eitaa logo
تداوم انقلاب اسلامی
244 دنبال‌کننده
202 عکس
135 ویدیو
5 فایل
تاملات عزیز نجف پور /پژوهشگر حوزه مطالعات علم، فرهنگ و فناوری و فضای مجازی، رییس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
عزیز نجف پور : * صرفِ ارتقای سواد فضای مجازی، دکترین جامعی برای حضور روشمند جامعه ایرانی در فضای مجازی نیست * توجه صرف به ارتقای سواد فضای مجازی عینِ "بی سوادی" است عزیز نجف پور در توضیح دکترین جامع مواجهه با فضای مجازی افزود: در ضرورت ارتقای سواد مجازی کاربران حرفی نیست و اتفاقا سواد فضای مجازی جامعه خصوصا در لایه کودکان و نوجوانان و والدین آنها برای حضور سالم در فضای مجازی کافی نیست ولی باید توجه داشت تمرکز صرف بر ارتقای سواد کاربری فضای مجازی خودش یک بی سوادی است. چرا که در عین حال که باید سواد کاربر را برای استفاده از فضای مجازی ارتقا میدهیم، باید در ساختارها، پلتفرمها و سامانه ها و مقررات فضای مجازی نیز اعمال مدیریت ها و اصلاحاتی انجام شود تا با کمترین اختلالات و بیشترین منفعت سرویس و محتوای مناسب در اختیار کاربر قرار گیرد. لزوم ایجاد پلتفرم هایی مخصوص کودکان و نوجوانان با قوانین خاص آن ها نجف پور ادامه داد: اگر فضای مجازی موجود مانند یک ساختار تکوین یافته ازلی و ابدی فرض شود که ما محکوم به تن دادن به الگوریتمها و مقررات آن باشیم و تنها کاری که بتوانیم انجام بدهیم صرفا ارتقای سواد کاربری باشد، این طبعاً غلط است. می توان پلتفرم هایی داشت که متناسب با اهداف و نیازهای خود جامعه ایرانی ما باشند و خود کشورهای غربی هم برای کودکان و نوجوانان خودشان پلتفرم هایی خاص و با مقررات خاص فراهم کرده اند. برای استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی نیازمند مقررات هستیم دبیر شورای عالی فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی به لزوم تبیین مقررات همزمان با ارتقای سواد مجازی برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این که سواد فضای مجازی کاربران بالاتر می رود، باید مقررات خوبی تبیین شود تا کودکان و نوجوانان با کمترین تهدید و بیشترین فرصت از آن استفاده کنند. به عنوان مثال فضای فیزیکی مدرسه برای تاسیس آن نیازمند یکسری ضوابط است. همچنین هر ناشری نمی تواند هر نوع کتابی را در حوزه کودک و نوجوان منتشر کند و.... ضرورت ایجاد پلتفرم های فضای مجازی مناسب کودکان و نوجوانان رییس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مورد ملزومات ارتقای سواد فضای مجازی کودکان و نوجوانان گفت: باید والدین دانش آموزان نیز از سواد فضای مجازی بالایی برخوردار باشند. با این حال ایجاد ساختارها و پلتفرم های مخصوص کودکان و نوجوانان وظیفه حاکمیت و طراحان پلتفرم های فضای مجازی است تا فضایی مفید و سالم برای آن ها ایجاد شود. حاکمیت، مردم و بخش خصوصی فضای مجازی کودکان و نوجوانان را توسعه دهند تدوین کتاب سواد رسانه ای برای دانش آموزان کافی نیست رییس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با نقش آموزش و پرورش جهت ارتقای سطح سواد فضای مجازی کودکان و نوجوانان افزود: اکنون آموزش و پرورش در یکی از مقاطع تحصیلی به درستی درس سواد رسانه ای را وارد سیلابس درسی کرده است ولی این کافی نیست چرا که آموزش و پرورش باید اکوسیستم فضای مجازی دانش آموز را ایجاد کند و همانطور که دانش آموز وارد مدرسه شد دسترسی به محتوای سالم و مفید درسی و کمک درسی و تربیتی دارد و محتوا و خدماتی نمی تواند بدون عبور از رگولاتوری مدرسه وارد محیط مدرسه و کلاس شود و حتی جلوی حیاط مدرسه هم لبوفروشی بدون صلاحیتهای بهداشتی حق ندارد فعالیت کند، در فضای مجازی دانش آموز هم باید این ملاحظات تامین شود و مدرسه در مرز رگولاتوری اکوسیستم مدرسه مجازی باید بنشیند. باید اکوسیستم فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرد عزیز نجف پور در پایان با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش، سامانه ها و ساختار فضای مجازی خودش را باید به گونه ای ایجاد کند که توان مدیریت آن را داشته باشد، ادامه داد: فقر محتوای آموزشی و فرهنگی در فضای مجازی نکته ای است که آموزش و پرورش باید توجه جدی به آن داشته باشد. نمی توان گفت که محتوایی وجود ندارد، اما باید چرخه تولید محتوای مفید و سالم را در آموزش و پرورش ایجاد کرد که با سیاستگذاری و روگولاتوری آموزش و پرورش وارد اکوسیستم دانش آموز شود و این اکوسیستم باید متناسب با فضای دانش آموزان و کودکان و نوجوانان سامان بیابد و مثلا موتورجستجوی خود را داشته باشد که وقتی دانش آموز کلمه "س" را جستجو می کند، سایت های پورن را به او پیشنهاد نکند و همینطور سایر سرویس ها اعم از پیام رسان و سایر موارد. متن کامل گفتگو در لینک ذیل: https://www.rokna.net/fa/tiny/news-732274
عزیز نجف پور آقابیگلو: در شورای فضای مجازی دانشگاه به‌دنبال تحقق چشم‌انداز دانشگاه سایبری- فیزیکی آزاد اسلامی هستیم ✅قطعا بعد از فروکش کردن کرونا، کلاس‌های دانشگاه‌‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد؛ اما در این دو سال یک اتفاق مهم رخ داده و آن این است که علی‌رغم مشکلاتی که در کیفیت زیرساخت‌ها و سرویس‌ها داشتیم، مردم وجوهی از «سهولت»، «بهره‌وری» و «تنوع روش‌های آموزشی» را درک کرده‌اند که بازار آموزش مجازی را بعد از کرونا هم گرم نگه خواهد داشت.‌‌.. ✅ما دو اقدام را به‌موازات یکدیگر پیش برده‌ایم؛ در اقدام اول نظام موضوعات اولویت‌دار پژوهشی را استخراج کرده و در اختیار دانشجویان مختلف قرار دادیم که پایان‌نامه‌های خود را به‌سمت این موضوعات پژوهشی مورد نیاز نظام حکمرانی مجازی جمهوری اسلامی پیش ببرند و دومین اقدام، طراحی رشته‌ها و گرایش‌های فضای مجازی است که این اقدام را نیز در دستور کار قرار داده تا واحد الکترونیکی و سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بتوانند در این رشته‌ها، دانشجو جذب کرده و فارغ‌التحصیلان‌مان بتوانند در مدیریت کلان حکمرانی جمهوری اسلامی نقش خود را به‌درستی ایفا کنند. ✅واحد الکترونیکی از جنس سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیست، بلکه در آن عملا ساحت یکپارچه مجازی دانشگاه سایبری- فیزیکی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و این درحالی است که سایر واحدهای دانشگاه مقید به جغرافیا و فضای فیزیکی هستند و این تکثر واحدها مزیت رقابتی دانشگاه آزاد در عرصه فیزیکی است؛ چراکه در تمام کشور شبکه دارد اما در فضای مجازی مکان معنا ندارد و مزیت رقابتی فضای مجازی یکپارچگی آن است...متن کامل گفتگو در لینک https://zaya.io/twy8q
برگزاری در لینک ذیل https://sessions.iauec.ac.ir/online9/
مدینه فاضله مجازی؛ چارچوب نظری حکمرانی فضای مجازی جمهوری اسلامی https://rc.journals.isu.ac.ir/article_75821_c2a9174641200ccad2ac62881c05a92a.pdf از هرگونه نظرات اصلاحی و تکمیلی اساتید و پژوهشگران محترم استقبال میکنم
*تبیین مولفه‌های فضای سایبر* لینک ورود: https://bbb.iauec.ac.ir/b/22q-6am-bt3-lka کد دسترسی: 381490
تداوم انقلاب اسلامی
* خدا مردم مردم... * چند ماه قبل که این ویدئو منتشر شد و فرد مذکور میگوید: * زمان شاه میگفتن خدا ، شاه ، میهن الان میگن خدا، قاضی قاضی... *! فارغ از اینکه دستگاه قضا هرگونه همکاری ایشان با این مجموعه را تکذیب کرد، ولی حرف ایشان حاکی از واقعیتی در قوه قضاست که تجربه زیسته بسیاری از مردم است که غالبا چون سرنوشتشان در دستان قضات است فرصت و جسارت شکایت و اعتراض ندارند. نظر به اراده فرخنده ای که اخیرا برای اصلاح قوه قضائیه برداشته شده، پیشنهاد دارم نظارت‌های ویژه به جلسات دادرسی از طریق ماموران ویژه و یا از طریق نصب دوربینهای مداربسته داخل شعب و بررسی جلسات حسب گزارش مردمی انجام شود تا قضات متخلف که قائل به تئوری " خدا، قاضی، قاضی " هستند شناسایی و برخورد شوند... وقتی شخص اول مملکت از حرف می‌زند، دندان کسی که از قدرت و نفوذش سواستفاده می‌کند و کرامت و حرمت مردم را می‌شکند، باید خرد شود. باید برخی را دوباره فهماند که در این کشور پیروز شده و مالکان اصلی این انقلاب و نظام هستند.
* روح ملت *
تداوم انقلاب اسلامی
* روح ملت *
* روح ملت * شهید فارغ از ابعادی که مورد توجه است، نشان داد که روح جمعی مردم ایران همچنان انقلابی و استکبارستیز است... این واقعیتی بود که بعد از سالها تهاجم فرهنگی و حصر اقتصادی و نفوذ سیاسی، اتاقهای فکر استکبار را شوکه کرد. اصلی ترین پایگاه انقلاب و اسلام و نظام هستند... اگر سیاست‌ها و اقدامات، متکی بر توده مردم و در جهت مردم باشد حتما که توسعه و تعالی انقلاب و اسلام را هم در پی خواهد داشت.
این بند را در خبر ببینید: ... * به دلیل ترکیب جمعیتی از اقوام و قومیت‌ها بهترین مکان برای تروریست‌های خرابکار * ... ادامه👇
تداوم انقلاب اسلامی
این بند را در خبر ببینید: ... * به دلیل ترکیب جمعیتی از اقوام و قومیت‌ها بهترین مکان برای تروریست‌ها
ادامه از👆 این بند را در خبر ببینید: ... * به دلیل ترکیب جمعیتی از اقوام و قومیت‌ها بهترین مکان برای تروریست‌های خرابکار * ... آیا اقوام و قومیتها محمل تروریست‌های خرابکار هستند؟! اصلا اقوام و قومیت‌ها یعنی چه؟ ... آیا شامل قوم فارس هم میشود؟ ... حتما که می‌شود. فلذا به نظر می‌رسد منطور نویسنده از * اقوام و قومیت‌ها * هر کسی به غیر از * طبقه متوسط تهران نشین * است... برای همین است که مرحوم شهریار در شعر مشهور * الا تهرانيا انصاف میکن * به قومیت فارس حمله نمی‌کند بلکه به طبقه * تهرانی * حمله میکند. * طبقه متوسط مدرن تهران نشین * آرام و بی سر و صدا خود را مرجع فرهنگ و هویت ایرانی و مالک اصلی کشور جا زده است و این ادبیات ساخته این قشر است. در حالی که بار انقلاب اسلامی و دفاع از کشور و تحمل سختی ها و مرارتها بر دوش مردم طبقه مستضعف بوده که غالبا در مقوله اقوام و قومیت‌ها دسته بندی می‌شوند. اگر این قشر و این * خوی متکبرانه و خودمتشکر * این طبقه کنترل نشود فاجعه ها به بار خواهد آورد
تداوم انقلاب اسلامی
#داعشی داشتیم قبل از اینکه داعش پدید بیاید...
داشتیم قبل از اینکه داعش پدید بیاید... این فیلم قسمتی از جنایات سازمان است که به نیابت از صدام در حال شکنجه اسرای ایرانی هستند. تا زمانی که جمهوری اسلامی دشمنانی چون منافقین دارد هیچوقت سقوط نخواهد کرد. این را استراتژیست‌های غربی هم خوب می‌دانند فلذا هدفشان صرفا تضعیف ج.ا است... پس تکلیف روشن است: مسوولان باید همت اصلی شان ارتقای و نظام باشد.
*فضای مجازی و انقلاب اسلامی* دکتر عزیز نجف پور آقابیگلو رییس واحد الکترونیکی و دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶ - ۱۸ لینک جلسه https://sessions.iauec.ac.ir/general
خدا بزرگ است و دیگران کوچکند و حقیر... الله اکبر این رمز پیروزی و راز تداوم آن در مقابل اینهمه توطئه و دشمنی و خیانت و کمبود و مشکلات و موانع بوده است... و به برکت این الله اکبر ادامه خواهد یافت.
عزیز نجف پور آقابیگلو: نیازمند تجدید تجربه در عرصه فضای مجازی هستیم دچار شده ایم..... ما در فضای فیزیکی چند مرحله را طی کرده‌ایم. از مرحله انقلاب اسلامی در سال 57 عبور کرده‌ایم و بعد وارد نظام سازی و سپس دولت سازی شده‌ایم و در حال حاضر در مرحله جامعه سازی هستیم و بعد از آن وارد مرحله تمدن سازی خواهیم شد. در دهه پنجم انقلاب، ما وارد عرصه فضای مجازی شده‌ایم و اصولا باید نسبت این پدیده‌ی جدید را با انقلاب اسلامی مشخص کنیم. فضای مجازی به عنوان ساحت دوم زیست انسانی و اجتماعی ماست فلذا می‌توانیم چهار کلید واژه انقلاب اسلامی ایران را در ساحت مجازی هم واکاوی کنیم. آن کلیدواژه‌ها عبارتند از: استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت. متاسفانه در عرصه فضای مجازی، ما هنوز در مرحله قبل از انقلاب اسلامی هستیم و در اصل،  یک مستعمره مجازی هستیم و باید که استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت جامعه خود را در این فضا  تامین نماییم.... ادامه در لینک زیر: http://iauec.ac.ir/revayat-enghelab/
سواد چیز خوبی است ۱- مراجعه به یک متن کلاسیک علم مدیریت نشان می‌دهد که یکی از مراحل * مدیریت * حتما که * کنترل * است. ۲-اصلا کل علم * سایبرنتیک * علم * کنترل * است و ریشه آن به زبان یونانی برمی‌گردد..
تداوم انقلاب اسلامی
سواد چیز خوبی است ۱- مراجعه به یک متن کلاسیک علم مدیریت نشان می‌دهد که یکی از مراحل * مدیریت * حتما
۱- مراجعه به یک متن کلاسیک علم مدیریت نشان می‌دهد که یکی از مراحل * مدیریت * حتما که * کنترل * است. ۲-اصلا کل علم * سایبرنتیک * علم * کنترل * است و ریشه آن به زبان یونانی برمی‌گردد که به معنای فرمانروایی و سکانداری است... کمی مطالعه کار سختی نیست. ۳-در دنیایی که صاحبان فضای سایبر و اینترنت در حال * کنترل * شما هستند، آدم عاقل باید سیستم * کنترل متقابل * خودش را داشته باشد و یا حداقل اینکه به عنوان یکی از ذینفعان در این * نظام کنترلی * ، نقش خود را طوری ایفا کند که * منافع ملت * تامین شود و کشور را در دامن * استعمار مجازی * نیفکند. ۴-حتما که * حکمرانی * به معنای مشارکت قاطبه ذینفعان است... ولی پرسش اینجاست که سهم جامعه ایرانی در * مدیریت جهانی اینترنت * به عنوان یکی از ذینفعان و مشارکت کنندگان اینترنت موجود چیست؟ آیا حذف و سانسور پلتفرم‌های ایرانی و مقابله با محتوای هویتی جامعه ایرانی و مثلا حذف عکس سردار سلیمانی و ... آیا به معنای امکان مشارکت ایرانیان در مدیریت اینترنت جهانی است؟... خواب روشنفکری چرا اینقدر سنگین است؟ ۵- قبلا آذری جهرمی مرتب از یک عده دشمنانِ خیالیِ * فناوری هراس * نام می‌برد که من بدیشان گفتم * دن کیشوت درونت را بکش مهندس * و اینقدر با دشمنان خیالی نجنگ... البته هراس ما صرفا از * فناوری شیفتگی * و * حکمرانی هراسی * جریان ذیربط بود نه فناوری... ۶- امروزه آیا کسی می‌تواند واقعیتِ * سلطهء مجازی * حاکمان اینترنت و اعمال مدیریت و کنترل یکطرفه ایشان بر فضای مجازی ایرانیان را انکار کند؟! آیا کسی که در برابر این مشکل آشکار دنبال تدبیر باشد دن کیشوت است یا کسی با دشمن خیالی میجنگد؟... فکر می‌کنم معنای دن کیشوت را هم نمی‌دانید که همینطوری به کار می‌برید... سواد چیز خوبی است.
* روایتی از پروژه تولد و توسعه کرونا * این فیلم مستند مدعی است که ویروس کرونا توسط آمریکایی ها ایجاد و توسعه یافته است... سویه این گزارش بدین سمت است که سود بازار واکسن سازی انگیزه توسعه کرونا بوده است... ولی از مهمترین تحول بعد کرونا غفلت شده است. يعنی: * مجازی سازی دنیا * آمریکایی ها با هر میزان در فضای فیزیکی قدرتمند باشند و البته در حال افول، ولی قدرت و سلطه شان در فضای مجازی صدچندان است. پس اگر تحلیل این گزارش درست باشد که کرونا یک بیماری طبیعی نبوده بلکه یک ابرپروژه بوده باشد، پس بزرگترین دستاورد آمریکایی‌ها دنیا بوده است... رؤیت اسم بیل گیتس مدیرعامل مایکروسافت در این گزارش قابل توجه است. مستند را در این لینک ببینید: https://www.alef.ir/news/4001128006.html
روش مشترک یادم هست وقتی در تلگرام کانالهایی برای ساخت بمب دست ساز فعال بودند یک بزرگواری هم شبیه این روش را پیگیر بود و در توییتر از دورف خواهش می‌کرد که این کانالها را مسدود کند.
* مقابله با استعمار مجازی یا تامین حقوق ملت؟ * عزیز نجف پور آقابیگلو بعد از گزارش مساله برخی از کارشناسان و خبرگان با این فرض که این مطلب در راستای دفاع از مطرح شده اقدام به نقد و مخالفت با این ادبیات نمودند. به نظر بنده این تلقی اشتباه است. فلذا نکات ذیل عرض میشود: 1- استعمار مجازی امری بین المللی است و مشخصا آمریکایی‌ها از طریق شرکت‌های خصوصی و پلتفرم‌های ذیربط اقدام به استعمار مجازی کشورها نموده اند و این واقعیت ربط چندانی به سیاست‌های مجازی داخلی کشورها در قبال مردم و بخش خصوصی شان ندارد و از فرانسه و آلمانِ لیبرال تا روسیه و چین سوسیال، هرکدام به مراتبی در فشار این استعمارگری مجازی آمریکایی هستند و مساله محدود به ایران نیست. 2- تامین حقوق طبیعی مردم، هم از حیث استحقاق استفاده از خدمات مناسب و با کیفیت و هم از حیث آزادی‌های مدنی و حفظ حریم خصوصی و امنیت و... ، از وظایف حاکمیت است و اینکه ما در داخل کشور چه سیاست‌هایی برای تامین حقوق مردم در ذیل مقررات کشور اعمال می‌کنیم متفاوت با درگیری های بین المللی است. 3- طبیعی است که دو مقوله فوق در عین اینکه نقاط عزیمت متفاوتی دارند ولی بی‌ربط به هم نیستند و نمی‌توان هر یک را بدون دیگری در نظر گرفت. 4- آنچیزی که بنده متوجه شدم نقطه عزیمت طرح صیانت، مقابله با استعمار مجازی است که البته خودبخود با مقوله دوم هم دلالت و ارتباط یافته است. طبیعی است که مقابله با استعمار مجازی نباید موجب تحدید حقوق مردم گردد (آنگونه که برخی چنین تصوری یافته اند) فلذا به اعلی درجه این طرح باید از این منظر نقد و ارزیابی شده و اصلاح و ارتقا یابد ولی کسی حق ندارد نقطه عزیمت طرح مذکور را که نفی استعمار مجازی و تلاش برای استقلال مدیریتی در فضای مجازی است، منکر شود. 5- متاسفانه چند سالی هست که بخشی از جامعه ایرانی * قطبیده * شده و در غالب موضوعات ملی، عده ای یک سوی آن را می بینند و عده ای دیگر، سویه دیگر آن را... در حالی که باید هر دو سویه را دید و مواجهه جامع داشت. در فضای مجازی هم عده ای برای تامین حقوق مشروع مردم، از قبیل آزادی بیان و سهولت ارتباطات و... ، اقدام به توسعه حداکثری پلتفرمهای خارجی در کشور نمودند و انشالله که حواسشان نبود که این پلتفرمها حاکمیت ملی کشور را نشانه رفته اند و رکن چهارم دموکراسی را در رکن پنجم ارتش آمریکا بنیان نهاده اند. از سوی دیگر بسیاری از سرویس های داخلی نتوانستند کیفیت لازم را برای مردم تامین کنند و مردم ترجیح دادند ضمن احترام به محصول داخلی، فعالیتشان را در پلتفرمهای خارجی ادامه دهند. 6- پرسش این است که راهکار جمع این دو مقوله چیست؟ به نظر دو سیاست موازی باید در پیش گرفته شود: اول: ملتزم کردن پلتفرم‌های خارجی به رعایت قوانین کشور که آخرین میثاق سیاسی ملت در مدیریت کشور است(طبعا پیشفرض این است که ما نظام سیاسی موجود را تجلی اراده جمعی جامعه ایرانی می دانیم) دوم: توسعه پلتفرم‌های داخلی با کیفیت مناسب جهت تامین نیازها و خواسته های مردم در عین حفظ حقوق اجتماعی مسلم ایشان. امروز لازم است که غالب دوستداران این کشور از این فضای قطبیده پرهیز کنند و حسب نگاه جامع به همه مصالح کشور اعم از ابعاد بین المللی و ابعاد داخلی آن، در جهت * توسعه روشمند فضای مجازی کشور * همکاری حداکثری نمایند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشییع شهدای اسلام در طول تاریخ با دادن این خونها زنده مانده است تاریخ را رسانه ها رقم نزده و نخواهند زد... بلکه این خود حق است که مانده و خواهد ماند وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا... و به زودی با شیعیان قطیف به مکه درخواهیم آمد انشالله ... همانگونه که خداوند در رویای صادقه نشان رسولش داد: لَقَدْ صَدَقَ اللَّهُ رَسُولَهُ الرُّؤْيَا بِالْحَقِّ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* غرور و تکبر زیربنای انقلابی گری را ویران می‌کند * جریان در عین اینکه با دشمن بیرونی مواجه است و در عین اینکه در تقابل با اندیشه های منحرف قرار دارد و احتمال دارد که به انحراف برود ولی بزرگترین دشمن او اضمحلال اخلاقی است. اخلاق قدرت با آفتی بنام تکبر و غرور و تفرعن مواجه است. این بزرگترین خطری است که بنیان های انقلاب دینی را تهدید می‌کند... همین مهم را شهید به فراست متوجه شده و هشدار می‌دهد. تشیع در طول چند قرن حاشیه ماندن از سیاست و قدرت، بعد از انقلاب اسلامی به متن قدرت بازگشته و در این حوزه با چالش‌های جدیدتری مواجه شده که باید تدبیر کند. اخلاق قدرت و مدیریت مهمترین چالشی است که پیش روی است.