هو الحق الحقیق
ضیافت اربعین کلیمی (۱۳)
❤️❤️❤️❤️🌸❤️❤️❤️
🔶 عاشقا اندر دل آتش درا (2)
در فایل قبل دانسته شد
موسی که در ظلمت شب سرد گرفتار بود آتشی از دور دید بسویش روان شد وقتی نزد آن رسید در کنار رودی در قطعه ای مبارک از زمین از درختی ندا آمده من همان الله هستم هر که در این آتش است مبارک است و هر که در اطراف آن است
از امام صادق در جایگاه این درخت آتشین و حقیقت آن بیانی روایت شد بسیار راه گشاه در تفسیر این آیات راز آلود است.
🔷 قال ابوعبدالله ع شاطی وادی الایمن الذی ذکره تعالی فی کتابه هو الفرات و البقعه المبارکه هی کربلا والشجره هی محمد ص. /کامل الزیارات ص48 ح 10.
رودی (شاطی وادی الایمن ) که در آیات یادشده آمده همان رود فرات است و مراد از بقعه مبارکی که درخت آتشین در آن بود، کربلا است آن درخت در آتش حضرت محمد (صلی الله علیه و اله وسلم) است
اکنون با رمزگشایی این آیات معنای آن خردپذیر میشود اشکالاتی که در فایل های قبل گفته شد رخت بر میبندد.
آن اشکالی که از اول ما را به این سو برده است این بود اگر الله در آتش باشد و دارای حول، خلاف آیات و براهین توحیدی است زیرا برای ذات خدا و حتی اسم اعظم او حول قابل تصور نیست غیر ممکن است
اما روایت میفرماید آن که در آتش است پیامبر اکرم (ص)بود که مشهود جناب موسی کلیم الله در عالم شهود، شده است
یعنی خدا از زبان خاتم وحی توحیدی را به موسی ابلاغ کرد و از او به شجره تعبیر شد چون تنها نیست دارای شجره طیبه است نه اینکه درختی طبیعی با موسی تکلم کرده باشد البته تمام انبیاء چه با شهود چه بدون شهود وحی را از معدن نبوت خاتم ص و این شجره نبوت و رسالت بعد از خود میگیرند(دقت گرد)
اشکال دیگر این بود که آتش مظهر قهر است با برکت رابطه ندارد مگر بالعرض
چرا به نور تعبیر نکرد ووو؟!
این روایت فرمود این آتش قهر و بلا نیست که برکت سوز باشد بلکه آتش عشق و ابتلا است
این آتش ابتلا با الله تناسب ندارد برای کمال بندگی است
آتش عشق است نیست باد
هر که این آتش ندارد نیست باد
آنکه در این آتش بود شجره نبوت یعنی حضرت خاتم ص و اهل بیت او هستند
و مراد از آنکه در حول آن است یاران صدیق و صادق مخصوصا شهداء کربلا ست لذا با اینکه پیامبر ص حدوثا در مکه و مدینه بود ولی در مقام بقاء در کربلاست
یعنی ریشه او مدینه و استمرارش در کربلاست
لذا موسی جزء افراد اندر آتش یا حول آن نیست جزو مشاهده کننده در عالم مثال است و بس . لذا حسرت یاری خاندان وحی داشت
مطالب در این مقام بسیار است حال با این رمزگشایی دوستان خود بقیه رموز آیات را بیابند و پرواز کنند
#اربعین_کلیمی
🌸🌸🌸🌸❤️🌸🌸🌸
سیزدهم ذی القعده 144۵
سید کمال الدین عمادی
چه پیام زیبایی یک زن لبنانی در سوگ امیر عبداللهیان وزیر خارجه مجاهد ایران
می گوید هر گاه دیدی سگهای ولگرد در کشته شدن کسی می رقصند بدان او شیر بود
در فضای مجازی دیدیم چند دسته در مرگ شهادت گونه رئیس جمهور محترم ایران و وزیر خارجه مجاهدش رقصیدند:
۱.خاخام های صهیونیست
۲.عده ای سلطنت طلب
۳.عده ای زنان هرزه با انتشار تصاویر برهنه و نیمه عریان خود
در فقدان امیر ایران ما رقصیدند
شیر میدان دیپلماسی مرگ شهادت گونه گورایت باد چه کردی که سگان ولگرد در سوگ تو می رقصند
#رقص_سگان_در_مرگ_شیر
هو النور
در ضیافت اربعین کلیمی (۱۴)
🔶🔶🔶🔶🔷🔶🔶🔶
🔷شنیدن کی مانند دیدن.
الحمد لله فایل قبلی مورد استقبال دانشمندان و محققان قرار گرفته مخصوصا در واتساپ گروه یار یاران مورد نقد و مناقشه علمی ارزشمند از طرف فرزانگان واقع شد(دو سال قبل) اگرچه برخی از دانش پژوهان بر این نکته خرده داشتند که متن آیات با تفسیر شما نمیسازد کلیم الله در این تفسیر تخفیف شده در حالیکه طبق آیه قرآن او حول آن آتش است یا اینکه چه ربطی به کربلا دارد؟
باید عزیزان و فرهیختگان توجه کنند آنچه را موسی کلیم ع مشاهده کرده در عالم ظاهر و طبیعت نبود به همین دلیل در جمع کاروان خانوادگی خود تنها او آتش را از دور مشاهده کرد فرمود
«انی انست نارا»
دوم اینکه موسی کلیم ع طبق روایت که آورده ایم امری را شهود کرد و در عالم مثال دیده است که بیش از هزار سال دیگر قرار است واقع گردد پس از آن نار مربوط به زمان او نیست البته همین هم بیان جایگاه عظیم و رسیدن به مقام کلیم اللهی است ولی آیه مربوط به حواث آینده است لذا عدم ورود او به آتش یا عدم صدق او به عنوان (من حوله) در آیه دلیل بر کاستی مقام او نیست بلکه به دلیل محرم راز خدا بودن ولی از آینده دین خود آگاه کرده است در همین مقام کلیم الله شد
البته بنابر برخی از تفاسیر اگر بگوییم مراد از (من حوله) در آیه بنابر سیاق همان کلیم الله ع است که در حول شجره ایستاده و در حال گفتگو و دریافت وحی است
ولی کلمه بورک من فی النار مانع از این برداشت است زیرا بقول معروف با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشود یا اینکه شنیدن کی بود مانند دیدن
این دیدن هم دیدن بصری نیست دیدن مربوط به مقام حق الیقین است
یعنی برکت یاد شده مربوط به آتش واقعی ابتلاء عصر خاتم ص است نه آتش مثالی (دقت گردد) که حضرت موسی با چشم برزخی الهی خود آن حقیقت را دیدهاست
وقتی کوچک بودم بزرگی شعری را به مداح کم سواد روستای ما تعلیم داده او همیشه در ایام عاشورا میخواند
(موسی به کوی طور کند گریه بر حسین)
حال گمان کنم میفهم چرا موسی ع به کوی طور بر حسین ع میگریست
با تشکر از همه منتقدان و فرهیختگانی که قلم به مناقشه نور علی نور کشانده اند
اما مساله مکان وقوع حادثه که مصر بود یا کربلا نیازمند تفصیل است باشد طلب یاران در ایام عاشور تقدیم خواهم کرد
#اربعین_کلیمی
🌸🌸🌸❤️🌸🌸🌸
چهاردهم ذی القعده 144۵
سید کمال الدین عمادی
https://eitaa.com/S_Kamaloddinemadi
هدایت شده از بزرگان اخلاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قیام بیرجندیها برای میزبانی از خادم الرضا
@KhabarFouri
هدایت شده از وحید یامین پور
35.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ناله های دردناک از یک امپراتوری در حال فروپاشی و تحقیر شده
@IRAN_CITYOFSUN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوش کنید عمق حماقت روشنفکری که بین او و مردم جامعه هزار فرسنگ فاصله است را ببینید و بشنوید
من در طول عمرم سخنی وقیحانه تر و روشنفکری احمق تر از این نادان ندیدم
نمی دانم اگر امروز وقتی پای تلویزیون بنشیند آیا از گفته خود شرم می کند هرگز!!
یادم آمد این شعر چه زیبا گفته است
مه نور فشاند و سگ عوعو کند
https://eitaa.com/S_Kamaloddinemadi
هدایت شده از بزرگان اخلاق
حضور ۳ میلیون نفر در تشییع شهید رئیسی در مشهد
🔹شهردار مشهد: حداقل ۳ میلیون نفر تا کنون در مراسم تشییع شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی حضور دارند و حرکت خودرو حامل پیکر این رئیسجمهور شهید به کندی انجام میشود.
