eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
674 عکس
712 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷گوشه ای از نظرات علمای شیعه در مورد اهل سنت و بزرگان آنها (2)🔷 🔸شیخ مفید اجماع شیعه را مبنی بر کفر محاربین با حضرت علی می داند البته نه کفری که آنها را از حکم مسلمان بودن خارج کند ( الجمل ج 1 ص 30 ) باز ایشان کافر و گمراه و نیز مخلد بودن ناکثین و قاسطین در آتش را اجماع شیعه ذکر می کند ( اوائل المقالات ج 1 ص 43 )🔸 🔹خواجه نصیرالدین طوسی محاربین با حضرت علی را کافر و مخالفین با آن حضرت را فاسق معرفی کرده و علامه حلی هم بر این نظر صحه می گذارد ( کشف المراد ج 1 ص 240 ) 🔹 ▪️صاحب جواهر بخاطر اجماع منقولی که دال بر شرطیت ایمان در صحت عبادات است ، تمام عبادات مخالفین را باطل می داند اگر چه مخالف این اعمال را طبق فقه شیعه انجام داده باشد ( جواهر الکلام ج 3 ص 39) و اعطاء زکات را هم به آنها جایز نمی داند ( همان ج 15 ص 381) ▪️ ♦️محقق نراقی دادن زکات به غیر مومن را جایز ندانسته و این فتوا را غیراختلافی می داند ( مستند الشیعه ج 9 ص 296 ) سید نعمت الله جزائری خلیفه دوم را مبتلا به مرضی در دبرش دانسته که تنها دوای آن ماء الرجال 💦بوده است ( الانوار النعمانیه ج 1 ص 63 ) جزائری در نور البراهین ج1 ص 57 همه مخالفین شیعه را مخلد در آتش 🔥می داند .♦️ 🔸شیخ انصاری مدلول ظاهر اخبار را اختصاص حرمت غیبت به مومن دانسته و لعن و غیبت مخالف را جایز می داند( مکاسب ج 1 ص 319) 🔸 🔹محقق خویی جواز لعن مخالفین و وجوب برائت از آنها ، اکثار سب و اتهام و غیبت مخالفین را مدلول ثابت شده روایات و ادعیه و زیارات می داند و در مرحله ای بالاتر می فرماید که اصلا شبهه ای در کفر آنها وجود ندارد و اخبار متواتری بر کفر منکر ولایت وجود دارد. در ادامه ایشان همه مخالفین را بتمامه متجاهر به فسق ذکر کرده و این گزاره را که بین شیعه و اهل سنت برادری وجود ندارد بدیهی دانسته اند . همو ادله تحریم غیبت مخالف را (که از محقق اردبیلی نقل شده) موجب تسکین نفس نمی دانند . سرانجام هم سیره مستمره بین عوام و خواص شیعه مبنی بر غیبت مخالفین ( بلکه سب و لعن آنها) را دلیل بر اختصاص حرمت غیبت به مومنین دانسته است ( مصباح الفقیه ج 1 ص 324 ) طبق نظر ایشان خمس را نمی توان به غیر مومن داد اگر چه هاشمی باشد ( المستند فی شرح العروه الوثقی ج 15 ص 313 ) 🔹 ▪️آیت الله روحانی اختصاص حرمت غیبت به مومن را تصریح کثیری از علماء می داند ( فقه الصادق ج 14 ص 343 ) ▪️ https://eitaa.com/Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اختلاف موبدان زرتشتی بر سر اینکه آیا زرتشت پیامبر بوده است یا نه از مهاجمین به عقاید شیعه و اهل سنت زرتشتی ها و باستان گرایان هستند.در این کلیپ موبدی را مشاهده می کنید که ادعا دارد زرتشت مثل پیامبران ابراهیمی بوده و دیگر موبدان فقط او را متفکر و فیلسوفی می دانند مثل کنفوسیوس https://eitaa.com/Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسن مجتبی علیه السلام: نیکی بدون چشم داشت و بخشش پیش از درخواست از بزرگترین شرافت هاست. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️سئوال 1 پوشیدن جوراب نازک و بدن نما برای خانم ها در بیرون از منزل و انظار نامحرمان چه صورت دارد؟ و بیرون گذاشتن موهای سر از چادر در مقنعه توسط خانم ها در دید نامحرمان چگونه است؟ ✅پاسخ حضرت آیةالله خامنه ای: پوشاندن بدن از نامحرمان بر زن واجب است و چنین جوراب هایی برای حجاب شرعی واجب کفایت نمی کند و پوشیدن تمام موی سر در برابر نامحرمان واجب است. ☑️سئوال 2 آرایش زنان در خیابان ها و بیرون گذاشتن مقداری از موها و پوشیدن جوراب بدن نما و لباس محرک چه صورت دارد؟ ✅پاسخ حضرات آیات عظام فاضل لنکرانی، بهجت، صافی گلپایگانی: حرام است. حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، تبریزی، سیستانی: جایز نیست.
