eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 خبرنگار می پرسد؟ به نظر شما چند دین آسمانی وجود دارد؟ و این نوجوان ۱۲ ساله پاسخی می دهد که خبرنگار را شگفت زده می کند. @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ 🥷 ✅ابوسفیان در شان نزول 👈 ۷ . در ذیل آیه ۳۶ آمده است که پیامبر صلی الله علیه و آله بر ابوسفیان و ابوجهل گذشت . 👽 ابوجهل به گفت : به پیامبر بنی عبد مناف بنگر ! ابوسفیان گفت : مگر چه می‌شد اگر از بنی عبد منافع مناف بود . ☠ پیامبر پس از پاسخ به ، به ابوسفیان گفت : تو نیز از سر تعصب حمیّت سخن گفته‌ای ! 👽 درباره آنان فرمود : * و اذا رءاک الّذین کفروا ان یتّخذونک الّا هزوا = چون تو را ببینند ، بی شک به مسخره‌ات می‌گیرند * 👈 ۸ . آیه ۳۰ انفال به ماجرای دارالندوه اشاره دارد که در آن ، مشرک مکه از جمله ابوسفیان در توطئه‌ای تصمیم گرفتند تا پیامبر را یا تبعید کنند یا از پای درآورند . * و اذ یمکر بک الّذین کفروا لیثبتوک او یقتلوک او یخرجوک و یمکرون و یمکر الله والله خیر الماکرین * ادامه دارد ...... @Targomeh
9.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ وَ لَمَّا يَأْتِهِمْ تَأْوِيلُهُ كَذلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الظَّالِمِينَ «یونس آیه39» بلكه (حقّ آن است كه) چيزى را كه به شناخت آن احاطه نداشتند دروغ پنداشتند، در حالى كه سرانجام و حقيقت و باطن آن هنوز بر ايشان روشن نشده است. كسانى كه پيش از آنان بودند نيز همين گونه تكذيب كردند. پس بنگر كه سرانجام ستمگران چگونه است. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ وَ لَمَّا يَأْتِهِمْ تَأْوِيلُهُ كَذلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الظَّالِمِينَ «یونس آیه39» بلكه (حقّ آن است كه) چيزى را كه به شناخت آن احاطه نداشتند دروغ پنداشتند، در حالى كه سرانجام و حقيقت و باطن آن هنوز بر ايشان روشن نشده است. كسانى كه پيش از آنان بودند نيز همين گونه تكذيب كردند. پس بنگر كه سرانجام ستمگران چگونه است. جلد 3 - صفحه 573 نکته ها امام صادق عليه السلام فرمودند: از دو آيه‌ى قرآن دو درس بزرگ مى‌آموزيم: الف: تا علم نداريم، حرفى نزنيم. «أَ لَمْ يُؤْخَذْ عَلَيْهِمْ مِيثاقُ الْكِتابِ أَنْ لا يَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ» «1» ب: تا علم نداريم، حرفى را ردّ نكنيم. «بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ» همين آيه. «2» عبدالعظيم حسنى از امام جواد عليه السلام نقل مى‌كند كه حضرت على عليه السلام فرمود: چهار نكته گفتم كه خداوند آيات آن را نازل كرده است: 1. «المرء مخبوء تحت لسانه» شخصيّت انسان در زير زبانش پنهان است، آيه نازل شد: «وَ لَتَعْرِفَنَّهُمْ فِي لَحْنِ الْقَوْلِ» «3» يعنى در گفتگو آنان را مى‌شناسى. 2. گفتم: «مَن جهل شيئاً عاداه» هركس چيزى را نداند، دشمنى با آن مى‌كند، آيه نازل شد: «بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا» 3. گفتم: «قيمة كلّ امرء ما يحسنه» ارزش هر كس به لياقت و عملكرد اوست، آيه نازل شد: «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاهُ عَلَيْكُمْ وَ زادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ» «4» يعنى خداوند طالوت را به خاطر توانايى‌هايش برگزيد. 4. «القتل يقلّ القتل» كشتن ستمگر، جلو زياد شدن قتل را مى‌گيرد، آيه نازل شد: «وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ» «5» پیام ها 1- مخالفان، بدون احاطه‌ى علمى به قرآن، آن را ردّ كرده‌اند. «كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا» 2- به خاطر ندانستن، چيزى را ردّ نكنيم. «كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا» 3- دانستنِ كلّى و اجمالى كم اثر است. آنچه سبب نورانيّت مى‌شود، «احاطه‌ى علمى» است. «لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ» «1». اعراف، 169. «2». تفسير مجمع‌البيان. «3». محمّد، 30. «4». بقره، 247. «5». بقره 179؛ كافى، ج 1، ص 166. جلد 3 - صفحه 574 4- مخالفت با انبيا در طول تاريخ، اغلب بر اساس جهل بوده است. «كَذلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ» 5- آگاهى بر تاريخ وسرنوشت مخافان انبيا، لازم است. فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ ... @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛓ گردنبند فلزی گداخته شده در قیامت ⛓ 💢قرآن کریم در آیه ۱۸۰ سوره آل عمران می‌فرماید : کسانی که در دنیا خداوند به آنها مال زیادی داده است اما آنها دست خود را بسته‌اند و بخل می‌ورزند از اینکه به دیگران هم بدهند... 🔥در آن مال را مثل گردنبند فلزی گداخته شده به گردن آنها خواهد زد که این مال دنیا همیشه همراهشان باشد و مایه بدبختی و شرمساری‌شان شود. 👤 @Targomeh
⁉️ آیا شباهتی بین این دنیا و برزخ هست؟ ⁉️ ✅ عالم دنيا با عالم برزخ شباهتي ندارد زيرا حيات و زندگي در دنيا اجتماعي و مادّي و همراه با خورد و خوراك و جا و مكان و لباس و پوشاك و خواب و بيداري است 🔹 ولي پس از مرگ حيات و زندگي فردي شروع مي شود و احتياجي به خورد و خوراك و لباس و پوشاك نيست.[تفسير الميزان، ‌ج 2، ص 122.] 🔹♦️آيه مي فرمايد: "قالوا ربنا امّتنا اثنتين واحييتنا اثنتين ...؛[مؤمن (41) آيه‌ 11.] آنان مي گويند: پروردگارا، ما را دوبار ميراندي و دوبار زنده كردي. اكنون به گناهان خود معترفيم. آيا راهي براي خارج شدن وجود دارد؟". 🔹♦️ بعضي از آين آيه استفاده كرده اند: مرگ برزخي همانند مرگ دنيوي داريم. دو نوع مرگ است: يكي مردن و رفتن به عالم برزخ، دوم مردن در عالم برزخ و وارد شدن به عالم قيامت. 🔹♦️برخي نيز از اين آيه استفاده كرده اند: در عالم برزخ نيز نوعي حيات است كه بعد از مدّت كوتاهي به مرگ مي انجامد امّا مسلّماً حيات در عالم برزخ با حيات در دنيا تفاوت دارد امّا در اصل زندگي و حيات با هم مشابهت دارند. [آيت الله ناصر مكارم، پيام قرآن، ص 454.] @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ ءَامَنُواْ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ خَوَّانٍ كَفُور (حج/۳۸) 🔹قطعاً خداوند از كسانى كه ایمان آورده‌اند دفاع مى‌كند، بى‌شک خداوند هیچ خیانتكار ناسپاسى را دوست ندارد. 🔸یكى از وعده‌ها و سنّت‌هاى الهى، نصرت و دفاع از مؤمنین است و خداوند این دفاع و حمایت را به عنوان یک حقّ، بر خود لازم فرموده است: «و كان حَقّاً علینا نَصرالمؤمنین»(روم/۴۷)، البتّه معناى دفاع و نصرت الهى، همیشه دفاع و نصرت فورى و كوتاه مدّت نیست، بلكه دفاع دراز مدّت را نیز شامل مى‌شود، زیرا در آیات دیگر می‌فرماید: «والعاقبة للمتّقین» آرى، ممكن است در یک درگیرى و جنگ، مؤمنین به ظاهر شكست بخورند ولى اهداف و تفّكر آنان پیروز شود. «خَوّان» و «كَفور» به معناى كسى است كه كفر و خیانت، كار و سیره‌ى او باشد. ❇️ از پيام‌های آیه ▫️تحقّق وعده‌ى الهى در دفاع از مؤمنان، حتمى است. «اِنَّ» ▫️مؤمنان، تنها و بى‌مدافع نیستند. «اِنّ اللّه یُدافع عن الّذین آمنوا» ▫️حمایت خداوند، ابدى است. «یُدافع» ▫️مؤمنان، از حریم خدا دفاع مى‌كنند و خدا از حریم مؤمنان. «یُدافع»، نه «یدفع» ▫️مؤمنان، محبوب خدا هستند. «اِنّ اللّه یُدافع» ▫️عنصرى كه نصرت و دفاع خدا را جلب مى‌كند، ایمان است. «عن الّذین آمنوا» ▫️قهر و غضب خداوند، بر اساس معیارهاست. «یدافع عن الّذین آمنوا - لایحبّ كل خَوّان» (دین خداوند امانتى در دست ماست كه نباید به آن خیانت شود) «لایحبّ كلّ خَوّان ...» ▫️همه‌ى مردم در برابر خداوند یكسانند، «كلّ خَوّان» و خیانت از هیچ كس بخشیده نیست. ▫️بدتر از خیانت، خیانت‌پیشگى؛ «خَوّان» بدتر از كفر، كفرپیشگى است.«كَفور» ▫️خیانت، زمینه‌ى كفر است. (اوّل «خَوّان» مطرح شده، بعد «كَفور») ▫️كسى كه ایمان ندارد به خود و خدا و رسول خدا صلى الله علیه و آله خیانت كرده است. («خوّان» در برابر «آمنوا» قرار داده شده است) @Targomeh