eitaa logo
رویین دژ
10.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
918 ویدیو
196 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
بهترین مداحی های ترکی و فارسی و آهنگهای روز در کانال تقدیم به شما دوستان گرامی حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🔴جدیدترین ها و آهنگهای روز 🔊 🎧 @avai_mandagar 👈
✨ وَ لا مُتّخِذِی اَخدَانِِ✨ ❇️ و دوست پنهانی نگیرید‼️ 📔 بخشی از آیه ۵ سوره مائده 🛑 آنچه در جامعه‌ی امروز، پاکدامنی جوانان را قبل از ازدواج، از بین می‌برد و باعث می‌شود که آنها در آینده، خانواده‌ای سالم نداشته باشند یا اصلاً صاحب خانواده‌ای نشوند، "عادی شدن روابط حرام دختر و پسر" است با نام «دوستی و آشنایی قبل از ازدواج»! و آن که بیشترین آسیب را در این مهلکه می‌بیند، دختر است‼️ 💢 وقتی که براساس آیات قرآن، «هرکس از حدود الهی تجاوز کند، مورد لعن خداوند قرار می‌گیرد و روی خیر و خوبی را نخواهد دید»، چگونه ممکن است دختر و پسری قبل از ازدواج، درحالی که مرز خطرناک‌ترین حرام‌ها را درنَوَردیده‌اند، ازدواج موفّقی داشته باشند و صاحب خانواده شوند و با خوشبختی [و عاشقانه] زندگی کنند⁉️ 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 5⃣ این آیه، هم‌چنین ثابت می‌کند که اهل کتاب اگر بر اهل کتاب بودنِ خود، یعنی پیروی از تورات و انجیلِ تحریف‌شده باقی- بمانند، مؤمن محسوب نمی‌شوند --> (و لو آمن أهل الكتاب). 6⃣ مشکل اصلی اهل کتاب در تقابل با اسلام، این است که منفعت خود را در اهل کتاب ماندنِ خود می‌بینند، در صورتی که خیر آن‌ها در اسلام آوردنِ آن‌هاست. و هر کس فرق منفعت و خیر را نفهمد، از مضرّاتِ شَر در امان نمی‌ماند --> (لكان خيرا لهم) 7⃣ از زمان پیامبر این‌گونه بوده و تا ظهور امام زمان(عج) هم این‌گونه خواهد بود که؛ فقط اقلّیّتِ اهلِ کتاب را می‌توان به سمت اسلام دعوت کرد، ولی همین اقلّیّتِ ایمان آورنده، از آن اکثریّتِ کافر مهم‌ترند --> (منهم المؤمنون و أكثرهم الفاسقون). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 5⃣ این آیه، هم‌
🌸 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌸 🔖 نکات آیه‌ی ١١٠ سوره‌ی آل‌عمران: 🔰قسمت دوم: 🔹 «اُخرِجَت»: فعل ماضی مجهول از باب اِفعال، مصدر «اخراج»، ریشه‌ی «خرج» به معنی «خارج شد، بیرون آورده شد، پدیدار شد». 🔸 «ناس»: مردم 🔹 «النّاس»: همه‌ی مردم 🔸 «لِلنّاس»: برای همه‌ی مردم 🔹 «تامُرون»: فعل مضارع از مصدر و ریشه‌ی «امر» به معنی «امر می‌کنید». 🔸 «معروف»: اسم مفعول از ریشه و مصدر «عرف» به معنی «شناخته‌شده به خوبی، چیزی که مورد پسند و مطلوبِ فطرت انسان‌ها قرار گرفته باشد، نیت یا رفتار یا گفتاری که از نظر انسان‌های پاک مورد تایید باشد». 🔹 «تَنهَونَ»: فعل مضارع از مصدر و ریشه‌ی «نهی» به معنی «نهی می‌کنید، باز می‌دارید، بر حذر می‌دارید». 