eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
674 عکس
712 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️اینارو چرا نمیگیرن؟؟ 🔹قرآن معجزه پیغمبر نیست و کتاب اوست. معجزه پیغمبر ، شخص اول عالم هستی امیر المومنین است😳 🔹با معجزه نبوت ثابت می شود و اگر امام علی نبود کسی نبوت پیغمبر رو قبول نمی کرد 🔹قرآن از باء بسم الله تا صدق الله همه در شان امام علی هست 😳 🔹تک تک آیات قرآن فضایل امام علی هست 🔹قرآن بدون امام علی یک کتاب قصه هست 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
✍ بابِ"مباهته" طبق این روایت، براحتی به هر شخصی که از نظرِ روحانیِ دین، خلاف دیدگاهِ خدای این روحا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️نقل از مرحوم آیت الله خوشوقت ( و العهده علی الراوی ) : 🔹کسی که کتبا ،زبانا و عملا با فقیه حاکم ( همان ولایت فقیه ) مخالفت کند فاسق است و کارهایی که نکرده را می توان به او نسبت داد و در جامعه پخش کرد. اینقدر حکومت اسلامی مهمه!! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تأملات طلبگی
♦️استاد وکیلی : 🔹اصل شرکت در انتخابات لااقل در جامعه فعلی ما به معنای بیعت مجدد با حاکمیت هست ( فار
رسانه‌ها و میزان مشارکت در انتخابات.mp3
975.7K
♦️استاد وکیلی : چرا شرکت در انتخابات به معنای پشتیبانی مردم از نظام است؟ 🔹رسانه‌ها ضریب حضور مرد در انتخابات را مساوی با میزان همراهی مردم با نظام می‌دانند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
♦️نقدهای استاد حامد کاشانی بر آیت الله میلانی در زمینه معتبر دانستن کتاب سلیم 🔹توضیح اینکه آیت الل
🔸اصلا نمی شود به این کتاب ( سلیم بن قیس ) اعتماد کرد ♦️نظر استاد محمد جواد فاضل لنکرانی در مورد اعتبار کتاب سلیم بن قیس : 🔹به نظر ما بر اين كتاب نمی شود اعتماد کرد هر چند که بگوييم مجعول نيست؛ اما اسنادی كه در طريق اين كتاب به ما هستند, در آن افراد ضعیفی هستند؛ شيخ طوسی به دو سند اين كتاب را نقل مي‌‌كند كه در هر دو سندش محمد بن علي صيرفی مکنی به اباسمينه هست كه رجاليين گفتند : ضعيف و كذاب است. لذا, مجموعاً اصلاً نمی شود به اين كتاب اعتماد كرد. ♦️درس خارج اصول ،بحث ظن، جلسه 76 مورخه 13870201 https://fazellankarani.com/persian/lessons/2042 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
🔹وعده ساخت نانوایی و تامین دارو برای گردشگران استان گیلان از طرف کاندیدای مجلس خبرگان رهبری (پارت سو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️تایید صلاحیت و به تبع آن نماینده مجلس شدن دکتر احد بیوته ، کمدین اردبیلی ( پارت چهارم ): 🔹احد بیوته با کسب 46 هزار و 532 رای منتخب مجلس دوازدهم شد!! بیوته ، یک شخصیت کمدی است که با نام هنری «مشه سعداله عمی» در اذهان مردم استان اردبیل ماندگار و با اجرای رقص در برنامه های تلویزیونی معروف شده است. 🔸کاندیدا باید کمدین باشد!! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ علل گرایش به ماتریالیسم 1⃣ نارسایی مفاهیم کلیسا در مورد خداوند مثل تجسد و تثلیث. 2⃣ نارسایی مفاهیم دیگر فلسفی که در فلسفه‌ی مدرسی رایج بود و طرح دیدگاه دو انگارانه‌ی میان ذهن و عین که زمینه را برای انکار ذهن و امور فراطبیعی فراهم نمود. 3⃣ وجود نارسایی در مفاهیم سیاسی اجتماعی اخلاقی که مبتنی بر آرمان‌های فراطبیعی بود. 4⃣ ناسازگاری بین حیات دنیوی با خداپرستی، یا دنیاگرا شوید یا خداگرا و زاهد. 5⃣ فساد اخلاقی و اجتماعی محیط و کلیسای کاتولیک. 6⃣ جزم‌گرایی و دگماتیسم بودن کلیسا. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تأملات طلبگی
♦️عوض کردن حکم اعدام با حبس ابد بخاطر خنده یکی از مجرمین و تفاوت نذاشتن بین اعدام و حبس ابد 🔸کاری
🔸وقتی خلخالی حکم اعدام خود را امضاء می کند!! ♦️ابوالفضل توکلی بینا ( نزدیک ترین دوست شهید حاج مهدی عراقی و از پایه گذاران مدرسه رفاه ): 🔹( برای این که نشان دهیم خلخالی در صدور حکم اعدام دقت ندارد) حکم اعدام خود خلخالی را در برگه‌ای نوشتیم و لای برگه‌های دیگر گذاشتیم و به وی دادیم و آن را هم امضا کرد! 🔹رفتیم و این حکم را به دکتر بهشتی نشان دادیم و گفتیم: ببینید که ایشان چگونه کیلویی عمل می‌کند تا جایی که حکم اعدام خودش را هم ندیده امضا کرده است. آیت‌الله بهشتی گفت: انقلاب ما اسلامی است و من تا زنده هستم ایشان را کنار می‌گذارم. لذا آقای خلخالی را پس از چندی بیرون انداخت. 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
🔹استاد رهدار: جمهوری اسلامی قله ی بهشت است!! 🔸بخشی از مناظره استاد رهدار و استاد اکبرنژاد #تأمل #ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️پیش بینی قیمت طلا و دلار در سال جدید😳 🔹یعنی همچنین قیمت هایی را خواهیم دید ❓❓ 🔸قیمت تعادلی طلا هر گرم حدود 4 میلیون و هفتصد هزار تومن😳 همچنین قیمت تعادلی دلار 77 هزار تومن🧐 البته این دو نرخ بدون در نظر گرفتن رئیس جمهور شدن ترامپ هست 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
💠تیزر فیلم سنگسار ثریا 🔹سنگسار ثریا م. نام فیلم درام محصول سال ۲۰۰۸ ایالات متحده آمریکا است به کار
♦️ آیت الله جناتی : سنگسار یا رجم، دلیل معتبری در فقه اجتهادی ندارد!! 🔹پرسش: آیا درباره سنگسار کردن زن، آیه‌‌ای در قرآن کریم وجود دارد یا خیر؟ پاسخ: آیه‌‌ای در این باره وجود ندارد و ما این مسئله را به صورت گسترده تحت عنوان رجم یا سنگسار از نگاه مبانی اجتهادی در جلد ششم استفتائات مسائل استنباطی به صورت مفصل بیان کرده‌‌‌ایم و گفته‌‌‌ایم که دلیلی قوی برلزوم اجرای آن نمی‌‌باشد. 🔹پرسش : نظر حضرت عالی در مورد سنگسار ( رجم ) چیست ؟ ما مسأله سنگسار را مورد پذیرش قرار ندادیم و دررساله « توضیح المسائل جلد 6 صفحه 74 الی صفحه 90 » و مجله « کاوش نوین در فقه » به زبان فارسی و در مجله « الإجتهاد و التجدید » به زبان عربی به گونه مفصل مورد بررسی قرار دادایم و در آنجا پس از آنکه دلیل معروف سنگسار را که همه از ابو هُریره نقل کرد ه اند مورد نقد و اشکال قرار داده ایم و گفته ایم بر فرض دلیلی دیگری هم باشد ما چون شرایطی راکه برای اجرای عمل سنگسار و شرایط مجریان آنرا حاصل ندانستیم اجرای آنرا بر خلاف موازین شرع بودن آن بیان کرد یم ، قطع نظر از آنچه در باره سنگسار بیان شد باید دانست قرض از آن کشتن شخص گناهکار نیست زیرا سنگ های که به طرف او پرتاب می شود باید سنگ ریزه باشد و این برای تأدیب اوست نه برای کشتن وی . 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
♦️سال 1401 ، سال تورم افسار گسیخته 🔹افزایش قیمت خودروها طی یک سال 1-پراید 111 با افزایش 82 درصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️دولت نمی تواند!! 🔹مخبر دزفولی ( نفر دوم قوه مجریه ) در دیدار با اصناف و بازاریان : شب عیدی بازار را مقداری کنترل کنید، من مطمئنم که بازار توسط دولت نمی شود کنترل بشه😳 🔸پ.ن: گویا صرفا بازار شب عید نیست که دولت قادر به کنترل آن نیست، بلکه در اکثر موارد دولت قادر به کنترل خیلی چیزها نیست. دولت نمی تواند قیمت دلار و طلا و مسکن و خودرو و دارو و مرغ و گوشت و تخم مرغ ومیوه و شیر و روغن و شکر و برنج و بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس و تاکسی و نان و بسته اینترنت و مصالح ساختمانی و خیلی موارد دیگر را کنترل کند!! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️آیت الله موسوی زنجانی : حدیث سلسله الذهب سند ندارد!!
تأملات طلبگی
♦️آیت الله موسوی زنجانی : حدیث سلسله الذهب سند ندارد!!
♦️اشکالات حدیث شریف سلسله الذهب به ترتیب ذیل است: 🔹اول : سلسله راویان آن حادثه در نیشابور در هیچ منبعی مورد استناد ائمه بعدی نبوده. 🔹دوم : احدی از راویان آن از شیعه ها نیست .و اسحاق ابن راهویه از ارکان حدیث و فقه اهل سنت است و هیچ ایمان و اعتقادی به امام رضا نداشته است . 🔹سوم : هیچ کتابی از کتب اصلی شیعه مانند کافی ، تهذیب ، استبصار و من لایحضر آنرا نقل نکرده اند. 🔹چهارم : روایتی که می گوید ولایت علی حصنی ( پس از قبول حصن بودن لااله الا الله و محمد رسول الله.) مانند این حدیث سلسله الذهب هیچ اشاره به شرطیت نبوت نکرده اند در حالی که پیش از امامت ، نبوت شرط است. و اگر امام رضا فرموده و انا من شروطها چرا نفرمود محمد رسول الله و‌ انا من شروطها؟ 🔹پنجم: در کل نیشابور۲۴ هزار نفر جمعیت نبوده چگونه فقط این تعداد نویسنده داشته ؟. 🔹ششم : ریشه این روایت را ابن عساکر سنی شافعی از امیرالمومنین (ع) نقل کرده و خبری از نیشابور و امام رضا (ع) نیست و بین ابن عساکر و امیرالمومنین چندین قرن فاصله است. و در کنزالعمال خبر۱۷۶۹ هم از ابن عساکر گرفته است. 🔹هفتم : از آن ۲۴۰۰۰ نفر نویسنده آن حدیث که همه شیعه و یا محب اهلبیت بوده اند حتی یک نفرشان آن حدیث را نقل نکرده اند. 🔹هشتم : چرا ناشرین و مدافعین آن حدیث عمدتا صوفی ها هستند؟ 🔹نهم : و مهم هر روایتی که دلالت کند بر بی اعتباری آیات مفصل و مبین تک تک احکام قرآن از اعتبار ساقط است. هیچ حصنی نیست جز عمل به تمام اعمال واجب بر مسلمان در قرآن . در این حدیث باید تکلیف آیاتی که احکامی مثل نماز و روزه و زکات و حج را واجب کرده روشن شود آیا صِرف لااله الاالله گفتن و اعتقاد به ولایت بدون نماز بدون زکات و روزه و حج حصن است ؟ اگر هست پس کل و عملوا الصالحات های قرآن لغو است. 🔹دهم : اطلاق بی در و پیکر این حدیث با تمام آیات تهدید کننده انسان ظالم و متعدی در حق دیگران معارض است. 🔹یازدهم : قطعه های این حدیث از ابوسعید و معاذ در کتب اهل سنت آمده خبر۱۷۷۹ و۱۷۸۰ کنزالعمال. پس این حدیث دارای سند سنی از مجعولات حزب قشیری مغز متفکر صوفیه است. و اگر تاریخ نیشابور آنرا نقل کرده فعلا در دست کسی نیست. اگر به دست آید حجت نیست چون سند شیعی موثق ندارد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
🔸حدیث عنوان بصری 🔹از حضرت استادنا المعظم سوال بفرمایید حدیث عنوان بصری رو (که مورد توصیه اکید مرحو
♦️ارسالی کاربر محترم 🔹احادیث قطعی اسلام . چند روز پیش، در درمانگاه قرآن و عترت قم، یک رخداد «تلخ» اتفاق افتاد. جدای از گفتگوهای افراد در جامعه و گروه‌های مجازی عمومی، گفتگوهای زیادی نیز در چند گروه حوزوی و دانشگاهی (که فقیر نیز در آنها حضور دارم) میان افراد و اعضای گروه‌ها که غالباً از «علما، طلاب و اندیشمندان» هستند، در گرفت. اقوال علما بر این واقعه، مختلف افتاده است: ۱- عده‌ای می‌گویند «اصلاً عکس نگرفت و داشت متن گوشی خود را می‌خواند؛ و خانم (نوزاد در بغل)، توهم زده است». ۲- عده‌ای دیگر می‌گویند «آن روحانی، ادای عکس گرفتن را درآورد؛ ولی راستی، عکس نگرفت». ۳- گروهی نیز می‌گویند: «عکس گرفت؛ والا آن روحانی گوشی را نشان می‌داد و خود را خلاص می‌کرد». ۴- برخی پا را فراتر گذاشته و می‌گویند: «سناریو دشمن بوده است؛ و اصلاً داستان ربطی به آن روحانی نداشته است؛ و کل ماجرا نقشه است». . 🔹نکته علمی _ فلسفی در عصر تکنولوژی و ارتباطات، از یک واقعه که دوربین‌های مداربسته آن را ضبط و ثبت نموده و ده‌ها نفر نیز در واقعه حضور داشته‌اند، چندین گزارش «ضد و نفیض» از این رخداد ساده، در میان طلاب و علمایی که البته ادعای تقوا و دینداری هم دارند، به وجود آمده است. ❓سؤال به نظر شما وضعیت اخبار و احادیث صدر اسلام، که محدودیت امکانات داشته‌اند و ثبت و ضبط دقیقی نیز در آن دوران نبوده، چگونه هستند؟ آیا تمام اخباری و احادیثی که تازه پس از یک قرن از دوران پیامبر(ص) مکتوب شده‌اند، و در پیچ و خم «اراده‌ها و امیال تاریخی» و نیز «تحریفات عمدی و سهوی کتابت» قرار داشته‌اند، قطعی و درست می‌باشند؟ آیا «مؤمن بودن و درستکار بودن و صادق بودن» راویانِ متقدم، می‌تواند این اطمینان را ایجاد کند که آنها، گزارش‌کنندگان بهتری از طلاب و علمای کنونی و در عصر مدرن بوده‌اند؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا