eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.4هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️پرسید مگه نمیگی تمام عالم در اختیار امامه 🔹گفتم بله هست 🔸گفت پس چرا سید الشهدا ندای «هل من ناصر ینصرنی» سر داد؟؟ 🔹گفتم خدا مگه به پول من و تو احتیاج داره؟؟ 🔸گفت خب نه 🔹گفتم پس چرا میگه: مَّن ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا (بقره245) 👈کیه که ی قرض خوب به خدا بده ✍ غرض، دستگیری از من وتوئه وگرنه جای سیدالشهدا رو عرش اعلاست نه زمین کربلا کانال 👇 @Targomeh
سؤال: با توجّه به اينكه معناى «غفلت» بى توجّهى نسبت به چيزى، و معناى «اعراض» روى‌گرداندن با توجّه از چيزى است، پس چگونه كه در آيه غفلت واعراض در كنار هم مطرح شده‌اند؟ پاسخ: غفلت و بى توجّهى دو گونه است: الف: غفلتى كه شخص با هشدار بيدار مى‌شود. ب: غفلتى كه مقدّمه‌ى اعراض است، يعنى شخصِ غافل نمى‌خواهد بيدار شود. همچون كسى كه خودش را به خواب‌زده كه با صدا زدن نيز چشم خود را باز نمى‌كند. از آنجا كه غالب مردم از معاد و حساب غافلند، خداوند اين غفلت را به همه مردم نسبت داده است وگرنه هميشه گروهى از مردم، استثنا هستند. در آيه 97 همين سوره، به اقرار به غفلت از زبان خود مردم نيز اشاره شده است. «يا وَيْلَنا قَدْ كُنَّا فِي غَفْلَةٍ مِنْ هذا» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜سبک زندگی قرآنی 🍂از مال حرام اجتناب کنید. 🍂 🔶 وَیلٌ لِلمُطَفِّفین...كَلَّا إِنَّ كِتَابَ الفُجَّارِ لَفِي سِجِّينٍ.... (سوره ) ❌ اولا: خدا اعمال کم فروشان را ثبت وضبط کرده و مجازات خواهد نمود. 💥دوما: لقمه حرام، انسان را تا مرز كفر و جنگ با ولیّ خدا پيش میبرد: در آغاز سوره سخن از كم فروشى است كه عامل كسب لقمه حرام است، و سپس سخن از فجور و گناه است و در ادامه سخن از تكذيب است. ودر پایان نیز، مجازات سخت است وعذاب. یعنی لقمه حرام، انسان رابه گناه وحتی بی دینی می کشاند. 🍁 امام حسين عليه السلام نیزبه لشگر يزيد فرمود: «قد مُلئت بطونكم من الحرام» شكمهاى شما از حرام پر شده و ديگر سخن حق در روح شما اثرى ندارد. کانال 👇 @Targomeh
✅میگن تیری به او اصابت کرد 🔰به مصیبتم مصیبت میگن چون به بنده ی خدا اصابت میکنه 🔹از کجا میاد؟؟ 🔹چرا میاد؟؟ 🔹کی میفرسته؟؟ 👌اینش الان مهم نیست مهم اینه که باید وقت مصیبت صبر کنی الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ (بقره156) کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 📖 ⬛️ السلام> 👈 ( 40 ـ 60 ق.) 💠 امام حسین علیه‌السلام تقریبا با ۱۰ سال پایانى حکومت معاصر بود؛ امام در سال ۴۹ یا ۵۰ به رسید . 🍀 زمانى که کوفه در اعتراض ضد ، نزد امام حسن علیه‌السلام در مدینه رفته ، تا ایشان را به ترغیب کنند و امام علیه السلام اوضاع را نامناسب دانست ، آنها که بر خود پای می فشردند ،‌خدمت امام علیه السلام رسیدند و ایشان نیز تاکید کردند تا معاویه بر سر است ،‌شیعیان در خانه خود بمانند . 💠نامه نگاری کوفه با امام علیه السلام پس از شهادت امام علیه السلام نیز ادامه یافت ؛ ولی امام حسین علیه السلام می بایست تا زمان مرگ به مفاد پیمان صلح وفادار می ماند . 🍀 در چنین اوضاعی ، کوشید روابط خود با امام حسین علیه السلام را بخشد ،‌ از این رو از خود در مدینه خواست ،‌دختر زینب علیها السلام خواهر امام حسین را برای خواستگاری کند و این ازدواج را عامل زدودن های پیشین و گشودن فصلی نو دانست ؛ ولی امام علیه السلام با این مخالفت کرده و ام کلثوم را به قاسم بن محمد بن جعفر درآورد و یکی از زمین های خود را به آنان بخشید . ادامه دارد ........ کانال 👇 @Targomeh
10.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم عمران آیه ۶۷و۶۸ 🌺مَا كَانَ إِبْرَاهِيمُ يَهُودِيًّا وَلَا نَصْرَانِيًّا وَلَٰكِنْ كَانَ حَنِيفًا مُسْلِمًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ﴿٦٧﴾ ابراهیم نه یهودی بود و نه نصرانی، بلکه یکتاپرست و حق گرایی تسلیم بود، و از مشرکان نبود. (۶۷) 🌺إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَهَٰذَا النَّبِيُّ وَالَّذِينَ آمَنُوا ۗ وَاللَّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ ﴿٦٨﴾ مسلماً نزدیک ترین مردم به ابراهیم [از جهت پیوند وانتساب معنوی] کسانی اند که [از روی حقیقت] از او پیروی کردند، و این پیامبر و کسانی که [به او] ایمان آورده اند [از همه به او نزدیک ترند] و خدا یاور و سرپرست مؤمنان است. (۶۸) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٦٧) -سپس با صراحت تمام به اين مدعيان پاسخ مى‌گويد كه: «ابراهيم نه يهودى بود و نه نصرانى، بلكه موحد خالص و مسلمان (پاك نهادى) بود» (ما كانَ إِبْراهِيمُ يَهُودِيًّا وَ لا نَصْرانِيًّا وَ لكِنْ كانَ حَنِيفاً مُسْلِماً) . خداوند پس از توصيف ابراهيم (ع) به عنوان حنيف و مسلم، مى‌فرمايد: «او هرگز از مشركان نبود» (وَ ما كانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ) . تا هر گونه ارتباطى ميان ابراهيم و بت پرستان عرب را نفى كند. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 293 کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٦٨) -بنابر آنچه گفته شد معلوم شد كه ابراهيم پيرو هيچ يك از اين آيينها نبوده، تنها چيزى كه در اينجا باقى مى‌ماند اين است كه چگونه مى‌توان خود را پيرو اين پيامبر بزرگ كه همۀ پيروان اديان الهى براى او عظمت قائل هستند دانست! در آيۀ مورد بحث به اين معنى پرداخته و مى‌گويد: «سزاوارترين مردم به ابراهيم آنها هستند كه از او پيروى كردند و اين پيامبر (پيامبر اسلام) و كسانى كه به او ايمان آورده‌اند مى‌باشند» (إِنَّ أَوْلَى النّاسِ بِإِبْراهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَ هذَا النَّبِيُّ وَ الَّذِينَ آمَنُوا) . اهل كتاب با عقايد شرك آميز خود كه اساسى‌ترين اصل دعوت ابراهيم (ع) يعنى توحيد را زير پاگذارده‌اند، و يا بت‌پرستان عرب كه درست در نقطۀ مقابل آيين ابراهيم (ع) قرار گرفته‌اند چگونه مى‌توانند خود را پيرو ابراهيم و در خط او بدانند! و در پايان آيه به آنها كه پيرو واقعى مكتب پيامبران بزرگ خدا بودند بشارت مى‌دهد كه «خداوند ولىّ و سرپرست مؤمنان است» (وَ اللّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 293 کانال 👇 @Targomeh