eitaa logo
کمال الدین
104 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
59 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شاخص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 رهبر انقلاب پاسخ را داد!👆 ظریف گفته بود: با بهانه را از آمریکا میگیریم!! ↘️eitaa.com/shakhes_1 ایتا ↘️http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
هدایت شده از شاخص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 رهبر انقلاب پاسخ را داد!👆 ظریف گفته بود: با بهانه را از آمریکا میگیریم!! ↘️eitaa.com/shakhes_1 ایتا ↘️http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
سلام بر حسین و یاران دیروز و امروزش اگر خیانت روشنفکران غرب زده مرعوب غرب را لیست کنی مثنوی هفتاد من شود 🌸🍃🌸🌸🍃: آیا تا الان میدونستی مثنوی هفتاد من چیه . . . مثنوی هفتاد من یک ضرب المثل برای بیان طولانی بود ماجرا میشود اما شاعری آنرا با هفتاد من به نظم کشید مثنوی هفتاد "من" : مَن اگر با مَن نباشم میشَوَم تنهاترین کیست با مَن گر شَوَم مَن باشد از مَن ماترین مَن نمیدانم کی‌اَم مَن لیک یک مَن در مَن است آن که تکلیف مَنْ اَش با مَن مَنِ مَن روشن است مَن اگر از مَن بپرسم ای مَن ای همزاد مَن ای مَنِ غمگین مَن در لحظه‌های شاد مَن هرچه از مَن یا مَنِ مَن در مَنِ مَن دیده‌ای مثل مَن وقتی که با مَن میشوی، خندیده‌ای هیچ کس با مَن چنان مَن مردم آزاری نکرد این مَنِ مَن هم نشست و مثل مَن کاری نکرد ای مَنِ با مَن که بی مَن مَن تر از مَن میشوی هرچه هم مَن مَن کنی، حاشا شوی چون مَن قوی مَن مَنِ مَن مَن مَنِ بی‌رنگ و بی‌تأثیر نیست هیچ کس با مَن مَنِ مَن مثل مَن درگیر نیست کیست این مَن؟ این مَنِ با مَن زِ مَن بیگانه‌تر این مَنِ مَن مَن کُنِ از مَن کمی دیوانه‌تر ؟ زیر بارانِ مَن از مَن پُر شدن دشوار نیست ورنه مَن مَن کردنِ مَن از مَنِ مَن عار نیست راستی . . . این قدر مَن‌ را از کجا آورده‌ام !!؟ بعد هر مَن بار دیگر مَن چرا آورده‌ام !!؟ در دهانِ مَن نمیدانم چه شد، افتاد مَن مثنوی گفتم که آوردم در آن هفتاد من . . !!!👏👏 این شعر زیبا اثر طنز پرداز معاصر آقای «ناصر فیض» است. ایشان هفتاد بار واژه «من» را در یازده بیت تکرار کرده‌اند. و مثنوی هفتاد من را سرودند!
سلام بر حسین و یاران دیروز و امروزش امت ناسپاس آیا لایحه FATF نعمت الهی است؟!! پاسخ عبدی از اصلاح طلبان کد خبر 900124 تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ «مساله FATF نه کمک به گروه های انقلابی و مبارز است و نه سایر موارد دیگری که هیچ یک از آنها هیچ گاه از طریق مبادلات بانکی بین المللی انجام نمی‌شود، چون کشورهای دیگر جزو FATF هستند و به سهولت متوجه می شوند. بنابراین مساله بیشتر مربوط به پولشویی در داخل کشور است. کسانی که پول‌های بادآورده و سیاه را از طریق قاچاق، رشوه، اختلاس و... جمع آوری می کنند باید آنها را در بانک‌های داخلی شست وشو دهند و با پذیرش FATF این کار شدنی نیست یا سخت است. اگر این مقررات در سطح جهان هم نبود، باید خودمان آن را برقرار می کردیم ولی اکنون که مثل یک نعمت جلوی‌مان است، حتما ریگی در کفش هست که نمی‌پذیرند.» 😳😳😳😳😳😳😂😂😂😂😳😳😳😳 گویند روزی پادشاهی خواست میزان حماقت اطرافیان خود را بسنجد مقداری پهن تهیه کرد در ظرفی تمیز نهاد برای پذیرایی آنان جهت استفاده به جای تنباکو آوردند خادمان با آن قلیان چاق کردند بدست اطرافیان دادند شاه از تنباکوی یادشده تعریف کرد اطرافیان پوکی میزدند از روی چاپلوسی میگفتند تاکنون تنباکوی به این عطر و طعم نچشیده بودیم شاه از شدت چاپلوسی آنان ناراحت شد و گفت ای سفیهان این که به به و ستایش میکنید پهن اسبان طویله ماست اینکه داستان بود ولی من خودم یکی زنان باتدبیر فامیل میشناسم که برایشان مهمان آمد او مردی خودخواه بود به غذاها صاحب خانه به بهانه مختلف گیر میداد او هر جا میرفت میگفت من چای معمولی نمیخورم فقط چای ترازو میخورم ان روزگار ترازو چای خوبی بود این خانم زیرک چای معمولی را ریخت داخل پاکت ترازو گذاشت کنار سماور و با همان چای دم کرد به او داد او هم خورد و گفت به به چای به این میگویند هم از خانم خانه تعریف میکرد حال جناب آقای عبدی یا اینکه نمیداند چه تنباکوی برای ایشان قلیان چاق کردند یا از روی چاپلوسی از پهن طویله ستایش میکند فکر کنم چند سال دیگر مجددا ایشان از این کردار خود پشیمان شود و از مخالفان امروزی لایحه جلو میزند و آنان را به نادانی متهم میکند ننگ بر کسانی بر ریسمان چنین کسانی به چاه روند از طرفی ایشان بدون سنجش مخالفان لایحه را به خیانت در پولشویی متهم کرده البته ایشان و هم فکرانشان چون خود سابقه این چنینی دارند دیگران را مثل خود میپندارند در حالیکه شخص وزیر از لایحه تفسیر دیگری دارد و آنرا مفید نمیداند و تضمین ندارد اما ایشان نسنحیده دیگران متهم میکنند چرا شکر نعمت نمیکنند لابد ریگی به کفش دارند ایشان در ادامه همین افاضات!! پرسشی در باره عدم خروج ایران از برجام کرده که جداگانه پاسخ میدهم 17 مهر 97 سید کمال الدین عمادی
هدایت شده از  انجمن اهل قلم حوزویان ساروی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم لو رفته از دوربین مداربسته جلسه اتاق بازرگانی باوزیرصنعت سخنان تند و عجیب موثقی به وزیر: به ماگفتندصبرکنید، احمدی_نژاد بره.. چی فکرمیکردیم،چی شد! تعبیر از منه بنی امیه ......
هدایت شده از  انجمن اهل قلم حوزویان ساروی
خبرگزاری اسرا (اسرا نیوز) شناسه : 14921152 ۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ۱۰:۰۰ یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین عمادی؛ دروغگویی از منظر عقل پایگاه اطلاع رسانی اسراء: دروغ از بدترین معایب، زشت ترین گناهان و منشأ بسیاری از مفاسد است و از رذایل اخلاقی و از گناهان کبیره محسوب می گردد. حجت الاسلام و المسلمین سید کمال الدین عمادی عضو هیئت علمی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در یادداشت خود با عنوان «دروغگوئی از منظر عقل» از منظر متفاوتی به مساله دروغ و دروغگویی پرداخته است که در ادامه توجه شما را به آن جلب می کنیم:  دروغ از بدترین معایب، زشت ترین گناهان و منشأ بسیاری از مفاسد است و از رذایل اخلاقی و از گناهان کبیره محسوب می گردد. حجت الاسلام و المسلمین سید کمال الدین عمادی عضو هیئت علمی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در یادداشت خود با عنوان «دروغگوئی از منظر عقل» از منظر متفاوتی به مساله دروغ و دروغگویی پرداخته است که در ادامه توجه شما را به آن جلب می کنیم:   بسم الله الرحمن الرحیم قال الإمام الكاظم(علیه السلام): «یا هِشَامُ إِنَ‏ الْعَاقِلَ‏ لَا یكْذِبُ»[1]‏؛ ای هشام همانا انسان خردمند دروغ نمیگوید!  صدق یکی از فضیلت های برجسته اخلاقی است که در برابر آن کذب (دروغ گوئی) است و متاسفانه از رذیله های پرتکرار در جوامع بشری است، با کمال تاسف جامعه ما نیز شدیدا از این معضل اخلاقی اجتماعی رنج می برد که برای رفع این معضل اخلاقی نیازمند اجرای برنامه هماهنگ و فراگیر فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.  در این مقام به دلیل اختصار، تنها از دیدگاه عقلانی به این رذیلت می پردازیم: مرحوم سید مرتضی(م 436 ه) از فقهاء و متکلمین مشهور شیعه در این باب می فرماید؛ به تحقیق قباحت دروغ گویی را از طریق عقل دانستیم [2] مرحوم محقق حلی(م676 ه) از فقهای بزرگ و صاحب نام شیعه است در این باره می­فرماید؛ آنچیزی که عقل به نحو وجوب بر آن دلالت دارد بازپس دادن امانت است اما موردی که دلالت بر قباحت میکند ظلم و دروغ گویی است. [3]همچنین مرحوم شیخ اعظم انصاری ره (م1281 ه)می فرماید؛ دروغ گویی نزد همه خردها و ادیان دارای حرمت بدیهی است. [4] اما برخی از بزرگان در دلالت عقل در این مقام مناقشه کرده و فرموده­اند: کذب به عنوان اوّلی و «بما هو کذب» عقلا حرام نیست، بلکه در صورتی حرام است که مفسده­ای بر آن مترتب باشد به عنوان مثال اگر کسی بگوید فلان دریا دارای چند تا ماهی است، هیچ اثر عملی و سوئی بر آن مترتب نیست و لذا عقل حکم به حرمت آن نمی کند. حضرت استاد آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته) در نقد این سخن می فرماید؛ این مناقشه ناتمام است چون همان طور که گاهی فساد بیرونی است، گاهی هم درونی است. همین که انسان روحش را طوری عادت دهد که دهان که باز می کند خلاف واقع به زبانش جاری شود، چنین چیزی موجب تنزل روح است « الْكَذِبُ یرْدِی » [5] و نزد عقل قبیح است.  شایسته یادآوری است که عقل هم که فتوا به وجوب و حرمت نمی دهد بلکه فتوا به حسن و قبح می دهد. وقتی عقل امری را قبیح دانست و آن را موجب نقص در انسانیت انسان برشمرد، حرمت از آن انتزاع می شود. چنانچه اگر عقل فتوا به کمال و حُسن یک شئ داد و این حُسن به نصاب لازم رسید وجوب انتزاع می­شود و اگر نرسید، استحباب انتزاع می­شود. این طور نیست که اگر دلیل نقلی بر حرمت کذب دلالت کرد، عقل ملاکش را نفهمد یا آن را منحصر در مواردی بداند که مستلزم مفسده است، بلکه عقل به اطلاق، حرمت می فهمد، همان گونه که سرقت، خیانت و ظلم را قبیح و رد امانت و عدل را حسن می شمارد. همین محرومیت از کمالات و حقائق بالاترین مفسده ها است. مفسده منحصر در امور مادی نیست و اگر چیزی برای روح انسان مضر بود نیز، عقل فتوا به حرمت می دهد. شایان توجه است که صدق ذاتا حسن و کذب ذاتا قبیح نیست، اما همان طور که عدل و ظلم ذاتا حسن
هدایت شده از  انجمن اهل قلم حوزویان ساروی
و قبیح هستند، عنوان کمال و نقص نیز چنین است و اگر این دو عنوان هم بالاصاله بر اموری صدق کنند آن امور متصف به حسن و قبح می شوند و بنابراین اگر کذب مصداق نقص باشد قبیح است. گفتنی است افعال و اوصافِ مخصوص، حکم ذاتی ندارند، بدین جهت است که در بعضی از شرائط با مانع همراهند و الا اگر مصداق عدل قرار بگیرند ذاتا حسن و اگر مصداق ظلم قرار بگیرند ذاتا قبیح هستند. به عنوان مثال نمی توان گفت قتل ذاتا قبیح است یا نیست، بلکه اگر از سنخ قصاص باشد حسن است و اگر قتل، ظالمانه و ابتدایی باشد قبیح است.   بنابراین کذب نیز از مواردی است که حکم ذاتی ندارد، در نتیجه اگر مصلحت واقعیه -نه شخصیه- آن را همراهی نکند چون مصداق نقص روح است و تحت عنوان ظلم - ولو ظلم به نفس- قرار می گیرد، عقل آن را قبیح می شمارد ولو مفسده دیگری بر آن مترتب نشود. بنابراین، عقل بر حرمت کذب دلالت می کند و اشکال برخی از فقهاء در این مقام ناتمام است و دلالت عقل بر حرمت کذب نزد مرحوم شیخ انصاری نیز واضح بوده است.[6] در نتیجه کذب اگرچه قبح ذاتی ندارد لکن از باب مصداق نقص روح و تحت عنوان ظلم حتی ظلمی که بر خویشتن باشد متصف به قبح می گردد و نکوهیده و حرام است مگر در صورتی که مصلحت واقعی آنرا همراهی کند که جایز شمرده می شود لذا از امام صادق سلام الله علیه روایت شد؛ دروغ گوئی نکوهیده است مگر در دو مقام دفع خطر ستمکاران و اصلاح بین افراد.[7] خدای سبحان ما و جامعه را از شر دروغ گوئی حفظ کند.   پاورقی: [1] . كلینى، محمد بن یعقوب الكافی (ط - الإسلامیة) ؛ ج1 ؛ ص19 [2] . لأنا قد علمنا بالعقل وجه قبح الكذب، و أنه مجرد كونه كذبا،... (سید مرتضی، رسائل، ج‌2، ص: 91‌) [3]. ما ینفرد العقل بالدلالة علیه:و هو إمّا وجوب؛ كردّ الوّدیعة، أو قبح؛ كالظلم و الكذب،(محقق حلی ره المختصر النافع فی فقه الإمامیة، المقدمة، ص: 34‌) [4] . الكذب حرام بضرورة العقول و الأدیان، و یدلّ علیه الأدلّة الأربعة،(دزفولى، مرتضى بن محمد امین انصارى كتاب المكاسب (للشیخ الأنصاری، ط - الحدیثة)؛ ج‌2، ص: 11 ) [5] . تمیمى آمدى، عبد الواحد بن محمد  تصنیف غرر الحكم و درر الكلم ؛ ص220 رقم حدیث،  4404 الْكَذِبُ یرْدِی [6] رک: درس خارج فقه مکاسب محرمه جلسه  232 [7] . بحار الأنوار (ط - بیروت) ؛ ج69 ؛ ص263- وَ قَالَ الصَّادِقُ ع الْكَذِبُ مَذْمُومٌ إِلَّا فِی أَمْرَینِ دَفْعِ شَرِّ الظَّلَمَةِ وَ إِصْلَاحِ ذَاتِ الْبَینِ.     فهرست منابع: تمیمى آمدى، عبد الواحد بن محمد، تصنیف غرر الحكم و درر الكلم - ایران ؛ قم، چاپ: اول، 1366ش. حلّى، محقق، نجم الدین، جعفر بن حسن، المختصر النافع فی فقه الإمامیة، 2 جلد، مؤسسة المطبوعات الدینیة، قم - ایران، ششم، 1418 ه ق دزفولى، مرتضى بن محمد امین انصارى، كتاب المكاسب (للشیخ الأنصاری، ط - الحدیثة)، 6 جلد، كنگره جهانى بزرگداشت شیخ اعظم انصارى، قم - ایران، اول، 1415 ه ق شریف مرتضى، على بن حسین موسوى، رسائل الشریف المرتضى، 4 جلد، دار القرآن الكریم، قم - ایران، اول، 1405 ه ق كلینى، محمد بن یعقوب(م 328 او 329 ه))، الكافی (ط - الإسلامیة) - تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق. مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى (م 1111 ه)، بحار الأنوار (ط - بیروت) - بیروت، چاپ: دوم، 1403 ق  
هدایت شده از شاخص
🔴جهانگیری: راه عبور از شرایط فعلی این است که همه کار کنیم و هر کس خیانت کرد مهر خیانت بر پیشانی اش بزنیم ↘️eitaa.com/shakhes_1 ایتا ↘️http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
سلام بر حسین و یاران دیروز و امروزش سلام بر خدمتگزاران امین و مرگ بر مدیران خائن این سخن جناب جهانگیری خوب است اما دو نکته لازم است روشن شود 1.چه کسی عملکرد این مدیران باید بررسی کند 2.با چه معیاری مثل معیار تروریسم آمریکای نشود که آنکه روز روشن ترور میکند و رسما حمایت میشود آنکه در حال دفاع از سرزمین خود میجنگد تروریست است دیگر جناب جهانگیر علاوه بر سمت شریف معاونت ریاست جمهوری از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئول اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی... است مرحمت بفرمایند گزارش دهند الان دقیقا با این دلار بالای 12 هزار ما کجا هستیم ته دره ایم یا پایین تر چون یقینا روزی که دلار 3000 تومان بود طبق کارشناسی جناب جهانگیری فرمودند ته دره ایم الان لابد با دلار 12 هزار 9هزار پایین تر از ته دره هستیم اگر از آن پایین صدای ما را میشنوی صدا بزن شاید از مردان دولت سابق کسی بیاید حداقل شما را تا ته دره بالا بیاورد من که الحمدلله نه اهل دلار بودیم که نه اهل کارخانه و ووو نه اهل رانت اگر شما به اقتصاد مقاومتی عمل نکردی ما در زندگی شخصی خود عمل کردیم لذا مثل بسیاری از سرمایه داران با شما ته دره و پایین تر سقوط نکردیم به قول مرحوم فرخی یزدی از حادثه لرزند کاخ نشینان ما خانه بدوشان غم سیلاب نداریم آری برادر جهانگیر ننه شما که سهل است پدر بزرگ شما اگر بیاید تمام بانکها را تحویلش دهی این سقوط به چاه ویل که شما عاملش هستی البته با لگد ترامپ به این آسانی بتواند حداقل ته دره بالا بیاید ای مرد اول از خود شروع کن اول به اقتصاد مقاومتی ایمان بیاور اگر ایمان به اقتصاد نداری امین باش و مردانه بگو من نمی‌توانم مجری اقتصاد مقاومتی باشم این مسئولیت را رها کن دوستان شما گفتند این اختیاری که رهبری به شما داد اگر به چوب خشک داده بود تا الان کاری کرده بود اما شما....! آری برادر هرز گاهی برگرد به تا ببینید چه کردید سید کمال الدین عمادی 17 مهر 97
☝️ البته همین که ایشان توانست در آن فضای اسلام هراسی مجددا حقیقت اسلام را باز شناسد جای بسی شکر است ولی دلیل نمیشود که اسلام شناس برجسته باشد و توانسته باشد همه ابعاد و زوایای دین را شناخته باشد لذا اگر ضعف های که در برخی از اندیشه های وی مشاهده گردد نباید مانع قدرشناس از کار پژوهشی این جوان مسلمان محقق گردد برای همه اندیشمندان اسلامی توفیق نیل به توحید ناب از خدای سبحان مسئلت داریم
هدایت شده از  انجمن اهل قلم حوزویان ساروی
Parham Delavari: 👈از "رضا اصلان" چه می دانیم؟ "لا اله الاالله" ، کتابی در مواجهه با اسلام هراسی ✍️رضا اصلان, نویسنده و پژوهشگر ایرانی الاصل امریکایی در حوزه ادیان است که آثارش در زمره پرفروش ترین کتب ایالات متحده قرار گرفته است. 🔼آنچه نام اصلان را بر سر زبان ها انداخته, نه فعالیت های رسانه ای اش در سی.ان.ان یا اخراجش از آن شبکه به سبب مخالفت با سیاست های ترامپ, بلکه سابقه خانوادگی و دو کتاب "لااله الا الله" و "زندگی و زمانه عیسی ناصری" است. 👈از تغییر دین تا بازگشت به اسلام 🔼رضا اصلان در پنج سالگی و بحبوحه انقلاب همراه خانواده به امریکا مهاجرت کرد و تحت تاثیر مواجهه با فرهنگ متفاوت و به منظور پذیرش در جامعه تازه, در ۱۵سالگی از اسلام به مسیحیت گروید اما این پایان کار وی نبود. 🔼علاقه او به مطالعه کتب عهدجدید در سال های بعد حقایقی تازه در برابرش گشود و با ادراک تناقضات, خیلی زود دریافت ایمان مورد نظر خود را تنها در دین اسلام خواهدیافت لذا بار دیگر به اسلام گروید. 🔼اصلان در سالهای بعد, مطالعات آکادمیک خود را تعمیق بخشید و ماحصل آن را در کتاب لااله الا الله عرضه داشت که در کشاکش هجمه های اسلام هراسانه پس از حملات ۱۱سپتامبر, تلاشی مهم در ترمیم چهره دین اسلام و تبری آن از اتهامات تروریستی محسوب می شد. 🔼این پژوهشگر دینی, دیدگاه مثبتی نسبت به اندیشه ولایت فقیه در تشیع داشته و امام خمینی (ره)را به عنوان مروج این رویه, ستوده است. از دیگر آثار جنجالی وی, زندگی و زمانه عیسی ناصری است که در آن قرایتی تازه از نبوت حضرت عیسی(ع) در بستر تاریخی ارایه داده که در نوع خود بدیع محسوب می شود. 👈فعالیت های این محقق جوان در تبیین دین مبین اسلام در قلب غرب سکولار با وجود تمام حواشی و برخی انتقادات نسبت به وی, قابل تامل است.