『سَـربـٰازانِ دَهـہهَشتـٰادیٖ』
+ ۲۵ روزِ دیگه ایران نباشیم صَلوات!
#اربعین♥️
#دورهجدید🎉 #آهنگــستان🎼
موسیقی از نگاه اسلام!
•
.
با محوریت موسیقی رپ[ الوخدا ]
که توسط آقای حمید صفت
خوانده شده بود . . .
#همراهمونباشید :)
ⓙⓞⓘⓝ↴
♡|→• @shohaadaae_80
1(2).mp3
3.53M
#آهنگــستان🎼 | قسمتاول
⚠️ حتیاگر اهلِآهنگگوشکردن نیستید؛
بازهم حتما از اینفایل استفادهکنید.⚠️
ⓙⓞⓘⓝ↴
♡|→• @shohaadaae_80
4_5837184601956554598.ogg
3.25M
#چلہیزیارتعـٰاشورا﴿روزچهاردهم¹⁴﴾
بہنیابتاز شھیدمصطفٖےاحمدیروشن🌹
『سَـربـٰازانِ دَهـہهَشتـٰادیٖ』
•
.
بعد از بیان دوقسم از توحید یعنیو توحیدذاتی و توحیدصفاتی، نوبت آن است که در این جلسه به توحیدافعالی بپردازیم.
با کمی دقت در اطرافمون و در جهانهستی متوجه میشویم که افعال و کارهای متنوعی در حال واقع شدن هستن مثل: روییدن گیاهان، حرکت حیوانات و....
پس در نگاه اول تمام افعال از سوی فاعل های متعدد صورت میگیرد.
اما این با دیدگاه توحیدی سازگار نیست.
و اساسا توحید افعالی یعنی؛
•| خداوند در انجام افعال خود [مثل:آفریدن-روزیدادن] یکتاست و هیچگونه شریک و یاوری ندارد، بلکه حقیقتا وجود شریک برای او در انجام افعال محال است.
•| هیچ موجودی غیر از خداوند، در فعل خود مستقل نیست و هیچ فعلی در عالم واقع نمیشود مگر با ارده و خواست خداوند.
لذا شعار و مفھوم توحیدافعالی در این عبارت جمع شده:
"لاحَولَ و لاقُوةَ إلا بِاللهِ العَلی العَظیم"
و برای اثبات هر دو مقدمه به دلایل زیر توجه کنید:
در مباحث قبل بیان شد که خدا واجبالوجود است و هیچ نقصی در آن راه ندارد. لذا اگر نیازمندی خدا در انجام افمال خود به موجودی دیگر فرض شود، ناقص بودن خداوند ثابت میشود.
و همچنین در مباحث قبل بیان شد که بنا بر قاعده اصل علیت، ممکنالوجود ها همانطور که در اصل وجودی خود نیازمند به واجبالوجود هستند. در افعال خود هم نیازمند و وابسته به واجبالوجود هستند.
+ اما اصلا مگر میشود که؛ تولید حرارت آتش- جذب قطعات آهن توسط آهنربا- جستجوی حیوانات در پی غذا- ....
همه آنها را به خداوند نسبت داد!؟؟؟
برای پاسخ ابتداء باید توجه داشته باشیم که هرگاه دو یا چند شیء در وقوع فعلی موثر باشند، نسبت فاعلیت آنها از دو حال خارج نیست:
1• فاعلیتعرضی؛ هرزمان که چند فاعل در انجام کاری مشارکت کنند، بهگونهای که رابطه آنها با فعل و با یکدیگر یکسان و متشابه باشد در این صورت فاعلیت فاعل های متعدد فاعلیتی عرضی است. مثل: چند نفر که با کمک یکدیگر ماشینی را از مکانی به مکان دیگر منتقل میکنند.
2• فاعلیتطولی: این فاعلیت در جایی است که چندشیء در انجام فعلی تاثیر دارند، اما تاثیر برخی از آنها وابسته به برخی دیگر است. در این نوع فاعلیت به فاعلی که مستقیماً در انجام فعل موثر است "فاعلمباشر" می گویند. اما همین فاعلیت فاعلمباشر میتواند معلول فاعل دیگری باشد که به آن "فاعلبالتسبیب" میگویند. مثلاً وقتی شخصی از کارت بانکی خود مبلغی رو جابجا میکند او فاعل مباشر است اما در عین حال بانک فاعل بالتسبیب است که چنین قابلیتی رو به آن شخص در جابجا کردن پول خود داده است.
یا مثلا وقتی شخصی می نشیند یا راه می رود و فاعل مباشره نشستن یا راه رفتن است و این مانع نیست که فعل او از اراده خداوند خارج باشد. بلکه اراده خداوند ایتطور بوده که فعل نشستن از سوی آن شخص رخ دهد. والا اصلا فعلی صورت نمی گرفت.
#خداشناسی✨ #خادمنوشت➣
ⓙⓞⓘⓝ↴
♡|→• @shohaadaae_80
tazooroni1.mp3
6.2M
#طنین_اربعین🕊⃢♥️
❪ فَلَوْ أسْتطيعُ طِرْتُ إلَيك شَوْقاً
وكيفَ يطيرُ مقصوصُ الجناحِ!
اگر میتوانستم ،
از دلتنگی به سویت پرواز میکردم
اما بال بریده؛
چگونه میتواند پر بکشد...ꔷ͜ꔷ!❫
ⓙⓞⓘⓝ↴
♡|→• @shohaadaae_80
9.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#هࢪ_ࢪۅز_ݕٵ_قࢪآن✨
•-•﴿صفحه³⁶⁷﴾•-•
ⓙⓞⓘⓝ↴
♡|→•@shohaadaae_80