eitaa logo
شهید علی عباس حسین پور
278 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
2هزار ویدیو
9 فایل
🌠بااین ستارگان میشود راه را پیدا کرد🌠 🔍کانالی با موضوعات سیاسی ، مناسبتی ، شهدایی ، دلنوشته ، ایرانگردی 🌿 از همراهی شما ممنونم⚘️ ادمین👇 @Farhadi403 کپی:آزاد:)
مشاهده در ایتا
دانلود
ـــــــــــــــــ آیات ولایت ــــــــــــــــــــ نمونۀ دوم: اصول کافی / کلینی مطالب مرحوم کلینی در مورد آیه در کتاب شریف «اصول کافی» ج۱ ، ص۲۸۸ نشانۀ پرداختن قرآن به ولایتِ امیرالمؤمنین است. : مرحوم کلینی کیست..؟! : محمد بن یعقوب کُلینی معروف به «ثقةالاسلام» از مُحدّثانِ معروفِ شیعه که در سال  ۳۲۹ قمری، فوت کرده است. مرحوم کلینی ؛ در مورد شأن نزول آیۀ ۵۵ سوره مائده، یک روایت از امام محمد باقر (ع) نقل میکند: قالَ حَدَّثَنِي جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ: فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ «يَعْرِفُونَ نِعْمَتَ اَللّٰهِ ثُمَّ يُنْكِرُونَهٰا» قَالَ لَمَّا نَزَلَتْ «إِنَّمٰا وَلِيُّكُمُ اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ وَ اَلَّذِينَ آمَنُوا اَلَّذِينَ يُقِيمُونَ اَلصَّلاٰةَ وَ يُؤْتُونَ اَلزَّكٰاةَ وَ هُمْ رٰاكِعُونَ» اِجْتَمَعَ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فِي مَسْجِدِ اَلْمَدِينَةِ فَقَالَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ: «مَا تَقُولُونَ فِي هَذِهِ اَلْآيَةِ..؟!» امام باقر (ع) فرمود: پدرم به نقل از جدّش؛ علیّ بن ابی طالب (ع) در شأن نزول آیۀ «يَعْرِفُونَ نِعْمَتَ اَللّٰهِ ثُمَّ يُنْكِرُونَهٰا» نعمتِ خدا را شناخته و سپس آن را انکار میکنند. چنین فرمود: زمانی که آیه ولایت «إِنَّمٰا وَلِيُّكُمُ اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ وَ اَلَّذِينَ آمَنُوا اَلَّذِينَ يُقِيمُونَ اَلصَّلاٰةَ وَ يُؤْتُونَ اَلزَّكٰاةَ وَ هُمْ رٰاكِعُونَ» نازل شد، عّده‌ای از یارانِ پیامبر (ص) در مسجد مدینه جمع شده و با همدیگر چنین گفتند: «نظر شما در مورد این آیه چیست..؟!» فَقَالَ بَعْضُهُمْ: «إِنْ كَفَرْنَا بِهَذِهِ اَلْآيَةِ نَكْفُرُ بِسَائِرِهَا وَ إِنْ آمَنَّا فَإِنَّ هَذَا ذُلٌّ حِينَ يُسَلِّطُ عَلَيْنَا اِبْنَ أَبِي طَالِبٍ» فَقَالُوا قَدْ عَلِمْنَا أَنَّ مُحَمَّداً صَادِقٌ فِيمَا يَقُولُ وَ لَكِنَّا نَتَوَلاَّهُ وَ لاَ نُطِيعُ عَلِيّاً فِيمَا أَمَرَنَا قَالَ فَنَزَلَتْ هَذِهِ اَلْآيَةُ «يَعْرِفُونَ نِعْمَتَ اَللّٰهِ ثُمَّ يُنْكِرُونَهٰا» يَعْرِفُونَ يَعْنِي وَلاَيَةَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ «وَ أَكْثَرُهُمُ اَلْكٰافِرُونَ» بِالْوَلاَية. عدّه‌ای از آنها گفتند: «این آیه قابل انکار نیست..! زیرا نمی‌شود به این آیه کُفر ورزید، چون کُفر و ردِّ یک آیه، مساوی با ردِّ تمام قرآن است و اگر هم بخواهیم به این آیه ایمان بیاوریم، خُب این برای ما ذلّت است. چرا که این آیه به صراحت، حضرت علی (ع) را بر ما مسلّط میکند. چون حضرت علی (ع) را همانند خدا و رسول به عنوانِ ولیّ، معرفی کرده است..!» پس از مشورت با هم به این نتیجه رسیدند که ما میدانیم گفته‌های پیامبر (ص) از خداست، پس ولایتش را که در این آیه ذکر گردیده میپذیریم، اما ولایت حضرت علی (ع) را نپذیرفته و او را معصیت میکنیم. @ShahidHoseinpoor
