تداوم انقلاب اسلامی
برای ناهید کیانی، که هر نتیجه ای کسب کند باز هم قهرمان مردم ایران است.... مسابقه تکواندو رد و بدل ک
برای ناهید کیانی، که هر نتیجه ای کسب کند باز هم قهرمان مردم ایران است
فردا ساعت 5:30 صبح مسابقه تکواندو 57 کیلوگرم زنان المپیک بین#ناهید_کیانی از ایران و #کیمیا_علیزاده از تیم پناهجویان برگزار خواهد شد. این #تیم_پناهجویان هم اسم جدیدی است که طرفداران دموکراسی و آزادی و حقوق بشر در کنار تلاشی که برای نجات مردم سوریه و عراق و افغانستان انجام میدهند، جعل کرده اند.
خانم علیزاده به حدی امکانات و آزادی و حمایت و تشویق داشته که توانسته در این حد رشد کرده و مدال جهانی کسب کند و طبیعی است که در محدودیت و خفقان و عدم حمایت، هیچ استعدادی امکان شکوفایی نخواهد داشت. ولی ایشان دوست داشت که از مردمانی که بر دوششان پیشرفت کرده بود به راحتی عبور کند و به یکی از غمخواران بزرگ بشریت یعنی هلند #پناهنده شود. کشوری که سابقه استعمارگری اش از هند تا قاره آمریکا گسترده است.
خانم کیانی یکی دیگر از همین استعدادهایی است که در بستر استعدادپرور همین کشور شکوفا شده و سهمیه المپیک گرفته است ولی حاضر نشده که بر کسانی که برایش زحمت کشیده اند لگد بزند و امروز با افتخار، با پرچم مردمش وارد مسابقات المپیک شده است.
مسابقه تکواندو رد و بدل کردن چند ضربه آب چاگی و دولیو چاگی است و آمادگی بدنی و سرعت و دقت ورزشکاران تعیین کننده نتیجه مسابقه است و حقانیت و شرافت و اخلاق کسی را اثبات نمیکند... نتیجه مسابقه فردا هرچه باشد حقانیت ملی و اخلاقی و انسانی و شرافت خانم کیانی و سایر ورزشکارانی را اثبات میکند که با افتخار زیر پرچم ایران بزرگ پا در عرصه جهانی گذاشته اند و همانند امثال علیزاده و سعید ملایی خفت را به جان نخریده اند
ایران هم متعلق به همین قهرمانان بوده و خواهد بود.
#زنده_باد_ایران
بدون علوم انسانی اسلامی بنای جمهوری اسلامی بر باد است (3).pdf
613.7K
مروری بر یک یادداشت قدیمی که امروز موضوعیت مجدد یافته است:
« ...ضامن موفقيت گفتمان انقلاب اسلامی، تن دادن به اين فرآيند همكاري و تقسيم كار در ذيل حلقه دوطرفه نظريه پردازان-عملگران معتقد به گفتمان انقلاب اسلامی است...
تاسیس و شاید باز مهندسی مراکز مطالعات راهبردی علوم انسانی و اجتماعی، متناسب با کارکردی که ذکرش رفت و متشکل از عالمان و پژوهشگران دینمدار و بومی گرایِ آشنا با ماهیت علم و تکنولوژی مدرن و همچنین آشنا با دین و دلالتهای آن در حوزه علم و فناوری، در تمامی ساختار مدیریت کشور یکی از ضرورتهای نظام در جهت حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و نیل به تمدن اسلامی-ایرانی است.... »
تداوم انقلاب اسلامی
مروری بر یک یادداشت قدیمی که امروز موضوعیت مجدد یافته است: « ...ضامن موفقيت گفتمان انقلاب اسلامی، تن
مروری بر یک یادداشت قدیمی که امروز موضوعیتی مجدد یافته است:
* بخش هایی از متن: *
1. امروزه بیش از هر زمان دیگری ما نیازمند کسانی در راس مدیریت اجرایی کشور هستیم که درک خوبی از منازعه تمدنی ما با دنیای مدرن در حوزه علم و فناوری و به صورت خاص در حوزه علوم انسانی و اجتماعی،داشته باشند. چرا که علم و فناوری مدرن به نوعی توتم دنیای مدرن است و به هر جا هم می رود فرهنگ و جامعه خود را بنیان می نهد و مایی که بعد از انقلاب 57 به دنبال احیای دین در دنیای مدرن بودیم و فرهنگ و جامعه ای اسلامی را جویا گشتیم، ناگزیر در مقابل این علم و فناوری به صف بندی برسیم...
