eitaa logo
رویین دژ
10.8هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
922 ویدیو
196 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔮 أَوْ أَنْ نَعْضُدَ ظَالِماً ، أَوْ نَخْذُلَ مَلْهُوفاً ، أَوْ نَرُومَ مَا لَيْسَ لَنَا بِحَقٍّ 💠 خدایا! به تو پناه می‌آوریم از این که ستمکاری را یاری کنیم، یا ستم دیده‌ای را تنها گذاریم، یا آنچه که برای ما حق نیست، بخواهیم... 🔺 @RooyinDezh
💎 مولا علی(ع) می‌فرمایند: ثروتی چون عقل، و فقرى چون جهل، و میراثى چون ادب، و پشتیبانى همچون مشورت نیست. 🎊 ولادت مظهر علم و عزّت و عدالت و سخاوت و شجاعت، مولا علی(ع)، و روز پدر مبارک باد. 🔺 @RooyinDezh
✨ وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ 💯 و هر کس از یاد من روی‌گردان شود، زندگی سخت و پراضطرابی خواهد داشت؛ و روز قیامت، او را نابینا محشور می‌کنیم! 📔 سوره طه، آیه ۱۲۴ 🔺 @RooyinDezh
✨ وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ 💯 و هر کس از یاد من روی‌گردان شود، زندگی سخت و پراضطرابی خواهد داشت؛ و روز قیامت، او را نابینا محشور می‌کنیم! 📔 سوره طه، آیه ۱۲۴ 🔺 @RooyinDezh
10.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | دست نوشته‌های عجیب گوته درباره‌ی امیرالمومنین(ع)‼️ 💠 آیت‌الله بهجت: خلیل(خلیل‌بن‌احمد فراهیدی) می‌گوید: دوستان حضرت علی‌(ع) فضائلش را از [روی] ترس مخفی کردند، و دشمنانش هم فضائلش را از حسد و عناد پنهان کردند؛ ✳️ با این‌ وجود، فضائل حضرت، مشرق و مغرب [عالَم] را پر کرده است! 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۵۷ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ در خیلی از جاهای قرآن، از کافران و عذاب آن‌ها صحبت شده، امّا از مؤمنان، صحبتی به میان نیامده. در جاهایی هم که صحبت از هر دو گروه است، غالبا ابتدا از کافران صحبت شده است. این خود نشان می‌دهد که جامعه‌ی بشری، چه قدر به خوف(ترسیدن از عذاب خدا) و چه اندازه به رجا(امیدوار بودن به رحمت خدا) نیاز دارد و چه قدر ما، قرآن را برعکس فهمیده‌ایم! --> (انّ الّذین کفروا...(۵۶) و الّذین آمنوا...(۵۷)). 2️⃣ ایمان، فقط با عمل صالح معنا پیدا می‌کند. در هیچ جای قرآن برای ایمان به تنهایی، اَجری معرّفی نشده است. جزای مؤمن در صورتِ اعمال صالح، به او داده خواهد شد --> (و الّذين آمنوا و عملوا الصّالحات). 3️⃣ این که خداوند در این جا، وضعیّت کافران را(در آیه‌ی قبل) پیش از مؤمنان تشریح می‌کند، به این خاطر است که شیوه‌ی قرآن، ابتدا بر ترساندن است و سپس بر امید دادن؛ وگرنه از نظر تقدّم در دریافتِ نتیجه، بهشت رفتنِ مؤمنان بر عذاب شدنِ کافران مقدّم است، چون اوّلین و بزرگ‌ترین عذاب کافران، ناامیدی آن‌ها از ورود به بهشت است --> (سوف نصلیهم نارا(۵۶) - سندخلهم جنّات(۵۷)). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۵۷ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ در خیلی از جاهای
🌸 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌸 🔖 نکات آیه‌ی ۵٧ سوره‌ی نساء 🔰 قسمت اول: 🔹«عملوا»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «عمل» به معنی «انجام دادند». 🔸 «صالحات»: جمع «صالحه»، اسم فاعل مؤنث از ریشه‌ی «صَلَحَ»، مصدر «صلاح»، به معنی «بهترین وجه انجام کارهای درست». ⚠️ توجه❗️ قرآن برای «کار نیک»، واژه‌ی «حسنه» را به کار می‌گیرد و برای «بهترین وجه انجام کار درست»، کلمه‌ی «صالحه» را می‌آورد. 💠 از طرفی، وقتی به اول کلمه‌ی جمع، «ال» بیاید، تمام موارد آن را شامل می‌شود؛ یعنی منظور از «الصالحات»، همه‌ی کارهای درست به بهترین نحو ممکن است. ✳️ خداوند فقط بهشت را برای کسانی تضمین کرده که در هر موقعیتی فقط کار درست انجام می‌دهند آن هم به بهترین نحو ممکن! 🔅 دیگر افراد باید پیوسته در خوف از عذاب خداوند باشند و برای رهایی از آن تلاش کنند تا شاید مورد عنایت خداوند قرار بگیرند. ♦️ بنابراین، خیال‌های خام و امیدهای واهی به بهشت داشتن بدون درست کردن اعمال، عامل اصلی جهنمی شدن بسیاری از انسان‌هاست. آنچه عامل نجات از عذاب خداوند است به استناد خود قرآن، فقط اعمال صالح است. 🔸 «سندخل»: فعل مستقبل(آینده) از باب افعال، مصدر «ادخال»، ریشه‌ی «دخل» به معنی «به زودی وارد خواهیم کرد». ⚠️ توجه❗️ در عربی با اضافه شدن «سَ» یا «سَوفَ» به اول فعل مضارع، از آن فعل مستقبل یا آینده ساخته می‌شود؛ «سَ» برای آینده‌ی نزدیک‌تر و «سَوفَ» برای آینده‌ی دورتر به کار می‌رود. 🔹 «جنّات»: جمع «جنّه» به معنی «باغ‌های انبوه». 🔸 «تجری»: فعل مضارع از مصدر «جریان»، ریشه‌ی «جری» به معنی «جریان دارد». 🔹 «تحت»: زیر 🔸 «انهار»: جمع «نَهَر» به معنی «رودها». 🔹 «خالدین»: جمع «خالد»، اسم فاعل از ریشه‌ی «خلد» به معنی «جاودانان». 🔸 «ابد»: انتهای بی‌پایان 🔺 @RooyinDezh
💠 درد علی(ع) دو گونه است: یك درد، دردی است كه از زخم شمشیر ابن ‌ملجم در فرق سرش احساس می‌كند و درد دیگر دردی است كه او را تنها در نیمه‌های شب خاموش به دل نخلستان‌های اطراف مدینه كشانده و به ناله درآورده است! ✅ ما تنها بر دردی می‌گرییم كه از شمشیر ابن ‌ملجم در فرق سرش احساس می‌كند. اما این درد علی(ع) نیست، دردی كه چنان روح بزرگی را به ناله درآورده است، «تنهایی» است كه ما آن را نمی‌شناسیم!   💯 باید این درد را بشناسیم، ‌نه آن درد را، كه علی(ع) درد شمشیر را احساس نمی‌كند و ما، درد علی (ع) را احساس نمی‌كنیم!   🔮 ما ملتی كه افتخار بزرگ انتصاب به علی(ع) و مكتب علی(ع) را داریم و این بزرگترین افتخار تاریخی است كه می‌تواند بدان بنازد و بالاخره بزرگترین سرمایه، امیدی است كه می‌تواند به وسیله آن نجات پیدا كرده، ‌به آگاهی، بیداری، حركت و رهایی برسد، اما در عین حال می‌بینیم كه با داشتن علی(ع)، به «عشق به علی» هم نرسیده‌ایم!   ✳️ در صورتی كه «شیعه علی(ع) بودن» از «چون علی(ع) عمل كردن» شروع می‌شود و این مرحله‌ای است پس از شناخت و پس از عشق.   ⚜ بنابراین ما یك ملت «دوستدار علی (ع)» ‌هستیم، اما نه «شیعه علی(ع)»‌! چراكه شیعه علی(ع) همچنان كه گفتم علی(ع) ‌وار بودن، علی(ع) ‌وار اندیشیدن، علی(ع) ‌وار احساس كردن در برابر جامعه، ‌علی(ع) وار مسؤولیت احساس كردن و انجام دادن و در برابر خدا و خلق، ‌علی(ع) ‌وار زیستن، علی(ع) ‌وار پرستیدن و علی(ع) ‌وار خدمت كردن است..." ✍🏻 دکتر شریعتی 🔺 @RooyinDezh
6.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | معنای امامت چیه⁉️ 🌀 می‌گوییم علی(ع) امام ماست! ما چطور مأمومینی هستیم که... 🔺@RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۵۷ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت دوم: 4️⃣ زندگی انسان در بهشت به صورتِ زوج خواهد بود. تعبیر «حوریّه» یا «حوریّه‌ها» که از زبان عدّه‌ای می‌شنویم، هیچ مبنای قرآنی و عقلانی ندارد(کلمه‌ی «حور» که در قرآن آمده، اسم جمع است و هم بر مردانِ از جنس فرشته دلالت می‌کند و هم بر زنان) و پرداختن به چنین موضوعاتی، فقط زبانِ طعنِ اهلِ فسق و فحشا را به اهلِ ایمان باز می‌کند. ✅ صفت «مطهَّره» هم مربوط به کلمه‌ی «ازواج» است(نه مربوط به زن بهشتی) و مفهوم آن، یک زنِ پاک برای مردِ بهشتی، یا یک مردِ پاک برای زنِ بهشتی است --> (لهم فيها أزواج مطهره). 5️⃣ رحمتِ ابدی و ماندگار، شامل حال کسی می‌شود که بهشتی‌گونه زندگی کرده باشد؛ یعنی ایمانِ او همراه با عمل صالح باشد --> (آمنوا و عملوا الصالحات -> و ندخلهم ظلا ظلیلا). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۵۷ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت دوم: 4️⃣ زندگی انسان در ب
🌸 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌸 🔖 نکات آیه‌ی ۵٧ سوره‌ی نساء 🔰 قسمت دوم: 🔹 «ازواج»: جمع «زوج»، به معنی «همسران»(چه زن و چه مرد). 🔸 «مطهّره»: اسم مفعول از باب تفعیل، مصدر «تطهیر»، به معنی «پاک نگه داشته شده، پاکدامن». ⚠️ توجه❗️ در این‌جا کلمه‌ی «مطهره»، صفت «ازواج» است؛ چون «ازواج»، جمع مکسر است و در زبان عربی برای جمع مکسّر، صفت مفرد مؤنث به کار می‌رود. بنابراین، مفهوم «ازواجٌ مطهره»، «همسران پاک» است چه زن و چه مرد. ✅ حواسمان باشد که منظور از «الذین ءامنوا» و ضمیر «هُم» که به آن برمی‌گردد نیز، هر انسان مؤمنِ واقعی است چه زن باشد و چه مرد. 💎 یعنی در بهشت برای هر مرد پاک، یک زن پاک است و برای هر زن پاک، یک مرد پاک. 🔅 متأسفانه عده‌ای جاهل، «ازواج مطهّره» را «زنان پاک» ترجمه می‌کنند و همان گونه که در پیام‌های آیه دیدید، کلمه‌ی «حور» را هم مفرد و مؤنث، فرض می‌کنند و این چنین القا می‌کنند که در بهشت برای یک مرد، حوریه‌های زیادی است. ❌ این یک برداشت کاملا جاهلانه از قرآن است که توسط افراد هوسران صورت گرفته و وجهه‌ی دین را لکه‌دار می‌کند. 💠 کلمه‌ی «حور» هم مثل «ازواج»، جمع مکسر است و مفرد آن «اَحوَر»(یعنی مرد فرشته‌صفت) و «حَوراء» (یعنی زن فرشته‌صفت) می‌شود. ♦️ واژه‌ی «حوریه» یک کلمه‌ی جعلیِ بی‌معناست و در قرآن هم اصلا نیامده است. ✅ انسان در بهشت فقط یک همسر دارد، چه همسرش از جنس انسان باشد(زوج یا زوجه) و چه از جنس «حور» باشد(اَحوَر یا حَوراء). شاید هم منظور از «حور»، همان پاکی و فرشته‌صفتی باشد که خداوند گاهی برای آن، تعبیر «حور» را به کار می‌گیرد و گاهی تعبیر «ازواج مطهره». 💎 لذا بهشت، بر خلاف تصورِ هوسرانانِ مقدس‌مآب، جای شهوترانی نیست!!! 🔸 «ظلّ»: سایه 🔹 «ظلیل»: سایه‌دار 🔸 «ظلّا ظیلاً»: یعنی «سایه‌ی سایه‌دار، یا ادامه‌دار» که منظور از آن، «آسایش و آرامش پایدار و جاودانه» است. 🔺 @RooyinDezh
💠 حضرت مهدی(عج): 🔮 به شیعیان و دوستان ما بگویید که خدا را به حقّ عمّه‌ام حضرت زینب(س) قسم دهند که فرج را نزدیک گرداند. 📚 شیفتگان مهدی، ج ۱، ص ۲۵۱ 🖤 وفات حضرت زینب(س)، بر همه‌ی دلدادگان آن حضرت تسلیت باد! 🤲🏻 🔺 @RooyinDezh