eitaa logo
تماشاگه راز
283 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
20 فایل
اینجاپاتوق 👇🏻 شعر قطعات لطیف ادبی عکس نوشته ها طنز های اجتماعی و اندکی موسیقی فاخر است اگه دوست داشتید مطالب ما رو با لینک کانال منتقل کنید ! از همکاری شما صمیمانه ممنونم✍🏻🍒✍🏻
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃💐 هر که رخسار تو بیند به گلستان نرود هر که درد تو کشد از پی درمان نرود آنکه در خانه دمی با تو به خلوت بنشست به تماشای گل و لاله و ریحان نرود 🍃☺️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃💐 هرچه میخواهم.. نگویم دوستت دارم ولی بیت بیتم می کند ؛فریاد که: فریاد کن😐😊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تماشاگه راز
☘🌼☘🌼 مایه اصلی هنر این درد غربت است؛ غربت آدمی که با خطاب اِهبطوُا، از دریای جوار بدین کرانه تشنه فرو افتاده است تا تشنگی عشق را در یابد؛ غربت آدمی که از دیار عدم و قدم به این منزل حادثه فرو آمده، از دارالقرار به مهبط بی قراری و عشق... و آن وصل که عاشقان می گویند حاصل نمی آید جز در مرگ، که علاج لاعلاجی هاست. آقا سید مرتضی🌹 https://eitaa.com/TAMASHAGAH ☘☘☘☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تماشاگه راز
خرابات کجاست؟ #دکتر دینانی https://eitaa.com/TAMASHAGAH ☘☘☘☘
🍃💐 قسمت اول یکی از کلیدی ترین واژگان حافظ شیرین‌سخن "خرابات" است. در اینکه وجه تسمیه خرابات چیست، نظرات بسیار متعددی ابراز شده است که در اینجا به برخی نظرات اشاره می‌شود. در دیدگاه محمود شبستری که در گلشن راز عنوان شده است، خرابات جایگاهی است که خراباتی همه چیز را ترک گوید جز توحید را، یعنی محلی است که در آن عارفان به فقر و فنای از خود نمی‌رسند و در حقیقت به مقام تجرید و تفرید نائل می‌آیند. بهاءالدین خرمشاهی نیز در حافظ‌نامه آورده است که خرابات جمع خرابه است و خرابه‌های بیرون شهر، خلوتگاه رندان بوده است. به تدریج خرابات به معنای میخانه به کار رفته اما در کلام حافظ خرابات معنی عمیق‌تری دارد و نزدیک به معنی دیر مغان، که در آن از ریا و تزویر اهل ظاهر نشانی نیست، به کار رفته است. درباره لفظ خرابات که آیا جمع خرابه است یا از خور(خورشید) مشتق شده و ربطی به اماکن شعائر مهر پرستی دارد یا نه، محققان دو دسته‌اند و دو رای دارند. گروهی از جمله علامه قزوینی و استاد فروزانفر و دکتر عباس زریاب خویی آن را از خرابه می‌دانند و برآنند که علی‌الظاهر این گونه فسق و فجورها در محلات پست و پائین شهر و دور از انظار و در اماکن مخروبه صورت می‌گرفته است چنان که در حال حاضر هم این رسم هنوز برقرار است... ادامه دارد.... ☘☘☘☘