eitaa logo
تماشاگه راز
281 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
20 فایل
اینجاپاتوق 👇🏻 شعر قطعات لطیف ادبی عکس نوشته ها طنز های اجتماعی و اندکی موسیقی فاخر است اگه دوست داشتید مطالب ما رو با لینک کانال منتقل کنید ! از همکاری شما صمیمانه ممنونم✍🏻🍒✍🏻
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃 🍃🌺🍃🌸🍃🌺 🌺🍃🌸 🍃 🌺 هر گلی نو که در جهان آید ما به عشقش هزاردستانیم تنگ چشمان نظر به میوه کنند ما تماشاکنان بستانیم تو به سیمای شخص می‌نگری ما در آثار صنع حیرانیم هر چه گفتیم جز حکایت دوست در همه عمر از آن پشیمانیم سعدیا بی وجود صحبت یار همه عالم به هیچ نستانیم ترک جان عزیز بتوان گفت ترک یار عزیز نتوانیم 🌺 🍃 🌺🍃🌸 🍃🌺🍃🌸🍃🌺 🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از بس كه دو دیده در خیالت دارم در هركه نظركنم تویی پندارم زیرا كه راهش بر عشق است تا بر عشق گذر نكند كه كلی او را فراگرفته است به خود نتواند رسید و جلالت عشق، دیده را گذر ندهد... سوانح العشاق شیخ احمد غزالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 زآن باده که داده ای به خاصان درت یه جرعه شبی بریز در ساغر من بانو مهدیه الهی قمشه ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کجا دنبال مفهمومی برای عشق می‌گردی؟ که من این واژه را تا صبح معنا می‌کنم هر شب شعر صدای موسیقی https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنان که از قرآن و از خواندن آن بهشت را تقاضا می کنند بسیار متفاوتند از کسانی که قرآن را بهشت می بینند و آیات آن را به صورت های نعمت و رحمت الهی می نگرند و نیز بسیار تفاوت است بین کسی که تسبیح می کند تا به بهشت برسد با کسی که تسبیح را بهشت دانسته و نظارت به وجه الهی تلقّی می نماید 📚 بهاءولد ( زندگی ، سلوک و اندیشه ) دکتر کاظم محمدی https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃 🍃🌺🍃🌸🍃🌺 🌺🍃🌸 🍃 🌺   بیگانگی ز حد رفت ساقی می صفا ده ما را ز خویش بستان خود را دمی به ما ده از پافتادگانیم در زیر پا نظر کن از دست رفتگانیم دستی به دست ما ده هر چند بوالفضولی است از دور بیش جستن در زیر چشم ما را پیمانه ای جدا ده دیوان ما و خود را مفکن به روز محشر در عذر خشم بیجا یک بوسه بجا ده گر بوسه ای نبخشی، دشنام را چه مانع؟ گر آشنا نگردی پیغام آشنا ده ای پادشاه خوبی در شکر بی نیازی از حسن خود زکاتی گاهی به این گدا ده بی جذبه از تردد کاری نمی گشاید چون بَرگَکی سبک شو خود را به کهربا ده از تیرگی چو صائب محروم از لقایی چندان که می توانی آیینه را جلا ده 🌺 🍃 🌺🍃🌸 🍃🌺🍃🌸🍃🌺 🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
من از مذهب عشق پیروی می کنم سپاهیان عشق به هر سو رو کنند ، عشق دین و ایمان من است ترجمان الاشواق شیخ ابن عربی https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تماشاگه راز
من از مذهب عشق پیروی می کنم سپاهیان عشق به هر سو رو کنند ، عشق دین و ایمان من است ترجمان ال
⭐️شرح : هیچ مذهب و آیینی عالی تر و بالاتر از مذهبی نیست که پایه و اساس خود را بر عشق و شوق به معشوقی که می پرستم و ایمان دارم، قرار داده باشد. این خود یک امتیاز ویژهٔ مسلمانان است چه مقام عشقِ کامل با تناسب دارد که برتر از پیامبران دیگر است و خداوند وی را به عنوان "حبیبش" برگزیده است. 📙فرهنگ جامع اصطلاحات عرفانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🕊 نزدیک توام مرا مبین دور پهلوی منی مباش مهجور حضرت مولانا https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تماشاگه راز
🌹🕊 نزدیک توام مرا مبین دور پهلوی منی
🌹🕊 نزدیک توام مرا مبین دور پهلوی منی مباش مهجور این تصوّر که خداوند در عالم بالا و بسیار دور نشسته و از ما فاصله‌ای نجومی دارد، دست هیچکس به او نمی‌رسد و صدای کسی را نمی‌شنود و گویی فقط نشسته بر عرش نظاره‌گر عالم است در حالی که مخلوقات خود را رها کرده و... از نظر ادیان ابراهیمی از بیخ و بن تصوّری غلط است. در قرآن به صراحت گفته شده است: ... وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ «مـا انـسـان را آفـريـديم و وسوسه‌هاى نفس او را مى‌دانيم و ما به او از رگ قلبش نزديك‌تريم.» مولانا نیز خداوند را بسیار نزدیک به انسان می‌داند و به ما می‌گوید که دلیلی بر مهجور بودن نیست و نباید غمگین و ناامید باشیم. اگر همهٔ عالم تو را ترک کنند خالق عالم در کنار توست؛ پس شاد باش علی منهاج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمؤمنین علی(ع) مردی را دید سر در پیش افکنده، یعنی که پارسایم گفت : این پیچ که در گردن داری در دل آر که خداوند در دل می نگرد کشف الاسرار https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. بی دوست شبی نیست که دیوانه نباشیم مستیم اگر ساکن میخانه نباشیم ما را چه غم ار باده نباشد، که دمی نیست از عمر که با نالۀ مستانه نباشیم سرگشتۀ محضیم و در این وادیِ حیرت عاقل تر از آنیم که دیوانه نباشیم چون می‌نرسد دست به دامان حقیقت سهل است اگر در پی افسانه نباشیم هر شب به دعا می‌طلبیم اینکه نیاید آن روز که ما در غم جانانه نباشیم مهدی اخوان‌ثالث موسیقی: استاد شهرام ناظری/حضرت مولانا خط : روشنک مقصودلو https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای که انکار کنی عالم درویشان را تو ندانی که چه سودا و سر است ایشان را گنج آزادگی و کنج قناعت ملکیست که به شمشیر میسر نشود سلطان را طلب منصب فانی نکند صاحب عقل عاقل آن است که اندیشه کند پایان را جمع کردند و نهادند و به حسرت رفتند وین چه دارد که به حسرت بگذارند آن را آن به در می‌رود از باغ به دلتنگی و داغ وین به بازوی فرح می‌شکند زندان را دستگاهی نه که تشویش قیامت باشد مرغ آبیست چه اندیشه کند طوفان را جان بیگانه ستاند ملک‌الموت به زجر زجر حاجت نبود عاشق جان افشان را چشم همت نه به دنیا که به عقبی نبود عارف عاشق شوریدهٔ سرگردان را در ازل بود که پیمان محبت بستند نشکند مرد اگرش سر برود پیمان را عاشقی سوختهٔ بی سر و سامان دیدم گفتم ای یار مکن در سر فکرت جان را نفسی سرد برآورد و ضعیف از سرِ درد گفت بگذار من بی سر و بی سامان را پند دلبند تو در گوش من آید ، هیهات من که بر درد حریصم چه کنم درمان را سعدیا عمر عزیز است به غفلت مگذار وقت فرصت نشود فوت مگر نادان را حضرت سعدی🍃 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹♦️🔹 با چه‌ کلمه‌ای‌ شروع‌ می‌شود. می‌خواهم‌ یک‌ مقایسه‌ای‌ بکنم‌ و بعد ادامه‌ بدهم‌ . با کلمه‌بشنو شروع‌ می‌شود. قرآن‌ با چه‌ کلمه‌ای‌ شروع‌ می‌شود، با کلمه ‌ اقرأ: بخوان‌، بگو. این‌ نبود که‌ بگوید بگو! به‌ آن‌ درجه‌ نرسیده‌ بود، خاموشی‌ را تلقین‌ می‌کرد، حرف‌ نزن، ‌بشنو، گوش‌دار تا برای‌ تو بگویم‌ آنچه‌ نامد در زبان‌ و در بیان ‌ دم‌ مزن‌ تا بشنوی‌ از دم‌ زنان‌ آشنا بگذار در کشتی‌ نوح ‌ دم‌ مزن‌ تا دم‌ زند بهر تو روح ‌ از بشنو آغاز می‌کرد. البتّه‌ گوش‌ کرد، بعدها گفت‌ که‌: تا که‌ قرنی‌ بعد ما آبی‌ رسد هین‌ بگو که‌ ناطقه‌ جو می‌کند لیک‌ گفت‌ سالکان‌ یاری‌ بود گر چه‌ هر قرنی‌ سخن‌ آری‌ بود بعدها این‌ را گفت‌ امّا از بشنو شروع‌ کرد، از بگو شروع‌ نکرد. از انصتوا را گوش‌ کن‌ خاموش‌ باش‌ چون‌ زبان‌ حق‌ نکشتی‌ گوش‌ باش‌. از اینجا آغاز کرد، درس‌ سکوت‌، درس‌ خاموشی‌، هنر شنیدن‌ را به‌ ما یاد داد. https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا