eitaa logo
گلچین بهترین مطالب روز و نکات سیاسی اجتماعی و اقتصادی | کانال آوینه
134 دنبال‌کننده
253 عکس
188 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شیخ روح الله قادری
در مدت ۱۰ روز، قطعی می‌کنیم حاضران در طرح جامع رو، 🔹 برای آشنایی و کسب اطلاع از طرح، شخصی پیام بدید: @RuholahQ 🔹 دوره‌های خصوصی داریم با این عزیزان، با موضوعات مهم و متنوع، همراه با برنامه‌های ویژه؛ و بصورت تخصصی پیگیری میشه طرح‌ریزی علم و عملی شون و همکاری میکنیم برای تولید خروجی‌های کاربردی برای اجتماع و انقلاب ‌و نوجوان و جوان کشور خودمون و امت اسلام و فضای بین‌الملل، از شنبه ۲۱ بهمن تا پایان روز دوشنبه ۳۰ بهمن، عزیزانی که پیام دادن و گفتگو کردیم، قطعی میشه حضورشون و اسفندماه که تقریباً همزمان با ایام نورانی ماه شعبان است، اولین برنامه‌های طرح جامع رو خواهیم داشت با اون جمع محدود و خصوصی.
هدایت شده از شیخ روح الله قادری
سرورانی که قبلاً پیام داده بودن، یادآوری بفرمایند و دوباره پیام بدن امشب و فردا که شرایط شرکت در دوره‌های خصوصی رو خدمت‌شون ارسال کنم. 🌱
📲 اهمیت کار رسانه ای زمخشری و سیوطی از بزرگان اهل سنت نوشتند: معاویه ۷۰ هزار منبر علیه امیرالمومنین ایجاد کرد؛ نتیجه این منبرها این شد که سال ۴۰ هجری وقتی حضرت امیر شهید شدند یک عده گفتند مگر علی نماز هم میخواند که در مسجد ضربت بخورد؟! نتیجه این شد که سال ۶۱ هجری طبق نقل ینابیع الموده قندوزی حنفی ، امام حسین را بخاطر کینه ی حضرت امیر شهید کردند ، نتیجه این شد که وقتی امام‌حنبلی ها احمد بن حنبل متوفی ۲۹۰ هجری، در کتاب اصول السنه گفت ایرادی ندارد کسی حضرت علی را چهارمین خلیفه بداند ، ولی اگر نداند هم مسلمان است، یک عده به احمد حمله کردند که علی فتنه گر است و کسی حق ندارد او را چهارمین خلیفه بداند. نتیجه این شد که امروز درصد طرفداران غدیر با طرفداران سقیفه قابل مقایسه نیست. وقتی رسانه ی ضعیف معاویه که حتی میکروفن عادی هم نداشت توانست معاویه و جریان سقیفه را سفید و حضرت علی معصوم را سیاه مطلق معرفی کند و حدیث متواتر غدیر را بایکوت رسانه ای کند، حالا ببینید رسانه های پیشرفته ی امروز چیکار میتونند بکنند. @aavine
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کانال علامه طهرانی
وجوهات شرعی فقط باید در ید ولیّ‌فقیه باشد... در ضرورت پشتیبانی از حاکم حکومت اسلام می‌فرمودند: تمام اموال خمس و وجوهات باید به حاکم پرداخت شود و دیگران مجاز به گرفتن وجوهات نیستند، مگر مبالغ جزئى که معلوم است حاکم راضى است که به دست دیگر مجتهدین در مصارفش صرف گردد. لذا اگر کسى براى ایشان (علامه طهرانی) خمس مى‌آورد قبول نمى‌کردند و می‌فرمودند: ببرید به دفتر آیةالله خامنه‌اى بدهید. ✍ حضرت آیت‌الله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (حفظه‌الله) 📚 «نورمجرد»، ج۳، ص۲۲۳ 🆔 @allame_tehrani
هدایت شده از وحید یامین پور
راستش مدتهاست میخواهم درباره دعوت به شرکت در انتخابات چیزی بنویسم ولی نتوانستم. اخیراً احساس میکنم حرف زدن درباره خیلی چیزها دیگر در توان من نیست. به محض اینکه ابعاد پیچیده‌تری از چیزها به روی من گشوده می‌شود، به جای سخن گفتن، لکنت زبان می‌گیرم. اما ... رای خواهم داد و حتی احتمالا به بعضی از کسانی رای خواهم داد که دوره‌ی قبل مانع قرار گرفتن اسم من در لیست نهایی شدند. چرا این جمله را گفتم؟ جهان ما جهان تزاحم و آمیختگی خوب و بد و زیبا و زشت است. ما در دوران عسرت آخرالزمان و گرفتار مکر زمانه‌ایم. شاید کمتر پیش بیاید که سیاهی و سپیدی آنچنان از هم جدا باشد که با یک نگاه بتوان جانب سپیدی را گرفت و به سیاهی لعنت فرستاد. گاهی بین بد و بدتر مجبور به انتخابیم. ما در محاصره‌‌ی اولویتها و فوریتها و مصلحت‌ها هستیم و به همین مقدار هم در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهیم بود. انتخابها در میدان واقعیت پیچیده‌تر از شعرهای رمانتیک و شعارهای سانتیمانتال است. و همین است که "بصیرت" را کمیاب و خواستنی کرده است. به همان میزان که با انتخاب ما رنج‌ها اندکی کاهش یابد، آبروی دین خدا کمتر آسیب ببیند، خِرد و خردمندان کمتر منزوی شوند، فرصت‌طلبان کمتر مجال یابند و... حتی اگر یک رأی از من باعث تقویت جبهه‌ی حق، باعث قوت قلب مادر شهید و باعث ناامیدی شیاطین‌و لبیکی به بزرگ علمدار جبهه توحیدی در تاریخ ظلمانی امروز جهان باشد... به همان میزان در سرنوشت یک جهان سهیم خواهم بود. 🔺️وحید یامین‌پور 🆔️ @yaminpour
هدایت شده از کانال علامه طهرانی
🔹ابرقدرت و ابرجنایتکار ... از جملهٔ این الفاظ تعبیر «ابرقدرت» است که برای دول بزرگ کفر به کار می‌رود. ایشان می‌فرمودند: باید گفت «ابرجنایتکار». قدرت متعلق به خداوند است و ابرقدرت خداوند است و کفار در مقابل اسلام و مسلمانان که تکیه به خداوند دارند عاجزند نه قادر، چه رسد به ابرقدرت. وقتی ما از کفار با تعبیر «ابرقدرت» یاد کنیم، خودمان روحیهٔ ضعف و انفعال و ترس را در مقابل کفار در قلوب مسلمانان تزریق کرده‌ایم و اسباب ذلت در برابر ایشان را فراهم نموده‌ایم. ▪️حضرت علامه آیت‌الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قـدس‌اللـه‌نـفـسـه‌الـزکـیـة) 📚 نور مجرد، ج3، ص339 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به یاد دارم یکبار که در محضر سیدنا الاستاد حضرت علامه طهرانی رحمة‌الله‌علیه بودیم صحبت از اسرائیل و آمریکا شد، و شخصی به تعبیر مشهور از این دو کشور به "ابرقدرت" نام برد، یکمرتبه ایشان با حالتی که از غیرت و حقانیت و یقین و تعصب برخاسته از واقعیت و حقیقت باشد، فرمودند: آقا ابرقدرت، فقط و فقط اسلام است و بس؛ آمریکا و اسرائیل، در مقابل اسلام و قرآن، اصلاً به حساب نمی‌آیند و نباید از ایشان به ابرقدرت نام برد و می‌فرمودند: اینکه اینها امروزه قدرت و قوّت ظاهری پیدا کردند، و زمین‌ها و شهرهای مسلمانان و فلسطینیان را به تصرف خود درآورده‌اند، از قدرتشان نیست، از خیانت است. 💬 به نقل از یکی از شاگردان 🆔 @allame_tehrani
13.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای افرادی در قوم خویش و دوستان‌تون، که انقلابی نیستن و ممکنه تصميم دارن که رأی ندن، اینو بفرستید👆
حضرت آقا فرمودند: از میان لیست‌ها و فهرست‌های مختلف. 👈 یعنی بین لیست‌ها، اصلح‌ها رو پیدا کنید، نه اینکه به یک لیست رأی بدید. @aavine
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 شعله‌های یک تمدن ظالم 🎨 پوستر رسانه KHAMENEI.IR در پی واکنش رهبر انقلاب به خودسوزی افسر نیروی هوایی امریکا منتشر شد 💬 رهبر انقلاب: تمدّن غربی این است.👇 ✏️ کارِ فضاحتِ سیاستهای خلافِ بشریِ آمریکا و غربی‌ها به جایی میرسد که شنیدید این افسر نیروی هوایی آمریکا خودش را آتش میزند. ✏️ یعنی حتّی برای آن جوانی که در آن فرهنگ تربیت شده سنگین می‌آید، حتّی وجدان او آزرده میشود. ✏️ البتّه به جای یک نفر، هزار نفر باید خودشان را آتش میزدند، منتها غرق در فساد بودن نمیگذارد؛ حالا یک نفر تصادفاً وجدانش بیدار شده خودش را آتش زده. ✏️ فرهنگ غربی خودش را معرّفی کرد، خودش را عریان کرد، خودش را لو داد که چقدر فاسد است، چقدر منحرف است، چقدر ظالم است. ۱۴۰۲/۱۲/۰۹ ➕ آرون بوشنل، افسر نیروی هوایی آمریکا، در اعتراض به جنگ علیه غزّه و همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی در جنایت و نسل‌کشی فلسطینیان، روز ششم اسفند ۱۴۰۲ در مقابل سفارت این رژیم در واشنگتن اقدام به خودسوزی کرد که به مرگ وی انجامید. 📥 نسخه قابل چاپ | در این رابطه: نماهنگ بار کج تمدن غرب 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️شلیک بیش از ۳۰ موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی رسانه‌های عبری زبان: 🔹در پی موشک باران گسترده از جنوب لبنان، جریان برق در برخی محله‌های شهرک صهیونیست نشین «نهاریا» در شمال فلسطین اشغالی قطع شد. @aavine
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 حدیث نصب شده در محل سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری. ۱۴۰۲/۱۲/۱۷ 🔸امام کاظم علیه السلام: أَنَّ الْمُؤْمِنِينَ الْفُقَهَاءَ حُصُونُ الْإِسْلَام. «الکافی» 🔹️همانا فقهای مومن، دژ های اسلام هستند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
تمام اطراف انسان را رسانه‌ها گرفته اند (مراقب باشیم خفه نشه روح‌مون در اثر استفاده از فجازی. کتاب بخوانیم، قرآن و دعا بخوانیم، صوت‌های معنوی و معرفتی گوش بدیم و گوشی را کنار بگذاریم) @aavine
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب: مبارزان مقاومت به بیرون پیام دادند که «از ناحیۀ ما نگران نباشید اغلب امکانات و توانایی‌های ما محفوظ است». این موضوع به گوش ما رسیده است. @aavine
و حکایتِ این مارهای خوش خط و خال... 👇👇👇
جامعیتِ یک روایت تاریخی؛ سریال تاریخی بعد از سالها به پایان فصل دوم رسید. سریالی که شروعش با فرار رضاخان از کشور و پایان فصل دومش سال 1344 است. سریالی که قرار است در فصل سوم به وقایع انقلاب اسلامی در سالها 1356 – 1357 بپردازد. تلویزیون در سه دهه اخیر بیشتر از آنکه در سریال های تاریخی به وقایع دوره پهلوی بپردازد، قاجار را دستمایه قرار داده است و سریالهای مؤثر و پرقدرتی که به پهلوی بعنوان جریان مستقیم و معارض داخلی انقلاب اسلامی بپردازد، بسیار کم ساخته شده است. این اشتباه استراتژیک باعث شده که من تنها سریال کیف انگلیسی را در این زمینه به یاد داشته باشم. اما سرزمین مادری یکی از مجموعه هاییست که با وجود چالشهای بسیار در پخش، در سالهای آینده ماندگار خواهد شد. ابعاد تاریخی سرزمین مادری و مسائل فرمی، قصه و شخصیت هایش جای تحلیل و بررسی های مفصلی دارد. اما بنده تنها به یک نکته قابل توجه در این سریال می پردازم. در سالهای دور، برخی گمان می کردند که معارضین انقلاب اسلامی، محدود به جریانات غربگرا و شرق گرا است. از دربار و خانواده ی منحوس پهلوی تا روشنفکران وابسته به دربار و هنرمندان و ادبای دهان شیرین شده با بنیادهایی مثل فرح پهلوی یا حتی اساتید دانشگاه و دانشجویانی که تحت تأثیر آموزه های دانشگاهیِ غرب قرار داشتند، تا حزب توده و سازمان مجاهدین خلقِ مارکسیست شده و حتی گروه های معارضی که در سالهای نزدیک و سالهای پس از آن، در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفتند. بطور طبیعی ایستادگی امام، شاگردانش و مردم در مقابل این جریاناتِ معارض در همه ی سالهای نهضت، بطور دائم ادامه داشت و هنوز هم در نزدیک نیم قرن پس از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه دارد. این بخش از قصه ی انقلاب اسلامی را ما در فصل اول سرزمین مادری می بینیم. اما سرزمین مادری وقتی جذابتر می شود که در فصل دوم سراغ جریان معارضِ دیگری نسبت به انقلاب اسلامی رفته است. امام خمینی در همه سالهای نهضت به خصوص پس از سال 1341 با جبهه ای جدید و متفاوت از جریانات معارضِ مرسوم مواجه بود. یک جبهه ی داخلی پیچیده و چند لایه که از نظر صوری، قرابت زیادی با طرفداران اسلام انقلابی داشت! اما خطرناکتر از جریان غربگرا در مقابل آن ایستاد. جریان «تحجر» یا «مقدس نمایان مخالف نهضت» گروهی در ابتدا بزرگ بین حوزویان و بازاریان که دخالت دین در سیاست را حرام می دانستند. امام خمینی در پیام منشور روحانیت، سوم اسفند 1367 چند ماه پیش از ارتحال، در شرحِ مبسوطی از معارضه ی این جریان با انقلاب اسلامی می نویسند: « اولین و مهمترین حرکت، القاى شعار جدایى دین از سیاست است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازه‏اى کارگر شده است» این گروه در سالهای شروع نهضت مخالفت با شاه را با این عنوان که شیعه است و سلطنتش مطابق قانون اساسی، مشروع است، حرام می دانستند: « در شروعِ مبارزات اسلامى اگر مى‏ خواستى بگویى شاه خائن است، بلافاصله جواب مى‏شنیدى که شاه شیعه است! عده‏اى مقدس نماى واپسگرا همه چیز را حرام مى‏دانستند و هیچ کس قدرت این را نداشت که در مقابل آنها قد علم کند. خون دلى که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختیهاى دیگران نخورده است.» یکی دیگر از ویژگی های این گروه، مخالفت طوطی وار وکورکورانه با فلسفه بود: « در مدرسه فیضیه فرزند خردسالم، مرحوم مصطفى از کوزه‏اى آب نوشید، کوزه را آب کشیدند، چرا که من فلسفه مى‏گفتم. تردیدى ندارم اگر همین روند ادامه مى ‏یافت، وضع روحانیت و حوزه‏ها، وضع کلیساهاى قرون وسطى‏ مى‏شد»!! مقدس نماهای انجمن حجتیه ای و شبه انجمنی یکی از دلایل مخالفتشان را با نهضت امام خمینی انتظار برای ظهور می دانستند: «اوضاع مثل امروز نبود، هرکس صد در صد معتقد به مبارزه نبود، زیر فشارها و تهدیدهاى مقدس نماها از میدان به در مى‏رفت؛ ترویج تفکر «شاه سایه خداست» و یا با گوشت و پوست نمى‏ توان در مقابل توپ و تانک ایستاد و اینکه ما مکلف به جهاد و مبارزه نیستیم و یا جواب خون مقتولین را چه کسى مى‏دهد و از همه شکننده‏تر، شعار گمراه کننده حکومت قبل از ظهور امام زمان- علیه السلام- باطل است و هزاران «إن قُلت» دیگر، مشکلات بزرگ و جانفرسایى بودند که نمى‏شد با نصیحت و مبارزه ی منفى و تبلیغات، جلوى آنها را گرفت؛ تنها راه حل، مبارزه و ایثار خون بود که خداوند وسیله‏اش را آماده نمود. علماء و روحانیتِ متعهد، سینه را براى مقابله با هر تیر زهرآگینى که به طرف اسلام شلیک مى‏شد آماده نمودند و به مسلخ عشق آمدند.» هر یک از این مفاهیم که در کلام حضرت امام مطرح شده، در فصل دوم سریال سرزمین مادری بازخوردِ دراماتیک دارد. گویی نویسنده پیام منشور روحانیت را مقابل خود گذاشته و قصه را پرداخته است.
از پدر زن رهی _که یک حاجی بازاری مقدس مآب است_ تا برخی روحانیان قم که با نهضت مخالفند و ادله ای که مطرح می کنند، درست همینهاست که در کلام امام می خوانیم. اینها نه با دشمنیِ صرف که با نفاق در مقابل انقلاب اسلامی می ایستادند: «در 15 خرداد 42 مقابله با گلوله تفنگ و مسلسل شاه نبود که اگر تنها این بود مقابله را آسان‏مى‏نمود. بلکه علاوه بر آن، از داخل جبهه ی خودى، گلوله ی حیله و مقدس مآبى و تحجر بود؛ گلوله زخم زبان و نفاق و دورویى بود که هزار بار بیشتر از باروت و سرب، جگر و جان را مى‏سوخت و مى‏درید.» در فصل دوم و اوج ماجرا یعنی قسمت آخر، رهی در میانه ی بازار خطابه ای بلندبالا می گوید. درست مثل روحانیان نهضت، درست مثل کلام رهبر انقلاب اسلامی _با کمی تلخیص_: « بعضی از این حجره ها هستند...یه مشت دیندارِ دنیا پرست...که به اسم کسب حلال، دین و شرافت و جوانمردی رو چوب حراج زدن طاقه طاقه رفت پی کارش...حاج محسن بزّاز آدم متدین و شریفیه...نماز می خونه...نذورات میده...یه مشت خر مقدسِ متحجرِ نون به نرخ روز خور که ترسِ از دست دادنِ آسودگی و راحت دنیا و حسادت به آدمای معتقد دیگه کور و کر و گنگشون کرده ... » این ادبیاتِ تند در کلام امام هم مسبوق به سابقه است: «خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه‏ هاى علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه‏اى از فکر این مارهاى خوش خط و خال، کوتاهى نکنند، اینها مروّج اسلام امریکایى ‏اند و دشمن رسول اللَّه.» در نهایت، سرزمین مادری این ظرافت و جامعیت را هم دارد که در مقابل معرفیِ این قشرِ متحجر، روحانیت و مردم متدین و انقلابی را هم در قامت سید، حاج مصطفی و شخصیت بی نظیر اوس حسین پدر بزرگ رهی نشان می دهد تا نقد درون گفتمانی اش با تهمت ضد دین بودن مواجه نشود. این مفهوم در سریال هم، گویی از کلام امام گرفته شده است: «خدا را سپاس مى‏ گزاریم که از دیوارهاى فیضیه گرفته تا سلولهاى مخوف و انفرادىِ رژیم شاه‏ و از کوچه و خیابان تا مسجد و محرابِ امامتِ جمعه و جماعات و از دفاتر کار و محل خدمت تا خطوط مقدم جبهه‏ ها و میادینِ مین، خون پاک شهداى حوزه و روحانیت، افق فقاهت را گلگون کرده است.»
🔻یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد 🔻معاون دستگاه قضائی استعفا می دهد. چرا؟ چون می خواهد رسیدگی به پرونده فرزندش تحت الشعاع حضور وی قرار نگیرد. رئیس عدلیه هم در پاسخ به استعفای وی می نویسد «بااینکه حضور شما خللی در رسیدگی به پرونده ایجاد نمی کرد اما با استعفا موافقم» 🔻این رفتار اخلاقی را کجای دنیا سراغ دارید؟ ✅ مرور کنیم: 🔸اول رسیدگی عدلیه به پرونده فرزندان معاون اول 🔸دوم برخورد اخلاقی معاون در استعفاء و تاکید بر رسیدگیِ بدونِ شائبه بر پرونده فرزندش 🔸سوم مواجهه ی قاضی القضات در پذیرفتن استعفاء به جهت رد هرگونه شبهه نزد افکار عمومی 🔻از این اخبار اخیرا کم نداشتیم. از بازگشت بابک زنجانی تا پرونده گروه عظام و تا پرونده رستمی صفا و غیره. حتی در برخورد با تخلف نزدیکان مسوولین هم طی سالهای گذشته کم نداشتیم. از برادرِ رئیس جمهورِ سابق تا فرزندان مرحوم آیت الله هاشمی تا حلقه ی اول آقای احمدی نژاد و غیره. آقای رئیسی هم گشت ارشاد راه می اندازد... 60 مدیر متخلف را برکنار و 20 نفر را به دستگاه قضائی معرفی می کند. شهردار تهران هم تنها در یک فقره جلوی 20 هزار میلیارد تومان فساد دانه درشت های اقتصادی را در تهران می گیرد. 🔻اما نمی بینیم. چرا؟؟! چون رسانه های دشمن قرار است فساد سیستمی را در کشور جا بیاندازند؛ نه مبارزه سیستمی با فساد. برخی هم در داخل از سر حماقت یا خیانت در همین بازی نقش پیدا می کنند. 🔻اما ماجرا از این هم عجیب تر است؛ پدیده ای نادر که در هیچ جای عالم نمونه ندارد. اینکه دستگاه قضایی با فساد مبارزه کند اما برخی همین را از مصادیق فساد سیستمی بدانند. یعنی کارآمدی را فساد روایت کنند. عجیب نیست؟ 🔻فساد سیستمی در ایران واقعیت ندارد. البته فساد در ساختار داریم. فساد در قوانین هم داریم. طبیعی هم هست. خطا در قانون گذاری و خطا و تخلف فرد در ساختار قابل کتمان نیست. خطای ناشی از سیستم هم قابل فهم است. اما فساد سیستمی نیست. همین اخبار نشان می دهد فساد سیستمی نیست. فساد سیستمی اشاره به فساد در هم تنیده ای دارد که از هر سمت بخواهیم با آن مقابله کنیم خود ساختار مانع شود. 🔸با این حال رسانه ها به دو روش تلقی فساد سیستمی را خواسته یا ناخواسته جا می اندازند. اول تکثیر اخبار فساد دوم تکرار. وقتی مخاطب هر روز با اخبار تائید شده و تائید نشده فساد مواجه شود طبیعی است که ذهن او خودکار تصور می کند همه جا را فساد گرفته است. از آنسو تکرار، این تلقی را تبدیل به یک اَبَرْ روایت در ذهن می کند تا مسائل دیگر هم از همین منظر تحلیل شود. 🔻اما راه مقابله با این بیماری نادر اجتماعی چیست؟ ✅ مبارزه سیستمی با فساد را ببینیم. ✅ اینکه تمرین کنیم خودمان درست ببینیم و دیگران را هم تشویق به درست دیدن کنیم. جهاد تبیین هم چیزی غیر این نیست. خلاصه اگر مبارزه سیستمی با فساد را نبینیم، فساد سیستمی را باور می کنیم! «همشهری»