ـــــــــــــــــ آیات ولایت ــــــــــــــــــــ برداشت: بعد از طرح منابع اهل سنت و شیعه در مورد «شأن نزول» آیۀ شریفه، سُراغ برداشت‌ نهائی می‌رویم. برداشت اول: این آیه، به صراحت تمام دلالت بر این دارد که ولایت و سرپرستی جامعۀ اسلامی، فقط با خدا، رسول و کسی است که در حال رکوع، صدقه داده است. و به نَقل از تاریخ شیعه و سنی کسی جز حضرت علی (ع) صدقه نداده است. چرا که شیخ طوسی در کتاب «امالی طوسی» ص۵۴۹ در ضمن حدیثی از امام علی (ع) همین سخنان را به اثبات رسانیده است.‌ امیرالمؤمنین؛ خطاب به عثمان، زبیر و سعد بن ابی وقاص چنین فرمودند: «هل فيكم أحد آتى الزكاة و هو راكع غيرى، فنزلت فيه ؛ إِنَّمٰا وَلِيُّكُمُ اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ وَ اَلَّذِينَ آمَنُوا اَلَّذِينَ يُقِيمُونَ اَلصَّلاٰةَ وَ يُؤْتُونَ اَلزَّكٰاةَ وَ هُمْ رٰاكِعُونَ..؟! قالوا: لا..!» آیا به غیر از من کسی را سراغ دارید که در حال رکوع صدقه داده باشد و آیه إِنَّمٰا وَلِيُّكُمُ اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ وَ اَلَّذِينَ آمَنُوا اَلَّذِينَ يُقِيمُونَ اَلصَّلاٰةَ وَ يُؤْتُونَ اَلزَّكٰاةَ وَ هُمْ رٰاكِعُونَ در حق او نازل شده باشد..؟! همه گفتند: «خیر..!». برداشت دوم: با توجه به اینکه ولایت امیرالمؤمنین در این آیه در ردیف ولایت خدا و رسول قرار گرفته است حتّى بدون اینکه کوچکترین قیدی برای او ذکر شود، خُب بسیار بی‌انصافی است که ولایت حضرت را به غیر از ولایت خدا و رسول معرفی کنیم. پس همانطوری که؛ ولایت خدا و رسول به معنای اولویت و مقدم بودن ایشان در تصرف در جان‌ها و مال‌ها و امورات زندگی مردم است، خُب ولایت و سرپرستی حضرت علی (ع) نیز، از همین قرار است. در حدیثی از امام صادق میخوانیم: «عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: «إِنَّمٰا وَلِيُّكُمُ اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ وَ اَلَّذِينَ آمَنُوا» قَالَ: إِنَّمَا يَعْنِي؛ أَوْلَى بِكُمْ ؛ أَيْ أَحَقُّ بِكُمْ وَ بِأُمُورِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ وَ أَمْوَالِكُمُ ، «اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ وَ اَلَّذِينَ آمَنُوا» يَعْنِي عَلِيّاً وَ أَوْلاَدَهُ اَلْأَئِمَّةَ عَلَيهِمُ السَّلاَمُ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ...» مُراد خداوند از آیه شریفه «إِنَّمٰا وَلِيُّكُمُ اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ وَ اَلَّذِينَ آمَنُوا...» این است که؛ همانا خداوند، اولی و مقدم هست به شما؛ یعنی چه کسی سزاوارتر است نسبت به امورات و جان‌ها و اموال شما، از خدا و رسول و کسانی که ایمان آورده‌..؟! که مُراد؛ حضرت علی (ع) و أولادِ معصوم و أئمه هدی (عليهم السلام) هستند. : آیا ولیّ به معنای دوست میباشد..؟! یعنی؛ چنین بگوییم: «همانا دوست شما کسانی است که در حال رکوع زکات می‌دهند..؟!» : خیر..! زیرا کلمه «إنّما» که در اول آیه ذکر شده است، دلالت بر «انحصار» می‌کند که طبق سخن شما بایستی ترجمه آیه شریفه چنین شود: «دوست شما؛ تنها کسانی هستند که در حال رکوع زکات میدهند» در حالی که پُر واضح است بسیار بی‌معناست که محبّت و دوستی را منحصر در این بخش خاصّی از مؤمنین کرده و از مابقی مؤمنین؛ دوستی و محبت به دیگران را سلب و نفى کنیم. بلکه هر مؤمنی ممکن است دوستدارِ مؤمن دیگر باشد؛ چه در حال رکوع صدقه بدهد یا ندهد. ... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @ShahidHoseinpoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حضور فرمانده نیروی قدس، سردارحاج اسماعیل قاآنی در راهپیمایی تهران @ShahidHoseinpoor
📲💭 این جماعت دیشب تا 4 بامداد احیا داشته، 4 بامداد روزه گرفته و حالا در خیابان است؛ یعنی این... @ShahidHoseinpoor
آبشار فصلی داله لون.شهرستان دلفان(لرستان ) @ShahidHoseinpoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱🌱🌱 اگردرددارید، یڪی‌ازنام‌هاےشریف‌خداوند 'طبیب' اسـت..... ! 🍁 @ShahidHoseinpoor
⚠️بچه‌ها! پای آدم جایی میره که دلش رفته. دلها رو مواظب باشیم تا پا جای بد نره. @ShahidHoseinpoor
‏این دیوار نگار قشنگ کار ۶ تا هنرمند از کشورهای مختلفه رو دیوار حائل بین فلسطین و اسقاطیل. به قول حاج قاسم در آنجایی که حتی فکرشو نمی کنید ما نزدیک شما هستیم😎 @ShahidHoseinpoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 العبد محمدتقی بهجت : ✍خدا نکند حرام در نزد انسان زینت داده شود. این یک بیماری قلبی است که انسان بدان مبتلا می‌شود، و با وجود راه‌های حلال که نیازش را برآورده می‌کند، خود را به حرام گرفتار می‌نماید! انسان می‌تواند به اختیار خویش، هم‌نشین سلمان، و یا ابوجهل گردد. 📚 در محضر بهجت، ج1، ص298 🍁 @ShahidHoseinpoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲💭 واکنش رهبر انقلاب به تبریک تولد ایشان توسط دانشجویان پاسخ دانشجویان: شما تاج سر مایین آقا... @ShahidHoseinpoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 مرحوم سیدعلی (ره) : هيچ‏ گاه پس از نمازهاى واجب خود ، ‏ حضرت صدّيقه (صلوات الله عليها) را ترک ننماييد ؛ زيرا اين تسبيحات‏ ، يكى از انواع شمرده شده است. 📒 مهر تابناک ، ص ۲۳۴ @ShahidHoseinpoor
هر سربازی در جیبهایش در موهایش و لای دکمه های یونیفورمش زنی را به میدان جنگ می‌برد آمار کشته های جنگ همیشه غلط بوده است هر گلوله دونفر را از پا در می آورد سرباز و دختری که در سینه اش می‌تپد… @ShahidHoseinpoor
🔴 ! 💚 امام صادق (علیه السلام) فرمود: ⛔️از ارتکاب گناه در شب جمعه بپرهیزید که کیفر گناهان در آن شب دو چندان است! چنانچه ثواب حسنات چند برابر است ✅و کسى که در شب جمعه معصیت خدا را ترک کند،خدا گناهان گذشته ى او را بیامرزد🌷 🚫و هر که آشکارا در شب جمعه مرتکب گناه شود،حق تعالى او را به گناهان همه‌ى عمرش عذاب کند 🔥و عذاب گناه آشکار شب جمعه را «به کیفر شکستن حرمت شب جمعه» بر او دو چندان کند....... 📘 بحار الانوار : 86 / 283 ، باب 2 ، حدیث 28 @ShahidHoseinpoor
شبهای قدر رفت و دیوانه‌ی تو باز تقویم را به شوقِ محرم زند ورق... @ShahidHoseinpoor
تولدت مبارک داش ابرام❤️❣ @ShahidHoseinpoor
دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان🌱 @ShahidHoseinpoor