eitaa logo
یاران باوفا
120 دنبال‌کننده
152 عکس
113 ویدیو
0 فایل
از خداوند متعال می خواهیم که ما را به امام مهدی (عج) و نائب برحقش وفادار بدارد و ما را در این مسیر به درجه رفیع شهادت نائل فرماید. الهی آمین یا رب العالمین
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰امام علی در شرایط زیر دعوت مهمانی را پذیرفت... ✍مردی که دوست داشت امیرالمؤمنین علیه السلام را به منزلش میهمان کند، از آن حضرت دعوت به عمل آورد تا امام علیه السلام به منزل او رود و از غذای وی تناول نماید. امام علیه السلام فرمود: میهمانی تو را به سه شرط می پذیرم. مرد دعوت کننده عرض کرد: آن سه شرط کدام است؟ 💢امام علیه السلام فرمود: 1 - از بیرون منزل چیزی برای من نیاوری (هر چه در منزل هست همان را حاضر کنی) 2- آنچه در منزل هست برای من بیاوری (خوراک معمول خود را بیاوری) 3 - خانواده ات را به سختی نیندازی. آن مرد شرایط حضرت را پذیرفت و امام علیه السلام هم به دعوت او پاسخ مثبت داد. 📚بحارالانوار ، ج 75 ، ص 451 📚 قصه های تربیتی / محمد رضا اکبری ، ص 80
💠 ‌سلام امام زمانم 🌸 ‌ای یوسف گم گشتهٔ غایب ز نظرها جان بر لب عشاق رسیدست کجایی 🌸 ‌باز آی و نظر کن به من خستهٔ بیمار جانم به فدایت که طبیب دل مایی 🔹‌السّلامُ عَلَیْڪَ یا صاحِبَ الزَّمانِ 🔹اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا شَریڪَ الْقُرْآنِ 🔹اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ
🔰 دیوانـــه کیست؟ این زندگی دنیا کالایی بی ارزش و زودگذر است، و آخرت سرای همیشگی است. (غافر/۳۹) 🌕 روايت است كه پيامبر صلّى الله عليه و آله از كنار ديوانه‌‌ای گذشتند و پرسيدند: او را چه شده است؟ گفتند او ديوانه است. فرمودند: نه! بلکه مغز او بيمار است. ديوانه كسى است كه دنيای(فانی) را بر آخرت(ابدی) ترجيح دهد. وَ رُوِيَ أَنَّ رَسُولَ اَللَّه مَرَّ بِمَجْنُونٍ فَقَالَ مَا لَهُ فَقِيلَ إنَّهُ مَجْنُونٌ فَقَالَ بَلْ هُوَ مُصَابٌ إنَّمَا اَلْمَجْنُونُ مَنْ آثَرَ اَلدُّنْيَا عَلَى اَلْآخِرَةِ. 📗بحار الأنوار، ج۱، ص۱۳۱ 🌕 این دنیا در مقایسه با عالم آخرت ذره‌ای در برابر بینهایت است؛ همهٔ عمر زمینی در مقایسه با عمر آسمانی لحظه‌ای در برابر ابدیت است! دیوانه واقعی کسی است که زندگی دو روزه در آخرالزمان که شتاب در عمر و گذر سریع زمان در آن برای همه کاملا مشهود است را بر بهشت دنیای ظهور که در آن مردم عمرهای چندهزارساله دارندترجیح دهد. دنیایی که به گفته ولی معصوم مردم به نعمت‌هایی میرسند که هرگز مسبوق به سابقه نبوده! خوشا به حال آنکه تعقل و تفکر دارد...
🔰 معيار ولايت داشتن و ادعای شیعیان حرّاف... به خدمت حضرت باقر علیه‌السلام عرض شد: اصحاب و ياران ما در كوفه بسيارند، اگر آنان را امر كنيد از شما اطاعت می‌نمايند و به پيروی شما بر می‌خيرند. امام فرمودند: «آيا چنین هست كسی از آنها از جيب برادر خود به قدر نيازش بر می‌دارد؟ گفتم: نه! حضرت فرمودند: «آنان كه نسبت به مال خود اینگونه بخيل و بی گذشت هستند، به خون خود(فداکاری و جانبازی)، بخيل‌تر خواهند بود؛ آن گاه امام فرمودند: اكنون مردم در آشتی می‌باشند، با آنها نكاح می‌كنيم، از هم ارث می‌بريم، و بر آنان حدّ جاری می‌سازيم، و امانات آنان را به آنها می‌دهيم، تا زمانی كه قائم عجل‌الله فرجه، قيام نمايد؛ در آن وقت رفاقت صادقانه ميان مردم ايجاد می‌شود، و مرد به سوی جيب برادر خود می‌رود و به اندازه‌ای كه لازم دارد بر می‌دارد، و صاحب پول او را از اين كار باز نمی‌دارد. وَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ رِبْعِيٍّ عَنْ بُرَيْدٍ اَلْعِجْلِيِّ قَالَ: قِيلَ لِأَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنَّ أَصْحَابَنَا بِالْكُوفَةِ جَمَاعَةٌ كَثِيرَةٌ فَلَوْ أَمَرْتَهُمْ لَأَطَاعُوكَ وَ اِتَّبَعُوكَ فَقَالَ يَجِيءُ أَحَدُهُمْ إِلَى كِيسِ أَخِيهِ فَيَأْخُذُ مِنْهُ حَاجَتَهُ فَقَالَ لاَ قَالَ فَهُمْ بِدِمَائِهِمْ أَبْخَلُ ثُمَّ قَالَ إِنَّ اَلنَّاسَ فِي هُدْنَةٍ نُنَاكِحُهُمْ وَ نُوَارِثُهُمْ وَ نُقِيمُ عَلَيْهِمُ اَلْحُدُودَ وَ نُؤَدِّي أَمَانَاتِهِمْ حَتَّى إِذْ قَامَ اَلْقَائِمُ جَاءَتِ اَلْمُزَامَلَةُ وَ يَأْتِي اَلرَّجُلُ إِلَى كِيسِ أَخِيهِ فَيَأْخُذُ حَاجَتَهُ لاَ يَمْنَعُهُ بحار، ج ۵۲، ص ۳۷۲
🔰‍ ای سیّد بحرالعلوم! بگو حضرت مهدی (علیه السلام) را دیدم. ✨روزی در مجلس علاّمه بحرالعلوم صحبت اتّفاقات کسانی که حضرت مهدی(ع) را دیدند به میان آمد. ✨علاّمه بحرالعلوم هم در بین آن صحبت ها شروع به صحبت کرد وفرمود: «دوست داشتم یک روز نمازم را در مسجد سهله بخوانم در زمانی که فکر می کردم کسی آنجا نیست. چون به آنجا رسیدم دیدم که پر از مردم است وصدای ذکر وقرآن خواندن آنها بلند است وسابقه نداشت که در چنین وقتی هیچ کس در آنجا باشد. ولی آنها را در حالی دیدم که صفهای زیادی که برای خواندن نماز جماعت صف بسته بود. ✨من در کنار دیوار ایستادم جایی که زیر پایم تپّه ای از رمل (نوعی شن) بود. رفتم بالای آن تا صفها را نگاه کنم شاید جایی پیدا کنم که در آنجا بایستم. در یکی از آن صفها جای یک نفر را پیدا کردم. آنجا رفتم وایستادم. ✨یکی از افرادی که در مجلس بود گفت: «بگو حضرت مهدی (صلوات الله علیه) را دیدم». در این هنگام علاّمه بحرالعلوم ساکت شد مثل اینکه در خواب بوده وبیدار شده باشد. بعد از آن هر چه افراد خواستند که صحبتش را تمام کند راضی نشد. 📗نجم الثّاقب 🌱
🔰دانش به‌دست آوريد تا به شما زندگى بخشد. اِكتَسِبوا العِلمَ يُكسِبْكُمُ الحَياةَ امیرالمؤمنین امام علی عليه‌السلام غررالحكم: ۲۴۸۶
