eitaa logo
『سَـربـٰازانِ‌‌ دَهـہ‌هَشتـٰادیٖ‌』
3.9هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
2.3هزار ویدیو
279 فایل
❁﷽❁ 🔸 #دهہ‌ھݜٺٵدێ‌هٵ هم‌شهید‌خواهندشد.. درجنگ بااسرائیل انشاءالله بشرط...⇩ 🍃🌹[شهیدانه زندگی کردن]🌹🍃 🤳خادم خودتون↶ @Shheed_BH_80 ☎️حرفهای شما↶ @goshi_80 📬تبادل‌‌وکپی↶ @shraet_80 🚩شروع‌کانال⇜ ²³`⁸`⁹⁸ #دوستات‌رو‌به_کانال_دعوت‌کن⇣🌸😊🌸⇣
مشاهده در ایتا
دانلود
『سَـربـٰازانِ‌‌ دَهـہ‌هَشتـٰادیٖ‌』
#هࢪ_ࢪۅز_ݕٵ_قࢪآن✨ •-•﴿صفحہ³⁶¹‌‌﴾•-• ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→•@shohaadaae_80
📖 •• ذیل‌آیه¹⁹سوره مبارکه فرقان: خداوند در اینجا با خطاب به مشرکان میگوید؛ این معبود هایتان شما را در آنچه می گویید تکذیب کردند و معلوم شد که خودتان انحراف و گمراهی را برگزیدید. پس نمیتوانید عذاب الهی را از خود برگردانید و یاری بجویید. مراد از معبودان در آیه، بت‌های جامد نیست بلکه پیامبران و اولیاء و فرشتگان هستند، که افرادی نادان بی آنکه از آنها در این باره بپرسند، خودسرانه آنها را مورد پرستش قرار داده‌اند، به طوری که مسیحیان درباره حضرت عیسی غلو کردند و او را به مرحله الوهیت رساندند. روز قیامت خداوند از حضرت مسیح می پرسد: آیا تو به مردم گفتی، من و مادرم را دو معبود، به جای خدا انتخاب کنید؟(مائده-۱۱۶). که در آیه مورد بحث می بینیم معبودها نمی‌گویند: خدایا!ما آنها را به عبادت خود دعوت نکردیم! ؛ بلکه میگوییند: ممکن نبود ما غیر از تو برای خود معبودی بگیریم، یعنی وقتی خود ما بنده توایم، دیگری را بنده خود نمیگیریم و اصولا بنده، معبود واقع نمی شود. لذا عامل انحراف از راه خدا برای آنها رفاهِ زندگی و وفورِ نعمت بود لکن انواع امکانات، برای افراد کم ظرفیت و برای آنها که تربیت دینی نشده‌اند بسی منحرف کننده است. آنها به جای اینکه از نعمت های عطا شده خداوند درست استفاده کنند و حالا که مشکلات زندگیشان حل شده بیشتر به خداوند روی آورند، به گناه و غفلت و دنیازدگی رو آوردند. قابل توجه اینکه خدا در این آیه کریمه علاوه بر رفاه‌زدگی آنها به مرفه بودن پدرانشان نیز اشاره کرده است. زیرا کسانی که از کودکی در ناز و نعمت و غفلت‌زدگی بزرگ می شوند و پدر و مادر رفاه‌زده شان نیز به تربیت دینی و ایمانی آنها توجهی نداشته اند طبعاً موجب گمراهی آنها می شوند. ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گناه خاموش ع.ص.mp3
7.9M
🔥 | قسمت‌اول ⚠️ در‌صورتی‌که تا‌ڪنون در‌معرض این‌گناھ[خو‌ارضایی‌] قرار‌نگرفتید؛ از استفاده از این فایل پرهیز کنید.⚠️ ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
• . + همه‌ی ما مسلمان هستیم و به اولین رکن دینمون یعنی اعتقاد به خداوند ملزم هستیم؛ اما گاها با چندتا سوال شاید از اعتقاداتمون دست بکشیم! : • وقتی علل طبیعی پدیده‌هایی مثل باران و زلزله کشف می‌شوند، دیگر فرض وجود خدای آفریننده‌ی این پدیده‌ها چه ضرورتی دارد؟! • در جهان کنونی که با همه‌چیز با نظام خاص خود کار می‌کند، نقش خدا چیست؟! • اگر چنان‌که ادیان الاهی معرفی می‌کنند، خدا موجودی عالم، قادر، خیرخواه، و تدبیر کننده‌ی عالم باشد، پس این همه خرابی و نقص‌ها چه توجیهی دارد؟! • اگر خدا همه‌کاره‌ی این عالم است، پس ما چه‌کاره‌ایم؟! آیا چنین باوری موجب سلب مسؤولیت و سستی اراده نمی‌شود؟! • اگر مهندسی ساختمانی