eitaa logo
قرآن و امام حسین ع
863 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
747 ویدیو
369 فایل
مطالب کانال: ارتباط امام حسین ع با قران در موارد مختلف عاشوراء آیات الولایه : آیاتی که در قرآن درباره ی 14 معصوم آمده است. علوم قرانی برای تحکیم ایمان و اعتقاد تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منتهى_الآمال،_شيخ_عباس_قمى_،ج_3،ص1585.docx
21.5K
🌸🌿شرح احوال حضرت معصومه س ، منتهى الآمال، شيخ عباس قمى ،ج‏3،ص1585 https://eitaa.com/zameneashk1
آموزش مقتل سیدالشهدا(ع) از مبتدی تا حرفه ای 💯 کلاسهای مجازی و رایگان مقتل شناسی 💯 شرح و تفسیر زیارت عاشوراء 💯 پاسخگویی به سوالات مقتل توسط استاد مقتل شناسی 💯 در کانال ضامن اشک با ما همراه باشید 💯 👇👇👇 https://eitaa.com/zameneashk1
سلام علیکم لطفا جهت ترویج کلاس مقتل امام حسین ع و تفسیر زیارت عاشورا بنر را در کانال خودتان قرار دهید با تشکر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜و يقيمون رسما لقبر سيد الشهداء بتلك البطحاء يكون علما لأهل الحق و سببا للمؤمنين إلى الفوز و تحفه ملائكة من كل سماء مائة ألف ملك في كل يوم و ليلة و يصلون عليه و يطوفون عليه و يسبحون الله عنده و يستغفرون الله لمن زاره و يكتبون أسماء من يأتيه زائرا من أمتك متقربا إلى الله تعالى و إليك بذلك و أسماء آبائهم و عشائرهم و بلدانهم و يوسمون في وجوههم بميسم نور عرش الله هذا زائر قبر خير الشهداء و ابن خير الأنبياء فإذا كان يوم القيامة سطع في وجوههم من أثر ذلك الميسم نور تغشى منه الأبصار يدل عليهم و يعرفون به و كأني بك يا محمد بيني و بين ميكائيل و علي إمامنا و معنا من ملائكة الله ما لا يحصى عددهم و نحن نلتقط من ذلك الميسم في وجهه من بين الخلائق حتى ينجيهم الله من هول ذلك اليوم و شدائده و ذلك حكم الله و عطاؤه لمن زار قبرك يا محمد أو قبر أخيك أو قبر سبطيك لا يريد به غير الله عز و جل 📝و براى قبر سيّد الشّهداء در آن سرزمين اثرى نصب كرده تا براى اهل حق نشانه‏اى بوده و براى اهل ايمان سببى براى رستگارى باشد و در هر روز و شب از هر آسمانى صد هزار فرشته گرداگرد آن طواف كرده و بر آن حضرت صلوات فرستاده و نزد قبرش تسبيح خدا گفته و براى زائرين آن جناب طلب آمرزش كرده و اسامى زائرين از امّتت را كه قربة الى اللَّه آن حضرت را زيارت مى‏كنند و نيز اسماء پدران و خويشاوندان و شهرهاى ايشان را مى‏نويسند و در صورتهاى ايشان بامدادى كه از نور عرش‏الهى است اين عبارت را نقش مى‏بندند: اين شخص زائر قبر بهترين شهداء و زائر قبر فرزند بهترين انبياء مى‏باشد. در روز قيامت از اثر اين مداد نورى ساطع شده كه از پرتوش چشم‏ها تار مى‏گردد و با اين نور ايشان شناخته مى‏شوند، و گويا تو اى محمّد بين من و ميكائيل قرار گرفته و على جلو ما بوده و همراهمان فرشتگانى حركت مى‏كند كه از كثرت عدد ايشان معلوم نيست و بوسيله همين نورى كه در صورت‏هاى ايشان هست، آنها را از بين خلائق دريافته و جدا مى‏كنيم و بدين ترتيب حق تعالى ايشان را از هول و وحشت آن روز و سختى‏هاى آن نجات مى‏دهد و اين حكم خدا است در حق كسانى كه قبر تو را اى محمّد يا قبر برادرت يا قبر دو سبط تو را زيارت كرده و قصدى غير از خداى عز و جلّ را نداشته باشند . 📚كامل الزيارات _ باب هشتاد و هشتم _حديث اول کانال قران و امام حسین ع در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ [٦٣٣]٣-عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد،عن عليّ‌ بن الحكم،عن الحسين بن أبي العلاء قال: سمعت أبا عبد اللّه عليه السّلام يقول:إنّ‌ عندي الجفر الأبيض،قال:قلت:فأيّ‌ شيء فيه‌؟قال:زبور داود و توراة موسى و إنجيل عيسى و صحف إبراهيم عليه السّلام و الحلال و الحرام؛و مصحف فاطمة،ما أزعم أنّ‌ فيه قرآنا و فيه ما يحتاج النّاس إلينا و لا نحتاج إلى أحد حتّى فيه الجلدة و نصف الجلدة و ربع الجلدة و أرش الخدش؛و عندي الجفر الأحمر،قال:قلت:و أيّ‌ شيء في الجفر الأحمر؟قال: السّلاح و ذلك إنّما يفتح للدّم يفتحه صاحب السّيف للقتل،فقال له عبد اللّه بن أبي يعفور:أصلحك اللّه أ يعرف هذا بنو الحسن‌؟فقال:إي و اللّه كما يعرفون اللّيل أنّه ليل و النّهار أنّه نهار و لكنّهم يحملهم الحسد و طلب الدّنيا على الجحود و الإنكار و لو طلبوا الحقّ‌ بالحقّ‌ لكان خيرا لهم. 📝[٦٣٣]٣-حسين ابو علا گفت:از حضرت صادق عليه السّلام شنيدم كه مى‌فرمايد: همانا نزد من است.او گويد من گفتم:چه چيزى در آن است‌؟ ✅فرمودند:زبور داود و تورات موسى و انجيل عيسى و صحف ابراهيم و حلال و حرام و مصحف فاطمه عليها السّلام كه گمان نمى‌كنم در آن چيزى از قرآن باشد.و آنچه مردم به آن نيازمندند در آن است و ما به كسى نياز نداريم. حتى مجازات يك تازيانه و نصف تازيانه و يك‌چهارم تازيانه و ديۀ خراش در آن است. و نزد من است جفر سرخ.او گويد من گفتم:و در چه‌چيزى است‌؟ ✴️فرمود:سلاح است.و آن براى خونخواهى گشوده مى‌شود.صاحب شمشير[حضرت مهدى عليه السّلام]آن را براى كشتن مى‌گشايد. عبد اللّه ابو يعفور به ايشان عرض كرد،اصلحك اللّه،آيا فرزندان حسن اين را مى‌دانند؟و حضرت فرمود:بله به خدا سوگند چنان‌كه شب‌وروز را مى‌شناسند،امّا حسد و دنيا خواهى آنان را به انكار وامى‌دارد.و اگر حقّ‌[آخرت]را به همراه حقّ‌[محبّت امام]مى‌خواستند برايشان بهتر بود. 📚 اصول کافی -جلد 1، صفحه 515 کانال قران و امام حسین ع در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
18.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑از معجزات قرآن کریم.... 🌹ثواب نشرتقدیم به آستان مقدس تمام انبیاواوصیاوشهداومومنین وبه نیت ظهورحضرت ولیعصر« سلام الله وصلواته علیه وعلی آبائه به عدد علمه » مطالب کانال بیشتر در ارتباط با سخنان و خطبه ها و سیره و اخلاق امام حسین ع با قران است کانال قران و امام حسین ع در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
📜پدرم رحمة اللَّه عليه و جماعتى از اساتيدم، از سعد بن عبد اللَّه بن ابى خلف، از محمّد بن يحيى معاذى نقل كرده‏اند كه وى گفت: حسين بن موسى اصم از عمرو، از جابر، از حضرت محمّد بن على عليهما السّلام نقل كرد كه آن حضرت فرمودند: هنگامى كه حضرت حسين عليه السّلام با افراد و نفرات از مدينه آهنگ خروج نمودند زنان بنى عبد المطّلب پيش آمده پس براى نوحه‏سرائى و گريستن اجتماع نمودند، امام حسين عليه السّلام در ميان ايشان راه مى‏رفتند و مى‏فرمودند: شما را به خدا سوگند مى‏دهم كه معصيت خدا و رسولش را نكرده و نوحه سر نداده و آشكارا نگرييد. زنان بنى عبد المطلب محضر مباركش عرضه داشتند: پس براى چه كسى نوحه و گريه را ذخيره نمائيم امروز مانند روزى است كه در آن رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم‏از دنيا رفتند و همانند روزى است كه حضرت على و فاطمه عليهما السّلام از دنيا رحلت نمودند و همچون روزى است كه رقيه و زينب و ام كلثوم (دختران رسول خدا (ص)) ارتحال نمودند؟!! فدايت شويم تو را به خدا سوگند كه از مرگ كناره بگير اى دوست خوبان از اهل قبور و سپس برخى از عمّه‏هاى آن حضرت جلو آمده در حالى كه مى‏گريست عرض كرد: اى حسين شاهد باش شنيدم صداى جنّيان را كه براى شما نوحه‏سرائى كرده و مى‏گويند: همانا مقتول و كشته شده در سرزمين طف از آل هاشم است كه پست‏ترين و ذليل‏ترين مردم از قريش او را مقتول ساخته است. حبيب رسول خدا بد نبود، مصيبت تو بينى‏ها را بريده و حقير نموده است. و زنان بنى عبد المطلب نيز گفتند: براى حسين كه سرور و آقاى همه است گريه كنيد و بخاطر شهادتش موى‏ها سفيد شد. بخاطر شهادتش به زلزله مبتلا شديد، بخاطر شهادتش ماه گرفته شد. بخاطر شهادتش افق آسمان در غروب و سحر سرخ گرديد. بخاطر شهادتش خورشيد شهرها و نور آن كدر شد و مساكن و منازل تار و ظلمانى گرديد او فرزند فاطمه‏ايست كه از خلائق و بشر به مصيبت گرفتار گرديد. بواسطه شهادت و قتل آن جناب خوارى به ما رسيده و به سبب آن بينى‏ها قطع و به هلاكت افتاده‏ايم. 