eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ زیبای توصیه ی قرآنی رهبر معظم انقلاب 🔸آموختن و فهمیدن قرآن و در زندگی پیاده کردن آن ... 🔸 خواندن و تلاوت قرآن قدم اول است ... 🔸مشکل بزرگ مسلمانان دنیا ... کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍اسماء و صفات قرآن: 🌷۱.قرآن کریم...........۷۷ واقعه 🌷۲.قرآن مجید............۱ ق 🌷۳.قرآن عربی........... ۳ زخرف 🌷۴.قرآن مبین............. ۶۹یس 🌷۵.قُرْآنِ ْحَكِيمِ............۲یس 🌷۶.قرآن عظیم........... ۸۷حجر 🌷۷.ذی الذکر.............. ۱سوره ص 🌷۸.قرآن.........۲یوسف 🌷۹.فرقان.......... ۴آل عمران 🌷۱۰.نور................ ۱۵مائده کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 مراقب باشیم! بیدار باشیم! 📛 خیلی ها مؤمن و انقلابی بودند ولی بخاطر علاقه شدید به خانواده و اولاد منحرفشان،از قطار انقلاب و اسلام پیاده شدند 📛 و برای تأمین خواسته های اولاد خود، مقابل حق و عدالت سنگر گرفتند! این چنین زن و فرزندی، دشمن ایمان و خوشبختی انسان است 🔔 و به حکم دین و عقل، باید از آنها فاصله گرفت و دوری نمود 👇👇👇👇 🌴 آیه 14 سوره تغابن 🌴 🕋 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ وَأَوْلَادِكُمْ عَدُوًّا لَّكُمْ فَاحْذَرُوهُمْ ⚡️ترجمه: اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! برخى از همسران و فرزندانتان براى شما دشمنند كه شما را از راه خدا بازمى‌دارند، پس از آنان بر حذر باشيد  کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽کلیپی از "زنبور ُسفالگر" که لانه خود را با "گِل" می‌سازد... قَالَ رَبُّنَا الَّذِي أَعْطَي كُلَّ شَيْءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَي 📄گفت: پروردگار ما كسى است كه به هر چيزى آن را عطا كرده وآنگاه هدايت فرمود. ⁉️ حالا که یک نیازمند ، آفرینشی به عظمت عالم چطور بدون وجود خالقی ایجاد شد؟! 🔚 نعمت الهی‌ست؛ اصرار بر آنرا نابود می‌کند تا جایی که فرد رو به می آورد... کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ دائره المعارف قرآن کریم ❤️ 🌳🌴🎅 🎅🌴🌳 🔹در آیه « وَ قُلنا یـا آدمُ اسکُن أَنتَ وَ زَوجُکَ الجَنَّةَ = و گفتیم اى آدم ! تو و همسرت درٍبهشت جاى گزینید » ( بقره /۳۵ ) و نیز اعراف / ۱۹ ) ( طه / ۱۱۷ ) از بهشت آدم سخن به میان آمده است . 🔸در این که مقصود از این بهشت چیست ؟ چندین نظر وجود دارد : ۱ .‌ بسیاری از مفسران از جمله حسن بصری ، عمر و بن عبید و بسیاری از معتزله مثل جبایی ، رمانی و اخشید آن را بهشت موعود می‌ دانند ، به این دلیل که * الجنّه * عَلَم برای بهشت موعود است . 🔹۲ . به گفته ابوهاشم آن بهشت در آسمان قرار دارد ولی بهشت موعود نیست . ۳‌.به جبایی نیز نسبت می دهند که گفته است : آن بهشت در آسمان هفتم قرار داشته ، دلیل آن * اهبطوا * است : وی * اهباط اول * را از آسمان هفتم به آسمان اول و * اهباط دوم * را از آسمان اول به زمین دانسته است . 🔸۳ . در این وجه که قوی تر و دقیق تر از وجوه دیگر است ، بهشت ، جنبه برزخی و مثالی داشته و دارای جوهری نورانی است و مثال هرچه را در عالم وجود است در خود گنجانده است ؛ 🔹ولی در هر حال دو بهشت است : یکی پیش از نشئه دنیایی که مرتبه ای از مراتب نزول است و دیگری پس از نشئه دنیایی که از مراتب عروج تلقی می شود و در پایان سلسله صعود قرار دارد . 🔸صدر المتالهین این رای را به قیصری و ابن عربی نسبت داده می گوید : این دو بهشت از حیث ماهیت و ذات فرقی ندارند و یگانه تفاوت آنها در این است که یکی در ابتدای سیر انسان و دیگری در پایان سیر او قرار دارد . 🔹 علامه طباطبایی نیز ضمن برزخی دانستن این بهشت در تفسیر حدیثی که بهشت آدم را در دنیا می شناساند می‌نویسد : منظور از دنیایی بودن بهشت مزبور ، بهشت برزخی در مقابل بهشت جاویدان است . 🔸۴ . بهشت آدم از باغ های دنیا بوده و بر روی زمین قرار داشته است و نه بهشت جاوید . 🔹عده‌ای از جمله شیخ صدوق ، طوسی و آلوسی این رای را پذیرفته اند . 🔸ملاصدرا این قول را در تفسیرش به ابوالقاسم بلخی و ابومسلم اصفهانی نسبت داده می گوید : بعضی از اصحاب ما شیعیان نیز همین را گفته اند . 🔹 بر اساس روایتی از امام صادق علیه السلام نیز این بهشت در دنیا بوده و خورشید و ماه در آن طلوع می کرده است . کسانی که این بهشت را دنیایی دانسته اند و نه بهشت موعود ، برای اثبات مدّعای خویش گفته‌اند : 🔸به تصریح قرآن ، هر کس به بهشت جاودانه وارد شود ، هرگز از آن اخراج نمی‌گردد ( حجر / ۴۸) و اهل سعادت در آن مخلدند ( هود / ۱۰۸ ) برای بهشتیان در استفاده از نعمتهای آن محدودیتی نیست و نعمتهایش فناناپذیر و بی پایان است ( رعد / ۳۵ ، زخرف / ۷۱ ،هود / ۱۰۸ ) در آن لغو و عصیانی صورت نمی گیرد ( طور / ۲۳ ، واقعه / ۲۵ ) ابلیس و اغوای او بدان راه ندارند و نفرین شده خداوند نمی تواند در آن وارد شود . 🔹 برپایی حکمت الهی بدون مکلف شدن به تکلیف و تحمل رنج های دنیایی روا نیست بنده ای در آن وارد شود . آنجا جای آسایش و برخورداری است و نه آزمایش و خودداری و در حقیقت نتیجه و پاداش مومنان است که با اعمال شایسته خویش آن را کسب می کنند و پایان برنامه ها است ، در حالیکه بهشت آدم، اینگونه نبوده است . 🔸ناگفته نماند که این ادله با برزخی بودن بهشت آدم علیه السلام منافاتی ندارند . کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
33.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🎞 🔺ترجمه و توضیح کوتاه تصویری صفحه 18 معنی لغات و کلمات + شرح کوتاه صوتی و تصویری 🔻صفحه 18 قرآن کریم آیات 113 تا 119 سوره بقره 📌تفسیر_قطره ای 📖 ┅═✧❁🔆❁✧═┅ کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠خدا به پیامبر فرموده 7چیز را از من بخواه: ⚡️1.علم زیاد: قل رب زدنی علما. ⚡️2.آمرزش گناهان: قل رب اغفر وارحم وانت خیرالراحمین.. ⚡️3.از شر شیطان به من پناه ببر: قل رب اعوذ بک من همزات الشیاطین. ⚡️4. منزل بابرکت: قل رب انزلنی منزلا مبارکا... ⚡️5. توفیق صداقت: قل رب ادخلنی مدخل صدق واخرجنی مخرج صدق واجعلنی من لدنک سلطانانصیرا.. ⚡️6. آمرزش برای والدین: قل رب ارحمهما کماربیانی صغیرا... ⚡️7. اگرعذاب گنهکاران را نشانم دادی، من از آنان نباشم: قل رب اما ترینی مایوعدون فلاتجعلنی فی القوم الظالمین. کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠سوال از شما جواب از قرآن 🔹سوال اول ❓افراد چند شخصیتی چه ویژگیهایی دارند؟ وَإِذَا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَىٰ شَيَاطِينِهِمْ قَالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ : و چون با كسانى كه ايمان آورده‌اند برخورد كنند، مى‌گويند: «ايمان آورديم »، و چون با شيطانهاى خود خلوت كنند، مى‌گويند: «در حقيقت ما با شماييم، ما فقط آنان را ريشخند مى‌كنيم.» (۱۴) _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 🔹سوال دوم ❓از زهد تعاریف گوناگونی ارائه می‌شود. دقیق‌ترین تعریف آن چیست؟ لِّكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَ‌حُوا بِمَا آتَاكُمْ ۗ وَاللَّـهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ‌ : ⁉️تا بر آنچه از دست شما رفته اندوهگين نشويد و به سبب‌ آنچه به شما داده است شادمانى نكنيد، و خداهيچ خودپسند فخرفروشى رادوست ندارد(۲۳) کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مقطعی شنیدنی از راغب مصطفی غلوش يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا ﴿۴۵﴾ سوره مبارکه احزاب🍃فوق العاده زیباست کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠سبک زندگی قرآنی 💢مدیریت بحران را از مورچه بیاموزید. 🔸حَتَّي إِذَا أَتَوْا عَلَي وَادِي النَّمْلِ قَالَتْ نَمْلَةٌ يَا أَيُّهَا النَّمْلُ ادْخُلُوا مَسَاكِنَكُمْ لَا يَحْطِمَنَّكُمْ سُلَيْمَانُ وَجُنُودُهُ وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ ⚡️ : سليمان با لشكر خود حركت مى كرد تا به وادى مورچگان رسيدند، مورچه اى گفت: اى مورچگان! به خانه هاى خود برويد تا سليمان و لشكريانش شما را ناآگاهانه پايمال نكنند. 💥حيوانات شعور دارند و مفاسد و ضررها را مى شناسند و به يكديگر هشدار مى دهند. 🍁مورچه ها بایک بحران بزرگ روبرو شدند و آن، رسیدن لشگر سلیمان (ع) بود. بنابراین با تدبیری بهنگام، امنیت خود را تأمین نمودند. کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠میوه های قرآنی نام قرآنی: یَقطین ⚡️وَ أَنْبَتْنا عَلَيْهِ شَجَرَةً مِنْ يَقْطِينٍ ⚡️و بوته كدويي بر او رويانديم . هنگامي كه مردم نينوا از پذيرش دعوت حضرت یونس خودداري كردند، آنها را ترك كرد و در ساحل دريا بر كشتي نشست . در دريا، كشتي دچار طوفان شد. يونس را به دريا افكندند تا از خشم خداي دريا در امان مانند! حيواني عظيم الجثه به فرمان خداوند او را بلعيد و پس از چند روز كه در شكم آن حيوان دريايي بود، مجدداً به امر خداوند به ساحل افكنده شد. ولي چون در مدت اقامت در شكم حيوان دريايي نحيف و رنجور شده بود، خداوند «درختي از كدو را بر سر راه او رويانيد تا در سايه آن آرامش يابد، از ميوه‌اش بخورد و نيرو و توان از دست رفته را بازيابد. کدو گیاهی است یکساله و خزنده که برگهای آن به شکل قلب و پهن و پوشیده از کرک ریز می باشد. گلهای آن زرد رنگ است و گل نر و گل ماده آن روی یک پایه قرار دارد. ریشه آن باریک و بلند، کمی شیرین است . کدو انواع مختلف دارد؛ مانند کدوی حلوایی، کدوی تنبل یا کدوی زرد، کدوی خورشی یا کدوی سبز. 💢 کدو از لحاظ طب قدیم ایران سرد و تر یعنی خنک کننده و مرطوب کننده است و از لحاظ شیمیایی بدن را قلیایی می کند. کدو هم مانند بادمجان چون دارای کالری است، مهمترین غذا برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند. تخم کدوی خام اثر دفع کرم روده دارد و چون سمی نیست، اطفال نیز می توانند از آن استفاده کنند . کانال👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸ضرب المثل حرف حق رو از بچه بشنو!! قَالَ هِيَ رَاوَدَتْنِي عَن نَّفْسِي وَشَهِدَ شَاهِدٌ مِّنْ أَهْلِهَا إِن كَانَ قَمِيصُهُ قُدَّ مِن قُبُلٍ فَصَدَقَتْ وَهُوَ مِنَ الكَاذِبِينَ : گفتند شاهدی بیاورید؟ و شاهد (کودکي) از خانواده آن زن شهادت داد که او (زلیخا)از دروغ گویان است. کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️دائره المعارف قرآن کریم❤️ 🎅🌳 🌳🎅 🔹در دو جاى قرآن، فرمان سکونت در بهشت با نهى از نزدیک شدن به درخت ممنوع همراه است: 🔸« وَ قُلنَا یـا آدمُ اسکُن أنتَ و زوجُکَ الجَنّةَ و کُلاَ مِنها رَغَدَاً حَیثُ شِئتُما و لا تَقرَبا هذهِ الشَّجَرَهَ فتَکونا مِنَ الظالمین = و گفتیم ای آدم تو و همسرت جای گزینید و بی هیچ زحمتی از هرچه میخواهید بخورید ولی به این درخت نزدیک نشوید که از ستمکاران خواهید شد ( بقره/ ۳۵) نیز ( اعراف / ۱۹ )در قرآن به اینکه این درخت چه بوده بدان اشاره نشده است ، ولی مفسران با استناد به روایات تفسیری ، مصادیقی را برای آن ذکر کرده‌اند . 🔹عده‌ای آن را بوته گندم دانسته ، گروهی انگور و خرما و انجیر و برخی درخت کافور را ذکر کرده‌اند . 🔸و بعضی نیز از آن به درخت حسد ، درخت دانش ، خیر و شر یاد درخت جوانی و زندگی جاوید تعبیر کرده‌اند . 🔹 به گفته امام رضا علیه السلام در پاسخ عبد السلام هروی که از ماهیت آن درخت پرسیده و از اینکه مردم درباره آن سخنان گوناگونی می گویند گزارش داده بود ، درخت بهشتی انواعی را بر می تابد ( = به شکلهای مختلف درآمده ، میوه های گوناگون می دهد ) ، آن درخت گندم بوده و درعین‌حال انگور داشته زیرا مانند درختان دنیا نبوده است . 🔸 برخی این درخت را تمثیل زندگی دنیا برای آدم علیه السلام دانسته اند . 🔹برخی مفسران نیز یادآور شده اند که چون خداوند هیچ گونه اشاره ای در قرآن بدان نکرده و علم و جهل بدان سودی ندارد کنجکاوی درباره آن لازم و شایسته نیست . 🔸در توجیه این نهی چند نظر ابراز شده است : الف : گروهی این نهی را تنزیهی (کراهتی ) دانسته و گفته‌اند : آدم با ارتکاب آن مرتکب ترک اولی' شده است ب . برخی نیز آن را نهی تحریمی دانسته ، می گویند : آدم علیه السلام از روی فراموشی یا به گمان اینکه نهی حتمی نیست از آن سرپیچید . ج . عده ای نیز بر این باورند که چون این نهی مولوی نبوده مخالفت با آن گناه به شمار نمی آید ، چرا که حرمتی در کار نبوده و غرض از این نهی فقط راهنمایی و ارشاد به مصالح و منافع موجود در حکم بوده است . د . بعضی نیز گفته‌اند : این نهی معنایش امر به کار مستحبی است و به سبب ترغیب در پرهیز از خوردن ، با لفظ نهی ایراد شده و ترک تناول از درخت برای آدم مستحب بوده است نه واجب . 🔹 علامه طباطبایی ضمن ترجیح ارشادی بودن این نهی ، سه دلیل بر آن اقامه کرده است : ۱ . خداوند در آیه ۳۵ بقره و ۱۹ اعراف مخالفت با این نهی را ستم شمرده ولی در آیه ۱۱۷ و ۱۱۸ طه از آن به تعب ، رنج ، گرسنگی و برهنگی که پیامد بیرون رفتن از بهشت است تعبیر کرده ، پس معلوم می‌شود که منظور از این تعب و شقاوت همان مصائب دنیایی است که لازمه زندگی در زمین به شمار می رود و نهی از آنها ارشادی است و مخالفت با چنین نهیی ، گناه و نافرمانی شمرده نمی شود . مقصود از ظلم در آیات مزبور نیز همان ستم بر نفس است نه ظلم نکوهیده ای که در پرستش و بندگی غیر خدا مطرح است . ۲ . چنانچه نهی مزبور مولوی و توبه آن نیز رجوع از مخالفت نهی مولوی و توبه عبودی بود می بایست پس از قبول توبه آدم دوباره به بهشت بر گردانده می‌شد ، ولی چنین بازگشتی برای آدم علیه السلام میسور نشد . 🔸 بنابراین خروج از بهشت اثر تکمیلی تناول از درخت ممنوع بوده است . نظیر تاثیر سم و آتش در کشتن و سوزاندن چنان که تمام موارد تکالیف ارشادی نیز از این قبیل است . 🔹 آیات ۳۸ و ۳۹ بقره که چکیده و عصاره تمام احکام و تشریعات خداوند در این دنیا است دلالت می‌کند که نخستین تشریع در دنیا برای آدم و فرزندانش بعد از هبوط و فرود آمدن آنها در زمین بوده است . 🔸بنابراین هنگام مخالفت نهی مزبور هنوز نه دینی تشریح شده و نه تکلیفی مولوی در کار بوده است ؛ در این صورت دیگر گناه معنا نداشته و نهی باید از از نوع ارشادی بوده باشد . کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا