eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
744 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
فراموش نکن که : انسان مانند رودخانه است؛ هر چه عمیق‌تر باشد آرامتر است. انسان بزرگ بر خود سخت می‌گیرد و انسان کوچک بر دیگران. انسان قوی از خودش محافظت میکند، و انسان قوی‌تر از دیگران. و قطعاً این قدرت را فقط میتوان در پناه پروردگار داشت. هرکس که به او نزدیک‌تر است، قدرتمندتر است، آرامتر و متواضع تر است. @Quranahlebayt و تابش نور او را میتوان در تمامی جوانب زندگی‌اش دید...
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 3⃣6⃣1⃣ 🔹زیارت آل یاسین 🌹السلام علَیک أیها الإمام المأمونُ🌹 🔸امـام کسـی اسـت کـه سرپرسـتی یـک گـروه را در مسـیری مشخص به عهده می گیرد. 📚به نظر اهل سنت، امامت حاکمیتی دنیـوی(و نـه منصـبی الهـی) اسـت کـه از رهگـذر آن جامعـه مسلمین سرپرستی و اداره میگردد و از آنجا که هر جمعیتی نیاز به پیشـوا و بزرگـی دارنـد جامعـه مسلمین نیز، پس از پیامبر باید برای خود رهبری برگزیند و چون برای این گزینش راه و رسـم ویژه ای در دین ترسیم نشده است، انتخاب جانشین پیامبر می تواند از راههای مختلـف همچـون رجوع به آراء اکثریت مردم یا بزرگان آنها یا وصیت خلیفه پیشین و یا حتی کودتا و غلبـه نظـامی باشد! ☝️🏻ولی شیعه امام را حجت خدا در میان خلق و امامت را ادامه نبوت خدا و واسطه ی فیض او به مخلوقـات می داند و معتقد است که تنها از زبـان پیـام آور وحـی،پیامبر اکرم صلوات الله علیه است که تعیین می گردد. 🌼 این ایده به خاطر جایگاه رفیع و بلند امامت در تفکر شیعی است که امام را نه تنهـا سرپرست و مدیر جامعه مسلمین که بیان کننده احکام الهی و مفسر قرآن کریم و راهبر راه سـعادت می داندضض. به بیان دیگر در فرهنگ شیعه، امام، مرجع امور مردم در دو بخش دین و دنیاست نه آنگونـه که اهل سنت معتقدند که تنها وظیفه خلیفه، حکومت داری و اداره دنیای مردم باشد. 🔺به امام زمان به عنوان پیشوایی سلام می دهیم که مورد اطمینان و مورد وثوق خدا و بندگان خدا هستند.و از ناحیه ی ایشان هیچ نگرانی و ترسی در دل انسانها نیست. 〽️دارا بودن ملکه امانت به عنوان ضامنی بر ابـلاغ درسـت دیـن و شـریعت و اجـرای صـحیح حـدود و دستورات الهی لازمه قطعی مقام امامت است و ملکه امانت که در اعتقاد مـا از صـفات قطعـیِ امـام است در واقع به همان صفت ضروری عصمت باز می گردد. 📖در سند و منشور امامت یعنی زیارت جامعه کبیره به امامانمان اینگونه خطاب می کنیم: السلام علیکم یا أمناء الرَّحمن ◀️ یا در جایی دیگر در همین زیارت آمده است: "آمـنَکُم منَ الفـتَن" و یا "الأمانۀ المحفوظَۀ"، یا "فبِحقّ منِ ائتَمنَکُم علی سرّه" 📗در حدیثی از امام صادق علیه السلام آمده که: بر امام واجب است وقتـی دیـد شخصـی گنـاه و خطـایی را مرتکب شده است حد الهی را بر او جاری سازد احتیاجی به بیِّنه نیست، چرا که ایشان امین خداوند در میان بندگان هستند. 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 «» «» @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 4⃣6⃣1⃣ 🔹زیارت آل یاسین 🌹السلَام علَیک فی اللیل اذا یغشی والنَّهارِ إِذا تَجلَّى🌹 📚 از ماده به معنای است. غَشاوۀ در لغت یعنی آنچه که با آن چیزی را بپوشـانند. پس یغشی یعنی می پوشاند‌. 🔺 از به معنای کرد است. در نتیجه تَجلّی یعنی آشکار شد. ☀️ حقیقت لیل و نهار 1⃣احتمال اول: معنای ظاهری یعنی شب و روز مراد باشد که در این صورت با این سلام بـه امـام در واقـع بـه ایشان اعلام میداریم ما در تمام اوقات و لحظات به یاد شما هستیم و شما در هر لحظه شایسته بهتـرین درودها و سلامها هستید‌‌. 2⃣احتمال دوم: منظور از لیل ایام غیبت ولی عصر(عجل الله) الله فرجه و منظور از نهار ایام ظهور ایشان است. 🔸محمد بن مسلم از شیعیان و اصحاب بزرگ امام باقر علیه السلام می گوید: در محضر امام از تفسیر قـول خداوند در آیه اول و دوم سوره لیل پرسیدم" و اللَّیلِ إِذا یغْشی و النهارِ إِذَا تجلـى" ☝️🏻فرمودند در این موضع "لیل/شب" یعنـی همـان غاصـبان حکومـت امیرالمـؤمنین کـه، در دولت آن غاصبان، امیرالمؤمنین پوشانده شد و امیرالمؤمنین صبر نمودند تـا دولتشـان سـپری شد و منظور از "نهار/روز" همان قائم ما اهل بیت است که وقتی قیام نماید دولت او دولـت باطل را مغلوب نماید. ◀️ پس حقیقت لیل در واقع دوران غیبت امام و حقیقت نهار دوران ظهـور امـام اسـت. در این فراز از زیارت آل یس با اشاره به دو دوران حیات نورانی امام یعنی دوران غیبت و ظهـور در هر دو دوران به امام سلام میدهیم باشد که در دوران ظهور موفور السرورشان نیز در قید حیات باشیم و این سلام را محضر امام‌مان تقدیم نماییم. 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 «» «» @Quranahlebayt
🌱بهترین نقطه دنیا حرم سلطان است پاکتر از دل دریا حرم سلطان است... 🌱بی پناهی؟ اگراز غصه به خود می پیچی التیام همه غمها حرم سلطان است... اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قال الرضا علیه السلام: ...یَکُونُ اَولَی بِالنَّاسِ مِنهُم بِاَنفُسِهِم وَ اَشفَقَ عَلَیهِم مِن آبَائِهِم وَ اُمَّهَاتِهِم وَ یَکُونُ اَشَدَّ النَّاسِ تَوَاضُعاً ِلِله تَعَالَی وَ یَکُونُ آخَذَ النَّاسِ بِمَا یَامُرُ بِهِ وَ اَکَفَّ النَّاسِ عَمَّا یَنهَی عَنهُ. ¤¤¤¤¤¤ امام رضا (علیه‌السلام): او (‌ امام مهدی علیه السلام ) برای سرپرستی بر مردم از خودشان سزاوارتر و از پدران و مادرانشان برای آنها دلسوزتر است؛ ازهمه مردم دربرابر خدای تعالی متواضع تر و درعمل بدانچه خود فرمان می دهد از دیگران سخت کوشتر و دربرابر آنچه که از آن نهی می کند از همه خوددارتر است. کشف الغمه ،ج ۲، ص۲۹۰ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂 بسم الله الرحمن الرحیم 🌴 جلسه 9⃣ ]👇👇👇 🌴👈« السلام علیک یا وعد الله الذی ضمنه » ترجمه👇🏻 🌿👈 سلام بر تو ای وعده [ بزرگ] خداوند که خود ضامن آن شده است. بی تردید در تاریخ بشریت کمتر دوره ای به اندازه ی امروز نام مبارک امام زمان [علیه السلام ] بر زبانها و قلبها نشسته است و مرزهای جغرافیایی را در نوردیده ،و گوش دورترین نقاط زمین را متوجه نموده و به همین نسبت و حتی بیشتر، هیچ دورانی به اندازه امروز ،منکران و دشمنان ، احساس هراس از ظهور و حضور معصوم نداشته اند از این روی همه ی ملل و جوامع به نوعی خاص و تامل برانگیز، نیاز به منجی موعود را در درون خود پرورش می دهند.🤔 🌴👈 در این فراز از زیارت آل یاسین اینگونه خدمت امام و مولایمان🌤️ سلام و عرض ارادت می نماییم.. « السلام علیک یا وعد الله الذی ضمنه» سلام بر تو ای وعده [ بزرگ] خداوند که خود ضامن آن شده است. واژه ی « وعده» در مقابل واژه ی «وعید» است . «وعده» یعنی مژده دادن, امیدوار کردن, پاداش نیکو دادن و امید داشتن به آینده ای زیبا و روشن و « وعید» یعنی هشدار به آینده ای سخت و ترساندن از کیفر و مجازات «وعدالله»، نامی دیگر از نامهای نیکوی امام زمان[ علیه السلام ]می باشد و به این معنی است که حق ، به تمامی معنا در همه ی ابعاد زندگی بشریت تجلی پیدا می کند و این تحقق کامل حق ، میسر نمی شود مگر زمانی که امام معصوم «باسط الید» باشد؛ یعنی دستشان در اجرای احکام و دستورات خداوند کاملاً باز باشد نکته لطیفی که در این سلام آمده است «الذى ضمنه‏» است که مطلب را محکمتر مى‏سازد؛ زیرا وقتى چیزى وعده خدا شد تخلف بردار نیست که : 🌸🍂🌸 « ان الله لا یخلف المیعاد. » وعده خدا - آنگاه که وعده دهد - تمام است تا چه رسد به این که وعده‏اش را ضمانت نماید. 🌴👈 در میان ما مرسوم است که اشخاص معتبر وعده ‏شان مورد قبول و پذیرش است. بدون چون و چرا مى‏گوییم: فلانى اگر وعده داده قبول است؛ چون او حرفش دومی ندارد سرش برود قولش نمى‏رود؛ نیازى به ضمانت ندارد؛ همین که گفت: من وعده مى‏دهم، کار تمام است.🙂 و چه کسى خوش قول تر از خداست؟ کیست که وعده‏اش از وعده خدا معتبرتر باشد؟ امام زمان [ علیه‏السلام ] وعده خداست. ظهور و قیام او را خدا وعده داده است. نصرت و یارى او را خدا وعده داده است. همین وعده و قول خدا کافى و بالاتر از کافی است تا چه رسد به این که این وعده‏ و قولش را هم تضمین کرده است! بر این اساس است که فقط باید به آن وعده دل خوش کرد . فقط باید در انتظار رسیدن آن میعاد بود و فقط در فکر آمدن آن موعود بود حکیمه خاتون دختر امام جواد [علیه السلام] و عمه امام عصر می فرمایند: امام مهدی [علیه السلام]🌤️ را، در حالی را در بر سجده گاه بود دیدم که شهادت به وحدانیت خدا و به رسالت پیامبر[ صلی الله علیه و آله و سلم] و به امامت امامان از اجداد طاهرینش می داد و در همان حال که دعا می خواندند و می فرمودند: خدایا آنچه وعده ام داده ای وفا کن و کارم را به پایان رسان و گامهایم را استوار ساز و زمین را به وسیله من پر از عدالت کن 🤲 آرزویم شده بی رنگ شود فاصله ها در مسلمانی ما ننگ شود فاصله ها بار الها برسان آن مه در پرده ی غیب فرجی کن که کمی تنگ شود فاصله ها ان‌شاءالله ادامه مباحث در جلسه آینده ✍ احسان عبادی اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم @Quranahlebayt
❤ سـاعت عاشقی ❤ ساعت هشت به وقت امام هشتم صلوات خاصه امام رضا علیه السلام اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ خدایا رحمت فرست بر علی بن موسی الرضا امام با تقوا و پاک و حجت تو بر هر که روی زمین است و هر که زیر خاک، رحمت بسیار و تمام با برکت و پیوسته و پیاپی و دنبال هم چنان بهترین رحمتی که بر یکی از اولیائت فرستادی. التماس دعا🙏 @Quranahlebayt
بسم الله الرحمن الرحيم إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ 1) لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَةٌ (2) خَافِضَةٌ رَّافِعَةٌ (3) إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجّاً (4) وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسّاً (5) فَكَانَتْ هَبَاء مُّنبَثّاً (6) وَكُنتُمْ أَزْوَاجاً ثَلَاثَةً (7) فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ (8) وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ (9) وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ (10) أُوْلَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ (11) فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ (12) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (13) وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (14) عَلَى سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ (15) مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ (16)‏ يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُّخَلَّدُونَ (17) بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِّن مَّعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنزِفُونَ (19) وَفَاكِهَةٍ مِّمَّا يَتَخَيَّرُونَ (20) وَلَحْمِ طَيْرٍ مِّمَّا يَشْتَهُونَ (21) وَحُورٌ عِينٌ (22) كَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ (23) جَزَاء بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (24) لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْواً وَلَا تَأْثِيماً (25) إِلَّا قِيلاً سَلَاماً سَلَاماً (26) وَأَصْحَابُ الْيَمِينِ مَا أَصْحَابُ الْيَمِينِ (27) فِي سِدْرٍ مَّخْضُودٍ (28) وَطَلْحٍ مَّنضُودٍ (29) وَظِلٍّ مَّمْدُودٍ (30) وَمَاء مَّسْكُوبٍ (31) وَفَاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ (32) لَّا مَقْطُوعَةٍ وَلَا مَمْنُوعَةٍ (33) وَفُرُشٍ مَّرْفُوعَةٍ (34) إِنَّا أَنشَأْنَاهُنَّ إِنشَاء (35) فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْكَاراً (36) عُرُباً أَتْرَاباً (37) لِّأَصْحَابِ الْيَمِينِ (38) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (39) وَثُلَّةٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (40) وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ (41) فِي سَمُومٍ وَحَمِيمٍ (42) وَظِلٍّ مِّن يَحْمُومٍ (43) لَّا بَارِدٍ وَلَا كَرِيمٍ (44) إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُتْرَفِينَ (45) وَكَانُوا يُصِرُّونَ عَلَى الْحِنثِ الْعَظِيمِ (46) وَكَانُوا يَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَاباً وَعِظَاماً أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (47) أَوَ آبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ (48) قُلْ إِنَّ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ (49) لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِيقَاتِ يَوْمٍ مَّعْلُومٍ (50)‏ ثُمَّ إِنَّكُمْ أَيُّهَا الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ (51) لَآكِلُونَ مِن شَجَرٍ مِّن زَقُّومٍ (52) فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ (53) فَشَارِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَمِيمِ (54) فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِيمِ (55) هَذَا نُزُلُهُمْ يَوْمَ الدِّينِ (56) نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ (57) أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ (58) أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ (59) نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ (60) عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ (61) وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذكَّرُونَ (62) أَفَرَأَيْتُم مَّا تَحْرُثُونَ (63) أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ (64) لَوْ نَشَاء لَجَعَلْنَاهُ حُطَاماً فَظَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ (65) إِنَّا لَمُغْرَمُونَ (66) بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ (67) أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ (68) أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ (69) لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجاً فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ (70) أَفَرَأَيْتُمُ النَّارَ الَّتِي تُورُونَ (71) أَأَنتُمْ أَنشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنشِؤُونَ (72) نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْكِرَةً وَمَتَاعاً لِّلْمُقْوِينَ (73) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ (74) فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ (75) وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ (76)‏ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ (77) فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ (78) لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ (79) تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ (80) أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ (81) وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ (82) فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ (83) وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ (84) وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَكِن لَّا تُبْصِرُونَ (85) فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ (86) تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (87) فَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ (88) فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِيمٍ (89) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (90) فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (91) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضَّالِّينَ (92) فَنُزُلٌ مِّنْ حَمِيمٍ (93) وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ (94) إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ (95) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
°•💛~🩵 آتش عشق تو برداً وسـلاما نشده صبح‌بی‌اذن توخورشیدجهان پانشده پسرفاطمه‌سوگند که‌جز پیش شما تاکنون قامت‌من‌پیش کسی تا نشده ـ ـ ـ ـ ـ ــــــــ⊰𑁍⊱ــــــــ ـ ـ ـ ـ ـ . @Quranahlebayt