eitaa logo
رَشَحاتُ الْبِحار | ارواح
1.7هزار دنبال‌کننده
196 عکس
44 ویدیو
6 فایل
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی ⭕️ رشحه ای از رشحات بحر معارف الهی در فلسفه و حکمت ، عرفان ، طب ، نجوم و... آیدی بنده : @Amirh_BazYar786
مشاهده در ایتا
دانلود
💠💠💠 💠💠 💠 🔶 امام صادق علیه السلام : « آه اسمٌ من أسماء الله تعالی » 🔆 آری! به راستی آه اسمی است از اسم های خدای متعال آه.. چه خبرهاست خدايا كه ندارم خبری كو مرا خضر رهی تا كه نمايم سفری اسم اعظم كه ز احصاء و عدد بيرون است اسم آه است نصيبم نه كه اسم دگری •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
🔷🔷🔷 🔶🔶 🔷 ⭕️ بدن دار بودن همیشگی انسان در لسان صدرا 📍نفس در مرتبه مادی با بدن مادی دارای جرم متحد است و در مرتبه مثالی با بدن مثالی لطیف و صاف و در مرتبه عقلی با بدن عقلی الطف و اصفی، منتهی اتحاد نفس با بدن مادی ضعیف است و با بدن مثالی شدید و قوی و با بدن عقلی اشد اقوی است به گونه ای که هیچ تمایزی بین نفس و بدن نیست؛ پس باید گفت حقیقت انسان مرکب از نفس و بدن بوده و مجموع این دو، این همانیِ شخصیت انسان را تشکیل می دهد، در نتیجه انسان در هیچ مرتبه ای از مراتب هستی عاری از بدن نیست. 📚 صدرالمتألهین ملاصدرا شیرازی، الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعه، جلد ۹، صفحه ۹۸ •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
🔻🔻🔻 🔻 🔻 🔰 همه استعداد دارن یکی کمتر یکی بیشتر... 🔻حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند : « هیچ انسانی نیست مگر این که در سرش ، حکمت و دانشی دارد [همه انسان دارای هوش و استعداد هستند ولو آن پیر زن روستایی که در حال قالیبافی هست] که به دست یک فرشته است. پس زمانی که آن انسان [به واسطه داشتن این حکمت] فروتنی کرد، به آن فرشته گفته می شود که حکمت آن انسان را بالا ببر و زمانی که تکبر ورزید، به فرشته گفته می شود که حکمتش را کم کن. 💠 در نهایة الحکمة، پیرامون اتحاد عاقل و معقول علامه فرموده است که : «موجود مجرد برای معلوم مادی ، مبدأ فاعلی بوده و واجد کمالات آن است.» ⭕️ نفس به هنگام فراگیری و علم، ارتباطی با عوالم فوق ماده برقرار می کند و با موجودات تجردی آن عوالم اتحاد پیدا می کند و موجودات و حقایق علمی آن عوالم به صورت تجردی به وجود خارجی خود نزد عالم حضور می یابند. حضور آن موجودات مثالی و عقلی برای عالِم موجب علم و انکشاف حقایق موجود در عالم ماده می گردد و از این رهگذر، انسان به حقایق موجود در عالم ماده که رقیقه ای از آن موجودات مثالی یا عقلی هستند علم پیدا می کند. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
4_5825776211040668006.mp3
2.78M
🎙 استاد مروجی سبزواریزمان: 5:21 🔷 عشق 🔶 باطن دین 🔷 عنایت ازلی 🔶 عشق از اول سرکش و خونی بود 🔷 هیچ در هیچ 🔶 مجذوب 🔷 قلبت به سوی کیست؟ •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔆 عشق بازی با یار ⚡️الهی! نهر ، بحر نگردد ، ولی تواند با وی پیوندد و جدولی از او گردد. ✨ الهی! عقل گوید « الحَذَر الحَذَر! » عشق گوید «العَجَل العَجَل» ؛ آن گوید دور باش و این گوید زود باش. 💥 الهی! اگر گلم و یا خارم از آنِ بوستان یارم. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
مطالب از کانال تلگرام به ایتا منتقل می شود لذا صبور باشید...
کانال مجموعه در تلگرام... در کانال تلگرامی ما عضو شده و نظرات خودتون رو برای ما ارسال کنید. 🌻
🎙صوت کتاب هفت عمق آگاهی 🔻اثر: مسعود ریاعی •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
4_5832258252993201661.mp3
30.67M
🎙 صوت کتاب هفت عمق آگاهی 🔻اثر : مسعود ریاعی 3⃣ فایل: شماره سه 📌 عنوان گذاری: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار 🔹 فن مشاهده 🔸 فرق مشاهده و رؤیا بینی 🔹 مشاهده یعنی ناظریت بدون قضاوت 🔸 شرطی شدگی ذهن و خلاص شدن از آن 🔹 آموزش مشاهده گری در عین بی ذهنی و سکوت همه جانبه 🔸 ریاضیات سری و نهانی 🔹 واقعیت ثابت و متغیر 🔸 بازنمایی وقایع گذشته 🔹 سیرت اولیه و ثانویه 🔸 اذن ورود به وادی اسرار 🔹 خطرات اذن نداشتن در سلوک باطنی 🔸 جذب انوار حین شهود با هماهنگ شدگی با جریان هستی 🔹 تکنیک «همزاد پنداری» 🔸 تا خالی نشوی پر نمی شوی... 🔹 برترین معامله سالک چیست؟ 🔸 تجلی خدا به عنوان استاد در قالب های مختلف 🔹 رسالت استاد: حیات بخشی و تعلیم 🔸 آزاد بودن خدا و عدم محدودیت ظهورات 🔹 استاد واحد= توحد 🔸 استاد متعدد= تشتت 🔹 در معنویت هرزه نباش از یک شاخه گل بچین... •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
✂️ برشی از کتاب هفت عمق آگاهی 🖇  برآیند حرکات و اندیشه هایمان نیرو هایی را [از جنس غیب و چیز های نادیدنی] به دام می اندازد ‌[پس دم به دم خودت را ناظر باش که چگونه پیش می روی؟! اگر خودت را بپایی صید خوبی در دامت می افتد پس مراقب باش تا شکار خوبی نصیبت شود. این است طریق مراقبه: یادگیری هنر صیادی]. ✍ [...] تصرفات و تغییرات: امیرحسین بازیار •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔰 تفسیر سوره عصر به بیان ارزشمند خواجه نصیر الدین طوسی (اعلی الله مقامه) 🔻 بِسم الله الرحمن الرحیم و العَصر إنَّ الإنسانَ لفی خُسر «ای الاشتغال بالامور الطبيعية و الاستغراق بالنفوس البهيميّه» إلّا الّذین آمَنوا «ای الكاملين في القوة النظريّة» و عَمِلوا الصّالِحات «ای الكاملين فی القّوة العملية» و تواصَوا بالحقِّ «ای الّذین يكمّلون عقول الخلائق بالمعارف النظريّة» و تواصَوا بالصَّبر «أي الّذین يكمّلون اخلاق الخلائق و يهذبونها» 🔹 یعنی: سوگند به عصر که انسان بر اثر اشتغال به امور طبیعی و استغراق در نفوس بھیمی در زیانکاری است مگر کسانی که در دو قوه نظری و عملی کامل شده اند و به معارف نظری مکمل عقول خلایق اند و اخلاقشان را تکمیل و تهذیب می نمایند. 💠 ایمان تصدیق است و تصديق علم و علم كمال قوه نظری و به فعلیت رسیدن آن است. عمل صالح از قوه عملی به کمال رسیده صادر می گردد که موجب ترفيع كلم طيّب نفس ناطقه انسانی است که : «إليه يَصْعَدُ الكَلِمُ الطيِّبُ و العملُ الصّالحُ یَرفَعُهُ » (فاطر، 10). •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ ⁉️ ادراک کنه ذات خدا ممکنه یا نه؟ 💠 ادراک کیفیت کنه ذات و صفات خدا برای ذهن، محال است نه از آن حیث که او کیفیت پذیر نیست که این امری واضح است؛ بلکه از آن جهت که نفسِ تصور، بدون کیف محقق نمی شود؛ زیرا مفاهیم مطلق ذهنی، مُکَیَّف به (نفی قیود) می باشند؛ زیرا تصور مطلق من جميع الجهات، هرگز در ذهن نمی آید و نیز انواری که بر دل صاف و قلب سلیم ولی خدا تجلی می شود قابل تصور نیست، بلکه امری وجدانی است و قبل از رسیدن به آن مقام تجلی انوار الهیه را درک نمی کند و بعد از ادراک نمی تواند بیان کیفیت نماید؛ مگر توصیف اصل تجلی و اصل اشراقات، کما اینکه امام حسین (ع) در دعای روز عرفه می فرماید: 🔆 «أنت الّذی أشْرَقَت الأَنوارَ فی قلوب أولیائِکَ حتّی عَرَفوکَ و وحَّدوکَ» ⭕️ پس علت حقیقی معرفت رب، اشراق رب بر قلب عارف است از آن جا که قیدی در اشراق و تجلیات نمی باشد نفی قیود در این طریق معنا ندارد؛ مگر حد و حدودی که مربوط به قابلیت و سعۀ وجودی قلبیه عارف جهت اخذ اشراق و تجلی می باشد و چون قابلیت توسعه در سعه وجودی امکان دارد، اصل اشراق و تجلی، مُطَهِّر و موسِّع قابلیت ها می باشد و اشراقات عین معرفت الهی است نه اینکه سبب معرفت و شناخت باشند. 📚 این شرح بی نهایت،خاطرات توحیدی و سلوک عرفانی در محضر آیت الله حاج شیخ خلیل مبشر کاشانی، اثر وحید برزی ص 211 و 212 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR