eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
745 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ شخصی به قصد تحقیر کردن ، مورچه‌ای را با انگشت فشار داد ، مورچه خندید و گفت : ای انسان مغرور نباش ! که تو در قبرت برای من وعده غذایی بیش نیستی ! در اوج قدرت مرد باش ... • محمد خسروانی   👌 @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 184 🔹زیارت آل یاسین 🌹اَﻟﺴﻼمُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳﺎ ﺧَﻠﻴﻔَﺔَ اﻟﻠّﻪِ وَ ﻧﺎﺻِﺮَ ﺣَﻘِّﻪ 🔸‌سلام بر تو كه دين خدا را زنده مى كنى. تو يارى كننده دين خدا هستى و پرچم «توحيد» را در سرتاسر دنيا به اهتزاز درمى آورى.تو نام خدا و ياد او را جهانى خواهى كرد، تو به جنگ همه سياهى‌ها و ظلم‌ها خواهى رفت و زيبايى‌ها را به تصوير خواهى كشيد. 💐چه روز باشكوهى خواهد بود آن روز! روزى كه همه اهل آسمان‌ها و تمام مردم زمين در شادى و نشاط باشند و عدالت همه جا را فرا گيرد، ديگر از ظلم و ستم هيچ خبرى نباشد. 🔺آن روز فقر از ميان رفته باشد، مردم، ديگر فقيرى را نيابند تا به او صدقه بدهند. ☝️🏻آن روز مردم به جاى عشق به دنيا، عاشق عبادت شوند و كمال خويش را در عبادت و بندگى خدا جستجو كنند. 💫در آن روزگار، فرشتگان همواره بر انسان‌ها سلام كنند و در مجالس آن‌ها شركت كنند. قلب مردم آن قدر پاک شود كه بتوانند فرشتگان را ببينند و خداوند دست رحمت خويش را بر سر مردمان كشد و عقل همه انسان‌ها كامل شود. 🔹روزى كه در هيچ جاى دنيا، شخص بيمارى ديده نشود و همه در سلامت كامل زندگى كنند و هيچ اختلافى در سرتاسر دنيا به چشم نيايد و مردم از هر قبيله و قومى كه باشند در صلح و صفا با هم زندگى كنند. 🍃″ﺧَﻠﻴﻔَﺔَ اﻟﻠّﻪ″ را فقط خود خدا می تواند تعیین کند و کس دیگری نمی تواند این کار را بکند! ✅به همین خاطر است که شیعه میگوید، امامان را باید خدا تعیین کند نه مردم! نه شورا، نه سقیفه! و نه چیزهای دیگر! امام زمان(عجل الله) جانشین خدا روی زمین است. 🌷امام جعفر صادق عليه السّلام مى فرمايند: ✍🏻حجّت خدا پيش از خلق است و همراه خلق است و پس از خلق است. و اگر خداوند خلقى را بيافريند در حالى كه خليفه اى نباشد، ايشان را در معرض تباهى قرار داده است. 📌هميشه وضع خليفه به حال خليفه گذار دلالت دارد و همه مردم از خواص و عوام بر اين شيوه اند. در عرف مردم، اگر پادشاهى، ظالمى را خليفه خود قرار دهد، آن پادشاه را نيز ظالم مى دانند و اگر عادلى را جانشين خود سازد، آن پادشاه را نيز عادل مى نامند. پس ثابت شد كه خلافت خداوند، عصمت را ايجاب مى كند و خليفه جز معصوم نمی تواند باشد. 🔅خلافت و امامت از جهت مصداق یکی است، یعنی امام همان خلیفه خدا و رسول است و خلیفه خدا و رسول همان امام می باشد، با این تفاوت که عنوان خلافت متضمن معنی نیابت و جانشینی شخص است که پیش از او بوده ولی امام از تقدم و جلوتر بودن گرفته شده که باید به او اقتدا کرد و اطاعتش بر آنان که در پی اویند لازم و واجب است. ⁉️«وَ ﻧﺎﺻِﺮَ ﺣَﻘﱢﻪ» یعنی یاری کننده ی حق خدا، منظور از حق خدا، چه هست!؟ 🔸منظور توحید است! یعنی امام زمان(عجل الله) یاری دهنده ی دین خدا، برای برقراری توحید در سراسر جهان است! این توحید، کی برقرار می شود؟! در زمان ظهور! ✨در زمان ظهور است که حکومت عدل الهی تمام جهان را می گیرد و همه‌ی جهان رنگ و بوی توحید را پیدا می کند! 📗ناصر نامی از نام‌های خدای تعالی است به معنای یاری گر و رهاننده. دومين مقام در دين سلام، مقام ناصر حق خدا بودن است. گرچه همه اولياي حق صاحب چنين منزلتي هستند، اما، فعليت تامه اين مقام به وجود مقدس امام زمان اختصاص دارد و خداوند سبحان او را براي نصرت حق خود و ياري دين اش ذخيره نموده است. ⚜فرمانده آن چهار هزار فرشته‌ای که برای نصرت و ياری سيدالشهداء، عليه السلام، آمدند و موفق نشدند و گرداگرد قبر شريفش با چهره‌ای غمين و موهای گردآگين باقی ماندند تا در عصر ظهور موفور السرور فرزندش مهدي آل محمد، عجل الله تعالي فرجه، جزء ياران و ناصران حضرتش باشند، ملکی است به نام منصور... ✨اللهمْ‌عَجِلْ‌لِوَلِیِڪ‌الفَـــࢪَج✨ 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤
کسی که اقرار به فضائل و مناقب امیرالمومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام و محبتش نماید و شدیدتری نسبت به مولا امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام داشته باشد قرب نزد متعال،  عظیم تر و بالاتر است 📌انه ما تكاملت نبوة نبی من الانبیاء، او درجات قرب لامتهم حتى اقر بفضل علی و محبته، و على معرفته دارت القرون الاولى،…. قال النبی صلى الله علیه واله: 👈 لم یزل الله یحتج بعلی بن ابی طالب علیه السلام فی كل امة فیها نبی مرسل و اشدهم معرفة لعلی اعظمهم درجة عند الله 📌رسول الله صلى الله علیه واله فرمودند: 👈 خداوند متعال همیشه در امتهای پیشین و اولین که در بین آنها نبی مرسلی فرستاده شده بود به ابن ابیطالب احتجاج میفرمود 👈 پس هر کس معرفت شدیدتری به علی داشت، نتیجتا درجه عظیم تری در نزد خداوند داشت 📚 بحارالانوار ج۴۰ ص۹۵ همینظور در این امت هر کس معرفت شدیدتری به علی داشته باشد، نتیجتا درجه عظیم تری خواهد داشت. @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پست ویژه ویژه 🌹👇 بندگی کردن و دینداری یعنی تبعیت کردن از اهل بیت علیهم‌السلام و قرآن ، داشتن ولایت اهل بیت علیهم‌السلام و برائت از دشمنان ایشان و کسب محبت و ولایت و مودت خدا و اهل بیت علیهم‌السلام 📌عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ، عَنْ إِسْمَاعِيلَ الْجُعْفِيِّ، قَالَ: دَخَلَ رَجُلٌ عَلَي أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ (عَلَيْهِمَا السَّلَامُ) ومَعَهُ صَحِيفَةُ مَسَائِلَ شِبْهَ الْخُصُومَةِ. فَقَالَ لَهُ أَبُو جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ): هَذِهِ صَحِيفَةٌ تُخَاصِمُ عَلَي الدِّينِ الَّذِي يَقْبَلُ اللَّهُ فِيهِ الْعَمَلَ فَقَالَ: رَحِمَكَ اللَّهُ، هَذَا الَّذِي أُرِيدُ. فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ): أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا الله وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ، وأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ ورَسُولُهُ، وتُقِرُّ بِمَا جَاءَ مِنْ عِنْدِ الله والْوَلَايَةِ لَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ ، والْبَرَاءَةِ مِنْ عَدُوِّنَا، والتَّسَلُّمِ لَنَا، - وفی الکافی: والورع  - والتَّوَاضُعِ والطُّمَأْنِينَةِ، وانْتِظَارِ أَمْرِنَا، - وفی الکافی: انتظار قائما - فَإِنَّ لَنَا دَوْلَةً إِنْ شَاءَ اللَّهُ جَاءَ بِهَا. 📌اسماعيل جعفي میگويد: مردی خدمت حضرت باقر عليه السّلام آمد و در دستش کتابی بود كه در آن مسائل علمی را جمع اوری میکرد که با آنها وارد مباحثات علمی میشد، پس 📌حضرت قبل از آنکه او سخن بگوید فرمود: 👈 در این کتاب مسایلی است که با آن میخواهد درباره اعتقادات و دين حق كه اعمال تنها بواسطه آنها قبول میشود مخاصمه کند. سپس آن مرد عرض کرد: 👈 من ميخواهم بندگی و دين حق را بشناسم، آنرا به من بشناسانید! 📌 امام باقر عليه السلام فرمودند: دین حقی که با آن اعمال قبول میشود این است: ۱. گواهي بر لا الا الا الله و محمد رسول الله ۲. اقرار بر سنت پيمبر خدا صلی الله علیه و آله و هر چه که حضرت از دستورات خداوند از طرف او است ۳. تصدیق به ولايت ما اهل بيت علیهم السلام ۴. بیزاری جستن، اظهار نفرت و برائت از دشمنان ما اهل بیت علیهم السلام ۵. تسليم بودن در برابر تمامی اوامر ما - نه اینکه در دین به رای خود، و قیاس، و نظرات خود و یا غیر معصومین عمل کنی. ۶. پرهیز کنی از هر آنچه خداوند از اقوال و احوال و افعال بر تو حرام کرده است 📌خداوند در قرآن میفرماید: إنما يتقبل الله من المتقين: 👈تنها اعمال متقین را قبول میکند بدون تقوی اعمال از درجه اعتبار ساقط میشود ۷. اینکه در برابر خداوند کنی ۸. داشته باشی در و افعال و احوالت ۹. و فرج داشته باشی، و منتظر حكومت ما باشی چون خداوند برای ما نیز دولتی قرار داده است که در انتهای همه دولتهاست که در آينده می آید ان شاء الله. ( منظور دولت حضرت مهدی علیه‌السلام است) 📚شرح أصول الكافي مازندراني ج ٨ ص ٧١. 📚الأمالي طوسي ص ١٧٩ 📚كتاب الغيبة - محمد بن إبراهيم النعماني ج ١ ص ٢٠٥ 📚مكيال المكارم ،أصفهاني - ج ٢ ص ١٣٢ 📚تفسير نور الثقلين ،حويزي - ج ٤ - ص ٥٦٦ 📚جامع أحاديث الشيعة ،بروجردي ج ١ ص ٤٣٠ @Quranahlebayt
