eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
011086.mp3
104.6K
در محضر قرآن 💥👇آیات نورانی امام زمانی آیه ۸۶ سوره هود بقیت الله خیرلکم ۰۰۰۰ در روايات به هر وجود مباركى كه به اراده‌ى خداوند براى بشريّت باقى مى‌ماند، «بَقِيَّتُ اللَّهِ» گفته مى‌شود. . به امام عصر عجّل اللَّه تعالى فرجه الشريف نيز «بَقِيَّتُ اللَّهِ» مى‌گويند، چون آن وجود شريف به خواست خداوند براى هدايت مردم ذخيره و باقى نگهداشته شده است. ❌ و ما بر او به اين نام سلام مى‌كنيم: «السلام عليك يا بقية اللَّه فى ارضه». وقتى آن حضرت در مكّه ظهور فرمايند، اين آيه را تلاوت كرده و مى‌فرمايند: من آن «بقيّة اللَّه» هستم. البتّه به ساير معصومين عليهم السلام نيز لقب «بقيةاللَّه» داده شده است. کانال 👇 @Targomeh
⭕️اشارۀ قرآن و علم امروز !! قرآن : « و کوهها را میخ‌هایى (براى زمین قرار ندادیم)؟!» « والْجِبَالَ أَوْتَادًا» (نبأ/7) کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ |وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ کُلُّ أُولئِکَ کانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً|🌱 « چیزی را که بدان علم نداری دنبال نکن زیرا گوش و چشم و قلب،همه مورد پرسش واقع خواهند شد»♥️! 🍃🌸سوره اسراء آیه (36) .______**.💚.**______. کانال 👇 @Targomeh
🛑دلالت آیه 105 سوره انبیاء بر حکومت جهانی امام زمان(عج) 🔻در سوره مبارکه انبیاء (آیات 105) مىخوانیم: «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ‌ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ‌ أَنَّ الْأَرْ‌ضَ یَرِ‌ثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» و البته ما بعد از تورات در زبور نوشتیم که همانا (مُلک و فرمانروایی)زمین را بندگان صالح من به ارث خواهند برد. 📍نکاتی مهم در مورد این آیه مبارکه: ➖«ارض» به مجموع کره زمین گفته مى شود و سراسر جهان را فرا مى گیرد. ➖«ارث» در لغت به معنى چیزى است که بدون معامله و داد و ستد به دست کسى مى افتد، ولى در بعضى موارد از قرآن کریم، ارث به تسلّط و پیروزى یک قوم صالح بر ناصالحان و در اختیار گرفتن مواهب و امکانات آنها گفته شده است. ➖«زبور» در اصل به معنى هرگونه کتاب و نوشته است ولى معمولا به کتاب «داوود» که در عهد قدیم از آن تعبیر به «مزامیر داوود» شده اطلاق مى گردد و آن كتاب نازل شده بر داوود نبیّ است که مجموعه اى از مناجاتها و نیایشها و اندرزها میباشد، این احتمال نیز وجود دارد که زبور تمام کتب آسمانى پیشین (قبل از قرآن) بوده باشد. ➖«ذکر» در اصل به معنى هر چیزى است که مایه تذکّر و یادآورى باشد ولى در آیه فوق به کتاب آسمانى موسى(ع) که همان تورات است تفسیر گردیده به قرینه این که قبل از زبور معرّفى شده است. و طبق تفسیر دیگرى «ذکر» اشاره به قرآن مجید است زیرا که در خود آیات قرآن این عنوان به قرآن گفته شده (إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِلْعالَمِينَ_آیه 27 سوره تکویر) و بنابر این قول، آن وقت بعد از قرآن بودن زبور با اینکه قبل از آن نازل شده عیبی ندارد، چون مراد از بعدیت، بعدیّت رتبی است نه زمانی.(والله العالم) ➖«صالح» به معنى شایسته و صلاحیت دار است و هنگامى که بطور مطلق گفته شود صلاحیّت و شایستگى از تمام ابعاد کمالی را فرا مى گیرد، شایستگى علمى، شایستگى اخلاقى، شایستگى از نظر ایمان و تقوى و آگاهى و مدیریت. ♦️ذکر این موضوع در زبور (اگر به معنى همه کتب آسمانى پیشین باشد) دلیل بر آن است که این موضوع در همه کتابهاى آسمانى به عنوان یک اصل ثابت وجود داشته است. و اگر هم منظور از آن کتاب داوود بوده باشد شاید به تناسب آن است که حضرت داوود حکومت وسیع و پهناورى داشت که در مسیر حقّ و عدالت و منافع انسانها بود، اگرچه جنبه منطقه اى داشت و فراگیر همه جهان نبود ولى در زبور به او بشارت داده شد که یک حکومت فراگیر جهانى بر پایه آزادى و امنیّت و عدالت در انتظار جهانیان خواهد بود. یعنى عاقبت بندگان صالح الهی(ذوات قدسیه معصومین)، وارث همه میراثها و مواهب زمین خواهند شد. هم وارث حکومت مادّى و هم حکومت معنوى. ♦️در پاره اى از روایات که در تفسیر آیه فوق آمده تعبیرات روشنتر و صریحترى در این زمینه دیده مى شود. از جمله در تفسیر معروف «مجمع البیان» در ذیل آیه فوق از امام باقر علیه السلام نقل است: «هُمْ اَصْحابُ الْمَهْدىِّ فى آخِرِ الزَّمانِ» ایشان همان یاران مهدى(علیه السلام) در آخر الزّمان میباشند. همان مردان و زنان خود ساخته اى که وارث همه میراثهاى زمین خواهند شد و شایستگى این رسالت بزرگ را خواهند داشت. ♦️جالب توجّه اینکه، در کتاب «مزامیر داوود» که امروز جزء کتب عهد قدیم (تورات) است عین این موضوع به تعبیرات گوناگون دیده مى شود: ♦️از جمله در مزمور 37 مى خوانیم: زیرا که شریران منقطع خواهند شد و اما متوکّلان به خداوند وارث زمین خواهند شد، هان بعد از اندک مدّتى شریر نخواهند بود... امّا حکیمان وارث زمین خواهند شد. ♦️در همان «مزمور 37» همین موضوع به تعبیرات دیگرى نیز آمده است: «... زیرا متبرّکان خداوند وارث زمین خواهند شد، امّا ملعونان وى منقطع خواهند شد ـ صدیقان وارث زمین شده ابداً(همیشه) در آن ساکن خواهند شد»(*) ♦️همانگونه که ملاحظه مى کنید کلمه صالحون که در قرآن آمده کلمه جامعى است که هم «حکیمان» و هم «صدّیقان» و هم «متوکّلان» و هم «متبرکان» را در بر مى گیرد. *جمله هاى فوق، از ترجمه توراتی است که در سال 1878 میلادى توسّط مجمع ترجمه کتب مقدّسه(واقع در لندن)، به فارسى برگردانده شده است. 🤲اَللّـهُمَّ اَرِنِی الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَميدَةَ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*توكل_برخدا :چرا و چگونه❓* *📜إِنْ يَنْصُرْكُمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ لَكُمْ وَ إِنْ يَخْذُلْكُمْ فَمَنْ ذَا الَّذِي يَنْصُرُكُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَ عَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ‌* 📚 آل عمران/۱۶۰ 🌱اگر خداوند شما را يارى كند ، هيچ كس بر شما غالب نخواهد شد و اگر شما را خوار كند ، پس چه كسى است كه بعد از آن بتواند شما را يارى كند❓(بنابراين) مؤمنان فقط بايد بر خداوند توكّل كنند. 🌼 نتیجه👈 ❗ 🌳در این آیه نکته توکل بر خداوند بیان شده است و آن این که : قدرت او بالاترین قدرتهاست و «اگر خداوند شما را یاری کند هیچ کس بر شما پیروز نخواهد شد ، و اگر دست از یاری شما بردارد کیست که بعد از او شما را یاری کند» 👈.در آیه ی قبل روی سخن به پیامبر اکرم" صلّی اللّه علیه و آله" بود و به او دستور می‌داد ، *اما در این آیه روی سخن به همه مؤمنان است* و به آنها می‌گوید : همانند پیامبر ، باید بر ذات پاک خدا تکیه کنند ، و لذا در پایان آیه می‌خوانیم : *«و مؤمنان تنها بر ذات خداوند ، باید توکل کنند»* *📜(وَ عَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ)* 🌷در حديث آمده است كه رسول خدا "صلى الله عليه و آله" از جبرئيل پرسيد: *توكّل بر خدا چيست ❓* 👈جبرئيل گفت : *🌱اين‌كه بدانى مخلوق ، سود و زيانى به تو نمى‌رساند و از غير خدا كاملًا شوى.* 🌼👈اگر انسان به اين درجه رسيد ، *جز براى خدا كار نمى‌كند و از غير خدا نمى‌هراسد و جز به خدا اميد ندارد* و اين حقيقت است. 📚تفسير: نور و نمونه کانال 👇 @Targomeh
بسم الله النور «فَانظُرْ إِلَی‌ ءَاثَـَرِ رَحْمَت‌ِ اللَّه‌ِ کَیْف‌َ یُحْی‌ِ الأرْض‌َ بَعْدَ مَوْتِهَا، إِن‌َّ ذََلِکَ لَمُحْی‌ِ الْمَوْتَی‌َ وَ هُوَ عَلَی‌َ کُل‌ِّ شَی‌ْءٍ قَدِیرٌ؛ ‌روم‌/۵۰» 🌸 با سلام و احترام و آرزوی سلامت و سعادت برای شما قرآنیان گرامی و خانواده ارجمندتان... آرزوی توفیق خدمت بیش از پیش به ساحت مقدس قرآن و عترت بهار مهدوی خجسته باد. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗📗 ❤️ 💐زیبایى از بن فارسى « » و به معناى نیکویى، قشنگى و خوبى است. 🌈معادل‌هاى فارسى آن اورند، اورنگ، افرنگ و برابر عربى آن حُسْن و جَمال است . متضاد زیبا در فارسى واژه « » است . 💐برخى در تبیین معنای ،‌آن را امری نسبی دانسته و به * و هماهنگی همراه عظمت و پاکی در شیئی که عقل و تخیل و تمایلات عالی انسان را تحریک می‌کند و و انبساط پدید می‌آورد * تعریف کرده‌اند . 🌈 از دیرباز از موضوعات مورد توجه فیلسوفان بوده است ؛ برای نمونه تعادل و هماهنگی اجزاء و دقیق بودن را اساسی * زیبا * شمرده است . 💐 احساس زیبایی از منظر با التذاذ و نشاط ،‌تصور خیالی و مجموعه وسیع دیگری از فعل و انفعالات همراه است . 🌈در فلسفه نیز به رابطه اخلاق و هنر و زیبایی پرداخته می شود و گروهی به از افلاطون ، ملاک خوبی را و هنر می دانند . 💐 هنر دوره اسلامی در تاریخ خود از مقولات کلامی و فقهی با چالش جدی شرک زدایی مواجه شمرده شده و در نتیجه برخی از های تجلی امر زیبا و به ویژه ، بخش وسیعی از نقاشی و موسیقی و نیز تا اندازه زیادی مطالعات نظری مربوط به آنها امکان نداشته و هنر اسلامی به سمت های دیگری مانند خط و تذهیب گراییده است . 🌈بحث مستقلی با عنوان * * در قرآن مطرح نشده است ، هر چند در خلال طرح مجموعه متنوعی از ،‌ وصف این جهان و اجزاء آن از جمله آسمان و زمین و ستارگان و سیارات و کوه و طبیعت با هدف اندرزی ، توصیف جهان دیگر و امور مانند و حور و غلمان و درختان بهشتی با هدف انگیزشی و ..... فراوانی به زیبایی شده که از خلال تجزیه و تحلیل آنها می‌توان به دیدگاه های کلی درباره زیبایی دست یافت . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh
14.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۲۲۴ وَ لا تَجْعَلُوا اللَّهَ عُرْضَةً لِأَيْمانِكُمْ أَنْ تَبَرُّوا وَ تَتَّقُوا وَ تُصْلِحُوا بَيْنَ النَّاسِ وَ اللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ‌ براى نيكى كردن و پروا داشتن واصلاح بين مردم، خدا را دستاويز سوگندهاى خود قرار ندهيد. همانا خداوند شنوا و دانا است. کانال 👇 @Targomeh