eitaa logo
پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
2.8هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
255 ویدیو
77 فایل
پژوهشگاه فضای مجازی _ پردیس قم ارتباط با ادمین : @QomCsri_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
#معرفی_کتاب 💠عنوان کتاب: iMuslims: Rewiring the House of Islam مسلمانان اینترنتی: ارتباط مجدد در خاس
💠 مهمترین مطالب بیان شده در این کتاب به شرح ذیل می‌باشد: • پس از بررسی تاثیر دیجیتالی سازی در روند ایجاد تغییرات در نحوه پردازش، شبکه‌سازی و انتشار اطلاعات در مورد اسلام و مسلمانان به این نتیجه رسیده می‌شود که بسیاری از مسلمانان، مستقیماً تحت تأثیر اینترنت قرار نمی‌گیرند.وبلاگ‌ها و سایت‌ها به عنوان محل بحث ما انتخاب شده است. چرا که بسیاری از مسلمانان با دیدن آن‌ها به کتاب‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی مورد نظر خود دسترسی پیدا می‌کنند. • اینترنت تاثیر چشمگیری در گسترش انواع فعالیت‌های جهادمحور گروه‌هایی مثل القاعده داشته است. این گروه‌ها اینترنت را به عنوان ابزار لجستیکی و تبلیغاتی خود انتخاب کرده‌اند. • این کتاب در تلاش است تا نشان دهد گرچه فعالیت‌های گروه‌های جهادی جنبه مهمی از زندگی مسلمانان است و به حداکثر توجه و درک نیاز دارد ، اما به هیچ وجه تصویر کاملی از اسلام و فضای مجازی را تبیین نمی‌کنند. 📌 تهیه شده در واحد ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
🔺️روز جمهوری اسلامی ایران گرامی باد 🔶️ دوازدهم فروردین، چهل و سومین سال انتخاب جمهوری اسلامی در ایران ، روز تبلور اتحاد و ایمان و روز به ثمر نشستن نهال اراده و ایستادگی و استقلال گرامی و مبارک باد. ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
✅ بازنشر آثار پژوهشگاه در حوزه حکمرانی فضای مجازی، به مناسبت تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر مسئله «مدیریت فضای مجازی» 📙 گزارش سریع شماره 11 حکمرانی کشورهای جهان «روسیه» 📌 تهیه شده در گروه علوم و فناوری‌های نوین پژوهشگاه فضای مجازی 💡 دریافت گزارش: yun.ir/xjq7b2 @oisc_majazi
📰 فضای مجازی را به نفع ارزش‌های ملت مدیریت کنید. ✅ شماره‌ی دویست‌ و هشتاد و دو هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «فضای مجازی را به نفع ارزشهای ملت مدیریت کنید» منتشر شد. خط حزب‌الله در این شماره توصیه‌ها و تذکرات رهبر انقلاب درباره مدیریت فضای مجازی را بازخوانی کرده است. 💡 دریافت گزارش: yun.ir/jaj7bd ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
1_886408803.pdf
483.1K
💠 بیانات رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی بر اساس از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۸ منبع: http://farsi.Khamenei.ir ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
📌انتشار برای اولین بار: دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید 🔹ما در زمینه تولید محتوا نمی‌توانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش می‌‌آید؛‌ باید بنشینید روی این مسأله ـ ـ طراحی کنید. ما البته جوان‌های خوش‌فکر متدین داریم؛ افراد به‌دردبخور برای تولید محتواهای اجتماعی داریم؛‌ حوزه‌های علمیه را داریم که دست‌شان در این زمینه واقعا باز است. برخی دانشگاهی‌ها را داریم. البته بانک‌های اطلاعاتی را هم داریم. از اینها باید استفاده کنید. دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید؛ ‌ما به این مسأله احتیاج داریم. 🖊دیدار اعضای شورای عالی فضای مجازی ۱۳۹۶/۱۱/۰۳ ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
✅ بازنشر آثار پژوهشگاه در حوزه حکمرانی فضای مجازی، به مناسبت تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر مسئله «مدیریت فضای مجازی» 📙گزارش سریع شماره 13 حکمرانی کشورهای جهان «ترکیه» 📌تهیه شده در گروه فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فضای مجازی 💡 دریافت گزارش: 📥 yun.ir/9ab4lf ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
💠 محورهای جشنواره «حل مسائل کلیدی فضای مجازی» : 1️⃣ بررسی رابطه نظام ولایت فقیه با فناوری‌های دولت‌گریز با مطالعه موردی بلاکچین (پیوست توضیح) 2️⃣ بررسی فقهی حق گمنامی و حدود آن در اسلام و رابطه آن با هویت‌مندی افراد، موجودیت‌ها و فعالیت‌ها در فضای مجازی (پیوست توضیح) 3️⃣ بررسی فلسفی-فقهی مالکیت در فضای مجازی (پیوست توضیح) 4️⃣ بررسی فلسفی-فقهی مالیت در فضای مجازی (پیوست توضیح) 5️⃣ بررسی فقهی-اجتماعی اصل و شیوه‌های ایجاد یا حضور در شبکه‌های اجتماعی با عنایت به همزمانی فرصت‌ها و تهدیدها؛ در سه وضعیت غلبه دشمن، غلبه حکومت اسلامی و موازنه (پیوست توضیح) 6️⃣ بررسی فقهی ارزش‌های اساسی اقتصاد اسلامی در فضای مجازی با مطالعه تطبیقی رمزارز اسلامی (پیوست توضیح) 7️⃣ ملاحظات فلسفی-فقهی هنرهای دیجیتال (Digital art) (پیوست توضیح) 8️⃣ بررسی حدود سیاست‌‌گذاری، مقرره‌گذاری، قانون‌گذاری و جرم‌انگاری در حکمرانی فضای مجازی از منظر فقهی (پیوست توضیح) 9️⃣ بررسی فقهی حدود و شیوه‌های نظارت بر فضای مجازی با لحاظ لایه‌مندی گروه‌های کاربری در فضای مجازی (پیوست توضیح) 0⃣1️⃣ امکان تعریف و حدود حریم خصوصی در فضای مجازی از منظر فقه (پیوست توضیح) 1️⃣1️⃣ اصول و قواعد فقهی حاکم بر تعامل نظام اسلامی با دولت‌ها، شرکت‌ها و ملت‌های دیگر در فضای مجازی (پیوست توضیح) 2️⃣1️⃣ بررسی فقهی تزاحم مسئله امنیت و جهانی شدن در عصر فضای مجازی (پیوست توضیح) 3️⃣1️⃣ بررسی حدود فلسفی-اخلاقی-فقهی هوش‌ مصنوعی در اسلام (پیوست توضیح) 4️⃣1️⃣ مقایسه رودیکردهای فقهی (فقه فردی، فقه حکومتی، فقه نظام و...) در مواجهه با مسائل مستحدثه و پدیده‌های نوظهور با مطالعه موردی رمزارز (پیوست توضیح) 5️⃣1️⃣ مقایسه انتقادی نگاه سلبی و ایجابی در رویکردها، حرکت‌ها و رفتارها در مواجهه با فضای مجازی از منظر فلسفه فقه (پیوست توضیح) ⭕️برای توضیح بیشتر محورهای جشنواره بر روی 👈(پیوست توضیح)👉 در انتهای هر محور کلیک کنید. 🔰 ارسال چکیده آثار و کسب اطلاعات بیشتر: @oisc_rooydad ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
🔴 خواندن مجلات زرد و مطالب نامناسب در اینترنت 🔷 راشد بن معیض العدوانی، عضو هیئت علمی دانشگاه «طیبه» مدینه منوره در مقاله‌ای اینترنتی در خصوص مجلات زرد و امور حرام در اینترنت می‌نویسد: نگاه کردن و خواندن امور حرام، تأثیرات منفی بر مسلمانان دارد. 🔷 امام جماعت و سخنران مسجد جامع شاهزاده جوهره بنت سعود در حره شرقی مدینه منوره این تأثیرات را اینگونه بر می‌شمرد: 🔷 تأثیر اعتقادی: قوم نوح با پرستیدن بت‌هایی که تنها تصویر بودند، مشرک شدند؛ به همین دلیل کشیدن تصویر و نماز خواندن در مقابل تصاویر موجودات روح‌دار در اسلام نهی شده است. 🔷 تأثیر در عبادت: این تصاویر، مسلمان را از اطاعت خداوند و ادای واجبات به نحو احسن باز می‌دارند. 🔷 تأثیر اخلاقی: اسلام، مسلمانان را به نگاه نکردن به نامحرمان فرا می‌خواند. برای مثال، زن را از توصیف زنی دیگر برای شوهرش نهی کرده است، چراکه این کار مانند نگاه کردن مرد به آن زن است. 🔷 تأثیر اجتماعی: نگاه کردن به تصاویر مستهجن در اینترنت، موجب از بین رفتن ارتباط بین اعضای خانواده، به‌ویژه زن و شوهر می‌شود. 🔷 تأثیر مالی: پرداخت هزینه برای خریدن مجلات نامناسب یا اشتراک در اینترنت برای اهداف حرام، هدر دادن اموال است. 🔷 تأثیر بر سلامت: نگاه به این نوع موارد حرام، علاوه بر آسیب زدن به چشم، به افکار انسان نیز آسیب می‌رساند. 📡 صید الفوائد ✍️ علی آران دشتی آرانی 🌐 تهیه شده در واحد بین‌الملل دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی 🌐 @oisc_majazi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مجموعه استوری | #فضای_مجازی 🔺️ رهبر انقلاب: جوانها امروز در فضای مجازی فعّالند؛ فضای مجازی میتواند ابزاری باشد برای زدن توی دهن دشمنان. 📲 قابل استفاده در استوری اینستاگرام و... 💻 @Khamenei_ir
🌸💠 با توجه به درخواست شرکت‌کنندگان اولین جشنواره حل مسائل کلیدی سایت هایی برای جستجوی معرفی می‌شود 🌸💠 🔰🔰🔰🔰🔰 http://www.lib.ir/ https://ricest.ac.ir/ https://hawzah.net/fa/Seminar/List http://elmnet.ir/ http://pishine.irandoc.ac.ir/ http://library.ut.ac.ir/ http://www.noormags.ir/ https://www.civilica.com/ http://www.ensani.ir/search.aspx http://payanname.whc.ir/ http://sika.iau.ir/portal/tabid/86/Default.aspx http://lib2.urd.ac.ir/simwebclt/WebAccess/SimwebPortal.dll https://ganj.irandoc.ac.ir ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
💠عنوان کتاب: وضعیت‌شناسی پژوهش‌های اسلامی رمزارزها در جهان ✍️ نویسندگان: محمود رفیعان و سعید مهدیان 🔹 سال و محل نشر: 1400، دفتر مطالعات اسلامی فضای مجازی 🔹 تعداد صفحات: 311 این کتاب مقدمه ای در باب شناسایی منابع علمی اسلامی درخصوص رمزارزها است. در این اثر تمام آثار پژوهشی که به زبان عربی و انگلیسی نگاشته شده، ملاحظه و خلاصه نگاری شده است و می‌تواند گام مهمی برای پژوهش‌های فقهی تطبیقی پژوهشگران شیعه درخصوص ارزهای رمزپایه باشد. 🔹 این کتاب دارای یک مقدمه و دو فصل می باشد. در بخش مقدمه مباحثی از جمله اهمیت پژوهش، سیرتحقیق، منابع جستجو، موانع و محدودیت ها نگاشته شده است. 🔹در فصل اول، یافته های مربوط به مجموع پژوهش‌ها و نتایج حاصله تبیین شده است، در این فصل رتبه کشورهایی که بیشترین آثار پژوهشی در خصوص رمزارزها را به خود اختصاص داده اند ذکر شده است و علت حکم «بیت کوین» در آثار پژوهشی در سه ساحت جواز، عدم جواز و جواز مشروط بررسی شده است. 🔹در فصل دوم، گزارش مختصری از ۱۳۳ مقاله و کتاب در خصوص رمزارزها به تفکیک آمده است. 📌 تهیه شده در واحد ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi