video_to_audio__1599063360137.mp3
3.1M
☑️ کتاب صوتی کار باید تشکیلاتی باشد
▫️قسمت چهلم و پنجم
▪وظایف مدیر تشکیلات درباره خود
۵:تکلیف محوری و بی توجهی به پست و مقام(ادامه)
#کتاب_صوتی
#کار_باید_تشکیلاتی_باشد
🔸 کانال"مدیریت و تشکیلات اسلامی"
🔰باماهمراه باشید.
🆔 @talabetaraz_Tashkilat
🆔 @Talabedartarazenghlab
☑️ ترس از خدا
✅ امام علی علیه السلام:
اتَّقِ اللَّهَ بَعْضَ التُّقَي وَ إِنْ قَلَّ وَ اجْعَلْ بَيْنَكَ وَ بَيْنَ اللَّهِ سِتْراً وَ إِنْ رَقَّ
از خدا بترس هر چند اندك، میان خود و خدا پرده ای قرار ده هر چند نازك.
📖 نهج البلاغه، حکمت ۲۳۴
#ترس_از_خدا
#روایت_تشکیلاتی
🔸 کانال"مدیریت و تشکیلات اسلامی"
🔰باماهمراه باشید.
🆔 @talabetaraz_Tashkilat
🆔 @Talabedartarazenghlab
☑️ عدالت اجتماعی
✅ مقام معظم رهبری مدظله العالی:
⚜ پایه های عدالت اجتماعی
📍از نظر رهبر دوراندیش و فرزانه انقلاب، عدالت اجتماعی بر سه پایه اساسی استوار است که معماران و طراحان نظام اجتماعی و مدیران و سیاست گذاران در پی ریزی بنیانها و سازمانهای اجتماعی باید همواره آنها را مد نظر قرار دهند:
۱) قوانین عادلانه:
پایه اول، قوانین عادلانه است که به نظر معتقدان به اسلام این قوانین عادلانه فقط قوانین اسلام است، زیرا اسلام قوانین خود را از وحی خدا می گیرد و خدا که دانای همه اسرار و رموز عالم است قوانین جامعه اسلامی را منطبق با قوانین فطرت و طبیعت جهان قرار می دهد . و اگر قوانین الهی اجرا بشود، عدل به معنای واقعی در جامعه مستقر خواهد شد.
🗓۱۳۷۴/۰۹/۲۹
#عدالت_اجتماعی
#مبانی_تشکیلات_اسلامی
🔸 کانال"مدیریت و تشکیلات اسلامی"
🔰باماهمراه باشید.
🆔 @talabetaraz_Tashkilat
🆔 @Talabedartarazenghlab
☑️ دلهای مردم
✅ امام علی علیه السلام:
قُلُوبُ الرِّجَالِ وَحْشِيَّةٌ فَمَنْ تَأَلَّفَهَا أَقْبَلَتْ عَلَيْهِ.
دلهای مردم وحشی است، به كسی روی آوردند كه خوشرویی كند.
📖 نهج البلاغه، حکمت ۴۷
#دلهای_مردم
#روایت_تشکیلاتی
🔸 کانال"مدیریت و تشکیلات اسلامی"
🔰باماهمراه باشید.
🆔 @talabetaraz_Tashkilat
🆔 @Talabedartarazenghlab
☑️ عدالت اجتماعی
✅ مقام معظم رهبری مدظله العالی:
⚜ پایه های عدالت اجتماعی
📍از نظر رهبر دوراندیش و فرزانه انقلاب، عدالت اجتماعی بر سه پایه اساسی استوار است که معماران و طراحان نظام اجتماعی و مدیران و سیاست گذاران در پی ریزی بنیانها و سازمانهای اجتماعی باید همواره آنها را مد نظر قرار دهند:
۲) مجریان عادل و با تقوی:
پایه دوم، نیروی اجرا کننده این قوانین است، اگر قوانین عادلانه باشد اما نیروی اجرا کننده عادل نداشته باشد از عدل اجتماعی خبری نخواهد بود. بهترین قوانین اگر مجریان شایستهای نداشته باشد همیشه معطل خواهد ماند، همچنان که قرنهایی گذشت و قوانین اسلام در جامعههایی که مسلمانها در آن زندگی میکردند اجرا نشد، به همین جهت است که از نظر اسلام مجری قوانین یعنی آن مقامی که در رأس قوه اجرایی قرار میگیرد باید انسانی عادل باشد، با تقوا و مراقبت کامل و بر قوانین و اجرای آن نظارت کند.
🗓۱۳۷۴/۰۹/۲۹
#عدالت_اجتماعی
#مبانی_تشکیلات_اسلامی
🔸 کانال"مدیریت و تشکیلات اسلامی"
🔰باماهمراه باشید.
🆔 @talabetaraz_Tashkilat
🆔 @Talabedartarazenghlab
video_to_audio__1599330957534.mp3
2.1M
☑️ کتاب صوتی کار باید تشکیلاتی باشد
▫️قسمت چهلم و ششم
▪وظایف مدیر تشکیلات درباره خود
۶:توکل و توجه به خدا
۷:پرهیز از خود شیفتگی و علاقه به ستایش شدن
#کتاب_صوتی
#کار_باید_تشکیلاتی_باشد
🔸 کانال"مدیریت و تشکیلات اسلامی"
🔰باماهمراه باشید.
🆔 @talabetaraz_Tashkilat
🆔 @Talabedartarazenghlab
☑️ عهد و پیمان
✅ امام علی علیه السلام:
اعْتَصِمُوا بِالذِّمَمِ فِي أَوْتَادِهَا
عهد و پیمانها را پاسدارید بخصوص با وفاداران.
📖 نهج البلاغه، حکمت ۱۴۷
#عهد
#پیمان
#روایت_تشکیلاتی
🔸 کانال"مدیریت و تشکیلات اسلامی"
🔰باماهمراه باشید.
🆔 @talabetaraz_Tashkilat
🆔 @Talabedartarazenghlab
☑️ عدالت اجتماعی
✅ مقام معظم رهبری مدظله العالی:
⚜ پایه های عدالت اجتماعی
📍از نظر رهبر دوراندیش و فرزانه انقلاب، عدالت اجتماعی بر سه پایه اساسی استوار است که معماران و طراحان نظام اجتماعی و مدیران و سیاست گذاران در پی ریزی بنیانها و سازمانهای اجتماعی باید همواره آنها را مد نظر قرار دهند:
۳) نظارت و آگاهی مردم:
اما نکته بسیار مهم، در مورد پایه سوم، اجرای عدالت است و آن مردم اند. اگر بخواهیم در جامعه عدالت به معنای واقعی اجرا بشود باید مردم در صحنه اجتماع حضور کامل داشته باشند. حقوق خود را بفهمند و اجرای عدالت را که تأمین عادلانه آن حقوق است بخواهند. به همین جهت اسلام بر روی فهم و درک مردم تکیه می کند. اسلام نمی گوید که مجری عادل باشد؛ اما مردم می خواهند بفهمند یا نفهمند، بخواهند یا نخواهند، عدالت در حق آنان باید اجرا شود، چنین نیست. اسلام می گوید مردم باید به حقوق خود واقف باشند و اگر مردم به حقوق خود واقف شدند و آن حقوق را طلب کردند اجرای عدالت یک تضمین حتمی پیدا می کند. به همین جهت در دوران حکومت عادلانه امیرمؤمنان علیه السلام با اینکه قوانین اسلام در جامعه حاکم بود و با اینکه در رأس دستگاه حکومت، شخصی مانند علی بن ابی طالب قرار داشت که عدل مجسم بود در عین حال برای اینکه عاملان حکومت در گوشه و کنار جامعه بزرگ اسلامی از جاده عدل تخطی نکنند و حقوق مردم پایمال نشود، امیرالمؤمنین علیه السلام به هوشیار کردن مردم و آگاه ساختن آنها نسبت به حقوقشان اصرار عجیبی داشت.
🗓۱۳۷۴/۰۹/۲۹
#عدالت_اجتماعی
#مبانی_تشکیلات_اسلامی
🔸 کانال"مدیریت و تشکیلات اسلامی"
🔰باماهمراه باشید.
🆔 @talabetaraz_Tashkilat
🆔 @Talabedartarazenghlab
☑️ تشکیلات عاشورایی
⚜ قیام برای تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی
✅ مقام معظم رهبری مدظله العالی:
امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد. این از طریق قیام و از طریق امر به معروف و نهی از منکر است؛ بلکه خودش یک مصداق بزرگ امر به معروف و نهی از منکر است. البته این کار، گاهی به نتیجه حکومت می رسد؛ امام حسین برای این آماده بود. گاهی هم به نتیجه شهادت می رسد؛ برای این هم آماده بود.
🗓۱۳۷۴/۰۳/۱۹
#تشکیلات_عاشورایی
#مبانی_تشکیلات_اسلامی
🔸 کانال"مدیریت و تشکیلات اسلامی"
🔰باماهمراه باشید.
🆔 @talabetaraz_Tashkilat
🆔 @Talabedartarazenghlab
☑️ مشی تشکیلاتی انسان ۲۵۰ ساله| قسمت شانزدهم
⚜ پیامبر اعظم
✅ مقام معظم رهبری مدظله العالی:
💠 دشمن سوم، یهودی ها بودند: بیگانگان نا مطمئنی که علی العجاله حاضر شدند با پیغمبر در مدینه زندگی کنند؛ اما دست از موذیگری... بر نمی دارند؛... اینها آگاهی هایی داشتند، روی ذهن های مردم اثر می گذاشتند، به جان هم می انداختند؛ دشمن سازمان یافته! پیغمبر تا آنجایی که توانست، با اینها مدارا کرد.بعد دید که اینها مدارا بردار نیستند، اینها را مجازات کرد.
📌 بیخود و بدون مقدمه هم پیغمبر سراغ اینها نرفت؛ هر کدام از این سه قبیله یک عملی انجام دادند، پیغمبر بر طبق آن عمل، آنها را مجازات کرد.
📖 کتاب انسان ۲۵۰ ساله، صفحه ۵۲
#پیامبر_اعظم
#سیره_تشکیلات
🔸 کانال"مدیریت و تشکیلات اسلامی"
🔰باماهمراه باشید.
🆔 @talabetaraz_Tashkilat
🆔 @Talabedartarazenghlab
☑️ تربیت خویش
✅ امام علی علیه السلام:
كَفَاكَ أَدَباً لِنَفْسِكَ اجْتِنَابُ مَا تَكْرَهُهُ مِنْ غَيْرِكَ.
در تربیت خویش تو را بس كه از آنچه در دیگران نمی پسندی دوری گزینی.
📖 نهج البلاغه، حکمت ۴۰۴
#تربیت_خویش
#روایت_تشکیلاتی
🔸 کانال"مدیریت و تشکیلات اسلامی"
🔰باماهمراه باشید.
🆔 @talabetaraz_Tashkilat
🆔 @Talabedartarazenghlab