eitaa logo
زلال معرفت
2.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
139 فایل
ارتباط با ما 👇 ✅️ انتشار و بهره‌بردارى با ذکر منبع موجب امتنان است. تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
03_se_daghighe_dar_ghiamat_aminikhaah.ir.mp3
29.6M
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🎧🎼 📗شرح و بررسی کتاب 🔻 تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 3⃣ جلسه سوم ▪️ آثار رفت و آمد به قبرستان ▫️ برزخ ملحق به دنیاست! ▪️قبر هر کسی به نوعی جسم اوست. ▫️خدای‌واقعی!! ▪️ تفاوت نگاه‌ها به فراماده ▫️تفاوت NDE با خواب و توهم ▪️ شرط ایمان از منظر علامه طباطبایی ▫️ لحظه مرگ چه کسی را می‌بینیم؟ ▪️ دریچه رزق 📅98/08/17 پیشنهاد دانلود✌️ ⏰(۷۰دقیقه و۳۱ثانیه ) 📌حجت الاسلام امینی خواه 🎵مدیا امینی خواه هدیه به لبخند علیه السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از زلال معرفت
Moghadam.mp3
4.64M
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🎼🎧 🔺توی قاب چشمای ترم گریه ست برا مادرم ناله ست با اهل حرم/من راوی کربلام با اشک چشم و قلم/شده پر از شراره نفسای آخرینم /هنوز به یاد جسم بی کفن رو زمینم علیه السلام پیشنهاد دانلود✌️ ⏰( ۱۰دقیقه و ۵۱ثانیه ) 📌 جواد مقدم ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ هو الحبیب 📿 (34) 💢راز کوی طور (3) ▪️برای اینکه دانسته شود در بیان معنای طور غفلت شده است لزوم ندارد به تمام تفاسیر فرقین شیعه و سنی رجوع گردد اگرچه چنین کردم تحقیق بایسته ای نیافتم کافی به تفسیر المیزان با همه شهرت جهانی و دو تفسیر مهم بعد از آن تسنیم و نمونه نگاه شود در تفسیر نمونه آورده شد،منظوراز طور در اینجا (آیه 63 بقره) اسم جنس است یا کوه معین دو تفسیر وجود دارد ▫️بعضی گفته اند طور اشاره به آن کوه معروف که محل وحی بر حضرت موسی علیه السلام بود در حالیکه بعضی دیگر احتمال دادند طور در اینجا به معنای لغوی آن است همان چیزی که در آیه 71 سوره اعراف از آن تعبیر به "جبل" شده است آیه...(تفسیر نمونه ج1 ص 295‪) مشاهده می‌شود که عنایتی به اصل مساله نیست 💢علامه جوادی آملی مدظله العالی هم با اندکی اهتمام بیشتر در ذیل آیه شریفه  93 بقره (وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَكُمْ وَرَفَعْنَا فَوْقَكُمُ الطُّورَ خُذُوا مَا آتَيْنَاكُم بِقُوَّةٍ وَاسْمَعُوا....) می فرماید در ... کوی معروف طور سینا را که محل مناجات موسای کلیم علیه السلام در وادی مقدس طوی بود بر فراز سر آنان برافراشت( تسنیم ج5 ص 94) 🔺سپس در بحث روایی با اعتماد به برخی روایات بدون تحقیق لازم مکان کوی طور را در فلسطین می داند همان ص 118‪ ◽️حاصل اینکه این بزرگان همانند مفسران پیش از خود فقط به مکانت کوی طور آن نظر دارند محل وحی بر کلیم الله علیه السلام بود اما مکان آن کجا بود مفسران اهمیتی برای مکان آن قائل نیستند چرا؟! 💢طبق فرمایش حضرت استاد علامه جوادی آملی مدظله العالی وقتی کوی طور سینا در فلسطین است باید پرسید چرا کلیم الله ع برای مناجات از مصر به کوی طور در فلسطین می رود یا وقتی اختلاف امت بروز کرد قطعه ای از کوی طور در فلسطین را برای تنبیه یا تنبه مردم مصر بر فراز سرشان قرار می دهد 🔺اگر مکان کوی طور خصوصیت نداشت مهم نبود از کوی در مصر برای تقویت ایمان آنان بر بالای سرشان قرار می داد. ◽️البته همیشه مکان یک حادثه مهم نیست اصل آن مهم است مشروط به اینکه از منظر وحی هم اینگونه باشد که مهم و مورد عنایت مکان نباشد ولی در مساله کوی طور مکان هم موضوعیت دارد و پیام دارد اما کجاست 💢اگر پاسخ یک پرسش مورد دقت قرار گیرد دانسته می‌شود کوی طور در فلسطین نیست باید جای باشد که قوم یهود علاقه ای به دانستن و شهرت آن ندارند ▫️ زیرا، چگونه قابل تصور است قوم یهود برای مکانی با این عظمت که کلیم الله علیه السلام چهل شبانه روز برای مناجات با خدا از مصر صدها کیلومتر طی مسافت کرده و تورات در آنجا بر حضرت‌موسی‌علیه‌السلام نازل شده با این حال قوم یهود نمی داند کجاست و برای آن مکانتی و قداستی قائل نیست محال است آنان می دانستند و می دانند کجاست ولی هرگز نمی خواهند مردم دنیا بدانند کجاست چرا زیرا به فرموده علیه السلام........ ادامه دارد.. 📆 ذی‌الحجه‌1443 📌سیدکمال الدین عمادی 🌷هدیه به لبخند علیه السلام و علیه السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از زلال معرفت
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 💌 ❣مهدے جان! ▫️این روزها، آسمان مدینه دیگر بار، در پس غروب غم، کز کرده است. بقیع، دوباره سیاه پوشیده است. و باز زخمی عمیق بر جگر شیعه. ▪️این بار، پنجمین ناخدای کشتی ایمان، او که دریا دریا علم، از سینه‏اش جاری بود و واژه واژه عشق، از نگاهش سرازیر، او که از کلامش وحی می‏جوشید و از زبانش باران حدیث می‏بارید، چهره در خاک کشیده است؛ مظلوم و غریب. ▫️نمی‏دانم چرا سرنوشت اهل‏بیت‏رسول صلی‏الله‏علیه‏و‏آله‏وسلم را با اشک و خون گره زده‏اند؟ ▪️کوچک بودن که عطش و آتش کربلای بزرگ جدشان را دیدن و با آن نگاه کودکانه گریستن؛ آن هنگام که پدرانشان را تشنه کام به خاک و خون کشیدند. ▫️سر امام حسین علیه‏السلام را بر فراز نیزه‏ها به تماشا نشستن، تا به وقتش مراسم مرثیه خوانی صحرای عرفات را برای افشاگری بنی امیه وصیت کنند. ماندن تا دردها را روایت کنند و حدیث زخم بگویند. ▪️فقه، تا همیشه وام‏دار روایت اوست. دین، تا هماره مدیون مجاهدت اوست. ▫️و حالا، این اوست که در آغوش پدر سجاده نشینش در گوشه‏ی بقیع، آرام گرفته‏ است.دیگر مدینه صدای نافذ او را نخواهد شنید. از این پس، مردم، آرزوی شنیدن فریاد فتوای او را به گور خواهند برد. ▪️از این پس، هیچ اشکی نخواهد ریخت؛ مگر در پای مظلومیت او. از این پس، هیچ آهی از دل بر نخواهد خاست؛ مگر در نفرین آنان که جانش را به زهر کینه ستاندند. از این پس، همه‏ی مرثیه‏ها، اندوه او را به سوگ می‏نشینند 🏴آجرک الله یا صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف در سالروز شهادت جد بزرگوارتان علیه السلام 💌دلنوشته_مهدوی اللهم_عجل_لولیک_الفرج التماس دعا🤲 ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🔲 ▪️برای فرو نشاندن خشم و غضب راهکارهای مختلفی وجود دارد که با انجام آن می توان از ضررهای بعدی عصبانیت جلوگیری کرد. ▫️وقتی که در حضور علیه السلام سخن از غضب به میان آمد حضرت فرمود: همانا که مرد خشمگین می شود و تا خود را داخل آتش نکند (و به گناهی دست نیالاید) آرامش نمی یابد و خشمش فرو ننشیند. پس برای اینکه در هنگام خشم به کارهای ناشایست اقدام نکنید هر گاه شخصی خشمگین شد اگر ایستاده فورا بنشیند تا پلیدی و وسوسه های شیطان از او دور شود و هرگاه به خوشاوندانش غضب کند به نزد او رفته و بدنش را مس کند چرا که خویشاوند اگر مس شود آرامش یابد.[1] ▪️در توضیح این حدیث ما برای کنترل خشم و عصبانیت راهکارهای دیگری که دانشمندان اخلاق و روان مطرح کرده اند نیز پیشنهاد می کنیم: 1⃣- در آن حالت شخص به سیره انبیاء، اولیاء، و صلحاء- که خود را پیرو آنان می داند- توجه کند و در مورد آیات و احادیثی که غضب بی جا را مذمت کرده اند فکر کرده و از عواقبش بر حذر باشد. 2⃣- در هنگام خشم استعاذه نموده و با جمله اعوذ باللَّه من الشیطان الرجیم به خداوند عالم پناه ببرد. 3⃣- با آب سرد وضو بگیرد و یا غسل نماید. 4⃣- زمینه ها و بسترهای دیگر خشم را خود یا دیگران از میان بردارند مانند گرسنگی، تشنگی، خستگی، بی خوابی و.. . 5⃣- فوائد شیرین ولذت بخش کظم غیظ را- که بارها تجربه کرده- در نظر آورد. 6⃣- از افراد بد خلق و عصبانی فاصله بگیرد و رفاقت نکند. 7⃣- اعتقاد به قضا و قدر خداوندی را در وجودش تقویت کند و بداند که گاهی پدید آمدن برخی حوادث ناگوار- که با میل باطنی او ناسازگار است در اثر تقدیر الهی است. 🔅امام باقر(علیه السلام) در این زمینه فرمود: أَحَقُّ خَلْقِ اللَّه أَنْ یسَلِّمَ لِمَا قَضَی اللَّه عَزَّ وَ جَلَّ مَنْ عَرَفَ اللَّه عَزَّ وَ جَلَّ وَ مَنْ رَضِی بِالْقَضَاءِ أَتَی عَلَیهِ الْقَضَاءُ وَ عَظَّمَ اللَّه أَجْرَهُ وَ مَنْ سَخِطَ الْقَضَاءَ مَضَی عَلَیهِ الْقَضَاءُ وَ أَحْبَطَ اللَّه أَجْرَهُ؛[2] ▫️در میان مخلوق خدا سزاوارترین کس به تسلیم بودن قضاء خدای عزّوجلّ کسی است که خدای عزّوجلّ را بشناسد و هر که بقضاء راضی باشد، قضا بر او وارد شود و خدا اجر او را بزرگ فرماید و هر که قضا را ناخوش دارد، قضا بر او وارد شود و خدا اجرش را تباه سازد. 8⃣- انسان وقتی که بر کسی ضعیفتر از خودش خشم می گیرد فراموش نکند که قدرت خداوند خیلی بالاتر از قدرت اوست و ممکن است مورد قهر و غضب وانتقام خداوند قرار گیرد. قرآن می فرماید: وَ لْیعْفُوا وَ لْیصْفَحُوا أَ لا تُحِبُّونَ أَنْ یغْفِرَ اللَّه لَکمْ وَ اللَّه غَفُورٌ رَحِیمٌ؛[3] آنها باید عفو کنند و چشم بپوشند آیا دوست نمی دارید خداوند شما را ببخشد؟! و خداوند آمرزنده و مهربان است! 9⃣- سفارش به اطرافیان در مورد یاد آوری عواقب شوم عصبانیت و تذکر نکات موثّر؛نوشته اند: در میان پادشاهان بنی اسرائیل عادتی مرسوم بود که آنان را در حکومت کنترل می کرد. به این صورت که در نزد هر یک از آنان حکیمی دانا بود و صحیفه ای به همراه داشت که هر گاه پادشاه عصبانی می شد آن حکیم صحیفه را در مقابل او گرفته و به دستش می داد. در آن صحیفه نوشته بود: بر زیر دستان رحم کن! از مرگ بترس! روز جزا را فراموش نکن! وقتی شاه آنرا می دید غضبش ساکن می شد. ▪️چه زیباست افرادی که قادر به کنترل خشم خود نیستند و همیشه بعد از عصبانیت پشیمان می شوند چنین صحیفه ای تهیه کنند و به اطرافیان بسپارند که در هنگام غضبِ آنان، علاوه بر ارائه آن صحیفه، آثار خوش خلقی و عواقب شوم بد خلقی و عصبانیت را به وی یاد آور شوند. ▫️در خانواده یا در اجتماع و یا در مراکز مهم به این وسیله خشم خود را کنترل نمایند. حتی یک حدیث، یک نکته و عبارتی در موضوع کظم غیظ در محل زندگی نصب کنند که با خط درشت نوشته شده که دیگران او را به آن توجه دهند. 🔟- آخرین نکته اینکه بدانند انسانهای عصبانی در میان مردم و عقلای عالم منفورند و بردباران عزیز و محترم. 🔻پی نوشت ها [1] الكافى، باب الغضب، ج 2، ص 302. [2] الكافى، ج 2، ص 63. [3] نور، 22. هدیه به لبخند علیه السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🔰اخلاق علیه السلام ◼️مردی از اهل شام در مدینه ساکن بود و به خانه ی امام بسیار می آمد و به آن گرامی می گفت: «...در روی زمین بغض و کینه ی کسی را بیش از تو در دل ندارم و با هیچکس بیش از تو و خاندانت دشمن نیستم!و عقیده ام آنست که اطاعت خدا و پیامبر و امیر مؤمنان در دشمنی با توست،اگر می بینی به خانه ی تو رفت و آمد دارم بدان جهت است که تو مردی سخنور و ادیب و خوش بیان هستی!» ◽️در عین حال امام علیه السلام با او مدارا می فرمود و به نرمی سخن می گفت.چندی بر نیامد که شامی بیمار شد و مرگ را رویا روی خویش دید و از زندگی نومید شد،پس وصیت کرد که چون در گذرد ابو جعفر«امام باقر»بر او نماز گزارد. ◼️شب به نیمه رسید و بستگانش او را تمام شده یافتند،بامداد وصی او به مسجد آمد و امام باقر علیه السلام را دید که نماز صبح به پایان برده و به تعقیب (1) نشسته است،و آن گرامی همواره چنین بود که پس از نماز به ذکر و تعقیب می پرداخت. ◽️عرض کرد:آن مرد شامی به دیگر سرای شتافته و خود چنین خواسته که شما بر او نماز گزارید. ▫️فرمود:او نمرده است...شتاب مکنید تا من بیایم. ◼️پس برخاست و وضو و طهارت را تجدید فرمود و دو رکعت نماز خواند و دستها را به دعا برداشت،سپس به سجده رفت و همچنان تا بر آمدن آفتاب،در سجده ماند،آنگاه به خانه ی شامی آمد و بر بالین او نشست و او را صدا زد و او پاسخ داد،امام او را بر نشانید و پشتش را به دیوار تکیه داد و شربتی طلبید و به کام او ریخت و به بستگانش فرمود غذاهای سرد به او بدهند و خود بازگشت. ▫️دیری بر نیامد که شامی شفا یافت و به نزد امام آمد و عرض کرد: ◽️«گواهی می دهم که تو حجت خدا بر مردمانی (2)...» 🔻«محمد بن منکدر»-از صوفیان آن روزگار-می گوید: ◼️در روز بسیار گرمی از مدینه بیرون رفتم،ابو جعفر محمد بن علی بن الحسین را دیدم-همراه با دو تن از غلامانشان-یا دو تن از دوستانش-از سرکشی به مزرعه ی خویش باز می گردد با خود گفتم:مردی از بزرگان قریش در چنین وقتی در پی دنیاست!باید او را پند دهم. ◽️نزدیک آمدم و سلام کردم،امام در حالی که عرق از سر و رویش می ریخت با تندی پاسخم داد. گفتم:خدا ترا به سلامت بدارد آیا شخصیتی چون شما در این هنگام و با این حال در پی دنیا می رود!اگر در این حالت مرگ در رسد چه می کنی؟ ◼️فرمود به خدا سوگند اگر مرگ در رسد در حال اطاعت خداوند خواهم بود زیرا من بدینوسیله خود را از تو و دیگر مردمان بی نیاز می سازم،از مرگ در آنحالت بیمناکم که سرگرم گناهی باشم. ◽️گفتم:رحمت خدا بر تو باد،می پنداشتم که شما را پند می دهم اما تو مرا پند دادی و آگاه ساختی (3). 🔻پی نوشت: 1- تعقیب:دعاها و ذکرهایی است که بدون فاصله پس از نماز می خوانند. 2- امالی شیخ طوسی ص ۲۶۱ چاپ سنگی با اختصار 3- ارشاد مفید چاپ آخوندی ص ۲۴۷ هدیه به لبخند علیه السلام علیه‌السلام تسلیت ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
04_se_daghighe_dar_ghiamat_aminikhaah.ir.mp3
23.2M
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🎧🎼 📗شرح و بررسی کتاب 🔻 تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 4⃣جلسه چهارم ▪️می‌شود خدا را دید؟! ▫️ فاصله گرفتن ازحجاب تن و شهود ▪️دروازه‌های ورودی فرد ▫️ ستون حنانه ▪️ ماجرایی از کتاب ایون الکساندر ▫️رابطه مغز و نفس ▪️الزام سلام دادن به حضرت خضر به روایت امام رضا علیه‌السلام ▫️نماز برای وضع حمل آسان ▪️ اثر قرآن خواندن برای اموات ▫️ اعلم چه کسی است؟! ▪️ روایت‌هایی پیرامون مرگ ▫️لحظه مرگ انسان چه چیزی را می‌بیند؟ ▪️ تفاوت ادراک پیش از مرگ و پس از مرگ 📆1398/08/24 پیشنهاد دانلود✌️ ⏰( ۵۴دقیقه و۴۵ثانیه ) 📌حجت الاسلام امینی خواه 🎵مدیا امینی خواه هدیه به لبخند علیه السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ هو الحق الحقیق 📿 (35) 💢حضرت موسی(علیه السلام )به کوی طور کند گریه بر امام حسین علیه السلام ◽️در نوشتار شب 13 ضیافت گفته شد از امام صادق علیه السلام در باره جایگاه این درخت آتشین که کلیم را آن سخن خدایی شنید و تفسیر این آیات راز آلود روایتی رازالودتر است 💢 قال ابوعبدالله علیه السلام شاطی وادی الایمن الذی ذکره تعالی فی کتابه هو الفرات و البقعه المبارکه هی کربلا والشجره هی محمد ص. کامل الزیارات ص48 ح 10. ◽️رودی (شاطی وادی الایمن ) که در آیات یادشده آمده همان رود فرات است و مراد از بقعه مبارکی که درخت آتشین در آن بود کربلا است آن درخت برافروخته، حضرت محمد صلی الله علیه و اله وسلم است 🔻این روایت از =عرفه =از =ربعی= از امام صادق علیه السلام نقل شده که به دلیل مجهول بودن =عرفه =در منابع رجال سندش ضعیف است ولی به توثیق عام ابن قولویه و قرائن روایی فراوان در مساله مورد اعتماد است مخصوصا این روایت متواتر مفهومی است قرائن بسیار بر صحت روایتش دلالت دارد. 💢در این مقام بیش از قصد ورود تحقیق سندی و بیان قرائن آن نداریم در صورت لزوم در فایل جداگانه خواهد آمد. لذا به دلیل تواتر مفهومی که گفته شد کوی طور که اولین بار حضرت موسی در بازگشت از مدین به مصر در آنجا با شهود درخت آتشین گفتگو کرد و برای دفعات دیگر جهت مناجات با خدایش به همین مکان آمد در واقع همان سرزمین مقدس کربلا است. ◽️همین نکته دلیل سانسور این حقیقت توسط قوم یهود عنود قرار گرفت که هرگز نخواستند پیروان حضرت‌موسی کلیم علیه‌السلام بدانند کربلا و مزار شریف سید الشهداء سلام الله علیه همان کوی طور و همان طور سینین است که آدرس به صحرای سینا جعلی دادند حتی خودشان دروغشان را باور نداده و آنجا را پاس نداشتند که حضرت موسی کلیم در اربعین خود در ضیافت ربانی نخست سی شب وعده داشت سپس ده شب افزوده شد چله کامل شد آنجا را عبادتگاه دایم قرار دهند 🔻در نوشتار شب 13 گفته شد آن اشکالی که از اول ما را به این سو برده است این بود اگر الله در آتش باشد و دارای (حول) ، خلاف آیات و براهین توحیدی است زیرا برای ذات خدا و حتی اسم اعظم او (حول) قابل تصور نیست غیر ممکن است 💢اما روایت میفرماید آن که در آتش است پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم بود که برای جناب موسی کلیم الله در عالم شهود و مکاشفه دیده شده است یعنی خدا از زبان خاتم وحی توحیدی را به موسی ابلاغ کرد و از او به شجره تعبیر شد نه اینکه درختی باحضرت موسی تکلم کرده باشد البته تمام انبیاء چه با شهود چه بدون شهود وحی را از معدن نبوت خاتم بعد از خود میگیرند(دقت کرد) 🔻اشکال دیگر این بود که آتش مظهر قهر است با برکت رابطه ندارد مگر بالعرض چرا به نور تعبیر نکرد ووو؟! ◽️این روایت فرمود این آتش قهر و بلا نیست که برکت سوز باشد بلکه آتش عشق و ابتلا است که سراسر خیر و برکت است این آتش ابتلا با الله تناسب ندارد برای کمال بندگی است آتش عشق است نیست باد هر که این آتش ندارد نیست باد 💢آنکه در این آتش بود شجره نبوت یعنی حضرت خاتم ص و اهل بیت او بود که جهت نیل به کمال بندگی خود غرق در آتش مبارک ابتلا هستند ◽️و مراد از آنکه در حول آن است یاران صدیق و صادق مخصوصا شهداء کربلا ست لذا با اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم حدوثا در مکه و مدینه بود ولی بقاء او در کربلا ست 💢یعنی ریشه او مدینه و استمرارش در کربلاست لذا موسی جزء افراد اندر آتش یا حول آن نیست بلکه تنها مشاهده کننده آن در عالم مثال است و بس لذا حسرت یاری خاندان وحی داشت ◽️مطالب در این مقام بسیار است و پذیرش آن نیازمند تامل عمیق در روایات و عرفان اسلامی است. ادامه دارد.. 📆 ذی‌الحجه 1443 📌سیدکمال الدین عمادی 🌷هدیه به لبخند علیه السلام و علیه السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 💌 سلام_پدر_مهربانم ❣مهدے جان! 🍃محبوب من گفتند خلایق که تویی یوسف ثانی چون نیک بدیدم به حقیقت به از آنی گویی بدهم کامت و جانت بستانم ترسم ندهی کامم و جانم بستانی ▫️چه سخت است وصف یار را از این و آن شنیدن. برخی تو را دیده‌اند و می‌گویند زیبایی، مثل یوسف؛ دلبر و خورشیدچهره. ▪️ برخی هم می‌گویند حتی زیباتر از یوسفی، یوسف هم اگر تو را ببیند محو جمالت می‌شود. ▫️و می‌گویند شنیدن کی بود مانند دیدن ولی گویی سهم من از وصال تو باید شنیدن باشد و شنیدن. ▪️من اگر به کام وصال تو نرسم و بمیرم، وصیت کرده‌ام بر سر مزارم مصیبت فراق را بخوانند و اشک بریزند. ▫️ گفته‌ام کسی بر سر قبرم بگوید که تو خودت را نشانم ندادی و من وفادار بر سر راهت تا آخرین نفس نشستم. ▪️ خواندن این مصیبت را نه برای گلایه از تو وصیت کرده‌ام، می‌خواهم همه بدانند که زندگی یعنی بر سر راه تو منتظر نشستن، چه بیایی، چه نیایی! وقتت بخیر محبوب من! ای همه هستم ام 📌محسن_عباسی_ولدی 💌دلنوشته_مهدوی اللهم_عجل_لولیک_الفرج التماس دعا🤲 ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6046163562957641612.mp3
11.45M
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🎧🎼 🔺 ۵۲ ✨ ◽️تنها با آزمودن و آزموده شدن، می‌توان عیار عشق و محبت را سنجید؛ ▫️چه بسیارند محبت هایِ خوش‌ظاهر، که باطنی جز ظلم و خیانت ندارند ▫️اما روش تشخیص محبت‌های قلابی از علاقه‌های اصیل و حقیقی کدام است؟ ⁉️و چه زمانی می‌توانیم حقیقتا ادعایِ دوست داشتن داشته باشیم؟ 🌷 را زنده نگه داریم پیشنهاد دانلود✌️ ⏰( ۱۵دقیقه و ۴۳ثانیه ) سخنرانی_قطره_ای🎤 📌مقام‌معظم‌رهبری استاد‌ شجاعی استاد پناهیان حجت الاسلام میرباقری ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ ۶ 📌گمنام در زمین و معروف در آسمان ◽️پیشگوییِ حوادث آینده یکی از مباحثی است که در زمان‌های مختلفی توسط امیرالمومنین علیه‌السلام به آن پرداخته شده است. ➖یکی از این موارد را می‌توان در خطبهٔ ۱۰۲ نهج‌البلاغه مشاهده کرد که حضرت علی علیه‌السلام پس از خبر دادن از فتنه‌های آینده و مطرح کردن ویژگی‌های آن‌ها، به این نکته‌ اشاره می‌نمایند: ◽️که این فتنه‌ها زمان زیادی باقی نخواهند ماند و خداوند به وسیلهٔ گروهی از اولیاءِ مجاهدِ خود، فتنهٔ این فتنه‌گران را در هم می‌شکند. ✨ امام علی علیه‌السلام همچنین در مورد این مجاهدان چنین می‌فرمایند: ➖«آنها در زمين گمنام‌اند و در آسمان‌ها معروف» بر مبنای این سخنِ امام، مجاهدانِ صالحی که آتش این فتنه‌ها را خاموش می‌کنند، به دلیل رياکارى و نیز بى‌اعتنايى به دنيا در ميان عموم مردم ناشناخته هستند، اما در میان اهل آسمان شناخته شده و معروف‌ هستند. ◽️اما در مورد اینکه این فتنه‌گران و مجاهدانی که به مقابله با آنان برمی‌خیزند، چه کسانی هستند و این موارد اشاره به چه زمانی دارند، برخی از مفسّران نهج‌البلاغه، فتنه‌های آخرالزمان را منظور کلام حضرت می‌دانند، و اعتقاد دارند افرادی که فتنه‌گران را نابود خواهند کرد، یاران (عج) می‌باشند. 🌷 جهانیان ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
05_se_daghighe_dar_ghiamat_aminikhaah.ir.mp3
24.12M
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🎧🎼 📗شرح و بررسی کتاب 5⃣ جلسه پنجم 🔻تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم ▪️عدم پذیرش بحث دوگانه انگاری دکارت در غرب ▫️نظر ملاصدرا در مورد نفس و بدن ▪️ تجربه‌ای عمیق از عالم مثال ▫️تفاوت سه دقیقه در قیامت با سایر تجارب NDE ▪️رشته های نقره ای وجه مشترک تمام تجارب NDE ▫️دستاورد تجربه گران NDE ▪️علامت یقین ▫️موت اختیاری ▪️نقل از آیت الله بهاء الدینی در مورد رهبری ▫️اجل یا اختیار در مرگ ▪️وطن کجاست؟ ▫️ سختی مرگ ▪️وادی حق الناس 📆1398/09/08 پیشنهاد دانلود✌️مدت زمان: ۵۷:۱۶ 📌حجت الاسلام امینی خواه 🎵مدیا امینی خواه هدیه به لبخند علیه‌السلام ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از زلال معرفت
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🔻 🌙شب نهم از شب‎های متبرك و شب مناجات با قاضى الحاجات است و توبه در آن شب مقبول و دعا در آن مستجاب است. عبادت در این شب، اجر صد و هفتاد سال عبادت را دارد. 🔻براى شب عرفه چند عمل وارد شده است:   ⓵دعایی که با با این عبارت آغاز می‎شود، خوانده شود اَللّهُمَّ یا شاهِدَ كُلِّ نَجْوى وَ مَوْضِعَ كُلِّ شَكْوى وَ عالِمَ كُلِّ خَفِیَّةٍ وَ مُنْتَهى كُلِّ حاجَةٍ یا مُبْتَدِئاً كه روایت شده هر كس آن را در شب عرفه یا در شب‎هاى جمعه بخواند خداوند او را بیامرزد.   ⓶ [به نقل كفعمى ] تسبیحات عشر را كه در اعمال روز عرفه آمده است را هزار مرتبه خوانده شود . ⓷دعاء اللّهُمَّ مَنْ تَعَبَّاَ وَ تَهَیَّاَ را كه در روز عرفه و شب و روز جمعه نیز وارد است، خوانده شود. ⓸ زیارت امام حسین علیه السلام . ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ هو المقصود 📿 (35) 💢 سئوال حیرت آمد 📖فَلَمَّا قَضَىٰ مُوسَى الْأَجَلَ وَسَارَ بِأَهْلِهِ آنَسَ مِن جَانِبِ الطُّورِ نَارًا قَالَ لِأَهْلِهِ امْكُثُوا إِنِّي آنَسْتُ نَارًا لَّعَلِّي آتِيكُم مِّنْهَا بِخَبَرٍ أَوْ جَذْوَةٍ مِّنَ النَّارِ لَعَلَّكُمْ تَصْطَلُونَ(قصص 29) ▫️ﭼﻮﻥ حضرت ﻣﻮﺳﻲ علیه‌السلام بعد از پایان ﻣﺪﺕ تعهد خود باحضرت شعیب‌علیه‌السلام، ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺵ شبانه ﺭﻫﺴﭙﺎﺭ [ ﻣﺼﺮ ] ﺷﺪ ، ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﻃﻮﺭ ﺁﺗﺸﻲ ﺩﻳﺪ ، ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺵ ﮔﻔﺖ : ﺩﺭﻧﮓ ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﻦ ﺁﺗﺸﻲ ﺩﻳﺪم ، [ ﻣﻰ ﺭﻭم ] ﺷﺎﻳﺪ ﺧﺒﺮﻱ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﻴﺎﻭﺭم ﻳﺎ ﭘﺎﺭﻩ ﺍﻱ ﺍﺯ ﺁﺗﺶ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺁﻭﺭم ﺗﺎ ﮔﺮم ﺷﻮﻳﺪ. 💢در فایل پیشین اشاره شد داستان حضرت موسی علیه السلام و حکایت ابتلاء خانواده او با آن همه اهمیت اما وقتی رفت خبری آورد یا آتشی برای گرم شدن در قرآن دیگر ادامه نداد ▫️باید پرسید چرا خدای سبحان آمدن صفورا برای دعوت از حضرت موسی‌علیه‌السلام را به تفصیل حتی چگونه آمدنش را گزارش کرده است، اما این بانو ارزشمند بافضیلت چرا در ادامه حکایت نامی یا نشانی از او نیست 💢زیرا صفورا آمده بود برای رساندن حضرت موسی علیه السلام به لقاء الله و توحد و به وی سکون و آرامش ببخشد زیرا خدا قرآن زن را به سکون و آرامش مرد خود معرفی کرد ( روم 21) شب نیز چند بار به وصف سکن توصیف شده مانند انعام 96( جعل اللیل سکنا) خانه داشتن نیز در قرآن سکن است لذا از آن به مسکن تعبیر میشود ◽️با این همه شب بود مایه آرامش، همسرش با وی بود مایه آرامش ولی نداشتن مسکن در آن شرایط دشوار آرامش ظاهری حضرت موسی‌علیه‌السلام را بهم زد برای نیل به وحدت و توحد حقیقی زن و شب و خانه لازم است نه اینکه خود هدف واقع شوند گرچه موسی سخت مراقب دل بود و به دلدار نظر داشت اما کافی نبود 🌟حضرت موسی کلیم الله یک دل دارد صد سودا از یک طرف حب وطن که از حضور در آن به مدت بیش از ده سال محروم بود از یک سو والدین و خویشاوندان مخصوصا مادری که در آن غوغای فرعونی در قتل کودکان و آزار زنان بار دار وی را چه حکیمانه به سامان رساند ▫️دوستان و ارادتمندان خصوصا بانوی بزرگ دربار آسیه قدیس اسوه همه مومنان و و و و حال خانواده ای محترم بر شماره محبوبان حضرت موسی علیه السلام افزوده است؛بقدری برایش محبوب و مهم است در آن دل شب برای حل گرفتاری بانو صفورا دست و پای خود گم کرد 💢اما در ورای این همه محبوب پرشمار موسی کلیم، یک محبوبی که قبل از همه گاه گاه چنان جلوه گری میکند که موسی نمیتواند او را به شماره آورد زیرا که او به شماره نمی اید ◽️این محبوب بقدری غیور است که نه تنها راضی نیست محبوب برتر و در شمار دیگران، محبوب اول، باشد بلکه میخواهد محبوب یکتا باشد یعنی اول و واحد بلا عدد!!!! 💢او دید که حضرت‌موسی‌علیه‌السلام در مدار عشق گرفتار تکثر شده است باید به وحد و توحد برسد دل یکی دلدار یکی، پس بدو جلوه کرد او را به حضور خواست اما عشق و وصل او در آغاز و انجام گر نظر کنی حیرت سراسر وجودت را میگیرد بقول حافظ عشق تو نهال حیرت آمد وصل تو کمال حیرت آمد یک دل بنما که در ره او بر چهره نه خال حیرت آمد نه وصل بماند و نه واصل آنجا که خیال حیرت آمد از هر طرفی که گوش کردم آواز سؤال حیرت آمد شد منهزم از کمال عزت - آن را که جلال حیرت آمد ◽️لذا آن حضرت موسی‌علیه‌السلام که رفت به وصال حیرت رسید دیگر باز نگشت آنکه باز گشت آن حضرت موسی علیه‌السلام که رفته بود نبود لذا قصه او با صفورا در قرآن همینجا به پایان رسید من که سرگرم عالم مفهوم هستم چون بدین جا رسیدم رفتم تاب بازگشت ندارم....چه رسد به حضرت موسی علیه السلام ادامه دارد.. 📆 ذی‌الحجه 1443 📌سیدکمال الدین عمادی 🌷هدیه به لبخند علیه السلام وروز التماس داریم از محضرتان ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