2. الگوی مدیریت کشور، چه از نوع مدرن و چه از نوع اسلامی-ایرانی آن، نوعی تکنولوژی نرم (در مقابل تکنولوژی سخت)است. البته به عبارت دقیقتر، هر نوع الگوی مدیریتی مجموعه ای از تکنولوژی های نرم در هم تنیده می باشد. تکنولوژی هایی که برخلاف تکنولوژی های ساده، متاخر بر علم (چه علم مدرن و چه علم اسلامی-ایرانی) هستند و از این روست که قبل از داشتن علم اسلامی،صحبت کردن در مورد تکنولوژی اسلامی و به صورت خاصتر، در مورد الگوی مدیریت اسلامی کار سختی به نظر می رسد...
3. و از این روست که علم دقیقه خوانده هایی که آشنایی کافی و درست با ماهیت علم و تکنولوژی و همچنین نسبت آن با دین و اقتضائیات بومی ندارند، وقتی که با نیتهایی مومنانه به دنبال تدوین الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت(بخوانید تکنولوژی نرم اسلامی-ایرانی) بر می آیند عموما از این نکته غافلند که با خشت و گل علم مدرن، بنا نمودن الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت کشور سودایی ساده انگارانه است...
4. ... در دوره ای که ما نرم افزار بومی و دینی كافي براي مديريت اسلامي-ایرانی كشور نداريم و مجبور هستيم از علوم انساني و اجتماعی مدرن، كه مباني و غايت و روش شناسي مغاير با مبانی و ارزشهای اسلامی دارند، استفاده گزينشي بكنيم سپردن این فرآيند گزينش به عالمان دیندار و بومی گرا و البته آشنا با ماهیت علم و تکنولوژی، شرط عقل و همانطور که اشاره شد 50درصد حل مساله است...
5. فلذا مدیریت اجرایی کشور می باید تحت نظارت این طیف، اقدام به سیاستگذاری و برنامه ریزی و اجرا و بازخوردگیری بنماید و نتایج سیاستها و عملکردها توسط ایشان و البته متناسب با شاخصهای دینی و بومی(و باز البته گذشته از شاخصهای دیگری از قبیل کارآمدی و ..) بازخوردگیری و بهینه سازی شود...
6. استفاده ما از علم و تکنولوژی مدرن در فرآیند مدیریت کشور از سر اضطرار است فلذا لازم است که در کنار این فرآیند اقتباس و بکارگیری گزینشی علم مدرن برای مدیریت کشور، در بلند مدت براي توليد علوم انساني و اجتماعي هماهنگ با معارف و ارزشهاي ديني و اقتضائیات بومی، چاره ای اندیشیده شود که همین مهم هم، لزوم همراهي و همكاري عالمان و دانشمندان دینمدار و بومی گرای آشنا با ماهیت علم و تکنولوژی مدرن را در دولت صد چندان مي كند...
7. ... با اين فرض روشن كه ما در گفتمان انقلاب اسلامي به دنبال داشتن جامعه اي دینی می باشیم پس بايد حلقه دوطرفه نظريه پردازان-عملگران متعهد به دین و اقتضائیات بومی را ايجاد و تقويت كرد. یعنی بدين صورت كه عملگران(مسوولان اجرایی کشور)، بر اساس آخرين نظريات صاحبنظران اقدام به عمل مدیریتی بكنند و متعاقبا نتيجه رفتارهای مسوولان اجرایی کشور، توسط صاحبنظران و نظریه پردازان، آسيب شناسي بگردد و تئوريها بازنگري و اصلاح بگردد و نسخه جديدتر تئوریها، در اختيار مسئولان قرار گيرد و همينطور مسلسل جريان رفت و برگشت در حلقه دوطرفه نظريه پردازان-عملگران انجام بپذيرد تا در عین اینکه رفتارهای مسوولان اجرایی واجد پشتوانه تئوریک و عقلانیت لازم میگردد، ما در بلند مدت شاهد انباشت ادبیات علمی و اصلاح و ویرایش و بهینه سازی نظریات علوم انسانی و اجتماعی بومی و اسلامی هم باشیم...
8. چرا که طلب و سفارش علم و تکنولوژی اسلامی-ایرانی از عالمان و اندیشمندان برای حل مسائل و نیازهای موجود بر اساس شاخصهای اسلامی-ایرانی از طرف مسوولان اجرایی کشور و متعاقبا مصرف تولیدات علمی ایشان،ضامن انگیزش و توانمندسازی بدنه علمی کشور برای تولید علم بر اساس شاخصهای مطلوب است...
9. با این توصیفات، روشن است که ضامن موفقيت گفتمان انقلاب اسلامی، تن دادن به اين فرآيند همكاري و تقسيم كار در ذيل حلقه دوطرفه نظريه پردازان-عملگران معتقد به گفتمان انقلاب اسلامی است...
10. تاسیس و شاید باز مهندسی مراکز مطالعات راهبردی علوم انسانی و اجتماعی، متناسب با کارکردی که ذکرش رفت و متشکل از عالمان و پژوهشگران دینمدار و بومی گرایِ آشنا با ماهیت علم و تکنولوژی مدرن و همچنین آشنا با دین و دلالتهای آن در حوزه علم و فناوری، در تمامی ساختار مدیریت کشور یکی از ضرورتهای نظام در جهت حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و نیل به تمدن اسلامی-ایرانی است....
ضعف سواد حکمرانی مجازی جامعه، زمینه تجدید تجربه استعمار
عزیز نجف پور آقابیگلو
فارغ از نقدهای که به صورت روشمند میتوان به #طرح_صیانت_از_فضای_مجازی مجلس طرح کرد که باید هم انجام بشود و نقصها و ایراداتش برطرف شود، ولی نوع نقدها و مخالفتهایی که با این طرح میشود، نمایانگر این است جامعه به شدت از ضعف #سواد_حکمرانی_فضای_مجازی رنج میبرد. در دوره اول #استعمار، مردم کشورهایی که بعدا مستعمره شدند با این تلقی که حضور غربی ها و پیشنهادات و امکاناتشان زمینه توسعه، رفاه و آزادی و ... خواهد شد، مشتاقانه تن به استعمار دادند و سالها طول کشید که ابعاد استعماری امور برایشان روشن شود و تازه شروع کردند به مبارزات استعماری و مواجهه انتقادی با غرب و سیاستهای غربی و اتخاذ رویکرد توسعه برون گرای درون زا و بومی...
ظواهر امر نشان میدهد ضعف سواد حکمرانی مجازی جامعه و عدم شناخت ابعاد سیاست و قدرت در فضای مجازی و همچنین ابعاد اقتصادی و فرهنگی و امنیتی آن، و تلقی مبتنی بر توام بودن فضای مجازی با رفاه و توسعه و آزادی، ما را در دورانی شبیه دوره اول استعمار قرار داده است... این همان دوره اول #استعمار_مجازی است
و بزرگترین اشکال طرح صیانت مجلس است که پیوست فرهنگی و رسانه ای ندارد
#استعمار_و_علم
هر سه طرف متخاصم در #افغانستان با بورسیه دولت #آمریکا در سال ۱۹۷۰ در آمریکا تحصیل کرده اند.
#دیپلماسی_علمی
در عصر تاسوعا به برادرش ابوالفضل العباس گفت: "پیش دشمن برو و از آنها یک شب فرصت بگیر، زیرا من قصد دارم چهار کار را انجام دهم، این چهار عمل مورد توجه و علاقه من است:
نماز بخوانم
قرآن تلاوت کنم
به درگاه پروردگار دعا و استفغار کنم..."
***
فکر میکنم امشب بهترین شفاعتی که از حسین میتوان گرفت توفیق این چهار عمل است.
حسین ع هم اندیشه ها و افکار ما را به سمت حقیقت هدایت میکند و هم توفیق عمل کردن به حقیقت را به ما عطا می نماید...
از این روست که رسول خدا(ص) می فرماید:
در سمت راست عرش الهى نوشته شده است:
ان الحسین مصباح الهدى و سفینه النجاه؛ به درستى که حسین(ع) چراغ هدایت و کشتى نجات است
باز میگردد به اینکه عدهای منافع ملی را فدای منافع حزبی و گروهی کرده اند. عدهای به دنبال این بودند که به دور از دسترسی نظارت و کنترل دستگاههای نظارتی، فضای سیاسی مطلوب خود را پیش ببرند.
نجف پور با بیان اینکه به دلیل این نگرش بود که تلگرام در کشور فیلتر شد اما پس از آن تلاشی برای جلوگیری از فروش ابزارهای فیلترشکن صورت نگرفت، ادامه داد: به دلیل این نگرش است که وزرا و مجلسیان در توئیتری حضور دارند که فیلتر است.
وی تاکید کرد: به طور کل اولویت منافع حزبی بر منافع ملی ریشه اصلی عدم پیشبرد اهداف شورای عالی فضای مجازی بوده است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه سیاستگذاری کلان، سیاستگذاری تقنینی و سیاستگذاری اجرایی باید از هم تفکیک شوند، خاطرنشان کرد: در طرح صیانت، مجلس سعی کرده در سیاستگذاری تقنینی ورود کند و این اقدام قابل دفاع است.
نیازمند کمیسیون تخصصی فضای مجازی در مجلس هستیم
وی گفت: ما از ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم گفته ایم که جای خالی کمیسیون تخصصی فضای مجازی که نگاه کلان به معماری فضای مجازی داشته باشد و در راستای مصوبات شورای عالی فضای مجازی اقدام به قانونگذاری و سیاستگذاری تقنینی کند احساس میشود اما متأسفانه این اتفاق نیافتاد.
نجف پور تصریح کرد: طرح صیانت توسط برخی رسانههای روشنفکر به معنای قطع اینترنت مطرح و بازنمایی شد و به همین دلیل توده مردم که حتی یک بند از طرح را ندیده اند فکر کردند که اینترنت قرار است قطع شود. به همین علت است که معتقدم توده جامعه ما در بعد حکمرانانه فضای مجازی، سواد کافی وجود ندارد. حتی این کم سوادی و ضعف در معلومات حکمرانی در میان مسئولان دولتی و مجلسیان هم دیده میشود.
وی با اشاره به اینکه صحبت از بی اعتمادی مردم به خدمات بومی مانند پیام رسان های داخلی تنها یک پروپاگاندا است، گفت: پس از فیلتر شدن تلگرام یک نظرسنجی توسط مرکز پژوهشهای مجلس انجام شد که در آن تنها یک نهم از مخاطبان برای استفاده از پیام رسان های بومی نگران امنیت بودند و مابقی به دنبال سرویس خوب بودند که به پیام رسان های خارجی مراجعه میکردند.
نجف پور خاطرنشان کرد: ما با دنیا قهر نیستیم؛ بلکه به دنبال داشتن هویت اصیل ایرانی در فضای مجازی هستیم
* کشور دچار بیماری «فناوری شیفتگی» و «حکمرانی هراسی» است *
عزیز نجف پور آقابیگلو دبیر شورای عالی فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با تاکید بر اینکه در باب موضوعات مربوط به فضای مجازی نیازمند گفتگوهای روشمند ملی هستیم تا به یک مفاهمه جمعی برسیم، گفت: این مفاهمه میتواند مقدمه اتفاقات مثبت بعدی باشد. در غیر اینصورت شاهد بروز حکمرانی فردی خواهیم بود؛ اتفاقی که طی ۸ سال گذشته شاهد آن بودیم.
وی با بیان اینکه مخالفان و موافقان طرح حمایت از کاربران فضای مجازی عموماً از بی سوادی حکمرانی فضای مجازی رنج میبرند، گفت: ما در حوزه فضای مجازی در طلیعه استعمار هستیم چرا که با آن آشنا نیستیم.
این پژوهشگر حکمرانی فضای مجازی با تاکید بر اینکه در فضای مجازی شاهد قدرت گرفتن ذینفعان خارج از حاکمیت هستیم، ادامه داد: باید ادبیات مربوط به حکمرانی و حاکمیت را از هم متمایز کرد.
وی با بیان اینکه در ادبیات حکمرانی ملزم نیستیم که به آخرین ویرایش بانک جهانی مبنی بر «حکمرانی خوب» تن دهیم، اضافه کرد: به کار بردن واژه «حکمرانی خوب» نباید ما را به اشتباه بیاندازد. چرا که این واژه بعد از سیاستهای موسوم به اجماع واشنگتن و تلاش برای کوچک سازی و تضعیف کشورهای در حال توسعه، باب شده است. به همین دلیل نباید از مفهوم حکمرانی به «حکمرانی خوب» سقوط آزاد داشته باشیم.
نجف پور ادامه داد: مشکل ما در باب فضای مجازی و فناوری اطلاعات این است که ناخودآگاه کلماتی را به زبان میآوریم که عمق مفهومی آن را نشناخته ایم. به دلیل این ناآشنایی است که اغلب، فضای مجازی را با فناوری اطلاعات و ارتباطات یکسان تلقی میکنند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه مدل مفهومی فضای مجازی را نباید فقط به شکل مهندسی دید، افزود: فضای مجازی در سادهترین مفهوم یک جامعه و عرصه دوم زندگی محسوب میشود و هر نظام سیاسی با هر مدل حاکمیتی، بر اساس بدیهیات عقلی ناچار است که به سمت حکمرانی این فضا حرکت کند.
کشور با بیماری «فناوری شیفتگی» و «حکمرانی هراسی» مواجه است
وی گفت: متأسفانه در کشور علاوه بر بی سوادی در خصوص موضوع حکمرانی، با بیماری «فناوری شیفتگی» هم مواجه هستیم. «فناوری هراسی» و «فناوری شیفتگی» هر دو دو روی سکه فناوری ناشناختگی هستند.
نجف پور ادامه داد: بیماری بعدی که کشور با آن مواجه است مربوط به «حکمرانی هراسی» است و فکر میکنیم هر گونه اعمال حاکمیت نگران کننده است و باید از آن عبور کرد.
وی گفت: برای حل بسیاری از چالشها و تنشهای موجود در طرح حمایت از کاربران فضای مجازی، ابتدا بهتر است به چند سوال جدی پاسخ دهیم و آن را اثبات کنیم؛ مبنی بر اینکه آیا در جامعه ایرانی نیازمند حکمرانی در فضای مجازی و یا حکمرانی با و از طریق فضای مجازی هستیم یا خیر؟ و اینکه آیا لازم به ورود کشور با رویکرد سیاستی در این عرصه هستیم یا خیر؟
این پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به اینکه در عرصه فضای مجازی متأسفانه کشور با چند افسانه مواجه شده است، خاطرنشان کرد: آزاد و دموکراتیک بودن اینترنت افسانهای بیش نیست؛ تمام کسانی که از الگوریتم، پلتفرم و حکمرانی صحبت میکنند نیز به این نکته اذعان دارند که بی طرفی در این فضا یک افسانه است؛ کما اینکه شاهد هستیم که پلتفرمی مانند اینستاگرام به خود اجازه میدهد که انتشار محتوای کاربران ایرانی را با رویکرد خود تنظیم و رگولاتوری کند. پس باید قبول کنیم که نبود حکمرانی در فضای مجازی افسانه است و تا زمانی که این موضوعات شفاف نشود نمیتوان از مشکلات عبور کرد.
وی اضافه کرد: در این فضا شاهد هستیم که حکمرانان خارجی (پلتفرمهای خارجی) خارج از چارچوب کشور روی کاربران اعمال حکمرانی میکنند.
نجف پور گفت: باید پذیرفت که بدون صیانت از منافع ملی، مردم را به سمت پلتفرمهای خارجی سوق میدهیم. وظیفه حاکمیت این است که امکان تحقق آزادی مردم را فراهم کند اما تحقق دموکراسی شرایط دارد.
وی با اشاره به اینکه سوق دادن مردم به سمت پلتفرم خارجی و عدم هشدار درباره آن، اشتباهی کلان است، تصریح کرد: کسانی که از پلتفرم بومی و تحقق حکمرانی فضای مجازی حرف میزنند به دنبال ایجاد ساختاری روشمند هستند تا حقوق اقشار جامعه در آن محفوظ شود.
عدم پیشبرد اهداف شورای عالی فضای مجازی به دلیل منافع حزبی
نجف پور با بیان اینکه ما در سربالایی مدرنیته قرار داریم و نباید به عقب بازگردیم و نه تن به تمدن دنیای غرب دهیم، ادامه داد: خوشبختانه با تدبیر رهبری، نطفه اولیه مشارکت ذینفعان در مدیریت اینترنت پایه گذاری شد و شورای عالی فضای مجازی در راستای این تدبیر شکل گرفت. اما متأسفانه در ۸ سال گذشته این حکمرانی شورایی در ابعاد مختلف تبدیل به حکومت تک بعدی و پیشبرد منویات دولت شد.
وی گفت: شورای عالی فضای مجازی به درستی تشکیل نشد و روال مناسبی را طی نکرد و دستگاهها نیز مصوبات شورا را اجرا نکردند. دلیل آن نیز
* ضعف در توسعه شبکه ملی اطلاعات مانعی برای ارائه کیفیت آموزشهای مجازی است/ دانشگاه سایبری-فیزیکی چشم انداز توسعه دانشگاه آزاد اسلامی *
عزیز نجفپور آقابیگلو رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، چند شاخصه را در بروز ضعفهای آموزشی دوران کرونا، موثر دانست و خاطر نشان کرد: علاوه بر توسعه شبکه ملی اطلاعات و نبود دسترسی به خدمات پایهای با کیفیت، عوامل دیگری چون نبود سامانههای بومی، پایین بودن سرعت و گرانی اینترنت، هزینه بالای تجهیزات زیر ساختی و ابزارهای ارتباطی و کم بودن مهارت استادان و دانشجویان و کارکنان در کاهش کیفیت آموزش مجازی دخیل بوده است.
مشاور سابق مرکز ملی فضای مجازی افزود: بر خلاف فضای رسانهای که برخی ایجاد کردهاند، شبکه ملی اطلاعات باعث افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینهها می شود و اینترنت موجود هم به عنوان یک سرویس مهم بر روی آن ارائه میگردد و باید بررسی شود چه کسانی از کاهش هزینهها متضرر میشوند تا دلیل مخالفتها و اهمال کاریها مشخص شود. طبیعی است وقتی من پیامی را می فرستم دلیلی ندارد که پیام من به خاطر استفاده از اپلیکیشنهای غیر بومی برود از خارج کشور دور بزند که استفاده از این نرم افزارها هزینه بالایی تحمیل میکنند.
این مقام مسوول ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره جدید باید با توسعه شبکه ملی اطلاعات زمینه را برای ارتباطات با هزینه کمتر و کیفیت بیشتر را در بستر مجازی ایجاد کند.... ادامه در لینک ذیل:
https://www.ana.press/news/605788
عزیز نجف پور :
* صرفِ ارتقای سواد فضای مجازی، دکترین جامعی برای حضور روشمند جامعه ایرانی در فضای مجازی نیست *
توجه صرف به ارتقای سواد فضای مجازی عینِ "بی سوادی" است
عزیز نجف پور در توضیح دکترین جامع مواجهه با فضای مجازی افزود: در ضرورت ارتقای سواد مجازی کاربران حرفی نیست و اتفاقا سواد فضای مجازی جامعه خصوصا در لایه کودکان و نوجوانان و والدین آنها برای حضور سالم در فضای مجازی کافی نیست ولی باید توجه داشت تمرکز صرف بر ارتقای سواد کاربری فضای مجازی خودش یک بی سوادی است. چرا که در عین حال که باید سواد کاربر را برای استفاده از فضای مجازی ارتقا میدهیم، باید در ساختارها، پلتفرمها و سامانه ها و مقررات فضای مجازی نیز اعمال مدیریت ها و اصلاحاتی انجام شود تا با کمترین اختلالات و بیشترین منفعت سرویس و محتوای مناسب در اختیار کاربر قرار گیرد.
لزوم ایجاد پلتفرم هایی مخصوص کودکان و نوجوانان با قوانین خاص آن ها
نجف پور ادامه داد: اگر فضای مجازی موجود مانند یک ساختار تکوین یافته ازلی و ابدی فرض شود که ما محکوم به تن دادن به الگوریتمها و مقررات آن باشیم و تنها کاری که بتوانیم انجام بدهیم صرفا ارتقای سواد کاربری باشد، این طبعاً غلط است. می توان پلتفرم هایی داشت که متناسب با اهداف و نیازهای خود جامعه ایرانی ما باشند و خود کشورهای غربی هم برای کودکان و نوجوانان خودشان پلتفرم هایی خاص و با مقررات خاص فراهم کرده اند.
برای استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی نیازمند مقررات هستیم
دبیر شورای عالی فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی به لزوم تبیین مقررات همزمان با ارتقای سواد مجازی برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این که سواد فضای مجازی کاربران بالاتر می رود، باید مقررات خوبی تبیین شود تا کودکان و نوجوانان با کمترین تهدید و بیشترین فرصت از آن استفاده کنند. به عنوان مثال فضای فیزیکی مدرسه برای تاسیس آن نیازمند یکسری ضوابط است. همچنین هر ناشری نمی تواند هر نوع کتابی را در حوزه کودک و نوجوان منتشر کند و....
ضرورت ایجاد پلتفرم های فضای مجازی مناسب کودکان و نوجوانان
رییس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مورد ملزومات ارتقای سواد فضای مجازی کودکان و نوجوانان گفت: باید والدین دانش آموزان نیز از سواد فضای مجازی بالایی برخوردار باشند. با این حال ایجاد ساختارها و پلتفرم های مخصوص کودکان و نوجوانان وظیفه حاکمیت و طراحان پلتفرم های فضای مجازی است تا فضایی مفید و سالم برای آن ها ایجاد شود.
حاکمیت، مردم و بخش خصوصی فضای مجازی کودکان و نوجوانان را توسعه دهند
تدوین کتاب سواد رسانه ای برای دانش آموزان کافی نیست
رییس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با نقش آموزش و پرورش جهت ارتقای سطح سواد فضای مجازی کودکان و نوجوانان افزود: اکنون آموزش و پرورش در یکی از مقاطع تحصیلی به درستی درس سواد رسانه ای را وارد سیلابس درسی کرده است ولی این کافی نیست چرا که آموزش و پرورش باید اکوسیستم فضای مجازی دانش آموز را ایجاد کند و همانطور که دانش آموز وارد مدرسه شد دسترسی به محتوای سالم و مفید درسی و کمک درسی و تربیتی دارد و محتوا و خدماتی نمی تواند بدون عبور از رگولاتوری مدرسه وارد محیط مدرسه و کلاس شود و حتی جلوی حیاط مدرسه هم لبوفروشی بدون صلاحیتهای بهداشتی حق ندارد فعالیت کند، در فضای مجازی دانش آموز هم باید این ملاحظات تامین شود و مدرسه در مرز رگولاتوری اکوسیستم مدرسه مجازی باید بنشیند.
باید اکوسیستم فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرد
عزیز نجف پور در پایان با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش، سامانه ها و ساختار فضای مجازی خودش را باید به گونه ای ایجاد کند که توان مدیریت آن را داشته باشد، ادامه داد: فقر محتوای آموزشی و فرهنگی در فضای مجازی نکته ای است که آموزش و پرورش باید توجه جدی به آن داشته باشد. نمی توان گفت که محتوایی وجود ندارد، اما باید چرخه تولید محتوای مفید و سالم را در آموزش و پرورش ایجاد کرد که با سیاستگذاری و روگولاتوری آموزش و پرورش وارد اکوسیستم دانش آموز شود و این اکوسیستم باید متناسب با فضای دانش آموزان و کودکان و نوجوانان سامان بیابد و مثلا موتورجستجوی خود را داشته باشد که وقتی دانش آموز کلمه "س" را جستجو می کند، سایت های پورن را به او پیشنهاد نکند و همینطور سایر سرویس ها اعم از پیام رسان و سایر موارد.
متن کامل گفتگو در لینک ذیل:
https://www.rokna.net/fa/tiny/news-732274
عزیز نجف پور آقابیگلو:
در شورای فضای مجازی دانشگاه بهدنبال تحقق چشمانداز دانشگاه سایبری- فیزیکی آزاد اسلامی هستیم
✅قطعا بعد از فروکش کردن کرونا، کلاسهای دانشگاهها به صورت حضوری برگزار خواهد شد؛ اما در این دو سال یک اتفاق مهم رخ داده و آن این است که علیرغم مشکلاتی که در کیفیت زیرساختها و سرویسها داشتیم، مردم وجوهی از «سهولت»، «بهرهوری» و «تنوع روشهای آموزشی» را درک کردهاند که بازار آموزش مجازی را بعد از کرونا هم گرم نگه خواهد داشت...
✅ما دو اقدام را بهموازات یکدیگر پیش بردهایم؛ در اقدام اول نظام موضوعات اولویتدار پژوهشی را استخراج کرده و در اختیار دانشجویان مختلف قرار دادیم که پایاننامههای خود را بهسمت این موضوعات پژوهشی مورد نیاز نظام حکمرانی مجازی جمهوری اسلامی پیش ببرند و دومین اقدام، طراحی رشتهها و گرایشهای فضای مجازی است که این اقدام را نیز در دستور کار قرار داده تا واحد الکترونیکی و سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بتوانند در این رشتهها، دانشجو جذب کرده و فارغالتحصیلانمان بتوانند در مدیریت کلان حکمرانی جمهوری اسلامی نقش خود را بهدرستی ایفا کنند.
✅واحد الکترونیکی از جنس سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیست، بلکه در آن عملا ساحت یکپارچه مجازی دانشگاه سایبری- فیزیکی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و این درحالی است که سایر واحدهای دانشگاه مقید به جغرافیا و فضای فیزیکی هستند و این تکثر واحدها مزیت رقابتی دانشگاه آزاد در عرصه فیزیکی است؛ چراکه در تمام کشور شبکه دارد اما در فضای مجازی مکان معنا ندارد و مزیت رقابتی فضای مجازی یکپارچگی آن است...متن کامل گفتگو در لینک https://zaya.io/twy8q
مدینه فاضله مجازی؛ چارچوب نظری حکمرانی فضای مجازی جمهوری اسلامی
https://rc.journals.isu.ac.ir/article_75821_c2a9174641200ccad2ac62881c05a92a.pdf
از هرگونه نظرات اصلاحی و تکمیلی اساتید و پژوهشگران محترم استقبال میکنم
*تبیین مولفههای فضای سایبر*
لینک ورود:
https://bbb.iauec.ac.ir/b/22q-6am-bt3-lka
کد دسترسی:
381490
تداوم انقلاب اسلامی
* خدا مردم مردم... *
چند ماه قبل که این ویدئو منتشر شد و فرد مذکور میگوید: * زمان شاه میگفتن خدا ، شاه ، میهن الان میگن خدا، قاضی قاضی... *!