📚كامل الزيارات- باب بيست و نهم ترجمه ذهنى تهرانى، ص:312- 313 کانال قران و امام حسین ع در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ❖﷽❖ 📜[١٢٤٥]٨-الحسين بن محمّد،عن معلّى بن محمّد،عن أحمد بن محمّد بن عليّ‌،عن عليّ‌ بن جعفر قال: سمعت أبا الحسن عليه السّلام يقول:بينا رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم جالس إذ دخل عليه ملك له أربعة و عشرون وجها،فقال له رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم حبيبي جبرئيل لم أرك في مثل هذه الصّورة، ❣قال الملك لست بجبرئيل يا محمّد بعثني اللّه عزّ و جلّ‌ أن أزوّج النّور من النّور، قال:من ممّن‌؟قال:فاطمة من عليّ‌ قال:فلمّا ولّى الملك إذا بين كتفيه محمّد رسول اللّه،عليّ‌ وصيّه،فقال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم:منذ كم كتب هذا بين كتفيك‌؟فقال:من قبل أن يخلق اللّه آدم باثنين و عشرين ألف عام. 📝على جعفر گفته است:از حضرت ابو الحسن كاظم عليه السّلام شنيدم مى‌فرمايد: رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-نشسته بود كه فرشته‌اى داراى بيست و چهار چهره به نزدش آمد.رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-به او فرمود:جبرئيل اى محبوبم تو را با چنين چهره‌اى نديده بودم. 🌠آن فرشته عرض كرد:اى محمّد!من جبرئيل نيستم.خداوند عزّتمند مرا فرستاده تا نور را به ازدواج نور درآورم. 💗فرمود:كه را با كه‌؟ عرض كرد:فاطمه را با على. 🕯حضرت[ابو الحسن عليه السّلام]فرمود: چون فرشته رو گرداند ميان دو شانه‌اش«محمّد رسول اللّه و على وصى او»نوشته بود. 💎رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-فرمود:چند وقت است كه اين ميان دو شانه‌ات نوشته شده است‌؟ عرض كرد:بيست و دو هزار سال پيش از آن‌كه خداوند آدم را بيافريند. 📙 اصول کافی - جلد2، صفحه 427 کانال قران و امام حسین ع در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 🌊مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ ﺩﻭ ﺩﺭﻳﺎﻱ [ ﺷﻴﺮﻳﻦ ﻭ ﺷﻮﺭ ] ﺭﺍ ﺭﻭﺍﻥ ﺳﺎﺧﺖ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﺎﻫﻢ ﺗﻠﺎﻗﻲ ﻭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ;(19) 🌊بَيْنَهُمَا بَرْزَخٌ لَّا يَبْغِيَانِ [ ﻭﻟﻲ ] ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺣﺎﻳﻠﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﻨﺪ [ ﺩﺭﻧﺘﻴﺠﻪ ﺑﺎﻫﻢ ﻣﺨﻠﻮﻁ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻧﺪ ! ](20) 💫فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ ﭘﺲ ﻛﺪﺍﻣﻴﻚ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ؟(21) 💎يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺩﺭﻳﺎ ﻟﺆﻟﺆ ﻭ ﻣﺮﺟﺎﻥ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ .(22) 💫فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ ﭘﺲ ﻛﺪﺍﻣﻴﻚ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ؟(23) ✨سوره الرحمن ⬅️رسول الله(ص) در تفسير این ایات فرمودند: 🌊دو دريـا عـلى و فـاطـمـه عـليـه السـلام 💎و لؤلؤ و مـرجان حسن و حسين عليه السلام اند . ✅و در الدر المـنثور است كه : ابن مردويه از ابن عباس روايت كرده كه در تفسير آيه (مرج البـحـريـن يلتقيان ) گفته : 🌊 منظور از دو دريا على و فاطمه است، ❇️و منظور از برزخ و حـائل ميان آن دو رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم) است، 💎و در تفسير آيه (يخرج منهما اللولو و المرجان ) گفته است : منظور از لولو و مرجان حسن و حسين است. ✔️مؤلف: نـظير اين حديث را الدر المنثور از ابن مردويه از انس بن مالك و نيز صاحب مجمع البـيـان از سلمان فارسى و سعيد بن جبير و سفيان ثورى روايت كرده اند. ⬅️چيزى كه هست بـايـد دانـسـت كـه ايـن تـفـسـيـر، تـفسير به باطن است نه اين كه بخواهد بفرمايد: معناى بحرين و برزخ و لولو و مرجان است. 📚برگرفته از تفسیر المیزان کانال قران و امام حسین ع در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وفرعون ذی الاوتاد و فرعونی که قدرتمند و شکنجه‌گر بود، الذین طغوا فی البلاد همان اقوامی که در شهرها طغیان کردند، فاکثروا فیها الفساد و فساد فراوان در آنها به بار آوردند؛ سوره مبارکه فجر آیات 10.11.12 ✨✨✨✨✨✨ 📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ أَبَانٍ الْأَحْمَرِ قَال سَأَلْتُ أَبَاعَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ فِرْعَوْنَ ذِی الْأَوْتادِ لِأَیِّ شَیْءٍ سُمِّیَ ذَا الْأَوْتَادِ قَالَ لِأَنَّهُ کَانَ إِذَا عَذَّبَ رَجُلًا بَسَطَهُ عَلَی الْأَرْضِ عَلَی وَجْهِهِ وَ مَدَّ یَدَیْهِ وَ رِجْلَیْهِ فَأَوْتَدَهَا بِأَرْبَعَهًِْ أَوْتَادٍ فِی الْأَرْضِ وَ رُبَّمَا بَسَطَهُ عَلَی خَشَبٍ مُنْبَسِطٍ فَوَتَّدَ رِجْلَیْهِ وَ یَدَیْهِ بِأَرْبَعَهًِْ أَوْتَادٍ ثُمَّ تَرَکَهُ عَلَی حَالِهِ حَتَّی یَمُوتَ فَسَمَّاهُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ فِرْعَوْنَ ذَا الْأَوْتَادِ لِذَلِکَ. 📝امام صادق (علیه السلام)- ابان‌بن‌احمر گوید: از امام صادق (علیه السلام) از معنی سخن خدای تعالی: وَ فِرْعَوْنَ ذِی الْأَوْتادِ؛ پرسیدم: «چرا او را ذِی الْأَوْتَادِ نامیدند»؟ فرمود: «برای آنکه به هرکس خشم و غضب می‌نمود و می‌خواست او را مجازات کند. دستور می‌داد او را در زمین می‌خوابانیدند و چهار میخ به دست و پاهای او می‌کوبیدند، و گاهی او را بر روی تخته‌ی چوبی می‌خوابانیدند و میخ می‌کوبیدند و او را به حال خود وامی‌گذاشتند تا می‌مرد، بدین علّت خداوند او را ذو الْأَوْتَادِ نامید». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۹۴ بحارالأنوار، ج۱۳، ص۱۳۶/ علل الشرایع، ج۱، ص۶۹/ قصص الأنبیاءللجزایری، ص۲۴۶/ معانی الأخبار، ص۵۰/ نورالثقلین/ البرهان کانال قران و امام حسین ع در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
🌴دوره ی سوم کلاس مجازی مقتل بر اساس کتاب 🌹مذبوح فرات🌹 (کتاب مقتل درسی)فشرده ی بیش از 15 منابع معتبر مقتل توام با عرفان و آیات قران و زیارت عاشوراء 🌹دوستان برای تهیه ی کتاب به آی دی مراجعه نمایند. 🌹ضمنا دوستانی که کتاب را برای مجمع الذاکرین و تدریس می خواهند تخفیف ویژه دارد. ❤️ مبلغ امام حسین (ع) باشیم. 🌹کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل ایتا @zameneashk تلگرام @zameneashk آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
خروج از مدینه : 📜و ذکر المفيد محمد بن محمد بن النعمان رضي الله عنه في کتاب مولد النبي صلي الله عليه و آله و سلم، و مولد الأوصياء صلوات الله عليهم باسناده الي أبي‏عبدالله جعفر بن محمد الصادق عليهم‏السلام، قال : لما سار أبوعبدالله الحسين بن علي (صلوات الله عليهما) من مکة ليدخل المدينة لقيه أفواج من الملائکة المسومين و المردفين في أيديهم الحراب علي نجب من نجب الجنة، فسلموا عليه، و قالوا: يا حجة الله علي خلقه بعد جده و أبيه و أخيه، ان الله عزوجل أمد جدک رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم بنا في مواطن کثيرة، و ان الله أمدک بنا. فقال لهم: الموعد حفرتي و بقعتي التي استشهد فيها و هي کربلا، فاذا وردتها فأتوني. فقالوا: يا حجة الله! ان الله أمرنا أن نسمع لک و نطيع، فهل تخشي من عدو يلقاک فنکون معک؟ فقال: لا سبيل لهم علي و لا يلقوني بکريهة أو أصل الي بقعتي. و أتته أفواج من مؤمني الجن، فقالوا له: يا مولانا، نحن شيعتک و أنصارک، فمرنا بما تشاء، فلو أمرتنا بقتل کل عدو لک و أنت بمکانک لکفيناک ذلک. فجزاهم خيرا و قال لهم: أما قرأتم کتاب الله المنزل علي جدي رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم في قوله: (قل لو کنتم في بيوتکم لبرز الذين کتب عليهم القتل الي مضاجعهم) فاذا أقمت في مکاني فبما يمتحن هذا الخلق المتعوس؟ و بماذا يختبرون؟ و من ذا يکون ساکن حفرتي؟ و قد اختارها الله تعالي يوم دحا الأرض، و جعلها معقلا لشيعتنا و محبينا، تقبل أعمالهم و صلواتهم، و يجاب دعائهم، و تسکن شيعتنا، فتکون لهم أمانا في الدنيا و في الآخرة و لکن تحضرون يوم السبت، و هو يوم عاشورا - و في غير هذا الرواية يوم الجمعة - الذي في آخره أقتل، و لا يبقي بعدي مطلوب من أهلي و نسبي و أخواني و أهل بيتي، و يسار برأسي الي يزيد بن معاوية لعنهما الله. فقالت الجن: نحن و الله يا حبيب الله و ابن‏ حبيبه، لولا أن أمرک طاعة و أنه لا يجوز لنا مخالفتک لخالفناک، و قتلنا جميع أعدائک قبل أن يصلوا اليک. فقال لهم عليه‏السلام: و نحن و الله أقدر عليهم منکم، و لکن ليهلک من هلک عن بينة و يحيي من حي عن بينة. 📚ابن‏طاووس، الهوف، / 69 - 66 مساوي عنه: المازندراني، معالي السبطين، 📝هنگامي که حسين عليه‏السلام شبانه از مدينه به مکه حرکت کرد، گروه‏هاي فرشتگان با صفهاي آراسته و پشت سر هم اسلحه به دست و هر يک بر اسبي از اسب هاي بهشتي سوار، خدمت حضرت رسيدند و سلام دادند و عرض کردند:«اي آن که پس از جد و پدر و برادر، حجت خداوند بر خلق، تو هستي! همانا که خداوند عزوجل جد تو را در جاهاي بسياري به وسيله‏ ي ما کمک و ياري فرموده و اکنون نيز ما را به ياري تو فرستاده است.» حضرت فرمود: «وعده‏گاه من و شما در گودال و بقعه‏ اي که آن جا شهيد خواهم شد که همان کربلا است؛ چون به آن جا رسيدم، نزد من بياييد.» عرض کردند: «خداوند ما را مأمور فرموده است که گوش به فرمان و فرمانبردار شما باشيم و اگر از دشمني بيمناک هستي، ما به همراه تو باشيم.» فرمود: «راهي ندارند که آسيبي به من برسانند تا به بقعه‏ ي خويش برسم.» و گروه‏هايي از مؤمنين جن آمدند و عرض کردند: «آقا! ما شيعيان و ياران شماييم. هر چه خواهيد دستور دهيد. اگر دستور بدهي که همه‏ ي دشمنان تو کشته شود و تو از جاي خود حرکت نکني، ما دستور را اجرا مي‏ کنيم.» حضرت فرمود: «خداوند به شما پاداش نيک بدهد.» و فرمود: «مگر نخوانده‏ ايد قرآني را که به جدم رسول خدا فرود آمده است که مي‏فرمايد: اگر در ميان خانه‏ هاي خود باشيد، آنان که مگر بر ايشان مقدر شده است، به سوي بستر مرگ خويش مي‏ روند. (و گذشته از اين) اگر من در شهر و وطن خود بمانم، پس اين مردم نگونساز به چه وسيله آزمايش شوند؟ و چه کسي در قبر من جايگزين خواهد شد؟ جايي که خداوند، آن روز که بساط زمين را گسترد، آن جا را براي من برگزيد و پناهگاه شيعيان و دوستان ما قرار داد تا عملها و نمازهاشان آن جا پذيرفته شود و دعايشان مستجاب گردد و شيعيان ما آن جا سکونت کنند تا در دنيا و آخرت در امان باشند؛ ولي شما روز جمعه که روز عاشوراست، حاضر شويد روزي که من در پايان آن روز کشته خواهم شد و پس از کشته شدن من، دشمنان من به دنبال ريختن خون کسي از عائله و فاميل و برادران و خاندان من نخواهند بود و سر بريده‏ ي من به نزد يزيد بن معاويه فرستاده خواهد شد.» کانال قران و امام حسین ع در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
تاریخ خروج از مدینه : 📜فخرج عليه‏السلام من تحت ليلته و هي ليلة الأحد ليومين بقيا من رجب متوجها نحو مکة و معه بنوه و بنو أخيه و اخوته و جل أهل بيته الا محمد ابن‏الحنفية رحمة الله عليه. 📚المفيد، الارشاد، 32 / 2 مساوي عنه: المجلسي، البحار، 326 / 44؛ البحراني، العوالم، 176 / 17؛ الأعرجي، مناهل الضرب، / 385؛ القمي، نفس المهموم، / 71؛ مثله الفتال، روضة الواعظين، / 147؛ الأمين، أعيان الشيعة، 588 / 1، لواعج الأشجان، / 26؛ المازندراني، معالي السبطين، 222 / 1. 📝پس حضرت در همان شب که شب يکشنبه بيست و هشتم رجب بود، از مدينه به سوي مکه رهسپار شد، و فرزندان و برادر زادگان و برادرانش نيز با بيشتر خاندانش همراه او بودند جز برادرش محمد ابن‏حنفيه، رحمة الله عليه و حسين عليه‏السلام به سوي مکه رهسپار شد . 📚رسولي محلاتي، ترجمه ارشاد، 33، 32 / 2. کانال قران و امام حسین ع در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روضه ی غلام ترک اسلم غلام امام سجاد غلامی که دو ارباب داشت ✅خده علی خده 📜قال [محمد بن أبي‏طالب]: ثم خرج غلام ترکي کان للحسين عليه‏السلام، و کان قارئا للقرآن، فجعل يقاتل، و يرتجز، و يقول: البحر من طعني و ضربي يصطلي و الجو من سهمي و نبلي يمتلي‏ اذ حسامي في يميني ينجلي ينشق قلب الحاسد المبجل فقتل جماعة، ثم سقط صريعا، فجاءه الحسين عليه‏السلام، فبکي، و وضع خده علي خده، ففتح عينه فرأي الحسين عليه‏السلام، فتبسم، ثم صار الي ربه رضي الله عنه. 📚المجلسي،البحار،30/45 مساوي عنه:البحراني، العوالم، 273/17؛ البهبهاني، الدمعة الساکبة، 310/4؛ الدربندي، أسرار الشهادة، /298؛ مثله القمي، نفس المهموم، /294؛ الأمين، لواعج الأشجان، /167 📜چون اکثر اصحاب آن حضرت شهيد شدند، آن حضرت غلام ترکي داشت در نهايت صلاح و سداد و قاري قرآن بود. از خدمت حضرت مرخص شد و خود را بر صف سپاه مخالفان زد و بسياري از آن سياه رويان را بر خاک هلاک افکند و آخر به تيغ ظلم و عدوان بر زمين افتاد. چون حضرت بر سر او آمد، بر او گريست و روي مبارک خود را بر روي آن سعادتمند گذاشت. او چشم گشود و نظر بر روي نوراني آن امام عالميان افکند. تبسمي کرد و مرغ روحش به رياض جنان پرواز نمود. 📚مجلسي، جلاء العيون، /673 📜ان صاحب هذه النسخة - أعني شهاب الدين العاملي - قد ذکر: [...] و في رواية: أنه کان للحسين غلام ترکي، و کان قارئا للقرآن، فبرز، و هو يقول: اليوم أسقيکم بکأس الحنظل بصارم ذي شفرة لم يفلل‏ في حومة الميدان عند القسطل أنودکم عن الحسين بن علي‏ ثم حمل علي القوم، فقاتل حتي قتل جماعة، و سقط صريعا، فجاءه الحسين عليه‏السلام، و وضع خده علي خده، فبکي، ففتح الغلام عينيه، فرأي الحسين عليه‏السلام، فتبسم، ثم صار الي ربه. [ 📚الدربندي، أسرار الشهادة، /287 📝و ديگر حسين عليه‏السلام را غلام ترکي بود. در بحر اللئالي مسطور است که: آن غلام را سيدالشهدا عليه‏السلام ابتياع نمود و به فرزند خود زين العابدين عليه‏السلام هبه فرمود. در کتاب روضة الاحباب مرقوم است که: چون غلام در طلب رخصت جهاد به حضرت امام عليه‏السلام آمد، آن حضرت فرمود: «از سيد سجاد رخصت جهاد بخواه.» پس غلام ترکي از زين العابدين اجازت يافت و اهل حرم را وداع گفت و بشتافت و اين رجز خواند: البحر من طعني و ضربي يصطلي و الجو من سهمي و نبلي يمتلي‏ اذ حسامي في يميني ينجلي ينشق قلب الحاسد المبخل (از ضربت شمشير و نيزه‏ي من، دريا آتش مي‏گيرد و هوا از تيرهاي من پر مي‏شود. هنگامي که شمشير در دست من برهنه شود، دل مرد بخيل (به دادن جان) و بدخواه مي‏شکافد.) آن گاه تيغ بکشيد و حمله افکند و هفتاد کس را طعمه‏ي تير و تيغ ساخت. سيد سجاد عليه‏السلام چون دانست غلام او در کار حرب و ضرب است، خواست مبارزت او را نگران گردد. بفرمود تا شادروان خيمه را بر زدند. غلام ترک پس از رنجي بزرگ و کارزاري عظيم، ديگر باره به حضرت زين العابدين عليه‏السلام آمد و آن حضرت را وداع گفت و باز به ميدان شتافت. در اين کرت از زحمت و کوشش و شدت عطش و کثرت جراحت به خاک افتاد. سيدالشهدا عليه‏السلام، چون عقاب دمان بر سر او حاضر شد و از اسب فرود آمد و بر او بگريست و چهره‏ي مبارک را بر گونه‏ي او گذاشت. غلام ترکي را هنوز از حشاشه‏ي جان چيزي در تن بود، چشم بگشود و سيدالشهدا را در کنار خود ديد، به روي آن حضرت تبسمي کرد و درگذشت؛ (رضوان الله عليه) 📚سپهر، ناسخ التواريخ سيدالشهداء عليه‏السلام، 306 - 305/2 کانال قران و امام حسین ع در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
در روایتی سلمان از رسول گرامی اسلام(ص) نقل می‌کند پیامبر(ص) به من گفت: ای سلمان، خداوند مرا از برگزیده نورش خلق کرد و مرا خواند پس او را اجابت کردم. و از نور من، علی را خلق کرد و او را صدا زد و او(علی) او را اطاعت کرد و از نور علی، فاطمه را خلق کرد ...فَقَالَ: یَا سَلْمَانُ، خَلَقَنِی اللَّهُ مِنْ صَفْوَةِ نُورِهِ، وَ دَعَانِی فَأَطَعْتُهُ، وَ خَلَقَ مِنْ نُورِی عَلِیّاً، وَ دَعَاهُ فَأَطَاعَهُ، وَ خَلَقَ مِنْ نُورِ عَلِیٍّ فَاطِمَةَ، وَ دَعَاهَا فَأَطَاعَتْهُ، وَ خَلَقَ مِنِّی وَ مِنْ عَلِیٍّ وَ فَاطِمَةَ: الْحَسَنَ، وَ دَعَاهُ فَأَطَاعَهُ، وَ خَلَقَ مِنِّی وَ مِنْ عَلِیٍّ وَ فَاطِمَةَ: الْحُسَیْنَ، فَدَعَاهُ فَأَطَاعَهُ.» پیامبر(ص) همین طور تا به امام حسین(ع) ادامه دادند و بعد فرمود: «سپس ما را به پنج اسم از اسمای خودش نامید: پس خداوند محمود است و من محمد؛ و خداوند علی است و این هم علی؛ خداوند فاطر است و این هم فاطمه؛ خداوند ذوالاحسان است و این حسن و خداوند محسن است و این هم حسین است؛ ثُمَّ سَمَّانَا بِخَمْسَةِ أَسْمَاءٍ مِنْ أَسْمَائِهِ، فَاللَّهُ الْمَحْمُودُ وَ أَنَا مُحَمَّدٌ، وَ اللَّهُ الْعَلِیُّ وَ هَذَا عَلِیٌّ، وَ اللَّهُ الْفَاطِرُ وَ هَذِهِ فَاطِمَةُ، وَ اللَّهُ ذو الْإِحْسَانِ وَ هَذَا الْحَسَنُ، وَ اللَّهُ الْمُحْسِنُ وَ هَذَا الْحُسَیْنُ.» پیامبر(ص) در ادامه به سلمان فرمود: «سپس خداوند از ما و از نور حسین، 9 ائمه را خلق کرد؛ پس آن‌ها را خواند و اطاعت شد. در آن هنگام ساختمان آسمان و گسترش زمین و وجود هوا و ملک و انسان صورت نگرفته و ما انوارى بودیم که پروردگار متعال را تسبیح و تقدیس کرده، و فرمان او را شنیده و پیروى می‌کردیم؛ ثُمَّ خَلَقَ مِنَّا وَ مِنْ نُورِ الْحُسَیْنِ: تِسْعَةَ أَئِمَّةٍ، فَدَعَاهُمْ فَأَطَاعُوهُ، قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ سَمَاءً مَبْنِیَّةً، وَ أَرْضاً مَدْحِیَّةً، وَ لَا مَلَکاً وَ لَا بَشَراً، وَ کُنَّانُوراًنُسَبِّحُ‏اللَّهَ‏، وَ نَسْمَعُ لَهُ وَ نُطِیعُ.» 📚 (دلائل الإمامة (ط - الحدیثة)، ص448؛ مصباح الشریعة، ص64) کانال قران و امام حسین ع در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
هدایت شده از کانال امین الله : ویژه تلاوت ، ادعیه و زیارات معصومین
4_5940784538895517040.pdf
1.82M
🌺  متن کامل دعای عرفه امام حسین (ع) تلگرام @ZiarateAminAllah1 ایتا https://eitaa.com/joinchat/2395013167Cdd29461dd7
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
با سلام خدمت دوستان عزیز احادیث در ارتباط با حج را در کانال قران و امام حسین ع با زدن هشتگ در کانال قرآن و امام حسین (ع) مشاهده بفرمایید 👇👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ كهيعص (مریم/ ۱) ✨✨✨✨✨✨ 📜المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)- سَأَلَ سَعْدبْنُ‌عَبْدِ‌اللَّهِ الْقَائِمَ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عَنْ تَأْوِیلِ کهیعص قَالَ (علیه السلام) هَذِهِ الْحُرُوفُ مِنْ أَنْبَاءِ الْغَیْبِ أَطْلَعَ اللَّهُ عَلَیْهَا عَبْدَهُ زَکَرِیَّا (علیه السلام) ثُمَّ قَصَّهَا عَلَی مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ ذَلِکَ أَنَّ زَکَرِیَّا (علیه السلام) سَأَلَ رَبَّهُ أَنْ یُعَلِّمَهُ أَسْمَاءَ الْخَمْسَهًِْ فَأَهْبَطَ عَلَیْهِ جَبْرَئِیلَ (علیه السلام) فَعَلَّمَهُ إِیَّاهَا فَکَانَ زَکَرِیَّا (علیه السلام) إِذَا ذَکَرَ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) وَ عَلِیّاً (علیه السلام) وَ فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) وَ الْحَسَنَ (علیه السلام) سُرِّیَ عَنْهُ هَمُّهُ وَ انْجَلَی کَرْبُهُ وَ إِذَا ذَکَرَ اسْمَ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) خَنَقَتْهُ الْعَبْرَهًُْ وَ وَقَعَتْ عَلَیْهِ الْبُهْرَهًُْ فَقَالَ (علیه السلام) ذَاتَ یَوْمٍ إِلَهِی مَا بَالِی إِذْ ذَکَرْتُ أَرْبَعَهًًْ مِنْهُمْ تَسَلَّیْتُ بِأَسْمَائِهِمْ مِنْ هُمُومِی وَ إِذَا ذَکَرْتُ الْحُسَیْنَ (علیه السلام) تَدْمَعُ عَیْنِی وَ تَثُورُ زَفْرَتِی فَأَنْبَأَهُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی عَنْ قِصَّتِهِ فَقَالَ کهیعص فَالْکَافُ اسْمُ کَرْبَلَاءَ وَ الْهَاءُ هَلَاکُ الْعِتْرَهًِْ وَ الْیَاءُ یَزِیدُ وَ هُوَ ظَالِمُ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) وَ الْعَیْنُ عَطَشُهُ وَ الصَّادُ صَبْرُهُ فَلَمَّا سَمِعَ ذَلِکَ زَکَرِیَّا (علیه السلام) لَمْ یُفَارِقْ مَسْجِدَهُ ثَلَاثَهًَْ أَیَّامٍ وَ مَنَعَ فِیهِنَّ النَّاسَ مِنْ الدُّخُولِ عَلَیْهِ وَ أَقْبَلَ عَلَی الْبُکَاءِ وَ النَّحِیبِ وَ کَانَ یُرْثِیهِ إِلَهِی أَ‌تُفْجِعُ خَیْرَ جَمِیعِ خَلْقِکَ بِوَلَدِهِ إِلَهِی أ تُنْزِلُ بَلْوَی هَذِهِ الرَّزِیَّهًِْ بِفِنَائِهِ إِلَهِی أَ‌تُلْبِسُ عَلِیّاً (علیه السلام) وَ فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) ثِیَابَ هَذِهِ الْمُصِیبَهًِْ إِلَهِی أَ تَحُلُّ کُرْبَهًَْ هَذِهِ الْمُصِیبَهًِْ بِسَاحَتِهَا ثُمَّ کَانَ یَقُولُ إِلَهِی ارْزُقْنِی وَلَداً تَقَرُّ بِهِ عَیْنِی عَلَی الْکِبَرِ فَإِذَا رَزَقْتَنِیهِ فَافْتِنِّی بِحُبِّهِ ثُمَّ افْجَعْنِی بِهِ کَمَا تَفْجَعُ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) حَبِیبَکَ بِوَلَدِهِ فَرَزَقَهُ اللَّهُ یَحْیَی وَ فَجَعَهُ بِهِ وکَانَ حَمْلُ یَحْیَی (علیه السلام) سِتَّهًَْ أَشْهُرٍ وَ حَمْلُ الْحُسَیْنِ (علیه السلام).
📝امام مهدی ( سعدبن‌عبداللَّه روایت می‌کند: «به حضرت قائم آل محمّد (گفتم: تأویل کهیعص چیست»؟ فرمود: «این حروف از اخبار غیبی می‌باشند که خدای علیم بنده‌ی خود حضرت زکریّا را از آن‌ها آگاه نمود و سپس داستان آن را برای حضرت محمّد (شرح داد. جریان این قضیه بدین شرح است که حضرت زکریّا (از خدا خواست که نام‌های مبارک پنج تن آل‌عبا را به او یاد دهد. جبرئیل به زمین هبوط کرد و آن‌ها را به حضرت زکریّا (تعلیم داد. هر وقت حضرت زکریّا نام‌های مبارک: محمّد، علی، زهرا، و حسن (را می‌برد غم و اندوه وی برطرف می‌شد، ولی هرگاه نام مبارک حسین (را می‌برد گریه راه گلوی او را می‌گرفت و نفس وی بشماره می‌افتاد! تا اینکه یک روز حضرت زکریّا (گفت: «بار خدایا! برای چیست که هر وقت من نام آن چهار نفر را می‌برم غم و اندوه من برطرف می‌شود، ولی موقعی که نام حسین (را می‌برم چشمانم اشکبار و نفسم به شماره می‌افتد»!؟ خدای علیم داستان شهادت امام حسین (را برای زکریّا شرح داد و فرمود: «کهیعص؛ "ک" اشاره به کربلای امام حسین (است. "ه" اشاره به شهادت عترت پاک می‌باشد. "ی" اشاره به نام یزید است که در حقّ حسین (ظلم کرد، "ع" اشاره به عطش حسین (و "ص" اشاره به صبر آن بزرگوار است. هنگامی‌که حضرت زکریّا (این جریان را شنید مدّت سه روز از مسجد خویش خارج نشد و در آن مدّت اجازه‌ی ورود به احدی نداد. آنگاه مشغول گریه‌وزاری شد، وی برای امام حسین (مرثیه می‌خواند و می‌گفت: «پروردگارا! آیا بهترین خلق خود یعنی حضرت محمّد (را دچار مصیبت فرزندش می‌کنی؟ بار خدایا! آیا چنین بلایی را بر در خانه‌ی آن حضرت پیاده خواهی کرد؟ پروردگارا! آیا لباس چنین مصیبتی را به علی و زهرا (می‌پوشانی! بار خدایا! آیا چنین مصیبتی را نصیب آنان خواهی کرد»؟ سپس حضرت زکریّا دعاء کرد و گفت: «پروردگارا! پسری به من عطا کن که در این زمان پیری، چشم من به وی روشن شود، موقعی‌که این پسر را به من عطا کردی مرا شیفته‌ی محبّت وی بگردان، سپس مرا دچار مصیبت او بکن همچنان‌که حضرت محمّد (حبیب خود را دچار مصیبت فرزند خواهی کرد! آنگاه خدا حضرت یحیی (را به زکریّا عطا کرد و او را دچار مصیبت وی نمود». مدّت حمل حضرت یحیی (شش ماه بود و مدّت حمل امام حسین (نیز شش ماه بود. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۹، ص۱۰ بحار الأنوار، ج۱۴، ص۱۷۸/ الاحتجاج؛ ج۲، ص۴۶۳ کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
برای مشاهده بیش از 250 آیه از آیات قرآن مجید در شأن امیرالمومنین(ع) در کانال قران و امام حسین ع این هشتگ را بزنید👇👇 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
📜خرج علینا رسول الله(ص)فی احدی صلاتی العشی: الظهر او العصر و هو حامل احد ابنیه الحسن او الحسین فتقدم رسول الله(ص)فوضعه عند قدمه الیمنی فسجد رسول الله(ص) سجدة اطالها قال ابی: فرفعت راسی من بین الناس فاذا رسول الله(ص)ساجد و اذا الغلام راکب علی ظهره فعدت فسجدت فلما انصرف رسول الله(ص)قال الناس: یا رسول الله لقد سجدت فی صلاتک هذه سجدة ما کنت تسجدها، افشی ء امرت به او کان یوحی الیک؟قال: کل ذلک لم یکن و لکن ابنی ارتحلنی فکرهت ان اعجله حتی یقضی حاجته 📚«مستدرک، جلد 3، صفحه 165» 📝رسول خدا صلی الله علیه و آله در هنگام یکی از دو نماز ظهر یا عصر به نزد ما آمد و یکی از دو فرزندش حسن و حسین علیهما را به همراه خود داشت، پس آن حضرت در جلوی صفوف ایستاد و آن دو کودک را نزد پای راست خود گذارد، سپس به سجده رفت و سجده را طولانی کرد. راوی گوید: پدرم گفت: من از میان مردم سرم را از سجده بلند کردم و دیدم که رسول خدا(ص)در سجده است و آن کودک بر پشت آن حضرت سوار شده، من به حال سجده برگشتم و چون نماز آن حضرت تمام شد مردم عرض کردند: ای رسول خدا(ص)در این نمازی که امروز خواندی سجده ای طولانی داشتی که در نمازهای دیگر نداشتی، آیا دستوری به شما در این باره رسیده بود یا وحی بر شما نازل گردید؟ فرمود: هیچ یک از اینها نبود، بلکه پسرم بر پشت من سوار شده بود و نخواستم او را ناراحت کنم تا هر کاری که می خواهد انجام دهد. کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin