37.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️از تحصیل و بورسیه استاد در آمریکا
تا ورود به حوزه علمیه...‼️
➕گفتگو با حجتالاسلاموالمسلمین #دستپروری (رضوان الله علیه)
همراه با خاطراتی از استاد #علی_صفایی_حائری (رحمة الله علیه)
@Safaeiyeh
💢هجمه غیر مسئولانه!
🔺اخیراً صوتی از آقای محمدحسین ملکزاده با عنوان «دو نقد به آثار آقای علی صفایی...» منتشر شده است.
https://eitaa.com/mabaheth/6150
آقای ملک زاده در این صوت آثار استاد صفایی را به شهادت شاگردان خاص! ایشان منحرف کننده می دانند و البته مسئولیت این اتهام بزرگ را، با نقل قول از فردی دیگر و عباراتی چون غیر حجت بودن آن کلام و ناآگاهی از درستی و نادرستی این اتهام، بر عهده نمی گیرند. جدای از محتوای صوت که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد، به راستی اگر گفته فرد اتهام زننده حجت نیست و حتی درستی و نادرستی آن هم معلوم نیست، چه لزومی دارد اینطور دوپهلو و غیرمسئولانه آن را نقل کرد و به تشویش اذهان پرداخت؟
🔻پیشنهاد آن است که ایشان مسئولانه در این مسیر وارد شوند و به نحو مستدل مشخص کنند که آثار استاد صفایی منجر به انحراف می شود یا خیر؟ این ورود از این جهت اهمیت دارد که در سالهای اخیر و پس از رفع ممنوعیت ها و دفع مغضوبیت ها، اقبال قابل توجهی به آثار ایشان از سوی اقشار مختلف جامعه صورت گرفته، به طوری که آثار ایشان جزء پرفروش ترین آثار متفکرین معاصر است.
https://akharinkhabar.ir/book/9335500
لذا اقدام ایشان در برملا کردن منحرف کننده بودن آثار استاد، باعث جلوگیری از انحراف این خیل عظیم می شود. اما اگر آثار ایشان منحرف کننده نیست و باعث آشنایی و آشتی بسیاری با دین و معارف آن می شود -همانطور که تاکنون شده است (برای مشاهده مشت نمونه خروار به کانال تجربه های شما از آشنایی با «عین.صاد» https://eitaa.com/mashhooreaseman مراجعه شود)-، این نقل قول و اتهام، هرچند در این اقبال بزرگ به چشم نیاید و اثری ناچیز بگذارد، ولی همان اثر ناچیز، حداقل از حیث فعلی در زمره «صدّ عن سبیل الله» قرار می گیرد و مستحق عقوبت خواهد بود.
از پرداختن به سایر موارد مطرح شده در صوت -مانند نداشتن منظومه فکری و قافیه مندی- که به وضوح از نا آشنایی ایشان با آثار استاد حکایت می کند می گذریم، تا پرداخت متکثر، از تمرکز پرداختن به اتهام وارد شده به آثار استاد نکاهد.
🔺در پایان لازم است این نکته یادآوری شود که تاریخ معاصر، پر است از مواجهه تکراری و پر هزینه ی بعضی از حوزویان با اندیشه های نا آشنا. این مواجهه نه صرفاً با اندیشمندان مکلّا، که در بسیاری از موارد با هملباسان و حوزویانی بوده است که در بعضی از موارد جرمشان مطرح کردن مطالبی فراتر از اندیشه فرد مهاجم بوده است. شاید اگر ادعا کنیم هیچکدام از اندیشمندان نوآور حوزوی، از این نوع مواجهه در امان نبوده اند سخنی به گزاف نگفته ایم. و آنها که آگاهند می دانند این ارزیابی های شتابزده و هجوم های ناروا چه ضربه ای به اعتبار حوزه و روحانیت زده و آن ها را افرادی متعصب و غیرمحقق در اذهان جلوه داده است. امیدواریم با ورود مسئولانه آقای ملک زاده به این قضیه، ایشان به مصداقی جدید از این مهاجمان شتابزده تبدیل نشوند.
➕پ.ن: از فحوای صوت مورد اشاره بر می آید که پرسش و پاسخ مطرح در آن، در جمعی خصوصی بیان و ضبط شده است. در ابتدا این احتمال بود که شاید نشر این صوت با رضایت آقای ملکزاده همراه نباشد و ایشان از ادامه ی نشر آن جلوگیری کنند. اما باقی بودن این صوت بعد از یک هفته از زمان انتشار، آن هم در کانالی که ظاهراً پرطرفدارترین کانال منسوب به ایشان است، حاکی از آگاهی و رضایت به نشر است. لذا بعد از گذشت این زمان و اطمینان به آگاهی و رضایت ایشان از انتشار صوت مذکور، این نقد منتشر شد.
#علی_صفایی_حائری
#نقد
#محمدحسین_ملکزاده
@Safaeiyeh
ع.ص در بیت رهبری .mp3
623.4K
♨️#عین_صاد در بیت رهبری!
✅خاطره حجت الاسلام سرلک از ذکر نام #استاد_صفایی در بیت رهبری
🔶واکنش #رهبر_انقلاب
🔸واکنش یکی از اعضای بیت!
بخشی از سخنرانی در بیست و چهارمین نکوداشت استاد صفایی
#علی_صفایی_حائری
#سیدعلی_خامنهای
#علی_سرلک
@Safaeiyeh
Sarlak 2 MP3 22_06-08-23_11-37-20-368.mp3
20.86M
صوت کامل سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین #علی_سرلک
در بیست و چهارمین نکوداشت استاد فقید حاج شیخ #علی_صفایی_حائری
@Safaeiyeh
💠سیره عقلاء، متاثر از مبانی و مقاصد عقلاء
🔹نکتة مهم این است که ما وقتی در ظاهر، مسئلهای را در منابع روائی نیافتیم، به سراغ سیره عقلا میرویم و ناخواسته مبانی و مقاصد وحیانی را فراموش میکنیم. چون سیره عقلا را از ادله میدانیم در حالی که سیره عقلا مبتنی بر اهداف و مبانی عقلاست و در این صورت ما مبانی و اهداف دین را پشت سر گذاشتهایم.
🔸سوالی مطرح است: اگر در جایی سیرهها و روندهای عقلایی داریم که برخاسته از مبانی و اهداف آن عقلاست آیا مجازیم که به این سیرهها اخذ کنیم یا باید به سراغ مبانی و مقاصدی که پشت آن سیره است برویم؟ عقلا براساس مبانی و مقاصدشان طرح میدهند و نظام میسازند و ما اگر بخواهیم به سیره عقلا عمل کنیم باید براساس مبانی و مقاصد خودمان در دین، طرح و نظام داشته باشیم.
🔹آنچه در «فقه» در حوزه سیره عقلا بحث میشود در جایی است که مبانی و مقاصد عقلا در آن حوزه تأثیری ندارد یعنی براساس عقلانیت آنها، آن سیره شکل گرفته است و عمده اینها در حوزة معاملات است. ولی در عرصههایی مثل نظام اقتصادی، سیره عقلا به شدت متأثر از مبانی و مقاصد است و رجوع به سیره عقلا در این حوزه، پشت کردن به مبانی و مقاصد شارع در حوزه اقتصادی است زیرا در این حوزه مبانی و مقاصد شارع چیزی جدای از مبانی و مقاصد عقلاست.
(تقریر دقیق نیست و فعلاً به صوت این جلسه دسترسی نیست) 3/8/99
#استادهادیزاده
#انتظار
#مدیریت_نیروها
#آینده_روشن
@Safaeiyeh
آیت الله هادی زاده.mp3
25.64M
#صوت
🔰 صوت کامل سخنرانی حضرت آیت الله هادی زاده زیده در مراسم عزاداری شام شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام
🔹 با موضوع آداب سفر زیارتی اربعین
📆 پنج ۲ شهریور
#مسجد_غربا_قدمگاه_شهدا
✅ به کانال #مسجد_غربا بپیوندید:
@masjed_ghoraba_Shahrood
@Safaeiyeh
زیارت.pdf
2.86M
📚کتاب «زیارت»
رهتوشه #اربعین
🖊نویسندگان: #محمدتقی_هادیزاده
مجتبی منصور آبادی
#استادهادیزاده
@safaeiyeh
فلسفه زیارت.pdf
472.1K
📑«فلسفه زیارت»
🖊متن سخنرانی استاد #محمدتقی_هادیزاده در جمع کانون میثم تمار
#اربعین
#استادهادیزاده
@safaeiyeh
کلی پیام اومد که عین صاد کیست؟!
✍️ آدم یه وقتایی دلش از همه چیز میگیره، مگه میشه مجموعه ای به اسم حوزه شخصیتی مثل استاد علی صفایی را داشته باشد ولی برخی طلاب هم او را نشناسند چه رسد مردم عادی، من یقین میدونم اگر کسی با تفکر این مرد بزرگ آشنا شود عاشق خدا میشود، عاشق دین میشود ولی چه کنیم که قدر او را نشناختیم و بهش جفا کردیم و تهمت ها زدیم ولی امروز با اینکه ۲۴ سال از درگذشت او میگذرد، آثار او که آمیخته با آیات و روایات است هزاران نفر مثل من را به سمت دین دعوت میکند ولی آنهایی که او را اذیت کردند امروز هیچ نام و نشانی از آنها نیست و هیچ تاثیری در عالم اسلام ندارند.
عین صاد حقیقتا از افراد نادر معاصر است که هم فقیه بود هم عارف هم زبان دنیای معاصر را میدانست هم مبلغ موفق بود، یک روحانی به معنای واقعی کلمه که با صوت او انسان آرامش پیدا میکند و با نوشته های او انسان رشد میکند.
من که حوزه آمدم تازه ایشان را شناختم چون صدا و سیمای ما به جای اینکه از آثار این عزیران محتوا تولید کند برای ما آن شرلی با موهای قرمز پخش کرد. چقدر شما به ما جفا کردید که ما ملوان زبل را میشناسیم ولی صفایی را نمیشناسیم! آه از این همه جفایی که در حق ما شد. یاعلی...
💢 شیخ #فرهاد_فتحی
@safaeiyeh
16.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ریشه دشمنی با علی صفایی حائری
📍مستند « برای پس از مرگم » - جشنواره مستند
🟡 سهشنبه 18 مهر ساعت ۲۱
⚫️ تکرار روز بعد ساعت ۱۰ و ۲۴
📺 از شبکه مستند سیما
@safaeiyeh
💢راه استقلال کشورها در دنیای معاصر
🔻به طور كلى حكومتها مجبورند به خاطر اين كه آلت دست نشوند نيروها و نفرات را خودشان تهيه كنند، حتى از امروز در صدد تهيه نيروهايى بالاتر از #نيروى_اتمى و برنامه اى وسيعتر از برنامه هاى تسليحاتى امروز باشند تا بتوانند در ميان ملل لااقل جايگاهى داشته باشند و يا بالاتر نقش #رهبرى_جامعه_ها را به عهده بگيرند.
و براى اين منظور بايد مغزها و دانشمندانى تهيه كنند حتى با قيمتهاى گزاف آنها را خريدارى كنند و شبكه هاى وسيعى طرح بريزند.
به جاى اين شبكه هاى محدود زير زمينى و به جاى فعاليتهايى از قبيل دزديدن سفيرها و نمايندگان نفت اوپك، به شبكه هاى وسيعتر با آن هدف وسيع و فعاليتهايى در سطح دانشمند ربايى و مغز ربايى داشته باشند؛ مگر پس از جنگ جهانى دوم دانشمندان آلمانى را جاسوسان آمريكايى و روسى از يكديگر نمى دزديدند و مگر داستانهاى اين آدم ربايى ها منتشر نشده است؟
🔺مگر انيشتين را آمريكايىها پناه ندادند و خريدارى نكردند. من قبول دارم كه اين طرح يك طرح مشكل و وسيع و طاقت طلب و توانفرساست، اما آنها كه مى خواهند گرفتار امتيازها نشوند و آنها كه مى خواهند آلت دست نباشند، بايد چنان نيازهاى خود را برآورده كنند و چنين برنامه توانفرسايى را از امروز شروع بنمايند وگرنه آلت دست اين يا آلت دست آن شدن فرقى نمى كند و اين طاغوت با آن طاغوت تفاوتى ندارد، گرچه رنگهايش گاهى سرخ و سياه و زرد و آبى و بنفش وووو بشود، ولى واقعاً خر همان خر است پالانش را عوض كرده اند.
براى همين يك رنگ اين همه خون ريزى و تلفات را من فقط ابلهانه تلقى مى كنم و برايش هيچ توضيح و توجيهى نمى توانم داشته باشم.
آن مقدار از تلاش و كوشش و افراد و سرمايه و ثروتى كه تا به امروز مصرف اين شبكه هاى محدود شده مىتوانست در طول اين سى سال و يا پنجاه و چند سال به نتيجه هاى بزرگتر و عميقترى دست بيابد.
🔻هنگامى كه ما در برابر مسائل احساس ضعف مى كنيم و خود را ناچيز و بىمقدار حساب مىكنيم بايد اين همه كفاره هم بپردازيم و عاقبت هم آلت دست باشيم. توقف در سطح جز از دست رفتن ارمغانى ندارد و اين هم امتحانش تا به حال مجانى بوده است.
اگر از امروز اين راه وسيع را آغاز نكنيم پنجاه سال بعد پشيمانى بيشترى خواهيم داشت و حرف همان است كه گفته اند راه رفتنى را بايد رفت و ما امروز و فردا و فرداها مادام كه استقلال را بخواهيم جز اين راهى نداريم و سياست صحيحى نداريم. من هر گونه سياست ديگر را #سطحى و حماقت و #ابلهانه و با نيرنگ و #خيانت حساب مى كنم.
📚نگاهى به تاريخ معاصر ايران، ص 79-80
#علی_صفایی_حائری
@safaeiyeh
💠منبع پاسخگویی دین به مسائل اجتماعی چیست؟
🔹منبع مطالعاتی حوزه، قرآن و روایات است ولی در مواجهه با آن بحث روشی نکردهایم... آیا ائمه با همان روشی که در احکام و مطالعات ورود کردهاند با همان روش در مسائلی مانند مدیریت و طرح حرکت وارد شدهاند یا این حوزه اقتضاء اسلوب دیگری دارد؟
این از شاهکلیدهای بحث است و ما از اینجا ضربه خوردهایم که فکر کردهایم روش ائمه در این مسائل هم همان است و اگر دیدیم با آن روش، بیانی نداشتهاند به سراغ سیرة عقلا رفتهایم.
🔹الان گیر پاسخگویی دین به مسائل مختلف اجتماعی و... گیر روشی است نه اینکه دین ندارد و اگر کسانی میگویند دین، این مسائل را ندارد به خاطر این است که فکر میکند ائمه با همان روشی که در احکام عبادات و معاملات ورود کردهاند با همان روش باید در مسائل اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و... وارد شده باشند.
#استادهادیزاده
#انتظار
#مدیریت_نیروها
#آینده_روشن
@Safaeiyeh