و فضیلت قوّام و تصدیق نمودن آنها. ششم: معرفت دشمنم ابلیس و شناخت ذاتش و یارانش. هفتم: قبول کردن امر من و تصدیق نمودن رسولانم. هشتم: کتمان کردن سرّ من و سرّ اولیاء من. نهم: تعظیم و بزرگداشت برگزیدگان من و قبول کردن از آنها و ارجاع دادن به سوی آنها در آنچه که اختلاف دارید تا این که پاسخ و شرح از ناحیه آنها صادر شود. دهم: این که او و برادر دینی‌اش یکسان باشند. پس زمانی که این چنین بودند، آنان را در ملکوتم داخل کنم و آنها را از ترس بزرگتر ایمنی دهم و نزد من در علیین باشند. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 💥 نقد و بررسی با صرف نظر از ، به نقد و بررسی حدیث می‌پردازیم. 🔹 نکته اول: همانطور که تا کنون شاهد بودید، در از مهدیین به عنوان امام زمان (ع) که دارای مقام و هستند یاد نشده و آنچه پیروان احمد بصری در این جهت از حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی تلقی نموده‌اند می‌باشد. ✅ جهت اطلاع از حدیث وصیت، به نقد حدیث اول کتاب (چهل حدیث مهدیین) مراجعه فرمایید. 📌 لینک نقد حدیث اول: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2082 👈 در حدیث 21 هم به موضوع مهدیین و فرزندی آنان برای امام زمان (ع) و مقام امامت آنها نشده است اما در کمال تعجب 😳 ناظم العقیلی این حدیث را مرتبط با موضوع کتاب خود ـــ چهل حدیث در مورد مهدیین و فرزندان قائم ـــ دانسته و ذکر می‌کند!!! 🔹 نکته دوم: ناظم العقیلی با استفاده از روانشناسی تلقین سعی دارد تا این حدیث را با موضوع مهدیین سازد، لذا می‌گوید: ⛔️ ((در این حدیث شریف قدسی . . . اشاره به مقام مهدیین از ذریه امام مهدی (ع) است که در گذشته آموختیم مقام مهدیین بعد از مقام ائمه (ع) است و موید آن این است که محمد و آل محمد (ع) در ذکر مهدیین با این که آنان امام هستند، ولی آنان را با نام مهدیین ذکر می‌کنند)) 🖋 در پاسخ عرض می‌کنیم: : همانطور که در نکته قبل ذکر شد، در این حدیث به موضوع مهدیین و فرزندی آنان برای امام زمان (ع) و مقام امامت آنها نشده است. : ناظم العقیلی بارها در این کتاب از امامت مهدیین و پایین‌تر بودن مقام آنان نسبت به ائمه (ع) سخن به میان آورده است اما همانطور که تاکنون مشاهده فرمودید، وی از اثبات ادعای خود بوده است. 🔹 نکته سوم: ناظم العقیلی در ادامه چنین می‌گوید: این که مهدیین در مقامی پایین‌تر از مقام امامان 12گانه (ع) هستند به این معنی است که آنان همان افراد قصد شده در فریضه چهارم کلام خدا هستند (چهارم: معرفت اشخاصی که از نور قدسی من به پا خاسته شده‌اند 👈 و آنها، قوّام قسط من هستند)، به خاطر این که آنان برترین خلق بعد از امامان 12گانه (ع) هستند و [همچنین] در کلام امام باقر (ع) پیرامون کوفه به (قوّام) توصیف شده‌اند: (در آن [یعنی کوفه] قائم او و قوّام بعد از او هستند). 🖋 و اما پاسخ: : هیچ دلیلی بر این ادعا که مهدیین ـــ در صورت پذیرش وجود آنها ـــ برترین خلق پس از امامان 12گانه (ع) هستند وجود ندارد. اگر پیروان مدعی یمانی نصوصی برای اثبات این ادعا دارند، حتما ارائه نمایند تا این پاراگراف را حذف نماییم. : اساسا این که گمان شود مقام افراد مذکور در فریضه چهارم پایین‌تر از مقام افراد مذکور در فریضه سوم است، سخنی بدون دلیل بوده زیرا در این حدیث قدسی، قرینه‌ای که دلالت بر افضلیت ترتیبی کند وجود ندارد. 📌 در تایید این ادعا ـــ یعنی عدم وجود قرینه بر افضلیت ترتیبی ـــ همین بس که علامه مجلسی در توضیح حدیث، این احتمال را بیان می‌کند که 👈 مراد از فریضه سوم، معرفت رسولان الهی بوده و فریضه چهارم مربوط به امامان 12گانه (ع) می‌باشد و یقینا مقام ائمه (ع) از رسولان الهی بالاتر است. در ادامه، به سخن علامه مجلسی اشاره خواهد ‌شد. : در صورت پذیرش وجود مهدیین و ادعای برتری آنان بر خلائق پس از امامان 12گانه (ع)، مرتبط دانستن فریضه چهارم به مهدیین بوده زیرا در این حدیث به نام مهدیین نشده است، مضافا این که در تبیین معنای حدیث، احتمالات دیگری هم نیز وجود دارد. 🔻مرحوم علامه مجلسی پس از ذکر این حدیث چنین می‌گوید: كأن الفرق بين الثالثة و الرابعة أن الأولى في الحجج الموجودين وقت الخطاب كعلي و السبطين (ع) و الثانية في الأئمة بعدهم أو الأولى في سائر الأنبياء و الأوصياء و الثانية في أئمتنا (ع).‏ ‏ 🔅ترجمه: گویا فرق بین [فریضه] سوم و چهارم در این است که اولی مربوط به حجج موجود در وقت خطاب [یعنی زمان پیامبر (ص)] است همانند علی و سبطین [الحسن و الحسین] (ع) و دومی در مورد امامان بعد از آنان است یا این که اولی در مورد سایر انبیاء و اوصیاء بوده و دومی در مورد امامان (ع) ما است. 📕 بحارالانوار، ج66ص13 . (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 : ناظم العقیلی این حدیث را مرتبط با حدیث نوزدهم (فِيهَا يَكُونُ قَائِمُهُ وَ الْقُوَّامُ‏ مِنْ‏ بَعْدِه‏ / در آن [یعنی کوفه] قائم او و قوّام بعد از او هستند) دانسته تا بلکه بتواند به مخاطب ارتباط فریضه چهارم با مهدیین را القاء کند اما ذکر حدیث نوزدهم در این میانه مشکلی را حل نمی‌کند 👈 زیرا در آن حدیث هم سخنی از مهدیین به میان است. 👌 در صورت نیاز، نقد حدیث نوزدهم را مطالعه نموده تا سخن ما را تایید فرمایید. 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2986 : بارها مترجمین کتاب چهل حدیث ناظم العقیلی، رعایت امانت ننموده و جملاتی را هدفمند در ترجمه و کرده‌اند. مثلا در ترجمه این قسمت، عبارت (و اطاعت از آنان [یعنی مهدیین] بر همگان واجب است) را اضافه کرده‌اند. 🖼 به تصویر زیر از متن عربی و ترجمه دقت فرمایید: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/3187 (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
❌ اضافه شدن جملاتی هدفمند در ترجمه، توسط گروه مترجمین فرقه مدعی یمانی .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔹 نکته چهارم: جالب اینجاست که این روایت مورد استناد نیز واقع شده است و در حقیقت باید بگوییم: هر کسی از ظن خود شد یار من .... 🔻 مثلا زین العابدین خان کرمانی پس از نقل حدیث چنین می‌گوید: هذا الخبر صريح في 👈 وجوب معرفة العلماء الكملين من الشيعة و هم الذين اقيموا من ضياء قدسه. 🔅ترجمه: این خبر صراحت دارد در 👈 وجوب شناخت علماء کامل از شیعه و آنان کسانی هستند که از نور قدس خدا بپا خاسته شده‌اند. 📕 تتمیم رسالة ایضاح الاشتباه، ص6 . 🔻 و یا محمد خان کرمانی چنین می‌گوید: ان في الرابعة يحتمل ان يكون المراد من الاشخاص الانبياء و لكن الاقرب بسياق الخبر 👈 ان المراد منهم النقباء و الخامسة النجباء. 🔅ترجمه: همانا در [فریضه] چهارم احتمال می‌رود که مراد از اشخاص، انبیاء باشند و لکن نزدیکتر به سیاق خبر این است که 👈 مراد از آنها نقباء و در [فریضه] پنجم نجباء باشد. 📕 ینابیع الحکمة، ج1ص499 . 📌 لازم به ذکر است که در دیدگاه فرقه شیخیه، باور به لزوم وجود فردی که واسط بین امام و مردم است مطرح می‌باشد که از او با عنوان 👈 رکن رابع یاد می‌کنند. رکن رابع، یعنی مردی کامل از همه جهات که وجودش در هر دوره‌ای ضروری است و عالم به همه علوم و متصرِّف در عالم هستی بوده و واسطه فیض بین امام عصر (ع) و مردم است. 📌 در برخی منابع شیخیه به جای واژه رکن رابع از لفظ 👈 نقباء ، نجباء ، عالم کامل ، باب ، امام ناطق ، نائب خاص ، شیخ ، سلطان و ... استفاده شده است. 🔹 نکته پنجم: ناظم العقیلی در ادامه می‌گوید: ((قائمان قسط الهی در حدیث شریف قدسی، مردم مکلف به شناخت آنان هستند بدون ذکر این که مردم مکلف به پیروی یا تصدیق ایشان باشند و این، ویژگی حجتهایی است که اوصیاء هستند ... 👈 در صورتی که حدیث قدسی هنگامی قوام به فضل امامان و مهدیین را ذکر می‌کند در مورد آنان می‌گوید: (پنجم: معرفت قوام به فضل و برتری آنان و تصدیق نمودن آنها) پس آنان را تابع حجتهای قبلی و تصدیق کنندگان آنان قرار داده است...)) 🖋 در پاسخ گوییم: : همانطور که سابقا عرض نمودیم، در این حدیث هیچ سخنی از مهدیین و مقام امامت آنان و فرزندیشان برای امام زمان (ع) به میان نیامده است لذا ادعای ارتباط این فرازها با مساله مهدیین، سخن گزافی بیش نمی‌باشد. : این که چون قوام قسط الهی واجب است پس آنان حجتهای الهی هستند، استدلال صحیحی نمی‌باشد زیرا در فریضه ششم حضرتش فرمودند: (مَعْرِفَةُ عَدُوِّي إِبْلِيس‏ / دشمن من ابلیس)، حال آیا به نظر شما ابلیس یکی از حجج الهی است⁉️ : به نظر می‌رسد که ناظم العقیلی در فهم عبارات حدیث دچار مشکل شده اما مترجمین فرقه هنگام ترجمه، بد فهمی ناظم را جبران می‌کنند. 🔻به اصل عبارات عربی ناظم دقت کنید: بینما الحدیث القدسی عندما ذکر القوام بفضل الائمة و المهدیین فی الفریضة الخامسة، قال عنهم (والخامسة: معرفة القوام بفضلهم و التصدیق لهم) فجعلهم تابعین لمن قبلهم من الحجج و مصدقین لهم .... در حقیقت ناظم العقیلی ضمیر (هم) در عبارت (بفضلهم و التصدیق لهم) را به ائمه (ع) برگشت می‌دهد‼️ لذا پس از بیان فریضه پنجم با ذکر فاء تفریع می‌گوید: (فجعلهم تابعین لمن قبلهم من الحجج/ پس آنان را تابع حجتهای قبلی قرار داده است) حال آن که مرجع ضمیر (هم)، کلمه (القوام) است و عبارت (فجعلهم تابعین...) از فریضه پنجم فهمیده نمی‌شود. ✅ این گاف بزرگ ناظم العقیلی پیرامون مرجع ضمیر (هم)، در ترجمه کتاب چهل حدیث مهدیین توسط گروه مترجمان اصلاح می‌شود. به تصویر ترجمه آنان در ادامه دقت کنید: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/3189 (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
📄 متن عربی کلام ناظم العقیلی: [بینما الحدیث القدسی عندما ذکر القوام بفضل الائمة و المهدیین فی الفریضة الخامسة، قال عنهم (والخامسة: معرفة القوام بفضلهم و التصدیق لهم) فجعلهم تابعین لمن قبلهم من الحجج و مصدقین لهم] ⚖️ حال متن عربی را با ترجمه آن مقایسه فرمایید. .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 : اگر واقعا مراد از فریضه چهارم و پنجم امر مهدیین باشد، علماء و شیعیانی که تا سال 2000 م زیسته‌اند ـــ یعنی قبل از ظهور مهندس احمدالحسن ـــ حق ورود به بهشت را ندارند زیرا هیچ یک از آنان با دیدن این حدیث به امر مهدیین منتقل نشده‌ و به آنها اعتقادی نداشته‌اند. 🔹 نکته ششم: ناظم العقیلی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) می‌گوید: . . . [امام رضا (ع)] سپس فرمودند: پدر و مادرم فدای هم نام جد من و شبیه من و شبیه موسی بن عمران، بر او یقه‌هایی [یا پوششهایی] از نور قرار دارد که از شعاع نور قدس روشن می‌شود . . . پس گفته امام (ع) (بر او یقه‌هایی از نور قرار دارد که از شعاع نور قدس روشن می‌شود) اشاره‌ای رمزی به مهدیین است (مَعْرِفَةُ الْأَشْخَاصِ الَّذِينَ أُقِيمُوا مِنْ ضِيَاءِ قُدْسِي وَ هُمْ قُوَّامُ قِسْطِي‏) پس یقه‌هایی که بر امام مهدی (ع) است از نور قدس روشن می‌شود و قوام قسط از نور قدس به پا خاسته شده‌اند . . . . 🖋 و اما پاسخ: : در حدیث امام رضا (ع) ـــ همانند حدیث 21 ـــ به مساله مهدیین نشده است لذا ادعای ارتباط فراز (عَلَيْهِ جُيُوبُ‏ النُّور/ بر او یقه‌هایی از نور قرار دارد) با مهدیین، سخنی گزاف می‌باشد. : ناظم العقیلی بر این باور است که مقام مهدیین پایین‌تر از مقام امامان می‌باشد. حال آیا صحیح است که امام رضا (ع) در بیان عظمت امام زمان (ع) به جیوب نوری اشاره کنند که مقام آنها از حضرتش پایین‌تر است⁉️ 👌 بنابراین مراد از جیوب نور، یقیناً مهدیین نمی‌تواند باشد. 📌 لازم به ذکر است که اگر کسی این نکته را نپذیرد، جیوب النور بودن مهدیین ثابت نمی‌شود بلکه باید برای تطبیق عنوان جیوب النور بر مهدیین، اقامه کند که صد البته حدیثی در این جهت وجود ندارد که اگر می‌داشت، ناظم العقیلی به آن اشاره می‌نمود. : ناظم العقیلی می‌کوشد تا جیوب نور را بر مهدیین تطبیق دهد که در این صورت 👈 مراد از شبیه موسی بن عمران در حدیث امام رضا (ع)، وجود مقدس امام زمان (ع) می‌باشد. این در حالی است که برخی از لیدرهای دیگر این فرقه در 😳 احمد بصری را به عنوان شبیه موسی به پیروان خود معرفی می‌کنند. 🔻 مثلا آقای علاء السالم برای اثبات وجود دو قائم در آخرالزمان چنین می‌گوید: ((برای شناخت فرق بین دو مشخصات فوق، همین بس است که امام (ع) در گونه راست خود خال و در گونه شخص دوم، اثر است 👈 و امام (ع) شبیه جدش رسول خدا (ص) و دومی شبیه موسی بن عمران است)) 📕 یگانگی شخصیت مهدی اول، قائم و یمانی، ص15 . جالب اینجاست که هر آنچه از طریق (انتشارات انصار امام مهدی ع) در این فرقه منتشر می‌شود، مورد تایید احمد بصری نیز می‌باشد‼️ 👌 اما سخن حق آن است که در روایت، از امام زمان (ع) با عنوان شبیه موسی بن عمران یاد شده است و سخن علاء سالم، ادعای گزافی بیش نمی‌باشد. 🔹 نکته هفتم: ناظم العقیلی در ادامه چنین می‌گوید: ((شیخ کورانی اعتراف می‌کند که . . . ما نمی‌توانیم حقیقت پوششهای نور بر نبی خدا عیسی و یقه‌های نور بر امام مهدی (ع) را بشناسیم . . .)) 📕 الحق المبین فی معرفة المعصومین (ع)، ص558 . 🤣 اما جالب اینجاست که با مراجعه به کتاب فوق، مشخص می‌گردد که این عبارات مربوط به آقای کورانی نبوده بلکه می‌باشد !!! و جالب‌تر این که احمد بصری، کتاب پر گاف ناظم العقیلی را تایید می‌کند در حالی که خویش را حامل علم الهی نیز می‌داند!!! (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔵 جمع بندی ➖ در حدیث بیست و یکم به مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) و مقام امامت آنها نشده است. ➖ مرحوم علامه مجلسی چنین می‌گوید: گویا فرق بین [فریضه] سوم و چهارم در این است که اولی مربوط به حجج موجود در وقت خطاب [یعنی زمان پیامبر (ص)] است همانند علی و سبطین [الحسن و الحسین] (ع) و دومی در مورد امامان بعد از آنان است یا این که اولی در مورد سایر انبیاء و اوصیاء بوده و دومی در مورد امامان (ع) ما است. ➖ به نظر می‌رسد که ناظم العقیلی در فهم عبارات حدیث شده اما مترجمین فرقه هنگام ترجمه، بد فهمی ناظم را می‌کنند. ➖ جالب اینجاست که برای اثبات 👈 رکن رابع به این حدیث استناد نموده است. ➖ در حدیث امام رضا (ع) ـــ همانند حدیث 21 ـــ به مساله مهدیین نشده است لذا ادعای ارتباط فراز (عَلَيْهِ جُيُوبُ‏ النُّور/ بر او یقه‌هایی از نور قرار دارد) با مهدیین، سخنی گزاف می‌باشد. ➖ ناظم العقیلی در مقدمه کتاب چهل حدیث مهدیین ادعا نمود که: • امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. • مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. اما تمسک او به این حدیث دردی را دوا نکرده و ادعاهای وی را ثابت نمی‌نماید. 🔴 نکته همانطور که سابقا عرض کردیم کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی بصري بوده 👈 لذا جهالتها و غرض ورزیهای موجود در این کتاب، دروغین بودن احمد را آشکار کرده و را ثابت می‌نماید. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان گرفتار در فرقه ...🌹🌹🌹 https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😴 فرقه های خوابی ✅ آیا می‌دانید همه فرقه‌ها در حقانیت خود خواب می‌بینند⁉️ 🛎 مراقب باشید‼️ اگر کسی برای اثبات حقانیت خود به خواب استناد کرده و شما را تشویق به خواب دیدن می‌کند، یقینا با فرقه‌ای منحرف روبرو شده‌اید. ✅ امام صادق (ع) می‌فرمایند: پس همانا دین خدا عزیزتر از آن است که در خواب دیده شود. 📕 الکافی، ج3ص482 ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ ⛔️ تناقض گویی5 🤔 بالاخره حضرت ادم، پدر و مادر دارد یا ندارد ⁉️ 👌 و به همین سادگی، مدعیان دروغین علم الهی و وصایت و ... رسوا می‌شوند. ✅ امام صادق (ع) فرمودند: (امر ما ـــ در بین مدعیان دروغین ـــ از این آفتاب روشن‌تر است). ☝️ فقط کافی است اندکی تعقل کنیم . . . 📖 سوره ملک/10: (وَ قالُوا لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما كُنَّا في‏ أَصْحابِ السَّعير/ و گویند: اگر می‌شنیدیم یا تعقل می‌کردیم در زمره جهنمیان نبودیم) 📀 نسخه HD: 🆔 https://aparat.com/v/8tmCc 📌 تناقض گویی قبل را در اینجا (https://t.me/PayehayePooshaly/3009) ببینید. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹 ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎸🎸 پیشوای اهل حال 2 🎼 😡 كبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا ما لا تَفْعَلُون‏ [صف/2و3] ترجمه: نزد خدا خشم بزرگی است که چیزی بگویید که عمل نمی‌کنید. 👌 بسیار جالب و دیدنی 🧨 بطلان فرقه مدعی یمانی در کمتر از 6️⃣ دقیقه ↪️ پیشوای اهل حال 1 را در اینجا ببینید. 📀 کیفیت HD در لینک زیر: 🆔 https://aparat.com/v/oZ9rU 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان گرفتار در فرقه🌹🌹🌹 .
🤔 به راستی چرا صاحب عکس فوق 14 سال در زندان عراق بوده است⁉️ 🧨 آیا جرمش اعتقاد به بوده یا این که ...❓ 📅 در سال 2008 میلادی چه اتفاقی در عراق افتاده است❓ 🎞 پاسخ را در دقیقه 5 این کلیپ ببینید اما دیدن کامل کلیپ را شدیدا توصیه می‌کنیم. ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واکنش فرقه مدعی یمانی در شهادت سردار سلیمانی 🎞 از زبان مستبصر فرقه، سید حسن پورآذر 😇 و چه اسان ماهیت فرقه‌های دروغین اشکار می‌شود... ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : ... و الرابعه معرفه الاشخاص الذين اقيموا من ضياء قدسی و هم قوام قسطی، و الخامسه معرفه القوام بفضلهم و التصديق لهم‏... 📕 التمحیص، ص69 ⛔️ پیروان فرقه مدعی یمانی بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]‼️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، 21 اُمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان گرفتار در فرقه . . . 🌹🌹🌹 .
🔴 گافی دیگر از مدعی علم الهی 🤔 سخنان زیر از کیست❓ ... ما نمی‌توانیم حقیقت پوششهای نور بر نبی خدا عیسی و یقه‌های نور بر امام مهدی (ع) را بشناسیم ... ✅ برای دیدن پاسخ، انتهای این پست را ببینید. .
هدایت شده از يمانی نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تایید عکس احمد بصری توسط رایات سود 🖋 لازم به ذکر است رایات سود، یکی از شاخه‌های منشعب از فرقه مدعی یمانی بوده که به رهبری عبدالله هاشم ـــ از یاران قدیمی احمد بصری ـــ اداره می‌شود. 🌐 ✳️ https://t.me/yamani_news .
✈️ هواپیما = خر دجال 🦄 🤣 افاضات جناب احمد کهندل (مبلغ شهیر فرقه مدعی یمانی) 🤦‍♂️خدایا توبه‼️ این همه سوار خر دجال شدیمو خودمون نمیدونستیم ... .
🔴 گاف احمد بصری در اعدام سعدی قطرانی 🖋 پیروان فرقه مدعی یمانی میگن که: سعدی به خاطر اعتقاد به احمد بصری سالیان سال در زندان بود و در نهایت ... 🤔 اما یه سوال: اگر واقعا اعتقاد به فرقه مدعی یمانی در عراق جرم هستش، پس چرا ناظم العقیلی و حبیب السعیدی و واثق الحسینی و علاء السالم و ... صاف صاف دارن در عراق راه میرن و تبلیغ می‌کنن⁉️ 👈 راستی❗️ چرا احمد بصری هیچ اشاره‌ای به علت مرگ سعدی نمی‌کنه ⁉️ علت واقعی دستگیری و مرگ سعدی رو در اینجا ببینین. 🆔 https://www.aparat.com/v/ocHpI 👌👌👌
👌بدون تعارف با احمد بصری 1 🤔 حقیقتش من کاری به حجاب اجباری یا غیر اجباری ندارم بلکه هدفم رسوایی سخنان گزاف احمد بصری است. 🎼 همان کسی که ادعای امامت دارد اما مردم را تشویق به دیدن کنسرت ساز و آواز زنان سر برهنه 💃 و تک خوانی آنان می‌کند‼️ ✅ و چه آسان مدعیان دروغین رسوا می‌شوند ... .
🔴 ریزش پیروان مکتب نجف و داستان سرایی‌های شیوخ مکتب 🤔 آیا می‌دانید شیوخ مکتب نجف هیچ دلیلی برای اثبات نمایندگی خود ندارند⁉️ 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان گرفتار در فرقه🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 واکنش دوستان سید حسن پوراذر هنگام ورود وی به فرقه مدعی یمانی و خروج از آن 🖋 سید حسن پورآذر مدیر دانشکده مهدوی فرقه و فرد مورد تایید احمد بصری جهت مناظرات بوده است. ✅ سوابق مهم فرقه‌ای ایشان را در اینجا ببینید. ↩️ جلسه قبل ▫️
📩 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 پاسخی به (جلسه کارشناسی بانوان فرقه مدعی یمانی) پس از اعلام بازگشت سید حسن پوراذر، بر پیکره فرقه مدعی یمانی وارد آمده و برخی از اعضاء این فرقه را تحت تاثیر قرار داد. 💥 شوک وارد شده به قدری شدت داشت که تا مدتها در گروههای تلگرامی فرقه و ... 👈 فحاشیهای فراوانی نسبت به ایشان بیان کرده و از این طریق، عقده خویش را خالی نموده و به تخریب شخصیت وی پرداختند. ⏳ اما پس از گذشت حدود 5 ماه و سکوت مبلغین این فرقه، چند نفر خانم با ارائه کلیپی صوتی، پاسخ به سخنان سید حسن پوراذر شده و مطالبی را با خواندن از به مخاطبین ارائه می‌دهند. ✅ در یک نگاه کلی، سخنان این مجریان شیر زن را می‌توان به تقسیم نمود: 1️⃣ بخش اول: بیان روایات مربوط به امتحانات دوران غیبت و ذکر برخی نصایح و مطالب کلی 2️⃣ بخش دوم: ارائه ادله در مورد ارتباط سید حسن پوراذر با نیروهای امنیتی 3️⃣ بخش سوم: طرح اشکالاتی بر سخنان سید حسن پوراذر اینک با ذکر نکاتی، این سه بخش را مورد بررسی و دقت قرار می‌دهیم. 🔻بخش اول: بانوان محترم در ابتدا به ذکر برخی روایات پیرامون فتنه‌های دوران غیبت و برخی مطالب کلی پرداخته تا اینگونه و خروج افراد از فرقه را مصداقی برای مردود شدگان امتحانات آخرالزمان قلمداد کنند. ⚖️ اما اگر منصفانه قضاوت کنیم، سخنان بخش اول و اشاره به فتنه‌های دوران غیبت و ... می‌تواند دستاویز همه فرقه‌ها در مقابل بازگشت پیروانشان قرار بگیرد و اختصاص به فرقه مدعی یمانی ندارد. 🔻بخش دوم: در این بخش سعی بر آن شده تا با ارائه قرائنی، سید حسن پوراذر با نیروهای امنیتی را ثابت نمایند. اما متاسفانه برای اثبات این ادعا ارائه نمی‌گردد و به ذکر سخنانی از این و آن که صحت و سقم آنها محل تأمل است بسنده می‌شود. 🤔 به نظر شما آیا افرادی که به امامان معصومین (ع) دروغ می‌بندند، ثقه و مورد اطمینان هستند و می‌توان به سخنان آنان استناد نمود⁉️ 📌 نمونه‌ای از دروغهای فرقه مدعی یمانی به امامان معصومین (ع) را در لینکهای زیر مشاهده نمایید: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2893 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2748 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2676 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2494 🤔 اگر واقعا می‌توان هر ادعایی را با استناد به سخن افراد و به همین راحتی ثابت نمود، باید عرض کنم که جعفر ــــ دایی احمد بصری ــــ ضمن سخنانی اعلام می‌دارد که 👈 احمد در حدود سن 16 سالگی مرتکب عمل شده است و با وساطت او ــــ یعنی جعفر ــــ نزاعهای بین دو طائفه فاعل و مفعول خاتمه یافته است. 💥 حال آیا پیروان فرقه مدعی یمانی بر اساس این سخنان 👈 لواط جناب احمد را می‌پذیرند؟ ✅ بنابراین به نظر می‌رسد که ذکر سخنان برخی افراد در اثبات همکاری سید حسن پورآذر با نیروهای امنیتی، دلیلی محکمه پسند نمی‌باشد. ⛔️ این بانوان محترم در بخشی دیگر از سخنان خود چنین می‌گویند: (برخی از رفقا و افرادی که در از پورآذر بودند، راهی زندان شدند اما وی نشد و از این مطلب معلوم می‌گردد که پورآذر با اطلاعات همکاری می‌کرده است). 🖋 و اما پاسخ: اگر این سخن، دلیلی محکم بر ارتباط پورآذر با ماموران امنیتی باشد، باید بگوییم که شهرهای مختلف ایران با نیروهای امنیتی همکاری دارند زیرا آنان نیز راهی زندان نشده‌اند‼️ ⛔️ سپس ادعا کردند: (از مطالب برخی از جلسات و ... پلیس با خبر شده است و این نشان از همکاری پورآذر با آنان دارد). 🖋 در پاسخ عرض می‌کنیم که: آگاهی نیروهای امنیتی از مطالب و گفتگوهای برخی جلسات، دلیل بر همکاری پورآذر با آنها نمی‌تواند باشد بلکه می‌تواند دلالت بر اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی از طریق ابزارهای مربوطه داشته باشد. نکند تمام اطلاعات نیروهای امنیتی ــــ از قبیل آگاهی بر مکان اختفاء عباس فتحی و لو رفتن زنای محصنه مبلغ شهیر فرقه و ... ــــ همه به برکت همکاری جناب پورآذر بوده است⁉️ ✅ بنابراین اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی نمی‌تواند دلیلی بر همکاری آقای پورآذر با آنان باشد. 📌 مضافا این که اگر هم با ادله محکم ثابت شود که آقای پورآذر با نیروهای امنیتی همکاری کرده است، بازگشت وی نمی‌رود و ادعای این که او هنوز یمانی است و به خاطر ترس از زندان با پلیس همکاری می‌کند، بیش نمی‌باشد. (پست بعدی)👇👇👇 ▫️
https://t.me/PayehayePooshaly ـ👆👆👆 🔻 بخش سوم: از همان ابتدا که فایلهای تصویری سید حسن پورآذر منتشر شد، حقیر بر سخنان ایشان داشتم و البته کاملا طبیعی است که ایشان به همه مطالب اعتقادی اشراف کامل نداشته باشد که اگر می‌داشت، در دام فرقه مدعی یمانی گرفتار نمی‌شد. ⛔️ مثلا بحث ایشان در مورد وصیت خالی از اشکال نبوده و در حقیقت 👈👈 وصیت قانون شناخت کلی حجج الهی نمی‌باشد. اساسا کسی که به حجت قبل کافر بوده است، پذیرش وصیت حجت قبل نسبت به حجت بعد برای او کاملا بی معناست. 💥💥 ناگفته نماند که ممکن است آقای پورآذر به این مطلب بوده اما قصد داشته تا بر اساس مبنای فرقه مدعی یمانی، به نقد سخنان آنان بپردازد. ✅ لازم به ذکر است که بحث ارائه شده در باب شبهه پذیری وصیت از سوی آقای پورآذر کاملا درست و متین بوده و اشکالات بانوان محترمه در این بحث صحیح نمی‌باشد. 📌 جهت اطلاع بیشتر از حدیث ما اشکل و شبهه پذیری وصیت، به این پست مراجعه فرمایید. ♦️والسلام علی من اتبع الهدی 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان گرفتار در فرقه ...🌹🌹🌹 https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .