eitaa logo
درمانگاه دینے وسـواس
11.4هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
85 فایل
﷽ 🔴 درمان وسواس در حوزه دین بہ شیوه تخصصےومستند باحضورجمعےازمسئولین دفاترمراجع واساتیدحوزوی . . . بهبودیافتگان👈 @behbodyafteha مشاوره👈 @moshaverh3 کارگاه ها👈 @Markaz_moshaverh_dini انتشار محتوای کانال با لینک بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
🧐 ✍🏻 سؤال193: چنین معروف است که (بلند بودن موی زیر ناف و سبیل موجب نجاست بدن و دهان است) آیا این عقیده صحیح است؟ ° صحیح نیست، ولی کوتاه کردن آن مستحب است.✅ https://b2n.ir/278550 •┈┈••✾❀✿❣️✿❀✾••┈┈• 🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🧐 ✍🏻 سؤال166: نزدیک به ماه است که به دچار شده‌ام و در چند مورد از خود شما راهنمایی‌های سودمندی گرفته‌ام که در بر طرف کردن اضطرابم بسیار مؤثّر بوده‌اند، منتها هر دفعه در مورد مسأله‌ی به مشکل بر می‌خورم. سؤالاتی که اکنون دارم عبارتند از: 1⃣ الف) پس از تخلّی (غائط) همیشه خود را با آب تطهیر می‌کنم و باور کنید خیلی با حسّاسیت زیادی هم این کار را انجام می‌دهم. سپس هم با دستمال کاغذی خود را خشک می‌کنم و وقتی دستمال را بررسی می‌کنم هیچ ذره‌ای یا رنگی از نجاست در آن نمانده است. چند روز پیش دقیقاً پس از انجام این کار و به همان ترتیب، چند ساعت بعد بر حسب اتّفاق که در دستشوئی بودم و خودم را با دستمال کاغذی بررسی می‌کردم (بدون انجام عمل تخلّی مجدّد) متأسّفانه رنگ زردی که به نظر می‌آمد اندکی هم ذرات در آن باشد مشاهده کردم که بسیار ناراحت شدم. چون ساعتی پیش از آن نماز خوانده بودم. برای بار اوّل لباس‌هایم را عوض کردم و نمازم را مجدداً خواندم. چند روز بعد برای بار دوّم این اتّفاق برایم افتاد. تکلیف چیست؟ با توجّه به اینکه ابتدا از تطهیر مطمئن می‌شوم اما مدّتی بعد چنین مشاهده‌ی عجیبی دارم چه باید بکنم؟ 2⃣ ب) آیا پس از تطهیر بدن (از غائط) برای شستشوی دست‌ها (در صورتی که ناخن‌ها بلندتر از حدِّ گوشت انگشتان باشد) باید زیر تک‌تک ناخن‌ها دست کشید؟ 3⃣ج) برای وضو و غسل چطور؟ باید زیر تک تک ناخن‌ها دست کشید؟ ° بايد اعتنا به اين گونه چيزها نكنيد و بايد سخت گيري نكنيد و به طور متعارف و آن طور كه عموم مردم عمل مي‌كنند عمل كنيد و اين سخت‌گيري‌ها حرام است و بايد ترک شود.✅ https://b2n.ir/278550 •┈┈••✾❀✿❣️✿❀✾••┈┈• 🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اما بحث و یکی از چیزهایی است که خیلی افراد دچار هستند👌 👈 است که در رساله نوشته باید کنید آب به بدن رسیده است.👉 این هم باز متاسفانه از عبارت های غلط انداز است. 🤙 عبارت را در رساله گفته اند... اما منظور این نیست که یقین پیدا نکند.❌ •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در رساله درست است اما باید می گفتند یقین نه، ❌ یقین .✅ این در رساله نیامده و همین باعث خیلی ها شده که رساله را می خواند می گوید مرجع گفته باید پیدا کنید،😊 من یک مشت آب ریختم به صورت، یقین ندارم. 💧💧 دو تا، سه تا، بعد هم اینقدر دست می کشم تا کنم. 😒 این یقین است. یقین واقعی یعنی غیر از اعتقاد من.👌 •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یقین در باید آب به کل صورت برسد💦 قطعا مراد مراجع این نیست.❌ یقین که ما در حوزه ثبوتا می گوییم، ثبوتا باید آب رسیده باشد و این نیست منظور.❌ پس چیست؟ یقین .😊 •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یقین چیست در اعتقاد شما؟🤔 اگر شما عقیده داری که آب رسید است.😇 این که می گویند همین است. 👌با شک و ظن نرو جلو. ❌ به مقداری بزن که کنی. شما کن اما در واقع آب ممکن است نرسیده باشد، اشکال ندارد.❌ کلی با حالت قبلی فرق کرد.💕 حالت قبلی می گفت باید اینقدر دست که بدانم یا ندانم باید آب .😢 این یکی گفت به مقداری بزن که شما ات این است که آب رسیده اما در واقع آب باشد اشکال ندارد❌. ادامه دارد..... •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi