eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
617 دنبال‌کننده
382 عکس
390 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 ثانیا: این که در حدیثی چهار امام از 12 امام تحت عنوان (منها اربعة حرم) قرار داشته و پشت سر هم نباشند، نمی‌تواند دلیل بر این باشد که در حدیث ذریح نیز آن هفت امام از فرزندان امام صادق (ع) سلسله وار نبوده ــ و امام سیزدهم، فرزند پنجم امام زمان (ع) باشد ــ بلکه باید روایت صریحی وجود داشته باشد که حکایت از فرزندی پنجم امام سیزدهم نسبت به امام زمان (ع) داشته باشد. 💥 اما صراحتا عرض می‌نماییم که در عالم وجود، روایتی که دلالت بر امام سیزدهم نسبت به امام زمان (ع) کند اصلا وجود بلکه اساسا صحبت از امام سیزدهم، امری و توهمی می‌باشد و اساسا نام (احمد) در حدیث وصیت، یکی از نامهای امام زمان (ع) می‎باشد. ثالثا: اگر بپذیریم که احمد موجود در حدیث وصیت فرزند غیر مستقیم امام زمان (ع) است، با توجه به این که در حدیث وصیت و هیچ حدیث دیگری ذکر نشده است که این احمد فرزند چندم امام زمان (ع) است، حدیث وصیت تا قبل از ظهور امام زمان (ع) ناقص تلقی شده و عاصم از ضلال نمی‌باشد. 🔴 توجه: این ادعا که عمر مدعیان دروغین 👈 فورا قطع می‌شود توهمی بیش نمی‌باشد. در زمان ما چندین نفر مدعی احمد حدیث وصیت هستند و هیچکدام هم نمرده‌اند. احمد اسماعیل مکتب نجف یا همان کاتب فیس بوک، احمد اسماعیل تلگرامی، احمد اسماعیل فرقه احلاس و . . . . رابعا: اگر هم کاملا مشخص باشد که احمد موجود در حدیث وصیت، فرزند چندم امام زمان (ع) است ــ فرزند مستقیم یا غیر مستقیم اول یا دوم یا ... ــ باز هم دردی دوا نمی‌شد زیرا 👈 به علت غایب بودن حضرت و عدم اطلاع مردم از همسران و فرزندان ایشان ــ البته با فرض پذیرش وجود همسر و فرزند برای حضرتش ــ هیچکس نمی‌تواند نسب خود را به حضرت استناد داده و خویش را از طریق ثابت نماید. ⛔️ ناظم العقیلی در ادامه می‌گوید: (( روایت بعدی در ذکر هفت امام آمده اما دلیلی بر تسلسل آنان نیست. سَمَاعَةُ قَالَ قَالَ أَبُو الْحَسَنِ (ع) وَ لَقَدْ آتَيْناكَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِي وَ الْقُرْآنَ الْعَظِيمَ‏ قَالَ لَمْ يُعْطَ الْأَنْبِيَاءُ إِلَّا مُحَمَّدٌ (ص) 👈 و هُمُ السَّبْعَةُ الْأَئِمَّةُ الَّذِينَ يَدُورُ عَلَيْهِمُ الفلكُ وَ الْقُرْآنُ الْعَظِيمُ مُحَمَّدٌ (ص). ‏ ترجمه: سماعه گوید که امام رضا (ع) در مورد آیه (وَ لَقَدْ آتَيْناكَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِي وَ الْقُرْآنَ الْعَظِيم‏) فرمودند: به انبیاء داده نشد جز به محمد (ص) 👈 و آنان هفت امامی هستند که فلک به دور آنان به گردش در می‌آید و قرآن عظیم، محمد (ص) است. عَنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ رَفَعَهُ‏ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) عَنْ قَوْلِ اللَّهِ‏ وَ لَقَدْ آتَيْناكَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِي وَ الْقُرْآنَ الْعَظِيمَ‏ قَالَ إِنَّ ظَاهِرَهَا الْحَمْدُ وَ بَاطِنَهَا ولدُ الْولدِ وَ السَّابِعُ مِنْهَا الْقَائِمُ (ع). ‏ ترجمه: امام صادق (ع) در مورد آیه فوق فرمودند: ظاهر این آیه [سوره] حمد است و باطن آن، فرزندانِ فرزندان است و هفتمین آنان قائم (ع) است. عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ عُرْوَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (ع)‏ فِي قَوْلِ اللَّهِ‏ وَ لَقَدْ آتَيْناكَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِي وَ الْقُرْآنَ الْعَظِيمَ‏ قَالَ سَبْعَةَ أَئِمَّةٍ وَ الْقَائِم‏ (ع). ترجمه: امام باقر (ع) در مورد آیه فوق فرمودند: [آنان] هفت امام و قائم (ع) هستند. 