▫️ادامه 👇
👌بنابراین از این نصوص صریح تاریخی که مرحوم امام خمینی بارها قبل از انقلاب و بعد از انقلاب متذکر شدند , روشن می شود که ایشان کاملا با آزادی زنان و ورودشان به عرصه های مختلف اجتماعی و انتخاب شدن و دارا بودن از حق رای موافق بودند و تنها مخالفتشان با به فساد کشاندن زنان بوده است .
❕در مبحث انجمن های ایالتی و ولایتی هم اگر مرحوم امام خمینی با حق رای زنان مخالفت داشتند از این جهت بود که شاه قصد داشت به بهانه ورود زنان در عرصه های اجتماعی و دارایی از حق رای و حق انتخاب شدن , زنان را بیشتر غرق فساد و فحشاء کند و از طریق سرگرم کردن مردم و به خصوص زنان به فساد انگیزه قیام و انقلاب را از مردم بگیرد , چنانچه که مرحوم امام خمینی در مورد علت مخالفتش با حق رای زنان به روشنی متذکر این نکته شده و فرمودند :
" مگر با چهار تا زن فرستادن [به] مجلس، ترقى حاصل مىشود؟ مگر مردها كه تا حالا بودند ترقى براى شما درست كردند تا زنهايتان ترقى [درست كنند]؟ ما مىگوييم اينها را فرستادن در اين مراكز جز فساد چيزى نيست. شما بعد تجربه كنيد ببينيد بعد از ده سال، بيست سال، سى سال ديگر، اينها را بفرستيد، به خيال خودتان، ببينيد اگر شما جز فساد چيز ديگرى ديديد؟👈 ما با ترقى زنان مخالف نيستيم، با اين فحشا مخالفيم، با اين كارهاى غلط مخالفيم " 👉
📚صحيفه امام، ج1، ص: 305 سخنرانی در تاریخ 26 فروردین 1343
👌در این رابطه مورخین می نویسند :
" به دنبال نخستوزيرى اسدالله علم در تيرماه 1341 و سفر جانسون، معاون رئيسجمهور آمريكا به ايران در شهريور همان سال، طبق برنامه آمريكاييان براى سلطه بيشتر بر ايران، در مهرماه 1341 دولت اسدالله علم لايحه انجمنهاى ايالتى و ولايتى را برخلاف قانون اساسى مشروطه تنظيم و پس از تصويب، در غيبت طولانى مجلس شوراى ملى، متن آن را از طريق جرايد منتشر نمود. در اين لايحه، قيد اسلام و سوگند به قرآنمجيد از شرايط نمايندگى حذف و براى فريبكارى، به زنان حق رأى داده شد. اين حركت كه براى حذف اسلام از جامعه و نفوذ وابستگان به بيگانگان در مسئوليتهاى مهم بهخصوص فرقه صهيونيستى- انگليسى بهائيت طراحى شده بود، با مخالفت شديد امامخمينى (قدس سره) روبهرو شد. ايشان با همراهكردن عدهاى از علما درخواست لغو آن را مطرح كرد كه در نتيجه دولت مجبور به لغو اين لايحه در آذر ماه شد و بدينرو اولين پيروزى در نهضت امامخمينى (قدس سره) شكل يافت. "
📚ايران, ديروز امروز فردا، ص: 67
❕" مخالفت جامعه روحانيت در اين زمينه چنين توجيه گرديد كه زنان ايرانى از ابتدائىترين حقوق انسانى همانند مردان محروم بودند شاه در خدمت امريكا بود ماهيت اعطاى حق رأى به زنان جز فريب، اغفال و به فساد كشاندن نسوان ( زنان ) چيزى در برنداشت و با فرستادن چند زن به انجمن دردى دوا نمىشد. مخالفت با تصويبنامه مخالفت با آزادى (بانوان ) نبود بلكه مخالفت با توسعه فساد بود كه رژيم در جهت آن پيوسته گام برمىداشت و به همين جهت امام خمينى در همان تاريخ اعلام داشت «ما با ترقى زنها مخالف نيستيم، ما با اين فحشا مخالفيم، با اين كارهاى غلط مخالفيم مگر مردها در اين مملكت آزادى دارند كه زنها داشته باشند؟! مگر آزاد مرد و آزاد زن با لفظ درست مىشود؟!». "
📚تاریخ سیاسی معاصر ایران , جلال الدین مدنی , ج 1 ص 623 پاورقی
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
ipasookh.ir
آیا امیر مومنان سخن پیامبر اسلام را فراموش کرد ?
🤔#پرسش :
❓ حافظه ضعیف امام معصوم روافض !!!!
علی بن ابی طالب طبق مبنای روافض دارای حافظه بسیار ضعیفی بود بطوری که به سبب چشم درد، حدیث پیامبر را فراموش نمود :
أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ اَلْبَرْقِيِّ عَنِ اَلنَّوْفَلِيِّ عَنِ اَلسَّكُونِيِّ عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : «أَنَّهُ اِشْتَكَى عَيْنَهُ فَعَادَهُ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَإِذَا عَلِيٌّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَصِيحُ فَقَالَ لَهُ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ «أَ جَزَعاً أَمْ وَجَعاً يَا عَلِيُّ » قَالَ «يَا رَسُولَ اَللَّهِ مَا وَجِعْتُ وَجَعاً قَطُّ أَشَدَّ مِنْهُ» قَالَ «يَا عَلِيُّ إِنَّ مَلَكَ اَلْمَوْتِ إِذَا نَزَلَ لِيَقْبِضَ رُوحَ اَلْفَاجِرِ نَزَلَ مَعَهُ بِسَفُّودٍ مِنْ نَارٍ فَيَنْزِعُ رُوحَهُ بِهِ فَتَصِيحُ جَهَنَّمُ » فَاسْتَوَى عَلِيٌّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ جَالِساً فَقَالَ «يَا رَسُولَ اَللَّهِ أَعِدْ عَلَيَّ حَدِيثَكَ 👈🏻فَقَدْ أَنْسَانِي وَجَعِي مَا قُلْتَ👉🏻 فَهَلْ يُصِيبُ ذَلِكَ أَحَداً مِنْ أُمَّتِكَ» قَالَ «نَعَمْ حُكَّاماً جَائِرِينَ وَ آكِلَ مَالِ اَلْيَتِيمِ وَ شَاهِدَ اَلزُّورِ» » .
📚تهذيب الأحکام , جلد۶ , صفحه۲۲۴
کسی که چنین حافظه ضعیفی دارد چطور میخواهد حافظ و مؤید وحی باشد ❕❕❕
💠#پاسخ💠
▫️1 _ اهلسنت در روایات صحیح خود نقل می کنند که پیامبر گرامی اسلام قرآن را فراموش می کرد ?
عایشه می گوید :
" پیامبر صدای قرائت شخصی را از مسجد شنید و گفت خداوند او را رحمت کند که مرا به یاد آیه ای انداخت که فراموش کرده بودم " " كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى الله عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ يَسْتَمِعُ قِرَاءَةَ رَجُلٍ فِي الْمَسْجِدِ. فَقَالَ «رَحِمَهُ الله لَقَدْ أَذْكَرَنِي آيَةً كُنْتُ أُنْسِيتُهَا». "
📚صحیح مسلم ج 1 ص 543 _ صحیح بخاری ج 8 ص 117 طبع مصر
پیامبر اهلسنت با این حافظه ضعیف که قرآن را فراموش می کرد چگونه می توانست حافظ وحی باشد ?
❕یا در نقلهای دیگر می آورند که معاذ الله به قدری حافظه پیامبر گرامی اسلام ضعیف بود که نمازهای واجب خود را ناقص ادا می کرد و مثلا نماز چهار رکعتی را دو رکعتی می خواند و اصحاب ایشان , پیامبر را متذکر فراموشی و نسیانش می کردند !!!! " ... قَصُرَتْ الصَّلَاةُ وَ فِي الْقَوْمِ رَجُلٌ كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى الله عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ يَدْعُوهُ ذَا الْيَدَيْنِ، فَقَالَ: يَا نَبِيَّ الله أَ نَسِيتَ أَمْ قَصُرَتْ فَقَالَ: لَمْ أَنْسَ وَ لَمْ تَقْصُرْ، قَالُوا: بَلْ نَسِيتَ يَا رَسُولَ الله قَالَ: صَدَقَ ذُو الْيَدَيْنِ، فَقَامَ فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ، ثُمَّ سَلَّمَ، ثُمَّ كَبَّرَ فَسَجَدَ مِثْلَ سُجُودِهِ أَوْ أَطْوَلَ، ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ وَ كَبَّرَ ثُمَّ وَضَعَ مِثْلَ سُجُودِهِ أَوْ أَطْوَلَ، ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ وَ كَبَّرَ. "
📚صحیح بخاری ج 1 ص 235 طبع مصر _ سنن ابی داود ج 1 ص 436
▫️2 _ ما در ذیل با استناد به آیات قرآن و روایات شیعه و اهلسنت ثابت کرده ایم که پیامبر گرامی اسلام و امامان و امام علی علیهم السلام , هیچگاه دچار سهو و نسیان و فراموشی نمی شدند :
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2398
❕به عنوان مثال خداوند در قرآن از افرادی یاد می کند که مصداق " اذن واعیه " هستند یعنی هر چه می شنوند را حفظ کرده و چیزی را فراموش نمی کنند : ( حاقه 12 )
👌در روایات شیعه و سنی تصریح شده است که " اذن واعیه " علی علیه السلام است که هر چه از پیامبر می شنید را حفظ کرده و چیزی را فراموش نمی کرد : " ٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ الله ع قَالَ: لَمَّا نَزَلَتْ وَ تَعِيَها أُذُنٌ واعِيَةٌ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص هِيَ أُذُنُكَ يَا عَلِيُّ. "
📚الكافي ج1، ص: 423
❕سيوطى در الدّرالمنثور از شش طريق از بريده صحابى معروف از رسول خدا نقل مىكند كه به على عليه السلام فرمود: «انَّ اللَّهَ امَرَنى انْ ادْنيَكَ ولااقْصيَكَ، وَانْ اعَلِّمَكَ وَ انْ تَعِىَ، و حَقُّ لَكَ انْ تَعِىَ، فَزَلَتْ هذِهِ الآيَةُ: وَ تَعيَها اذُنٌ واعِيَةُ»
«خداوند به من امر فرموده كه تو را به خود نزديك سازم و دور نكنم، و تو را تعليم دهم، و تو نگهدارى كنى و چیزی را فراموش نکنی و شايسته تو است كه چنين باشى، در اين هنگام اين آيه نازل شد " تَعِيَها اذُنٌ واعِيَة "
📚الدر المنثور، ج 6، ص 260.
❕یا در نقل دیگر پیامبر گرامی ص خطاب به علی ع فرمود : «فَانْتَ اذُنٌ واعِيَةُ لِعِلْمى»
«تو گوش نگهدارنده علم و دانش منى که چیزی را فراموش نمی کنی». "
📚الدرالمنثور، جلد 6، صفحه 260.
▫️ادامه 👇
❗️ادامه 👇
▫️3 _ صحت روایت مورد استناد وهابی به خاطر وجود افرادی چون نوفلی و سکونی در سند آن مورد بحث علمای رجالی است , لذا علامه مجلسی در ذیل حدیث مذکور می نویسد که این حدیث طبق مبنای مشهور علمای شیعه ضعیف است : " ضعیف علی المشهور "
📚ملاذ الاخیار ج 10 ص 26
▫️4 _ اساسا وهابی روایت مورد بحث را اشتباه ترکیب و ترجمه کرده و بر پایه این ترکیب اشتباه اشکال تراشی کرده است .
❕محل مورد بحث از روایت مذکور این فراز است : " فَلَقَدْ أَنْسَانِي وَجَعِي مَا قُلْت "
❕وهابی در این فراز " وجعی " را فاعل گرفته " و " ما قلت " را مفعول و ترجمه کرده که علی ع فرمود که درد چشم من سبب شد که سخن پیامبر را فراموش کنم در حالی که در فراز مذکور " وجعی " مفعول است که بر فاعل که " ما قلت " است , مقدم شده است , لذا در این صورت معنا چنین می شود که امام علی ع خطاب به پیامبر گرامی ص فرمود : " آنچه گفتی سبب شد که درد خود را فراموش کنم " .
❕یعنی شدت و اهمیت مطلب بیان شده توسط پیامبر اسلام سبب شده بود که امام علی ع درد شدید چشم خود را به فراموشی سپرده و غرق در مطلب مورد بیان پیامبر ص شود و از پیامبر گرامی بخواهد که مطلب خود را مجددا بازگو کند تا بیشتر و عمیق تر حول آن تامل کند .
چنانچه که گفته شد , در فراز مورد بحث " وجعی " که مفعول است بر فاعل که " ما قلت " است مقدم شده است , زیرا در مواردی به حسب قرائن لفظیه و معنویه , مفعول میتواند بر فاعل مقدم شود : " يقدّم المفعول على الفاعل جوازا عند وجود قرينة معنويّة نحو «فهم المعني موسى» او لفظيّة نحو ضرب اخاك الأمير». "
📚مبادي العربية في الصرف و النحو، ج4، ص: 186
❕ در قرآن هم به چنین مواردی برخورد می کنیم که مفعول بر فاعل مقدم می شود : " وَ إِذا مَسَّ الْإِنْسانَ ضُرٌّ دَعا رَبَّهُ مُنِيباً إِلَيْه " ( زمر 8 )
👌آیات و روایات مورد اشاره در ممنوعیت سهو و نسیان علی علیه السلام قرینه معنویه است که در فراز مذکور " وجعی " را مفعول بگیریم نه فاعل بر خلاف وهابی که " وجعی " را فاعل گرفته بود و فراز مذکور را ترجمه کرده بود که درد سبب فراموشی سخن پیامبر شد , در حالی که این ترجمه خلاف قواعد نحوی است .
❗️بنابراین فراز مذکور نمی گوید که امام علی ع سخن پیامبر را فراموش کرد بلکه می گوید شدت و اهمیت مطلب مورد بیان پیامبر گرامی سبب شد که امام علی ع درد چشم خود را به فراموشی سپرده و غرق در مطلب بیان شده پیامبر اسلام شود .
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
ipasookh.ir
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
🌸دو پرسش در مورد ولادت حضرت فاطمه صدیقه سلام الله علیها :
1⃣آیا راست است که حضرت زهرا در شکم مادر با خدیجه صحبت می کرد و وقتی به دنیا آمد سجده خداوند را کرد و چهار زن بهشتی او را به دنیا آوردند و نطفه او از میوه های بهشتی شکل گرفته است ❗️آیا چنین مطالبی در کتب شیعه و سنی آمده است یا غلو است ؟ ایشان قبل از مبعث به دنیا آمدند یا بعد از آن❓
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2392
2⃣این که می گویند رشد حضرت زهرا غیر طبیعی بوده تا چه اندازه مستنده ❕با این که میگن حوریان بهشتی هنگام تولد ایشون حاضر بودن و آسمان و زمینی با تولدشون نورانی شد ❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2393
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
پرسش_هایی_مهم_پیرامون_جایگاه_زن_در_اسلامجلد_اول.pdf
1.29M
🔊انتشار به مناسبت روز زن
▫️عنوان کتاب : پرسشهایی مهم پیرامون جایگاه زن در اسلام ( جلد اول )
✍تدوین در کانال پرسمان اعتقادی _ شیعه پاسخ
👌توضیحی در مورد کتاب :
❗️آنچه در نوشتار فوق می خوانید پاسخ به برخی از سوالات و شبهات پر تکرار پیرامون زنان و دیدگاه اسلام در مورد آنان است .
👌در نوشتار فوق مباحثی چون جواز تازیانه زدن به زنان در قرآن و روایات , ناقص العقل بودن زنان , نهی اسلام از مشورت با زنان , خرید زنان با پرداخت مهریه , کم بودن دیه و ارث زنان نسبت به مردان , پذیرفته نشدن شهادت زنان در اسلام و .... مورد بحث تفصیلی قرار گرفته است .
@Rahnamye_Behesht
ipasookh.ir
سخن گفتن خداوند به زبان رهبر انقلاب !!!!
🤔#پرسش :
❓ رهبری و توهم پیامبری!
«در واقع زبانمن بود، حرف خدا بود». رهبری این بار گفت که ۲۳ سال پیش خدا از زبان اوحرف زده است ❗️❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌آنچه مورد اشکال قرار گرفته است , این بخش از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهید سلیمانی است که ایشان فرمودند :
" شاید بیست سال پیش یا بیست و سه چهار سال پیش [بود که] اینجا در این حیاط، با بچّههای سپاه، فرماندهان سپاه ــ شاید حدود بیست نفر بودند ــ نماز خواندیم، بعد من نشستم روی پلّه، یک صحبت گرم و گیرایی کردم؛ قبلاً هم فکرش را نکرده بودم؛ خدای متعال همینطور حرف میزد! در واقع زبان من بود، حرف خدا بود؛ خیلی جلسهی عجیبی بود، خیلی تأثیراتی گذاشت."
🌐https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=54788
❕این بیان رهبری اشاره به مساله " الهام " است که مورد اتفاق همه علمای اسلام است .
✍الهام به معنای افكندن چيزى در دل از سوى خداوند، براى واداشتن به انجام دادن يا ترك كارى است .
📚فرهنگ قرآن، ج4، ص: 206
❕ غیر انبیاء نیز می توانند مورد الهام خداوند واقع شوند , چنانچه که قرآن درباره مادر موسى ع مىگويد: "وَأَوْحَيْنا الى أُمِّ مُوْسى أَنْ ارْضِعِيهِ فَاذا خِفْتِ عَلَيْهِ فَالْقِيهِ فِى الْيَمِّ وَلا تَخَافِى وَلا تَحْزَنِى "
"ما به قلب مادر موسى الهام كرديم كه نوزادت را شيرده، و هنگامى كه بر او (از دشمنان) ترسيدى او را در دريا (نيل) بيفكن، و نترس غمگين مباش " (قصص 7).
نظير همين معنا درباره حواريون حضرت مسيح عليه السلام نيز آمده است، آنجا كه مىفرمايد: "وَ اذْ أَوْحَيْتُ الَى الْحَوَارِيِّينَ انْ آمِنُوا بِى وَبِرَسُولِى قَالُوا آمَنَّا وَاشْهَدْ بِانَّنَا مُسْلِمُون "
"و بياد آور هنگامى را كه به حواريون وحى و الهام فرستادم كه به من و فرستادهام ايمان آوريد، گفتند آورديم و گواه باش كه ما مسلمانيم " (مائده 111).
و نيز درباره حضرت يوسف، پيش از آنكه به مقام نبوت برسد تعبير به وحى شده است، در آن هنگام كه برادران تصميم گرفتند، او را در چاه بيفكنند، قرآن مىگويد:
«وَأَوْحَيْنَا الَيْهِ لَتُنَبِّئَنَّهُمْ بِأَمْرِهِمْ هذا وَ هُمْ لا يَشْعُرُون؛ ما به يوسف در اين هنگام وحى فرستاديم كه در آينده (هنگامى كه بقدرت خواهى رسيد) آنها را از اين كارشان با خبر خواهى ساخت، در حالى كه آنها تو را نمىشناسند» (يوسف 15).
اين وحى الهى به قرينه آيه 22 همين سوره، «وحى نبوت» نبوده، بلكه الهامى بود از سوى خداوند به قلب يوسف، براى اينكه بداند او تنها نيست، و خداوند او را حفظ مىكند و به قدرت مىرساند و برادران از اين عمل خود پشيمان خواهند شد، و همين وحى بود كه در آن شرايط دردناك، نور اميدى بر قلب يوسف پاشيد. "
📚پيام قرآن، ج1، ص: 235
▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇
❗️در روایات شیعه و سنی هم تصریح شده است که الهام اختصاص به انبیاء ندارد و غیر انبیاء نیز می توانند طرف الهام خداوند قرار گیرند , چنانچه که در حدیث قدسی مشهور , خداوند فرمود :
" بندهاى به من با بهتر از انجام دادن واجباتش تقرّب نجسته است و او با انجام دادن مستحب به من تقرّب مىجويد تا دوستدارش شوم و چون دوستدارش مىشوم، گوشِ شنيدن او و ديده ديدن او و زبانِ گفتن و دستِ فعاليت او مىگردم. اگر مرا بخوانَد، اجابتش مىكنم و اگر از من بخواهد، عطايش مىنمايم." " إِنَّهُ لَيَتَقَرَّبُ إِلَيَّ بِالنَّافِلَةِ حَتَّى أُحِبَّهُ فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ كُنْتُ سَمْعَهُ الَّذِي يَسْمَعُ بِهِ وَ بَصَرَهُ الَّذِي يُبْصِرُ بِهِ وَ لِسَانَهُ الَّذِي يَنْطِقُ بِهِ وَ يَدَهُ الَّتِي يَبْطِشُ بِهَا ... "
📚الكافي ج2، ص: 352 _ صحیح بخاری ج 10 ص 164 طبع مصر
❕می بینیم در این حدیث شریف با صراحت بیان شده که خداوند از زبان بنده خود سخن می گوید و مطالبی را به زبان بنده الهام می کند .
👌در روایت دیگری پیامبر گرامی فرمود :
" هر گاه خداوند خير بنده اى بخواهد، او را در دين آگاه مى كند و راه راست را به او الهام می کند " "إذا أرادَ اللّهُ بِعَبدٍ خَيرا فَقَّهَهُ فِي الدّينِ وألهَمَهُ رُشدَه "
📚 الترغيب والترهيب ج 1 ص 292 _ میزان الحکمه ج 2 ص 438
❕در این حدیث نیز تصریح شده که بنده مورد الهام و عنایت الهی قرار می گیرد و مستقیما مسیر حق و سخنان حق به او الهام می شود .
▫️همینطور خداوند می فرماید : " بدانيد خداوند ميان انسان و قلب او حائل مىشود " "وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِه " ( انفال 24 )
❕علامه مجلسی تصریح می کند که مقصود از آیه الهاماتی است که از طرف خداوند به بنده صورت می گیرد و حق بر زبان و افعال بنده جاری می شود , چنانچه که روایتی نیز در تفسیر آیه اشاره به همین مطلب دارد :
" بيان أي يهديه إلى الحق." ( بحار الأنوار ج5، ص: 205 ) "
" الإمام الصادق عليه السلام- في قَولِ اللّهِ عز و جل: «وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ»- يَحولُ بَينَهُ وبَينَ أن يَعلَمَ أنَّ الباطِلَ حَقٌّ. "
📚التوحید صدوق ص 358 _ المحاسن ج 1 ص 370
❕شاهد روایی دیگری که تصریح دارد که خداوند بر سخن و فعل بنده تصرف می کند تعبیری از نهج البلاغه است که امام علی علیه السلام فرمود :
"خداوند را بهوسيله بَرهم خوردن تصميمها، فسخ پيمانها و نقض اراده ها شناختم " " عَرَفْتُ اللَّهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ العَزَائِمِ، وَحَلِّ الْعُقُودِ، وَنَقْضِ الْهِمَمِ. "
📚نهج البلاغه حکمت 250
👌در شرح کلام فوق می خوانیم :
"اشاره به اينكه، بسيار مىشود انسان تصميم محكمى به انجام كارى مىگيرد، اما ناگهان اراده او تغيير پيدا مىكند بىآنكه عاملى براى آن تغيير بشناسد! اين نشان مىدهد كه ارادهاى از بيرون به آن تعلّق گرفته بود كه اراده اين شخص فسخ شود وگرنه دليلى ندارد كه انسان با داشتن تصميم قوى بر كارى ناگهان منصرف شود. "
📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج14، ص: 73
❕بنابراین کلام رهبر انقلاب هم اشاره به همین گونه از الهامات فوق الذکر است که شامل بندگان راستین خداوند شده و خداوند بر پایه این الهامات و افاضه مطلب به قلب یک بنده خود , تمام امت اسلامی را مورد عنایت خود قرار می دهد .
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
ipasookh.ir
11.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن گرافیک| جهنم رفتن افراد غیر مسلمان !!!
▫️1 _ آیا جمعیت چند میلیاردی غیر مسلمان جهان همه وارد جهنم می شوند ?
▫️2 _ آیا مخترعانی چون ادیسون که به بشریت خدمت کرده اند , به خاطر بی ایمانی وارد جهنم می شوند ?
👌پاسخ را در کلیپ فوق ببینید .
@Rahnamye_Behesht
توجه به ائمه علیهم السلام در هنگام شروع نماز !!!!
🤔#پرسش :
❓ بدعت و شرك شیعه در هنگام نماز !!!
شیعه در هنگام نیت شروع نماز نیز یکی از ائمه را نصب العین خود قرار میدهد
به دروغ از امام علی بن موسی الرضا رحمة الله علیه نقل کرده اند که :
وانو عند افتتاح الصلاة ذكر الله، وذكر رسول الله صلى الله عليه وآله، واجعل واحدا من الأئمة نصب عينيك
هنگام شروع نماز در ضمیر خود یاد خدا و یاد رسول خدا را پیش آور و سپس یکی از ائمه را در جلوی چشمان خود قرار ده.
📚فقه الرضا علیه السلام ص ۱۰۵
نمازی که نیت آن با شرك و بدعت آغاز شود، چه سرانجامی جز آتش جهنمی خواهد داشت !!!
💠#پاسخ💠
▫️1 _ استناد وهابی به نقلی از کتاب " فقه الرضا علیه السلام " است .
این کتاب منسوب به امام رضا ع است اما برخی از علما با این انتساب مخالفت کرده و محتویات این کتاب را سخنان امام رضا علیه السلام نمی دانند ، افرادی مانند شيخ حر عاملى، سيد خوانسارى، وحيد بهبهانى و سيد حسن صدر و ... و اينگونه استدلال مىكنند:
" اگر اين كتاب به امام رضا عليه السلام تعلق داشت، چرا هزار سال از آن خبرى نبود و چهار امام بعد از امام رضا عليه السلام نيز به آن اشارهاى نداشته اند؛ در غير اين صورت در ميان اصحاب و علما مشهور مىشد و حداقل نام آن را در كتب روايى خود مىآوردند.
اگر اين كتاب نوشته امام رضا عليه السلام باشد، بايد حتما على بن بابويه- پدر صدوق- و يا خود شيخ صدوق در كتاب« عيون أخبار الرضا» به آن اشاره مىكرد. "
📚رسائل فی درایه الحدیث ج 2 ص 333 الفائدة التاسعة: في الفقه المنسوب إلى الرضا عليه السلام
❕" انّ فقه الرضا ليس كتاباً للإمام الرضا (عليه السّلام) "
📚موسوعة طبقات الفقهاء، سبحانی , مقدمةج1، ص: 12
▫️2 _ قرآن به روشنی دستور می دهد که نماز و عبادات انسان باید برای خداوند باشد , چنانچه می فرماید : " بگو: نماز و تمام عبادات من و زندگى و مرگ من، همه براى خداوند پروردگار جهانيان است. " " قُلْ إِنَّ صَلاتِي وَ نُسُكِي وَ مَحْيايَ وَ مَماتِي لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين "( انعام 162 )
👌اهلبیت علیهم السلام هم تاکید داشتند که آیه فوق در هنگام نماز خوانده شود تا انسان توجه ویژه پیدا کند که جز برای خداوند نماز و عبادتی انجام ندهد : " عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: يُجْزِيكَ فِي الصَّلَاةِ مِنَ الْكَلَامِ فِي التَّوَجُّهِ إِلَى اللَّهِ أَنْ تَقُولَ ..." إِنَّ صَلاتِي وَ نُسُكِي وَ مَحْيايَ وَ مَماتِي لِلَّهِ رَبِ الْعالَمِين"
📚تهذيب الأحكام ج2، ص: 67
▫️3 _ نقل مذکور از کتاب " فقه الرضا علیه السلام " اشاره به موضوع توسل به ائمه علیهم السلام است و این که انسان قبل از نماز بتواند با توسل به امامان و خواندن نماز , قرب خود به خداوند را تقویت و تسریع کند .
چنانچه که خداوند می فرماید : " اى كسانى كه ايمان آوردهايد پرهيزگارى پيشه كنيد و وسيلهاى براى تقرب به خدا انتخاب نمائيد و در راه او جهاد كنيد باشد كه رستگار شويد. " " يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ ... " ( مائده 35 )
❕لذا در نقلهای دیگر آمده است که قبل از شروع نماز , انسان توسل به پیامبر گرامی اسلام و اهلبیت ایشان کند و به وسیله آن بزرگواران به خدا توجه کرده و به سوی خداوند تقرب بجوید و از خداوند بخواهد که به آبروی اهلبیت ع نمازش قبول و گناهانش بخشیده و دعایش مستجاب شود :
: " كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع يَقُولُ مَنْ قَالَ هَذَا الْقَوْلَ كَانَ مَعَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ- إِذَا قَامَ قَبْلَ أَنْ يَسْتَفْتِحَ الصَّلَاةَ اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ بِمُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ- وَ أُقَدِّمُهُمْ بَيْنَ يَدَيْ صَلَاتِي وَ أَتَقَرَّبُ بِهِمْ إِلَيْكَ فَاجْعَلْنِي بِهِمْ وَجِيهاً فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة " _ " قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع إِذَا قُمْتَ إِلَى الصَّلَاةِ فَقُلِ اللَّهُمَّ إِنِّي أُقَدِّمُ إِلَيْكَ مُحَمَّداً ص- بَيْنَ يَدَيْ حَاجَتِي وَ أَتَوَجَّهُ بِهِ إِلَيْكَ فَاجْعَلْنِي بِهِ وَجِيهاً عِنْدَكَ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ وَ اجْعَلْ صَلَاتِي بِهِ مَقْبُولَةً وَ ذَنْبِي بِهِ مَغْفُوراً وَ دُعَائِي بِهِ مُسْتَجَاباً "
📚الکافی ج 2 ص 544 _ التهذیب ج 2 ص 287
▫️4 _ متاسفانه وهابی به نقل فوق که اشاره به موضوع مورد تاکید قرآن یعنی توسل است و ارتباطی نیز با شرک ندارد , اشکال کرده است در حالی که به ابوحنیفه امام بزرگ اهلسنت , اشکال نمی کند که با صراحت فتوا می دهد که " انسان می تواند الاغی را به نیت قربة الی الله عبادت کند " " سمعنا ابا حنیفه یقول لو ان رجلا عبد هذا البغل تقربا بذلک الی الله جل و علا لم ار بذلک بأسا "
📚المنتظم فی تاریخ الملوک و الامم ج 8 ص 133
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
ipasookh.ir
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
⚫️شهادت امام هادی علیه السلام را تسلیت می گوییم .
1⃣ مناقب و فضائل امام هادی علیه السلام ، از دیدگاه معاصران و دانشمندان مخالف ایشان را در نمایه زیر بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1762
2⃣عقیل هاشمی :چرندیات جدید علی اکبر رائفی پور❗️ آموختن 73 زبان تنها با گذاشتن یک تیکه سنگ در دهان توسط امام هادی شیعیان❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3851
3⃣امام هادی شیعیان : انکار رؤیت خداوند بخاطر بیاطلاعی از علم ❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3803
4⃣آیا سند تاریخی وجود دارد که ثابت کند امام هادی علیه السلام شهید شدند , برخی قضیه شهادت ایشان را منکرند !!!!!!❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4802
@Rahnamye_Behesht
ipasookh.ir
11.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن گرافیک|
❕ فساد جنسی فرح پهلوی ( ملکه ایران ) !!!
@Rahnamye_Behesht
حیف و میل بیت المال توسط عثمان یا امام حسن علیه السلام !!!!
🤔#پرسش :
❓حیف و میل بیت المال توسط حسن بن علی ( طبق مصادر شیعه )
سید جعفر مرتضی عاملی از علمای تشیع در کتب خود در خصوص جوائز ائمه به شاعرانی که (در مدح اهل بیت شعر میسرودند) می آورد:
وأهم من ذلك كله أنهم يذكرون أن الإمام الحسن عليه السلام قد أعطى خراج العراق لمدة سنة على ثلاثة أبيات فقط ( دراسات وبحوث في التاريخ والإسلام ج١ ص٤٩ )
اگر اسراف و حیف و میل بیت المال بدین صورت نزد رافضه جائز است پس دیگر هیچ توجیهی از آنها برای برای مذمت خلفاء مورد قبول نخواهد بود ❗️❗️
💠#پاسخ💠
❕متاسفانه وهابی با استناد به یک نقل ضعیف در صدد تطهیر خلفا خصوصا عثمان در موضوع حیف و میل بیت المال است .
👌به عنوان نمونه , علمای اهلسنت در مورد حیف و میل بیت المال توسط عثمان نقل می کنند :
" از چيزهايى كه مردم را بر عثمان شوراند، باز گرداندن رانده شده پيامبر خدا (حَكَم بن ابى عاص) بود؛ كسى كه ابو بكر و عمر نيز بازگشتش را نپذيرفته بودند. [عثمان،] صد هزار سكّه به او عطا كرد." " مَمّا نَقَمَ النّاسُ عَلى عُثمانَ أنَّهُ آوى طَريدَ رَسولِ اللّهِ الحَكَمَ ابنَ أبِي العاصِ، ولَم يُؤوِهِ أبو بَكرٍ ولا عُمَرُ، و أعطاهُ مِئَةَ ألف "
📚العقد الفريد: ج 3 ص 291، المعارف لابن قتيبة: ص 194 ، شرح نهج البلاغة: ج 1 ص 198.
❕و باز نقل می کنند :
" در سال 27 هجرى، عثمان، مردم را براى فتح افريقا گسيل داشت ... غنائم فراوانى به دست آمد كه به دو ميليون و پانصد و بيست هزار دينار رسيد. برخى روايت كردهاند كه عثمان، دخترش را به همسرى مروان بن حكم در آورد و يك پنجم اين مال را به او داد. " " أغزى عُثمانُ النّاسَ إفرِيقِيَّةً سَنَةَ سَبعٍ وعِشرينَ ... وكَثُرَتِ الغَنائِمُ، وَبَلَغَت ألفَي ألفِ دينارٍ وخَمسَمِئَةِ ألفِ دينارٍ وعِشرينَ ألفَ دينارٍ. "
📚تاريخ اليعقوبي: ج 2 ص 165
❕و باز نقل می کنند :
" عثمان، دخترش عايشه را به همسرى حارث بن حكم در آورد و از بيت المال، صد هزار [سكّه] به او بخشيد "
" أنكَحَ [عُثمانُ] الحارِثَ بنَ الحَكَمِ ابنَتَهُ عائِشَةَ، فَأَعطاهُ مِئَةَ ألفٍ مِن بَيتِ المالِ أيضا "
📚شرح نهج البلاغة: ج 1 ص 199
❕و باز نقل می کنند :
"مردم، بخشش صد هزار درهمى عثمان به سعيد بن عاص را زشت شمردند و على عليه السلام، زبير، طلحه، سعد و عبد الرحمن بن عوف در اين باره با او گفتگو كردند.عثمان گفت: او از نزديكان و خويشاوندان من است. "" أنكَرَ النّاسُ عَلى عُثمانَ إعطاءَهُ سَعيدَ بنَ العاصِ مِئَةَ ألفِ دِرهَمٍ، فَكَلَّمَهُ عَلِيٌّ وَالزُّبَيرُ وطَلحَةُ وسَعدٌ وعَبدُ الرَّحمنِ بنُ عَوفٍ في ذلِكَ فَقالَ: إنَّ لَهُ قَرابةً ورَحِما!"
📚أنساب الأشراف: ج 6 ص 137، شرح نهج البلاغة: ج 3 ص 35
❕و باز نقل می کنند :
" در همان روزى كه عثمانْ فرمان داد كه از بيت المال، صد هزار سكّه به مروان بن حكم بدهند، نيز از بيتالمال، دويست هزار سكّه به ابو سفيان بن حرب داد " " : أعطى [عثمانُ] أبا سُفيانَ بنَ حَربٍ مِئَتَي ألفٍ مِن بَيتِ المالِ، فِي اليَومِ الَّذي أمَرَ فيهِ لِمَروانَ بنِ الحَكَمِ بِمِئَةِ ألفٍ مِن بَيتِ المال "
📚شرح نهج البلاغة: ج 1 ص 199
❕و باز نقل می کنند :
" عثمان در دوران خلافتش دويست هزار دينار به طلحه بخشيد. " " أعطى عُثمانُ طَلحَةَ في خِلافَتِهِ مِئَتَي ألفِ دينارٍ. "
📚أنساب الأشراف: ج 6 ص 108
❕جهت آگاهی بیشتر از این بخشش های بی حساب و کتاب عثمان از بیت المال به اقارب و نزدیکانش رجوع کنید :
📚الغدیر ج 8 ص 334 به بعد
❗️آنچه هم که وهابی در مورد بخشش زیاد امام حسن علیه السلام از بیت المال به فردی نقل کرد , در روایات شیعه نیامده است و مرحوم عاملی نیز نقل مذکور را از کتاب نظم درر السمطین نقل می کند که این کتاب تالیف یکی از علمای اهلسنت به نام شیخ محمد زرندی حنفی است .
❕جالب آن است که مولف کتاب نظم در السمطین هم بدون ارائه سند , نقل مذکور را بیان می کند که روشن است چنین نقل بدون سندی از اعتبار ساقط است :
📚نظم درر السمطین ص 197
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
ipasookh.ir