eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
يَحْلِفُونَ لَكُمْ لِتَرْضَوْا عَنْهُمْ فَإِنْ تَرْضَوْا عَنْهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ لا يَرْضى‌ عَنِ الْقَوْمِ الْفاسِقِينَ «توبه آیه96» براى شما سوگند مى‌خورند تا شما از آنان راضى شويد. (بدانيد كه شما هم) اگر از آنان راضى شويد، قطعاً خداوند از گروه فاسق، خشنود نخواهد شد. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 يَحْلِفُونَ لَكُمْ لِتَرْضَوْا عَنْهُمْ فَإِنْ تَرْضَوْا عَنْهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ لا يَرْضى‌ عَنِ الْقَوْمِ الْفاسِقِينَ «توبه آیه96» براى شما سوگند مى‌خورند تا شما از آنان راضى شويد. (بدانيد كه شما هم) اگر از آنان راضى شويد، قطعاً خداوند از گروه فاسق، خشنود نخواهد شد. نکته ها شايد سوگندشان در آيه قبل، براى آن بوده كه متعرّض آنان نشوند، در اين آيه علاوه بر صرف‌نظر و عدم‌تعرّض مسلمانان، خواهانِ رضايت قلبى آنان نيز هستند. «لِتَرْضَوْا عَنْهُمْ» منافقان، براى رضايت قلبى مسلمانان ارزشى قائل نبودند، اصرارشان بر رضايت، تنها براى مصون ماندن از عكس‌العمل قهرآميز مسلمانان بود، تا بتوانند پايگاه اجتماعى و نفوذ خود را در جامعه حفظ كنند! پيامبر صلى الله عليه و آله فرمودند: «مَن التمسَ رضى اللَّه بسخطِ الناسِ رضىَ اللَّه عنه و ارضى‌ عنه الناسَ و من التمس رضى الناس بسخطِ اللَّهِ سخط اللَّه عليه واسَخَط عليه الناسَ» كسى‌كه به قيمت خشم مردم، در پى رضاى خدا باشد، خدا از او راضى مى‌شود و مردم را هم از او راضى مى‌سازد، و هركس با خشمِ خدا در پى جلب رضايت مردم باشد، خداوند از او ناراضى مى‌شود و دل مردم را هم از او خشمگين و ناراضى مى‌كند. «1» پیام ها 1- منافقان، در پى جلب نظر مردم و حفظ پايگاه خود در ميان مردمند و كارى به رضاى خدا و توبه ندارند. «لِتَرْضَوْا عَنْهُمْ» «1». تفسير نورالثقلين. جلد 3 - صفحه 490 2- در پى جلب رضاى الهى باشيم، نه رضاى مردم كه گذشتِ مردم مهّم نيست، عفو وقهر الهى مهّم است. «فَإِنْ تَرْضَوْا عَنْهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ لا يَرْضى‌» 3- چون خدا از منافقان راضى نيست، آنان كه از منافقان راضى شوند، راهشان را از خدا جدا كرده‌اند. فَإِنْ تَرْضَوْا ... فَإِنَّ اللَّهَ لا يَرْضى‌ 4- جلب رضاى مؤمنان در همه جا، مستلزم جلب رضاى خدا نيست. فَإِنْ تَرْضَوْا ... فَإِنَّ اللَّهَ لا يَرْضى‌ 5- هرگز از فاسق، مادامى كه در فسق است، راضى نشويد. «فَإِنَّ اللَّهَ لا يَرْضى‌ عَنِ الْقَوْمِ الْفاسِقِينَ» @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤲 لَّامَلْجَأَمِنَ‌اللَّهِ‌إِلَّاإِلَيْهِ توبه/۱۱۸ ازتوبہ‌ڪی‌پناه‌ببرم‌غیراز خودت؟!↳ @Targomeh
❤️ 🍒۵٠اسرا قُلْ كُونُوا حِجَارَةً أَوْ حَدِيدًا ﺑﮕﻮ ﺷﻤﺎ باشید ﻳﺎ أَوْخَلْقًا مِّمَّا يَكْبُرُ فِي صُدُورِ كُمْ ﻳﺎ ﺁﻓﺮﻳﺪﻩ ﺍی سختتر ومحکم تر ازآنها که درذهن دارید🏆 خدای متعال در۱۴٠٠ سال قبل فرمود فلزاتی هست که ازسنگ وآهن سختتر اند آن زمان کسی نمی دانست چیزی از آهن سختتر باشد❌ اما امروزه فهمیده اند که آری واقعا فلزات ومخلوق هایی هستند که ازسنگ وآهن سخت ترند مانند👈 ۱= آهن که از سنگ سختتر است ودر۱۵۳۸ درجه ذوب می شود ۲= اوسمیوم از آهن سختتر است که نقطه ذوب۳٠۳٠ درجه دارد🧬 ۳=استیل سختتر ازآهن است که در۶۰۰ درجه ذوب میشود♨️ ۴= کروم از آهن سختتر است که در۱۹۰۷ درجه ذوب میشود💎 ۵=تیتانیوم سختتر ازآهن است در۱۶۶۸ درجه ذوب میشود🔹 ۶= تنگستن هم بعلت سختی زیادش در رشته های لامپ استفاده می شود ودر۳۴۲۲ درجه ذوب میشود🎗 ۷=الماس هم آنقدر سخت است که۱ تکه کوچک آن سالها سرنوک مته های حفاری استفاده میشود ونمی پوسد❌ ۸=گرافین هم۲٠ برابر از الماس محکم تر است‼️ ۹= کربین هم۴٠ برابر از الماس محکم تر است !!wow!!‼️ در۱۴قرن قبل کسی باور نمیکرد چیزی از آهن سختتر باشد اما امروز بشر میداند در کره زمین این۹ فلز بالا از آهن سخت ترند✅ فلزات فضا = الله اعلم🌸 چقدر قرآن برحق است🌸 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ✅هرروزیک آیه 🌴 فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ 🍃 وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ ﴿۸۳﴾ 🍀 پس شكوهمند و پاك است آن كسى كه 🌿 ملكوت هر چيزى در دست اوست 🍀 و به سوى اوست كه بازگردانيده مى ‏شويد (۸۳) 📚سوره مبارکه يس ✍آیه ۸۳ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ ﴿۴۰﴾ 🔸 پروردگارا، مرا و از ذرّیّه‌ام نیز کسانی را نمازگزار گردان، و بار الها دعای مرا بپذیر. 🔅 رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ ﴿۴۱﴾ 🔸 بار الها، روزی که (میزان عدل و) حساب به پا می‌شود (تو در آن روز سخت) بر من و والدین من و همه مؤمنان (از کرم) ببخشا. 💭 سوره: ابراهیم @Targomeh
⚜سبک زندگی قرآنی : 🍂 در بهره مندی از نعمت‌ها، از خدا غافل نشویم. 🍂 🔶إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُتْرَفِينَ َكَانُوا يُصِرُّونَ عَلَي الْحِنثِ الْعَظِيمِ وَكَانُوا يَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَاباً وَعِظَاماً أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (واقعه/۴۵ تا ۴٧) ❌اصحاب الشمال، در آخرت، گرفتار جهنم و عذاب‌های دردناکی می شوند. 💥مراحل انحراف آنان، طبق آیات فوق، چنین است: 🔸 مرحله اول: خوشگذرانی، رفاه و عیاشی. استفاده از نعمتهای خدا و بی توجهی به صاحب نعمت! معمولا فساد جامعه هاى بشرى، از گروه متنعمين مست و مغرور است، كه عامل گمراهى ديگران نيز مى باشند. 🔶مرحله دوم: اصرار بر گناهان بزرگ. نعمت زدگی و غفلت، بستری برای ارتکاب جرائم بزرگ است. 🔶مرحله سوم: انکار و تکذیب و تردید در معاد و قیامت. @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 قرآن 🔸سوره نحل، آیه ٧٣: وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللّهِ مَا لاَ يَمْلِكُ لَهُمْ رِزْقاً مِّنَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ شَيْئاً وَلاَ يَسْتَطِيعُونَ ⚡️ترجمه : وبه جاى خداوند بت هائى را مى پرستند كه براى آنان مالك هيچگونه رزقى از آسمان ها و زمين نيستند و نمى توانند (روزى دهند.) 💥توضیح : معبود بايد هم رازق باشد و هم قادر، ولى شركائى كه شما براى خدا گرفته ايد هيچكدام را ندارند. 🍁معبودهاى خيالى شما، نه قدرت ريزش باران از آسمان دارند و نه قدرت روياندن گياه در زمين. ❌ بت و معبود امروز بشر، پول هست، که تا خدا نخواهد، هیچ کاری از پول برنمیاد، نه می‌تواند جلوی مرگ را بگیرد و نه بیماری لاعلاجی را درمان کند و نه..... @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 وَلَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبَادِهِ لَبَغَوْا فِي الْأَرْضِ وَلَٰكِنْ يُنَزِّلُ بِقَدَرٍ مَا يَشَاءُ ۚ إِنَّهُ بِعِبَادِهِ خَبِيرٌ بَصِيرٌ ﴿۲۷﴾ 🔸 و اگر خدا روزی بندگان را وسیع و فراوان کند در روی زمین ظلم و طغیان بسیار کنند لیکن به اندازه‌ای که بخواهد (و صلاح داند) نازل می‌گرداند، که خدا به احوال بندگانش آگاه و بیناست. 💭 سوره: شوری @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 دلگرم کننده‌ترین آیه‌ای که خوندم این‌جا بود‌ که گفت: ✨ "وَ إِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ" یعنی اگر خــــدا برای تو خیری بخواهد هیچ‌کس نمی‌تواند مانع لطفش شود 🎦...😍 به همین قشنگی! (✷‿✷) خُــꨄـدایا شـکــــــــــرِت @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅دائره المعارف قرآن کریم✅ 🎅> ◀️ ابوبکر در شان نزول .....ادامه 👈 ۴ . * اطیعوا الله و اطیعو الرّسول و اولی الامر منکم * ( نساء ۵۹ ) 🅰 بر اساس این آیه ، از مسلمان خواسته که از او ، پیامبر و اولی الامر کنند . 🌀 اولی الامر بر اربعه یا خصوص ابوبکر و عمر یا اهل علم و حاکمان تفسیر شده است . 🅰 فخر رازی بدون توجه به روایات ، از خطا را یکی از شرایط اولی الامر معرفی می‌کند . 🌀 شیخ طوسی در این باره می‌گوید : هیچ کس به صورت مطلق واجب نیست ، جز آنکه معصوم و از سهو و اشتباه در امان باشد و این امر در و عالمان حاصل نیست . 🅰 وی امامانی را که و طهارت آنان با ادلّه ، قابل اثبات است ، سزاوار این امر می‌داند ؛ چنانکه برخی از اهل سنت آیه را در شأن امامان دوازده گانه شیعه دانسته‌اند . ادامه دارد ....... @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الْأَعْرابُ أَشَدُّ كُفْراً وَ نِفاقاً وَ أَجْدَرُ أَلَّا يَعْلَمُوا حُدُودَ ما أَنْزَلَ اللَّهُ عَلى‌ رَسُولِهِ وَ اللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ «توبه آیه97» باديه‌نشينانِ عرب (به‌خاطر دورى از تعليم وتربيت وسخنان پيامبر)، در كفر ونفاق شديدترند و به اينكه حدود آنچه را خدا بر پيامبرش نازل كرده ندانند سزاوارتر، و خداوند دانا و حكيم است‌ @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 الْأَعْرابُ أَشَدُّ كُفْراً وَ نِفاقاً وَ أَجْدَرُ أَلَّا يَعْلَمُوا حُدُودَ ما أَنْزَلَ اللَّهُ عَلى‌ رَسُولِهِ وَ اللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ «توبه آیه97» باديه‌نشينانِ عرب (به‌خاطر دورى از تعليم وتربيت وسخنان پيامبر)، در كفر ونفاق شديدترند و به اينكه حدود آنچه را خدا بر پيامبرش نازل كرده ندانند سزاوارتر، و خداوند دانا و حكيم است‌ نکته ها «اعراب» يعنى باديه‌نشينان. مفردِ آن «اعرابى» است، نه «عَرب». اعرابى بودن به معناى دورى از فرهنگ دينى و تعاليم مكتب است. كلمه‌ى «اعراب» ده بار در قرآن آمده و جز يك مورد، بقيّه‌ى موارد، مثل روايات، نكوهش‌آميز است. در حديث آمده است: «تفقّهوا فى الدّين فانّه مَن لم يتفقّه فى الدين فهو اعرابى» دين‌شناس شويد، چون هر كه فهم عميقِ دينى نداشته باشد، اعرابى است. در حديث ديگرى نيز مى‌خوانيم: «نحن بنوهاشم و شيعتنا العربُ و ساير الناسِ اعرابٌ» ياران و پيروان ما عرب‌اند و ديگران اعرابند. «1» مردم عصر پيامبر صلى الله عليه و آله دو گروه بودند: شهرنشين و باديه‌نشين. چون آيات قبل درباره‌ى‌ «1». تفسير نورالثقلين. جلد 3 - صفحه 491 پيروزى مسلمانان در جنگ تبوك بود، اين آيه شايد اشاره به اين باشد كه از باديه‌نشينان جاهل و همجوار، غافل نباشيد كه ممكن است با تحريك دشمنان، دست به آشوب بزنند. پیام ها 1- باديه‌نشينى، موجب دورى از فرهنگ وآداب دينى مى‌شود. «الْأَعْرابُ أَشَدُّ كُفْراً» 2- محيط اجتماعى و فرهنگى انسان، در بينش و موضع‌گيرى او در مورد حقايق و معارف مؤثّر است. «الْأَعْرابُ أَشَدُّ كُفْراً» 3- افرادِ ناآگاه و دور از فرهنگ، گاهى آلت دست كافران و منافقان قرار مى‌گيرند و از خود آنها هم بى‌منطق‌تر مى‌شوند. «الْأَعْرابُ أَشَدُّ كُفْراً وَ نِفاقاً» 4- كفر و نفاق، درجاتى دارد. «أَشَدُّ كُفْراً وَ نِفاقاً» 5- يكى از عوامل كفر و نفاق، ناآگاهى است. أَشَدُّ كُفْراً ... أَلَّا يَعْلَمُوا 6- دانستن احكام دين، لازم است وگرنه اعرابى هستيم. «يَعْلَمُوا حُدُودَ ما أَنْزَلَ اللَّهُ» 7- شهرنشينان جاهل به حدود الهى، به منزله‌ى اعراب و باديه‌نشينان، بلكه بدتر از آنان هستند. «أَلَّا يَعْلَمُوا حُدُودَ ما أَنْزَلَ اللَّهُ» @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ ۱۰۰مومنون وَمِن بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ ۱۰زخرف مِن وَرَائِهِمْ جَهَنَّمُ🔥 🔹من وراء بمعنی پشت سر است یعنی شما معادو جهنم را پشت سر انداختید اما از بین نرفت بلکه وجود دارد ودر تعقیب شما است💢 من وراء بمعنی پیش رو نیز هست یعنی شما بسرعت درحال نزدیک شدن به آخرت اید وجهنم پیش روی شما است♨️ درآیه۷۹کهف فرمود وَكَانَ وَرَاءهُم مَّلِكٌ يَأْخُذُ كُلَّ سَفِينَةٍ غَصْبًا یعنی جلوی آنها۱ شاه است که کشتیها را غصب میکند💢 پس کلمه وراء از اضداد است وبه۲ معنی پشت سر و جلو است🪴 @Targomeh
✅هرروزیک آیه ✨ إِنَّ الْأَبْرَارَ يَشْرَبُونَ مِنْ كَأْسٍ ✨ كَانَ مِزَاجُهَا كَافُورًا ﴿۵﴾ ✨ به يقين ابرار و نيكان از جامى مى ‏نوشند ✨ كه با عطر خوشى آميخته است (۵) 📚 سوره مبارکه الإنسان ✍آیه ۵ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸خواص سوره بقره 🌷دورشدن شيطان 🌸ايجاد بركت 🌷رفع سحر 🌸درمان تب 🌷درمان ترس 🌸رسيدن به حاجت 🌷زياد شدن روزی 🌸گشايش كارها 🌷بيدار شدن در وقت معين @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 صلی الله علیه وآله 🖋 استاد سید قاسم علی احمدی در کتاب شریف"حقانیت در اوج مظلومیت" می نویسد: ▪️" ❹ ابن ابالحديد نقل می‌کند که: عمر خود اعتراف کرد که حضرت رسول اکرم در آن وقت خواست تصریح به اسم علی علیه السلام کند، ولی من مانع شدم! [ شرح نهج البلاغه ابن ابالحديد جلد ۱۲ صفحه ۲۱ ] خداوند متعال می‌فرمایند: •" وَمَنْ يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَىٰ وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّىٰ وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ ۖ وَسَآءَتْ مَصِيرًا" ( سوره نساء آیه ۱۱۵ ) یعنی: کسی که بعد از آشکار شدن حق، با پیامبر مخالفت و معارضه کند و از راهی جز راه مؤمنان پیروی نماید، ما او را به همان راه که می رود می بریم، و به دوزخ داخل میکنیم❗️و سر انجام بدی است. ❺ عمر بن خطاب با این جسارت خود، پیامبر صلی الله علیه وآله را اذیت کرد و آن حضرت را به غضب آورد به حدی که با آن سعهٔ خُلق که خداوند او را به خُلق عظیم وصف فرموده ( سوره قلم آیه ۴) و او را رحمت بر عالَمین دانسته است ( سوره نساء آیه ۱۰۷ ) از ایشان روی گردانید و فرمود: "قُومُوا عَنِّي وَ لَا يَنْبَغِي عِنْدِي التَّنَازُعُ" [ صحیح بخاری جلد ۱ صفحه ۳۴ ] و حق تعالی در قرآن کریم می‌فرمایند: •"وَالَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ" ( سوره توبه آیه ۶۱) یعنی: برای آنها که رسول خدا را آزار می‌دهند عذابی درد ناک است. •"إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِينًا"( سوره احزاب آیه ۵۷ ) یعنی: به درستی آنها که خدا و رسول او را اذیت می‌کنند، خداوند ایشان را در دنیا و آخرت لعنت کرده و از برای آنها عذاب خوار کننده ای مهیا کرده است.❗️ ⚠️ ❻ رسول خدا قصد داشت چیزی بنویسد که تا قیامت امت گمراه نشوند و اختلافی بین شان پیش نیاید، عُمَر مانع نوشتن رسول خدا شد که اگر نوشته می شد، هیچ گونه گمراهی و اختلافی محقق نمیشد. پس می‌شود با استدلال به این حدیث اثبات کنیم که منشأ تمام گمراهی های اعتقادی و اخلاقی و غیره که در طول تاریخ - بعد از شهادت رسول خدا صلی الله علیه وآله - رخ داده است قائلِ «إنَّ الرَّجُلَ لَیَهجُر» بوده. و حاصل سخن اینکه حادثهٔ روز پنجشنبه ریشه تمامی بدبختی ها و گرفتاری ها و گمراهی هاست. مرحوم سید بن طاووس در این باره می نویسد: "من أعظم طرائف المسلمين أنهم شهدوا جميعا أن نبيهم أراد عند وفاته أن يكتب لهم كتابا لا يضلون بعده أبدا 👈🏻 و أن عمر بن الخطاب كان سبب منعه من ذلك و سبب ضلال من ضل من أمته و سبب اختلافهم و سفك الدماء بينهم و تلف الأموال و اختلاف الشريعة و هلاك اثنتين و سبعين فرقة من أصل فرق الإسلام و سبب خلود من يخلد في النار منهم " [ الطرائف في معرفة مذهب الطوائف جلد ۲ صفحه ۴۳۱ ] 📙 حقانیت در اوج مظلومیت جلد ۲ صفحه ۱۶۰ و ۱۶۱ - ۱۶۴ و ۱۶۵ مع تصرّف يسير ↩️ پ ن: گفتنی است که مؤلف محترم ۱۲ اشکال به این سخن خلیفهٔ دوم مطرح کرده که ما به جهت اختصار به همین ۶ مورد بسنده کردیم و مَن أراد الإطلاع فلیراجع @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ مگه خدا تو قرآن نفرموده که پیامبر اسلام اومدن تا دین اسلام بر همه دین ها چیره بشه؟ (هُوَ ٱلَّذِيٓ أَرۡسَلَ رَسُولَهُۥ بِٱلۡهُدَىٰ وَدِينِ ٱلۡحَقِّ لِيُظۡهِرَهُۥ عَلَى ٱلدِّينِ كُلِّهِۦ وَلَوۡ كَرِهَ ٱلۡمُشۡرِكُونَ) پس چرا نشد؟ استاد مسعود عالی @Targomeh