eitaa logo
زی طلبگی 🇸🇩
99 دنبال‌کننده
424 عکس
28 ویدیو
5 فایل
ارتباط با ادمین @Reza_salme
مشاهده در ایتا
دانلود
...فقهای بزرگی از قبیل صاحب‌جواهر _که ما به تعبیر امام، فقهمان را "فقه جواهری" گفتیم_ خصوصیّت عمده‌‌اش این بود که اهل تحوّل در اندیشه‌های رایجِ فقهیِ زمانِ خود بود. اعتنا به شهرت و اجماع و این‌‌ها‌، از خصوصیات افرادِ خیلی مُعتَنیٖ است. بعضی از فقها چندان به شهرت و اجماعات منقوله اهتمامی ندارند. مرحوم صاحب‌جواهر در مسائل مختلف، به شهرت و اجماع تکیه می‌کند‌؛ در عین حال، این مرد، دارایِ افکار نو و جدید است...یکی همین مسئله‌ی "جهاد ابتدایی در زمان غیبت" است که مشهور و معروف بین فقهای متأخّر این است که «مشروع نیست» امّا ایشان طوری بحث می‌کند که نتیجه این می‌شود که «مشروع است». خوب؛ این نو آوری است. بیانات رهبر معظم انقلاب، سخنرانی در اجتماع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ۱۳۷۰/۱۲/۰۱ (تصویر از مرحوم محمد حسن نجفی ره، صاحب جواهر) 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
در حوزه‌ها، اساس، فقاهت است. فقه باید پیشرفت بکند. فقاهت به معنای خاص خود مورد نظر ماست. فقه به معنای عام که آگاهی از دین است در اینجا فعلاً مورد بحث ما نیست؛ فقه به معنای خاص، یعنی آگاهی از علم دین و فروع دینی و استنباط وظائف فردی و اجتماعی انسان از مجموعه متون دینی، که خیلی هم مهم است. انسان قبل از ولادت تا بعد از ممات احوالی دارد، و این احوال شامل احوال فردی و زندگی شخصی اوست، و نیز شامل احوال اجتماعی و زندگی سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و بقیه شئون اوست. تکلیف و سرنوشت، همه اینها در فقه معلوم می‌شود. فقه به این معنا مورد نظر ماست، که اسمش همان احکام فرعی است؛ استنباط احکام فرعی از اصول. این، اساس حوزه‌هاست. رهبر معظم انقلاب، بیانات در آغاز درس خارج ۱۳۷۰/۶/۳۱ (تصویر از مرحوم آیت الله سیدمحمود شاهرودی ره) 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
⭕️در هر موقعیتی که قرار دارید (علمی، تبلیغی، سیاسی، اجتماعی، اجرائی، مهارتی، معنوی، اخلاقی) با کلیک بر هشتک‌های زیر محتواهای هدایت‌کننده‌تان را بدست آورید: (توجه: مطالب این کانال، فقط بخشی از انبوه سخنان بزرگان دین می‌باشد) 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
خداوند به حضرت شعیب علیه‌السلام وحی کرد که می‌خواهم صدهزار نفر از قوم تو را عذاب کنم، چهل هزار نفر از بدها و شصت هزار نفر از خوب‌ها. حضرت شعیب عرض کرد: خدایا خوب‌ها را چرا می‌خواهی عذاب کنی؟ وحی رسید چون این خوب‌ها وقتی منکر را می‌دیدند هیچ کاری نمی‌کردند و آنها را نصیحت نمی‌کردند و جلوی آن را نمی‌گرفتند و به خاطر غضب من غضب نمی‌کردند. مرحوم آیت الله مجتهدی، اخلاص گنج سعادت، ص۱۰۳ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
در لحظه‌ی عمل نباید برای همان لحظه برنامه‌ریزی کرد. هر زمان برای چندین نوع فعالیتِ لازم و مفید قابلیت دارد و آنچه که وظیفه‌ی نهایی این زمان را مشخص می‌کند، نگاه کلی به مجموع حوزه‌ی اختیار، و برنامه ریزی هماهنگ و متوازن است. محمد نوری عالم‌زاده، طلبه و راه و رسم طلبگی، انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، چاپ اول، ص۳۸ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
و به هرحال هیچ اشکالی در واجب بودن توبه از نظر عقلی و شرعی نیست زیرا اگر بدانی که «سعادتِ حقیقیِ همیشگی» در این است که آدمی در سرای دیگر خداوند تعالی را ملاقات کند خواهی دانست که کسی که از دیدار او در حجاب است شقاوتمند است و در آن سرایِ عذاب به آتش‌جدایی خواهد سوخت. و ضخیم‌ترین حجاب، همان حجاب پیروی از خواسته‌های نفسانی و ارتکاب گناهان است... مرحوم حاج شیخ محمد بهاری همدانی، تذکره المتقین، اتنشارات نهاوندی، چاپ یازدهم، ص۴۲(ترجمه) (تصویر از مرحوم آیت‌الله "عزیز‌الله خوشوقت") 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
... علاوه بر این، ابزارهای تسهیل کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الآن دست شماست. اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، می‌توانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمی‌شناسید برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ مبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سوال خواهد کرد: از فرصت این‌همه جوان، این‌همه استبصار، این‌همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معمّمین و روحانیّون کرده. مگر می‌توانیم خودمان را کنار بگیریم؟ نصایح رهبر معظم انقلاب به طلاب، بدان ایّدک الله، ص۹۰ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
مرحوم شهید نواب‌صفوی نخستین جرقّه‌ای بود که راه اسلام را به معنای فراگیر انقلابی و پویای آن در برابرم روشن ساخت. این مرد در جامعه‌ی ایرانی آنچنان جنبشی بر انگیخت که وجدان مسلمانها را از خواب غفلت بیدار کرد، عزم‌ها را جزم کرد و در دلها غیرت و حمیّتی نسبت به اسلام و مقدّسات اسلامی ایجاد نمود. اثرگذاری او محدود به ایران نبود، بلکه به برخی نقاط جهان عرب سفر کرد و آتش شور و حماسه را در دل مجاهدان برافروخت. به برخی زمامداران عرب نیز نصیحت می‌کرد که در دام فریب استعمار‌گران نیفتند. خاطرات رهبر معظم انقلاب، خون دلی که لعل شد، انتشارات انقلاب اسلامی، چاپ چهارم، ص۴۹ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
اگر خود را ملزم به اتمام عمل در فرصت پیش‌بینی شده نماییم، همین التزام عمل به منزله‌ی نیروی قاهری است که ما را به تلاش و فعالیت بیشتر وادار می‌کند. اما اگر همیشه با ارفاق و مدارا، فرصتِ پهناوری پیش‌روی خود ترسیم کنیم، بخش عمده‌ای از وقت ما به رهایی و بطالت تباه می‌گردد. محمد نوری عالم‌زاده، طلبه و راه و رسم طلبگی، انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، چاپ اول، ص۴۰ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
 در همین زمان خود ما، مرحوم علامه‌ی طباطبایی رضوان‌الله‌علیه در حدی بود که اگر منحصر به فقاهت می‌شد، یقیناً به مرجعیت تقلید می‌رسید. ایشان از علمای زمان خودش، اگر بیشتر نبود، کمتر نبود؛ اما فقاهت را به کسانی سپرد که مشغول فقاهت بودند. آن زمان در قم مرحوم آیةالله بروجردی با آن عظمت، و اساتید بعد از آن بزرگوار، مشغول کار فقاهت بودند؛ اما ایشان آمد مشغول فلسفه گردید و رکنی شد، و بعد از آن‌که در قم هیچ نشان قابل توجهی از فلسفه نبود، آن را احیا کرد؛ شاگردانی تربیت نمود، معارف فلسفه را راه انداخت و گسترش داد....حوزه‌ها باید این‌طور باشند. این‌گونه نباشد که همه باید رشته‌ی فقاهت را بگیرند؛ نخیر، طلبه باید بداند که اگر رشته‌ی تاریخ یا تفسیر یا فلسفه یا کلام یا علوم قرآن یا بقیه‌ی علوم اسلامی را پیمود، ارزشی در انتظار اوست و ارزشگذاری مناسبی می‌شود. مقام معظم رهبری، بیانات درس خارج۱۳۷۰/۶/۳۱ (تصویر از مرحوم سید محمدحسین طباطبایی ره) 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
خیلی‌ها هستند زبان عربی را هم خیلی خوب صحبت می‌کنند، فصیح هم هستند، منتهی آن نکته‌ای را که ما از یک آیه یا یک روایت به خاطر تسلّط به ادبیّات عرب و تسلّط به نحو و صرف عرب ممکن است بفهمیم، نمی‌‌توانند بفهمند؛ به این توجّه داشته باشید. یاد گرفتن [مکالمه‌ی] زبان عربی نمی‌تواند ما را از مغنی یا سیوطی بی‌نیاز کند؛ توجّه به این معنا باشد. نصایح رهبر معظم انقلاب اسلامی به طلّاب، بدان ایّدک الله، ص۵۰ و ۵۱ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
حوزه باید با سبکهای نوین تحقیق آشنا بشود. تحقیق که می‌گوییم، منظورمان، هم تحقیق عمقی است - یعنی همان چیزی که ما در حوزه به آن تحقیق می‌گوییم؛ یعنی تعمق در مطلب - و هم تحقیق عرضی است، که در روشهای اروپایی به آن هم تحقیق می‌گویند، و ما به آن تتبع می‌گوییم....امروز هر دو نوع تحقیق، روشهای نوینی دارد. استادانی می‌نشینند، دانشجویانی را هدایت می‌کنند؛ کارِ گروهی انجام می‌گیرد و تحقیقی دسته‌جمعی عرضه می‌شود. تحقیق دسته‌جمعی، خاطرجمع‌تر از تحقیق فردی است؛ اختلافات کمتر می‌شود و پیشرفتها بیشتر می‌گردد. این روشها را باید در حوزه به کار بیندازیم. ما در حوزه همیشه روش فردی را دنبال می‌کردیم. رهبر معظم انقلاب، بیانات در درس خارج ۱۳۷۰/۶/۳۱ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
آیت‌الله سید محمد حسین حسینی تهرانی نقل می‌کند: «این حقیر روزی به استاد (علامه طباطبایی) عرض کردم، هنوز این تفسیر شریف جای خود را چنان که باید باز نکرده است و به ارزش واقعی آن پی نبرده‌اند، اگر این تفسیر در حوزه‌ها تدریس شود و روی محتویات و مطالب آن بحث و نقد و تجزیه و تحلیل به عمل آید و پیوسته این امر ادامه یابد، پس از دویست سال ارزش آن معلوم خواهد شد! دفعه دیگری عرض کردم، من که به مطالعه این تفسیر مشغول می‌شوم، در بعضی از اوقات که آیات را به هم ربط می‌دهید و زنجیره وار آنها را با یکدیگر موازنه و از راه تطبیق، معنا را بیرون می‌کشید، جز آنکه بگویم، در آن هنگام الهام الهی آن را بر دست شما جاری ساخته است، تعبیر دیگری ندارم؛ ایشان سری تکان داده و می‌فرمودند: «این فقط حسن نظر است، ما کاری نکرده ایم!» منبع:http://kayhan.ir/fa/news/90370 ۲۴ آبان، روز بزرگداشت آیت‌الله علامه سید محمدحسین طباطبایی ره 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
امام باقر علیه السلام فرمودند: «ثلاثٌ لم یجعل الله عزّ و جلّ لأحدٍ فیهنّ رخصةً: أداء الأمانة إلی البرّ و الفاجر، و الوفاء بالعهد للبرّ و الفاجر و برّ الوالدین بِرَّیْن کانا أو فاجرین.» سه چیز است‌که خداوند متعال برای احدی در آن اجازه‌ی ترک نداده است: برگرداندن امانت به نیکوکار و بدکار، وفای به عهد نسبت به نیکوکار و بدکار و نیکی به پدر و مادر، نیکوکار باشند یا بدکار. مرحوم آیت الله مجتهدی ره، اخلاص گنج سعادت، ص۷۳، مبحث احترام به پدر و مادر 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
هم مدیران حوزه، هم شورای عالی حوزه، هم بزرگان حوزه، هم حضرات مراجع باید این را بدانند و به این توجه کنند که ما امروز باید به فکر حوزه‌ی قم یا اصفهان یا مشهد یا بقیه‌ی شهرها در بیست سال آینده باشیم؛ در سی سال آینده باشیم. سی سال آینده یعنی چه؟ یعنی دنیائی که احتمالاً هیچ شباهتی با امروز ندارد؛ از لحاظ امکان اثرگذاری، امکان تسخیر دلها، امکان تسخیر سرزمینها. بیست سال قبل این فناوری اطلاعات که این آقای عزیز به این خوبی آمدند اینجا شرح دادند، وجود نداشت؛ چیزکی بود، امروز ببینید چه خبر است! آن روز ما وقتی که فکر امروز را بکنیم، امروز در خلأ باقی نمیمانیم....آن روز ای بسا صاحبان افکار گوناگون، مکاتب گوناگون، نحله‌های منحرف، صاحبان اغراض فاسده بتوانند خیلی آسان کلاسهای درس دانشگاههای شما را، مدرسه‌های شما را، فرزندان شما را در خانه‌هایتان در مشت بگیرند، در تصرف بگیرند؛ شما هم هیچ کار نتوانید بکنید.  بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از اساتید، فضلا، مبلّغان و پژوهشگران حوزه‌های علمیه کشور ۱۳۸۶/۹/۸ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
قال اميرالمومنین علیه‌السلام: ثلاثُ علاماتٍ للمُرائی: ینشَطُ إذا رأیٰ الناسَ و یَکسَلُ إذا کان وَحدَه و یُحبُّ أن یُحمَدَ فی جمیع أُموره. حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: برای ریاکار سه علامت است؛ وقتی مردم را می‌بیند در کار خیر بانشاط می‌شود، و وقتی تنها می‌شود کسل است و دوست دارد که در همه کارهایش از او تعریف شود. مرحوم آیت الله مجتهدی ره، اخلاص گنج سعادت، ص۱۲۰ و ۱۲۱ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
شیخ انصاری با برنامه‌ریزی‌ای که داشت، هر روز یک جزء قرآن، یک نماز جعفر طیار، زیارت جامعه و زیارت عاشورا می‌خواند. حسین خنیفر، مهارتهای طلبگی۴، برنامه‌ریزی تحصیلی، ص۲۱ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
(حوزه و دانشگاه ۱): از وقتی‌که اروپایی‌ها و غربی‌ها و سیاستمداران صهیونیست و متفکّرانی که نشسته بودند برای نابودی دنیای اسلام نقشه کشیده بودند، دانش را همراه با سیاست وارد کشور ما کردند، علم را از دین جدا کردند؛ رشته‌ی دین یک رشته‌ی خالی از علم شد و رشته‌ی علم، یک رشته‌ی خالی از دین. در حوزه‌های علمیّه، دروس علم با پیشرفتهای جدید راه داده نشد. بیانات رهبر معظم انقلاب، منبع: https://www.google.com/amp/s/farsi.khamenei.ir/amp-content%3fid=2234 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
(حوزه و دانشگاه ۲): دنبال این باید گشت که چرا در دهه‌های این قرن و قرن گذشته، فراگرفتن دانشهای غیردینی ‌-همین علوم رایج که قبل از آن در حوزه‌ها تعلیم و تعلّم میشد- در حوزه‌های علمیّه نیامد و چرا علما که خود متفکّرینی بودند و ورّاث و صاحبان همین علوم در دوره‌های گذشته بودند، آنها را طرد کردند دو مؤثّر و عامل وجود داشت و هر دو مربوط میشد به اینکه غربی‌ها متصدّی و صاحب علم و دانش طبیعی در محیط عالم شده بودند. این دو مؤثّر، یکی این بود که علمای دین، علمی را که به‌وسیله‌ی دشمنان دین و کفّار میخواست ترویج بشود، با چشم بدبینی نگاه میکردند و طرد میکردند؛ و عامل دوّم این بود که همان دشمنان و همان کفّار حاضر نبودند علم را که در اختیار آنها بود، به داخل حوزه‌های علمیّه که مرکز دین بود، راه بدهند و نفوذ بدهند. هر دو از یکدیگر گریزان و با یکدیگر دشمن [بودند]؛ و علّت اصلی هم این بود که علم، ابزاری بود در دست سیاستهای ضدّدین؛ در همه جای عالم و از جمله در کشورهای اسلامی. بیانات رهبر معظم انقلاب، منبع: https://www.google.com/amp/s/farsi.khamenei.ir/amp-content%3fid=2234 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
(حوزه و دانشگاه ۳): قرن نوزدهم که قرن اوج تحقیقات علمی است در عالم غرب، عبارت است از قرن جدایی از دین و طرد دین از صحنه‌ی زندگی؛ و این در کشور ما اثر گذاشت: پایه‌ی اصلی دانشگاه ما بر مبنای غیردینی گذاشته شد؛ علما از دانشگاه روگردان شدند و دانشگاه هم از علما و حوزه‌های علمیّه روگردان شد. این پدیده‌ی مرارت‌بار، هم در حوزه‌ی علمیّه سوء اثر گذاشت و هم در دانشگاه‌ها. در حوزه‌های علمیّه سوء اثر گذاشت، زیرا علمای دین را صرفاً محدود کرد و محصور کرد به مسائل ذهنیِ دینی ولاغیر؛ آنها را از تحوّلات دنیای خارج بی‌خبر نگه داشت؛ پیشرفتهای علم از نظر آنها پوشیده ماند.... ...روح تحوّل‌گرایی در حوزه‌ها از بین رفت؛ حوزه‌ها از واقعیّت زندگی، از حوادث دنیای خارج، از تحوّلات عظیمی که به وقوع می‌پیوست، بی‌خبر ماندند و محدود شدند به یک سلسله مسائل فقهی و غالباً فرعی. مسائل اصلی فقه ‌- مثل جهاد، مثل تشکیل حکومت، مثل اقتصاد جوامع اسلامی و خلاصه فقه حکومتی - منزوی و متروک شد، نَسیاً مَنسِیّا شد؛ بیشترِ توجّه رفت به مسائل فرعی و فرع‌الفرع و غالباً دور از حوادث مهم و مسائل مهمّ زندگی. بیانات رهبر معظم انقلاب، منبع: https://www.google.com/amp/s/farsi.khamenei.ir/amp-content%3fid=2234 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
روحانیون، مسئولیّت دفاع از اسلام را در برابر هر گونه انحراف در جامعه دارند و وظیفه‌ی خود می‌دانند که علیه سلطه‌ی هر ستمگر یا بیگانه‌ای بر جامعه اسلامی مبارزه کنند. آنان بر مبنای این مسئولیّت، در تاریخ معاصر ایران مواضع سر سختانه‌ای در برابر اشغالگران و طاغوتها و خودکامگان داشته‌اند. در عصر جدید، موضع میرزای قمی در قبال روس‌ها، از این جمله است. ...همچنین موضع مرجعیّت دینی [میرزای شیرازی ره] در واقعه تنباکو و یا موضع علمای دین در جنبش مشروطه [شیخ فضل الله نوری، میرزا نائینی، آخوند خراسانی، سید جمال‌الدین اسدآبادی، میرزا عبدالله مازندرانی، میرزا خلیل تهرانی، سید عبدالله بهبهانی، آیت‌الله محلاتی، مجتهد لاری، ثقة الاسلام ، مجتهد تبریزی، سید محمد طباطبایی و... قدّس سِرّهم] ، همچنین برای نمونه، موضع مرحوم مدرّس را در نظر بگیرید. ...طاغوتیان برای منزوی کردن روحانیت در جامعه و جداکردن آنها از همه عرصه‌های زندگی - از جمله زندگی سیاسی - نقشه می‌کشیدند. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، خون دلی که لعل شد، انتشارات انقلاب اسلامی، چاپ چهارم، خلاصه ص۱۸ و ۱۹ (تصویر از مرحوم آیت الله آخوند خراسانی ره) 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
چیزی که هست عینک ما درست صاف نیست، ما نمی‌فهمیم. فرض کنید ما از خدا خانه می‌خواهیم و خدا خانه‌ای که ما می‌خواهیم برای ما مصلحت نمی‌داند، حالا خدا چه‌کار می‌کند؟ آیا دعای او را باطل می‌کند؟ نه، بلکه بالاتر از خانه به او می‌دهد. به مَلِک می‌فرماید: " چند سال عمر این فرد را افزایش بده". درحالیکه این بیچاره خیال می‌کند در برابر این همه زحمت که کشید، اثری از خانه و دعای خویش ندید و دعایش مستجاب نشد، چون نمی‌داند که بالاتر از استجابت این دعا به او داده است، این را نمی‌فهمد. باید به خدا حسن ظن داشته باشیم و عینک باید واسع و صاف باشد و کدورت نداشته باشد. مرحوم آیت الله محمدتقی بهجت، جناب عشق، جلد۱، ص۷۸ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
بیشتر از آنچه که می‌خوانید، فکر کنید. اگر به صرف خواندن عادت کنید در بین سطرها محدود می‌شوید؛ آن‌وقت نوآور نمی‌شوید. شهید سید محمدباقر صدر ره، کتاب "نا"، ص۹۲ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
تبلیغ در دورانی که حاکمیّت اسلام نیست، یک تفاوت اساسی با تبلیغ در دوران حاکمیّت اسلام دارد. در دوران حاکمیّت اسلام، تبلیغ هر بخشی از دین، می‌تواند درست در جای خود واقع شود؛ یعنی بیان یک بخش از مجموعه‌ای که برای اداره‌ی زندگی مردم لازم است. در حالی‌که وقتی حاکمیّت اسلام وجود ندارد، این‌طور نیست؛ بخشها از هم جداست، به هم بی‌ارتباط است و همه‌ی مجموعه کامل نیست. نصایح رهبر معظم انقلاب اسلامی به طلاب، بدان ایّدک‌ الله، ص۱۰۸ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
نزدیک به بیست عالم روحانی را در حادثه مسجد گوهرشاد بازداشت کردند. من پس از انقلاب گفتم تصاویر آنها را از پرونده‌هایشان بیاورند ببینم. دیدم زیر تصاویر، عبارت "جرم سیاسی" نوشته بودند، یعنی دخالت در سیاست! خاطرات رهبر معظم انقلاب، خون دلی که لعل شد،انتشارات انقلاب اسلامی، چاپ چهارم، ص۱۹ و ۲۰ (سمت راست، مرحوم آیت‌الله حسین قمی ره، ایشان به تعبیر مقام معظم رهبری محور قضیه‌ی مسجد گوهرشاد بودند، سمت چپ، مرحوم شیخ محمد تقی بهلول ره، از جمله علمای مبارز مشهد در قیام خونین مردم مشهد در مسجد گوهرشاد، سخنران جریان مسجد گوهرشاد و از جمله علمایی که پس از آن بازداشت شدند) 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
به عقیده‌ی من اگر فعالیّت آگاهانه‌ی فکریِ اسلامی از جنبش و مبارزه جدا شود، خشک و بی‌روح می‌شود. روح مبارزه‌ی دینی هم اگر از آگاهی و اندیشه عاری گردد، دچار ارتجاع و تحجّر می‌گردد. ترکیب مقاومت با آگاهی‌بخشی و رشد فکری، خطّ انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهد‌. بیانات رهبر معظم انقلاب، خون دلی که لعل شد، انتشارات انقلاب اسلامی، چاپ چهارم، ص۵۹ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
باید اهل توسّل و عزاداری برای اهل‌بیت علیهم‌السلام باشید، حسینی و اهل سینه‌زنی باشید و الّا موفّق نمی‌شوید. مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی ره، اخلاص گنج سعادت، ص۱۲۷ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
یکی از عناصر مهم و تعیین کننده در برنامه‌ریزی - به ویژه در طراحی و برنامه‌ریزی امور دینی و مذهبی - تهذیب و خودسازی است؛ چون فردی که به تهذیب نفس بپردازد، فرصت‌های بیشتری برای استفاده از عمر و زمان خود خواهد داشت...تهذیب نفس به مثابه یک عامل پیش‌برنده و بازدارنده در موفقیت تحصیلی و علمی و کاهش فرصت‌های تلف شده به کار می‌رود. حسین خنیفر، برنامه ریزی تحصیلی، مهارتهای طلبگی۴، ص۵۴ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
من از اندک‌ افراد معدودی بودم که در همه‌ی لحظات نهضت، هر دو خط را باهم آمیختم و به این ویژگی معروف بودم. در تمام زندگی مبارزاتی خود، همواره هر دو خط «مقاومت» و «روشنگری» را باهم ادامه دادم و معتقدم این دو را کاملاً باهم آمیختم. نهایت سعی من این بود که دین را چنان‌که خداوند متعال خواسته، به عنوان روشی برای رفتار عملی، و برنامه‌ای برای زندگی، و تغییری مستمر به سوی کمال مطلوب بفهمم و ارائه کنم... در کنار این، به هر فعّالیتی که می‌توانست مردم را علیه قدرت حاکم بسیج کند و به صورت هسته‌ای برای رهبری مردم به سوی برپایی حکومت اسلامی درآید، دست می‌زدم. خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی، خون دلی که لعل شد، انتشارات انقلاب اسلامی، چاپ چهارم، ص۵۸ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi
لازم نیست که انسان در پی این باشد که به خدمت حضرت ولی‌عصر (عج) تشرف حاصل کند، بلکه شاید خواندن دو رکعت نماز، سپس توسل به ائمه (ع) برای او بهتر از تشرف باشد، زیرا آن حضرت می‌بیند و می‌شنود و عبادت در زمان غیبت افضل از عبادت در زمان حضور است و زیارت هر کدام از ائمه‌ی اطهار (ع) مانند زیارت حضرت حجت (عج) است مرحوم آیت الله محمدتقی بهجت، جناب عشق، ج۱، ص۲۲ 📡 کانال زیّ طلبگی @Zie_Talabegi