فارغ از اینکه دستگاه قضا هرگونه همکاری ایشان با این مجموعه را تکذیب کرد، ولی حرف ایشان حاکی از واقعیتی در قوه قضاست که تجربه زیسته بسیاری از مردم است که غالبا چون سرنوشتشان در دستان قضات است فرصت و جسارت شکایت و اعتراض ندارند.
نظر به اراده فرخنده ای که اخیرا برای اصلاح قوه قضائیه برداشته شده، پیشنهاد دارم نظارتهای ویژه به جلسات دادرسی از طریق ماموران ویژه و یا از طریق نصب دوربینهای مداربسته داخل شعب و بررسی جلسات حسب گزارش مردمی انجام شود تا قضات متخلف که قائل به تئوری " خدا، قاضی، قاضی " هستند شناسایی و برخورد شوند... وقتی شخص اول مملکت از #مردمی_شدن حرف میزند، دندان کسی که از قدرت و نفوذش سواستفاده میکند و کرامت و حرمت مردم را میشکند، باید خرد شود.
باید برخی را دوباره فهماند که در این کشور #انقلاب_اسلامی پیروز شده و #مردم مالکان اصلی این انقلاب و نظام هستند.
#خدا_مردم_مردم
تداوم انقلاب اسلامی
* روح ملت *
* روح ملت *
شهید #سلیمانی فارغ از ابعادی که مورد توجه است، نشان داد که روح جمعی مردم ایران همچنان انقلابی و استکبارستیز است... این واقعیتی بود که بعد از سالها تهاجم فرهنگی و حصر اقتصادی و نفوذ سیاسی، اتاقهای فکر استکبار را شوکه کرد.
#مردم اصلی ترین پایگاه انقلاب و اسلام و نظام هستند... اگر سیاستها و اقدامات، متکی بر توده مردم و در جهت مردم باشد حتما که توسعه و تعالی انقلاب و اسلام را هم در پی خواهد داشت.
#مردمی_شدن
تداوم انقلاب اسلامی
این بند را در خبر ببینید: ... * به دلیل ترکیب جمعیتی از اقوام و قومیتها بهترین مکان برای تروریستها
ادامه از👆
این بند را در خبر ببینید: ... * به دلیل ترکیب جمعیتی از اقوام و قومیتها بهترین مکان برای تروریستهای خرابکار * ...
آیا اقوام و قومیتها محمل تروریستهای خرابکار هستند؟! اصلا اقوام و قومیتها یعنی چه؟ ... آیا شامل قوم فارس هم میشود؟ ... حتما که میشود.
فلذا به نظر میرسد منطور نویسنده از * اقوام و قومیتها * هر کسی به غیر از * طبقه متوسط تهران نشین * است...
برای همین است که مرحوم شهریار در شعر مشهور * الا تهرانيا انصاف میکن * به قومیت فارس حمله نمیکند بلکه به طبقه * تهرانی * حمله میکند.
* طبقه متوسط مدرن تهران نشین * آرام و بی سر و صدا خود را مرجع فرهنگ و هویت ایرانی و مالک اصلی کشور جا زده است و این ادبیات ساخته این قشر است. در حالی که بار انقلاب اسلامی و دفاع از کشور و تحمل سختی ها و مرارتها بر دوش مردم طبقه مستضعف بوده که غالبا در مقوله اقوام و قومیتها دسته بندی میشوند.
اگر این قشر و این * خوی متکبرانه و خودمتشکر * این طبقه کنترل نشود فاجعه ها به بار خواهد آورد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#داعشی داشتیم قبل از اینکه داعش پدید بیاید...
تداوم انقلاب اسلامی
#داعشی داشتیم قبل از اینکه داعش پدید بیاید...
#داعشی داشتیم قبل از اینکه داعش پدید بیاید...
این فیلم قسمتی از جنایات سازمان #مجاهدین_خلق است که به نیابت از صدام در حال شکنجه اسرای ایرانی هستند.
تا زمانی که جمهوری اسلامی دشمنانی چون منافقین دارد هیچوقت سقوط نخواهد کرد. این را استراتژیستهای غربی هم خوب میدانند فلذا هدفشان صرفا تضعیف ج.ا است... پس تکلیف روشن است: مسوولان باید همت اصلی شان ارتقای #کارآمدی و #سلامت نظام باشد.
#مرگ_بر_منافقین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تزکیه مقدم بر همه چیز است