فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حاج قاسم سلیمانی: اگر بعضی از کارها با دیپلماسی قابل حل بود؛ هیچکس مصلحتر از امیرالمؤمنین(ع) و امام حسین(ع) نبود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥برخورد جالب یک پاسدار و مرحوم
#ناصر_ملک_مطیعی
هدایت شده از بیّنات
🔴 #شبهه
🔅ايمانداشتن به اينكه پيامبر خدا آخرين پيامبر است يعني اينكه پيامبر در دوران حيات و پس از مرگش امام و پيشواي مردم است پس هركس ايمان داشته باشد كه محمد رسول خداست و اطاعت از او واجب است و تا آنجا كه ميتواند از او اطاعت نمايد، اگر گفته شود كه چنين فردي به بهشت ميرود پس نيازي به مسئله امامت ندارد و چيزي جز اطاعت از پيامبر بر او لازم نيست و اگر گفته شود به بهشت نميرود مگر آنكه از امام پيروي كند چنين سخني بر خلاف نصوص قرآن است سوره نساء، آيه ۶۹ : ( وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا ) ؛ همين سوره آيه ۱۳ : (...وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ يُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ). پس اگر امامت اساس ايمان و كفر ميبود يا چنانكه شيعيان ميگويند بزرگترين ركن دين ميبود كه خداوند جز با آن عمل بنده را نميپذيرد خداوند امامت را در اين آيات ذكر ميكرد و بر آن تأكيد مينمود چون خداوند ميدانست كه بعداً در مورد آن اختلاف ميشود و فكر نميكنم كسي بيايد و بگويد كه امامت به صورت ضمني در تحت اطاعت از خدا و اطاعت از پيامبر مذكور است، چون چنين چيزي يعني تفسيري بيجا و خودسرانه قرآن و براي باطلبودن اين نظريه همين كافي است كه بگوييم كه اطاعت از پيامبر اطاعت از خداست اما با وجود اين خداوند تنها به ذكر اطاعت خويش اكتفا نكرد و بلكه اطاعت از پيامبر را ذيل اطاعت از خودش بيان نمود بلكه آن را جداگانه بيان نمود تا بر دو ركن مهم در اسلام يعني ( اطاعت از خدا و اطاعت از پيامبر ) تأكيد نمايد. بعد از اطاعت از خدا اطاعت از پيامبر ذكر شده و يكي از شرايط ورود به بهشت است چون كه پيامبر پيام و وحي الهي را ميرساند و اطاعت از پيامبر اطاعت از خداست و بعد از پيامبر هيچ كس در مقام رساندن وحي الهي قرار ندارد از اين رو خداوند رستگاري و ورود به بهشت را منوط به اطاعت از پيامبر و التزام به فرمان پيامبر نه فرمان ديگران قرار داده است.
جواب:
۱. شما ميفرماييد كه خداوند اطاعت پيامبر را كه از طرف او منصوب و منتخب به رسالت شده است واجب نموده «و از اينرو خداوند رستگاري و ورود به بهشت را منوط به اطاعت از پيامبر و التزام به فرمان پيامبر نه فرمان ديگران قرار داده است» پس اگر چنين است شيعيان كه اطاعت ابوبكر و عمر و عثمان را واجب نميدانند به بهشت ميروند چون اطاعت آنها واجب نبوده است. ثانياً كساني كه در زمان اين سه خليفه بودهاند اگر اطاعت نميكردند اين سه خليفه حق نداشتند آنها را مجبور به اطاعت كنند.
۲. شما ميفرماييد: «و فكر نميكنم كسي بيايد و بگويد كه امامت به صورت ضمني در تحت اطاعت از خدا و اطاعت از پيامبر مذكور است». كاملا مطلب شما صحيح است زيرا خداوند خود در قرآن صريحآ اين مطلب را ذكر كرده است. و شما دو آيه ۱۳ و ۶۹ سوره نساء را ذكر كرديد اما آيه ۵۹ اين سوره را ذكر نفرموديد تا مطلب برايتان روشن شود قرآن در آيه ۵۹ سوره نساء ميفرمايد :( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا ) : اي كساني كه ايمان آوردهايد خدا را اطاعت كنيد و از پيامبر و كارداراني كه از شما هستند فرمان بريد. پس هرگاه در چيزي اختلاف كرديد آن را به خدا و پيامبر ارجاع دهيد اگر به خدا و روز واپسين ايمان داريد كه اين بهترين و نيكوترين رجوع است.
الف. در اين آيه دوبار كلمه اطيعوا ذكر شده است و اطاعت از رسول جداي از اطاعت الهي مذكور شده است و اين ميرساند كه احكام الهي وجود دارد و احكامي هم خود رسول اكرم دارد و اطاعت از هر دو براي رفتن به بهشت و رستگاري ضرورت دارد.
ب. اوليالامر عطف به رسول شده است و ميرساند اطاعت از اوليالامر مطلب جداگانهاي نيست و مثل اطاعت از رسول ميباشد پس اطاعت اوليالامر به صريح قرآن واجب است و مثل اطاعت از رسول اكرم ميباشد.
▫️ادامه مطلب در پست بعدی...
هدایت شده از بیّنات
▪️ادامه ی پاسخ به #شبهه
ج. بايد ديد اين اوليالامر كيست؟ در حديث جابر ۱۲ امام شيعه نام برده شده است و در كتب اهل سنت مثل «ينابيعالموده» ص ۴۹۴ و «اثبات الهداه» ج ۳، ص ۱۲۳ و «كفايهالاثر» چاپ قديم، ص۸ موجود است همچنين در خطبه غدير پيامبر اجمالا اشاره فرموده است كه در فصل آخر بررسي ميشود. و اگر در اين مسئله اختلاف وجود دارد بايد براي حل اختلاف به خداوند و رسولاكرم مراجعه نمود همانطور كه در همين آيه شريفه ذكر شده است.
سؤال : چرا بعضي از انصار در سقيفه بدون اطلاع مهاجرين و بنيهاشم و خصوصاً اهل بيت براي اميري مسلمانان و بدست آوردن قدرت جلسه گذاشتند. و بعداً ابوبكر و عمر و ابوعبيده جراح بدون دعوت آنها به جلسه رفته بعد از بحث و مشاجراتي با ابوبكر بيعت شد. ابوبكر براي تنازع و اختلافي كه با بنيهاشم داشت به قرآن و رسول مراجعه نكرد و حتي زماني كه فدك را گرفت آيات قرآن را كه حضرت فاطمه خواند قبول نكرد در حاليكه بايد از خدا اطاعت ميكرد و اگر شما اطاعت از رسول را شرط دخول در بهشت ميدانيد درباره عمر كه به نص تاريخ و كتب صحاح اهل سنت در زمان رحلت حضرت رسول اجازه نداد قلم و كاغذ حاضر كنند در حاليكه حضرت دستور داد و فرمود چيزي املاء كنم كه هرگز گمراه نشويد عمر گفت اين مرد هذيان ميگويد نظر شما در باره عمربنخطاب با اين سابقه چيست؟ آيا او به بهشت ميرود؟
۳. پيامبر در حديث يوم انذار متواتر از اهل سنت و شيعه فرموده بود كه علي وزير و وصي و خليفه من است چطور ميشود گفت كسي بايد مطيع پيامبر باشد وليكن به دستور حضرت درباره وزير و خليفه او بياعتناء باشد مگر اينكه در آن زمان جاهل قاصر باشد اما آنها كه ميدانستند حضرت علي مطابق آيه مباهله نفس پيامبر و به منزله هارون براي موسي ميباشد و در غدير كلام من كنت مولاه و هذا علي مولاه را شنيدند برايشان ايمان به امامت علي و خلافتش ضروري است و اين هم جداي از اطاعت رسول نيست بلكه عين اطاعت رسول اكرم است و جمله عمربنخطاب در روز غدير از شيعه و سني نقل شده است كه گفت تو امروز مولاي من و مولاي هر زن و مرد مؤمن شدي
خلاصه: اطاعت خدا و اطاعت رسول واجب است و اطاعت اوليالامر عين اطاعت رسول ميباشد و اوليالامر چون اطاعتش عين اطاعت رسول واجب است پس بايد معصوم و مطهر از گناه و خطا باشند و مردم نميتوانند او را انتخاب كنند و انتخابش به عهده خداوند است و مردم اگر در اين مسئله اختلاف پيدا كنند بايد به قرآن و رسول اكرم مراجعه كنند نه اينكه از پيش خود اوليالامر انتخاب كنند. بنابراين مسئله امامت و خلافت از همان روز دعوت عشيره به همه مسلمانان ابلاغ شده است و هرگز به اتفاق سني و شيعه نسخ نشده است.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
💠 منافقین از کفار بدتر هستند.
🔴در زمان رسول الله هم آن گرفتاریی که اسلام برای منافقین داشت و از دست منافقین داشت.از دست کفار نداشت.
🔴کفار را ایستاده بودند و در مقابل هم جنگ هم می کردند و تو سر هم می زدند و پیش می بردند یاعقب می نشستند.
🔴لکن با منافقین چه بکنند؟ منافقی که آمده و می گوید من برای اسلام هستم و اسلام آوردم،و مثل اسلام ابوسفیان و دار و دسته او با او چه بکنند؟
🔴اینکه دارد میگوید من مسلمانم،با مسلمان که نمی شود کاری کرد. اینکه ظاهرش آمده و اسلام و نماز هم می خواند و جماعت هم می خواند و پای منبر رسول الله هم مینشیند و اشک هم می ریزد با اینکه نمی شود کاری کرد. امروز هم مسلمان ها مبتلای به دسته ای از منافقین هستند.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
📚صحیفه نور جلد ۱۰ صفحه ۲۸۶
👈بیانات امام خمینی(ره) در دیدار با سرپرست اعضا و کارکنان کمیته های چهارده گانه امداد امام
🗓مورخ: ۱۳۵۸/۰۹/۲۴
💠در محضر آیت الله وفــســے ↙️
🆔 @bayyenat110