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
🔺یک زن تبریزی امروز سرویس جواهراتی به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به جبهۀ مقاومت در لبنان اهدا کرد ـــــــــــــــــــــــ @Quranahlebayt
را از بياموزيم 👈 پیامبر گوش شنوا برای همه جامعه حتی منافقان بود.قران در سوره توبه وقتی که منافقان او را گوش خطاب میکردند؛از این رفتار پیامبر دفاع می کند. 💠وَمِنْهُمُ الَّذِينَ يُؤْذُونَ النَّبِىَّ وَيَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ قُلْ أُذُنُ خَيْرٍ لَّكُمْ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَيُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ ورَحْمَةٌ لِّلَّذِينَ ءَامَنُواْ مِنكُمْ وَ الَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ‏ "61/توبه" 🌱برخى از منافقان، پیامبر را آزار مى‏دهند ومى‏گویند: او سراپا گوش است. (و به سخن هر كس گوش مى‏دهد.) بگو: گوش دادن او به نفع شماست، او به خداوند ایمان دارد و مؤمنان را تصدیق مى‏كند و براى هر كس از شما كه ایمان آورد، مایه‏ى رحمت است و آنان كه رسول خدا را اذیّت وآزار مى‏دهند، عذابى دردناك دارند. 📚👈در تفسیر المیزان چنین امده است: 🔷✨و اگر منافقين رسول خدا (صلى الله عليه و آله ) را (گوش ) ناميده اند، منظورشان اين بود كه هر حرفى را مى پذيرد و به حرف هر كس گوش مى دهد. معنای جمله اذن خیرلکم آن است که استماع آنجناب استماع خيرى باشد يعنى به پاره اى از حرفهائى كه براى مسلمانان خير نيست گوش  مى دهد، و ليكن صرفا به منظور احترام از گوينده گوش مى دهد و كلام او را حمل بر صحت مى كند تا هتك حرمت او را نكرده و خود نيز گمان بد به مردم نبرده باشد، و ليكن اثر خبر صادق و مطابق با واقع را هم بر آن بار نمى كند، يعنى اگر در سعايت كسى باشد آن شخص را مواخذه نمى كند، در نتيجه هم به حرفهاى گوينده گوش داده و او را احترام كرده، و هم ايمان آن مومنى را كه وى در باره او بدگوئى و سعايت كرده محترم شمرده است. 📚👈در تفسیر نور نیز پیام های زیر در خصوص ایه فوق درج شده است: 🔹 به همه مردم اجازه‏ ى سخن بدهید تا نگویند حاضر به شنیدن حرف ما نیستید، هرچند به ساده‏ لوحى متّهم شوید.«یقولون هو اذن» ↩️ از ، توجّه با تمام وجود به سخنانِ گوینده است. كلمه‏ى «اُذن» به معناى آن است كه او سر تا پا گوش است. 🔹 گاهى به ‏خاطر مصلحتِ امّت باید از بعضى شنیده ‏ها تغافل كرد.«اُذن خیرلكم» ↩️ گاهى آثار تربیتى و اجتماعى یا سیاسىِ سكوت، بیش از برخورد و اعلام موضع است. «اذن» 🔹 از صفات یك رهبر آگاه، سعه ‏ى صدر، گوش دادن به حرف همه ‏ى گروهها، برخورد محبّت‏ آمیز با آنان، عیب‏پوشى و بازگذاشتن راه عذر و توبه‏ى مردم است. «قل هو اُذن خیر» ↩️ با روى باز و از روى خیرخواهى، شنواىِ سخن مردم باشید. «اُذن خیرٍ لكم» 🔹 سكوت در برابر شنیده‏ها، همیشه نشانه‏ى رضایت نیست. «اذن خیر لكم» ↩️ اگر مؤمنى خبرى داد، او را تصدیق كنید. «یؤمن للمؤمنین» @Quranahlebayt
❤ سـاعت عاشقی ❤ ساعت هشت به وقت امام هشتم صلوات خاصه امام رضا علیه السلام اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ خدایا رحمت فرست بر علی بن موسی الرضا امام با تقوا و پاک و حجت تو بر هر که روی زمین است و هر که زیر خاک، رحمت بسیار و تمام با برکت و پیوسته و پیاپی و دنبال هم چنان بهترین رحمتی که بر یکی از اولیائت فرستادی. التماس دعا🙏 @Quranahlebayt
بسم الله الرحمن الرحيم إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ 1) لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَةٌ (2) خَافِضَةٌ رَّافِعَةٌ (3) إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجّاً (4) وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسّاً (5) فَكَانَتْ هَبَاء مُّنبَثّاً (6) وَكُنتُمْ أَزْوَاجاً ثَلَاثَةً (7) فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ (8) وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ (9) وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ (10) أُوْلَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ (11) فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ (12) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (13) وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (14) عَلَى سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ (15) مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ (16)‏ يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُّخَلَّدُونَ (17) بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِّن مَّعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنزِفُونَ (19) وَفَاكِهَةٍ مِّمَّا يَتَخَيَّرُونَ (20) وَلَحْمِ طَيْرٍ مِّمَّا يَشْتَهُونَ (21) وَحُورٌ عِينٌ (22) كَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ (23) جَزَاء بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (24) لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْواً وَلَا تَأْثِيماً (25) إِلَّا قِيلاً سَلَاماً سَلَاماً (26) وَأَصْحَابُ الْيَمِينِ مَا أَصْحَابُ الْيَمِينِ (27) فِي سِدْرٍ مَّخْضُودٍ (28) وَطَلْحٍ مَّنضُودٍ (29) وَظِلٍّ مَّمْدُودٍ (30) وَمَاء مَّسْكُوبٍ (31) وَفَاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ (32) لَّا مَقْطُوعَةٍ وَلَا مَمْنُوعَةٍ (33) وَفُرُشٍ مَّرْفُوعَةٍ (34) إِنَّا أَنشَأْنَاهُنَّ إِنشَاء (35) فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْكَاراً (36) عُرُباً أَتْرَاباً (37) لِّأَصْحَابِ الْيَمِينِ (38) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (39) وَثُلَّةٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (40) وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ (41) فِي سَمُومٍ وَحَمِيمٍ (42) وَظِلٍّ مِّن يَحْمُومٍ (43) لَّا بَارِدٍ وَلَا كَرِيمٍ (44) إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُتْرَفِينَ (45) وَكَانُوا يُصِرُّونَ عَلَى الْحِنثِ الْعَظِيمِ (46) وَكَانُوا يَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَاباً وَعِظَاماً أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (47) أَوَ آبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ (48) قُلْ إِنَّ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ (49) لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِيقَاتِ يَوْمٍ مَّعْلُومٍ (50)‏ ثُمَّ إِنَّكُمْ أَيُّهَا الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ (51) لَآكِلُونَ مِن شَجَرٍ مِّن زَقُّومٍ (52) فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ (53) فَشَارِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَمِيمِ (54) فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِيمِ (55) هَذَا نُزُلُهُمْ يَوْمَ الدِّينِ (56) نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ (57) أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ (58) أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ (59) نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ (60) عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ (61) وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذكَّرُونَ (62) أَفَرَأَيْتُم مَّا تَحْرُثُونَ (63) أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ (64) لَوْ نَشَاء لَجَعَلْنَاهُ حُطَاماً فَظَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ (65) إِنَّا لَمُغْرَمُونَ (66) بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ (67) أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ (68) أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ (69) لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجاً فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ (70) أَفَرَأَيْتُمُ النَّارَ الَّتِي تُورُونَ (71) أَأَنتُمْ أَنشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنشِؤُونَ (72) نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْكِرَةً وَمَتَاعاً لِّلْمُقْوِينَ (73) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ (74) فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ (75) وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ (76)‏ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ (77) فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ (78) لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ (79) تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ (80) أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ (81) وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ (82) فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ (83) وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ (84) وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَكِن لَّا تُبْصِرُونَ (85) فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ (86) تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (87) فَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ (88) فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِيمٍ (89) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (90) فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (91) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضَّالِّينَ (92) فَنُزُلٌ مِّنْ حَمِيمٍ (93) وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ (94) إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ (95) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
..┈┅❁ـ﷽ـ❁┅┈ ❓سؤال 🔸دعاهای عربی که نمی فهمیم اثر داره⁉️ 🔹شخصی از پرسید: این دعاهای عربی را که عامه مردم بخوانند، نمی‌فهمند؛ آیا خواندن همان الفاظ آن دعاها - بدون آنکه معانی آن‌ها را بدانند - اثری دارد؟! 🔻علامه فرمودند: اتفاقاً آن دعاها برای عامه مردم که زبان عربی و معانی آن‌ها را نمی‌دانند بهتر مستجاب می‌شود! زیرا نَفس خود را به نفس امامان(علیهم‌السلام) متصل می‌کنند، و از خدا می‌خواهند هر چه امامان با خواندن این دعاها می‌خواستند، به آنان هم بدهد. اما ما به اندازه فهم خودمان از آن دعاها، از خدا می‌خواهیم! 🔹 🌐 زمهر افروخته ص١۶۰، به نقل از (شاگرد علامه) 🔸 ✍️ پی‌نوشت (صالحی): 🔻نه اینکه دانستن معنای دعاها نافع نباشد، بلکه هر علمی به متون الهی خوب و مطلوب است، ولی علامه طباطبایی (ره) تذکر می‌دهند که باید خودمان را به نفس معصومین(علیهم السلام) متصل کنیم و با زبان آنها و متصل به «نیّتِ نفس پاک آنها» بسوی خدا برویم و دعا کنیم 🔻چون برداشت و فهم ما از معانی، محدود به مرتبه‌ی نفس ما و عادات مأنوس در نفس ماست، لذا خودمان را محجوب به سطح فهم خود از دعاها نکنیم، و به دعا و تمنای خود از خداوند حد نزنیم 👌بلکه با معیّت و همراه شدن با حقایق معصومین(علیهم السلام) و شفیع کردن نفس پاک ایشان با نفس خودمان، از قلب و لسان و باطن و ظاهر نورانی ایشان، به قلبُ الله و لسانُ الله و اسماء بینهایتِ الهی در نفوس ایشان متصل شده، و به «شهود و اجابت نامتناهی الهی» برسیم ⚡و انوِ عند افتتاح الصلاة ذكرَ الله و ذكرَ رسولِ الله و اجعل واحداً من الأئمةِ نُصبَ عَينَيک الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🔖نیت ولایی 1 و 2 @Quranahlebayt