eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
616 دنبال‌کننده
381 عکس
390 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
🤝 قرار همدلی تا آخرین نَفَس ⏰ هر شب ا━━━━⊰♦️⊱━━━━╭ 😭 بابای مهربانم ‼️ فتنه‌های دوران غیبتتان شده . . . اما به سخن پدر بزرگوارتان دلخوشم که راه نجات را در اعتقاد به و بیان فرمودند. (کمال‌الدین ج2ص384) 🙏 تا دعاگویتان خواهم بود و پس از این 40 روز ، دعای بر فرجتان را . 📖 يا أَيُّهَا الْعَزيزُ مَسَّنا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ وَ جِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَ تَصَدَّقْ عَلَيْنا إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقين‏ (یوسف/88) 😥 محتاج گوشه نگاه شمایم . . . I━━━━⊰♦️⊱━━━━╯ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 اعلام دعا و توسل همگانی ⏰ چهار شنبه شب (شب نیمه شعبان) ساعت 21 😭 یا مهدی ادرکنی .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 عجل الله فرجک، عجل الله 🎙 ملا باسم کربلایی 📀 کیفیت HD در لینک زیر: 🆔 https://aparat.com/v/3UKa5 🙏 التماس دعا .
﷽ ❇️ استجابت دعا در شب نيمه شعبان المعظم: 📜 حدَّثَنِی أَبِی وَعَمِّی عَبْدُ الْعَزِیزِ بْنُ مُحَمَّدٍ الْأَزْدِیُّ، قَالا: حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ أَبِی الْمِقْدَامِ، عَنْ أَبِی یَحْیَى، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ (عَلَیْهِمَا السَّلَامُ)، قَالَ: سُئِلَ الْبَاقِرُ (عَلَیْهِ السَّلَامُ) عَنْ فَضْلِ لَیْلَهِ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ، فَقَالَ: هِیَ أَفْضَلُ لَیْلَهٍ بَعْدَ لَیْلَهِ الْقَدْرِ، فِیهَا یَمْنَحُ اللَّهُ (تَعَالَى) الْعِبَادَ فَضْلَهُ، وَیَغْفِرُ لَهُمْ بِمَنِّهِ، فَاجْتَهِدُوا فِی الْقُرْبَهِ إِلَى اللَّهِ (تَعَالَى) فِیهَا، فَإِنَّهَا لَیْلَهٌ آلَى اللَّهُ عَلَى نَفْسِهِ أَلَّا یَرُدَّ سَائِلًا لَهُ فِیهَا مَا لَمْ یَسْأَلْ مَعْصِیَهً، وَإِنَّهَا اللَّیْلَهُ الَّتِی جَعَلَهَا اللَّهُ لَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ بِإِزَاءِ مَا جَعَلَ لَیْلَهَ الْقَدْرِ لِنَبِیِّنَا (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ) فَاجْتَهِدُوا فِی الدُّعَاءِ وَالثَّنَاءِ عَلَى اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ)، فَإِنَّهُ مَنْ سَبَّحَ اللَّهَ (تَعَالَى) فِیهَا مِائَهَ مَرَّهٍ وَحَمَّدَهُ مِائَهَ مَرَّهٍ وَکَبَّرَهُ مِائَهَ مَرَّهٍ، غَفَرَ اللَّهُ (تَعَالَى) لَهُ مَا سَلَفَ مِنْ مَعَاصِیهِ، وَقَضَى لَهُ حَوَائِجَ الدُّنْیَا وَالْآخِرَهِ، مَا الْتَمَسَهُ مِنْهُ، وَمَا عَلِمَ حَاجَتَهُ إِلَیْهِ وَإِنْ لَمْ یَلْتَمِسْهُ مِنْهُ، کَرَماً مِنْهُ (تَعَالَى) وَ تَفَضُّلًا عَلَى عِبَادِهِ. 📎 شیخ طوسی ، الأمالی ، ص۲۹۷ ✅ از امام صادق (علیه السّلام) روایت شده که از امام باقر علیه السلام در باره فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد، آن حضرت فرمود: این شب برترین شب، پس از شب قدر است، خداوند در این شب فضلش را بر بندگان جاری می‌سازد ، بر آنان منت نهاده و گناهان شان را می‌بخشد. پس تلاش کنید که در این شب به پروردگار نزدیک شوید. به راستی که خداوند به خودش سوگند یاد کرده که در این شب هیچ درخواست کننده‌ای را از خود نراند؛ مادامی که درخواستش گناه نباشد. این شب، شبی است که خداوند آن را برای ما اهل بیت علیهم السلام قرار داده در برابر شب قدر که برای پیامبر صلی الله علیه وآله است. پس در این شب در دعا و ثنا بر خداوند تلاش کنید. به راستی اگر کسی در این شب صد مرتبه «سبحان الله» ، صد مرتبه «الحمد لله» و صد مرتبه «الله اکبر» بگوید، خداوند تمام گناهان گذشته او را می‌بخشد و مراد دنیا و آخرتش برآورده می‌کند؛ چه حاجت‌هایی را که خواسته است و چه آن‌ها را که نخواسته و خدا می‌داند که نیازمند است . و این به خاطر بخشش و عنایت خداوند بر بندگانش است.
اعمال شب نیمه شعبان- رنگی.pdf
1.12M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📌 اعمال شب نیمه شعبان ✅ امام صادق (ع) فرمودند: (شب نیمه شعبان برترین شب پس از شب قدر است) 🙏 التماس دعای فرج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇺🇸 دستهای امریکایی 🦹‍♂️ افشای چهره واقعی فرقه‌های دروغین ✌️ دموکراسی / زرفی 📀 نسخه HD در پست بعدی 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . .🌹🌹🌹 .
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 🇺🇸 دستهای امریکایی 🦹‍♂️ افشای چهره واقعی فرقه‌های دروغین 📀 نسخه HD در لینک زیر: 🆔 https://aparat.com/v/i1qm4 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . .🌹🌹🌹 .
✅ نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : يا ابا حمزه ان منا بعد القائم احد عشر مهديا من ولد الحسين (ع). 🖌 متن: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/830 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/832 🎞 کلیپ: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/836 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/824 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/845 🔹 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه همبوشی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، حدیث کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔹 حدیث هشتم: عن كعب الأحبار قال: هم اثنا عشر 👈 فإذا كان عند انقضائهم فيجعل مكان اثنى عشر اثنا عشر مثلهم و كذلك وعد الله هذه الأمة فقرأ (وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ) و كذلك فعل ببني إسرائيل‏. 🔅 ترجمه: کعب الاحبار گوید: آنها 12 نفر هستند پس زمانی که هنگام آنها رسد به جای آن 12 نفر، 12 نفر را قرار می‌دهد و این چنین خدا این امت را وعده داد. سپس این آیه را خواند (وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ) و همین طور خدا با بنی اسرائیل انجام داد. 📕 تفسیر ابن ابی حاتم، ج8ص2628 💥 نقد و بررسی با صرف نظر از حدیث، نکاتی خدمت عزیزان تقدیم می‌گردد: 🔹 نکته اول: عبارات فوق، حدیث نبوده بلکه گفتار (1) یکی از جاعلان معروف حدیث می‌باشد. مضافا این که 👈 تفسیر ابن ابی حاتم از منابع اهل سنت بوده و هیچگونه حجیتی بر شیعیان ندارد. 📌 همین نکته اول برای استدلال ناظم العقیلی به حدیث هفتم کفایت می‌کند اما به جهت رسوایی بیشتر او، نکات و اشکالات بیشتری را بیان می‌نماییم. ✅ همانطور که شاهد بودید، همبوشیان از ابتدای کتاب (چهل حدیث مهدیین) تا کنون قادر به اثبات و فرزندی آنها برای امام زمان (ع) از احادیث نشده‌اند لذا به ناچار تمسک به سخنان افرادی چون کرده تا بلکه بتوانند در تایید فرقه خود سخن پراکنی نموده و عوام الناس را در دام خویش گرفتار نمایند. ـــــــــــــــــــــ : (1) او ابو اسحاق کعب بن ماتع حمیری یمانی، معروف به کعب الاحبار است. امام باقر (ع) ضمن حدیثی او را خوانده و فرمودند: كَذَبَ كَعْبُ الْأحْبَار. الکافی، ج4ص240 (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔹 نکته دوم: جالب این است کعب الاحبار، گفتار خویش را به پیامبر (ص) نسبت نمی‌دهد اما ناظم العقیلی دارد که او این خبر را از پیامبر (ص) نقل نموده و عبارات کعب الاحبار را تحت عنوان 👈 (الحدیث الثامن/ حدیث هشتم) در کتابش ذکر می‌کند. 🔹 نکته سوم: در سخنان کعب الاحبار، هیچ حرفی از فرزندی آن 12 نفر دوم برای امام زمان (ع) به میان نیامده است. ناظم العقیلی در ادامه می‌گوید: ((و قد اخرجه الشیخ الصدوق بسنده عن کعب الاحبار فی الخصال ــ ج2ص475 ــ باللفظ التالی: ... عَنْ كَعْبِ الْأَحْبَارِ قَالَ فِي الْخُلَفَاءِ هُمُ اثْنَا عَشَرَ فَإِذَا كَانَ عِنْدَ انْقِضَائِهِمْ وَ أَتَى طَبَقَةٌ صَالِحَةٌ مَدَّ اللَّهُ لَهُمْ فِي الْعُمُرِ كَذَلِكَ وَعَدَ اللَّهُ هَذِهِ الْأُمَّةَ ثُمَّ قَرَأَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ‏ قَالَ وَ كَذَلِكَ فَعَلَ اللَّهُ بِبَنِي إِسْرَائِيلَ وَ لَيْسَتْ بِعَزِيزٍ أَنْ تَجْمَعَ هَذِهِ الْأُمَّةَ يَوْماً أَوْ نِصْفَ يَوْمٍ‏ (وَ إِنَّ يَوْماً عِنْدَ رَبِّكَ كَأَلْفِ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّون‏) )) 🔅 ترجمه سخنان ناظم العقیلی: ((شیخ صدوق در کتاب خصال این خبر را از کعب به اینگونه نقل می‌کند: ... کعب الاحبار در مورد خلفاء گفت که آنها 12 نفرند، پس زمانی که هنگام پایان آنها رسید 👈 و گروه صالحی آمدند، خدا عمر آنها را طولانی کند، این چنین خدا این امت را وعده داد. سپس این آیه را خواند (وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ). در ادامه گفت: و این چنین خدا به بنی اسرائیل انجام داد و سخت نیست که این امت در روزی یا نصف روزی جمع شوند (وَ إِنَّ يَوْماً عِنْدَ رَبِّكَ كَأَلْفِ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّون‏). 🔹 نکته چهارم: مرحوم صدوق در کتاب خصال ضمن بیان خصلتهای 12گانه، بخشی با عنوان 👈(خلفاء و ائمه بعد از پیامبر (ص) 12 نفر هستند) دارد که در خلال آن بخش، به کلام کعب الاحبار هم اشاره می‌نماید و اگر کلام کعب الاحبار دلالت بر وجود 24 خلیفه پس از پیامبر می‌داشت، شیخ صدوق باید کلام او را در فصل خصلتهای 24گانه ذکر می‌نمود. 🔹 نکته پنجم: مضافا این که نقل مرحوم شیخ صدوق از کعب الاحبار مشکلی را حل نمی‌کند زیرا همانطور که سابقا بیان شد، سخنان کعب الاحبار و ندارد مگر در مقام استدلال بر سنیان (1) . 📌 حتی اگر کعب الاحبار این عبارات را از معصومین (ع) نقل می‌کرد، باز هم مشکلی حل نشده و همچنان به کلام او نمی‌توان استشهاد نمود زیرا وی به شهادت امام باقر (ع) فردی بوده (2) و از جاعلان معروف احادیث می‌باشد. 🔹 نکته ششم: نقل مرحوم صدوق با نقل ابن ابی حاتم از کعب الاحبار داشته و هیچ سخنی از 12 نفر دوم در آن به میان نیامده است لذا در نقل شیخ صدوق هیچ گونه دلالتی بر ادعای همبوشیان ـ مبنی بر این که خلفای پیامبر 24 نفر هستند ـ وجود نداشته بلکه خلاف آن ثابت می‌شود. ــــــــــــــــــــ : (1) لازم به ذکر است که علمای عامّه نظر یکسانی در مورد وی ندارند. کعب الاحبار از راویان 👈 کتب صحاح ستّه بوده و عده‌ای ـ همانند ابن حجر عسقلانی در تقریب التهذیب، ج2ص43 ـ او را می‌دانند. عده‌ای دیگر هم او را اصل و اساس دانسته‌اند. مثلا ابن تیمیه در مورد وی می‌گوید: (و أمثلُ مَن یُنقَلُ عنه تِلکَ الإسرائیلیات کعبُ الاحبار/ و نمونه کسی که از او آن اسرائیلیات نقل می‌شود کعب الاحبار است)، اقتضاء الصراط المستقیم، ابن تیمیه، ص820 (2) الکافی، ج4ص240 (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔅 توضیح مطلب: بنا بر نقل شیخ صدوق، کعب الاحبار در مورد خلفاء می‌گوید: (آنها 12 نفرند، پس زمانی که هنگام پایان آنها رسید 👈 و گروه صالحی آمدند، خدا عمر آنها را طولانی کند ...) 📌 مراد از عبارت (عند انقضائهم/ هنگام پایان آنها) 👈 زمان حضرت مهدی (ع) می‌باشد که در پایان ائمه (ع) قرار دارند، نه این که مراد بعد از حضرت مهدی (ع) باشد. 👈 اگر مراد بعد از ایشان می‌بود باید گفته می‌شد (بعد انقضائهم). 📌 مضافا که این آیه بر اساس روایات مرتبط با امام زمان (ع) می‌باشد (1) لذا این هم قرینه‌ی دیگری است که عبارت (عند انقضائهم/ هنگام پایان آنها) به معنای آنچه در بالا گفته شد می‌باشد. 📌 و همچنین مراد از عبارت (طبقه صالحه/ گروه صالحی) 👈 313 یار امام زمان (ع) می‌باشند زیرا در روایتی آیه فوق را در مورد قائم (ع) و او ذکر کرده‌اند. عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع)‏ فِي مَعْنَى قَوْلِهِ عَزَّوَجَلَّ (وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ‏ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضى‏ لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِي لا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئاً) قَالَ 👈 نزَلَتْ فِي الْقَائِمِ وَ أَصْحَابِهِ‏. الغیبه نعمانی، ص240 🔅 ترجمه: امام صادق(ع) در مورد آیه (وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ ...) فرمودند که در مورد قائم و ایشان نازل شده است. ⛔️ اگر همبوشیان بگویند: (مراد از قائم در روایت فوق، وصی سیزدهم پیامبر (ص) که همان و است می‌باشد) 🖋 در جواب گوییم: 1️⃣ در هیچ نص روایی از یمانی یا مهدی اول ــ با فرض پذیرش وجود مهدیین ــ با عنوان تعبیر نشده است. 2️⃣ بر اساس روایات فراوان، آن کسی که قرار است 👈 زمین را پر از عدل و داد کرده و نا امنی را بزداید و دین الهی را در سراسر گیتی بگستراند و . . . وجود نازنین امام دوازدهم (ع) بوده که از ایشان تعبیر به شده است. به نمونه‌ای از روایات که در زیر به آن اشاره می‌شود دقت فرمایید: 🔅 در روایتی امیرالمومنین (ع) پیرامون اوصیاء پس از امام حسین (ع) مطالبی فرموده وگفتند:‏ ‏. . . وَ مِنْ بَعْدِ الْحُسَيْنِ تِسْعَةٌ مِنْ صُلْبِه‏ . . . 👈 تاسعهم الْقَائِمُ الَّذِي يَمْلَأُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأَرْضَ نُوراً بَعْدَ ظُلْمَتِهَا وَ عَدْلًا بَعْدَ ‏جَوْرِهَا. بحارالانوار ج 36ص253‏ ترجمه: و بعد از حسین، 9 نفر از صلب او هستند . . . آنها همان قائمی است که زمین را پر از نور و عدل می‌کند پس از ظلمت و جور زمین. 🔅 ضمن حدیث دیگری امام باقر (ع) فرمودند:‏ . . . مِنَ الْمَحْتُومِ الَّذِي لَا تَبْدِيلَ لَهُ عِنْدَ اللَّهِ قِيَامُ قَائِمِنَا . . . ‏بِأَبِي وَ أُمِّي الْمُسَمَّى بِاسْمِي وَ الْمُكَنَّى بِكُنْيَتِي مِنْ بَعْدِي بِأَبِي مَنْ يَمْلَأُ الْأَرْضَ‏ عَدْلًا وَ قِسْطاً كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْرا. ‏غیبت نعمانی ص86‏ ترجمه: از امور حتمی که تبدیلی برای او در نزد خدا نیست قیام قائم ما می‌باشد . . . پدر و مادرم فدای کسی که هم نام و هم کنیه من است، همان که 👈 هفتمین بعد از من است، پدرم فدای کسی که زمین را پر از عدل و داد می‌کند بعد از آن که پر از ظلم و جور شده است. 🔅 در حدیث دیگری پیامبر خدا (ص) ضمن نام بردن تک تک اوصیاء خود، پیرامون وصی دوازدهم فرمودند:‏ . . . 👈 ثمَّ ابنه الْقَائِمُ‏ بِالْحَقِّ مَهْدِيُّ أُمَّتِي الَّذِي يَمْلَأُ الْأَرْضَ‏ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما. کمال الدین ج1ص258‏ ترجمه: سپس قائم به حق، مهدی امت من است کسی که زمین را پر از عدل و داد می‌کند بعد از آن که پر از ظلم و جور شده است. واحادیث فراوان ومتواتر دیگر . . . ـــــــــــــــــــ : (1) امام سجاد (ع) آیه فوق را مربوط به قائم (ع) دانسته‌اند ــ تاویل الآیات الظاهرة، ص596 ــ و مراد از قائم (ع) در این گونه روایات، امام دوازدهم حضرت مهدی (ع) می‌باشد ــ که به احادیث آن در ادامه اشاره می‌شود ــ همان شخصیتی که زمین را پر از عدل و داد نموده و دین الهی را بر سراسر گیتی می‌گستراند. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 📌 ناگفته نماند که در کتاب مورد قبول همبوشیان یعنی شیخ طوسی، نقلی وجود دارد که حکایت از 👈 کشته شدن یمانی به دست سفیانی دارد لذا ادعای این که : (یمانی، همان قائمی است که زمین را پر از عدل و داد کرده و سپس حکومت را تحویل امام زمان عج می‌دهد) ادعای بیش نمی‌باشد. به عبارت زیر دقت کنید: . . . حَتَّى يَنْزِلَ الْجَزِيرَةَ السُّفْيَانِيُّ فَيَسْبِقُ الْيَمَانِيَّ [فَيَقْتُلُ‏] وَ يَحُوزُ السُّفْيَانِيُ‏ مَا جَمَعُوا . . . . الغیبة شیخ طوسی ص464 . ✅ توضیحات بیشتر پیرامون نقل فوق را در آپارات ببینید: 🆔 https://www.aparat.com/v/1e3Ww 3️⃣ وقتی از پیامبر خدا (ص) در مورد ایشان سوال شد، حضرتش تعداد آنان را 12 نفر اعلام فرموده و نام آنها را ذکر کرده و سپس به آیه (وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ‏ فِي الْأَرْضِ ...) اشاره نمودند و جملاتی پیرامون حضرت حجت و قائم موعود (ع) بیان فرمودند. بحارالانوار، ج36ص304 📌 با توجه به این گونه احادیث در مورد تعداد اوصیاء پیامبر (ص) ــ که تعدادشان فوق حد تواتر است ــ قطعا وجود اوصیایی بیش از 12 امام کاملا نفی می‌شود. 💥 خلاصه این که کعب الاحبار ــ بر اساس نقل مرحوم صدوق ــ می‌گوید: آنها 12 نفرند، پس زمانی که هنگام پایان آنها [یعنی زمان حضرت مهدی عج] رسید و گروه صالحی [که منظور همان 313 نفر یاران امام زمان (ع) هستند] آمدند، خدا عمر آنها را طولانی کند و به وعده خویش در مورد استخلاف انسانهای صالح جامه عمل می‌پوشاند. 🔹 نکته هفتم: در سخنان کعب الاحبار به آیه زیر اشاره شده است: (وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ ...) 🔅 ترجمه: خدا به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده‌اند وعده داده که حتما آنها را در زمین جانشین کند، همانطور که افرادی قبل از آنها را جانشین کرد. با توجه به احادیث فهمیده می‌شود که این آیه در مورد اهل بیت (ع) می‌باشد. به روایات زیر دقت کنید: ♦️ عنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ سَألْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) عَنْ قَوْلِ اللَّهِ جَلَّ جَلَالُهُ (وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ‏ فِي الْأَرْضِ‏ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ‏) قَالَ هُمُ الْأَئِمَّةُ. الکافی، ج1ص94 ترجمه: عبدالله بن سنان گوید که از امام صادق(ع) در مورد آیه (وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ ...) پرسیدم، حضرتش فرمودند: 👈 آنها ائمه (ع) می‌باشند. در نقل مرحوم استرابادی از مرحوم کلینی، عبارت فوق اینگونه می‌باشد: نَزَلَتْ فِي عَلِيِّ بْنِ أبِي طَالِبٍ وَ الْأئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ (ع). تاویل الآیات الظاهرة، ص365 ♦️ در روایت دیگری وقتی از پیامبر (ص) در مورد ایشان سوال می‌شود، حضرتش تعداد آنان را 👈 به عدد نقباء بنی اسرائیل ــ یعنی 12 نفر ــ معرفی نموده و نام تک تک آنان را بیان فرمودند و در نهایت به آیه (وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ‏ ...) اشاره می‌کنند. این روایت همان روایتی است که در نکته ششم به آن اشاره شد. بحارالانوار، ج36ص304 ♦️ امیرالمومنین (ع) ضمن روایتی این آیه را در مورد (ع) دانسته و فرمودند: وَ هَذَا إِنَّمَا يَكُونُ إِذَا رَجَعُوا إِلَى الدُّنْيَا/ و این مربوط به زمانی می‌باشد که به دنیا رجعت نمودند. بحارالانوار، 53ص119. ♦️ مرحوم شیخ حر عاملی در کتاب الایقاظ، ص74 پس از ذکر این آیه چنین می‌گوید: (قد وَرَدَت أحاديثُ كثيرةٌ بِتفسيرِها فى الرَّجعةِ، عَلى أنَّها 👈 نصٌّ فى ذلكَ . . . و قد تَقَدَّمَ نَقلُ الطبرسي اجماعَ العترةِ الطاهرةِ عَلى تفسيرِ هذهِ الآيةِ بالرَّجعةِ) 🔅 ترجمه: احادیث بسیاری وارد شده که تفسیر آیه را در بیان می‌کند 👈 مضافا این که آیه، نصّ در آن است [و تصریح در رجعت دارد] . . . و سابقا از مرحوم طبرسی نقل کردیم که عترت طاهره اجماعاً، این آیه را به تفسیر کرده‌اند. ✅ با دقت در آیه نیز کاملا مشخص می‌گردد که این وعده الهی به ائمه (ع) مربوط به زمان رجعت می‌باشد زیرا 👈 استخلاف و جانشینی در زمین 👈 به همراه استقرار دین تشیع و یکتا پرستی در عالم هستی ــ آن هم بدون هیچگونه ترس و خوفی ــ فقط در عصر ظهور امام زمان (ع) و دوران ائمه (ع) محقق می‌گردد. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 💥 توجه 💥 ناگفته نماند که در نکته ششم به روایتی اشاره شد که در آن، امام زمان (ع) هم به عنوان یکی از مصادیق آیه ذکر شده بودند. با توجه به آن روایت، اصحاب حضرت نیز جزو جانشینان خدا در زمین محسوب می‌شوند در حالی که قطعاً مقام وصایت و امامت می‌باشند. 📌 یعنی در حقیقت، استخلاف و جانشینی در زمین هیچ تلازمی با مقام وصایت و امامت ندارد. گاهی ممکن است شخصی به استخلاف و جانشینی برسد در حالی که مقام وصایت و امامت را هم دارا باشد نظیر ائمه (ع). و گاهی ممکن است مقام وصایت و نبوت را دارا باشد اما فاقد مقام امامت باشد، مانند اکثر قریب به اتفاق انبیاء الهی (ع). و گاهی هم ممکن است نه مقام امامت و نبوت را دارا باشد و نه مقام وصایت را، همانند اصحاب امام زمان (ع). 📌📌 بنابراین اگر اگر اگر بدون دلیل بپذیریم که مراد از (طبقة صالحة/ گروه صالحه) در نقل شیخ صدوق، می‌باشند باز هم وصایت و امامت آنان ثابت نمی‌شود. اما ناظم العقیلی در کتاب جواب منیر ــ سوال517 ، ج5ص185 ــ پس از ذکر نقل شیخ صدوق می‌گوید: ⛔️ ((خبر کعب الاحبار دلالت بر وجود گروه صالحی از خلفاء بعد از امام مهدی (ع) دارد 👈 و خلفاء و حجج بر مردم ناگزیر معصوم بوده 👈 و از اوصیاء پیامبر (ص) 👈 و بالخصوص از ذریه امام حسین (ع) 👈 و مخصوصا از ذریه امام مهدی (ع) هستند زیرا امامت در پشتها و پشتهای پشتها تا روز قیامت است ....)) 📌 ولی با توجه به آنچه تاکنون گفته شد سستی کلام ناظم العقیلی کاملا واضح می‌شود زیرا 👈 نقل شیخ صدوق هیچ دلالتی بر این که آن طبقه صالحه، و از پیامبر (ص) بوده و مقام داشته و از امام حسین (ع) و امام زمان (ع) هستند ندارد. 🔹 نکته هشتم: ناظم العقیلی در ادامه عبارات فوق می‌گوید: ⛔️ ((اما [سخنان کعب الاحبار] با توجه به نقل ابن ابی حاتم رازی تصریح دارد بر آمدن 12 خلیفه بعد از ائمه 12گانه که آنها [یعنی 12 خلیفه] وعده الهی هستند)) 📌 قطعا این کلام در تعارض با روایات اهل بیت (ع) بوده و قابل پذیرش نمی‌باشد زیرا وعده الهی با توجه به احادیثی که سابقا ذکر شد، مربوط به ائمه (ع) می‌باشد و در دوران رجعت ایشان محقق می‌شود. ـــــــــــــــــــــــــ 🔵 خلاصه این که: 📌 سخنان کعب الاحبار و از منابع اهل سنت ـ تفسیر ابن ابی حاتم رازی ـ است لذا هیچگونه بر شیعیان ندارد. 📌 البته اگر کعب الاحبار سخنان خود را به (ع) هم نسبت می‌داد باز هم مورد پذیرش واقع نمی‌شد زیرا امام باقر (ع) در حدیثی او را خوانده‌‌اند. 📌 در سخنان کعب الاحبار، هیچ حرفی از آن 12 نفر دوم برای امام زمان (ع) به میان نیامده است. 📌 نقل مرحوم شیخ صدوق از کعب الاحبار مشکلی را حل نکرده و سخن او را به حدیث نمی‌کند. 📌 نقل مرحوم صدوق با نقل ابن ابی حاتم از کعب الاحبار اختلاف داشته و هیچ سخنی از 12 نفر در آن دیده نمی‌شود. 📌 با توجه به روایات، آیه (وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا ...) مربوط به امام زمان (ع) و ائمه (ع) می‌باشد که در دوران امام زمان (ع) و رجعت دیگر امامان (ع)، این وعده الهی تحقق پیدا می‌کند. 📌 در روایتی، امام زمان (ع) هم جزو مصادیق این آیه ذکر شده‌اند که با توجه به این روایت می‌فهمیم که استخلاف و جانشینی در زمین با مقام وصایت و امامت ندارد. 📌 سخن کعب الاحبار در تفسیر ابن ابی حاتم، در تعارض با روایات اهل بیت (ع) بوده و قابل پذیرش نمی‌باشد زیرا وعده الهی با توجه به احادیث، مربوط به ائمه (ع) می‌باشد، نه مربوط به مهدیین. 🔴 نکته: همانطور که سابقا عرض کردیم کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده لذا جهالتها و غرض ورزیهای موجود در این کتاب، دروغین بودن احمد اسماعیل را آشکار کرده و بطلان فرقه او را ثابت می‌نماید. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏 ادامه دارد . . . https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
4_5814599525020469101.pdf
969K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" ۸: عن كعب الاحبار قال هم اثنا عشر، فاذا كان عند انقضائهم فيجعل مكان اثنى عشر اثنا عشر مثلهم ... 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : عن كعب الاحبار قال هم اثنا عشر، فاذا كان عند انقضائهم فيجعل مكان اثنى عشر اثنا عشر مثلهم .... ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، هشتمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
✅ نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : عن كعب الاحبار قال هم اثنا عشر، فاذا كان عند انقضائهم فيجعل مكان اثنى عشر اثنا عشر مثلهم ... 🖌 متن: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/846 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/851 🎞 کلیپ: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/852 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/845 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/861 🔷 ۹: همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه همبوشی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔴 حدیث نهم: و من رواية يحيى بن السلام‏ يرفعه الى 👈 عبد اللّه بن‌ عمر، أنه قال: ابشروا فيُوشِكُ‏ أيامُ‏ الجبّارين‏ أن تَنقَطِعَ، ثم يكونُ بعدَهم الذي يَجبُرُ اللّهُ بِهِ اُمّةَ محمّدٍ (ص) المهدي، ثم المنصور 👈 ثم عَدَّدَ ائمةً مهديين‌‏. 🔅 ترجمه: عبدالله بن عمر گوید: بشارت دهید که پایان روزگار جباران نزدیک است، سپس بعد از آنها می‌باشد که خدا به وسیله او امت محمد (ص) را اصلاح می‌کند [یعنی] مهدی، سپس منصور است 👈 سپس ائمه مهدیین را برشمرد. 📕 شرح الاخبار، ج3ص400 . 💥 نقد و بررسی 🔹 نکته اول: عبارات فوق، بلکه گفتار 👈 عبدالله بن عمر می‌باشد و در بین منابع حدیثی شیعه این عبارات وجود ندارد مگر در کتاب شرح الاخبار قاضی نعمان مغربی اسماعیلی مذهب (1). 📌 همین نکته اول، استدلال ناظم العقیلی در جهت اثبات ادعاهایش را نقش بر آب می‌کند اما به جهت رسوایی بیشتر او، نکات و اشکالات بیشتری را بیان می‌نماییم. همانطور که شاهد بودید، همبوشیان از ابتدای کتاب (چهل حدیث مهدیین) تا کنون قادر به اثبات امامت مهدیین و فرزندی آنها برای امام زمان (ع) از احادیث نشده‌اند لذا به ناچار تمسک به سخنان افرادی چون 👈 عبدالله بن عمر کرده تا بلکه بتوانند در تایید فرقه خود سخن پراکنی نموده و عوام الناس را در دام خویش گرفتار نمایند. 🔹 نکته دوم: جالب این است که عبدالله بن عمر، گفتار خویش را به پیامبر (ص) نسبت نمی‌دهد اما ناظم العقیلی اصرار دارد که او این خبر را از معصوم شنیده و سخنان وی را تحت عنوان (/ حدیث نهم) در کتابش ذکر می‌کند. ـــــــــــــــــــ : (1) درباره مذهب قاضی نعمان مغربی اختلاف نظر وجود دارد. برخی مانند مرحوم علامه مجلسی بر این باورند که او شیعه 12 امامی بوده و به علت ترس از خلفای فاطمی اسماعیلی، تقیه نموده و خود را پیرو فرقه اسماعیلیه نشان می‌داده است (بحارالانوار، ج1ص38) . برخی دیگر مانند ابن شهرآشوب بر این باورند که او شیعه 12 امامی نبوده بلکه شیعه اسماعیلی می‌باشد (معالم العلماء، ص161) . (صفحه بعد)📄👇👇👇 .