eitaa logo
جنبش ضد سفیانی
1.6هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
6هزار ویدیو
93 فایل
ارتباط با ما کانال اصلی در تلگرام t.me/pouyesh_mahdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه... بی‌گمان، امام علی(عليه‌السّلام) در این روایت از روی‌دادن آشوبهایی یک‌ساله میان نیروهای اعرج کندی از لیبی و نیروهای اصهب مروانی از جزیرۀ عراقی و نیروهای عثمان سفیانی از سوریه خبر داده است، و از برخی احادیث اسلامی بهره گرفته می‌شود که آشوبها در میان پرچمداران سه‌گانه از ماه صفر پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) آغازیده می‌شوند، و در صفر پس از قیامش پایان داده می‌شوند. شَهْر پسر حَوْشَب گفته است: ... در صفری از صفرها هر بسیارزورگویی در جایگاه گردآمدن رودها کشته می‌شود(17). چنین می نماید که این حدیث از سخنان پیامبر(صلّى‌الله‌عليه‌وآله) باشد، اگرچه شهر تابعی پسر حوشب آن را به وی نسبت نداده است. مقصود از «صفری از صفرها» در این روایت، صفری است که در پیِ محرّمی می‌آید که امام مهدی(علیه‌السّلام) در آن ماه در مکّه قیام می‌کند، و مراد از «جایگاه گردآمدن رودها»، سرزمینهای میان دو رود دِجْلَه و فُرات و پیرامون آن دو می‌باشند که کشتارگاه بسیاری از بسیارزورگویان در آخرالزّمان‌اند. ابو بَصِیر از ابو عبدالله-صادق-(عليه‌السّلام) روایت کرده و گفته است: از او در بارۀ رجب پرسیدم؟ فرمود: آن ماهِ یادآوری است که عربهای روزگار نادانی آن را بزرگ می‌داشته اند، و آن را ماه ناشنوای خدا می‌نامیده‌اند(18). گفتم: شعبان؟ فرمود: کارها در آن شاخه شاخه می‌شوند. گفتم: رمضان؟ فرمود: ماه خدا است، و در آن به نام زمامدارتان و نام پدرش بانگ زده می‌شود. گفتم: پس شوّال؟ فرمود: کار گروه در آن پراکنده می‌شود. گفتم: پس ذی قعده؟ فرمود: در آن می‌نشینند(19). گفتم: پس ذی حجّه؟ فرمود: آن ماهِ خون است. گفتم: پس محرّم؟ فرمود: در آن حلال حرام، و حرام حلال‌کرده می‌شود. گفتم: صفر و ربیع؟ فرمود: در آن دو رسوایی‌ای سخت زشت و کاری بزرگ است. گفتم: جمادی؟ فرمود: در آن گشودن است از آغازش تا پایانش(20). بنا بر آن‌چه هویداست، مراد از «کارها» در این حدیث، کارهای بنی عبّاس می‌باشد، و «زمامدارتان» همان امام مهدی(عليه‌السّلام) است، و مقصود از «گروه»، فرمانروایان بنی عبّاسی‌اند که در آخر الزّمان بر بخشی از سرزمینهای مشرق چیره می‌شوند. در پایان این گفتار برای شما روشن می‌کنم که بنا بر برخی روایات اسلامی، در آخر الزّمان، میان مردم، به ویژه مسلمانان، آشوبها و جنگهایی آشکار می‌شوند که دوازده سال پایدار می‌مانند، و آشوبها و جنگهایی که در آستانۀ قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) از صفر تا صفر روی می‌دهند، از دنباله‌های همان آشوبها و جنگهایی‌اند که پیشتر در بازه‌ای یازده‌ساله پدیدار شده‌اند، و جدایی میان اینهای واپسین و آنهای سپری‌شده آن است که اینها سخت، پایدار و ناگسستنی‌اند. از بَزَنْطِی روایت شده است که رضا(علیه‌السّلام) فرمود: پیشاپیش این کار کشتاری بسیار ریشه‌برانداز(21) است. گفتم: بسیار ریشه‌برانداز چیست؟ فرمود: پایداری است که سست نمی‌شود(22). مقصود امام رضا(علیه‌السّلام) از سخنش: «این کار»، قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) می‌باشد. --------------------------------------------------------- 1. بی‌گمان، در برخی روایات اسلامی آمده است که «حسین(علیه‌السّلام) از فاطمه(علیهاالسّلام) و از هیچ زنی شیر نخُرد»، در هیچ روایت و تاریخی یافت نمی‌شود که عبدالله پسر بشّار و امام حسین(علیه‌السّلام) از یک پستان شیر خُرده باشند، مگر در این سخن، و شاید مراد گوینده‌اش آن باشد که آن دو را یک دایه پرورش داده است. 2. الصراط المستقیم، ج 2، ص 285، ب 11، ف 11 (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی). 3. در همۀ نسخه‌های چاپی الفتن نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «صوت» یافت می‌شود که سازگار با آن‌چه در المستدرك علی الصحيحين آمده است، به «موت» اصلاح و ترجمه گردید. 4. الفتن، ص 149، الجزء 3، ح 611 (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی). 5. در همۀ نسخه‌های چاپی الفتن نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «يبتدأ» یافت می‌شود که به «یتبدّی» اصلاح و ترجمه گردید. 6. الفتن، ص 148، الجزء 3، ح 609 (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی). 7. الفتن، ص 152، الجزء 3، دنبالۀ ح 620 (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی). 8. در نسخۀ چاپی الفتن پشتوانۀ ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «ذي قریات» یافت می‌شود که به «ذي قربات» اصلاح و ترجمه گردید. 9. میان دو کروشه از افزوده‌های ما است که آن را از روایت دیگری مانند این روایت که در «الفتن، ص 196، الجزء 4، ح 801» آمده است، گرفته و ترجمه کرده‌ایم. 10. میان دو کروشه از افزوده‌های ما است. 11. الفتن، ص 198، الجزء ۴، ح 806 (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی). ادامه...
ادامه... 12. جزیره بخش شمالی سرزمینهای میان دو رود دِجْلَه و فُرات از جنوب شرقی ترکیه و شمال و شرق سوریه تا درون عراق است، و مراد از «جَزِیرَه» در این‌جا، بیشتر سرزمینهای جزیره می‌باشد که درون کشور عراق جای دارد، و از مَوْصِل در شمال تا تَکْرِیت بر کنارۀ باختری دجله و حَدِیثَه بر کنارۀ خاوری فرات کشیده می‌شود (بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع). 13. مقصود از «عِراق» در این‌جا، بخش جنوبی سرزمینهای میان دو رود دِجْلَه و فُرات و پیرامون آن‌دو است که از سامَرا بر کنارۀ خاوری دجله و هِیْت بر کنارۀ باختری فرات آغاز می‌شود و تا آبادان در جنوب غربی ایران و پایانۀ بَصْرَه در شمال کویت کشیده می‌شود (بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع). 14. زمامداران سکولار کسانی‌اند که نه باورهای دینی را پشتیبانی و نه با آنها ناسازگاری می‌کنند. 15. در همۀ نسخه‌های چاپی عقد الدرر نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «و ما» یافت می‌شود که به «ممّا» اصلاح و ترجمه گردید. 16. عقد الدرر، ص 7-126، ب 4، ف 2 (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی). 17. الملاحم، ص 166، ب 18، ح 97 (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی). 18. هنگامی که به تاریخ روزگار نادانی عربها می‌نگریم، می‌بینیم که آنان واژۀ «الله» را به کار می‌بردند و او را باور داشتند، ولی ایشان برای «الله» همبازانی می‌گرفتند و بتها را در کنار «الله» می‌پرستیدند. 19. در نسخۀ چاپی سرور أهل الإيمان پشتوانۀ ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «يقاعدون» یافت می‌شود که سازگار با آن‌چه در بحار الأنوار آمده است، به «يقعدون» اصلاح و ترجمه گردید. 20. سرور أهل الإيمان، ص 46 (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی). 21. در همۀ نسخه‌های چاپی بحار الأنوار نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا و پس از آن «بَیُوح» و «البیوح» یافت می‌شوند که سازگار با آن‌چه در روایتی دیگر مانند این روایت که در بحار الأنوار آمده است، به «بَؤُوح» و «البؤوح» اصلاح و ترجمه گردیدند. 22. بحار الأنوار، ج 52، ص 182، ب 25، ح 6، با نقل از: قرب الإسناد (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی). ✔️ برگرفته از: جهان در آستانۀ ظهور پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی پایان
نبرد آرماگدون در واژه نامه های آمریکایی به معنای نبرد نهایی حق و باطل است؛نام شهری در منطقه عمومی شام که در باب شانزدهم مکاشفات یوحنا بیان شده است: “جنگ عظیمی در آنجا رخ میدهد و مرحله حاضر از زندگی بشر در آن زمان پایان میابد.” در روایات ما از آرماگدون به نام (قرسیسا) ذکر شده است؛ امام باقر علیه السلام از شخصی به نام میسر پرسیدند: “ای میسر!ازینجا تا قرسیسا چقدر راه است؟!گفت:در ساحل فرات قرار دارد. حضرت فرمودند:در این ناحیه نبردی اتفاق خواهد افتاد که از زمان آفرینش آسمانها و زمین بی سابقه بوده،و تا آسمان و زمین برپاست دیگر مثل آن اتفاق نخواهد افتاد. سفیانی تمام سپاهیان مخالفش را در قرسیسا نابود میکند؛سپس به سمت مهدی علیه السلام می رود و نبرد بامهدی علیه السلام در سرزمین بیدا بین مکه و مدینه به زمین فرو خواهد رفت.” منتهی الآمال،باب 14،فصل7 غیبت نعمانی،ص267
🔴رویدادهای بصره از نشانه های نزدیک شدن زمان ظهورند!!! امیر مؤمنان علی(علیه السّلام)، در بیان نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام)، فرمود: ای جابر، هر گاه بصره آشفته شود و برخی از آنان بر برخی دیگر چیره شوند...(1). امیر مؤمنان علی(علیه السّلام)، در بیان نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام)، فرمود: ... در دوردستهای بصره جنبشی است که اینک از آن یاد نمی کنم...(2). همان طور که پیشتر گفتیم، آشوب در بصره توطئه ای از سوی عربستان سعودی و آمریکا می باشد، و حوادث اخیر بصره هنور به حدّ بحران غیر قابل کنترل و گسترده نرسیده است، ولی آن چه روی داده می تواند سرآغاز بحرانی بزرگ در آینده ای نزدیک باشد. 😳اشغال بصره توسط ایران کمی پیش از ظهور هنگام جنگ تحمیلی هشت ساله عراق با ایران گاه و گداری از برخی روحانیان یا پاسداران می شنیدیم که ایران بصره را می گیرد، ولی تا آخرین روزهای جنگ چنین پیشبینی ای تحقّق نیافت. بعدها با تحقیقاتی که برخی دوستان بزرگوارمان انجام دادند و روایاتی که به آنها دست یافتیم، دانستیم این پیشبینی کمی پیش از ظهور تحقّق می یابد، آن هم پس از به حکومت رسیدن اصهب مروانی در عراق و یورش نیروهایش از بصره سوی اهواز! —————————————————————— 1. مشارق أنوار الیقین، ص 266، خطبۀ تَطَنْجِیَه (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی). 2. إلزام الناصب ج 2، ص 206، خطبۀ تَطَنْجِیَّه (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی).
روايات در مورد : شيصبانى : در مورد اين شخص روايتى از كتاب غيبت نعمانى كه از منابع درجه اول حديث مى باشد از جابربن يزيد جعفى نقل شده است كه گفت : از امام باقر عليه السلام در مورد سفيانى سؤ ال كردم حضرت فرمود: ((دسترسى به سفيانى پيدا نمى كنيد تا اينكه قبل از او شيصبانى در سرزمين عراق مانند آبى كه از زمين بجوشد، ناگهان ظاهر مى شود و خروج مى نمايد، او نمايندگان شما را بقتل مى رساند و بعد از ماجرا در انتظار باشيد كه حضرت قائم نيز خروج مى كند))
🔴 پادشاه اردن با افتتاح مقر ناتو در امان موافقت کرد/کانال منطقه و فرا منطقه 🔸این اقدام از اسرائیل در برابر حملات خارجی محافظت می کند. 🔹 یادآوری می کنیم که زمانی که ایران چندین ماه پیش به اسرائیل حمله کرد، ارتش اردن به دفاع از اسرائیل آمد و بخشی از پهپادها و موشک های ایرانی را منهدم کرد.‌‌ کانال منطقه و فرا منطقه 🔰 @mantaghe_fra_mantaghe 🇮🇷
🔺امام جمعه اردبیل: پزشکیان یک شخصیت نخبه، صادق و درستکار است 🔹 مبادا با اختلافات دولت را خراب کنید
جنبش ضد سفیانی
🔺امام جمعه اردبیل: پزشکیان یک شخصیت نخبه، صادق و درستکار است 🔹 مبادا با اختلافات دولت را خراب کنید
✍ متاسفانه دوستان هوادار کاندیدا ها روندی را در پیش گرفتند که حتی رهبری مستقیما وسط بیایند به به این اختلافات پایان دهند ، علیه رهبری هم اعلان جنگ کنند طوری شده تا زمانی که رهبری در زمین ما بازی کرد همه چی درست است اگر رهبری از مواضع ما فاصله گرفت از ما نیست نخیر ما داریم اشتباه میرویم و باید خودمان را با رهبری میزان کنیم نه اینکه رهبری را با خودمان همراه کنیم کجا داریم میرویم خدا میداند فقط آخرش بلاتشبیه گروه خوارجی می‌شود که با امیرالمومنین هم اعلان جنگ کردند و گفتند حکم ما نیست الا آنچیزی که خدا فقط در قرآن گفته ، اگر الان احمدی نژاد از دید چشمان یا افتاده یا بزور انداخته میشود به این علت است که از ولی فقیه هم عبور کرده و هوادارانش را هم به مرز ضلالت فرستاده ... باید مراقب بود الان در این اتفاقات خطیر منطقه و جنگ احتمالی جهانی نباید سیگنال اختلاف در سیاست داخلی ایران به خارج مرز ها فرستاده بشود ،چرا که آماده تکه تکه کردن ایران فرستادن قحطی به داخل ایران میباشند روند کشمکش سیاسی اخرش می‌شود لیبی ، میشود سودان ،و ... که دو گروه سیاسی ولو مسلمان اما با تفکر مختلف لیبرالی و کمونیستی افتادند به جان هم و هر دو باطل هستند مراقب باشیم فتنه حتما یکطرفه و به نفع هواداران انقلاب نیست ، فتنه میتواند خود تفکر ما باشد که به اندک جان باقی مانده در رگ های حکومت اسلامی افتاده که ریشه ی اسلام و مسلمین را بکند !!! این فتنه بسیار بسیار خطرناک است و مشابه فتنه جنگ احزاب زمان پیغمبر است این عمار !!!!
💢نشریه معروف هافینگتن پُست: «امام‌ حسین مردی که علیه پدرانِ فکری داعش ایستادگی و قیام کرد.» 👈 نشریه‌ی معروف آمریکاییِ هافینگتن‌پست نوشت: یزید به مروان __ این‌گونه نامه نوشت: «حسین و اطرافیانش را برای اخذ بیعت دستگیر کن! این کار را با شدت و خشونتی به انجام برسان که آن‌ها نتوانند پیش از بیعت کردن کاری از پیش ببرند.» 🔆 [امام] حسین(ع) نپذیرفت و پاسخ داد: «من هرگز مانند فردی ذلیل، دست بیعت به یزید نخواهم داد و نه خواری بردگی را تحمل می‌کنم! من برای شر و فساد یا منافع شخصی قیام نکرده‌ام، بلکه تنها برای امر به معروف و نهی از منکر به‌پا خاسته‌ام... هرگز کسی چون من باکسی مانند یزید بیعت نخواهد کرد.» حرف آخر [امام] حسین این بود: «مرگ با عزت بهتر است از زندگی با ذلت.»
🎪 ⚫️وقایع روز ششم محرم سال ۶۱ هجری ♨️در این روز عبیداللّه بن زیاد نامه ای برای عمر بن سعد فرستاد كه: من از نظر نیروی نظامی اعم از سواره و پیاده تو را تجهیز كرده ام. توجه داشته باش كه هر روز و هر شب گزارش كار تو را برای من ميفرستند. 🌹در این روز "حبیب بن مظاهر اسدی" به امام حسین علیه السلام عرض كرد: 🌼 یابن رسول اللّه! در این نزدیكی طائفه ای از بنی اسد سكونت دارند كه اگر اجازه دهی من به نزد آنها بروم و آنها را به سوی شما دعوت نمایم. 🌺امام علیه السلام اجازه دادند و حبیب بن مظاهر شبانگاه بیرون آمد و نزد آنها رفت و به آنان گفت: بهترین ارمغان را برایتان آورده ام، شما را به یاری پسر رسول خدا دعوت ميكنم. ✨او یارانی دارد كه هر یك از آنها بهتر از هزار مرد جنگی است و هرگز او را تنها نخواهند گذاشت و به دشمن تسلیم نخواهند نمود. 🔥 عمر بن سعد او را با لشكری انبوه محاصره كرده است، چون شما قوم و عشیره من هستید، شما را به این راه خیر دعوت مينمایم... . ♻️در این هنگام مردی از بني اسد كه او را "عبداللّه بن بشیر" مي نامیدند برخاست و گفت: من اولین كسی هستم كه این دعوت را اجابت ميكنم. 💠سپس مردان قبیله كه تعدادشان به 90 نفر ميرسید برخاستند و برای یاری امام حسین علیه السلام حركت كردند. 🔻 در این میان مردی مخفیانه عمر بن سعد را آگاه كرد و او مردی بنام "ازْرَق" را با 400 سوار به سویشان فرستاد. آنان در میان راه با یكدیگر درگیر شدند، در حالی كه فاصله چندانی با امام حسین علیه السلام نداشتند. 🔰هنگامی كه یاران بني اسد دانستند تاب مقاومت ندارند، در تاریكی شب پراكنده شدند و به قبیله خود بازگشتند و شبانه از محل خود كوچ كردند كه مبادا عمر بن سعد بر آنان بتازد. 🌷حبیب بن مظاهر به خدمت امام علیه السلام آمد و جریان را بازگو كرد. امام علیه السلام فرمودند: لاحَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ.. 📙 بحارالانوار،ج۴۴، ص۳۸۶ 📔 در کربلا چه گذشت،تالیف شیخ عباس قمی ✍ @m_dolabi
9.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 رئیس پیشین مرکز پژوهش‌های دفاعی اسرائیل: 👈با جنگ‌ افزارهای بسیار پیشرفته ایران مواجه شده‌ایم که از فناوری بالایی برخوردار هستند...