را ساخته باشد، آیا حق دارد برای تمام رفتارهای ساکنان آن دستور صادر کند؟! پس خدای آفریدگار چرا در امور زندگی ما دخالت و امر و نهی می‌کند؟! • آیا شناختن مهندسی که خانه‌ی ما را ساخته است، و اظهار خضوع دایم در برابر او کار درستی است؟! خدای بی‌نیاز به پرستش ما چه احتیاجی دارد؟! بهتر نیست به کارهای مهم‌تری بپردازیم؟! • بسیاری از افراد بی‌ایمان و خدانشناس چه‌بسا به بسیاری از خواسته‌هایشان می‌رسند و احیاناً زندگی آبادتر و آسوده‌تری دارند. پس خداباوری در زندگی چه نقشی دارد؟! - از امروز بیشتر همراهمون باشید تا بتونیم تا آخر تابستون برای همه‌ی این سوال‌ها پاسخ کامل داشته باشیم. ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
📸 ❪ من‌پناهۍ‌جزتودرمحشرندارمـ ؛ یـٰاحُسَیـــــن-؏- . . ! ❫♥️ ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱⃢🎰 + رفـقا ! شمارش‌معکوس‌؛ برای‌ظھورشروع‌شده‌‌ . . . به‌خدا‌قسم؛ ‌صدای‌قدمھای‌مھدی‌فاطمه-عج- میاد. -عج- ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
『سَـربـٰازانِ‌‌ دَهـہ‌هَشتـٰادیٖ‌』
#هࢪ_ࢪۅز_ݕٵ_قࢪآن✨ •-•﴿صفحہ³⁶²﴾•-• ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→•@shohaadaae_80
📖 •• ذیل‌آیه³¹سوره مبارکه فرقان: در این آیه خداوند پیامبر ۖ را در مقابل موضعگیری خصمانه مخالفان دلداری داده و می فرماید: و این گونه برای هر پیامبری دشمنی از مجرمان قرار دادیم و فقط تو نیستی که با دشمنی مخالفان روبه‌رو شده‌ای، ولی تو این را بدان که بی‌یاور نیستی. همین بس که خداوند هادی و راهنما و یاور توست. گفتنی است که خدا پیامبران را چنان تربیت کرده است که در راه راست گام بردارند و طبیعی است کسانی که در راه ضلال راه می روند ضد پیامبرانند و اگر قرار بود آنها دشمن پیامبران نباشند، دو راه داشتند یکی آنکه دشمنان خدا توبه کنند و به راه انبیا بیایند و با آنها رفیق و همسفر شوند و یا اینکه خدا به پیامبران بگوید: شما هم با دشمنان خدا هماهنگی کنید و راه آنها بروید تا آنها جذب شوند. در حالی که آنها به راه صلاح نخواهند آمد. پس عداوت همچنان بین انبیا و طاغیان باقی است لذا این آیه به صورت یک قاعده می فرماید: هیچ وقت راه ضلال و راه هدایت آشتی پذیر نیستند. ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
🎐 ولی؛ محبوب‌ترین‌شما‌نزد‌خدا، ‌باتقواترین‌شماست! نه‌پـُر‌فالور‌ترین . . .! ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
202030_911333275.mp3
7.04M
🔥 | قسمت‌دوم ⚠️ در‌صورتی‌که تا‌ڪنون در‌معرض این‌گناھ[خو‌ارضایی‌] قرار‌نگرفتید؛ از استفاده از این فایل پرهیز کنید.⚠️ ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
+ در مرحله اول یعنی ۩ تا حدالممکن کمتر از روایات و آیات استفاده می‌کنیم. چون تا زمانی که کسی به وجود و حقانیت خداوند پی نبرد، لزوما کلام او و کلام رسول او را هم قبول نخواهد کرد. - پس به‌ناچار بیشتر از دلایل عقلی و فطری استفاده خواهیم کرد. •|: 'برهان‌نظم' وقتی به بدن انسان یا چرخه‌ی حیوانات یا رویش گیاهان نگاه می‌کنیم همه‌ی ما قبول می‌کنیم که تمام طبیعت دارای نظم هست. و این را هم قبول داریم که هر پدیده‌ی منظمی دارای ناظمی باشعور و حکیم است و اساسا ممکن نیست که مثلا یک کتابخانه‌ای بسار منظم و دقیق باشد اما از یک کتابدار نادان برخوردار باشد. پس این عالم طبیعت هم دارای ناظمی باشعور و حکیم باید باشد و آن کسی نیست جزء خداوند. •|: 'دفع‌ضرر‌محتمل' به‌این‌صورت که ما احتمال‌99.9٪ بدیم که خدایی وجود ندارد و دعوت پیامبران به خدا‌پرستی کاملا دروغ بوده. و تنھا 00.1٪ احتمال هست که خدایی وجود داره و دعوت پیامبران هم حقیقت داشته. در اینجا اگر که همان احتمال اول صادق باشد که خب هیچ مشکلی وحود نداره و آدمی هم به زندگی خود می‌پردازد اما اگر احتمال دوم صادق باشد و واقعا خدایی وجود داشته باشد و آدمیزاد آنرا انکار کرده باشد به گفته‌ی پیامبران سزای او آتش جاودان قیامت است. که در اینجا عقل حکم میکند که برای جلوگیری از همان ضرر احتمالی [آتش‌جاویدان] به وجود خداوند و شناخت خداوند بپردازد. در‌قالب مثال شما اینطور‌ فرض کنید که یک انسان کاملا دیوانه و بی‌عقل به شما بگوید داخل کفش شما یک عقرب هست؛ و شما احتمال99.9٪ می‌دهید که گفته‌ی این دیوانه دروغ است اما تنها00.1٪ احتمال می‌دهید که حقیقت همان باشد. خب در اینجا عقل حکم میکند که اگر احتمال اول صادق باشد که هیچ اتفاقی نمی‌افتد اما اگر احتمال دوم صادق باشد ضرر و خسران بزرگی در پی دارد و آن مرگ حتمی هست بواسطه‌ی نیش عقرب. •|: 'برهان وجوب و امکان' برای فهمیدن این برهان ابتداً باید چندتا مقدمه رو باهم بررسی کنیم؛ ➣هر موجودی که نسبت آن با موجود دیگری در نظر گرفته شود از دوحال خارج نیست؛ یا این نسبت دادن برای او ضروری است و اساسا با جداشدن آن موجود دیگر، وجود او قابل تصور نیست. یاهم که نسبت دادن آن ضروری نیست و میتوان با جدایی آنها هم آنرا تصور کرد. به موجود اول "واجب‌الوجود" وبه موجود دوم "ممکن‌الوجود" گفته می‌شود. برای مثال شیرینی‌شکر هرگز از آن جدایی پذیر نیست و شکر غیر شیرین اصلا قابل تصور نیست اما آب می‌تواند شیرین باشد یا نباشد. و برای شیرین شدن لازم است شکر با آن مخلوط شود. ➣هر موجود ممکنی نیازمند علت است مثلا آبی که امکان دارد شیرین شود یا نشود برای شیرین شدن نیازمند علت است و آن ترکیب شدن با شکر است تا به او آب‌شیرین اطلاق شود. ➣تسلسل باطل است، یعنی مثلا نمی‌شود که ‌"الف" علت "ب" باشد، "ب" علت "ج" باشد، "ج" علت "د" باشد و... وچون این سلسله پایان ندارد باطل است و تصور آن هم محال است. ➣ دَور باطل است، یعنی ممکن نیست که یک شیء با یک یا چند واسطه علت خودش باشد، مثلا "الف" علت "ب" باشد و "ب" علت "الف" باشد. اما با درک این مقدمات تردیدی نیست که در جهان هستی، موجوداتی هست که این موجودات یا واجب‌الوجود‌ اند یا ممکن‌الوجود و احتمال سومی هم نیست. وآن موجودات اگر وابسته به غیر خود باشند یعنی ممکن‌الوجود اند مثل انسان‌ها که بنابر مقدمه دوم نیازمند علت هستند، حال اگر علت آن خود ممکن‌الوجود دیگری باشد و این سلسله ادامه دار شود که بنابر قاعده سوم باطل است و اگر هم دارای علتی باشد که خود آن علت، معلول این موجود است بنابر قاعده چهارم باطل است. تنها احتمالی که باقی می‌ماند آن است که آن موجود دارای علتی باشد که آن علت خودش معلول نیست و آن فقط واجب الوجود است و چون تنها مصداق واجب‌الوجودی که وابسته به غیر نباشد خداوند است‌و وجود خدا اثبات میشود. ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
📸 『 نمازی عاشقانـه؛ بعداز ساعتھا خدمت مجاهدانه! 』 ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80