🖌در پاسخ می‌گوییم: اولا: سه روایت فوق بوده مضافا این که در تعارض با احادیث زیر نیز می‌باشد. 🔅 عنْ سَمَاعَةَ بْنِ مِهْرَانَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) عَنْ قَوْلِ اللَّهِ تَعَالَى‏ وَ لَقَدْ آتَيْناكَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِي وَ الْقُرْآنَ الْعَظِيمَ‏ قَالَ فَقَالَ لِي 👈 نحْنُ وَ اللَّهِ‏ السَّبْعُ‏ الْمَثَانِي‏ وَ نَحْنُ وَجْهُ اللَّهِ نُزُولٌ بَيْنَ أَظْهُرِكُمْ ... ترجمه: سماعه گوید از امام صادق (ع) در مورد این آیه سوال کردم (لَقَدْ آتَيْناكَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِي وَ الْقُرْآنَ الْعَظِيمَ)، ایشان فرمودند: 👈 به خدا قسم ما سبع مثانی هستیم و ما وجه خداییم که در بین شما نازل شده‌ایم. 🔅 عنْ أَبِي جَعْفَرٍ (ع) قَالَ: نَحْنُ‏ الْمَثَانِي‏ الَّذِي أَعْطَاهُ اللَّهُ نَبِيَّنَا مُحَمَّداً (ص) وَ نَحْنُ وَجْهُ اللَّهِ نَتَقَلَّبُ فِي الْأَرْضِ بَيْنَ أَظْهُرِكُمْ وَ نَحْنُ عَيْنُ اللَّهِ فِي خَلْقِهِ ... ترجمه: امام باقر (ع) فرمودند که 👈 ما مثانی هستیم که خدا آن را به پیامبر ما محمد (ص) عطا کرد و ما وجه خداییم که در زمین بین شما رفت و آمد می‌کنیم و ما چشم خدا در خلقش هستیم. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔅 عنْ هَارُونَ بْنِ خَارِجَةَ قَالَ قَالَ لِي أَبُو الْحَسَنِ (ع)‏ نَحْنُ‏ الْمَثَانِي‏ الَّتِي أُوتِيَهَا رَسُولُ اللَّهِ (ص) وَ نَحْنُ وَجْهُ اللَّهِ نَتَقَلَّبُ بَيْنَ أَظْهُرِكُمْ ... ترجمه: هارون بن خارجه گوید که امام رضا (ع) به من فرمودند: 👈 ما مثانی هستیم که به رسول خدا (ص) داده شد و ما وجه خداییم که بین شما رفت و آمد می‌کنیم. 📌 با توجه به این احادیث، مراد از سبع مثانی همه اهل بیت (ع) می‌باشند 👈 همانطور که مراد از (وجه الله و عین الله) در احادیث فوق همه اهل بیت (ع) می‌باشند. بنابراین احادیث سه گانه ناظم العقیلی که سبع مثانی را مربوط به ذکر می‌کند، در تعارض با احادیث فوق می‌باشد. 🤔 جالب‌تر این که ناظم العقیلی برای رسیدن به غرض خود 👈 هیچ اشاره‌ای به احادیث فوق نکرده و فقط به ذکر همان سه روایت ـ که سبع مثانی را در مورد هفت امام بیان می‌کند ـ اکتفا می‌کند. ثانیا: روایاتی را که ناظم العقیلی در مورد سبع مثانی و هفت امام ذکر می‌نماید در هیچ یک از منابع متقدم 👈 جز تفسیر عیاشی وجود ندارد اما روایاتی را که ما نقل نمودیم 👈 در چندین منبع متقدم ــ از جمله کتاب ، ، و ــ ذکر شده است. 📌 بنابراین در تعارض بین روایات ما و روایات ناظم العقیلی، روایات ناظم کنار گذاشته شده و قابل استناد نمی‌باشند. ثالثا: مرحوم علامه مجلسی پس از ذکر روایاتِ ذیل آیه در مورد هفت امام، وجوهی بیان می‌نماید که به آن اشاره می‌شود: ( و لا يبعد أن تكون تلك الأخبار 👈 من روايات الواقفية أو من الأخبار البدائية 👈 و في بعضها يحتمل أن يكون المراد بالسابع السابع من الصادق (ع) فلا تغفل) ترجمه: بعید نیست که آن اخبار 👈 از روایات واقفیه باشد یا از اخبار بدائیه باشد 👈 و در بعضی از آنها هم این احتمال می‌رود که مراد از ، هفتمین از امام صادق (ع) باشد [یعنی اولینِ از هفتمین امام، امام صادق (ع) باشد که مرحوم شیخ طوسی نیز به همین مطلب اشاره کرده بود]، پس غافل مشو [از این مطلب]. رابعا: در سه روایتی که ناظم العقیلی پیرامون آیه سبع ثمانی و هفت امام ذکر می‌کند، اشاره‌ای نسبت به 👈 امام سیزدهم یا ائمه 12گانه وجود ندارد لذا آن روایات موید فرقه واقفیه و مربوط به آنها می‌باشد. 👈 بنابراین با توجه به اعتقاد واقفیه، آن ائمه هفت گانه پیاپی بوده و تسلسل دارند. اما ناظم العقیلی ادعا کرده بود که در آن سه روایت هیچ دلیلی بر تسلسل وجود ندارد. خامسا: اگر در آن سه روایت، دلیلی بر تسلسل وجود ندارد، دلیلی هم بر عدم تسلسل وجود ندارد. سادسا: مترجم کتاب ناظم العقیلی جمله (ولدُ الْولد) را در حدیث (إِنَّ ظَاهِرَهَا الْحَمْدُ وَ بَاطِنَهَا ولدُ الْولدِ وَ السَّابِعُ مِنْهَا الْقَائِمُ ع) اینگونه ترجمه نموده است: . 👈 در حقیقت مترجم، جمله فوق را به صورت (وُلدُ الْوُلد) خوانده است لذا به (فرزندان فرزندان) ترجمه نموده است. 📌 این در حالی است که ممکن است اعراب جمله فوق به صورت 👈 (وَلَدُ الْوَلَد) باشد که ترجمه آن (فرزند فرزند) می‌شود. در این صورت، این هم دلیلی دیگر بر تسلسل هفت امام بوده و ادعای ناظم العقیلی ـ یعنی عدم وجود دلیل بر تسلسل ـ باطل می‌گردد. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔵 جمع بندی: ــ در حدیث ششم کتاب ناظم العقیلی 👈 فقط سخن از وجود 11 مهدی از فرزندان امام حسین (ع) پس از قائم به میان آمده است و حدیث هیچ دلالتی بر فرزندی مهدیین نسبت به امام زمان (ع) و مقام امامت آنان ندارد. مضافا این که مدلول روایت در تایید می‌باشد. لازم به ذکر است که همین یک نکته برای بطلان استدلال ناظم العقیلی به حدیث ششم کفایت می‌کند. ــ به نظر می‌رسد این حدیث از چند روایت باشد که البته ضمن این تلفیق، مطالبی منکَر هم در بخش چهارم حدیث به جناب ذریح نسبت داده شده است. ــ به تصریح این حدیث، امامان بعد از پیامبر (ص) هفت نفر بوده که به 6 نفر از آنها در ابتدای حدیث اشاره شده و آنها ـ یعنی امام کاظم (ع) ـ همان قائمی است که 11 مهدی بعد از او وجود دارند. ــ متاسفانه ناظم العقیلی ضمن استدلال به حدیثی منقول از فرقه واقفیه 👈 کلام شیخ طوسی را دگرگون کرده و خیانتی نابخشودنی را مرتکب می‌شود. او بیان می‌کند که مراد مرحوم شیخ، هفتمین از فرزندان امام صادق (ع) می‌باشد و به این طریق قائم را فرد معرفی می‌کند و پای مهدی اول (احمد) را وسط می‌کشد. ــ اعتقاد مرحوم شیخ طوسی در کتاب الغیبة پیرامون تعداد امامان ـ که منحصر در عدد 12 می‌باشد ـ کاملا مشهود بوده و نسبت دادن غیر آن به ایشان، چیزی جز تهمت و غرض ورزی نمی‌باشد. ــ روایاتی را که ناظم العقیلی در مورد سبع مثانی و هفت امام ذکر می‌نماید در هیچ یک از منابع متقدم 👈 جز تفسیر عیاشی وجود ندارد اما روایاتی را که ما نقل نمودیم در چندین منبع متقدم ـ از جمله کتاب ، ، و ـ ذکر شده است. بنابراین در تعارض بین روایات ما و روایات ناظم العقیلی، روایات ناظم کنار گذاشته شده و قابل استناد نمی‌باشند. 🔴 نکته: همانطور که سابقا عرض کردیم کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده لذا جهالتها و غرض ورزیهای موجود در این کتاب، دروغین بودن احمد اسماعیل را آشکار کرده و بطلان فرقه او را ثابت می‌نماید. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازگشت ابوهریره ۱ 🎞 قسمت اول: دعای (لابن الحجة احمد) 🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازگشت ابوهریره 2 🎞 قسمت دوم: (للبصرة خمسة اسماء) 🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 بهترین بانوان بهشت و مدعیان بد سرشت 🤔 بهترین زنان عالم با توجه به روایات چند نفر هستند❓آیا زنان دیگر می‌توانند به مقام و رتبه آنان برسند❓ 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭 اگر می‌توانی بمانی . . . بمان عزیزم تو خیلی جوانی . . . بمان 😭بمان حاضرم از علی رو بگیر بمان دست خود را به پهلو بگیر .
4_5884216581201856819.pdf
1.26M
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" : ... ان منا بعد الرسول ص سبعة اوصياء ائمة مفترضة طاعتهم سابعهم القائم انشاء الله ... ثم بعد القائم احد عشر مهديا من ولد الحسين فقلت من السابع؟ ... قال ثم بعدى امامكم و قائمكم انشاء اللّه‏... 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
هدایت شده از دعوت شوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ اعتبار و علمیتِ دعوت مدعی دروغین یمانی از زبان مبلغ با سواد(!) و سرشناس احمدالحسن! ✅ شبهه بدید، می پیچونیم!! ⁉️ این جماعت قرار است با «پیچوندن» مردم را از ضلالت و گمراهی نجات بدهند؟! @DavateShoom
📃نشریه الکترونیکی‌بروج بهمن‌۹۸ صفحه اول @almoddaie
📃نشریه الکترونیکی‌بروج بهمن‌۹۸ صفحه دوم @almoddaie
نشریه شماره 1.pdf
23.7M
نشریه الکترونیکی بروج نسخه PDF مخصوص چاپ ▪️ موسسه بروج / بهمن ماه ۱۳۹۸ @almoddaie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازگشت ابوهریره 3 🎞 قسمت سوم: (خلافت مثل عروس ...) 🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازگشت ابوهریره 4 🎞 قسمت چهارم: (درخت نقاشی) 🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹پس از دعوت اتباع احمد بصری به مناظره ، اقای هم به بهانه ی اینکه مناظره حق یا باطل بودن ادعا را ثابت نمیکند؛ از فرار کرد. وی ادعاهای دیگری نیز مطرح کرد که در این کلیپ به سخنان او جواب داده شده است.
هدایت شده از يمانی نیوز
🕊 ره یافتگان 3 🎙 گزارشی از بازگشت یک بانوی یمانی ✅ انتشار به زودی . . . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕊 ره یافتگان 3 🎞 حکایتی از زبان نجات یافته فرقه همبوشی (مدعی یمانی) 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🌹🌹🌹 .
👣حال و هوای کروناییِ اتباع سرگردان احمدبصری 👀این روزها، سیاست یک بام و دو هوای جریان احمد، درباره ویروس کرونا بسیار دیدنی و شنیدنی است... 🤝از طرفی میگویند؛ مومنین به احمد، کرونا نمیگیرند... 🤧از طرفی میگویند؛ زندانی های جریان احمد در خطر ابتلاء به کرونا هستند، دعاشون کنید...
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📩 —( بسم الله الرحمن الرحیم )— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا 🔴 فرقه مدعی یمانی، داعش شیعه 🎙 صوت دریافتی از عزیز خوزستانی 📌 اگر به احمد ایمان نیاورید، کشته می‌شوید . . . 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
💯ممنوعیت مناظره برای اتباع احمد در پی رسوایی و شکست اتباع احمدبصری در مناظرات حضوری و مجازی، مکتب احمد، اتباع خود را از مناظره با شیعیان حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام به صورت رسمی منع کرده و به هیچ عنوان اجازه مناظره ندارند. 📢به گفته منبع آگاه؛ پس از رسوایی مهدی رحیمی در مناظره اخیر، اختلافات بین اتباع مکتب و اتباع رایات تشدید شده و باری دیگر یکدیگر را تکفیر و تفسیق کرده اند. 🏃‍♂این عقب نشینی مبارکی بوده و نشان دهنده شکست دشمن در برابر علمای شیعه است. ╭━⊰◇⊱━╮ @almoddaie ╰━⊰◇⊱━╯
هدایت شده از يمانی نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 📌 پس از هک پیج سالومه (مجری شبکه من و تو)، این بار نوبت به سایت‌های رسمی رسید ... 1⃣ هک سایت فارسی انصار 💣 ✅ هکر انقلابی (سید) گفته است: در این عملیات، چندین ساعت سایت مذکور هک شده و اطلاعات قابل توجهی به دست آمده که در زمان مناسب و در صورت صلاحدید منتشر خواهد شد. .