eitaa logo
رَشَحاتُ الْبِحار | ارواح
1.7هزار دنبال‌کننده
196 عکس
44 ویدیو
6 فایل
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی ⭕️ رشحه ای از رشحات بحر معارف الهی در فلسفه و حکمت ، عرفان ، طب ، نجوم و... آیدی بنده : @Amirh_BazYar786
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 عرفان نظری 🔷 عرفان عملی 🔶 واردات شهودی 🔷 دل ✍ : خوشا آنان که مست حقند و جز او را نظری ندارند. ما بینوایان چه گوییم؟ خدایا قیل و قال های ما را را ببخش که: الهی ما همه بیچاره ایم و تنها تو چاره ای! •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
🔸 جوهر فرد ملکوتست که در منظر من جلوه گر است تو بر آن باش که بحر و بر و شمس و قمر است مردم دیده ندیده است به جز طلعت یار در خور تثنیه نی جوهر فرد بصر است رتبت قرب مصلى شنو از سجده همى‏ خط تكوينى هو هيأت آن خوش خبر است‏ https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
4_5974327262814670707.mp3
4.5M
🎙 استاد صمدی آملی 📌 تهیه، تقطیع، تنظیم و عنوان گذاری: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار ⏱ تایم تقطیع: دقیقه 22_45 جلسه 169 شرح دروس معرفت نفس 🔹بهره ما از دین 🔸 مظلومیت دین 🔹 علم اولین و آخرین قرآن 🔸 عادت شدن قرآن 🔹 شخم زدن قرآن 🔸 عدم اختلاف علم و دین 🔹 تربیت عالم محقق در رشته های مختلف علمی اعم فقه، اصول، طب، نجوم، علوم غریبه و... 🔸 انتقاد از کم کاری •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔆 شدت اقتدار و همت روح هنگام کم شدن اشتغالات قوای مادی ⭕️ اگر اشتغال نفس به تدبیر قوای طبیعی اش و انفعال نفس از قوا نبود [یعنی اگر شخصی ماتریالیست و مادی گرا نبود و از تعلقات این سویی و مادی کنده می‌شد] هر آینه برای نفس اقتدار بر انشای اجرامی که بزرگ مقدار و پر تعدادند وجود داشت تا چه رسد به تصرف در اجرام عظیم به تدبیر و تحریک آن ها، چنان که برای اصحاب ریاضت ها این چنین تدبیر و تحریک هست و به تحقیق از پیش خود امور بزرگی را تجربه کردند با این که هنوز در این نشئه دنیا هستند. 📚 مفاتیح الغیب، صدر المتألهین، ص 526 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
🔻 دنیا از چشم افتادن آن کس که ز رخسار تو برداشت نقاب از چشم من انداخت همه عالم را خاکستر آن که در تمنای تو سوخت خاصیت آب زندگانی دارد «شیخ ابوالقاسم کازرونی» https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
🔻 راه باز است... تو قاصد ار نفرستی و نامه ای ننویسی از این طرف که منم راه کاروان باز است ز جور کردی با من هر آن چه خواست دلت هنوز بر سر کینی چه بی وفاست دلت ز اجزای وجودم هر یکی درد دگر دارد طبیب دردمند از من کدامین درد بردارد « شیخ ابوالقاسم کازرونی» https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
4_5861490259971279775.mp3
4.92M
🎶 موسیقی عرفانی 🎙با صدای: پرویز بهرام 🔻 یادی در جان 🔆 گفتند: خدای را نشانی بده که به آن بدانیم که تو با که بیشتر می‌باشی به عنایت و رحمت. گفت: هرکه خدای مرا بیشتر یاد می‌کند. یادیست بر زبان و یادیست در جان •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔆 عرش رحمان 💠 عرفان و تصوف با دقت و صراحت تمام با «قلب» آدمی کار دارند و آن را محل اصلی کشف و شهود و دریافت های عرفانی می دانند. این قلب که مورد اعتبار و توجه عارفان است به گفته ی شیخ اکبر محیی الدین بن عربی [پدر عرفان اسلامی] در حکم «عرش رحمان» است. «قلبُ المؤمن عرش الرّحمن». قلب پاک و دل صافی از شرک و دیگر کدورات، جایگاهی است که خداوند بر آن نظر دارد و آن را محل و منزل خویش تلقی می کند که فرمود: «ما وَسَعنی أرضی و لا سمائی و وَسَعنی قلب عبدی المؤمن» من در زمین و آسمان نمی گنجم ولی در دل بنده ی مؤمن می گنجم. 📚 دکتر کاظم محمدی، ریشه های عرفان و تصوف، ص 10 و 11 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
4_5814180727054404384.mp3
14.36M
🎙 استاد صمدی آملی 📌 عنوان گذاری: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار 🗓 تاریخ: فاطمیه دوم سال ۱۳۹۳_۱۳۹۴ 3⃣ فایل شماره: سه 🔹 مقام برزخیت بین غیب و شهود و اسماء الله 🔸 اراده بر کشف امور غیبی 🔹 تردد بین غیب و شهود 🔸 مقام ختمی و جمعی و حائلی و شفاعت مطلقه 🔹 بازگشت به غیب با منامات و مکاشفات 🔸 نقش اعتقاد در پاکسازی وجودی برای کشف غیب 🔹 دفن فطرت اتصال یافته به خدا 🔸 مستور شدن در عالم ماده و عدم اعتقاد به بازگشت روحی و قوس صعود 🔹 دستگیری برای ایصال الی المطلوب غیبی 🔸 دفع شک و علم الیقین 🔹 یقین مطهر است. 🔸 غذای عقل و غذای تلقینی 🔹 تزریق اعتقادات حقانی و غیبی •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
⚡️ دوستانی که محتویات کانال رو تو کانالای خودشون به اشتراک می‌ذارن لطف کنن جهت ترویج کانالای حکمی و عرفانی حمایت خودشون رو با اشتراک گذاشتن لینک کامل کانال تکمیل کنن. بذل توجهتون قطعا باعث افزایش انگیزه برا تولید محتوای تازه تر و عمیق تر میشه. 🔻پیشنهاد عضویت در کانال رشحات البحار ⭕️ رشحه ای از رشحات بحر معارف الهی در فلسفه و حکمت، عرفان، طب، نجوم، ماوراء الطبیعه و... 🔶 تکه فیلم ها و نغمه نغمه های عرفانی 🔷 معرفی کتب عرفانی 🔶 روحانیات و هندسه مقدس و... https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔆 محافظه کاری عقل و انقلابی گری عشق ⚡️ در پیدایش خلقت، عارف به عشق تکیه می کند نه به علم عنایی و عقل. عرفاء از آن جهت عقل را می‌کوبند و عشق را تقدیس می‌کنند که عقل یک نیروی محافظه کارانه است و عشق یک نیروی انقلابی، یعنی عقل مأموریتش حفظ است، آدم عاقل همیشه می خواهد احتیاط کند، می خواهد خودش را نگه دارد و همه چیز را برای خودش می خواهد. اصلا کار عقل این است، مثل اینکه در نیروهای اجتماعی می گویند حزب محافظه کار و حزب کارگر [که معمولا می گویند انقلابی است] . نیروی عقل یک نیروی محافظه کار است که حکیم روی آن خیلی تکیه دارد. عشق بر عکس است، اصلا نیرویی است که می خواهد از خود بیرون بیاید، چه در ذات حق که می‌خواهد تجلی کند و چه در مخلوق که می‌خواهد به سوی او پرواز کند. این است که عارف تکیه اش بر نیروی عشق است که نیروی انقلابی است نه بر نیروی عقل که نیروی محافظه کارانه است. عارف می گوید عالم را عشق به وجود آورده نه علم و عقل. 📍یکی از بهترین شعرهای حافظ این شعر است : در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد / عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد 🔻 وقتی خواست ذات خدا تجلی کند عشق پیدا شد یعنی این عشق بود که ظهور کرد. تعبیر «آتش به همه عالم زد» یعنی همه اشیاء را عاشق تو کرد. جلوه ای کرد رخت دید مَلَک عشق نداشت / عین آتش شد از این غیرت و بر آدم زد عقل می خواست کزان شعله چراغ افروزد / برق غیرت بدرخشید و جهان بر هم زد 📚 شهید مطهری، عرفان حافظ، ص 115، با کمی تغییر •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR