eitaa logo
کانال دروس آیت الله العظمی جوادی آملی
11.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
4.7هزار فایل
آخرین جلسات دروس و مباحث حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله) در قالب تصویر، صدا و متن بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء معاونت رسانه ارتباط با ادمین: @bonyad_esra_admin فهرست: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross/11098
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 آیت الله العظمی جوادی آملی: طرزی زندگی کنیم که بیگانه نتواند در سوء استفاده کند / چون در فضای مجازی، انتقال اندیشه میسر است پس است / باید در درون این فضای حقیقی هم پیام داشته باشیم. 👇👇👇👇👇
💠 آیت الله العظمی جوادی آملی: طرزی زندگی کنیم که بیگانه نتواند در سوء استفاده کند / چون در فضای مجازی، انتقال اندیشه میسر است پس است / باید در درون این فضای حقیقی هم پیام داشته باشیم. 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسات، دیدارها و سخنرانی های مختلف خود درباره فضای مجازی اظهار داشتند که در فضایی که میسر است، اسم آن را نباید فضای مجازی گذاشت، بلکه این فضا، است و لذا مبلغان را دعوت می فرمایند تا این فضای حقیقی را دریابند. ▫️ ایشان در تفسیر بیان داشتند: «کسانی که توفیق تبلیغ ندارند، لااقل این را دریابند، ما فضای مجازی نداریم، چون سیم حقیقت نیست، تا بی‌سیم بشود مجاز؛ آن چهره تلویزیون حقیقت نیست، تا بی‌ چهره و بی‌ شیشه بشود مجاز. همین که اندیشه در این فضا نقل و انتقال می‌شود و بر جوان‌ها اثر می‌ گذارند، این فضا، فضای حقیقی است. ما هیچ حقی نداریم که بگوییم فضا، فضای مجازی است! وقتی میسّر است، فکر منتقل می‌ شود و جوان زیر و رو می‌ شود، فضا است». معظم له در همین جلسه تاکید داشتند: «ما خودمان در بیرون از این فضا طرزی باید زندگی کنیم که بیگانه نتواند سوء استفاده کند و در درون این هم باید پیامی داشته باشیم». (جلسه 19 سوره حجرات 16/8/1395) ▫️ آیت الله العظمی جوادی آملی همچنین با تاکید بر اینکه در فضای مجازی باید نسبت به هر گفتار و نوشتاری، تحقیق انجام شود، اظهار داشته اند: «وقتی ، نقل و انتقال بشود، فضا است. اگر كسی این را گوش می ‌دهد و بی ‎تحقیق می ‌پذیرد ـ خدای ناكرده ـ دارد آن گوینده را عبادت می‌ كند؛ لذا هر گفتار و رفتار و نوشتاری را ما باید تحقیق كنیم». ( جلسه درس اخلاق 26/5/1396) ▫️ «این فضای مجازی که الآن به غالب خانواده‌ ها آمده است، یک امتحان بزرگی برای ماست. [طبق قول معصوم] اگر کسی برابر این، حرف کسی را گوش می‌ دهد که نمی‌ داند او چه می‌ گوید یا حرفش مشکوک است، دارد او را . این فضای مجازی در حقیقت است نه فضای مجازی. هر جا اندیشه و فکر، نقل و انتقال می ‌شود، حقیقت است. فرمود دارد چیزی را که نگاه می‌ کند، حرفی را که می‌ شنود، اگر آن گوینده از طرف خدا می ‌گوید، این دارد حرف خدا را عبادت می ‌کند. اگر حرف هوس و حرف را می ‌زند، او دارد را عبادت می ‌کند». (سخنرانی جلسات هفتگی اهالی دماوند تاریخ: 17/05/97) 🔸 ایشان در دیدار اخیر خود با رییس قوه قضائیه بر دیدگاه خود بر تاکید و بیان داشتند: «درباره فضای مجازی اگر واقعاً ما آدم های صالحی باشیم ترسی نداشته باشیم که دیگری بگوید این چه چیزی را می خواهند منتشر کند؟ ما وقتی که درست باشیم حرف ما، گفتار ما، رفتار ما، مطابق باشد اینها چه چیزی را منتشر می کنند؟ اگر یک سلسله چیزهای خلاف را کنند که آن راه دارد و می شود از آنها جلوگیری کرد، مثلا اگر کسی چیزهایی دروغی را منتشر کرد، محاکمه بشود بعد دیگران حسابش را می کنند، اما ما اگر با زندگی بکنیم، از دنیا مجازی باکی نیست». (دیدار رییس قوه قضائیه، 6/5/1400) ـ دیدار ائمه جماعات تهران، تاریخ: 1397/05/21. ـ جلسه درس اخلاق، تاریخ: 1397/04/14 ـ دیدار مدیران دفتر تبلیغات استان تهران، تاریخ: 1396/05/02 ـ درس تفسیر سوره حجرات جلسات 16، 19 و 21 در آبان ماه 1395. 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 كه عشق آسان نمود اول 🔹 اینكه گفتند «كه عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشكل ها»[1] برای این است كه اول یك حالت شفاف و روشنی نصیب انسان می‌ شود، بعد وقتی بخواهد راه بیفتد لنگان لنگان راه می ‌افتد، این همین است. یك وقت انسان در تشییع شهیدی، در عیادت بیماری یا مانند اینها حالی به او دست می ‌دهد، وقتی حالی به او دست داد آسان تصمیم می‌ گیرد كه به راه بیفتد، این آسان است. اگر یك كار خلافی می‌ كرد به آسانی تصمیم می ‌گیرد ترك كند، این عاشقانه وارد شد و خیلی هم به سهولت و آسانی تصمیم گرفت، اما بقیه راه را باید لنگان لنگان برود؛ این است كه «عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشكل ها». 🔹 آنهایی كه سالك محض هستند، هیچ وقت تصمیم آسان نمی ‌گیرند، از همان اول با دشواری لنگان لنگان هستند تا آخر، این است؛ اما آن اول به آسانی وارد می ‌شود، بعد با دشواری رو به‌ رو می ‌شود؛ اما آنها كه مجذوب محض هستند همیشه راحت ‌اند! 🔹 وجود مبارك حضرت امیر است، این طور نیست كه حضرت به سختی و با مبارزه با نفس و جهاد نفس مثلاً اینها را گذاشته باشد كنار، این طور نیست! مجذوبِ محض همیشه راحت است كه عشق آسان نمود اول، كه عشق آسان نمود وسط، كه عشق آسان نمود آخر. همیشه در مشكلات است، برای اینكه این راه، راه سخت است كه افتاد مشكل ها در اول، افتاد مشكل ها در وسط، افتاد مشكل ها در آخر. «كه عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشكل ها». كه اول دشواری هاست، بعد كه عشق آسان نمود آخر، اگر در آخرها عشق دستش را بگیرد دیگر به آسانی حركت می ‌كند. 🔹 غرض این است كه اگر كسی سالك باشد، متشابه‌ نشناس باشد، خیال می ‌كند این عطش است یا خیال می‌ كند این واقعیتی است. همیشه انسان، نیازمند به و ماهر و دست‌گیر است. [1] . دیوان حافظ، غزل 1. 📚 سوره مبارکه نمل _ جلسه 5 تاریخ: 1391/02/19 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
khoms_077 ay sss s.mp3
3.45M
💠 صوت درس خارج فقه 🔹 جلسه : 77 تاریخ تدریس: 1372 الی 1374 🆔 @a_javadiamoli_doross
khoms_077p2.pdf
172.5K
💠 متن درس خارج فقه 🔹 جلسه : 77 تاریخ تدریس: 1372 الی 1374 🆔 @a_javadiamoli_doross
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 موثق بودن مسلم بن عقیل علیه السلام 🔹 نامه‌ های فراوانی از كوفه رسید، حضرت در جواب مردم كوفه و در برابر صدها نامه این مسئله را طرح كرد كه امامت است، شما باید صبّار و شكور باشید و من نماینده ‌ام را اعزام می ‌كنم، حرف او حرف من است، كسی را اعزام می ‌كنم كه مورد من و ثقه است. آن ‌چنان مسلم ‌بن ‌عقیل موثق بود كه وقتی همه اموال به دست مسلم‌ بن‌ عقیل رسید، سعی كرد در مصارف شخصی از اموال بیت المال استفاده نكند و هفتصد درهم در همین كوفه مقروض شد یا پول ‌های فراوانی كه به حضرتش می‌ دادند، از آن پول ها استفاده نكرد كه دینش را ادا كند و در آن وصیتش فرمود من مقداری مقروضم، این سلاحه های جنگی ‌ام را بفروشید و قرضم را ادا كنید.[1] اینكه می ‌بینید نام مانده است، برای همین است که سیره او سیره حسین بن علی بود و سیره حسین بن علی سیره علی بن ابی طالب است؛ فرمود ما این‌چنینیم و ماند. اگر می‌ بینید الآن قسمت مهم بودجه‌ های عزاداری برای جریان كربلاست، برای همان واقعیت است. 🔹 مردم به كسی مال می ‌دهند كه نخواهد، مردم به كسی احترام می ‌كنند كه نخواهد، ما به كسی علاقه ‌مندیم كه او علاقه نطلبد، كسی را تكریم می ‌كنیم كه كرامت طلبكار نباشد، این انسان‌ هاست. [1] . الارشاد، ج 2، ص 61. السلام 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1379/01/20 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
khoms_078 ay sss s.mp3
3.74M
💠 صوت درس خارج فقه 🔹 جلسه : 78 تاریخ تدریس: 1372 الی 1374 🆔 @a_javadiamoli_doross
khoms_078p2.pdf
166.7K
💠 متن درس خارج فقه 🔹 جلسه : 78 تاریخ تدریس: 1372 الی 1374 🆔 @a_javadiamoli_doross
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مباهله روز از مقدس ‌ترین روزهای ایام سال است. مباهله كه از بِهال و تضرّع است یك سنخ دعاست. انسانی كه مستجاب ‌الدعوه است از كرامت برخوردار است. خصوصیت در این نیست كه این ‌ها اهل دعایند و دعای این‌ ها مستجاب است؛ زیرا این لازمه عصمت و لازمه امامت نیست، یک لازمه مشتركی است. ممكن است برخی از مؤمنان ویژه دعایشان مستجاب باشد. آنچه در جریان مباهله مطرح است این است كه بود, بعد . 📚 پیام روز مباهله تاریخ: 1394/07/13 🆔 @a_javadiamoli_esra
35.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مباهله 🔸 جریان «مباهله» مستحضرید که یک است؛ یعنی امروز هم اگر کسی آن توفیق را بیابد و آن طهارت روح را تحصیل کند، می‌تواند مباهله کند... 👇👇👇👇👇
💠 مباهله 🔸 جریان «مباهله» مستحضرید که یک است؛ یعنی امروز هم اگر کسی آن توفیق را بیابد و آن طهارت روح را تحصیل کند، می‌تواند مباهله کند. 🔸 در آیه شصت سوره مبارکه «آل عمران» و بعد 61 به بعد این جریان مطرح است. با مسیحی‌های نجران برهان اقامه کرد، وقتی برهان در آنها اثر نکرد، فرمودند اثر عملی دارد و آن «مباهله» است. خدای سبحان به پیامبرش (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) دستور بِهال داد، فرمود به آنها بگو ما چنین می‌ کنیم و راه مباهله هم این است که ما فرزندانمان و دخترانمان و مردانمان را دعوت می ‌کنیم، شما هم همین کار را بکنید. این را در جریان روز قبل گفت و آنها هم پذیرفتند. فردا که شد دیدند وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) حسین بن علی (صلوات الله و سلامه علیه) را در آغوش گرفت، دست امام حسن (سلام الله علیه) را گرفت، فاطمه زهرا (سلام الله علیها) پشت سر و امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) هم در کنار او، اینها پشت سر پیامبر بودند. فرمود: ﴿نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَ أَبْنَاءَكُمْ﴾؛[1] یعنی را ما آوردیم و شما هم فرزندانتان را بیاورید، ما شما دخترانتان، ما کسانی هم که هستند را می‌آوریم شما هم همچنین؛ این برای آن است که ریشه این خانواده‌ای که داعیه دروغ دارند قطع بشود ﴿ثُمَّ نَبْتَهِل فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ اللّهِ عَلَی الْكَاذِبِینَ﴾.[2] [1]. سوره آل عمران، آیه61؛ ﴿فَمَنْ حَاجَّكَ فیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْكاذِبین‏﴾. [2]. سوره آل عمران، آیه61. 📚 پیام مباهله تاریخ: 1397/06/11 🆔 @a_javadiamoli_esra