#پاسخشما
1• سلام لطفتونمستدام باد
استاد نیز کاملا گمنام هستند.
______________
2• سلام رفیق :)
آرھ پیشنهاد خوبیه!
ولی عقیدهام اینکه؛
" اگردرخانهکَساست، یکحرفبساست"
لذا به همین سلسلهصوت #گناھخاموش🔥هم میتوان کفایت کرد.
#پاسخشما
بله صلاحخویشخسرواندانند😅✋🏻
انشاءاللھ بتونن هرچهزودتر ترک کنند.
#پاسخشما
1• سلام متوجه نشدم منظورتون رو!
________
2• انشاءاللھ :)
شایدتقریبا بهاندازهانگشتانیکدست✋🏻
هر چیزی اگر به قصد و نیت بد خوانده یا دیده یا ادامه داده بشه مشکل داره، حتی نگاه به عکس شهید ...
اگر رمان مسئله اصلیش یک همچین چیزی نیست و شما بدون اطلاع از اینکه یک همچین مطالبی داره خواندید، اشکال نداره و بالفرض اون مطلب اگه خیلی طولانی بود نباید ادامه بدید
اما اگر رمان کلا مشخصه یک همچین مسائلی داره کلا از اولش مطالعه آن اشکال دارد.
تعدادی از ناشناسها مرتبط با #توبھ
بود. لذا منتظر باشید تا در این باره یک
سلسله مباحث خدمتتون ارائه بدیم✨🌱
#عڪاسمحرمـ📸
『فتواۍحسینایناست:
آرۍ....!
درنتوانستننیز بایستنهست :)』
ⓙⓞⓘⓝ↴
♡|→• @shohaadaae_80
4_5837184601956554598.ogg
3.25M
#چلہیزیارتعـٰاشورا﴿روزسیزدهم¹³﴾
بہنیابتاز شھیدجهادمغنیه🌹
『سَـربـٰازانِ دَهـہهَشتـٰادیٖ』
•
.
خب خب و اما در میان اقسام توحید بعد از توحید ذاتی، وقت آن است که در این جلسه به توحید صفاتی بپردازیم.
برای روشن تر شدن مطالب این جلسه به مثال زیر توجه کنید.
انسان در عالم صفتهای متعدد را به خود متصف میکنید از جمله: خندان-گریان-انسانیت-حیوانیت و...
در میان این مثالها، انسانیت و حیوانیت دو صفتی هستند که عینذات انسان هست یعنی بر انسان عرضه نمیشود بلکه با انسان عینیت دارند.
اما دوصفت خندان و گریان اوصافی هستند که بر انسان عرضه میشود و با ذات انسان عینیت ندارند.
به دستهاول "صفاتذاتی" و به دسته دوم "صفاتعارضی" میگویند.
حالا آیا صفات عالمبودن، رحمانبودن، بخشنده بودن، و... جزء صفات عارضیخداوند هستند؟ یا ذاتی؟!
+ برای پاسخ به این سوال احتمالات موجود رو باهم بررسی میکنیم.
1•صفاتالھی،جزءذاتخداونداند؛
این احتمال باطل است چون به مرکب بودن ذات خداوند میانجامد، درحالی که در بحث دیشب گفتهشد ذات خداوند قابلیت مرکب بودن را ندارد.
2•صفاتالھیخارجاز ذاتخداونداند؛
که اگر اینطور باشد نیز با دو احتمال پیشرو خواهیم بود.
"صفاتخارجاز ذات، واجبالوجوداند"
"صفاتخارجاز ذات، ممکنالوجوداند"
در فرض اول که صفات واجبالوجود باشند محال است چون متعدد بودن چند واجبالوجود با توحید ذاتی که در جلسه قبل گفتیم سازگار نیست.
اما فرض دوم که صفات ممکنالوجود باشند لازم است که علت آن را پیداکنیم، چون در جلسه دوم گفتیم که هر ممکن الوجودی باید علتی داشته باشد.
لذا اگر علت این صفات، واجبالوجود دیگری باشد، مستلزم متعدد شدن چند واجبالوجود میشود که این با ت حید ذاتی سازگار نیست.
اما اگر علت این صفات خداوند باشد با یک فرضیه غیر ممکن روبهرو خواهیم شد به این صورت که مثلا خداوند فاقد صفت حیات و قدرت بوده، و ابتداءً آندو را در خارج از ذات خود ایجاد کرده بعد خود را متصف به آن کرده است!
یعنی مثلا شما ریاضی بلد نباشید اما به دوستتان ریاضی یاد بدهید و بعد از یاد دادن آن، شما استاد ریاضی شوید!
پس این احتمال هم محال است.
و جمع شدن تمام این محالات در کنار هم ناچارا میتواند تصمیم را اینطور رقم بزند که صفات خداوند عین ذات خداوند هستند نه خارج از ذات و عارضی!
#خداشناسی✨ #خادم_نوشت➣
ⓙⓞⓘⓝ↴
♡|→• @shohaadaae_80
19.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شوق_وصالــ🌱⃢🎰
+ رفـقا !
شمارشمعکوس؛
برایظھورشروعشده . . .
بهخداقسم؛
صدایقدمھایمھدیفاطمه-عج- میاد.
#بشیمسـَربـٰازحضـرت-عج-
ⓙⓞⓘⓝ↴
♡|→• @shohaadaae_80