🔰 امام زمان را دیده‌ام... این جمله ای است که وقتی حضرت ظهور بفرمایند بعضی از مردم می‌گویند: که من ایشان را قبلا دیده بودم..! 🌕 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: إِنَّ فِي صَاحِبِ هَذَا اَلْأمْرِ سُنَناً مِنَ اَلْأنْبِيَاءِ عَلَيهِم السّلاَمُ وَ أمَّا سُنَّتُهُ مِنْ يُوسفَ فَالسِّتْرُ يَجعَلُ اللَّهُ بَيْنهُ وَ بَينَ الْخَلق حِجَاباً يَرَوْنهُ وَ لاَ يَعْرِفُونهُ در صاحب این امر(امام مهدی عجل الله فرجه)، سنت‌هایی است از پیامبران... و اما سنتی از یوسف علیه السلام که به پرده و پوشش است که خداوند میان او و مردم حجابی قرار داده است که او را می‌بینند ولی نمیشناسند. 📗کمال الدين، ج۲، ص۳۵۰ ✅ امام زمانمان ما را می‌بیند و می‌شناسند؛ ولی ما او را می‌بینیم و نمی‌شناسیم؛ مانند حضرت یوسف که برادرانش با او معامله میکردند و سخن میگفتند اما او را نمیشناختند. «فَعَرَفَهُمْ وَهُمْ لَهُ مُنْكِرُونَ» یوسف/۵۸؛ یوسف برادرها را شناخت اما برادرها او را نشناختند؛ (تا اینکه خودش خودش را معرفی نمود.)
‌🔰انواع عبادت در سخنان امامان هدایت صلوات الله علیهم ، با بیان های گوناگون، انواع عبادت تشریح شده است :امیر اهل ایمان حضرت امام المتقین علی بن ابی طالب (صلوات الله و سلامه علیه) : گروهى به هواى پاداش خدا را عبادت کردند، و این عبادتِ سوداگران است؛ دسته اى از روى ترس خدا را عبادت کردند، و این عبادت بردگان است؛ و گروهى براى سپاسگزارى خدا را عبادت کردند، و این عبادت آزادگان است. 📚 نهج البلاغة، حکمت ۲۳۷ حضرت امام سجاد (صلوات الله علیه) : خوش ندارم که خدا را عبادت کنم و از آن هدفى نداشته باشم جز [رسیدن به] پاداش او؛ زیرا در این صورت مانند برده طمع کارم که اگر به چیزى چشم داشته باشد کار مى کند و گرنه کار نمى کند. همچنین خوش ندارم خدا را فقط به سبب ترس از کیفر او عبادت کنم؛ چه در این حال همچون بنده نابکارى خواهم بود که اگر نترسد، کار نمى کند. عرض شد: پس، براى چه خدا را عبادت مى کنى؟ فرمود: زیرا او به سبب الطاف و نعمتهایش به من، سزاوار عبادت است. 📚 بحار الأنوار، ج ۷۰، ص ۲۱۰، ح ۳۳. حضرت امام صادق (صلوات الله علیه) : مردم در عبادت خداوند عزّ و جلّ بر سه گروهند: یک گروه او را به هواى پاداشش عبادت مى کند، که این عبادت آزمندان است و آن طمع باشد. گروهى دیگر او را از ترس دوزخ عبادت مى کنند، که این عبادت بردگان است و آن ترس باشد. امّا من خداوند عزّ و جلّ را به خاطر عشق و محبّت به او عبادت مى کنم و این عبادت کریمان است و آن مایه امن و امان باشد؛ به دلیل این سخن خداوند عزّ و جلّ که: «و آنان از ترس و هراس آن روز در امانند» [*]و نیز به دلیل این سخن خداوند عزّ و جلّ که: «بگو اگر خدا را دوست دارید، از من پیروى کنید تا خدا دوستتان بدارد و گناهان شما را بر شما ببخشاید، و خداوند آمرزنده مهربان است»[**] بنابر این ، هرکه خدا را دوست بدارد خداوند عزّ و جلّ نیز او را دوست دارد و هر که خداوند عزّ و جلّ دوستش بدارد از وحشت روز قیامت در امان است. النمل، آیه ۸۹. **آل عمران، آیه ۳۱ 📚 الخصال، ص ۱۸۸، ح ۲۵۹
🔰 یکی از گرفتاری های مردم در زمان ظهور که سبب انکار امام زمان علیه‌السلام میشود: 💠 على بن أبى حمزه از امام صادق عليه‌السلام روايت كرده كه آن حضرت فرمود: «اگر قائم قيام كند، مردم او را انكار مى‌كنند؛ زيرا او به صورت جوانى برومند به سوى ايشان باز مى‌گردد، كسى بر عقيدۀ خود نسبت به او پايدار نمى‌ماند «مگر آن كس كه خداوند در عالم ذرّ از او پيمان گرفته باشد.» و در روايت ديگرى چنين است كه آن حضرت فرمود: « از بزرگترين گرفتاريها آن است كه صاحب ايشان به چهرۀ جوانى بر آنان خروج مى‌كند در حالى كه آنان مى‌پندارند كه او بايد پيرمردى كهن سال باشد.» «عَن عَلِي بْنِ أَبِي حَمزَة عَن أَبِي عَبْدِاَللَّه أَنَّهُ قَالَ: لَوْ قَد قَامَ القَائِمُ لَأَنْكَرَه اَلنَّاسُ لِأَنَّهُ يَرجِعُ إِلَيهِم شَابّاً مُوفِقاً لاَ يَثبتُ عَلَیهِ إِلاّ مَن قَد أَخذَاَللَّه مِيثَاقَه فِي اَلذَّرّ اَلاوَّل وَ فِي غَيرِ هَذِه اَلرِّوايَة أَنهُ قَالَ: وَ إِنَّ مِن أَعظَم اَلبَلِيَّة أَن يَخرُجَ إِلَيهِمْ صَاحِبهُم شَابّاً وَ هُم يَحسَبُونهُ شَيخاً كَبِيراً» 📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص۲۸۷ 📗الغيبة، ج ۱، ص۱۸۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من از تو، فاطمیه ها رزق یه سالمو می‌گیریم ای مادر... 🏴 فرارسیدن ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت عرض می‌کنیم. 🥀
‌ 🔰 پرسش: در روایات داریم که تفکر ، عبادت محسوب می شود ، سئوالم این است که چه تفکری عبادت محسوب میشود؟ ✍️پاسخ:رسيدن به قرب الهى و شكوفايى استعداد ها، تنها در ظرف عبوديت و پرستش خدای حکیم امكان پذير است و در خارج از حوزه دين و عبوديت خداوند، چيزى جز فلاكت و شقاوت در انتظار انسان نيست. حال در پاسخ به سوال شما باید گفت که کسب علم و تفکر جهت شناخت خدا بسیار مهم و ممکن است چرا که از نظر ما مسلمانان و شیعیان بین علم و دین هیچ گونه تعارضی وجود ندارد و این دو مکمل و متمم یک دیگرند. شهید مطهری می فرماید:«علم به ما روشنایی و توانایی می بخشد و ایمان عشق و امید و گرمی، علم ابزار می سازد و ایمان مقصد، علم سرعت می دهد و ایمان جهت، علم توانستن است و ایمان خوب خواستن، علم می نمایاند که چه هست و ایمان الهام می بخشد که چه باید کرد.» در جمع بندی این مطلب بدین نتیجه می رسیم که هر چه انسان به فراگیری علم خصوصا در راه خداشناسی بپردازد ریشه های شناخت خدا در وجودش عمیق تر خواهد شد و همین تفکر و اندیشه نیز در آموزه های دینی ما عبادت محسوب می گردد چنانکه حضرت علی علیه السلام می فرمایند "تفكرُ ساعةٍ افضل من عبادة سبعین سنةٍ"، ساعتی اندیشیدن برتر از هفتاد سال عبادت است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جمعه های دلتنگی برگرد تا درست شه کارای دنیا برگرد تو رو خون حضرت زهرا
📚در عصر ظهور احکام_دینی چگونه اجرا می‌شوند؟ اولین مرحله رسالت امام موعود، تحریف‌زدایی از ساختار دین در حوزه معرفت دینی است؛ آموزه‌های دینی در طول تاریخ آرام‌آرام به فراموشی سپرده می‌شوند و یا منحرف می‌گردند. ازاین‌رو وظیفه اصلی حضرت، احیای احکام فراموش شده و پاک‌کردن زنگار از چهره مقدس دین اسلام است تا طعم دین‌داری به ذائقه دین‌داران شیرین افتد و از ثمره دین‌داری بهره ببرند. مرحله بعدی، اجرای صحیح احکام دین است؛ با انجام اعمالی چون: ١. اجرای حد بر رباخواران و غاصبان حقوق و اموال مردم؛ ٢. پیراستن تزیینات و تشریفات از ساختار مساجد؛ ٣. كشیدن خط بطلان بر تفسیرهای غلط و تأویل‌های ناصواب از آیات و ارائه تفسیر صحیح؛ ۴. احیای بخش‌های متروک مانده از کتاب و سنت پیامبر و سیره امامان.[۱] با توجه به شیوه‌های نو و قضاوت درست حضرت، دین و آموزه‌های آن، متروك نخواهد ماند و همه احکام دین اجرا می‌شود. 📚الغیبة، نعمانی، ص۲۵۳ و ص۲۳۱.
🔰 معيار ولايت داشتن و ادعای شیعیان حرّاف... به خدمت حضرت باقر علیه‌السلام عرض شد: اصحاب و ياران ما در كوفه بسيارند، اگر آنان را امر كنيد از شما اطاعت می‌نمايند و به پيروی شما بر می‌خيرند. امام فرمودند: «آيا چنین هست كسی از آنها از جيب برادر خود به قدر نيازش بر می‌دارد؟ گفتم: نه! حضرت فرمودند: «آنان كه نسبت به مال خود اینگونه بخيل و بی گذشت هستند، به خون خود(فداکاری و جانبازی)، بخيل‌تر خواهند بود؛ آن گاه امام فرمودند: اكنون مردم در آشتی می‌باشند، با آنها نكاح می‌كنيم، از هم ارث می‌بريم، و بر آنان حدّ جاری می‌سازيم، و امانات آنان را به آنها می‌دهيم، تا زمانی كه قائم عجل‌الله فرجه، قيام نمايد؛ در آن وقت رفاقت صادقانه ميان مردم ايجاد می‌شود، و مرد به سوی جيب برادر خود می‌رود و به اندازه‌ای كه لازم دارد بر می‌دارد، و صاحب پول او را از اين كار باز نمی‌دارد. وَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ رِبْعِيٍّ عَنْ بُرَيْدٍ اَلْعِجْلِيِّ قَالَ: قِيلَ لِأَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنَّ أَصْحَابَنَا بِالْكُوفَةِ جَمَاعَةٌ كَثِيرَةٌ فَلَوْ أَمَرْتَهُمْ لَأَطَاعُوكَ وَ اِتَّبَعُوكَ فَقَالَ يَجِيءُ أَحَدُهُمْ إِلَى كِيسِ أَخِيهِ فَيَأْخُذُ مِنْهُ حَاجَتَهُ فَقَالَ لاَ قَالَ فَهُمْ بِدِمَائِهِمْ أَبْخَلُ ثُمَّ قَالَ إِنَّ اَلنَّاسَ فِي هُدْنَةٍ نُنَاكِحُهُمْ وَ نُوَارِثُهُمْ وَ نُقِيمُ عَلَيْهِمُ اَلْحُدُودَ وَ نُؤَدِّي أَمَانَاتِهِمْ حَتَّى إِذْ قَامَ اَلْقَائِمُ جَاءَتِ اَلْمُزَامَلَةُ وَ يَأْتِي اَلرَّجُلُ إِلَى كِيسِ أَخِيهِ فَيَأْخُذُ حَاجَتَهُ لاَ يَمْنَعُهُ بحار، ج ۵۲، ص ۳۷۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نام حسین(ع) آرامش جان و مرهم دردهای دل‌های بی‌قرار است و در این ساعات، بیش از هر زمان دیگری، حتی هوایی که نفس می‌کشیم هم ما را به یاد او می‌اندازد؛ گویی دور از حسین(ع)، در خانه خود هم غریب مانده‌ایم ... 🔹 شب جمعه است، هوایت نکنم می‌میرم ...