🔸 «مُنکر»: اسم مفعول باب اِفعال از مصدر «انکار»، ریشه‌ی «نَکَرَ» به معنی «انکار شده، تأیید نشده، ناپسند، زشت، چیزی که فطرت انسان‌ها آن را نپذیرد، نیت یا گفتار یا رفتاری که انسان‌های پاک آن را تأیید نکنند». 🔹 «لَو»: حرف شرط محال. 🔸 «ءامنَ» : فعل ماضی از ریشه‌ی «ءَ مَ نَ» و مصدر «ایمان» به معنی «ایمان آورد» که در جمله‌ی شرطی به صورت مضارع یعنی «ایمان بیاورد» معنی می‌شود. 🔹 «اهل کتاب»: عموما یهودیان و مسیحیان. 🔸 «کانَ»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «کَوْن» به معنی «بود» که در جملات شرطی به صورت «است» معنی می‌شود. 🔹 «اَکثر»: اسم تفضیل از ریشه‌ی «کَثَر» و مصدر «کثرت» به معنی «بیشتر». 🔸 «فاسقون»: جمع «فاسق»، اسم فاعل از ریشه و مصدر «فسق» به معنی «کسی که از اطاعت‌پذیری خداوند و از شخصیت انسانی خود خارج شده باشد». ⚠️ توجه❗️ در زبان عربی، به مرحله‌ای از رسیدن خرما که خرما از درخت بیفتد و دانه‌اش از داخل میوه‌اش خارج شود، «فسق النّواه» می‌گویند. چون در این مرحله، دانه‌ی خرما ارزش خود را از دست می‌دهد، در صورتی که اگر درون خرما می‌بود، همراه آن به فروش می‌رفت.👇 ✅ بنابراین «فاسق»، به کسی می‌گویند که از اطاعت خداوند و از لایه‌ی شخصیت انسانی خود خارج شود و همه‌ی ارزش‌های خود را از دست بدهد. 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | ترس از خدا‼️ 💠 هر کس از خدا ترسید، خدا همه چیز را از او می‌ترساند... 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 5⃣ این آیه، هم‌
🌷یک آیه، یک دنیا معرفت🌷 🔖 نکات ادبی آیه‌ی ١١٠ سوره‌ی آل‌عمران: 🔹تضاد در «تامُرونَ_تَنهَونَ»، «بِ_ عَن» «معروف_منکر» و «مؤمنون _فاسقون». ⚠️ توجه❗️ اگر در دو جمله، اجزای آنها دو به دو با هم تضاد داشته باشند، آرایه‌ی «مطابقه» وجود دارد. دو جمله‌ی «تامرون بالمعروف» و «تنهون عن المنکر» این گونه‌اند. 🔸تکرار در ضمیر «هم». 🔹جناس اشتقاق در «کنتم_کان» و «تؤمنون _ءامن_مؤمنون». 🔸جناس اختلافی در «مؤمنون _تؤمنون». 🔹نغمه‌ی حروف «م، ن، ت، ه، ل». 🔺 @RooyinDezh
13.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | مگه عشق گناهه⁉️ ♨️ عشق یک ودیعه‌ی پاک الهیه و با هوس فرق داره 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۸ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ شأن نزول این آیه، ارتباط نزدیک بعضی مسلمانانِ ساده‌لوح با یهودیانِ کینه‌شتری است که از هیچ تلاشی برای آسیب زدن به اسلام و مسلمین فروگذار نمی‌کردند. 2️⃣ یکی از شروط مؤمن بودن، رازداری است؛ چون مؤمن، مشاور و سنگ صبور مردم حساب می‌شود و مردم با اعتماد به ایمانِ او، او را مَحرم اسرار خود می‌دانند و خصوصی‌ترین مسائل زندگی‌شان را پیش او مطرح می‌کنند --> (لاتتَّخذوا بطانة من دونكم). 3️⃣ آن‌چه زمینه‌ی افشای راز را فراهم می‌کند، صمیمی‌شدن با کسانی است که کینه‌ی آن‌ها با ما دیرینه است --> (لايألونكم خبالا). 4️⃣ وقتی کسی یا گروهی رنج ما را دوست دارد، چگونه می‌توان با او یا آن‌ها دوستِ صمیمی شد؟ اگر واقعاً صهیونیسم و آمریکا دلسوز ما هستند، چرا مردمِ ما را زیر فشار تحریم‌های ظالمانه قرار داده‌اند؟! --> (ودّوا ما عنتّم). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۸ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ شأن نزول ای
🌸 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌸 🔖 نکات آیه‌ی ١١٨ سوره‌ی آل‌عمران: 🔰 قسمت اول: 🔹 «لاتَتَّخِذوا»: فعل نهی است از باب افتعال، ریشه‌ی «اخذ» به معنی «نگیرید، انتخاب نکنید». 🔸 «بِطانَه»: از ریشه‌ی «بطن» و در اصل به معنی «لباس زیرین» است، چون با شکم (بطن) مجاورت دارد.👇 ✅ مفهوم اصطلاحی آن، «همراز» و «محرم اسرار» است؛ یعنی کسی که به دنیای درون ما نزدیکتر از دیگران است(رفیق صمیمی). 🔹 «دون»: غیر 🔸 «من دونِکم»: از غیر خودتان، از غیر مسلمانان. 🔹 «لا یَالونکُم»: فعل نفی، از ریشه و مصدر «اَلْوْ» به معنی «کوتاهی نمی‌کنند». 🔸 «خَبال»: مصدر است از ریشه‌ی «خبل» به معنی «فساد» و «تباهی» 👈 چه در بدن باشد و چه در عقل و فکر. 🔹 «ودّوا»: فعل ماضی از مصدر «وُدّ» و ریشه‌ی «ودد» به معنی «دوست دارند، می‌خواهند» 👈 البته دوست داشتن و خواستنی که آشکار شود. 🔸 «ما»: موصول است به معنی «آنچه» 🔹 «عَنِتُّم»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «عَنَت» به معنی «به مشقت بیفتید». 🔸 «ما عنتّم»: یعنی «آنچه شما را به رنج و مشقت بیندازد. 🔺 @RooyinDezh
✨ ومَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ ❇️ و هر آسیبی به شما رسد به سبب اعمالی است که مرتکب شده‌اید! 📔 آیه‌ی ۳۰ سوره شوری 🔺 @RooyinDezh
📝 توی اسارت، عراقی‌ها برا تضعیف روحیه‌ی ما، فیلمای زننده پخش می‌کردن. 💢 ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﭽﻪ‌ﻫﺎ ﺑﻪ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ﺭﻭ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩ، ﻋﺮﺍﻗﯽ‌ﻫﺎ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻭ ﺑﺮﺩﻧﺶ ﺑﯿﺮﻭﻥ؛ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﺍﺯﺵ ﺧﺒﺮ ﻧﺪﺍﺷﺖ... ♻️ ﺑﺮﺍ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﻣﺎ ﺭﻭ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻥ ﺑﻪ ﺣﯿﺎﻁ ﺍﺭﺩﻭﮔﺎﻩ، ﻭﺍﺭﺩ ﺣﯿﺎﻁ ﮐﻪ ﺷﺪﯾﻢ، ﺍﻭﻥ ﺑﺴﯿﺠﯽ ﺭﻭ ﺩﯾﺪﯾﻢ. ﯾﻪ ﭼﺎﻟﻪ ﮐﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺗﺎ ﮔﺮﺩﻥ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺶ داخل چاله فقط سرش پیدا بود! ❣ ﺷﺐ ﮐﻪ ﺷﺪ ﺻﺪﺍﯼ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﮐﺒﺮ ﻭ ﻧﺎﻟﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺍﻭﻥ ﺑﺴﯿﺠﯽ ﺑﻠﻨﺪ ﺷﺪ؛ ﻫﻤﻪ ﻧﮕﺮﺍﻧﺶ ﺑﻮﺩﯾﻢ. ﺻﺒﺢ ﮐﻪ ﺷﺪ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪﻩ، ﺧﯿﻠﯽ دنبال بودیم ﻋﻠﺖ ﻧﺎﻟﻪ ﻭ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺩﯾﺸﺒﺶ ﺭﻭ ﺑﺪﻭﻧﯿﻢ. 🌀 ﻭﻗﺘﯽ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻧﮕﻬﺒﺎﻧﺎن ﻋﻠﺘﺶ ﺭﻭ ﮔﻔﺖ، ﻣﻮ ﺑﻪ ﺗﻨﻤﻮﻥ ﺭﺍﺳﺖ ﺷﺪ! ﻣﯽ‌ﮔﻔﺖ: ﺯﯾﺮ ﺧﺎﮎ ﺍﯾﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻣﻮش‌هاﯼ ﺻﺤﺮﺍﯾﯽ ﮔﻮﺷﺖ‌ﺧﻮﺍﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻩ! ﻣﻮش‌ها ﺣﺲ ﺑﻮﯾﺎﺋﯽ ﻗﻮﯼ ﺩﺍﺭﻥ، ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺩﻭﺳﺘﺘﻮﻥ ﺷﺪﻥ ﺑﻬﺶ ﺣﻤﻠﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﮔﻮشت ﺑﺪﻧﺶ ﺭﻭ ﺧﻮﺭﺩﻥ. ﻋﻠﺖ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻭ ﻧﺎﻟﻪﻫﺎﺵ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦ ﺑﻮﺩﻩ... 😔 ﺻﺒﺢ ﮐﻪ ﺑﺪﻧﺶ ﺭﻭ ﺁﻭﺭﺩﯾﻢ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺗﮑﻪ ﺗﮑﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ... 💯 اینطوری شهید دادیم و حالا بعضیا راحت پای کانال‌های ماهواره نشستن و صحنه‌های زننده رو تماشا میکنن و گاهی با خانواده هم همراهی می‌کنن و نمی‌دانیم یه روز همان شهید رو میارن تا توضیح بده به چه قیمتی چشم خود رو از گناه حفظ کرده و غصه‌ی دوستان هم اسارتی خود رو داشته و شهادت رو به جون خریده تا خود و دوستانش مبتلا به دیدن صحنه‌های زننده نشن! 📚 وصیتنامه شهید مجید محمودی 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۸ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 5️⃣ مولا علی(ع) می‌فرمایند: «ما اضمر احد شیئا الّا ظهر من صفحات وجهه و فلتات لسانه»، یعنی: «هیچ کس مخفی نمی‌کند چیزی را مگر این که آشکار است از رنگ چهره‌اش و سخنان پراکنده و بی‌توجّه او». ✅ بنابراین از شیوه‌ی سخن گفتن یک شخص می‌توانیم آن‌چه در دل دارد، کشف کنیم. پراکنده‌گوییِ یهود نسبت به جامعه‌ی اسلامی، به خوبی کینه‌ی آن‌ها را نسبت به اسلام نشان می‌دهد --> (قد بدت البغضاء من أفواههم). 6️⃣ اگر از ظاهر برخورد صهیونیسم و استعمار با مسلمین، اندک کینه‌ای فهمیده می‌شود، این‌ها شعله‌هایی است که نتوانسته‌اند به خوبی، زیر خاکستر مخفی کنند و قطعاً کینه‌ی آن‌ها در پشت صحنه، شدیدتر است --> (و ما تخفي صدورهم). 7️⃣ خداوند در موارد بسیار و به تکرار در قرآن تأکید می‌کند نشانه‌های راه را برای ما به وضوح و روشنی قرار داده است. اگر ما درک نمی‌کنیم، مشکل از عقل ناقص ماست --> (قد بیّنّا لكم الآيات إن كنتم تعقلون). 🔸راه است و چاه و دیده‌ی بینا و آفتاب 🔹تا آدمی نگاه کند پیش پای خویش 🔸چندین چـراغ دارد و بیراهه می‌رود 🔹بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش 🔺 @RooyinDezh