@KhabarFouri
هدایت شده از سیدکمال الدین عمادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دقت کنید جای تعجب نیست بحرین در کاخ کرملین در باره رابطه با ایران حرف می زند
پوتین با نگاه اندر سفیه به او نگاه می کند
هو الحق الحقیق
در ضیافت اربعین کلیمی (۱۵)
🌹🌹🌹🌹🌸🌹🌹🌹
🔹 مظهر خشم الهی
ظاهرا نام و آوازه موسی علیه السلام به نیکی منتشر شد و دوست و دشمن او را میشناختند به وی علاقمند یا متنفر بودند
وَدَخَلَ الْمَدِينَةَ عَلَىٰ حِينِ غَفْلَةٍ مِّنْ أَهْلِهَا فَوَجَدَ فِيهَا رَجُلَيْنِ يَقْتَتِلَانِ هَٰذَا مِن شِيعَتِهِ وَهَٰذَا مِنْ عَدُوِّهِ فَاسْتَغَاثَهُ الَّذِي مِن شِيعَتِهِ عَلَى الَّذِي مِنْ عَدُوِّهِ فَوَكَزَهُ مُوسَىٰ فَقَضَىٰ عَلَيْهِ قَالَ هَٰذَا مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُّضِلٌّ مُّبِينٌ(قصص 15)
ﻭ [ ﻣﻮﺳﻲ ] ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺍﻫﻞ ﺁﻥ ﺑﻲ ﺧﺒﺮ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﭘﺲ ﺩﻭ ﻣﺮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﻳﺎﻓﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ کشتن با ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺯﺩ ﻭ ﺧﻮﺭﺩ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﺍﻳﻦ ﻳﻚ ﺍﺯ شیعیان، ﻭ ﺁﻥ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺩﺷﻤﻨﺎﻧﺶ بود، ﺁﻧﻜﻪ ﺍﺯ شیعه ﺑﻮﺩ ﺍﺯ موسی ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻳﺎﺭﻱ ﻛﺮﺩ ، ﭘﺲ ﻣﻮﺳﻲ ﻣﺸﺘﻲ ﺑﻪ ﺍﻭ دشمن ﺯﺩ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻛﺸﺖ، سپس ﮔﻔﺖ : ﺍﻳﻦ [ ﻧﺰﺍﻉ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻥ ﺩﻭ ] ﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺍﺳﺖ ، ﻗﻄﻌﺎً ﺍﻭ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻭ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﺍﺵ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺍﺳﺖ.
همین قتل باعث شده تا کلیم الله از مصر فرار کند در فایل بعدی بیان خواهد شد
🔶دو پرسش مهم در اینجا بروز میکند
چرا فرمود آندو نفر یکی شیعه و دیگری دشمن موسی ع بود
چرا موسی ع با اینکه مرتکب قتل شد با این حال به پیامبری مبعوث شد؟!
🔷علامه طباطبایی (ره)میفرماید :
ترديدى نيست در اينكه آن شهرى كه موسى بى خبر اهل آن وارد آن شد همان شهر مصر بوده ، و تا آن روز داخل مصر نشده بود؛ چون نزد فرعون در پایتخت زندگى مى كرده که خارج از شهر مصر بود.......
و منظور از هنگام غفلت مردم شهر، وقتى است كه مردم دكان ها و بازارها را تعطيل مى كردند، و به خانه ها مى رفتند، و خيابانها و كوچه ها خلوت مى شد،
🔷علامه در پاسخ به پرسش اول میفرماید
این جمله (هذا من شيعته و هذا من عدوه) حكايت حال است ، كه واقعه را مجسم مى سازد، و بيان مى كند كه يك ى از آن دو نفر اسرائيلى ، و از پيروان دين موسى ، و يكى ديگر قبطى و دشمنش بود، اما اينكه گفتيم يكى از آن دو پيرو دين موسى بوده جهتش اين است كه : آن روز بنى اسرائيل در دين منتسب به آباى خود ابراهيم و اسحاق و يعقوب (عليهم السلام ) بودند، هر چند كه از دين آن بزرگواران در آن روز جز اسم چيزى نمانده بود، و بنى اسرائيل رسما تظاهر به پرستش فرعون مى كردند، و اما اينكه گفتيم دومى قبطى و دشمن موسى بود، جهتش اين است كه آن روز قبطيان با بنى اسرائيل دشمنى مى كردند، و شاهد اينكه اين مرد دشمن ، قبطى بوده اين است كه : قرآن كريم از موسى حكايت مى كند كه گفت (و لهم على ذنب فاخاف ان يقتلون)
🔶ولی این پاسخ علامه ره کافی نیست
باید عرض کنم دو قوم و دو جریان اجتماعی بود بنی اسرائیل و قبطيان
بنی اسرائیل قطعا بیخبر از نجات موسی نبودند و بر اساس اخبار او را امید خود میدانستند این مطلب نمیتواند مخفی باشد از طرفی قبطيان به دلیل وابستگی به دربار فرعون علاوه بر بت پرستی از اقدام فرعون در نجات موسی و زیرپا گذاشتن فرمان قتل پسران بنی اسرائیل خردسند نبودند و همین به موسی به دیده نفرت نگاه میکردند اگرچه صریحا نمیتوانستند با فرعون مخالفت کنند
لذا تعبیر (شیعته و عدوه) مجازی نیست بلکه واقعی است
اما مساله قتل را در فایل دیگر پی جویی میکنیم..
#اربعین_کلیمی
🌼🌼🌼🌼🌺🌼🌼🌼
پانزدهم ذی القعده 144۵
سید کمال الدین عمادی
هدایت شده از مردی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عزاداری مردم کشمیر هند برای شهید رئیسی
🔹عزاداری مردم کشمیر هند برای رئیس جمهور شهید و فقید ایران با شعارهای فارسیِ خامنهای رهبر ماست، ما اهل کوفه نیستیم.
هدایت شده از . یگانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره شنیدنی شهید امیرعبداللهیان از جلسه ایشان با سردار سلیمانی در مقر مخفیانه شان در سوریه
ببینید سردار چه قدر دوسشون داشتن💔
@BisimchiMedia