🔰نماز شب توشه عجیبی‌ست ... نماز شب ، مستجاب کننده دعای مومن است 🌱 آیت اللّٰه بہجت (ره): نماز شب را ترك نکنید ؛ نماز شب کلیدحل همه‌ی مشکلات زندگی‌است. مردم خیلی تلاش می کنند، اما نتیجه و مقصود خود را نمی یابند زیرا کلید را نیافته اند .
🔰 چگونه با صاحب الزمان (عج)مانوس باشیم و حضرت را یاری کنیم؟ 💠 آیت الله بهجت: 🌷تکان میخوری بگو یا صاحب الزمان 🌷می نشینی بگو یا صاحب الزمان، 🌷برمیخیزی بگو یا صاحب الزمان، صبح که از خواب بیدار میشوی مؤدب بایست و صبحت را با سلام به امام زمانت شروع کن و بگو آقا جان دستم به دامانت خودت یاری ام کن شب که میخواهی بخوابی اول دست به سینه بگذار و بگو"السلام علیک یا صاحب الزمان"بعد بخواب. شب و روزت را به یاد محبوب سر کن که اگر اینطور شد,شیطان دیگر در زندگی تو جایگاهی ندارد،دیگر نمیتوانی گناه کنی،دیگر تمام وقت بیمه امام زمانی...✨ و خود امیرالمؤمنین(علیه السلام) فرموده است: که در دوران غیبت فقط کسانی بر دین خود ثابت قدم می مانند که با روح یقین مباشر و با مولا و صاحب خود مأنوس باشند. پیوست: صدقه دادن هرروزه برای سلامتی حضرت، خواندن زیارت عاشورا، اهدای صلوات و سوره توحید و...به حضرت صاحب الزمان،خواندن دعای فرج،دعای عهد هرروز صبح و...امثالهم باعث نزدیک شدن ما به حضرت میشود رعایت ادب در یاد کردن امام معصوم بسیار زیاد سفارش شده است. تأکید شده مؤمن، باید با القاب شریف و مبارک حضرت را یاد کند. همچنین در زمینه برخاستن برای تعظیم شنیدن ‌نام مبارک حضرت، بالاخص اگر آن نام مبارک «قائم» باشد، سفارش شده است سرودن و شعر خواندن در فضایل آن بزرگوار در مجالس آن حضرت موجب یاری امام به شمار می‌آید. 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما در دو جهان، فاطمه جان دل به تو بستیم، محبان تو هستیم نظر کن ز عنایت، به فردای قیامت 🏴 شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت عرض می‌کنیم. 🥀
🔰 نماز واقعۍ چه نمازیست؟ آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) : شخصی از امام رضا علیه‌السلام پرسید: نماز واقعۍ چه نمازیست؟ حضرت علیه السلام فرمودند: «حُضُورُالقَلْبِ وَ فِراغُ الْجَوارِح»؛ نه اینکه موقع نماز با ریش هم بازی کنم، تمام اعضا و جوارحم باید خاشع باشند. وقتی رو به قبله ایستادی، دستت را روی زانو بگذار، طوری که پشت دست رو به قبله باشد؛ مثل عبد ذلیل. قدیم وقتی بنده ها مقابل مولایشان می ایستادند اینطور بودند. جوارح هم نباید مشغول بازی باشند. هم قلب انسان باید حضور داشته باشد خاشع باشد، هیچ کجا نباشد و هم اعضا و جوارحش باید مشغول بازی نباشند. سر نماز مرتب با انگشتش بازی می کند، با ریششو بازی می کند، انگشت توی بینی اش می کند، گوشش را مےخاراند، مرتب با اعضا و جوارحش بازی می کند، بابا داری نماز می خوانی. این چه نمازی است؟! نمازگزار وقتی که نماز مےخواند باید مجسم کند که بهشت این طرف و جهنم آن طرفش است. بهشت را در طرف راست خود و جهنم را در طرف چپ خودش در نظر بگیرد . این نماز، نماز است.