eitaa logo
| توییتا |
2.1هزار دنبال‌کننده
13.1هزار عکس
5.3هزار ویدیو
452 فایل
توییتا چیست؟👇 https://eitaa.com/Twiitaa/26507 ارسال پیام ازطریق👇 @hosseinkhademi75 ادمین خانوما👇 @Mahdolia ناشناس تلگرامی👇 https://t.me/Twiitaabot ناشناس ایتا👇 https://6w9.ir/s/120 ناشناس ایتا شماره۲: https://daigo.ir/secret/464858035
مشاهده در ایتا
دانلود
هر بلایی شد سرم آوردی ای دنیا ولی می رسد روزی که کارت گیر باشد پیش ما @Twiitaa
مرا به او بخواهانید شخصاً مرا نمی خواهد... رضابراهنی @Twiitaa
هدایت شده از آقا سید ✌️
در جواب ایشون، اولاً اصل ۵۹ قانون اساسی، از امکان مراجعه به آراء عمومی گفته و نه از لزوم مراجعه؛ طبیعیه که درصورت وجود شرایط اون هم در موارد بسیار خاص و محدود امکان برگزاری رفراندوم هست ثانیاً ایشون اول بگن جریان متبوعشون تو انتخابات سال ۸۸ به رای و خواست اکثریت مردم خیانت کردن، بعد بیان از رفراندوم حرف بزنن... چه تضمینی هست آقایان در صورت عدم تامین خواستشون در رفراندوم، باز نگن تقلب شده؟! 👇 https://eitaa.com/aghaseyed1
4_6006076352556436754.mp3
11.53M
°•💌•° شرح 🎙 •| أَللّٰهُمَ ارّزُقْنِی فِیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ الْقَدْرِ... خدایا روزی کن مرا در آن فضیلت شب قدر را...|• .. @Twiitaa
از برای در " قرآن کریم " 💛نزد خدا سخت ناپسند است که چیزی را بگویید و عمل نکنید. (صف، ۳) ✨راه رهایی از تمام بنبست ها از جمله اختلافات زن و شوهر تقواست. (طلاق ،۲) 💛روز قیامت نه خویشان شما و نه فرزندانتان هرگز به شما سود نمی رسانند. (ممتحنه، ۳) ✨دلبستگی و وابستگی به مال و فرزند، زمینه لغزش و انحراف است و گذشتن از این دلبستگی برای خدا کاری بزرگ است. (تغابن ،۱۵) 💛همه سخنان را نباید آشکار و نهان گفت؛ گاهی باید نهی از منکر یا امر به معروف در خفا و پنهان باشد. (مجادله، ۹) ✨در هشدارها به سراغ علتها بروید. گاهی علت توطئه ها، مغرور شدن به مال و فرزند است. (مجادله ،۱۷) 💛دوستی پایدار آن است که به خاطر کمالات افراد را دوست بداریم نه به دلیل نام و قبیله و چشم داشت (حشر ،۹) ✨به نماز جمعه بروید، و دادوستد را رها کنید. (جمعه ،۹) 💛در مجالس برای تازه واردها جا باز کنید تا خدا برای شما گشایش کند. (مجادله،۱۱) ✨خود را در اختیار هر حزب و گروهی قرار ندهید که بعضی ،گروهها حزب شیطان اند . (مجادله ،۱۹) 💛پیروزی را از خدا بدانید نه از تجهیزات و تجربه و تخصص (صف، ۱۳) ✨و خدا برای انسان با تقوا از جایی که حسابش را نمی کند روزی میرساند (طلاق ،۳) .. @Twiitaa
4_6010579952183806244.mp3
10.16M
°•♥️•° شرح 🎙 •| أَللّٰهُمَ وَفِّرْ حَظِّی فِیهِ مِنَ النَّوَافِلِ... خدایا زیاد کن بهره مرا در آن از إقدام به مستحبات...|• .. @Twiitaa
یه سوال دیگه امام علی در مقابل خوارج چه کرد؟ رفراندوم برگزار کرد؟ خوارج با چه چیزی مخالفت کردن؟ با حکومت امام علی. اما قبل از اینکه امام باهاشون بجنگه، چه رفتاری باهاشون داشت؟ تن به خواسته‌ی اونها داد به حکمیت، بعد خودشون پشیمون شدن باز پیله کردن به امام علی که چرا حکمیت رو قبول کردی!! خب، یعنی امام اجازه داد که طبق نظر اکثریت پیش بره که بفهمن اشتباه کردن با وجود اینکه میدونستن غلطه. این کجاش بده؟ خوبه که تو به مردمت امکان رشد بدی با اینکه می‌دونی خطا می‌کنن، احتمال اینکه خطا می‌کنن دلیل این نمیشه که حق انتخاب رو ازشون سلب کنیم. نظر من اینه هدف حکومت اسلامی تربیت انسانِ متعالی و پایبندی به ارزش‌ها در هر شرایطیه، نه لزوما بقا. وگرنه حکومت امام علی مطلوب نبود، مطلوبه چون به مردم اجازه فکر کردن، تصمیم گرفتن و رشد دادن میده، حتی اگر اشتباه کنن (البته اینکه اونها هم مصمم بودن و پافشاری کردن هم درسته) و اینکه از ارزش‌هاش کوتاه نیومد حتی به قیمت نابودی. ممکنه بگید مگه امام برای بقا نجنگید؟ میگم بله حتما جنگید، با کسایی که شمشیر کشیدن جنگید. اما قبل از این فضای تربیت شدن و فهمیدن رو فراهم کرده بود، امکان خطا کردن بهشون داده بود، با وجود اینکه لطمه‌ی بزرگی به بقای حکومتش زده شد. حالا اگر از میون هزاران نفر، دو نفر هم درست و غلط رو بفهمن و با تحلیل و فکر خودشون به نتیجه برسن این یعنی موفقیت، نه اینکه چون میلیون‌ها آدم راه درست رو برن اما ندونن چرا میرن! (اینم بگم همه به یک اندازه رشد نمیکنن، طبیعیه) @Twiitaa
در مورد اینکه اگر مردم اسلام رو نخوان... شما رو مصداق بحث می‌کنید. من مصداقی بحث نمی‌کنم، چیزی هم مدنظرم نیست. میگم این حق مراجعه به آرای عمومی (که شامل همه مردم میشه نه فقط یه قشر خاص با عقاید خاص) رسمیت داره یا نه؟ باید نظر خواهی کرد و این نظرخواهی درسته یا نه؟ اگر درسته و به رسمیت می‌شناسیم اونوقت بحث می‌کنیم سر اینکه مردم در چه مواردی نظر بدن یا ندن. حالا مثال هم می‌زنم، اینترنت که دیگه تخصصی و امنیتی و کارشناسی و... نیست. نظر مردم مهمه یا نه؟ اصلا رفراندوم هم نه، همینجوری هم میشه فهمید نظر مردم چیه. چقدر بها میده اونی که مسئولشه؟ اون نماینده‌ای که قراره منِ مردم رو نمایندگی کنه چقدر بها میده بهش؟ گیریم درست هم باشه این مواجهه، آیا مردم نیاز هست که اقناع بشن؟ یا نه اهمیتی نداره. ببینید فقط مردم مردم کردن نیست. خدا رحمت کنه آقای افروغ رو، در مورد این مردمی که پاییز ۴۰۲ اعتراض می‌کردن گفتن اینا احساس طردشدگی دارن. درستم گفتن. یکی از شعارها این بود، «می‌جنگیم، می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم» از چی؟از کی؟ ماها که فقط مسخره می‌کنیم اما این یه ریشه‌ای یه جایی داره دیگه، چرا فکر می‌کنه ایران برای اون نیست؟ به این خاطر نیست که نقشی برای خودش در حکومت نمی‌بینه؟ به این خاطر نیست که فکر می‌کنه حکومت تنها زمانی میره سراغش که بهش احتیاج داره؟ @Twiitaa
این برشی که از سخنرانی حضرت آقا بیان کردین در رابطه با رفراندوم بود یعنی اصل موضوع درمورد رفراندوم بود درمورد سوالتون هم مشخصا اون عده‌ای که تو راهپیمایی شرکت میکنن کل مردم نیستن و طبیعتا جزئی از مردمن اینکه گفته بشه مردمی که تو راهپیمایی در حمایت از انقلاب شرکت میکنن با بصیرت هستن دلیل بر این نیست که همه مردم بصیرت لازم رو دارن به عبارت دیگه این حرف حضرت آقا نقض کننده اون حرفشون نیست می‌گید جزئی از مردم در راهپیمایی شرکت می‌کنن که درسته، خب یعنی اینا تحلیل دارن، بقیه که شرکت نمی‌کنن تحلیل ندارن؟ یعنی مردم با بصیرت همونایی هستن که شرکت می‌کنن؟ یعنی منظور از مردم، همون مردمِ خاصِ هم نظر هستن؟ پ‌ن: دوستان من فقط دارم سوال می‌پرسم. تعبیر بر مخالفت یا موافقت با کسی یا چیزی نکنید. @Twiitaa
مشکل اینجاست که فک میکنیم هر نظری محترمه و هر اعتراضی درست مگه اسلام مبناش دموکراسی هستش که بیایم سر هرچی رفراندوم رو برگزار کنیم و نظر جمع رو بخواییم؟ مگه همیشه اکثریت درست میگن؟ مبنا درستی یا غلطی یه چیز نظر اکثریت نیست فرضا الان اکثریت روزه رو قبول نداشته باشن ما میایم برای روزه گرفتین رفراندوم برگزار میکنیم؟ اگه مخاطب این پیام بنده هستم، جسارتا این گزاره‌ها در مورد من صدق نمی‌کنه. هر عقیده‌ای درست نیست، هر عقیده‌ای اجازه انتشار در جامعه رو نداره وگرنه حضرت ابراهیم نمی‌رفت بت‌ها رو بشکنه می‌گفت این باشه اینا کار خودشون رو انجام بدن، ما هم انجام بدیم! خیر، موانع راه هدایت باید برطرف بشه. بعد اگر کسی هدایت شد، که الحمدلله، نشد تا زمانی که دست به مبارزه نزده کاریش نداریم. ما اما قبل‌تر از اینهاییم، میگیم مردم نمی‌فهمن و عموما منطورمون مردمِ مخالف ما هستن، اونایی که می‌فهمن فقط همونایین که مثل ما فکر می‌کنن. ما بت‌ها رو نمی‌شکنیم، مردم رو تحقیر می‌کنیم. من نمیگم مردم همهههههه می‌فهمن، منم نمی‌فهمم. ولی میگم برای فهمیدن امثال من امکان فهمیدن باید فراهم بشه. یا نه، پیشفرض اینه مردم که نمی‌فهمن پس کلا بیخیالشون بشیم؟ پ‌ن: با تأکید سر هر چیزی معلومه که نه! حرفم به رسمیت شناختن این اصل قانون اساسیه. @Twiitaa
باز در مورد اینکه مردم اسلام رو نخوان.... . من در چارچوب حکومتی بحث می‌کنم، مبنای این حکومت اسلامه. وقتی می‌گید مردم اسلام رو نخوان یعنی ج.ا رو نخوان. اونی که اینو نمی‌خواد؛ راهی جز انقلاب نداره، که من با همونم مخالف نیستم. همون‌جوری که یه عده تو سال ۵۷ جون دادن که انقلاب اسلامی اتفاق بیفته، حالا هم عرضه دارن انقلاب غیراسلامی، ملی، سکولار، لیبرال و.... کنن. اما گفتم در چارچوب ج.ا همه پرسی رسمیت دارد یا خیر؟ به طور کلی، مصداقی بحث نمی‌کنم. پ‌ن: همینجا هم نقدی به متن نماینده جنبش عدالت‌خواها وارده که منظور از همه پرسی رو درست بیان نکرد که آقا اینطور پاسخ داد. باید منظورش رو واضحتر می‌رسوند. @Twiitaa