🔻فلسطین و نقش فعالان رسانهای بینالمللی🔻
💠 گردهمایی بین المللی فعالان رسانهای حامی فلسطین
🔸با حضور فعالان کشورهای منطقه
🔻با محوریت
🔹 آشنایی با تجربه ها و ظرفیت های یکدیگر
🔹 طراحی عملیات رسانه ای مشترک
📍تهران - ۲۷ و ۲۸ دی ماه ۱۴۰۲
✅ اطلاعات بیشتر و ثبت نام
🌐 uiai.ir/event-intro
شناسه کانال مجمع تشکلهای بین المللی
🆔 @uiaiir
🔰 ارائه پژوهشها
بررسی تطبیقی خرد در دیدگاه استرنبرگ و عقل از دیدگاه میرزا مهدی اصفهانی و دلالت های آنها در تربیت اخلاقی
🔹 ارائه دهنده:
➖ محمد ضیایی موید
📅 زمان: سه شنبه ۲۶م دی ماه ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰ الی ۱۷:۳۰
📍 مکان: تهران - خیابان انقلاب اسلامی- بین خیابان ولیعصر (عج) و برادران مظفر شمالی، پلاک ٩٠٧ - خانه اندیشه ورزان - ساختمان شمالی - طبقه ۱ - سالن کنفرانس
🔹شرکت در این جلسه برای عموم علاقمندان به صورت آنلاین نیز ممکن است.
https://meet.google.com/pfq-mruj-hdz
کد گوگل میت : pfq-mruj-hdz
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️علماى اهل سنت درباره مقام امام هادى (علیه السلام) چه گفتارى دارند؟
🔸با مراجعه به کتب تاریخ و تراجم و رجال اهل سنت پى مى بریم که #امام_هادى (علیه السلام) از احترام ویژه اى نزد #علماى_اهل_سنت برخوردار بوده است. اینک به برخى از کلمات ایشان اشاره مى کنیم:
1⃣ابوعثمان عمرو بن بحر بن جاحظ؛ او بعد از ستایش از ده نفر از #امامان که از آن جمله #امام_هادى (علیه السلام) است مى گوید: «کل واحد منهم عالم زاهد ناسک شجاع جواد طاهر زاک... و هذا لم یتفق لبیت من بیوت العرب و لا من بیوت العجم»؛ [۱] (هر یک از آنان، #عالم، #زاهد، #ناسک، #شجاع، #جواد، #طاهر و #تزکیه_کننده اند... این سلسله جلیل القدر براى هیچ خانه اى از خانواده هاى عرب و نه از خانواده هاى عجم اتفاق نیفتاده است).
2⃣شهاب الدین ابوعبدالله یاقوت بن عبدالله حموى: او هنگام یادآورى از شهر عسکر در سامرا مى گوید: «و هذا العسکر منسوب إلى المعتصم، و قد نسب إلیه قوم من اجلاّء، منهم على بن محمّد بن على بن موسى بن جعفر بن محمّد بن على بن الحسین بن على بن ابى طالب ـ رضى الله عنهم ـ ...»؛ [۲] (این عسکر منسوب به معتصم است. به این شهر قومى از بزرگان نسبت داده شده اند که از آن جمله #علىبنمحمّد بن على بن موسى بن جعفر بن محمّد بن على بن الحسین بن على بن ابى طالب ـ رضى الله عنهم ـ است...).
3⃣شمس الدین محمّد بن احمد بن عثمان ذهبى: «و فیها توفّى ابوالحسن على بن الجواد... و کان فقیهاً اماماً متعبداً»؛ [۳] (در سال ۲۵۴ ه.ق ابوالحسن #على_بن_جواد... وفات یافت... او شخصى #فقیه، #امام و متعبّد بود). او در جایى دیگر از حضرت به شخص #شریف و #جلیل تعبیر کرده است. [۴]
4⃣عبدالله بن اسعد یافعى: «توفى العسکرى ابوالحسن الهادى... عاش اربعین سنة و کان متعبداً فقیهاً اماماً»؛ [۵] (در سال ۲۵۴ ه.ق #ابوالحسن_هادى... وفات یافت. او که #متعبّد، #فقیه و #امام بود، چهل سال زندگى نمود).
5⃣ابن کثیر دمشقى: «و امّا ابوالحسن على الهادى... و قد کان عابداً زاهداً...»؛ [۶] (و امّا #ابوالحسنعلىالهادى...، او مردى #عابد و #زاهد... بود).
6⃣ابن صبّاغ مالکى: «... و لا تذکر کریمة الاّ و له فضیلتها و لا تورد محمدة الاّ و له تفضّلها و جملتها...»؛ [۷] (... هیچ #کریمهاى ذکر نمى شود، جز آن که #فضیلت آن براى او است، و هیچ #عمل_ستودهاى وارد نمى گردد جز آن که #تفضّل و #کمال و #تمام آن براى او است...).
7⃣ابن حجر هیتمى: «... و کان وارث ابیه علماً و سخاء»؛ [۸] (... او وارث علم و سخاوت پدرش بود).
8⃣احمد بن یوسف قرمانى: «و امّا مناقبه فنفیسة و اوصافه شریفة»؛ [۹] (و امّا #مناقب او نفیس و #اوصاف او شریف است).
9⃣ابن عماد حنبلى: «کان فقیهاً اماماً متعبداً...»؛ [۱۰] (... او شخصى #فقیه، #امام و #متعبّد... بود).
🔟عبدالله شبراوى: «العاشر من الأئمة علىّ الهادى. ولد بالمدینة فی رجب سنة اربع عشر و مائتین و کراماته کثیرة»؛ [۱۱] (#دهمین از #امامان، على #هادى است. او در مدینه، در ماه رجب، سال ۲۱۴ ه.ق متولد شد. و #کراماتش بسیار است).
1⃣1⃣محمّد امین سویدى بغدادى: «او در مدینه متولد شد، و کنیه اش #ابوالحسن است، و لقبش #هادى، و #مناقبش_بسیار است». [۱۲]
2⃣1⃣شیخ مؤمن شبلنجى: «... و مناقبه کثیرة»؛ [۱۳] ( ... #مناقب او بسیار است).
3⃣1⃣شریف على فکرى حسینى قاهرى: «کان ابوالحسن العسکرى وارث ابیه علماً و منحاً، و کان فقیهاً فصیحاً جمیلا مهیباً. و کان اطیب الناس بهجة واصدقهم لهجة»؛ [۱۴] (#ابوالحسن_عسکرى وارث پدرش در علم و سخاوت بود. او #فقیهی_فصیح و #جمیل و با #هیبت بود. و او #خوشروترین مردم از حیث بهجت و #راستگوترین آنان از جهت لهجه بود).
4⃣1⃣خیرالدین زرکلى: «... وأحد الأتقیاء الصلحاء...»؛ [۱۵] (... او یکى از افراد #باتقوا و #صالح بود...).
5⃣1⃣سید محمّد عبدالغفار هاشمى حنفى:
«هنگامى که #مناقب آن حضرت براى همه مشهور شد، متوکّل او را از مدینه منوّره طلب نمود؛ زیرا به جهت #علم_بسیار و #عمل_صالح و #استحکام_رأیى که #امام_هادى (علیه السلام) داشت، بر پادشاهى و زوال دولتش مى ترسید...». [۱۶]
6⃣1⃣شیخانى: «#على_عسکرى صاحب #وقار و #سکون و #هیبت و #طمأنینه و #عفت و #پاکیزگى بود. او داراى نفسى پاک و همّتى عالى و طریقى زیبا و مورد رضایت بود...». [۱۷]
7⃣1⃣عبدالسلام ترمانینى: « ... کان على جانب عظیم من التقوى والصلاح»؛ [۱۸] (...او در #تقوا و #صلاح جایگاه بلندى داشت).
8⃣1⃣عارف احمد عبدالغنى: « ... کان فی غایة الفضل ونهایة النبل...»؛ [۱۹] (...او در غایت فضل و نهایت فضیلت بود...).
● مآخذ در منبع موجود است
📕اهل بیت از دیدگاه اهل سنت، على اصغر رضوانى، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۸۵ش،ص۱۷۵
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_هادی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از توییتر انقلابی
اون پای سومی که در تصویر میبینید همون پای قطع شده حسین رونقیه :))
🗣 سام وجبی
@twtenghelabi
برخی جزییات جدید دستگیری جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر:
🔸در نقش جیش العدل شارمهد را دستگیر کردیم و او برای اینکه نجات پیدا کند و بگوید ضد جمهوری اسلامی است به همه چیز اعتراف کرد.
🔹این فرد را وارد کشور کردیم و البته او تصور میکرد به پاکستان میرود و بعد او را پیاده کردند و چند ماشین هم به عنوان جیشالعدل وی را دستگیری کردند و گفتند که شما مزدور جمهوری اسلامی هستید و آمدهاید که در اینجا و در میان ما جاسوسی کنید.
🔸️او لپ تاپ خود را آورد و پسورد خود را وارد کرد و بچهها نیز پسورد وی را به ذهن سپردند؛ سپس وی گفت که من دشمن جمهوری اسلامی هستم و در جمهوری اسلامی این کارها(عملیات تروریستی) را انجام دادهام و همه آن چیزی که باید را در مورد خودش در بازجویی بازگو میکرد، باز نمیکرد اما طی این برنامه فریب به عنوان افتخار بیان کرد. در انتها به وی گفته شد: به جمهوری اسلامی خوش آمدید آقای شارمهد، اینجا چابهار است.
هدایت شده از پرسمان اعتقادی استاد محمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال
⁉️ آیا قبل از ما انسانی وجود داشته است؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔗 https://btid.org/fa
📎 #میلاد_امام_باقر
📎 #امام_زمان
📎 #ماه_رجب
💠 پرسمان اعتقادی استاد محمدی
╭┅─────────┅╮
@ostadmohamadi 🌺
╰┅─────────┅╯
هدایت شده از لشکر قدس
♦️واکنش گسترده صهیونیستها به نصب دیوارنگاره عبری در میدان فلسطین تهران
🔹پس از انتشار خبر نصب دیوارنگاره جدیدی در میدان فلسطین تهران با شعار عبری «همیشه دریا برای فرعونها ناامن است! از اجدادتان بپرسید» از جمله معاون وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، ارتش دفاعی، خبرنگار شبکه ۱۱ اسرائیلو برخی دیگر از شخصیتهای اسراییلی به نصب این طرح واکنش منفی نشان دادهاند.
🚨 به لشکر سایبری قدس بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/542441666C7e7c280a3b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وحشت صهیونیستها از کشف یک معدن در ایران
🔹دیگر فقط موشک و پهپاد دغدغه صهیونیستها نیست!
🔹معدنی که ایران را به یکی از ثروتمندترین کشورها در خاورمیانه و جهان تبدیل خواهد شد.
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّـل_لِوَلیِّــکَ_الفَـــرج
••✾•🌿🌺🌿•✾••
هدایت شده از صابرین نیــوز
سید حسن نصرالله: اسرائیل با تیپ های شکست خورده اش در غزه ما را به جنگ تهدید میکند؟! اهلا وسهلا..
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از توییتر انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفسنجانی بدون رتوش …
🗣 علی اکبر رائفی پور
@twtenghelabi
هدایت شده از عماریار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 سینمایی به وسعت ایران 🇮🇷 تماشای برخط منتخب آثار چهاردهمین جشنواره عمار آغاز شد
📌 در #چهاردهمین_جشنواره_عمار، فرصتی فراهم شده تا علاقهمندان سراسر کشور بتوانند بهصورت برخط، منتخب فیلمهای این رویداد را #رایگان با #بلیت_اختیاری در سکوی عماریار تماشا کنند.
🎥 برای تماشا لینک زیر کلیک کنید و عضو شوید:
🌐 B2n.ir/amafe
✅ جدیدترین و بهترین فیلمهای جبهه انقلاب در کانال زیر معرفی میشن👇
http://eitaa.com/joinchat/1460338702C7e130ac336
حتما دنبال کنید و بهره ببرید🔺🔺🔺
هدایت شده از کتابخانه علوم اسلامی تسنیم
پیام_امام_شرح_نهج_البلاغه_از_مک.pdf
2.7M
📚 پیام امام (جلد اول)
✏️ نویسنده: ناصر مکارم شیرازی
🇮🇷 ناشر: انتشارات امام علی بن ابی طالب / قم
⏳تاریخ نشر: ۱۳۹۰ ه.ش / چاپ اول
💡توضیح: در این جلد از کتاب خطبه اول تا بیستم نهج البلاغه شرح داده شده است که از میان شروح موجود، یکی از روان ترین شروح محسوب می شود
#️⃣ #علوم_حدیث #نهج_البلاغه #امام_علی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
برای دیدن کتابهای بیشتر و دانلود رایگان 👈 عضو شوید
🆔 @tasnim_pdf
هدایت شده از پژوهشگاه قرآن و حدیث
💠 دریافت نرم افزار اندرویدی مجموعه آثار دارالحدیث
↙️ ویژه
🔹آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث
🔹و مرکز همایش های علمی و پژوهش های آزاد
↙️ مشتمل بر 284 عنوان در ۵۴۶ جلد کتاب
🔸 قابل استفاده در تلفن همراه
◀️ لینک دانلود مستقیم👇
https://noorsoft.org/fa/software/View/74153
🌐 اطلاع رسانی اخبار و برنامه های پژوهشگاه قرآن و حدیث 👇👇
http://www.riqh.ac.ir
@quran_hadith
📜 این #سیاست_راهبردی امام بزرگوار است: آوردن #مردم وسط صحنه، سپردن پرچم مبارزه به دست مردم.
(بیانات رهبر معظم انقلاب مورخ ۱۹ دی ۱۴۰۲)
💠اجلاسیه سالانه
#جبهه_روحانیت_مردمی_انقلاب_اسلامی
🔺یادبود روحانی مجاهد و مردمی
#شهید_نواب_صفوی
◀️با سخنرانی:
حجت الاسلام والمسلمین مروی
تولیت معزز آستان قدس رضوی
و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان
🔸همراه با:
▫️ارائه دیدگاههای نخبگان فرهنگی و اجتماعی درباره #انتظارات_جامعه_از_روحانیت
▫️تقدیر از هشت چهره برگزیده #روحانیت_مردمی
📆زمان: شنبه ۳۰ دی - ساعت ۱۸
🕌مکان: مشهد مقدس، ابتدای شهرک شهید رجایی، خیابان حر، حر ۱/۳، مجتمع ثامنالحجج علیهالسلام
🔸جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی
🔻با همراهی:
🔹مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی
🔹اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
🔹بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی
🔹مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج)
━━━━━━━━━━━━
#اجلاسیه_سالانه
🇮🇷 جبههی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی
🌐@rohaniat_mardomi
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
📜 این #سیاست_راهبردی امام بزرگوار است: آوردن #مردم وسط صحنه، سپردن پرچم مبارزه به دست مردم. (بیانات
«جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی»
متشکل از چه افرادی است؟
مجموعه ای خودجوش و متشکل از نخبگان اجتماعی حوزوی است که رسالت حفظ و توسعه مرجعیت اجتماعی روحانیت را با هدف تقویت پشتوانه مردمی نظام اسلامی و تحقق گفتمان انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی دنبال می کند.
هیئت موسس جبهه جمعی از فضلای جوان حوزه علمیه مشهد هستند که مجموعه ای از مدیران مدارس و مراکز حوزوی، اساتید سطوح عالی حوزه و مبلغان باسابقه حوزوی را شامل می شوند و همگی دارای بدنه اجتماعی در داخل و خارج از حوزه هستند.
مجمع عمومی جبهه نیز متشکل از روحانیون انقلابی و دغدغه مند سطح 2 به بالای حوزه و دارای سابقه فعالیتهای اجتماعی است که شورای مرکزی جبهه را به مدت یک سال انتخاب می کنند.
#تشکل
@rohaniat_mardomi
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 عن الامام الهادی علیه السّلام:
☘ مَنِ اتَّقَى اللّهَ يُتَّقى، وَ مَنْ أَطاعَ اللّهَ يُطاعُ، وَ مَنْ أَطاعَ الْخالِقَ لَمْ يُبالِ سَخَطَ الَمخْلُوقينَ. وَ مَنْ أَسْخَطَ الْخالِقَ فَلْيَيْقَنَ أَنْ يَحِلَّ بِهِ سَخَطُ الَْمخْلُوقينَ
☘ هر كس از خدا بترسد، مردم از او بترسند، و هر كه خدا را اطاعت كند، از او اطاعت كنند، و هر كه مطيع آفريدگار باشد، باكى از خشم آفريدگان ندارد، و هر كه خالق را به خشم آورد، بايد يقين كند كه به خشم مخلوق دچار مىشود.
🌷🏴🌷
جهان بزرگی: نیمی از عوامل ساواک بعد از انقلاب ناشناخته ماندند.
یامینپور: و طبعاً در هر شهر یا بخشی یک اداره کل داشتند.
جهانبزرگی: بله، در همه استانها یک اداره کل ساواک داشتند.
یامینپور: آماری از تعداد کل مأموران ساواک دارید؟
جهانبزرگی: آن اواخر براساس حرفی که بعضی افراد میگویند، 5300 نفر کارمند بود، اما تعداد منابع یا عواملی که ساواک برای خود تهیه کرده بود، بهعنوان یک محقق فکر میکنم به 10 تا 15 هزار نفر هم میرسید.
یامینپور: تخمین شما بهعنوان یک محقق در باره شناسایی این عوامل بعد از پیروزی انقلاب چقدر است؟
نیمی از عوامل ساواک بعد از انقلاب ناشناخته ماندند و شناسایی نشدند
جهانبزرگی: این را از افواه میتوانم بگویم. از این عوامل شاید نزدیک به شش تا هفت هزار نفر شناسایی شدند.
یامینپور: یعنی نیمی از کارکنان ساواک ناشناس ماندند.
جهانبزرگی: کاری که ساواک انجام داده بود، از اواخر سال 1356 که ثابتی هم از همان زمان بهنوعی از ایران فرار کرد و در خارج از کشور مستقر شد...
یامینپور: بسیاری از مؤثرین از کشور رفتند و تعداد کمی از مسئولان ارشد سازمان اطلاعات و امنیت کشور بازداشت و محاکمه شدند.
جهانبزرگی: بله، همینطور است. اینها در اواخر 56، شروع کردند پروندهها را به میکروفیش تبدیل کردند. شاید این موضوع را کسی نگفته و تا بحال نمیدانسته، این میکروفیشها را به خارج از کشور فرستادند و موقعیکه قسمتهای مختلف ساواک یعنی ادارات کل استانها و مرکز میخواست بهدست انقلابیون بیفتد، خیلی از اسناد و مدارک را آتش زده بودند که بعضی از پروندههای نیمهسوخته را در اول انقلاب در تهران میدیدیم که بسیاری از اینها شناسایی نشدند، شاید در جهانی مختلفی بودند، ولی اگر اطلاعاتی بهوسیله مردم داده میشد اینها را مورد بررسی قرار میدادند. مراکز یا مراجعی که کار قضایی روی منابع و عوامل ساواک میکردند اینها را شناسایی میکردند و به آن مراجع معرفی میکردند.
منبع:
رجانیوز
rajanews com/news/265428/جهان-بزرگی-نیمی-از-عوامل-ساواک-بعد-از-انقلاب-ناشناخته-ماندند-و-شناسایی-نشدندرضوی-در-یکی
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏪ ماه های رجب و شعبان و رمضان خیلی کارسازند!!!
#توسل میکنیم به
👈 شهید والامقام محمدرضا شفیعی هم برای کارسازی از اشک و انابه، میرسد به پیکر مطهری که بعد از ۱۶ سال، خرق عادت و چیزی نزدیک به عصمت را نشان میدهد!!
👈 داستان محمدرضا در اوایل دهه ۸۰ خیلی رسانه ای نشد!!!!
🔺 حفظ سرمایه های فاخر اجتماعی
👈 مستند مفصل تر در روبیکا 👇👇👇
https://rubika.ir/joing/FDFGEHCD0KADJMMOGKODEZBMJHYPKHMB
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ «مبانی حکمرانی نظریهها و کاربردها»
💢 کتاب «مبانی حکمرانی نظریهها و کاربردها» نوشته مهدی الوانی و لیلا شمس به همت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامهطباطبائی به چاپ رسید.
🔹 حکمرانی به عنوان مفهومی جدید در ادبیات مدیریت دولتی سابقهای چندان بلندمدت ندارد و عالمان این رشته، آن را به گونههای مختلف تعریف و تبیین کردهاند؛ از اینرو میتوان حکمرانی را همچون منشوری دید که جلوههای مختلفی از یک ماهیت واحد دارد و در جوامع و حوزههای مختلف بر حسب ویژگیهای خاص آن شرایط حالت نسبی پیدا میکند و باید آن را همچنان که در این کتاب آمده به صورت الماس حکمرانی در نظر آوریم.
🔹 در کتاب پیش رو از دیدگاههای مختلف مجموعهای کامل فراهم آمده تا برای مخاطب تصویر نسبتا جامعی از حکمرانی ترسیم شود و خواننده دریابد که حکمرانی مترادف حکومت نیست بلکه به معنای تغییر در معنای حکومت است که به فرایندهای جدیدی از اعمال حاکمیت یا تغییر شرایطی که توسط قانون تعیین شده یا روشهای نوینی که جامعه با آن اداره میشود اطلاق میشود.
🔹 «مبانی و مفاهیم حکمرانی»، «سیر تحول و پیشینه حکمرانی»، « مفاهیم و تمهیدات اجرایی حکمرانی»، «انواع مدلهای حکمرانی» و «چالشها و نگاهی به آینده حکمرانی» 5 فصل کتاب مبانی حکمرانی است.
💠 علاقهمندان میتوانند جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_825.html مراجعه کنند.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حکمرانی
#نشر
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ بررسی خانواده مقاوم در الهیات تاریخ شیعی
💢 به همت پژوهشکده زن و خانواده بیستمین پیش نشست از سلسله نشستهای همایش بینالمللی خانواده مقاوم چالشهای اخلاقی با موضوع بررسی خانواده مقاوم در الهیات تاریخ شیعی با حضور رئیس بنیاد بینالمللی امامت برگزار شد.
🔹 حجت الاسلام والمسلمین امیرمهاجر میلانی، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده: سخن از مقاومت خانواده در دنیای معاصر در بسیاری از حوزهها از جمله جامعه شناسی و روانشناسی مطرح شده است.
🔹 بن بست کنونی در امر مقاوم سازی خانواده، محصول همین نگاههای علوم اجتماعی و مفاهیمی است که خود را، بر نظام اندیشیدن ما تحمیل کردهاند و بن بست موجود را به اشتباه، به اندیشه های دینی مربوط میداند. برای گسست از این بنبست، ما به نگاهها و منظرهای الهیاتی نیاز داریم.
🔸 حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: باید تلاش کنیم تا در پژوهشها و بررسیهای خود، برشهای الهیاتی این بحث را نیز برجسته کنیم. ما باید در دستگاه معرفت اسلامی خودمان مقوله خانواده را به صورت عملی و اجتماعی در یک نظام ارزشی الهیاتی بشناسیم.
🔸 این امر سبب شده است که ما امروزه ادبیات مستقیم ناظر به خانواده در حوزه ادبیات الهیاتی مان نداشته باشیم. وضعیت الهیات فلسفی و عرفانی از این الهیات هم فراتر رفته است. برای جامعه و تعریف نهادهای اجتماعی دچار چالش هستیم.
📝 متن کامل: https://ihkn.ir/?p=36422
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#خانواده
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ گزارش تفصیلی نشست معرفی آثار مرتبط با حکمرانی
💠 جلسه معرفی آثار مرتبط با حکمرانی با حضور برخی از اعضای هیات علمی پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
🔻 دکتر اسماعیل آقابابائی:
🔹 تحقیقات ناظر به حکمرانی را می توان در دو دسته کلی جا داد: ۱- تحقیقاتی که رابطه حاکمیت، مردم و نهادهای مدنی را مشخص می کنند و ۲- تحقیقاتی که به نوعی ابزار برای حاکمیت به حساب می آیند و با حاکمیت مرتبط اند و از جمله آن ها تحقیقاتی است که مرتبط با مسئله قانون و قانون گذاری است.
🔹 در گروه مسائل فقهی تا کنون ۷۲ اثر به چاپ رسیده است که اکثرا ناظر به اجرای فقه و قانون اند که به عنوان ابزاری برای اعمال حکمرانی نقش آفرینی می کند. بیست اثر در است انجام است و هفت نوشته در دست نشر قرار دارد. از این تعداد بیش از سی مورد مرتبط با قانون گذاری است.
📝 متن کامل: https://ihkn.ir/?p=36425
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حکمرانی
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
📍مدرسه زمستانه تنظیم گری با تاکید بر فضای مجازی برگزار می شود
🔻محورهای موضوعی :
-حکمرانی تنظیمی، رویکردها و نظریات تنظیمگری، ابزارهای تنظیمی، راهبردهای تنظیمگری، شکست تنظیمگری، تنظیمگری جهانی، اخلاق تنظیمگری، ارزیابی تنظیمگران و … همراه با تبیین و تحلیل موقعیتهای عینی تنظیمگری در کشور
🔻اساتید:
احسان کیانخواه، مهدی عبدالحمید، مهدی موحدی بک نظر، محمدرضاشکوهی، محمد عظیم زاده آرانی، امیراحمد ذوالفقاری، سیدمجتبی امامی، سعید مقیسه، حیدرضا هادی پور و حسین بابایی مجرد
🔹مهلت ثبت نام: از روز پنجشنبه ۲۱ دیماه تا ۵ بهمن ماه
🔹برگزاری دوره روزهای پنجشنبه ۱۲ و ۲۶ بهمن و ۳ و ۱۰ اسفند سال جاری هر پنجشنبه ساعت ۸ تا ۱۶ بمدت ۸ ساعت جمعا ۳۲ ساعت
🔹 به شرکت کنندگان گواهی معتبر ارائه خواهد شد.
🔹 علاقمندان می توانند جهت ثبت نام با شماره ۰۹۳۹۱۳۰۱۷۱۰ تماس حاصل نموده و یا از طریق این لینک اقدام نمایند.
🔹 هزینه شرکت در دوره ۲۵ میلیون ریال است. لکن برای آن دسته از عزیزانی که تا پایان دی ماه ثبت نام کنند و یا افرادی که از انجمن مدیریت دولتی یا مراکز تنظیم گری کشور معرفی نامه ارائه نمایند ۲۰ درصد تخفیف لحاظ خواهد شد.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فضای_مجازی
#مدرسه_زمستانه
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
920406-09.pdf
29.36M
✅ نمایه آثار پژوهشکده زن و خانواده
☎️ تلفن:
قم: 58-32603357(025) داخلی 4665
مستقیم: 32144664(025)
تهران: 88983944(021)
🔗 لینک خرید به صورت اینترنتی
https://lms.wfrc.ac.ir/shop/
📌 کانال پژوهشکده زن و خانواده در سروش
🆔 https://sapp.ir/wfrcacir
📌 کانال پژوهشکده زن و خانواده در ایتا
🆔 https://eitaa.com/wfrcacir
✅ با ما همراه باشید