✍علامه مجلسی وخلفاء 🔹از مهمترین چهره های موثر در تکوین اندیشه اعتقادی شیعه در طول تاریخ علامه مجلسی بوده است .ایشان با نوشتن کتاب بحارالانوار فهم خاص خود از تشیع را ارائه کرده و بر نسل های بعد از خود تاثیر زیادی گذاشتند. یکی از مولفه های فکری علامه مجلسی دشمنی با اهل سنت و مقدسات آنهاست.در موارد زیادی علامه مجلسی به خلفاء تاخته و باب و مجلدی مستقل در مطاعنشان گردآوری کرده است .با هم بخشی از این اظهار نظرها را می بینیم : 🔻علامه مجلسی بابی در کفر سه خلیفه و معاویه تنظیم کرده ( بحار ج 27 ص 307 ) و اخبار دال بر کفر ابوبکر و عمر و ثواب لعن و برائت از آن دو واضرابشان را کثیر می داند ( همان ج30 ص 399 ) 🔻در روایتی از امام سجاد آن دو و محبین آنها را کافر ذکر کرده ( همان ج 30 ص 381 و ج 31 ص 630 ) . 🔻در موضعی دیگر کسی را که گمان کند آن دو در اسلام نصیبی داشته اند به عذابی دردناک و عدم تزکیه و محروم ماندن از رحمت الهی وعده داده است ( همان ج 31 ص 630 ) 🔻از هفت باب جهنم به ترتیب سه باب اول را مختص سه خلیفه می داند و از عمر هم به نام روباه یاد می کند.( همان ج 8 ص 301 ) 🔻جن مذکور درآیه 29 سوره فصلت را بر عمر تطبیق می کند چرا که او یا شیطان بوده یا شریک شیطان چرا که ولد الزنا بوده است یا در حیله و مکر مثل شیطان ( بحار ج 30 ص 270 ) 🔻در بحار ج 30 ص 153 پیشوایان گمراه آیه 28 فصلت را به آن دو تطبیق کرده که در قیامت تابعینشان از آنها بازخواست خواهند کرد. در همان صفحه مراد از انه کان ظلوما جهولا ( احزاب 72 ) را ابوبکر می داند. 👇👇 https://eitaa.com/Taammolate_talabegi
🔹ابوالعلاء معری شاعر عرب زبانی که در کودکی آبله نابینایش می کند.بین ادبای عرب به خیام عرب شهرت دارد. 🔸 مشهور است که شکاک بوده و باورهای ضد دینی داشته است. 🔹هرگز در زندگی ازدواج نکرد و مدتی نیز گوشه گیری پیشه کرده بود. 🔸معروف است که وصیت کرده بود شعر فوق را روی قبرش بنویسند : این گناه و ظلمی بود که پدرم در حق من روا داشت ولی من هرگز بر کسی ظلم نکردم (کنایه از اینکه ازدواج نکرد و بچه ای نداشت). 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسین علیه السلام: عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️سئوال اگر کسی پس از غسل ، بفهمد جایى از بدن را نشسته یا مانعى مانند لاک، ریمل و مانند آن در بدنش بوده ، تکلیفش چیست؟ ✅پاسخ ▫️آیت الله خامنه ای :‌ اگر از طرف چپ بدن باشد، شستن همان مقدار کافى است و اگر از سمت راست باشد، احتیاط (واجب ) آن است که باید بعد از شستن آن مقدار، دوباره طرف چپ را بشوید و اگر از سر و گردن باشد، باید بعد از شستن آن، دوباره طرف راست و چپ را بشوید. ▫️آیت اللَّه مکارم: همان جایى که نشسته و یا مانع وجود داشته، بشوید کافى است. اگر مانع بسیار کوچک باشد (به اندازه دو میلیمتر) وضو و غسل صحیح است – – – – – – – – – – – –
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠تیزر فیلم خروج : خدایان و پادشاهان 🔷خروج: خدایان و پادشاهان (به انگلیسی: Exodus: Gods and Kings) یک فیلم خیال‌پردازی حماسی برگرفته از کتاب مقدس محصول سال ۲۰۱۴، به کارگردانی ریدلی اسکات است. ♦️این فیلم به تفسیری از داستان سفر خروج موسی از مصر و هدایت قوم بنی‌اسرائیل می‌پردازد. 🎬🎬 🎬🎬 👇👇 @Taammolate_talabegi
از پرسیدن شرم مکن! مگذار که با «زور» مجبور به پذیرفتن شوی؛ خود به دنبالش بگرد؛ آنچه را که خود نیاموخته‌ای، انگار که نمی‌دانی...! 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔷 نسخه طب مولوی محمد عمر سربازی برای دندان درد ♦️مولوی سربازی از بزرگترین علماء سنی تاریخ بلوچستان محسوب می شود . 🔹کتاب شفاء الاسقام و الاحزان این عالم پر از اینگونه اوراد و اذکار عجیب وغریب است . 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
🔷 نسخه طب مولوی محمد عمر سربازی برای دندان درد ♦️مولوی سربازی از بزرگترین علماء سنی تاریخ بلوچستان
♦️نسخه شیعی برای دندان درد 🔹در باقیات الصالحات مفاتیح الجنان اینگونه آمده است : سوره‌های «حمد» و «فلق» و «ناس» و «توحید» را قرائت می‌کنی و با هر سوره «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ» را می‌خوانی و پس از سوره «توحید» می‌گویی: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ ﴿وَ لَهُ مٰا سَكَنَ فِي اللَّيْلِ وَ النَّهٰارِ وَ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ﴾ ﴿قُلْنٰا يٰا نٰارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاٰماً عَلىٰ إِبْرٰاهِيمَ﴾ ﴿وَ أَرٰادُوا بِهِ كَيْداً فَجَعَلْنٰاهُمُ الْأَخْسَرِينَ﴾ ﴿نُودِيَ أَنْ بُورِكَ مَنْ فِي النّٰارِ وَ مَنْ حَوْلَهٰا وَ سُبْحٰانَ اللّٰهِ رَبِّ الْعٰالَمِينَ﴾ سپس می‌گویی: اَللّهُمَّ يا كافِياً مِنْ كُلِّ شَئٍ وَ لا يَكْفى مِنْكَ شَئٌ اِكْفِ عَبْدَكَ وَابْنَ اَمَتِكَ مِنْ شَرِّ ما يَُخافُ وَ يَُحْذَرُ وَ مِنْ شَرِّ الْوَجَعِ الَّذى يَشْكُوهُ اِلَيْكَ. و نیز روایت شده: کاردی یا برگ خرمایی بگیرد و به آن جانب که درد می‌کند بمالد و «هفت مرتبه» بگوید: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ، بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ اِبْرهيمُ خَليلُ اللَّهِ اُسْكُنْ بِالَّذى سَكَنَ لَهُ ما فِى اللَّيْلِ وَ النَّهارِ بِإِذْنِهِ وَ هُوَ عَلى كُلِّ شَئٍ قَديرٌ. و نیز روایت شده: چوبی یا آهنی بر دندانی که درد دارد بگذارد و از جانب آن «هفت مرتبه» افسونش کند: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ، اَلْعَجَبُ كُلُّ الْعَجَبِ دُودَةٌ تَكُونُ فِى الْفَمِ تَاْكُلُ الْعَظْمَ وَ تُنْزِلُ الدَّمَ اَنَا الرّاقى وَ اللَّهُ الشّافى وَ الْكافى لا اِلهَ اِلاّ اللَّهُ وَالْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ ﴿وَ إِذْ قَتَلْتُمْ نَفْساً فَادّٰارَأْتُمْ فِيهٰا... لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ﴾(72و73 بقره) 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حدیث قدسی: ای فرزند آدم مرا در روز های خوشی یاد کن تا در روز های گرفتاری تو را اجابت کنم. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️خونی که به واسطه کوبیده شدن زیر ناخن یا زیر پوست می میرد، اگر طوری شود که دیگر به آن خون نگویند، پاک است. ❗️اگر به آن خون بگویند، در صورتی که ناخن یا پوست سوراخ شود، اگر مشقت ندارد، باید برای وضو و غسل خون را بیرون آورند. ❗️اگر در آوردن خون مشقت دارد، باید اطراف آن را به طوری که نجاست زیاد نشود، بشویند و پارچه یا چیزی مثل پارچه، بر آن بگذارند و روی پارچه دست تر بکشند. 🍃آیت الله مکارم شیرازی : علاوه بر وضو جبیره ای، احتیاطا تیمم هم بکند. 🍃آیت الله سیستانی: باید تیمم کند. 🍃آیت الله تبریزی: تیمم کند و بنابر احتیاط لازم وضو هم بگیرد به طوری که آب وضو نجس نشود.
💠گوشه ای از نظرات علماء شیعه در مورد اهل سنت وبزرگان آنها (3) ♦️شیخ کلینی از امام باقر روایتی را ذکر کرده که شیخین مورد لعن خدا و فرشتگان و همه مردم بوده و بدون توبه از دنیا رفته اند ( کافی ج 8 ص 346 ) . در ج 6 ص 234 از امام صادق نقل کرده که ایشان در تعقیبات هر نماز واجب چهار مرد و چهار زن را لعنت می کرده است . ♦️سید بن طاووس اتفاق روایات و سیره اهل بیت را بر لعن خلفاء و تابعین آنها می داند. ( طرف من الانباء و المناقب ص 230 ) ♦️علامه وحید بهبهانی مخالفین را کافر ایمانی و حرمت غیبت را منحصر به شیعه می داند .اخباری چون شر بودن از یهود و نصارا وحرام زاده بودن را ناظر بر آنها ذکر می کند.وضع شیعه در مواجهه با آنها را شبیه وضع اصحاب رسول الله در مکه و تعامل آنها با کفار دانسته و امام زمان هم موقع ظهور با آنها معامله کفار خواهد کرد ( حاشیه مجمع الفائده و البرهان ص 33 و نیز بنگرید به مصابیح الظلام ج 9 ص 32 ) ♦️علامه مجلسی ظاهر از اخبار و کلام اصحاب در باب منافقی که بر او در نماز میت چهار تکبیر گفته می شود را اهل سنت دانسته است ( ملاذالاخیار ج 5 ص 359 ) ♦️سید نعمت الله جزائری اجتماع و اشتراک فکری با اهل سنت را در خدا و پیامبر و امامی صحیح نمی داند ( الانوار النعمانیه ج 2 ص 278 ) . همو در زهر الربیع ص 225 از امام صادق ( البته بدون سند ) روایتی را می آورد که غاصبین خلافت معادن الابن بوده اند و اولین نفر از این معدن را خلیفه دوم نام می برد. ♦️شیخ علی نباطی در الصراط المستقیم ج 3 ص 30 از کتاب المثالب کلبی نقل کرده که عثمان مخنث بوده است . ♦️فقیه همدانی مراد از ناصب در روایات را مطلق مخالفین می داند نه خصوص فردی که عداوت اهل بیت را اظهار می کند ( مصباح الفقیه ج 7 ص 288 ) ♦️صاحب تفسیر کنز الدقائق مدلول صریح حدیث " من انکرهم او انکر واحدا منه فقد انکرنی " را کفر اهل سنت می داند ( کنز الدقائق ج 9 ص 138 ) ♦️صاحب جواهر تزوج دختر شیعه به پسر اهل سنت را مکروه می داند اگر چه مستضعف باشد ( جواهر ج 30 ص 115 ) ♦️آیت الله سید محمد حسینی شیرازی ادله حرمت غیبت را مربوط به مخالف نمی داند ( ایصال الطالب الی المکاسب ج 3 ص 16 ) ♦️آیت الله سید علی میلانی غیبت از اهل سنت را بدون اشکال دانسته و ازدواج دختر شیعه با مرد غیر شیعی را منهی عنه ذکر می کند ( استفتاء شماره 8400 ) 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔰نماز تفریق در هفته وحدت 🔰 🔹خاطره ای خنده دار ( و بیشتر گریه آور ) از آیت الله حسینی قزوینی : ♦️ما یک سال در هفته وحدت به مناسبت همایش بین المللی هفته وحدت به تهران رفته بودیم. همایش در مصلی تهران برگزار شده بود. زمانی که مغرب شد، مشاهده کردیم آقایانی که از کردستان آمده بودند، به گوشه‌ای رفتند و شروع به خواندن نماز جماعت مغرب کردند. آقایانی که از زاهدان آمده بودند، پنجاه متر آنطرف‌تر نماز جماعت خواندند. اهل سنت خارج از کشور به گوشه‌ای رفتند و شروع به خواندن نماز جماعت کردند. به بیان دیگر سه نماز جماعت در یک محیط خوانده شد. ▪️ما منتظر بودیم که مغرب شود، زیرا اهل سنت زودتر از ما نماز می‌خوانند. اهل سنت زمانی که آفتاب غروب می‌کند نماز می‌خوانند. ما مشاهده کردیم که جا نیست و اگر ما هم شروع به خواندن نماز جماعت کنیم، چهارمین دسته نماز خواهیم شد. به همین خاطر از پله‌ها پایین رفتیم و در محل اجتماعات که دو برابر مکان قبلی بود، رفتیم و شروع به خواندن نماز جماعت کردیم. رفقا پشت سر ما آمدند و حدود دویست نفر هم با ما نماز خواندند. 🔸حاج آقای «ربانی» که الآن رئیس دفتر تبلیغات اسلامی است، جلو آمد و گفت: چه هفته وحدتی! از این بهتر نمی‌شود. هفته وحدت با چهار نماز جماعت مغرب را مشاهده می‌کنیم. مصیبت ما این است. اگر هفته تفریق بود چکار می‌کردیم! هفته وحدت ما این چنین است. جلسه وحدت ما این چنین است که چهار نماز جماعت مغرب در یک مکان برگزار می‌کنیم. فقه مقارن 870911 http://www.hqazvini.ir/fa/mobile_shownews.php?idnews=6647 👇👇 @Taammolate_talabegi