eitaa logo
قرآن و امام حسین ع
907 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
757 ویدیو
369 فایل
مطالب کانال: ارتباط امام حسین ع با قران در موارد مختلف عاشوراء آیات الولایه : آیاتی که در قرآن درباره ی 14 معصوم آمده است. علوم قرانی برای تحکیم ایمان و اعتقاد تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅خواندن زیارت عاشورا در هر مکان و هر روز در مستدرک ‏الوسائل، ج ۱۰، ص ۳۰۹ به نقل از المزارالقدیم و به نقل از علقمه به خواندن زیارت عاشورا در هر مکانی اشاره شده و آمده است:  عَنْ عَلْقَمَهَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْحَضْرَمِیِّ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ الْبَاقِرِ علیه السلام قَالَ: إِنِ اسْتَطَعْتَ یَا عَلْقَمَهُ أَنْ تَزُورَهُ فِی کُلِّ یَوْمٍ بِهَذِهِ الزِّیَارَهِ فِی دَارِکَ وَ نَاحِیَتِکَ وَ حَیْثُ کُنْتَ مِنَ الْبِلَادِ فِی أَرْضِ اللَّهِ فَافْعَلْ ذَلِکَ، وَ لَکَ ثَوَابُ جَمِیعِ ذَلِکَ. علقمۀ از حضرت باقر علیه السلام نقل می کند که فرمود: ای علقمۀ، اگر می توانی هر روز زیارت عاشورا را درخانه ات یا جایی که هستی، یا هر سرزمینی از زمین خدا که هستی، بخوان که تمام ثواب های این زیارت برای تو منظور خواهد شد. هچنین در کتاب (مصباح‏ المتهجد ص ۷۷۶) به روایتی در مورد خواندن روزانه زیارت عاشورا نیز اشاره شده که به شرح زیر است: قَالَ عَلْقَمَهُ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام: إِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَزُورَهُ فِی کُلِّ یَوْمٍ بِهَذِهِ الزِّیَارَهِ فَافْعَلْ وَ لَکَ ثَوَابُ جَمِیعِ ذَلِکَ. علقمه از حضرت باقر علیه السلام نقل می کند که فرمود: اگر می توانی هرروز این زیارت، یعنی زیارت عاشورا را بخوان که تمام ثواب های این زیارت برای تو منظور خواهد شد. کانال قرآن و امام حسین علیه السلام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی از ره های دیگر زیارت از راه دور اشاره شده و به قرار زیر است: 📜عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ ثُوَیْرٍ قَالَ: کُنْتُ أَنَا وَ یُونُسُ بْنُ ظَبْیَانَ وَ الْمُفَضَّلُ بْنُ عُمَرَ وَ أَبُو سَلَمَهَ السَّرَّاجُ جُلُوساً عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ، وَ کَانَ الْمُتَکَلِّمُ مِنَّا یُونُسَ وَ کَانَ أَکْبَرَنَا سِنّاً. فَقَالَ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاکَ، إِنِّی کَثِیراً مَا أَذْکُرُ الْحُسَیْنَ عَلَیهِ السَّلامُ، فَأَیَّ شَیْ‏ءٍ أَقُولُ؟ فَقَالَ: قُلْ: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» تُعِیدُ ذَلِکَ ثَلَاثاً، فَإِنَّ السَّلَامَ یَصِلُ إِلَیْهِ مِنْ قَرِیبٍ وَ مِنْ بَعِید. حسین بن ثُوَیر نقل می کند: من، یونس بن ظَبیان، مُفَضَّل بن عمر و ابو سَلَمَۀ نزد حضرت صادق علیه السلام نشسته بودیم. در بین ما یونس که مسن تر از همه ما بود سخن می گفت. عرض کرد: فدایت شوم، من زیاد به یاد حسین بن علی علیه السلام هستم، در این حالت چه بگویم؟ فرمود: سه بار بگو: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ»، همانا سلام از دور و نزدیک به حسین بن علی علیه السلام می رسد. 📚 کافی، ج ۴، ص ۵۷۵/ وسائل‏الشیعه، ج ۱۴، ص ۴۹۴ به نقل از کافی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همه افراد وابسته به مولی مظلومند ،ولی حضرت ام کلثوم (سلام الله علیها)مظلومیتی مضاعف دارد.زیرا از او خواستگاری نابجایی شد،دست رد به سینه نامحرم خورد،مشکلات فراوان برای مولا درست شدو مطالب بی اساس فراوان برای اثبات این ازدواج افسانه ای جعل شده،در منابع فقهی،حدیثی و تاریخی مطرح گردید،که وجود ایشان را در هاله ای ازابهام قرار داد،تا جایی که اصل وجود ایشان مورد تشکیک قرار گرفته است ابن المشهدی،المزار الکبیر،ص۲۳۰ افسانه ازدواج عمر بن خطاب و ام کلثوم سلام الله علیها 🌺 عَنْ أَبِي بَصِيرٍ جُدْعَانَ بْنِ نَصْرٍ حَدَّثَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ مَسْعَدَةَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ حَمَّوَيْهِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ الأربنوئي عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الزبيني‏ عَنْ عُمَرَ بْنِ أُذَيْنَةَ قَالَ‏ قِيلَ لِأَبِي عَبْدِ اللَّه ع إِنَّ النَّاسَ يَحْتَجُّونَ عَلَيْنَا وَ يَقُولُونَ إِنَّ اميرالمؤمنين ع زَوَّجَ فُلَاناً ابْنَتَهُ أُمَّ كُلْثُومٍ‏ وَ كَانَ مُتَّكِئاً فَجَلَسَ وَ قَالَ وَ تَقْبَلُونَ أَنَّ عَلِيّاً أَنْكَحَ فُلَاناً بِنْتَهُ‏ أَنَّ قَوْماً يَزْعُمُونَ ذَلِكَ لَا يَهْتَدُونَ إِلَى سَوَاءِ السَّبِيلِ وَ لَا الرَّشَادِ فَصَفَقَ بِيَدِهِ وَ قَالَ سُبْحَانَ اللَّهِ أَ مَا كَانَ اميرالمؤمنين ع يَقْدِرُ أَنْ يَحُولَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَهَا فَيُنْقِذَهَا كَذَبُوا لَمْ يَكُنْ مَا قَالُوا إِنَّ فُلَاناً خَطَبَ إِلَى عَلِيٍّ ع بِنْتَهُ أُمَّ كُلْثُومٍ فَأَبَى عَلِيٌّ ع فَقَالَ لِلْعَبَّاسِ وَ اللَّهِ لَئِنْ لَمْ يُزَوِّجْنِي‏ لَأَنْتَزِعَنَّ مِنْكَ السِّقَايَةَ وَ زَمْزَمَ فَأَتَى الْعَبَّاسُ عَلِيّاً فَكَلَّمَهُ فَأَبَى عَلَيْهِ فَأَلَحَّ الْعَبَّاسُ‏ فَلَمَّا رَأَى اميرالمؤمنين ع مَشَقَّةَ كَلَامِ الرَّجُلِ عَلَى الْعَبَّاسِ وَ أَنَّهُ سَيَفْعَلُ بِالسِّقَايَةِ مَا قَالَ أَرْسَلَ اميرالمؤمنين ع إِلَى جِنِّيَّةٍ مِنْ أَهْلِ نَجْرَانَ يَهُودِيَّةٍ يُقَالُ لَهَا سَحِيقَةُ بِنْتُ جُرَيْرِيَةَ فَأَمَرَهَا فَتَمَثَّلَتْ فِي مِثَالِ أُمِّ كُلْثُومٍ وَ حُجِبَتِ الْأَبْصَارُ عَنْ أُمِّ كُلْثُومٍ وَ بَعَثَ بِهَا إِلَى الرَّجُلِ فَلَمْ تَزَلْ عِنْدَهُ حَتَّى إِنَّهُ اسْتَرَابَ‏ بِهَا يَوْماً فَقَالَ مَا فِي الْأَرْضِ أَهْلُ بَيْتٍ أَسْحَرُ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ ثُمَّ أَرَادَ أَنْ يُظْهِرَ ذَلِكَ لِلنَّاسِ فَقُتِلَ‏ وَ حَوَتِ‏ الْمِيرَاثَ وَ انْصَرَفَتْ إِلَى نَجْرَانَ وَ أَظْهَرَ اميرالمؤمنين ع أُمَّ كُلْثُومٍ‏. شخصی به حضرت صادق عرض کرد:مردم(اهل بدعت)بر ما احتجاج می کنند(برای ردّ نظر شیعه در مورد اختلاف بین امام علی و عمر) و می گویند حضرت علی دختر خود را به ازدواج عمر در آورده است! حضرت صادق ع تکیه زده بودند اما بعد از شنیدن این سخن ناگهان نشستند و فرمودند: کسانی که چنین می پندارند هدایت نشده اند. سپس حضرت دستان خود را به هم زدند و فرمودند: سبحان الله مگر امیر المؤمنین ع نمی توانست از رسیدن عمر به دخترش جلوگیری کند و او را نجات دهد؟ زمانی که عمر،ام کلثوم را از ایشان خواستگاری کرد،ابتداء ایشان امتناع کردند. عمر عبّاس را احضار کرد و او را تهدید کرد که اگر علی ع قبول نکند،مقام"سقایة الحاج"و اختیار زمزم را از تو میگیرم! عباس خدمت امیرالمؤمنین ع رسید و مطلب را بازگو کرد اما باز هم ایشان قبول نکردند.عباس باز هم اصرار کرد.امیرالمؤمنین که می دانستند اگر قبول نکند عمر مقام سقایت الحاج را از عباس میگیرد،به دنبال دختر جنّی ای از اهل نجران که "سحيقة بنت جريرية" نام داشت و یهودی بود،فرستادند.این دختر جنّی به شکل ام کلثوم در آمد و ام کلثوم از دیده ها ناپدید گردید.امیرالمؤمنین ع همین جنّ را نزد عمر فرستاد. این دختر جنّی نزد عمر ماند تا زمانی که عمر به مطلب پی برد و فهمید که ام کلثوم نیست و گفت:اهل بیتی ساحر تر از بنی هاشم در روی زمین وجود ندارند! عمر می خواست این مطلب را به دیگران بگوید اما اجل مهلتش نداد و کشته شد.دختر جنی هم میراث عمر را گرفت و به نجران برگشت.امیرالمؤمنین ع هم ام کلثوم را ظاهر کرد. انوارالنعمانیه 1/84- الخرائج و الجرائح ‏2/825-حدیقة الشیعه280انتشارات دلشاد کانال باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein کلاسهای آنلاین مقتل شناسی https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜[٧٤٠]٥-عليّ‌ بن إبراهيم،عن أبيه،عن عبد اللّه بن عبد الرّحمن الأصمّ‌، عن أبي عبد اللّه البزّاز،عن حريز قال: قلت لأبي عبد اللّه عليه السّلام:جعلت فداك ما أقلّ‌ بقاءكم أهل البيت و أقرب آجالكم بعضها من بعض مع حاجة النّاس إليكم‌؟!فقال:إنّ‌ لكلّ‌ واحد منّا صحيفة فيها ما يحتاج إليه أن يعمل به في مدّته،فإذا انقضى ما فيها ممّا أمر به عرف أنّ‌ أجله قد حضر.فأتاه النّبيّ‌ صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ينعى إليه نفسه و أخبره بما له عند اللّه و أنّ‌ الحسين عليه السّلام قرأ صحيفته الّتي أعطيها،و فسّر له ما يأتي بنعي و بقي فيها أشياء لم تقض،فخرج للقتال و كانت تلك الأمور الّتي بقيت أنّ‌ الملائكة سألت اللّه في نصرته،فأذن لها و مكثت تستعدّ للقتال و تتأهّب لذلك حتّى قتل فنزلت و قد انقطعت مدّته و قتل عليه السّلام،فقالت الملائكة:يا ربّ‌ أذنت لنا في الانحدار و أذنت لنا في نصرته،فانحدرنا و قد قبضته،فأوحى اللّه إليهم:أن الزموا قبره حتّى تروه و قد خرج فانصروه و ابكوا عليه و على ما فاتكم من نصرته فإنّكم قد خصّصتم بنصرته و بالبكاء عليه،فبكت الملائكة تعزّيا و حزنا على ما فاتهم من نصرته،فإذا خرج يكونون أنصاره. ❓حريز گفته است:به حضرت صادق عليه السّلام عرض كردم:جانم به فدايت!با وجود نياز مردم به شما چقدر عمر اهل بيت اندك است و اجل هريك به ديگرى نزديك‌؟ ✅فرمود:براى هركدام از ما دفترى است كه آنچه نياز دارد تا در روزگارش به آن عمل كند در آن است. و وقتى فرمان‌هايى كه در آن است به پايان رسيد مى‌داند كه اجلش رسيده است. آن‌گاه پيامبر-درود خدا بر او و بر خاندانش-به نزدش آمده،به نزديك بودن مرگش و به آنچه نزد خداوند دارد خبر مى‌دهد. ✴️و همانا حسين عليه السّلام در دفترى كه به او داده شده بود آنچه را تا مرگ به او مى‌رسيد،خواند. و در آن چيزهايى مانده بود كه حتمى نشده بود.آن‌گاه براى جنگ خارج شد. 💎و آن چيزهايى كه مانده بود اين‌كه فرشتگان از خداوند يارى اش را خواستند.پس به آن‌ها اجازه داد. و آنان منتظر شدند تا براى جنگ آماده شوند. تا[حسين عليه السّلام]كشته شد. آنان فرود آمدند در حالى كه زمان او عليه السّلام سپرى شده و كشته شده بود. 🕯پس فرشتگان عرض كردند:پروردگارا به ما اجازۀ فرود آمدن و يارى‌اش را دادى و ما فرود آمديم ولى تو روحش را گرفته بودى. 📿خداوند به آنان وحى كرد كه:در كنار قبرش باشيد تا ببينيد كه بيرون آمده پس يارى‌اش كنيد. و[اينك]بر او و بر از دست دادن يارى‌اش بگرييد كه شما به يارى و گريه بر او اختصاص داده شده‌ايد. پس فرشتگان در عزا و اندوه بر از دست دادن يارى‌اش گريستند. و هنگامى كه[در ايام از قبرش]خارج شود آنان ياوران او خواهند بود. 📙 اصول کافی -جلد 1، صفحه 611 محمدبن یعقوب کلینی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
آیت الله جوادی آملی در یکی از جلسات درس اخلاق خود، لیله الرغائب را شب رغبت ها برشمرد و بیان داشت: امیدواریم که در لیله الرغائب رغبت ما با رهبت ما هماهنگ باشد. هم از قهر و جلال خدا راهب باشیم, هم به مِهر و جمال خدا راغب باشیم؛ رغبت یعنی میل نه آرزو. ✅او ادامه داد: لیله الرغائب به معنای شب آرزوها نیست، بلکه شب رغبت‌ها و گرایش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست لذا آن ان جذاب و گرایش و میل و شوق را می‌گویند رغبت، در برابر رهبت. خدای سبحان جنّاتی دارد که ما را به آنها ترغیب کرده و برای روح ما هم بهشتی دارد که ما را به آن هم ترغیب کرده است. مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: در بخش پایانی سورهٴ مبارکهٴ «قمر» چنین آمده ﴿إنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ﴾  یعنی مردان باتقوا بهشتی دارند همین(جَنَّاتٌ تَجْرِیْ مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾جنت جسم و بدن است و لذایذ مادی که در آن نهرِ عسل جاری است نهرِ آب جاری است نهر شیر جاری است نهر خمر جاری است این انهار چهارگانه در این بهشت هست.اما یک بهشت دیگری دارد که آن برای روح ماست و این را با واو عطف بیان نکرده بلکه  فرمود: ﴿إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنَّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ﴾ نه «و فی» ﴿فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ﴾ آن جنّت برای روح ماست برای جان ماست که نزد خدا قرار بگیریم . او ادامه داد: اوساط اهل ایمان, رغبتشان در لیلهالرغائب به ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ است و اوحدی از اهل ایمان گذشته از اینکه ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ را طالب هستند ﴿فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ﴾ را هم مورد رغبت و میل و گرایش و ان جذاب خود قرار می‌دهند آن‌گاه درباره چنین گروهی گفته می‌شود: ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾  هم جنّت بدن است هم جنّت جان است هم لذّت روح است هم لذّت تن است که ـ ان‌شاءالله ـ در لیله الرغائب به این رغبت‌ها بار می‌یابیم. @zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا