eitaa logo
روزبرگ شیعه (ره توشه معارفی)
1.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.8هزار ویدیو
54 فایل
ادمین: https://eitaa.com/Mkiani110 وابسته به امور مساجد استان اصفهان پشتیبان نشر: ✅ ستاد اقامه نماز استان اصفهان ✅اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ✅ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ✅ مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور
مشاهده در ایتا
دانلود
277.5K
مناسبت: ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) موضوع: ❓چه نوع پوششی از حیث رنگ، جنس و نوع برای خانم‌ها در مقابل نامحرم اشکال دارد؟ ✅ به‌طورکلی اگر لباس به‌گونه‌ای باشد که فرد را در نگاه دیگران، انگشت‌نما نموده و یا جلب توجه نامحرم کند، (حتی در کیفیت پوشیدن) پوشیدن آن جایز نیست! ⬅️ البته در پوشش در برابر نامحرم، فقها شرایطی را برای لباس فرموده‌اند: 🔹بدن را به مقدار کامل (شرعی) بپوشاند؛ 🔹نازک نبوده و بدن‌نما نباشد؛ 🔹از نظر حجم، تنگ و چسبان نباشد و طوری باشد که برجستگی‌ها و برآمدگی‌های بدن را بپوشاند؛ 🔹مُروّج فرهنگ ابتذال و یا فرهنگ دشمنان نباشد... ❓آیا استفاده از چادر براق و رنگارنگ در برابر نامحرم اشکال دارد؟ ✅ نه، اشکالی ندارد، مگر اینکه به‌گونه‌ای باشد که جلب توجه نامحرم کند یا در حدی باشد که فرد انگشت‌نما شود. 📚منبع:  https://farsi.khamenei.ir با ما همراه شوید...👇👇👇 https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: « ٣» روز چهارشنبه، ١۴٠١/١٠/٠٧ مناسبت روز: در ایام فاطمیه و شهادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا (س) قرار داریم، لذا با عرض تسلیت و تعزیت، ادامه مبحث «حجاب و عفاف فاطمی» را تقدیم حضور شما گرامیان می‌نمائیم؛ در دو روز گذشته به ادله نَقلی حجاب و عفاف پرداختیم و از دیدگاه آیات شریفه قرآن کریم و روایات اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) از وجوب و حدود و اهمیت بسیار این فریضه الهی سخن گفتیم؛ و انشاالله امروز در ادامه این مبحث به ادله عقلی «حجاب و عفاف» می‌پردازیم؛ ✍️ در مکتب حیات‌بخش اسلام،‌ «عقل و تفکر» دارای جایگاه رفیع و بلندی است، چنانچه علامه طباطبائی (ره) صاحب تفسیر المیزان می‌‌گوید: «عقل شریف‌‌ترین نیرو در وجود انسان است و خداوند متعال در قرآن کریم بیش از سیصد بار آدمی را به استفاده و بهره‌جستن از این نیروی خدادادی دعوت کرده است...» [المیزان، ج ۵، ص ٢۵۵] ‌جایگاه تعقل و تفکر در اسلام آن‌چنان رفیع است که پذیرش اصول دین، بدون استدلال عقلانى مورد قبول خداوند متعال نبوده و هر فرد مسلمان، موظف به تحقیق و تفکر در رابطه با پذیرش اصول دین خود شده است؛ ✍️ در موضوع «حجاب و عفاف» نیز که به‌عنوان یکی از ضروریات دین مبین اسلام مطرح می‌باشد، علمای اسلام علاوه بر دلایل نقلی و بهره‌گیری از آیات و روایات اسلامی، با استدلال‌های عقلانی نیز ضرورت این فریضه الهی را به اثبات رسانده‌اند؛ که در سخن امروز به بخشی از این دلایل می‌پردازیم؛ ✅ در مقدمه این مبحث باید بدانیم که در عالم هستی، خلقت انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات با خلقت موجودات دیگر متفاوت است و آدمی به‌گونه‌ای آفریده شده که ذاتاً از «برهنگی و بی‌حیایی» پرهیز دارد و فطرتاً به دنبال «حیا و عفت» درونی و ظاهری است؛ چنانچه قرآن دربارۀ «حضرت آدم و حوا» اولین مخلوقات بشری، فرموده: «آن‌گاه که از آن درخت (ممنوعه) خوردند و برهنگى آنان برایشان نمایان شد، خود را با برگ درختان پوشش دادند» (طه، ۱۲۱) اما در کنار این امر فطری، باید بپذیریم که از سوی دیگر، انسان فطرتاً و بر اساس اصول عقلی خود، با هرگونه محدودیت و هر چیزی که آزادی ظاهری او را سلب نماید نیز مخالف است و مسلماً «حجاب و پوشش» ولو در ظاهر برای آدمی محدویت ایجاد می‌نماید؛ لذا در نگاه اولیه و بر اساس اصل «آزادی فردی» و خارج از نگاه دینی، کاملاً طبیعی است که انسان با این محدودیت مخالف باشد؛ اما در این موضوع، توجه به این نکته مهم ضروری است که آدمی تا زمانی به دنبال آزادی‌های فردی است که بر اساس اصول عقلی او، این آزادی‌ها، ضرری برای او و دیگران ایجاد نکند، لذا اگر به صورت منطقی و عقلانی به او اثبات شود که عمل آزادانه‌ای دارای آثار منفی فردی و اجتماعی بسیار است، و یا عملی با اینکه محدودیتی ایجاد می‌نماید، دارای آثار و برکات و سود فراوان برای او و دیگران است، با رضایت کامل و طيبِ خاطر، آن عمل به اصطلاح آزادانه را ترک کرده و عمل محدودکننده را می‌پذیرد؛ لذا در مسئله «حجاب و عفاف»، علاوه بر رویکرد تعبدی و استفاده از ادله نقلی و بیان آیات و روایات و نظر شرع مقدس، نیاز به اقناع فکری و عقلی جامعه، مخصوصاً نسل جوان می‌باشد که امیدواریم در طول ایام فاطمیه، به برکت «اسوه‌ی حجاب و عفاف»، بتوانیم بخشی از ادله عقلی این فریضه الهی را تقدیم شما گرامیان نمائیم: 1️⃣ حجاب باعث «آزادی فکر و اندیشه و تقویت قدرت تعقل فردی شده و در نتیجه سبب رونق عقل‌‌مداری و امنیت در جامعه» می‌گردد؛ وقتی انسان، به‌صورت تلفنی با کسی صحبت می‌کند، خط تلفن او اشغال شده و کس دیگری نمی‌تواند با او تماس بگیرد؛ فکر و اندیشه آدمی هم اگر مشغول چیزی گردد، نمی‌تواند به موضوعات مهم دیگر توجه نماید؛ یکی از چیزهایی که فکر آدمی را مختل نموده و قدرت تفکر و تعقل را از او می‌گیرد، تبرج و برهنگی و تظاهر به فساد و آلودگی‌های شهوانی است؛ چنانچه روانشناسان، «شهوت» را یکی از عوامل بزرگ تضعیف عقل و فکر دانسته و اذعان کرده‌اند که هر چه این خصوصیت در انسان قوی‌تر شود، به‌‌همان اندازه، عقل و تفکر آدمی تضعیف می‌گردد؛ تا آنجا که ممکن است انسان در اوج شهوت به جنایات فجیعی دست زند؛ لذا حجاب و پوشش کامل، مانع از تضعیف عقل در شخص و باعث رونق عقل‌‌مداری و امنیت در جامعه می‌شود؛ بر این اساس، هرچند که «حجاب و پوشش»، آزادی ظاهری انسان را مقداری محدود می‌نماید، اما در عوض، باعث آزادی فکر و اندیشه و افزایش قدرت تعقل در آدمی می‌گردد. ✍️ این مبحث ادامه دارد... 📚 برداشتی از کتاب «زیباتر از گل» نوشته حضرت آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی (دام عزه) https://eitaa.com/ROOZBARG
9.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 پادکست مناسبت: ایام و شهادت (س) موضوع: « ٣» روز: چهارشنبه، ١۴٠١/١٠/٠٧ https://eitaa.com/ROOZBARG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ پنجشنبه - ٨ دی ١۴٠١ 🌙 الخمیس، ۵ جمادی الثانی ١۴۴۴ 🌲م Thursday 29 December 2022 👈 امروز متعلق است به امام حسن عسکری (علیه السلام) - 🕋 اذکار روز: - لااِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ الْمُبین(١٠٠بار) - یا غفور یا رحیم (١۰٠٠ مرتبه) - یا رزاق (٣٠٨ مرتبه) برای وسعت رزق ❇️ وقایع مهم روز: 🌙 ایام فاطمیه ☀️ روز صنعت پتروشیمی 💠 حدیث روز 💠 💎 پیامبر اکرم (ص): « يَا سَلْمَانُ حُبُّ فَاطِمَةَ يَنْفَعُ فِي مِائَةِ مَوْطِنٍ أَيْسَرُ تِلْكَ الْمَوَاطِنِ الْمَوْتُ وَ الْقَبْرُ وَ الْمِيزَانُ وَ الْمَحْشَرُ وَ الصِّرَاطُ وَ الْمُحَاسَبَةُ...» «ای سلمان! دوستی فاطمه در یکصد جایگاه برای انسان سودمند است که آسان‌ترین این جایگاه‌ها، عبارتند از: مرگ، قبر، میزان، سنجش، محشر، پل صراط و زمان حسابرسی...» 📚 بحارالانوار، ج٢٧، ص١١۶ ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/ROOZBARG
314.2K
مناسبت: ایام فاطمیه و سوگواری حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) موضوع: ❓حکم پوشیدن ساپورت و شلوار لی یا شلوار جین و روسری و کفش رنگی و مانتوی کوتاه در زیر چادر چیست؟ ✅ برای پوشش اسلامی شرایطی ذکر شده، ازجمله اینکه برجستگی‌های بدن مشخص نباشد؛ اما در مورد ساپورت، این‌گونه است که تمام هندسه‌ی بدن مشخص است، بنابراین حجاب کاملی نیست؛ اما نسبت به نوع‌های رنگی شلوار جین و لی، اگر زیر چادر باشد و پیدا نباشد، حکم خاصی ندارد و به فرض اینکه پیدا هم باشد اگر به‌قدری چسبان نباشد که هندسه‌ی بدن مشخص باشد - یعنی یک مقداری گشاد باشد که برجستگی های بدن مشخص نباشند - و اینکه رنگش به‌گونه‌ای نباشد که فرد انگشت‌نما شود و به‌اصطلاح لباس شهرت نباشد، اشکالی ندارد. ❓اگر همسر حجاب اسلامی را رعايت نکند آيا بايد شوهر، او را با دعوا و درگيرى به رعايت حجاب وادار کند؟ ✅ در رعايت حجاب واجب و انجام ساير تکاليف شرعيه، شوهر حق دعوى و درگيرى و کتک کارى ندارد، و فقط مجاز است با ملايمت، امر به معروف و نهى از منکر زبانى نمايد. 📚منبع:  https://farsi.khamenei.ir ✅ با ما همراه شوید...👇👇👇 https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: « ۴» روز پنجشنبه، ١۴٠١/١٠/٠٨ مناسبت روز: در ایام فاطمیه و سوگواری حضرت زهرا (س) قرار داریم و از چند روز گذشته، مبحثی را در رابطه با «حجاب و عفاف فاطمی» آغاز کردیم و ابتدا این فریضه الهی را از دیدگاه آیات و روایات اسلامی، و سپس از نگاه عقل و منطق بشری، مورد بررسی قرار داده و عرض کردیم که: 1️⃣ اولین دلیل عقلی در این زمینه را باید «نقش حجاب در ایجاد آزادی فکر و اندیشه، و تقویت قدرت تعقل در آدمی، و در نتیجه رونق عقل‌مداری و امنیت در جامعه» دانست، چنانچه با ادله عقلی اثبات نمودیم که اگر «حجاب و پوشش»، آزادی ظاهری انسان را مقداری محدود می‌نماید، اما در عوض، باعث آزادی فکر و افزایش قدرت تعقل در انسان می‌گردد و با جلوگیری از تضعیف عقل، باعث امنیت در جامعه می‌شود؛ ✍️ انشاالله در سخن امروز نیز، به ادامه ادله عقلی و منطقی حجاب و پوشش اسلامی می‌پردازیم: 2️⃣ «نقش حجاب در پاسداری از آزادی اجتماعی» یکی از اصولی که در تمامی مکاتب دنیا تردیدناپذیر و مورد قبول است، «اصل آزادی اجتماعی» است؛ به‌گونه‌ای که در تمامی مکاتب، «آزادی فردی» تا جایی محترم و جایز است که مزاحم و ناقض «آزادی اجتماعی» دیگران نگردد؛ لذا وضع بسیاری از قوانين در جوامع بشری، ریشه در همین اصل عقلانی مهم دارد؛ براین اساس هر شخص در حریم خصوصی و درون خانه‌اش، آزادی‌های ویژه‌ای دارد که در اجتماع نمی‌تواند به همان صورت از آنها برخوردار باشد و حتی در آزادی‌های درون خانه هم، باید حقوق همسایگان را رعایت نماید؛ برای مثال، انسان در خانه خود می‌تواند در هرجا بخواهد بایستد، بنشیند یا راه برود، اما در کوچه و خیابان و هنگام رانندگی آزاد نیست که هرطور می‌خواهد، براند و یا هرجا توقف کند و همچنین خودروی او نیز نباید آلودگی صوتی یا زیست محیطی ایجاد نماید و به حقوق دیگران تجاوز کند؛ بدیهی است که وضع این مقررات و دیگر محدودیت‌های اجتماعی برای هر انسان‌ دارای عقل و منطق، کاملاً پذیرفتنی است؛ اما شگفت‌آور این‌که، وقتی سخن از ضرورت پوشش و حجاب در مکان‌های عمومی به میان می‌آید، بعضی افراد به اصطلاح روشنفکر و مدعی تعقل و تفکر با محدودیتِ معقولِ آن، مخالفت کرده و نور تعقل را در وجود خود خاموش می‌کنند؛ گویی نمی‌دانند که آدمی با برهنگی و پوشش نامناسبِ خود در جامعه، باعث تضییع آزادی و حقوق اجتماعی دیگران گردیده و علاوه بر ایجاد ناهنجاری‌های بزرگ اجتماعی، حتی به حقوق فردی و خانوادگی دیگران نیز تجاوز نموده و باعث انحراف جوانان و تزلزل خانواده‌ها و چه بسا خیانت و بی‌اعتمادی همسران به يکديگر و در نهایت موجب جدایی و گسستن کانون مقدس خانواده‌ها می‌شود. 3️⃣ «اصل محافظت بیشتر از وجود گرانبهاتر» یکی از بدیهیات عقلی نزد بشریت، محافظت بیشتر از وجود گرانبهاتر است به صورتی که نحوه‌ی مراقبت آدمی از یک ساعت چند هزار تومانی با یک گوهر چند میلیارد تومانی، کاملاً متفاوت است؛ لذا بدیهی است که انسان عاقل در نوع حفاظت از هر چیزی، متناسب با ارزش آن اقدام می‌نماید و هرگز اشیاء بسیار گرانبهای خود را بدون حفاظت در معرض دید و تعرض دیگران قرار نمی‌دهد؛ البته این قانون دربارۀ وجود ارزشمند مرد و زن، هردو صادق است؛ اما چون زن، جلوه‌ی زیبائی خلقت است و خداوند به او جذابیت و ارزش بسیار بالایی داده، لذا عقلِ سلیم، حُکم می‌کند که از وجود نازنین او با حجاب و پوشش بیشتری محافظت گردد تا نااهلان به فکر طمع و تعرض به این گوهر گرانبها نیفتند؛ لذا قانون «حجاب و عفاف» را باید قانون ارزش‌گذاری، و ایجاد منزلت بالای دین مترقی اسلام برای زنان و دختران دانست. ✍️ این مبحث ادامه دارد... 📚 برداشتی از کتاب «زیباتر از گل» نوشته حضرت آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی (دام عزه) https://eitaa.com/ROOZBARG
8.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 پادکست مناسبت: ایام و سوگواری (س) موضوع: « ۴» روز: پنجشنبه، ١۴٠١/١٠/٠٨ https://eitaa.com/ROOZBARG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ جمعه - ٩ دی ١۴٠١ 🌙 الجمعة، ٠۶ جمادی الثانی ١۴۴۴ 🌲م Friday 30 December 2022 👈 امروز متعلق است به حضرت ولی‌عصر (عج) 🕋 اذکار روز: - اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍوَآلِ‌مُحَمَّدٍ (١٠٠ مرتبه) - یا ذاالجلال و الاکرام (١٠٠٠ مرتبه) - یا نور (٢۵۶ مرتبه) برای عزیز شدن ❇️ وقایع مهم روز: 🌙 دهه فاطمیه ☀️ سالروز خروش ملت بصیر ایران بر ضد فتنه ١٣٨٨ شمسی و «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» 💠حدیث روز 💠 💎 حضرت حجت (عج): «إنَّ اللّهَ مَعَنا، فَلا فاقَةَ بِنا إلى غَيرِهِ و الحَقُّ مَعَنا فَلَن يُوحِشَنا مَن قَعَدَ عَنّا» «همانا خدا با ما است، پس نيازمند ديگرى نيستيم؛ و حق با ما است، پس باكى نيست كه كسى از ما روى بگرداند» 📚 الغيبة طوسی، ص ٢٨٥ ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/ROOZBARG
215.2K
مناسبت: موضوع: ❓آیا برای دفاع از دین خدا و جمهوری اسلامی اجازه امام یا مجتهد لازم است؟ ✅ بر تمام مكلفین واجب است به هر نحو ممكن، از دین خدا و نظام جمهوری اسلامی دفاع نمایند و مشروط به اجازه نیست.¹ ❓امروزه برخی افراد، سخنان تفرقه افکنانه می‌زنند و وحدت بین ملت را خدشه‌دار می‌نمایند، نظر حضرتعالی چیست؟ ✅ امروز بايد طرح مسائل اختلاف‌انگيز را، ممنوع دينى و شرعى بدانیم و حفظ حيثيت و آبروى انقلاب و نظام اسلامى و حفظ وحدت، بر همه واجب است...² ۱.استفتائات امام خمینی"ره"، ج٣، ص۴٢. ۲.امام خامنه‌ای "مدظله‌العالی"( ۱۳‌‌۶‌۹/۰‌۷‌/‌۱۱) با ما همراه شوید...👇👇👇 https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: «حماسه نهم دی، انقلاب سوم» روز جمعه، ١۴٠١/١٠/٠٩ مناسبت روز: امروز سالروز حماسه ملت بصیر ایران در نهم دی ماه ١٣٨٨ است، که در تقویم به‌عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده، لذا ضمن گرامیداشت این حماسه بزرگ، سخن امروز را آغاز می‌نمائیم؛ بی‌شک حماسه نهم دی ماه و خروش عاشورایی میلیون‌ها نفر از امت حماسه‌ساز و ولایت‌مدار ایران اسلامی در این روز به یاد ماندنی، نقطه عطفی درتاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات ملت بزرگ و متدین ایران اسلامی به حساب می‌آید؛ این حماسه، نماد عزّت و بصیرتِ دینی و انقلابی ملتی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام می‌کنند که اگر دشمنان در برابر دینِ و انقلاب آنها بایستد، در برابر تمام دنیای دشمنان خواهند ایستاد؛  روز نهم دی را باید، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطانی، و روز خروش ملت متدین ایران و آشکار ساختن خشم مقدس آنها در برابر اهانت و حرمت‌ شکنی عده‌ای غافل و عده‌ای مزدورِ وابسته به اجانب، نسبت به مقدسات اسلامی در روز عاشورای حسینی دانست؛ که حکایت تلخ آن، از این قرار بود که بعد از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری ٨٨، متأسفانه برخی از یاران دیرین انقلاب، شکست در انتخابات را برنتافتند و تصمیم به ابطال آن گرفتند و کلید واژه این حرکت شرم‌آور خود را «تقلب در انتخابات» قرار دادند؛ در همین زمان، دشمنان قسم خورده‌ی اسلام و انقلاب نیز وارد میدان شدند و در زمان کوتاهی، اعتراضات دو کاندید ریاست‌جمهوری و طرفداران آنان را به آشوبی همه‌گیر در تمام کشور تبدیل نمودند؛ ✍️ مردم ایران نیز تحت تأثیر شرایط ویژه‌ی این فتنه بزرگ قرار گرفته و به سه دسته تقسیم شدند: 1️⃣ دسته‌ای از مردم با بصیرت دینی و انقلابی، مثل همیشه بلافاصله دشمن را شناسایی و در روبروی فتنه قرار گرفتند؛ 2️⃣ اما یک‌دسته دیگر متأسفانه مغرضانه یا غافلانه در کنار دشمنان، مزدوران و آشوبگران قرار گرفتند؛ 3️⃣ و دسته‌ی سوم نیز، سکوت کرده و در هیچ یک از صفوف فتنه‌گران و انقلابیون قرار نگرفتند و متأسفانه تحت تأثیر تبلیغات رسانه‌ای دشمنان، فکر می‌کردند، که این فتنه، باعث گسترش آزادی‌های سیاسی و اجتماعی در ایران اسلامی خواهد شد! لذا از قرار گرفتن در روبروی فتنه، خودداری کردند؛ و همین موضوع باعث شد که این فتنه چند ماه به طول انجامد و خسارت‌های مالی و جانی غیر قابل جبرانی را در کشور به بار آورد؛ اما بالاخره فتنه‌گران چهره واقعی خود را در جریان عاشورای حسینی در همان سال نمایان کرده و آشکارا به مقدسات مردم شریف ایران و به اصل ولایت فقیه حمله‌ور شدند و نسبت به حضرت سیدالشهداء (ع) و ایام عاشورای حسینی هتک حرمت نمودند؛ این موضوع باعث شد تا گروه سوم از مردم نیز که فریب تبلیغات دشمن را خورده بودند متوجه شوند که فتنه‌گران هرگز به‌دنبال آزادی‌های سیاسی یا حقوق اجتماعی ملت نیستند، بلکه آنها اصل دین و مکتب اهل‌بیت (ع) و رهبر و مرجعیت دینی آنها را نشانه رفته‌اند و در یک کلام به دنبال براندازی حکومتِ جمهوری اسلامی در کشور ایران هستند؛ لذا این دسته از مردم نیز به جمع انقلابیون پیوستند و به یک‌باره ملت بزرگ ایران که عاشق اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و امام و رهبر و نظام اسلامی خود هستند، یکصدا و یکپارچه شور و حماسه ‌و خروش شد و بساط فتنه و فتنه‌گر را به طور کلی برانداخت و بار دیگر به دشمنان اثبات نمود که ملت مسلمان و انقلابی ایران، هیچگاه اجازه کوچکترین تعرض و بی‌حرمتی به مقدسات دینی و انقلاب اسلامی که ثمره خون صدها هزار شهید است را به کسی، نخواهد داد؛ با این حرکت خودجوش ملت قهرمان ایران، یکبار دیگر، انقلاب اسلامی، بیمه شد و به همین دلیل این حماسه بزرگ به «انقلاب سوم» مردم ایران پس از «پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷» و «تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب دوم در ۱۳ آبان ۱۳۵۸» مشهور شد. ✍️ و سخن امروز را با کلام ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب به پایان می‌بریم که فرمودند: «فتنه‌ی ۸۸ تنها آن چیزی نبود که توی خیابان به وسیله‌ی تعدادی آدم دیده شد؛ این یک چیز ریشه‌داری بود، یک بیماری عمیقی درست کرده بودند، اهدافی داشتند، زمینه‌ها و مقدمات فراوانی برایش چیده شده بود، کارهای بزرگی شده بود و هدف‌های بسیار خطرناکی دنبال این کار بود که با این برخوردهای گوناگون سیاسی و امنیتی و این‌ها حل نمی‌شد؛ یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت؛ که این حرکت، حرکت ۹ دی بود؛ (مردم) آمدند بساط فتنه و فتنه‌گران را در هم پیچیدند لذا حادثه‌ی ۹ دی یک حادثه‌ی ماندنی در تاریخ ماست... حادثه‌ای شبیه حوادث اول انقلاب؛ این حماسه بایستی حفظ شود و گرامی داشته شود» (۱۳۹۰/۰۹/۲۱) https://eitaa.com/ROOZBARG