eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
امام باقر ( زراره گوید: مطلبی داشتم که نمی‌خواستم ابتدا آن را از امام باقر (بپرسم. سؤال لطیفی را پیش کشیدم تا در خلال آن به مسئله‌ی مورد نظرم برسم. آن مسئله‌ی لطیف این بود که از آن حضرت (پرسیدم: «آیا کسی که کشته می‌شود مرده است»؟ فرمود: «نه! مرگ، مرگ و کشته‌شدن، کشته‌شدن است (هرکدام حساب جداگان‌های دارند)». عرض کردم: «جایی را در قرآن نمی‌یابم که خداوند میان کشته‌شدن و مردن فرق گذاشته باشد»؟ حضرت (این آیه: أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ وَ لَئِنْ مُتُّمْ أَوْ قُتِلْتُمْ لَإِلَی اللهِ تُحْشَرُونَ را که خداوند مرگ و کشته‌شدن را از هم جدا ساخته است، خواند و سپس فرمود: «ای زراره! بنابراین مرگ، مرگ و کشته‌شدن، کشته‌شدن است، با این فرق که خداوند می‌فرماید: خداوند جان‌ها و اموال مؤمنین را از آن‌ها می‌خرد تا در عوض به آن‌ها بهشت بدهد. آن‌ها در راه خدا جهاد می‌کنند و دشمنان خدا را می‌کشند، و خود کشته می‌شوند این وعده‌ی راست خداوند است. (توبه/۱۱۱). عرض کردم: «خداوند در آیه‌ی دیگری می‌فرماید: کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ المَوْتِ آیا می‌فرمایید کسی که کشته می‌شود مرگ را نمی‌چشد»؟ فرمود: «کسی که با شمشیر در راه خدا کشته می‌شود با آن کس که در بسترش جان می‌دهد یکسان نیستند، کسی که کشته می‌شود ناچار می‌باید به دنیا برگردد [و مجدّداً زندگی کند و بعد بمیرد] تا مزه‌ی مرگ را بچشد». 📚 بحارا لأنوار، ج۵۳، ص۶۵/ نورالثقلین کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[ وآنچه از نعمت داريد پس از خداوند است هرگاه نگرانى و بلا به شما رسد تنها به سوى او ناله مى‌كنيد اما همين كه نگرانى ومِحنت را از شما برطرف كرد نسبت به پروردگارشان شرك مى‌ورزند تا ناسپاسی کنند آنچه را که به آنان داده‌ايم پس به کامرانی بپردازید که به زودی خواهید دانست... ] 📚|↫آیه ۵۳ تا ۵۵ سوره نحل🍃 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️پرسید مگه نمیگی تمام عالم در اختیار امامه 🔹گفتم بله هست 🔸گفت پس چرا سید الشهدا ندای «هل من ناصر ینصرنی» سر داد؟؟ 🔹گفتم خدا مگه به پول من و تو احتیاج داره؟؟ 🔸گفت خب نه 🔹گفتم پس چرا میگه: مَّن ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا (بقره245) 👈کیه که ی قرض خوب به خدا بده ✍ غرض، دستگیری از من وتوئه وگرنه جای سیدالشهدا رو عرش اعلاست نه زمین کربلا کانال 👇 @Targomeh
سؤال: با توجّه به اينكه معناى «غفلت» بى توجّهى نسبت به چيزى، و معناى «اعراض» روى‌گرداندن با توجّه از چيزى است، پس چگونه كه در آيه غفلت واعراض در كنار هم مطرح شده‌اند؟ پاسخ: غفلت و بى توجّهى دو گونه است: الف: غفلتى كه شخص با هشدار بيدار مى‌شود. ب: غفلتى كه مقدّمه‌ى اعراض است، يعنى شخصِ غافل نمى‌خواهد بيدار شود. همچون كسى كه خودش را به خواب‌زده كه با صدا زدن نيز چشم خود را باز نمى‌كند. از آنجا كه غالب مردم از معاد و حساب غافلند، خداوند اين غفلت را به همه مردم نسبت داده است وگرنه هميشه گروهى از مردم، استثنا هستند. در آيه 97 همين سوره، به اقرار به غفلت از زبان خود مردم نيز اشاره شده است. «يا وَيْلَنا قَدْ كُنَّا فِي غَفْلَةٍ مِنْ هذا» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜سبک زندگی قرآنی 🍂از مال حرام اجتناب کنید. 🍂 🔶 وَیلٌ لِلمُطَفِّفین...كَلَّا إِنَّ كِتَابَ الفُجَّارِ لَفِي سِجِّينٍ.... (سوره ) ❌ اولا: خدا اعمال کم فروشان را ثبت وضبط کرده و مجازات خواهد نمود. 💥دوما: لقمه حرام، انسان را تا مرز كفر و جنگ با ولیّ خدا پيش میبرد: در آغاز سوره سخن از كم فروشى است كه عامل كسب لقمه حرام است، و سپس سخن از فجور و گناه است و در ادامه سخن از تكذيب است. ودر پایان نیز، مجازات سخت است وعذاب. یعنی لقمه حرام، انسان رابه گناه وحتی بی دینی می کشاند. 🍁 امام حسين عليه السلام نیزبه لشگر يزيد فرمود: «قد مُلئت بطونكم من الحرام» شكمهاى شما از حرام پر شده و ديگر سخن حق در روح شما اثرى ندارد. کانال 👇 @Targomeh
✅میگن تیری به او اصابت کرد 🔰به مصیبتم مصیبت میگن چون به بنده ی خدا اصابت میکنه 🔹از کجا میاد؟؟ 🔹چرا میاد؟؟ 🔹کی میفرسته؟؟ 👌اینش الان مهم نیست مهم اینه که باید وقت مصیبت صبر کنی الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ (بقره156) کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 📖 ⬛️ السلام> 👈 ( 40 ـ 60 ق.) 💠 امام حسین علیه‌السلام تقریبا با ۱۰ سال پایانى حکومت معاصر بود؛ امام در سال ۴۹ یا ۵۰ به رسید . 🍀 زمانى که کوفه در اعتراض ضد ، نزد امام حسن علیه‌السلام در مدینه رفته ، تا ایشان را به ترغیب کنند و امام علیه السلام اوضاع را نامناسب دانست ، آنها که بر خود پای می فشردند ،‌خدمت امام علیه السلام رسیدند و ایشان نیز تاکید کردند تا معاویه بر سر است ،‌شیعیان در خانه خود بمانند . 💠نامه نگاری کوفه با امام علیه السلام پس از شهادت امام علیه السلام نیز ادامه یافت ؛ ولی امام حسین علیه السلام می بایست تا زمان مرگ به مفاد پیمان صلح وفادار می ماند . 🍀 در چنین اوضاعی ، کوشید روابط خود با امام حسین علیه السلام را بخشد ،‌ از این رو از خود در مدینه خواست ،‌دختر زینب علیها السلام خواهر امام حسین را برای خواستگاری کند و این ازدواج را عامل زدودن های پیشین و گشودن فصلی نو دانست ؛ ولی امام علیه السلام با این مخالفت کرده و ام کلثوم را به قاسم بن محمد بن جعفر درآورد و یکی از زمین های خود را به آنان بخشید . ادامه دارد ........ کانال 👇 @Targomeh