eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
(آيه ٤٥) -در اين آيه مى‌فرمايد: اينها اگر چه در لباس دوست، خود را جلوه مى‌دهند، دشمنان واقعى شما هستند «و خداوند از دشمنان شما آگاهتر است» (وَ اللّهُ أَعْلَمُ بِأَعْدائِكُمْ) . چه دشمنى از آن بالاتر كه با سعادت و هدايت شما مخالفند، گاهى به زبان خيرخواهى و گاهى از طريق بدگويى و هر زمان به شكلى به دنبال تحقق بخشيدن به اهداف شوم خود هستند. ولى شما هرگز از عداوت آنها وحشت نكنيد، شما تنها نيستيد «همين قدر كافى است كه خداوند رهبر و ولىّ شما باشد و كافى است كه خدا ياور شما باشد» (وَ كَفى بِاللّهِ وَلِيًّا وَ كَفى بِاللّهِ نَصِيراً) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 405 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 أَلَمْ تَرَ إِلَى الذَّيِنَ أُوتُواْ نَصِيباً مِّن الكِتَابِ يَشْتَرُونَ الضَّلاَلَةَ وَ يُرِيدُونَ أَن تَضِلُّواْ السَّبِيل (44) َ 🍀 ترجمه: آیا ندیدى کسانی را كه بهره اى از كتاب خدا به آنان داده شده بود (به جاى آنكه هدایت كسب كنند) گمراهى را مى خرند و مى خواهند شما نیز گمراه شوید. 🌷 : آیا ندیدی 🌷 : بهره، سهم 🌷 : می خرند 🌷 : گمراهی 🌷 : می خواهند 🌷 : گمراه می شوید، راه را گم می کنید 🔴 : اين آیات همانند سایر آیات سوره نساء در مدينه نازل شده است. شيخ طوسی می گوید: ابن عباس و قتادة و عکرمة گویند: این آیه درباره قومی از یهودیان نازل شده که هدایت را به گمراهی مبدل گردانیدند تا این که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم را به جای تصدیق تکذیب نمایند. 🌸 در این آیه خطاب به پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: 《ألم تر إلى الذين أوتوا نصيبا من الكتاب يشترون الضلالة و يريدون أن تضلوا السبيل: آیا ندیدی کسانی را که بهره ای از کتاب خدا به آنان داده شده بود (به جای آنکه هدایت کسب کنند) گمراهی را می خرند و می خواهند شما نیز گمراه شوید.》منظور از کتاب خدا اینجا کتاب یهود است که بر حضرت موسی نازل شده بود. که گروهی از یهودیان را تکذیب می کردند و دستورات خدا را کنار می گذاشتند و به این ترتیب آنچه وسیله هدایت خود و دیگران بود بر اثر سوء نيت های آنها تبدیل به وسیله گمراه شدن و گمراه کردن گشت، زیرا که آنها هیچ گاه دنبال حقیقت نبودند، بلکه به همه چیز با نفاق و حسد و مادیگری نگاه می کردند. 🔹 پیام های آیه44سوره نساء 🔹 ✅ به کتاب آسمانی، به تنهایی برای هدایت کافی نیست. ✅ آگاهی علمای اهل کتاب از تعالیم الهی است و همین نقص زمینه ی انحراف می شود. ✅ دانشمندان ، از علم و مقام خود سوء استفاده كرده و مى خواهند ديگران را گمراه کنند. کانال 👇 @Targomeh
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 و الله أعلم بأعدائكم و كفى بالله وليا و كفى بالله نصيرا (45) ً 🍀 ترجمه: و خداوند به دشمنان شما داناتر است و کافی است که خدا سرپرست شما باشد و کافی است که خدا یاور شما باشد. (45) 🌷 : داناتر 🌷 : دشمنانتان 🌷 : کافی است 🌷 : سرپرست 🌷 : یاور 🔴 : این آیه به همراه آیه بعدی همانند سایر آیات سوره نساء در مدينه نازل شده است. كلمه ‏ى «راعِنا را مسلمانان به رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم مى‏ گفتند، و منظورشان این بود كه مراقب و متوجّه ما باش، امّا با تحریف این كلمه، معناى زشتى را اراده مى‏ كردند. چون كلمه ‏ى «راعِنا» را اگر از ریشه ‏ى «رعى» بگیرند، معنایش مراعات كردن است و اگر از «رعونت» گرفته شود و با تشدید نون «راعنّا» خوانده شود، به معناى آن است كه ما را احمق كن. با پیچیدن زبانشان و جابجا كردن كلمات و حروف، مسلمانان را تحقیر و پیامبر را مسخره مى ‏كردند. که آیات 45 و 46 سوره نساء نازل شد. 🌸 این آیه خطاب به می فرماید: و الله أعلم بأعدائكم: و خداوند به دشمنان شما داناتر است. گروهی از یهودیان خود را دوست نشان می دهند اما دشمنان واقعی شما هستند چه دشمنی از آن بالاتر که با سعادت و شما مخالفند، گاهی به زبان خیرخواهی و گاهی از طریق بدگویی و هر زمان به شکلی به دنبال تحقق بخشیدن به اهداف شوم خود هستند. ولی شما هرگز از دشمنی آنها وحشت نکنید شما تنها نیستید. و کفی بالله ولیا و کفی بالله نصیرا: و همین قدر کافی است که خدا شما باشد و کافی است که خدا شما باشد. 🔹 پيام های آیه 45 سوره نساء 🔹 ✅ ممکن است ما در شناخت دشمن اشتباه کنیم، ولی دشمنان واقعی ما را بهتر می شناسد. ✅ با وعده های مبنی بر ولایت و نصرت مؤمنان ، نبايد از توطئه ها و دشمنى ها ترسيد. ✅ بايد همراه با قدرت و نصرت باشد. ✅ عدّه ‏اى از یک گروه را نباید به گردن همه‏ ى آنان انداخت. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️هیچی بدتر از سیاهی لشگر نمیتونه لشگر حق رو به خاک سیاه بشونه ✅به قول چارلی چاپلین اگه پشت حق واینمیستی حداقل برا باطل کف نزن. 🔥که اینجوری هم سر حق رو بریدی هم باطل سری تو سرا در میاره! 💠حضرت زینب از شمر و عمر سعد و حرمله نمیترسید اما وقتی جمعیت لشگر رو دید دلش لرزید. 🔹سیاهی لشگر هم دل اهل بیت رو لرزوند و هم دل دشمناشون رو قرص کرد! 🔴اینه قدرت قطره که اگه ترک دریا کنه دریا با اون عظمتش کویر میشه! ♦️خلاصه اگه تو لشگر حقم نیستیم،سیاهی لشگر باطل نباشیم. 💕 يَقُولُ الضُّعَفَآءُ لِلَّذِينَ اسْتَكْبَرُوٓا إِنَّا كُنَّا لَكُمْ تَبَعًا فَهَلْ أَنْتُمْ مُغْنُونَ عَنَّا نَصِيبًا مِنَ النَّارِ قَالَ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوٓا إِنَّا كُلٌّ فِيهَآ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ●◐◐◐◐◐◐◐◐ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽📚🕥 📖 🦋 🦋شكايت پيرزن از باد🦋 🔰 خداوند سليمان عليه‏السلام را بر همه موجودات مسخر كرده بود. روزى پيرزنى كه بر اثر وزش باد از بام به زمين افتاده بود و دستش شكسته بود نزد سليمان آمد و از باد شكايت كرد. 🌿حضرت سليمان عليه‏السلام باد را طلبيد و شكايت پيرزن را به او گفت. باد گفت: خداوند مرا فرستاد تا فلان كشتى را كه در حال غرق شدن بود، به حركت در آورم و سرنشينان آن را نجات دهم. در بين راه، به اين پيرزن كه بر پشت بام بود برخوردم، پاى او لغزيد و از بام به زمين افتاد و دستش شكست. (من چنين قصدى نداشتم، او در راه من بود و چنين اتفاقى افتاد ). 🔰حضرت سليمان عليه‏السلام از قضاوت در اين مورد درمانده شد و عرض كرد: خدايا چگونه در مورد باد قضاوت كنم؟. 🌿خداوند به او وحى كرد: به هر اندازه كه به آن پيرزن آسيب رسيده، به همان اندازه (مزد درمان آن را) از صاحبان آن كشتى كه به وسيله باد از غرق شدن نجات يافته‏اند بگير و به آن پيرزن بده، زيرا به هيچ كس در پيشگاه من نبايد ستم شود. کانال 👇 @Targomeh
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ وَ يَجْعَلُكُمْ خُلَفَآءَ الْأَرْضِ أَءِلَهٌ مَّعَ اللَّهِ قَلِيلاً مَّا تَذَكَّرُونَ‌ (نمل/۶۲) 🔹كیست كه هرگاه درمانده‌اى او را بخواند، اجابت نماید و بدى و ناخوشى را برطرف كند، و شما را جانشینان (خود در) زمین قرار دهد؟ آیا با خداوند معبودى است؟ چه كم پند مى‌پذیرید. 🔸در روایات و تفاسیر ندیدم كه درباره‌ى تلاوت این آیه‌ براى استجابت دعا نقشى باشد، لكن مردم به خاطر تناسب محتواى آیه، تبّركاً آن را مى‌خوانند و مانعى ندارد. مناجات با خداى سبحان و رازونیاز با او كارى پسندیده و لازم است، دعا به درگاه او و درخواست حل مشكلات خصوصاً هنگام درماندگى، براى همگان ضرورى است. در روایات مى‌خوانیم: نمونه‌ى مضطرّ واقعى، امام زمان (عجّل‌اللّه تعالى فرجه الشریف) است و بدترین سوء «و یكشف السوء»، سلطه‌ى كفّار است كه در زمان آن حضرت برطرف مى‌شود و نمونه‌ى «یجعلكم خلفاء» حكومت صالحان در آن زمان است.(تفسیر نورالثقلین) 🔸هر جا كه دعاى ما مستجاب نشود، دلیلى دارد، همچون: ▪️دعاى ما، طلبِ خیر نبوده و ما گمان مى‌كردیم خیر است (زیرا دعا، یعنى طلبِ خیر) ▪️یا نحوه‌ى درخواست، جدّى و همراه با درماندگى نبوده است ▪️یا در دعا اخلاص نداشته‌ایم، یعنى اگر به درگاه خداوند رو كرده‌ایم، به دیگران نیز چشم امید داشته‌ایم. البته؛ ▫️گاهى به جاى استجابتِ آنچه مى‌خواهیم، خداوند حكیم، مشابه آن را به ما مى‌دهد، ▫️گاهى به جاى خواسته‌ى ما، كه نزد خداوند به مصلحت ما نیست، خداوند بلایى از ما دور مى‌كند، ▫️گاهى به جاى برآوردن حاجت در دنیا، در قیامت جبران مى‌كند، ▫️گاهى به جاى لطف به ما، به نسل ما لطف مى‌كند كه همه‌ى این موارد در روایات آمده است. 🔸اجابتِ مضطرّ، كارى الهى است ولى سنّت الهى را تغییر نمى‌دهد. مثلاً سنّت خداوند آن است كه مردم به نحوى باید از دنیا بروند و همه‌ى انسان‌ها در لحظه‌ى احتضار، مضطرّند و اگر خداوند به همه جواب مثبت دهد، باید قانون مرگ را لغو كند! ❇️ از پيام‌های این آیه ▫️از راه‌هاى شناخت خدا و یكتایى او، توجّه به یک قدرت نجات‌بخش و بریدن از قدرت‌ها و وسایل دیگر در هنگام اضطرار است. «أمّن یجیب» ▫️شرط استجابت دعا، قطع امید از دیگران و اخلاص در دعاست. «یجیب ‌المضطر» ▫️آنان كه با سكوت، از خداوند حاجتى مى‌خواهند، خداوند از حالشان با خبر است ولى دوست دارد بندگانش حاجت خود را به زبان آورند. «اذا دعاه» ▫️انسان بر طبیعت حكومت دارد. «یجعلكم خلفاء الارض» ▫️آیا در حال اضطرار، به قدرت‌هاى مادّى توجّه مى‌كنید؟! «ءاله مع ‌اللّه» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥چرا خداوند جنّ را خلق كرده است؟ به همان دليلي كه انسانها آفريده شده اند، جن نيز آفريده شده است؛ در آيه شريفه 56 سوره ميخوانيم: 🔷️ وَ ما خَلَقتُ الجِنَّ و الاِنسَ اِلّا لِيَعبُدونَ؛ 🔸من جن و انسان را خلق ننمودم مگر براي اين كه عبادت مرا انجام دهند. 👈همان طور كه ميدانيد مفهوم عبادت و بندگي خداوند تنها انجام كارهايي نظير ركوع و سجود و... نيست، بلكه حقيقت عبادت آن است كه انسان به مرتبهاي برسد كه رنگ خدايي پيدا كند و اراده‌اش تابع اراده مولاي حقيقي اش باشد و جز به او نينديشد و در غير راه او گام برندارد و همه چيزش را در راه او فدا كند چنان كه انبيا و معصومين (ع) چنين بودند. کانال 👇 @Targomeh